-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 1
Паливо рідинне
1. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які визначені у відповідному додатку до тендерної документації, розраховані для виконання оперативно-службових завдань Замовника. 2. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося проведенням моніторингу цін, шляхом здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель, тощо), а також з урахуванням положень примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. 3. Кошторисом на 2024 рік передбачені видатки на закупівлю.
мін. крок: 0.1% або 10 750.00 UAH
Протиправні та дискримінаційні умови тендерної документації, невиконання рішення Органу оскарження.
- Договір ТОВ Параллель -М ЛТД.pdf 24.07.2024 14:27
- ТД ПММ зі змінами.docx 24.07.2024 14:27
- sign.p7s 24.07.2024 14:30
- Лист ТОВ Параллель-М ЛТД.pdf 31.07.2024 16:10
- Щодо пояснень замовника.docx 31.07.2024 16:10
- Щодо пояснень замовника.pdf 31.07.2024 16:10
- рішення від 26.07.2024 №12816.pdf 26.07.2024 14:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.08.2024 №13259.pdf 05.08.2024 18:10
- рішення від 05.08.2024 №13259.pdf 08.08.2024 13:19
- Пояснення по суті скарги 29.07.2024.PDF 29.07.2024 12:18
- Пояснення по суті скарги 29.07.2024.docx 29.07.2024 12:18
- Зміни до тендерної документації.pdf 29.07.2024 12:18
- Договір ТОВ ПРАЙД _ 566.pdf 29.07.2024 12:18
Пункт скарги
Також у рішенні від 17.07.2024 № 12336-р/пк-пз зазначено, що «відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі)».
Рішенням від 17.07.2024 № 12336-р/пк-пз також встановлено, що «Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
Аналіз змін, внесених до Тендерної документації свідчить про те, що замовник фактично не виконав рішення Органу оскарження від 17.07.2024 № 12336-р/пк-пз, а також не усунув порушення, зазначені у мотивувальній частині цього рішення.
Так, замовник вніс зміни до Тендерної документації, які не усунули зазначені вище вимоги, а також не усунули дискримінаційний характер цих вимог:
1) попередню редакцію пункту 2 Додатку 3 до Тендерної документації «чинність терміну дії договорів на обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника із власниками партнерських автозаправних станціях/комплексах понад вісімнадцяти місяців із моменту розкриття пропозицій конкурсних торгів» було замінео новою редакцією такого змісту: «чинність терміну дії договорів на обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника із ВЛАСНИКАМИ партнерських автозаправних станціях/комплексах НЕ МЕНШЕ НІЖ ДО 31.12.2025 року»;
2) попередню редакцію пункту 4.5. Додатку 3 до Тендерної документації «Копії договорів про співпрацю (обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника із власниками партнерських автозаправних станцій (комплексах) без посередників» було замінео новою редакцією такого змісту: «Копії договорів про співпрацю (обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника із ВЛАСНИКАМИ партнерських автозаправних станцій (комплексах)».
Решта умов Тендерної документації, які стосуються цих умов, залишились без змін.
Таким чином, безпідставні та дискримінаційні вимоги, які стосуються терміну дії договорів на обслуговування талонів, а також не допускають укладення учасниками партнерських договорів з посередниками (не власниками АЗС), залишились в Тендерній документації.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, договір від 07.11.2023 № 0526/23/ЭМД/М, укладений з ТОВ «Параллель – М ЛТД». Згідно з умовами зазначеного договору, забезпечується відпуск на АЗС, зазначених у Додатку № 1 до зазначеного Договору, нафтопродуктів за смарт-картами ТМ «UKRNAFTA». Відповідно до умов пункту 11.1., строк дії зазначеного договору – до 31.12.2024 включно, а в частині взаєморозрахунків – до їх повного погашення. Якщо за місяць до закінчення строку дії договору жодна зі Сторін не направить іншій Стороні письмове повідомлення про його розірвання, договір продовжує свою дію кожного разу на один календарний рік на тих самих умовах.
Зазначеного строку дії достатньо для поставки товару за договором, який буде укладено за результатами закупівлі UA-2024-07-03-009356-a, однак строк дії такого договору не відповідатиме вимогам, встановленим у пункті 2 Додатку 3 до Тендерної документації.
Враховуючи наведене, вважаємо, що замовник фактично не виконав рішення Органу оскарження від 17.07.2024 № 12336-р/пк-пз, а також не усунув порушення, зазначені у мотивувальній частині цього рішення.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a (з урахуванням внесених 23.07.2024 змін).
2. Договір від 07.11.2023 № 0526/23/ЭМД/М з ТОВ «Параллель – М ЛТД».
-
Назва доказу:
Договір від 07.11.2023 № 0526/23/ЭМД/М з ТОВ «Параллель – М ЛТД».
-
Повʼязаний документ:
Договір ТОВ Параллель -М ЛТД.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a (з урахуванням внесених 23.07.2024 змін).
-
Повʼязаний документ:
ТД ПММ зі змінами.docx
-
Зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a, затвердженої Уповноваженою особою Замовника 23.07.2024, а саме, усунути зазначені вище протиправні та дискримінаційні умови. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення протиправних та дискримінаційних умов тендерної документації та створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «Укрнафта-Постач», наведених вище.
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
- Договір ТОВ ПРАЙД № 566.pdf 05.07.2024 12:05
- ТД ПММ.docx 05.07.2024 12:05
- sign.p7s 05.07.2024 12:27
- Щодо скарги 08.07.2024 10:15
- Пояснення по суті скарги 10.07.2024 09:19
- Пояснення по суті скарги 10.07.2024 09:19
- Протокол 10.07.2024 09:19
- рішення від 09.07.2024 №11836.pdf 09.07.2024 18:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.07.2024 №12336.pdf 18.07.2024 17:11
- рішення від 17.07.2024 №12336.pdf 22.07.2024 17:06
Пункт скарги
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a містить умови, згідно з якими:
1. Термін дії договорів на обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника із власниками партнерських автозаправних станцій/комплексів повинен становити понад вісімнадцять місяців із моменту розкриття пропозицій конкурсних торгів.
2. Договори про співпрацю (обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника із власниками партнерських автозаправних станцій (комплексах) мають бути укладені без посередників.
3. Унеможливлюється оформлення належним чином тендерного забезпечення.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства і є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо терміну дії договорів на обслуговування талонів.
Згідно з умовами, зазначеними у пункті 2 Додатку 3 «Якісні та кількісні характеристики. Опис та основні вимоги до предмету закупівлі. Технічна специфікація» до Тендерної документації, Замовником вимагається «чинність терміну дії договорів на обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника із власниками партнерських автозаправних станціях/комплексах понад вісімнадцяти місяців із моменту розкриття пропозицій конкурсних торгів».
Вважаємо, що вимога щодо строку дії таких договорів «понад вісімнадцяти місяців із моменту розкриття пропозицій конкурсних торгів» (тобто, не менше, ніж до 11.01.2026), є безпідставною та необґрунтованою.
За усталеною ділової практикою, подібні договори укладаються до кінця календарного року, з можливістю пролонгації договору. Більше того, згідно з вимогами підпункту 4.4 пункту 4 Розділу І тендерної документації, строк поставки товарів – «до 06 вересня 2024 року». Згідно з пунктом 10.1 проекту договору, наведеного у Додатку 5 до тендерної документації, «Договір набирає чинності з моменту підписання і діє щодо бюджетних зобов’язань до 31.12.2024 р., а стосовно інших зобов’язань, взятих Сторонами за цим Договором – до їх повного виконання».
Отже, вважаємо, що об’єктивна потреба у строку дії відповідних договорів «понад вісімнадцяти місяців із моменту розкриття пропозицій конкурсних торгів» (тобто, не менше, ніж до 11.01.2026), відсутня.
Таким чином, вважаємо, що вимога тендерної документації, яка примушує учасників до передчасної пролонгації договорів на обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо), «понад вісімнадцяти місяців із моменту розкриття пропозицій конкурсних торгів» (тобто, не менше, ніж до 11.01.2026), є безпідставною.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, договір від 10.10.2023 № ПР-Д-566, укладений з ТОВ «Прайд». Згідно з умовами зазначеного договору, забезпечується відпуск товару (палива за бланками-дозволами (талонами) на АЗС, зазначених у Додатку № 1 до зазначеного Договору. Строк дії зазначеного договору – до 31.12.2025 включно. Зазначеного строку дії достатньо для поставки товару за договором, який буде укладено за результатами закупівлі UA-2024-07-03-009356-a, однак строк дії такого договору не відповідатиме вимогам, встановленим у пункті 2 Додатку 3 до Тендерної документації.
2. Щодо вимог, згідно з якими договори про співпрацю (обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника мають бути укладеними із власниками партнерських автозаправних станцій (комплексів) БЕЗ ПОСЕРЕДНИКІВ.
Згідно з умовами, зазначеними у пункті 2 Додатку 3 до Тендерної документації, Замовником вимагається чинність терміну дії договорів на обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника ІЗ ВЛАСНИКАМИ партнерських автозаправних станцій/комплексів.
Також, згідно з умовами пункту 4.5. Додатку 3 до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції, учасники мають надати, зокрема, «Копії договорів про співпрацю (обслуговування талонів (облікових карток, бланків-дозволів тощо) учасника ІЗ ВЛАСНИКАМИ партнерських автозаправних станцій (комплексах) БЕЗ ПОСЕРЕДНИКІВ.
Вважаємо, що встановлення таких вимог здатне штучно обмежити конкуренцію у даній закупівлі, оскільки обмежує можливості для результативної участі у торгах для тих компаній (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач», які мають відповідні партнерські договори щодо отоварення паливних талонів на партнерських АЗС/АЗК, але укладені не з безпосередніми власниками таких АЗС.
Так, ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, договір від 10.10.2023 № ПР-Д-566, укладений з ТОВ «Прайд». Згідно з умовами зазначеного договору, забезпечується відпуск товару (палива за бланками-дозволами (талонами) на АЗС, зазначених у Додатку № 1 до зазначеного Договору.
При цьому, АЗС, зазначені у Додатку № 1 до Договору від 10.10.2023 № ПР-Д-566, фактично є власністю ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ». Відносини між ТОВ «ГЛУСКО РІТЕЙЛ» та ТОВ «Прайд» щодо використання АЗС, також врегульовані у договірному порядку та відповідають вимогам законодавства України.
За таких обставин, ТОВ «Прайд» може бути розцінене Замовником як «посередник», що матиме наслідком відхилення тендерної пропозиції поданої ТОВ «Укрнафта-Постач».
Звертаємо увагу на те, що законодавство України не містить положень, які б обмежували права посередників працювати на ринку автомобільного палива, зокрема, вступати у договірні відносини з власниками АЗС та розповсюджувачами палива.
Закон України «Про публічні закупівлі» також не містить таких обмежень.
Отже, встановлення замовником зазначених вимог не ґрунтується на положеннях чинного законодавства та може призвести до дискримінації учасників закупівлі (у т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач»).
3. Щодо умов, які унеможливлюють оформлення належним чином тендерного забезпечення.
Згідно з умовами пункту 2 Розділу ІІІ Тендерної документації, учасник разом з тендерною пропозицією одночасно надає її грошове забезпечення у вигляді електронної банківської гарантії.
Слід зазначити, що обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - гарантія), банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями (далі - гарант), встановлені «Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», затвердженими наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.03.2021 за № 275/35897).
Відповідно до пункту 9 зазначених Вимог, у реквізитах гарантії, а саме, в інформації щодо тендерної документації, обов’язково зазначається, зокрема, ДАТА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА, яким затверджена тендерна документація.
У той же час, Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a, НЕ МІСТИТЬ реквізитів рішення Замовника, (в т.ч., дати такого рішення), яким була затверджена Тендерна документація.
За таких обставин, оформити банківську гарантію, необхідну для участі у цій закупівлі, матимуть лише особи, які отримають інформацію про дату рішення Замовника, яким затверджена Тендерна документація, з джерел та у спосіб, які не передбачені Законом.
Таким чином, зазначені обставини можуть призвести до порушення принципу запобігання корупційним діям і зловживанням, встановленого у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a.
2. Договір від 10.10.2023 № ПР-Д-566, укладений з ТОВ «Прайд».
-
Назва доказу:
Договір від 10.10.2023 № ПР-Д-566, укладений з ТОВ «Прайд».
-
Повʼязаний документ:
Договір ТОВ ПРАЙД № 566.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a.
-
Повʼязаний документ:
ТД ПММ.docx
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-07-03-009356-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та дискримінаційні умови. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та дискримінаційних умов Тендерної документації та створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «Укрнафта-Постач», наведених вище.