• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин А-95

Завершена

131 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 786.60 UAH
Період оскарження: 04.07.2024 12:22 - 21.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення Замовника згідно ПРОТОКОЛУ щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 37 від 30.07.2024 року

Номер: 52b23bfdd8ea45cbb6bdf6dddc912420
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-04-003625-a.c3
Назва: СКАРГА на рішення Замовника згідно ПРОТОКОЛУ щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 37 від 30.07.2024 року
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.08.2024 16:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.08.2024 16:32
Дата виконання рішення Замовником: 21.08.2024 09:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №13841-р/пк-пз від 15.08.2024 комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Красноградською військовою адміністрацією порушення усунені. Приняті відповідні протокольні рішення Протокол УО 42 від 21 серпня 2024 року Про скасування рішення про визначення переможця за рішенням органу оскарження , та Протокол УО 43 від 21 серпня 2024 року Про визначення переможця та рішення про намір укласти договір .
Автор: ТОВ "БРЕНТ ОЙЛ-98", Максим Сергійович Рубан +380972020403 tender.brentoil-98@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d45460654dc1462883e045b8d28dd204
Заголовок пункту скарги: 30.07.2024 року найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція переможця (Учасника), загальною вартістю 120 750,00 грн. з ПДВ, була відхилена Замовником на підставі невиконання вимог тендерної документації Замовника. Учасник вважає необґрунтованим, упередженим та неправомірним вищезазначене рішення Замовника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: За результатами оцінки тендерних пропозицій (електронного аукціону) електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною було визначено тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-98», код за ЄДРПОУ 43622380 (далі – Учасник). За результатами розгляду тендерних пропозицій 25.07.2024 року Замовником було прийняте рішення про визначення Учасника переможцем процедури закупівлі, про що в електронній системі закупівель було оприлюднено відповідне рішення згідно ПРОТОКОЛУ № 35 від 25.07.2024 року.
30.07.2024 року найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція переможця (Учасника), загальною вартістю 120 750,00 грн. з ПДВ, була відхилена Замовником на підставі невиконання вимог тендерної документації Замовника, про що 12.07.2024 року Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено відповідне рішення згідно ПРОТОКОЛУ щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 37 від 30.07.2024 року (далі – Протокол).
Учасник вважає необґрунтованим, упередженим та неправомірним вищезазначене рішення Замовника з наступних причин.
З 19.10.2022 року на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) здійснення державними замовниками публічних закупівель відбувається з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості).
Підстави для відхилення тендерних пропозицій встановлені пунктом 44 Особливостей. У Протоколі Замовник чітко не зазначає підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця (Учасника) згідно пункту 44 Особливостей із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель на виконання вимог цього пункту.
Абзацом третім підпункту 3 пункту 44 Особливостей встановлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Підпунктом 8 пункту 47 Особливостей визначено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура.
Абзацом десятим пункту 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до вимог законодавства додаток 3 тендерної документації Замовника містить, зокрема, Перелік документів, що вимагаються для підтвердження відповідності учасника вимогам, встановленим у пункті 47 особливостей. У додатку 3 до тендерної документації зазначено, зокрема, перелік інформації, яка подається учасником процедури закупівлі та перелік інформації, яка подається переможцем процедури закупівлі. Згідно абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей та переліку додатку 3 до тендерної документації стосовно, зокрема, підпункту 8 пункту 47 Особливостей учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, а щодо переможця процедури закупівлі Замовник самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритому реєстрі, а також для підтвердження роздруковує її. Посилання розміщення інформації: https://rba.minjust.gov.ua. Чинним законодавством у сфері публічних закупівель, зокрема Особливостями, не встановлено вимоги щодо надання документального підтвердження відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей переможцем процедури закупівлі, окрім підпунктів 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Разом із тим абзацом сімнадцятим пункту 47 Особливостей встановлено, що Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Відповідно до вимог тендерної документації Учасником під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель було самостійно задекларовано, зокрема, відсутність підстави, встановленої підпунктом 8 пункту 47 Особливостей, тим самим виконано вимоги тендерної документації та додатків до неї в цій частині.
З урахуванням вищенаведеного, відповідно до положень законодавства та тендерної документації Замовника, зокрема додатку 3, необхідно зробити висновок, що Замовником на етапі кваліфікації було здійснено перевірку відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей стосовно Учасника та не виявлено наявності жодної із підстав для відхилення тендерної пропозиції Учасника згідно пункту 47 Особливостей і, як наслідок, Замовником було прийняте рішення про визначення Учасника переможцем процедури закупівлі.
Учасником, після отримання повідомлення про намір укласти договір (визначення переможцем процедури закупівлі) у строк визначений законодавством та тендерною документацією, було розміщено в електронній системі закупівель документальне підтвердження відсутності підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей у спосіб, визначений Замовником у додатку 3 до тендерної документації, а саме:
 Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення від 26.07.2024 року, Номер запиту: 1294847, що є документальним підтвердженням відсутності підстави, визначеної у підпункті 3 пункту 47 Особливостей (файл «Довідка.pdf» з електронним підписом);
 Повний ВИТЯГ з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", що є документальним підтвердженням відсутності підстав, визначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 Особливостей (файл «Витяг-4499175-Рубан-2024-07-23.pdf» з електронним підписом).
Враховуючи, що надання документального підтвердження відсутності підстави, визначеної у підпункті 5 пункту 47 Особливостей законодавством та Замовником визначено лише щодо фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі, то Учасник не надавав документального підтвердження відсутності зазначеної підстави, беручи до уваги положення абзацу шостого пункту 44 Особливостей, оскільки є учасником – юридичною особою.
Разом із тим, тендерна пропозиція Учасника у якості підтвердження відсутності підстави, встановленої підпунктом 8 пункту 47 Особливостей містить лист від Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції № 14327/13919-23-24/15.6 від 11.03.2024 року, де зазначено, що за результатами пошуку відомостей в Єдиному реєстрі підприємств щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство інформація про відкриття провадження у справі про банкрутство Учасника відсутня. Таким чином, переможцем(Учасником) виконано вимоги Особливостей та тендерної документації та додатків до неї в цій частині.
Абзацом восьмим пункту 28 Особливостей встановлено, зокрема, що Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. Проте обов’язкового переліку таких відкритих реєстрів з яких замовники мають отримувати інформацію щодо кожної із підстав не наведено.
Відповідно до інформації, яку містить Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (посилання: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search) та яку можна отримати за безкоштовним запитом за кодом ЄДРПОУ юридичної особи, стосовно Учасника у відповідних графах, а саме графі «Дані про перебування юридичної особи в процесі провадження у справі про банкрутство, санації» та графі «Дані про перебування юридичної особи в процесі припинення» не зазначено жодної інформації. Отже, Учасник не перебуває у стані припинення та проти Учасника не порушувалась справа про банкрутство.
Разом із тим, автоматизована система «Банкрутство та неплатоспроможність» введена в дослідну експлуатацію з 01 червня 2024 року. Порядок формування, ведення й користування Єдиним реєстром боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) (далі – Реєстр боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність)), а також порядок надання відомостей з нього регулюється Порядком функціонування автоматизованої системи «Банкрутство та неплатоспроможність», затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 18 лютого 2020 року № 594/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19 лютого 2020 року за № 186/34469 (далі - Порядок).
Пунктом 13 Розділу ІІ Порядку передбачено, що відомості з Реєстру боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність) можуть надаватися суб'єктам загального доступу міжрегіональними управліннями Мін'юсту або Мін'юстом у формі інформаційних листів за відповідним запитом (письмовим або електронним) у разі обмеження в установлених законодавством випадках доступу до Вебпорталу або відкритої частини спеціалізованої сторінки, на якій здійснюється електронний запит на отримання інформаційної довідки, або наявності протягом більше як однієї доби технічних проблем, що унеможливлюють роботу Вебпорталу або відкритої частини спеціалізованої сторінки, за умови, якщо такі технічні проблеми чи обмеження не пов'язані з непрацездатністю Реєстру боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність), та якщо встановлені обмеження не містять заборони на надання інформації, яка міститься в Реєстрі боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність).
Згідно пункту 42 Особливостей замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Тобто, Замовник мав та має право та можливість отримати необхідну інформацію як із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що є відкритим та доступним, зокрема, для Замовника, так і звернувшись до міжрегіонального управління Мін'юсту в порядку, визначеному пунктом 42 Особливостей та згідно Порядку № 186/34469 від 19.02.2020 року, з метою отримання відповідної інформації про наявність або відсутність підстави згідно підпункту 8 пункту 47 Особливостей стосовно Учасника, проте Замовник не навів аргументованої та будь-якої інформації, щодо отримання підтвердження надання Учасником недостовірної інформації щодо визнання в установленому законом порядку Учасника банкрутом та/або відкриття стосовно нього ліквідаційної процедури. Таким чином, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника згідно підпункту 8 пункту 47 Особливостей. Отже, відхилення тендерної пропозиції Учасника з наведеної причини є незаконним та упередженим, що порушує право Учасника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі та рівне ставлення, що є основними принципами здійснення публічних закупівель.
Разом із тим, Замовник у Протоколі пояснює, що Учасник не надавши довідку, що Учасник процедури закупівлі НЕ визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього НЕ відкрита ліквідаційна процедура – підтверджує відсутність підстав, визначених підпунктом 8 пункту 47 Особливостей, шляхом оприлюднення її в електронній системі закупівель, проте всупереч своєму ж твердженню відхиляє тендерну пропозицію Учасника з причини наявності підстав визначених підпунктом 8 пункту 47 Особливостей.
Таким чином, вимоги тендерної документації Замовника Учасником виконано належним чином та у повному обсязі. Оскільки, Учасник не визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура, що підтверджується інформацією у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та листом від Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції № 14327/13919-23-24/15.6 від 11.03.2024 року, у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції згідно підпункту 8 пункту 47 Особливостей. Оскільки Учасником виконано вимоги абзацу п'ятнадцятого пункту 47 Особливостей та пунктом 44 Особливостей не передбачено підстави для відхилення тендерної пропозиції, зокрема переможця процедури закупівлі, на підставі невиконання вимог тендерної документації Замовника та на підставі невиконання вимог підпункту 8 пункту 47 Особливостей у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника.
Такі дії Замовника є прямим порушенням прав та законних інтересів Учасника, зокрема порушенням права Учасника на рівне ставлення та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також порушенням принципу максимальної економії та ефективності, що є недотриманням положень статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога
Є відповідь

вимога щодо наявності підстави для відхилення пропозиції Переможця ТОВ "БРЕНТ ОЙЛ-98" га підставі невиконання вимог тендерної документації Замовника

Номер: 7deb7fb1a04b4445b09a9192e6971a68
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-04-003625-a.c2
Назва: вимога щодо наявності підстави для відхилення пропозиції Переможця ТОВ "БРЕНТ ОЙЛ-98" га підставі невиконання вимог тендерної документації Замовника
Вимога:
Звертаємось до Замовника з вимогою про відхилення пропозиції Переможця згідно підстави п. 44 Особливостей, а саме з урахуванням наявності невідповідності пропозиції Переможця вимогам тендерної документації та додатків до неї, в частині: Частиною 5 Розділу 3 ТД, опублікованої на сайті уповноваженого органу, наявна вимога тендерної документації «На момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, доступ до інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, є обмеженим. У зв’язку з цим переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику довідку з інформацією, що підтверджує відсутність підстав, визначених підпунктом 8 п. 47 Особливостей, шляхом оприлюднення її в електроній системі закупівель.» Додатком 3 до ТД Замовником встановлена вимога «На момент оприлюднення оголошення про проведення процедури відкритих торгів, доступ до інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, є обмеженим. У зв’язку з цим переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику довідку з інформацією, що підтверджує відсутність підстав, визначених підпунктом 8 пункту 47 Особливостей, шляхом оприлюднення її в електроній системі закпівель.» Повідомлення про намір підписати договір з ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-98» сформовано: 25.07.24, 14:06. Додати документи переможця можна до 29.07.2024 23:59. Станом на 30.07.2024 року Переможець Процедури закупівлі не опублікував на сайті уповановаженого органу (у строк, що не перевищує 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю) Довідку з інформацією, що підтверджує відсутність підстав, визначених підпунктом 8 пункту 47 Особливостей, шляхом оприлюднення її в електроній системі закпівель, а саме ДОВІДКУ, що Учасник процедури закупівлі НЕ визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього НЕ відкрита ліквідаційна процедура, а отже підтверджує відсутність підстав, визначених підпунктом 8 пункту 47 Особливостей, шляхом оприлюднення її в електроній системі закпівель.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Враховуючи що Учасник ТОВ "БРЕНТ ОЙЛ-98" 43622380 не надав у встановлений строк ДОВІДКУ, що Учасник процедури закупівлі НЕ визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього НЕ відкрита ліквідаційна процедура, а отже підтверджує відсутність підстав, визначених підпунктом 8 пункту 47 Особливостей, шляхом оприлюднення її в електроній системі закупівель здійснити відхилення пропозиції Переможця ТОВ "БРЕНТ ОЙЛ-98" на підставі невиконання вимог тендерної документації Замовника. Доступ до інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, є обмеженим
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 30b4b5900ac34945b35da0b1fae4ef45
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-04-003625-a.c1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 17.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.07.2024 20:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.07.2024 11:26
Дата виконання рішення Замовником: 22.07.2024 14:07
Коментар замовника щодо усунення порушень: Красноградська РДА на виконання рішення № 12315-р/пк-пз від 17.07.2024 комісії Антимонопольного комітету України виправила помилки в тендерній документаці до процедури закупівлі UA-2024-07-04-003625-a " Бензин А-95" .
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1f0837e4b3274e999c0c59f1eb519396
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності АЗС Наявність АЗС постачальника у Харківській області Красноградського району м. Краснограду;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 04.07.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію, в пункті 1.розділу 3 якої встановлено:
«1.1.Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником, а саме:
 інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, встановлені замовником у ДОДАТКУ 6 до тендерної документації.»


1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В таблиці 1 додатку 6 тендерної документації встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності АЗС Наявність АЗС постачальника у Харківській області Красноградського району м. Краснограду:
«Наявність АЗС постачальника у Харківській області Красноградського району м. Краснограду»

Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника в частині наявності АЗС виключно в населеному пункті у Харківській області Красноградського району м. Краснограду, що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі МАРШАЛ за адресами:
вулиця Полтавська, 215 Піщанка, Харківська область
вулиця Димитрова, 86 Наталине, Харківська область
При цьому такі АЗС не знаходяться у населеному пункті місті Красноград Красноградському району Харківської області, що знаходиться у сусідньому населеному пункті, відстань до якого менше ніж 2 км.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині місцезнаходження АЗС, а саме - Наявність АЗС постачальника у Харківській області Красноградського району м. Краснограду».
При цьому, АЗС Скаржника знаходиться в іншому населеному пункті, який межує з м. Красноград, Харківської області, а саме у селі Піщанка Красноградському району Харківської області та с. Наталине Красноградському району Харківської області, - наявні підстави для виключення зазначеної умови тендерної документації.
На відстані, що не більше 6 км від місця знаходження замовника з урахуванням вимоги АЗС у місті Красноград Харківської області, знаходиться АЗС виключно одного постачальника палива, що нівелює принципи недискримінації учасників відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: код за ДК 021:2015 – 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95).
Відповідно, Замовником встановлені вимоги в частині місцезнаходження АЗС учасника, а саме Наявність АЗС постачальника у Харківській області Красноградського району м. Краснограду, що суперечать п. 29 Особливостей, оскільки предметом закупівлі є: . Бензин А-95 та Дизельне паливо.

З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- підтвердження наявності АЗС в межах міста Красноград.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f07ff7410619469c80fd708bc4564a60
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які АЗС у праві власності або оренди (договір оренди АЗС у Красноградському районі).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В таблиці 1 додатку 6 тендерної документації встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які АЗС у праві власності або оренди (договір оренди АЗС у Красноградському районі):

«Учасник повинен бути власником або орендарем АЗС та документально підтвердити право власності або надати договір оренди АЗС у вищевказанному району.»

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Така умова тендерної документації, в частині документально підтвердженої інформації про відповідність учасників наступним кваліфікаційним критеріям, а саме наявність обладнання та матеріально-технічної бази суперечить положенням абзацу 1 пункту 29 Особливостей, де визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності в Красноградському районі.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві власності, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Маршал (Лілія). Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Маршал для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Документальне підтвердження/докази:
Додаток 1: (Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з продавцем талонів мережі АЗС Маршал (Лілія) (договір № 255-23 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № 255-23 від 05.10.2023 р: Постачальник зобов’язується постачати Покупцю партіями через мережу партнерських АЗС в установлені договором строки пальне для автотранспортних засобів (бензин А-92 EURO, бензин А-95 EURO, дизельне пальне EURO, газ вуглеводний скраплений) (надалі – Товар), а Покупець зобов’язується прийняти Товар і сплатити його вартість у порядку та на умовах цього договору.
3.2. Передача Покупцю талонів на Товар здійснюється по місцезнаходженню офісу Постачальника. Факт передачі талона(ів) підтверджується підписанням Сторонами видаткової накладної на Товар. Передача талонів відбувається в день зарахування на рахунок Постачальника передоплати за товар.
3.3. Право власності на Товар переходить до Покупця з моменту підписання Сторонами видаткової накладної на Товар.
Товар повертається (видається) Покупцю або пред’явнику талону, придбаного на умовах цього договору зі зберігання лише на підставі та в обмін на талон(и) на Товар, виданий Постачальником Покупцю на умовах, передбачених цим Договором. Талон на Товар виготовляється на паперовому носії, який містить емблему торгової марки «Marshal», вказівку на вид (марку) товару та номінал, голографічне зображення та інші ступені захисту. На зворотньому обороті талона нанесено штрих-код, номер талону та срок дії талону. Талон на Товар є товарно-розпорядчим документом на Товар на підставі якого здійснюється видача (повернення) Товару за місцем його зберігання (АЗС). Талон на Товар не є розрахунковим чи платіжним засобом. Для отримання Товару зі зберігання (заправки пальним транспортного засобу на АЗС) водій пред’являє оператору АЗС талон на Товар. Оператор АЗС здійснює відповідну ідентифікацію талона, за допомогою спеціального обладнання, на Товар і, на підставі цього, здійснює фактичну передачу (видачу) Товару відповідної марки та кількості. При видачі Товару, талон на пальне залишається у оператора, що є підтвердженням факту отримання Покупцем Товару зі зберігання відповідного асортименту та кількості.
Постачальник зобов’язуються повертати Покупцю Товар зі зберігання лише протягом терміну (строку) дії талонів на Товар.
3.8. Зберігання та видача (передача) Товару зі зберігання здійснюються на АЗС партнерів Постачальника. Перелік A3C може змінюватися Постачальником в односторонньому порядку. Повідомлення про такі зміни можуть надсилатися Покупцю засобами електронного зв’язку.
3.9. Товар Покупця видається на АЗС партнерів Постачальника тільки пред'явнику талону(ів) на Товар. Покупець гарантує, що кожен, хто пред’являє талон на Товар, є його уповноваженим представником на отримання Товару від Постачальника.)
Додаток 2: (Зразки талонів)
Додаток 3: (Посилання на сайт мережі АЗС Маршал (Лілія) https://marshal.ua/network )
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації