• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

Паливо рідинне

1. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які визначені у відповідному додатку до тендерної документації, розраховані для виконання оперативно-службових завдань Замовника. 2. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося проведенням моніторингу цін, шляхом здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель, тощо), а також з урахуванням положень примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. 3. Кошторисом на 2024 рік передбачені видатки на закупівлю.

Завершена

10 430 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 10 750.00 UAH
Період оскарження: 03.07.2024 16:28 - 11.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Протиправні та дискримінаційні умови тендерної документації, невиконання рішення Органу оскарження.

Номер: be749b756bc340b68ae34f0343a91d59
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-03-009356-a.b2
Назва: Протиправні та дискримінаційні умови тендерної документації, невиконання рішення Органу оскарження.
Скарга:
ТОВ «Укрнафта-Постач» було оскаржено умови тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a, як такі, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними. За результатами розгляду скарги UA-2024-07-03-009356-a.a1, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийняла рішення від 17.07.2024 № 12336-р/пк-пз, яким зобов'язала Замовника внести зміни до тендерної документації щодо закупівлі № UA-2024-07-03-009356-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення. 23.07.2024 Замовник оприлюднив Тендерну документацію, зі змінами, внесеними до неї 23.07.2024 (далі – Тендерна документація). При цьому, статус скарги UA-2024-07-03-009356-a.a1 в електронній системі закупівель змінився на «Порушення усунуто». Однак, аналіз змін, внесених до Тендерної документації свідчить про те, що замовник фактично не виконав рішення Органу оскарження від 17.07.2024 № 12336-р/пк-пз, а також не усунув порушення, зазначені у мотивувальній частині цього рішення. В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «Укрнафта-Постач» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «Укрнафта-Постач» незаконно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 05.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.07.2024 14:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.08.2024 13:20
Дата виконання рішення Замовником: 09.08.2024 16:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесені зміни до Тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c19e282d57a746ff8e8529fc6a500272
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a (з урахуванням внесених 23.07.2024 змін) містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги: За результатами розгляду Органом оскарження скарги UA-2024-07-03-009356-a.a1, було прийнято рішення від 17.07.2024 № 12336-р/пк-пз, відповідно до якого було встановлено, що вимоги тендерної документації, яка передбачають наявність в учасника договорів на обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника із саме власниками партнерських автозаправних станціях/комплексах, чинних саме понад вісімнадцять місяців із моменту розкриття пропозицій конкурсних торгів, а також копій договорів про співпрацю (обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника саме із власниками партнерських автозаправних станцій (комплексах) без посередників, є дискримінаційними по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Також у рішенні від 17.07.2024 № 12336-р/пк-пз зазначено, що «відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі)».
Рішенням від 17.07.2024 № 12336-р/пк-пз також встановлено, що «Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
Аналіз змін, внесених до Тендерної документації свідчить про те, що замовник фактично не виконав рішення Органу оскарження від 17.07.2024 № 12336-р/пк-пз, а також не усунув порушення, зазначені у мотивувальній частині цього рішення.
Так, замовник вніс зміни до Тендерної документації, які не усунули зазначені вище вимоги, а також не усунули дискримінаційний характер цих вимог:
1) попередню редакцію пункту 2 Додатку 3 до Тендерної документації «чинність терміну дії договорів на обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника із власниками партнерських автозаправних станціях/комплексах понад вісімнадцяти місяців із моменту розкриття пропозицій конкурсних торгів» було замінео новою редакцією такого змісту: «чинність терміну дії договорів на обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника із ВЛАСНИКАМИ партнерських автозаправних станціях/комплексах НЕ МЕНШЕ НІЖ ДО 31.12.2025 року»;
2) попередню редакцію пункту 4.5. Додатку 3 до Тендерної документації «Копії договорів про співпрацю (обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника із власниками партнерських автозаправних станцій (комплексах) без посередників» було замінео новою редакцією такого змісту: «Копії договорів про співпрацю (обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника із ВЛАСНИКАМИ партнерських автозаправних станцій (комплексах)».
Решта умов Тендерної документації, які стосуються цих умов, залишились без змін.
Таким чином, безпідставні та дискримінаційні вимоги, які стосуються терміну дії договорів на обслуговування талонів, а також не допускають укладення учасниками партнерських договорів з посередниками (не власниками АЗС), залишились в Тендерній документації.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, договір від 07.11.2023 № 0526/23/ЭМД/М, укладений з ТОВ «Параллель – М ЛТД». Згідно з умовами зазначеного договору, забезпечується відпуск на АЗС, зазначених у Додатку № 1 до зазначеного Договору, нафтопродуктів за смарт-картами ТМ «UKRNAFTA». Відповідно до умов пункту 11.1., строк дії зазначеного договору – до 31.12.2024 включно, а в частині взаєморозрахунків – до їх повного погашення. Якщо за місяць до закінчення строку дії договору жодна зі Сторін не направить іншій Стороні письмове повідомлення про його розірвання, договір продовжує свою дію кожного разу на один календарний рік на тих самих умовах.
Зазначеного строку дії достатньо для поставки товару за договором, який буде укладено за результатами закупівлі UA-2024-07-03-009356-a, однак строк дії такого договору не відповідатиме вимогам, встановленим у пункті 2 Додатку 3 до Тендерної документації.
Враховуючи наведене, вважаємо, що замовник фактично не виконав рішення Органу оскарження від 17.07.2024 № 12336-р/пк-пз, а також не усунув порушення, зазначені у мотивувальній частині цього рішення.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a (з урахуванням внесених 23.07.2024 змін).
2. Договір від 07.11.2023 № 0526/23/ЭМД/М з ТОВ «Параллель – М ЛТД».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 28385db9ef0e44b1b9ee4f147c233546
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-03-009356-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a, затвердженій уповноваженою особою Служби зовнішньої розвідки України В. Баліцьким (далі – Тендерна документація), встановлено низку умов, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «Укрнафта-Постач» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «Укрнафта-Постач» незаконно позбавлено можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 17.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.07.2024 18:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.07.2024 17:06
Дата виконання рішення Замовником: 23.07.2024 13:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесені зміни до Тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e744662086b842f1960937a11549ce36
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2024-07-03-009356-a, оголошеній Службою зовнішньої розвідки України (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a містить умови, згідно з якими:
1. Термін дії договорів на обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника із власниками партнерських автозаправних станцій/комплексів повинен становити понад вісімнадцять місяців із моменту розкриття пропозицій конкурсних торгів.
2. Договори про співпрацю (обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника із власниками партнерських автозаправних станцій (комплексах) мають бути укладені без посередників.
3. Унеможливлюється оформлення належним чином тендерного забезпечення.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства і є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо терміну дії договорів на обслуговування талонів.
Згідно з умовами, зазначеними у пункті 2 Додатку 3 «Якісні та кількісні характеристики. Опис та основні вимоги до предмету закупівлі. Технічна специфікація» до Тендерної документації, Замовником вимагається «чинність терміну дії договорів на обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника із власниками партнерських автозаправних станціях/комплексах понад вісімнадцяти місяців із моменту розкриття пропозицій конкурсних торгів».
Вважаємо, що вимога щодо строку дії таких договорів «понад вісімнадцяти місяців із моменту розкриття пропозицій конкурсних торгів» (тобто, не менше, ніж до 11.01.2026), є безпідставною та необґрунтованою.
За усталеною ділової практикою, подібні договори укладаються до кінця календарного року, з можливістю пролонгації договору. Більше того, згідно з вимогами підпункту 4.4 пункту 4 Розділу І тендерної документації, строк поставки товарів – «до 06 вересня 2024 року». Згідно з пунктом 10.1 проекту договору, наведеного у Додатку 5 до тендерної документації, «Договір набирає чинності з моменту підписання і діє щодо бюджетних зобов’язань до 31.12.2024 р., а стосовно інших зобов’язань, взятих Сторонами за цим Договором – до їх повного виконання».
Отже, вважаємо, що об’єктивна потреба у строку дії відповідних договорів «понад вісімнадцяти місяців із моменту розкриття пропозицій конкурсних торгів» (тобто, не менше, ніж до 11.01.2026), відсутня.
Таким чином, вважаємо, що вимога тендерної документації, яка примушує учасників до передчасної пролонгації договорів на обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо), «понад вісімнадцяти місяців із моменту розкриття пропозицій конкурсних торгів» (тобто, не менше, ніж до 11.01.2026), є безпідставною.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, договір від 10.10.2023 № ПР-Д-566, укладений з ТОВ «Прайд». Згідно з умовами зазначеного договору, забезпечується відпуск товару (палива за бланками-дозволами (талонами) на АЗС, зазначених у Додатку № 1 до зазначеного Договору. Строк дії зазначеного договору – до 31.12.2025 включно. Зазначеного строку дії достатньо для поставки товару за договором, який буде укладено за результатами закупівлі UA-2024-07-03-009356-a, однак строк дії такого договору не відповідатиме вимогам, встановленим у пункті 2 Додатку 3 до Тендерної документації.

2. Щодо вимог, згідно з якими договори про співпрацю (обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника мають бути укладеними із власниками партнерських автозаправних станцій (комплексів) БЕЗ ПОСЕРЕДНИКІВ.
Згідно з умовами, зазначеними у пункті 2 Додатку 3 до Тендерної документації, Замовником вимагається чинність терміну дії договорів на обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника ІЗ ВЛАСНИКАМИ партнерських автозаправних станцій/комплексів.
Також, згідно з умовами пункту 4.5. Додатку 3 до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції, учасники мають надати, зокрема, «Копії договорів про співпрацю (обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника ІЗ ВЛАСНИКАМИ партнерських автозаправних станцій (комплексах) БЕЗ ПОСЕРЕДНИКІВ.
Вважаємо, що встановлення таких вимог здатне штучно обмежити конкуренцію у даній закупівлі, оскільки обмежує можливості для результативної участі у торгах для тих компаній (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач», які мають відповідні партнерські договори щодо отоварення паливних талонів на партнерських АЗС/АЗК, але укладені не з безпосередніми власниками таких АЗС.
Так, ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, договір від 10.10.2023 № ПР-Д-566, укладений з ТОВ «Прайд». Згідно з умовами зазначеного договору, забезпечується відпуск товару (палива за бланками-дозволами (талонами) на АЗС, зазначених у Додатку № 1 до зазначеного Договору.
При цьому, АЗС, зазначені у Додатку № 1 до Договору від 10.10.2023 № ПР-Д-566, фактично є власністю ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ». Відносини між ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ» та ТОВ «Прайд» щодо використання АЗС, також врегульовані у договірному порядку та відповідають вимогам законодавства України.
За таких обставин, ТОВ «Прайд» може бути розцінене Замовником як «посередник», що матиме наслідком відхилення тендерної пропозиції поданої ТОВ «Укрнафта-Постач».
Звертаємо увагу на те, що законодавство України не містить положень, які б обмежували права посередників працювати на ринку автомобільного палива, зокрема, вступати у договірні відносини з власниками АЗС та розповсюджувачами палива.
Закон України «Про публічні закупівлі» також не містить таких обмежень.
Отже, встановлення замовником зазначених вимог не ґрунтується на положеннях чинного законодавства та може призвести до дискримінації учасників закупівлі (у т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач»).
3. Щодо умов, які унеможливлюють оформлення належним чином тендерного забезпечення.
Згідно з умовами пункту 2 Розділу ІІІ Тендерної документації, учасник разом з тендерною пропозицією одночасно надає її грошове забезпечення у вигляді електронної банківської гарантії.
Слід зазначити, що обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - гарантія), банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями (далі - гарант), встановлені «Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», затвердженими наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.03.2021 за № 275/35897).
Відповідно до пункту 9 зазначених Вимог, у реквізитах гарантії, а саме, в інформації щодо тендерної документації, обов’язково зазначається, зокрема, ДАТА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА, яким затверджена тендерна документація.
У той же час, Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a, НЕ МІСТИТЬ реквізитів рішення Замовника, (в т.ч., дати такого рішення), яким була затверджена Тендерна документація.
За таких обставин, оформити банківську гарантію, необхідну для участі у цій закупівлі, матимуть лише особи, які отримають інформацію про дату рішення Замовника, яким затверджена Тендерна документація, з джерел та у спосіб, які не передбачені Законом.
Таким чином, зазначені обставини можуть призвести до порушення принципу запобігання корупційним діям і зловживанням, встановленого у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a.
2. Договір від 10.10.2023 № ПР-Д-566, укладений з ТОВ «Прайд».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації