• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги по нанесенню дорожньої розмітки

Завершена

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 04.07.2024 12:17 - 09.07.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: f44e691c38ae426e9f455e6975b7ed3f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-04-004544-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 01.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.07.2024 15:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 13.08.2024 16:26
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАПРЯМ УКРАЇНА", ДУЮН ЯНА 380506044052 napryamukraine22@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4cbeb2a3bb544995873079d2573995e3
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 04.07.2024 року КНП «МОК «Чиста громада» (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги по нанесенню дорожньої розмітки», згідно з ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь з очікуваною вартістю 500 000 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАПРЯМ УКРАЇНА»;
• Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРСЕРВІС Україна».
12.07.2024 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВ «НАПРЯМ УКРАЇНА».
19.07.2024 року Замовник опублікував ПРОТОКОЛ Уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства «Муніципальна обслуговуюча компанія «Чиста громада» Подільської міської ради Подільського району Одеської області щодо закупівлі Послуги по нанесенню дорожньої розмітки (код ДК 021:2015:45233221-4: Нанесення дорожньої розмітки) № 37 від 19.07.2024 року, відповідно до якого відхилив тендерну пропозицію ТОВ «НАПРЯМ УКРАЇНА» у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2024-07-04-004544-a.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2024-07-04-004544-a.

Відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника Замовник зазначає наступне:
«Учасником Товариством з обмеженою відповідальністю «НАПРЯМ УКРАЇНА» у складі тендерної пропозиції надано інформацію та/або документи, які не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не є невідповідностями у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: учасником подано тендерну пропозицію, в якій міститься файл imd, наданий на вимогу додатку 3 тендерної пропозиції та містить інформацію, що стосується технічної специфікації, усунення недоліків в якій не передбачено законодавством, щодо кошторису, який не завірений сертифікованим кошторисником, а саме: договірна ціна, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів, підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни.
Абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «НАПРЯМ УКРАЇНА»».
Але таке відхилення є безпідставним з огляду на наступне.

1. Відповідно до додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) має бути складена та надана Учасником у програмному комплексі АВК-5 (в останній версії або аналогом даної програми) та завірена сертифікованим кошторисником, а саме: договірна ціна, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів, підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни.
Довідкою № 7 від 11.07.2024 року (додається як доказ) Скаржник підтверджує відповідність поданої пропозиції вимогам, які викладені в Додатку № 3 до тендерної документації інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі. Листом № 2 від 11.07.2024 року (додається як доказ) Скаржник надав підписане технічне завдання, зміст якого повністю співпадає зі змістом технічного завдання, наданого Замовником у складі тендерної документації.
Таким чином, Скаржник підтвердив повну відповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації.

2. Скаржником у складі тендерної пропозиції надано договірну ціну, розрахунок прямі витрати і загальновиробничі витрати, загальновиробничі витрати на будову, локальний кошторис на будівельні роботи, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, пiдсумкову вiдомiсть ресурсiв, пояснювальну записку в форматах pdf (додаються як докази), завірені ЕЦП особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції, чим Скаржник підтверджує достовірність даних розрахунків. Таким чином, Скаржником було виконано вимогу додатку 3 до тендерної документації стосовно надання кошторису в складі договірної ціни, локального кошторису, підсумкової відомості ресурсів, підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни.
Крім цього, Скаржником у складі тендерної пропозиції надано вищезазначені кошторисні розрахунки у файлі формату imd (додається як доказ), що не суперечить вимогам тендерної документації. Крім цього, даний файл складений у програмному комплексі АВК-5, відповідно програмний комплекс АВК-5 згенерував кошторисні розрахунки у файлі формату imd. Тому Скаржник повністю виконав вимоги додатку 3 до тендерної документації стосовно надання договірної ціни і кошторисних розрахунків, складених у програмному комплексі АВК-5.

3. Замовник у протоколі про відхилення тендерної пропозиції Скаржника зазначає, що наданий у складі тендерної пропозиції Скаржником кошторис не завірений сертифікованим кошторисником. Але таке твердження є невірним. У всіх вищезазначених кошторисних розрахунках зазначено сертифікованого кошторисника – Інженер з проектно-кошторисної роботи Ю.Д. Черпак. Разом з цим, звертаємо увагу, що тендерна документація Замовника не містила вимог щодо способу або виду завірення кошторису сертифікованим кошторисником. Зокрема, Замовником не було вказано, що таке завірення повинно відбуватися шляхом накладення підпису чи іншої позначки сертифікованого кошторисника на кошторисі. В протоколі про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовник також не зазначає, у якому вигляді на його думку мало відбуватися завірення кошторису сертифікованим кошторисником, у чому конкретно полягає невідповідність способу завірення кошторису Скаржником вимогам тендерної документації.

4. Разом з цим, у випадку, якщо Замовник під завіренням кошторису сертифікованим кошторисником мав на увазі необхідність проставлення підпису чи іншої позначки сертифікованого кошторисника на кошторисі, то він повинен був надати Скаржнику 24 годин для виправлення невідповідності в інформації та/або документах.
Згідно з п. 43 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості) та п.3 розділу V тендерної документації якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Аналізуючи п. 43 Особливостей можна зробити висновок, що Замовник надає Учаснику 24 години на усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції за виключенням ситуації, коли така невідповідність полягає у відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а також наявності помилки, виправлення якої призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником, вимогам технічної специфікації Замовником сама по собі автоматично не означає те, що Замовник не надає 24 години для виправлення такої невідповідності через один лише факт включення такої інформації чи документів у технічну специфікацію. Ключовим для вирішення питання про надання чи ненадання 24 годин для виправлення невідповідності в інформації та/або документах є саме встановлення факту відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також те, чи виправлення помилки призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зазначаємо, що Скаржником у складі тендерної пропозиції серед інших документів надано довідку № 7 від 11.07.2024 року, лист «Технічне завдання» №2 від 11.07.2024 року, кошторисні розрахунки, складені в програмному комплексі АВК-5, які вимагалися Замовником і завірені ЕЦП підписанта тендерної пропозиції. Дані документи зокрема стосуються технічних і якісних характеристик пропонованого товару, у них наявна інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується Скаржником в його тендерній пропозиції.
Тому надання можливості Скаржнику виправити невідповідність щодо завірення кошторисних розрахунків підписом чи іншою позначкою сертифікованого кошторисника не привезло б до включення нової інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі або до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, оскільки інші подані у складі тендерної пропозиції документи (довідка № 7 від 11.07.2024 року, лист «Технічне завдання» №2 від 11.07.2024 року, кошторисні розрахунки, складені в програмному комплексі АВК-5 і завірені ЕЦП підписанта тендерної пропозиції) вже містять інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які повністю співпадають з вимогами Замовника.

Тому відсутність підпису на документі тендерної пропозиції, зокрема кошторисних розрахунках, є формальною помилкою, яка не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зазначене підтверджується і практикою АМКУ, зокрема рішенням №19734-р/пк-пз від 22.10.2020, № 15497-р/пк-пз від 08.07.2021 (додаються в якості доказу), у п.2 якого зазначено, що відсутність зразка підпису не впливає на зміст тендерної пропозиції, а також є формальною помилкою відповідно до тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі».

5. Крім цього, відповідно до п.1.5. додатку 3 до тендерної документації Замовника ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) має бути складена у програмному комплексі АВК-5 (в останній версії або аналогом даної програми), завірена сертифікованим кошторисником та надана переможцем після повідомлення про намір укласти договір, а саме:
- договірна ціна;
- локальний кошторис;
- підсумкова відомість ресурсів;
- підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме:
1. розрахунок заробітної плати;
2. розрахунок загальновиробничих витрат;
3. розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат.
Таким чином, у випадку визнання Скаржника переможцем процедури закупівлі він надав би кошторисні розрахунки, підписані сертифікованим кошторисником.

Враховуючи викладене, Замовник не довів та документально не підтвердив що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо Предмета закупівлі. Оскільки ним була встановлена невідповідність, яка не стосується невідповідності вимогам технічної специфікації і яка могла бути усунена Скаржником, без зміни найменування товару, марки, моделі тощо. Крім цього, незрозуміло, чому встановлена невідповідність, оскільки тендерна документація Замовника не містила вимог щодо способу або виду завірення кошторису сертифікованим кошторисником, і у протоколі відхилення Замовник також не зазначає, у чому полягає невідповідність.

З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно і безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.

Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника