-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95 та дизельне паливо
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
04.07.2024 12:24 - 21.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
4bcf6c50776d43bb90b9e1424edf7b15
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-04-004673-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf 08.07.2024 19:57
- Скарга_08_07_24_Замовника_UA-2024-07-04-004673-a.docx 08.07.2024 19:57
- Скарга_08_07_24_Замовника Відділ освіти,культури, сімї, молоді та спорту.pdf 08.07.2024 19:57
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf 08.07.2024 19:57
- sign.p7s 08.07.2024 19:57
- Рішення від 10.07.2024 № 11915.pdf 10.07.2024 20:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.07.2024 № 12324.pdf 18.07.2024 16:59
- Рішення від 17.07.2024 № 12324.pdf 22.07.2024 10:00
- протокол 19.07.2024 09:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.07.2024 20:45
Дата розгляду скарги:
17.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.07.2024 20:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.07.2024 10:00
Дата виконання рішення Замовником:
25.07.2024 13:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідні зміни внесені.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d825e2a5fd794b72ba1b6e10f872dfca
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності АЗС в межах міста Переяслав та на відстані не більше 6 км від місцезнаходження Замовника;
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 04.07.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію, яку ЗАТВЕРДЖЕНО РІШЕННЯМ уповноваженої особи Протоколом № 34 від 04 липня 2024 року Ольгою МОРОЗ, де в пункті 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено:
«Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
− інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї..»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В пункті 3.1. Розділу 3 Додатку 2 до тендерної документації встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності АЗС в межах міста Переяслав та на відстані не більше 6 км від місцезнаходження Замовника:
«3.1. Наявність АЗС, обслуговуючих талони, на відстані, що не перевищує 6 км від місця знаходження Замовника:
На підтвердження обов’язкової наявності АЗС, які обслуговують талони, в межах міста Переяслав. Учасник повинен надати Інформаційну довідку за формою, наведеною нижче, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки (у разі наявності)»
«Ненадання даної інформаційної довідки, невиконання вимог замовника, щодо заповнення даної довідки, зазначення розміщення автозаправних станцій не на автомобільних дорогах загального користування державного значення, ненадання чи не підтвердження інформації про наявність АЗС на відстані, що не перевищує 6 км від місця знаходження Замовника, буде віднесено на ризик учасника і надає право замовнику відхилити його пропозицію.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника на відстані, що не перевищує 6 км від місця знаходження Замовника в межах міста Переяслав, що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресами:
Київська обл., Переяслав-Хмельницький район, с. Гайшин, 44км а / д Бориспіль – Дніпропетровськ
Київська обл., Переяслав-Хмельницький район, с. Кавказ, вул. Польова, 44.
При цьому такі АЗС не знаходяться у населеному пункті Переяслав (Київська область) та знаходяться на відстані більше ніж 6 км.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині відстані АЗС на відстані, що не перевищує 6 км від місця знаходження Замовника та в межах міста Переяслав.
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться на відстані більше 6 кілометрів від місцязнаходження замовника та в іншому населеному пункті, - наявні підстави для виключення зазначеної умови тендерної документації.
На відстані, що не більше 6 км від місця знаходження замовника з урахуванням вимоги АЗС у місті Переяслав, знаходиться АЗС виключно одного постачальника палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: Бензин А-95 та Дизельне паливо; 09130000-9 – Нафта і дистиляти за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника.
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме АЗС в межах міста Переяслав та на відстані не більше 6 км від місцезнаходження Замовника, що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: . Бензин А-95 та Дизельне паливо.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- підтвердження наявності АЗС АЗС в межах міста Переяслав та на відстані не більше 6 км від місцезнаходження Замовника.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 04.07.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію, яку ЗАТВЕРДЖЕНО РІШЕННЯМ уповноваженої особи Протоколом № 34 від 04 липня 2024 року Ольгою МОРОЗ, де в пункті 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено:
«Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
− інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї..»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В пункті 3.1. Розділу 3 Додатку 2 до тендерної документації встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності АЗС в межах міста Переяслав та на відстані не більше 6 км від місцезнаходження Замовника:
«3.1. Наявність АЗС, обслуговуючих талони, на відстані, що не перевищує 6 км від місця знаходження Замовника:
На підтвердження обов’язкової наявності АЗС, які обслуговують талони, в межах міста Переяслав. Учасник повинен надати Інформаційну довідку за формою, наведеною нижче, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки (у разі наявності)»
«Ненадання даної інформаційної довідки, невиконання вимог замовника, щодо заповнення даної довідки, зазначення розміщення автозаправних станцій не на автомобільних дорогах загального користування державного значення, ненадання чи не підтвердження інформації про наявність АЗС на відстані, що не перевищує 6 км від місця знаходження Замовника, буде віднесено на ризик учасника і надає право замовнику відхилити його пропозицію.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника на відстані, що не перевищує 6 км від місця знаходження Замовника в межах міста Переяслав, що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресами:
Київська обл., Переяслав-Хмельницький район, с. Гайшин, 44км а / д Бориспіль – Дніпропетровськ
Київська обл., Переяслав-Хмельницький район, с. Кавказ, вул. Польова, 44.
При цьому такі АЗС не знаходяться у населеному пункті Переяслав (Київська область) та знаходяться на відстані більше ніж 6 км.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині відстані АЗС на відстані, що не перевищує 6 км від місця знаходження Замовника та в межах міста Переяслав.
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться на відстані більше 6 кілометрів від місцязнаходження замовника та в іншому населеному пункті, - наявні підстави для виключення зазначеної умови тендерної документації.
На відстані, що не більше 6 км від місця знаходження замовника з урахуванням вимоги АЗС у місті Переяслав, знаходиться АЗС виключно одного постачальника палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: Бензин А-95 та Дизельне паливо; 09130000-9 – Нафта і дистиляти за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника.
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме АЗС в межах міста Переяслав та на відстані не більше 6 км від місцезнаходження Замовника, що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: . Бензин А-95 та Дизельне паливо.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- підтвердження наявності АЗС АЗС в межах міста Переяслав та на відстані не більше 6 км від місцезнаходження Замовника.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Відділ освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту виконавчого комітету Ташанської сільської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Бензин А-95 та Дизельне паливо; 09130000-9 – Нафта і дистиляти за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-04-004673-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності АЗС в межах міста Переяслав та на відстані не більше 6 км від місцезнаходження Замовника;
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
2b21e47e5af041ee88ec3ccecb42295c
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо надання Гарантійного листа, завірений підписом уповноваженої особи та відбитком печатки (у разі наявності) про наявність бланків-дозволів (талонів) номіналом 15 літрів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1.1. В пункті 3.2. Розділу 3 Додатку 2 до тендерної документації встановив вимогу щодо надання Гарантійного листа, завірений підписом уповноваженої особи та відбитком печатки (у разі наявності) про наявність бланків-дозволів (талонів) номіналом 10, 15 та 20 літрів:
«3.2. Наявність бланків-дозволів (талонів) номіналом 10, 15 та 20 літрів зі строком дії не менше трьох місяців з дня отримання Замовником талонів з можливістю продовження терміну дії з метою використання їх у повному обсязі.
На підтвердження Учасник повинен надати такі документи:
1) Гарантійний лист, завірений підписом уповноваженої особи та відбитком печатки (у разі наявності) про наявність бланків-дозволів (талонів) номіналом 10, 15 та 20 літрів зі строком дії не менше трьох місяців з дня отримання Замовником талонів з можливістю продовження терміну дії з метою використання їх у повному обсязі з наданням копій зразків талонів.»
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони/скретч-картки номіналом саме 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами:
Київська обл., Переяслав-Хмельницький район, с. Гайшин, 44км а / д Бориспіль – Дніпропетровськ
Київська обл., Переяслав-Хмельницький район, с. Кавказ, вул. Польова, 44.
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 15 літрів.
Документальне підтвердження/докази:
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта;)
«3.2. Наявність бланків-дозволів (талонів) номіналом 10, 15 та 20 літрів зі строком дії не менше трьох місяців з дня отримання Замовником талонів з можливістю продовження терміну дії з метою використання їх у повному обсязі.
На підтвердження Учасник повинен надати такі документи:
1) Гарантійний лист, завірений підписом уповноваженої особи та відбитком печатки (у разі наявності) про наявність бланків-дозволів (талонів) номіналом 10, 15 та 20 літрів зі строком дії не менше трьох місяців з дня отримання Замовником талонів з можливістю продовження терміну дії з метою використання їх у повному обсязі з наданням копій зразків талонів.»
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС не має впровадженого в обігу номіналу талонів 15 літрів, при цьому має впроваджений в обіг номіал талонів 10 та 20 літрів. В кожній окремій мережі АЗС існує окремий зразок талону та затверджений номінал.
За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони/скретч-картки номіналом саме 15 літрів, що є дискримінаційним по відношеню до Скаржника.
Скражник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами:
Київська обл., Переяслав-Хмельницький район, с. Гайшин, 44км а / д Бориспіль – Дніпропетровськ
Київська обл., Переяслав-Хмельницький район, с. Кавказ, вул. Польова, 44.
За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 15 літрів.
Документальне підтвердження/докази:
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта;)
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів мережі БРСМ-нафта, яка не має впровадженого в обіг номіналу талонів 15 літрів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Відділ освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту виконавчого комітету Ташанської сільської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Бензин А-95 та Дизельне паливо; 09130000-9 – Нафта і дистиляти за кодом ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-04-004673-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо надання Гарантійного листа, завірений підписом уповноваженої особи та відбитком печатки (у разі наявності) про наявність бланків-дозволів (талонів) номіналом 15 літрів.