-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Олександрівському та Заводському районах м. Запоріжжя
Відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення
Завершена
4 044 627.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 223.14 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 223.14 UAH
Період оскарження:
03.07.2024 16:14 - 12.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮНІЯ - ТРАНС» та визначення переможцем ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ ІНВЕСТ»
Номер:
f0120334fb8049ad8ad2723924f36f80
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-03-009074-a.c2
Назва:
Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮНІЯ - ТРАНС» та визначення переможцем ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ ІНВЕСТ»
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ЮНІЯ UA-2024-07-03-009074-a.doc 23.07.2024 17:45
- Скарга_UA-2024-07-03-009074-a.pdf 23.07.2024 17:45
- sign.p7s 23.07.2024 17:47
- Доповнення_до_скарги_ЮНІЯ_UA_2024_07_03_009074_a.doc 24.07.2024 18:40
- Доповнення_до_скарги_ЮНІЯ_UA_2024_07_03_009074_a.pdf 24.07.2024 18:40
- рішення від 25.07.2024 № 12732.pdf 25.07.2024 16:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.08.2024 № 13201.pdf 05.08.2024 12:32
- рішення від 02.08.2024 № 13201.pdf 07.08.2024 12:39
- Пояснення до скарги від 23.07.2024 29.07.2024 16:06
- Пояснення до скарги від 23.07.2024 29.07.2024 16:06
- договір 42/24 від 01.07.2024 29.07.2024 16:06
- довідка від 10.07.2024 № б/н 29.07.2024 16:06
- договір 01/07/24/П від 01.07.24 29.07.2024 16:06
- висновок моніторингу 29.07.2024 16:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.07.2024 17:52
Дата розгляду скарги:
02.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.07.2024 16:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.08.2024 12:39
Дата виконання рішення Замовником:
08.08.2024 09:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконано рішення комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.08.2024 №13201-р/пк-пз щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЮНІЯ-ТРАНС" та рішення про визначення ТОВ "АВТОМАГІСТРАЛЬ ІНВЕСТ" переможцем процедури закупівлі UA-2024-07-03-009074-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1c162011938e4d41afef07157801d04f
Заголовок пункту скарги:
неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Департаментом муніципального управління Запорізької міської ради (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було розпочато проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю по предмету Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Олександрівському та Заводському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-009074-a та оприлюднено тендерну документацію по вказаному предмету (далі – тендерна документація).
Зазначена закупівля здійснюється у порядку визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості).
Кінцевий строк для подання тендерних пропозицій було встановлено на 15.07.2024 року до 16:19 год.
За результатом проведення аукціону, було встановлено, що для участі у даній процедурі закупівлі свої тендерні пропозиції подали наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮНІЯ-ТРАНС" 3 709 500,85
UAH з ПДВ 3 709 500,85
UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОМАГІСТРАЛЬ ІНВЕСТ" 4 004 998,31
UAH з ПДВ 3 899 000,00
UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УСПО-БУД" 4 005 972,71
UAH з ПДВ 3 900 000,00
UAH з ПДВ
18 липня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 07-18/2 від 18 липня 2024 року, відповідно до якого було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» (далі також – Скаржник).
19 липня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 07-19/2 від 19 липня 2024 року, відповідно до якого було визначено переможцем тендерну пропозицію учасника ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ ІНВЕСТ».
ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» (далі – Скаржник або Суб’єкт оскарження) не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення його тендерної пропозиції, та рішенням Замовника щодо визначення переможцем ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ ІНВЕСТ» з огляду на факти, що викладені нижче.
При цьому, оскаржуване рішення Замовника порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також на справедливий розгляд тендерних пропозицій та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Також, Скаржник вважає, що неправомірне рішення про відхилення його тендерної пропозиції може бути таким, що вчинене Замовником внаслідок корупційних дій або бездіяльності уповноваженої особи.
Така позиція Скаржника обґрунтовується наступним:
1. Відповідно до протоколу №07-18/2 від 18 липня 2024 року: З урахуванням вищенаведеного, Учасником у наданих у складі тендерної пропозиції розрахунках договірної ціни, при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку, безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні механізму (транспортних засобів): фреза дорожня, каток дорожній, асфальтоукладач, машина дорожня комбінована поливо мийна, що будуть залучені за договорами надання послуг разом з особами, які мають прав на керування такою технікою, чим не дотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 розділу 5 Настанови № 281.
Звертаємо увагу що відповідно до вимог пункту 1 Додатку 2 До тендерної документації, Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій: це довідка, в якій зазначено наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, за формою (далі – Довідка):
Додатково, в довільній формі зазначається інформація про наявність власної, орендованої матеріально-технічної бази (виробнича база, офіс та інш.). Надати підтверджуючі документи щодо правових підстав набуття права власності/користування на зазначену матеріально-технічну базу.
Для забезпечення виконання вимог зазначених у технічному завданні обов’язкова наявність наступних машин/механізмів/устаткування/обладнання:
1. Автомобілі-самоскиди - не менше 2 од;
2. Котки дорожні не менше 2 од;
3. Машина поливально-мийна – не менше 1 од;
4. Асфальтоукладальники – не менше 1 од;
5. Машина для холодного фрезерування не менше 1 од;
6. Екскаватор/або екскаватор-навантажувач – не менше 2 од;
7. Автогудронатор/або бітумізатор – не менше 1 од;
8.Термометр для вимірювання температури асфальту – не менше 1 од;
9. Відбійний молоток- не менше 2 од;
10. Компресори пересувні - не менше 1 од;
На підтвердження технічного стану транспортних засобів надати необхідні документи у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортного засобу» від 30 січня 2012 р. № 137, чинні на момент подання тендерної пропозиції.
На підтвердження правового статусу набуття техніки (машин/механізмів/устаткування/обладнання) зазначеною у Довідці, надаються:
по власній техніці:
- на машини та механізми, які підлягають обов’язковій державній реєстрації, копії свідоцтв про їх реєстрацію;
- на машини/механізми/устаткування/обладнання, реєстрація по яких не передбачена діючим законодавством України, балансову довідку або документ, який підтверджує право власності Учасника;
по орендованій техніці, за договором лізингу техніки або залученій техніці на інших правових підставах, Учасник надає у складі пропозиції:
- копію відповідного договору (договору оренди, договору лізингу, договору про співпрацю щодо експлуатації, договору користування, договору про надання послуг, тощо) з усіма додатками та невід’ємними частинами договору;
- копії свідоцтв про реєстрацію на машини та механізми, які підлягають обов’язковій державній реєстрації;
- на машини/механізми/устаткування/обладнання, реєстрація по яких не передбачена діючим законодавством України, документ від Власника або Орендаря, який підтверджує їх право власності або користування.
Договори та інші правочини, передбачені чинним законодавством України, надані Учасником на виконання вимог зазначених у цьому розділі, мають бути чинні протягом всього строку надання послуг, передбаченого тендерною документацією.
З метою своєчасного надання послуг (виконання робіт) учасник подає довідку, в довільній формі, в якій зазначається, що вся спецтехніка на час виконання робіт (надання послуг) буде розташована у межах м. Запоріжжя.
На підтвердження зазначеної вимоги, в складі тендерної пропозиції Скаржника містяться:
- Договір № 42/24 про надання послуг по експлуатації будівельних машин та механізмів від 01.07.2024 з ПРАТ «БІАС»;
- Договір №2024/07/02-4 про надання послуг від 07.02.2024 з ПРАТ «Запорізький асфальтобетонний завод»;
- Інші підтверджуючі документи щодо правових підстав набуття права власності/користування на зазначену матеріально-технічну базу.
Разом з тим, зазначена в протоколі №07-18/2 від 18 липня 2024 року, техніка а саме фреза дорожня, каток дорожній, асфальтоукладач, машина дорожня комбінована поливо мийна, залучають за договором № 42/24 від 01.07.2024 з ПРАТ «БІАС».
Звертаємо увагу що згідно вищезазначеного договору машина дорожня комбінована поливо мийна залучається без осіб (екіпажу) що її обслуговують, що спростовує твердження замовника.
Водночас, тендерна документація не містить окремих вимог щодо пов’язаності такого кваліфікаційного критерію як наявність матеріально – технічної бази та складених кошторисних розрахунків. Учасники закупівлі можуть зазначати в кошторисній документації як власну техніку так і залучену/орендовану.
Окрім цього, Відповідно до пункту 4.3 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» розрахунок заробітної плати провадиться на підставі нормативно-розрахункових трудовитрат і вартості людино-години відповідального середнього нормативного розряду робіт, які виконуються ланкою робітників-будівельників, монтажників, та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів.
Вартість людино-години робітників по об’єктах будівництва, що споруджуються за рахунок державних коштів, обчислюється з урахуванням положень, викладених у "Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується під час визначення вартості будівництва", затвердженому наказом Мінрегіону від 20 жовтня 2016 № 281 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2016 року за № 1469/29599 (в редакції наказу Мінрегіону від 27 липня 2018 № 196, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2018 за № 931/32383).
Розрахунок вартості людино-години відповідного середнього нормативного розряду робіт, які виконуються ланкою робітників-будівельників, монтажників, та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів у звичайних умовах праці, провадиться із застосуванням міжрозрядних коефіцієнтів, які наведено у додатку 15 цієї Настанови.
Відповідно до пункту 5.8 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні.
У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Слід зазначити, що Настанова з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" не містить обмежень щодо включення розрахунку заробітної плати працівників, які працюють на орендованому транспорті.
Звертаємо увагу, аналогічну позиціїю займає комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні № 17951-р/пк-пз від 08.11.2023 року.
Отже тендерна пропозиція скаржника ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Враховуючи викладене вище, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС».
Вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, на підставі статей 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 44, 55-67 Особливостей –
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Департаментом муніципального управління Запорізької міської ради під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Олександрівському та Заводському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-009074-a.
3. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» у закупівлі по предмету Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Олександрівському та Заводському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-009074-a.
4. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ ІНВЕСТ» у закупівлі по предмету Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Олександрівському та Заводському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-009074-a.
Зазначена закупівля здійснюється у порядку визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості).
Кінцевий строк для подання тендерних пропозицій було встановлено на 15.07.2024 року до 16:19 год.
За результатом проведення аукціону, було встановлено, що для участі у даній процедурі закупівлі свої тендерні пропозиції подали наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮНІЯ-ТРАНС" 3 709 500,85
UAH з ПДВ 3 709 500,85
UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОМАГІСТРАЛЬ ІНВЕСТ" 4 004 998,31
UAH з ПДВ 3 899 000,00
UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УСПО-БУД" 4 005 972,71
UAH з ПДВ 3 900 000,00
UAH з ПДВ
18 липня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 07-18/2 від 18 липня 2024 року, відповідно до якого було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» (далі також – Скаржник).
19 липня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 07-19/2 від 19 липня 2024 року, відповідно до якого було визначено переможцем тендерну пропозицію учасника ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ ІНВЕСТ».
ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» (далі – Скаржник або Суб’єкт оскарження) не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення його тендерної пропозиції, та рішенням Замовника щодо визначення переможцем ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ ІНВЕСТ» з огляду на факти, що викладені нижче.
При цьому, оскаржуване рішення Замовника порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також на справедливий розгляд тендерних пропозицій та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Також, Скаржник вважає, що неправомірне рішення про відхилення його тендерної пропозиції може бути таким, що вчинене Замовником внаслідок корупційних дій або бездіяльності уповноваженої особи.
Така позиція Скаржника обґрунтовується наступним:
1. Відповідно до протоколу №07-18/2 від 18 липня 2024 року: З урахуванням вищенаведеного, Учасником у наданих у складі тендерної пропозиції розрахунках договірної ціни, при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку, безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні механізму (транспортних засобів): фреза дорожня, каток дорожній, асфальтоукладач, машина дорожня комбінована поливо мийна, що будуть залучені за договорами надання послуг разом з особами, які мають прав на керування такою технікою, чим не дотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 розділу 5 Настанови № 281.
Звертаємо увагу що відповідно до вимог пункту 1 Додатку 2 До тендерної документації, Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій: це довідка, в якій зазначено наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, за формою (далі – Довідка):
Додатково, в довільній формі зазначається інформація про наявність власної, орендованої матеріально-технічної бази (виробнича база, офіс та інш.). Надати підтверджуючі документи щодо правових підстав набуття права власності/користування на зазначену матеріально-технічну базу.
Для забезпечення виконання вимог зазначених у технічному завданні обов’язкова наявність наступних машин/механізмів/устаткування/обладнання:
1. Автомобілі-самоскиди - не менше 2 од;
2. Котки дорожні не менше 2 од;
3. Машина поливально-мийна – не менше 1 од;
4. Асфальтоукладальники – не менше 1 од;
5. Машина для холодного фрезерування не менше 1 од;
6. Екскаватор/або екскаватор-навантажувач – не менше 2 од;
7. Автогудронатор/або бітумізатор – не менше 1 од;
8.Термометр для вимірювання температури асфальту – не менше 1 од;
9. Відбійний молоток- не менше 2 од;
10. Компресори пересувні - не менше 1 од;
На підтвердження технічного стану транспортних засобів надати необхідні документи у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортного засобу» від 30 січня 2012 р. № 137, чинні на момент подання тендерної пропозиції.
На підтвердження правового статусу набуття техніки (машин/механізмів/устаткування/обладнання) зазначеною у Довідці, надаються:
по власній техніці:
- на машини та механізми, які підлягають обов’язковій державній реєстрації, копії свідоцтв про їх реєстрацію;
- на машини/механізми/устаткування/обладнання, реєстрація по яких не передбачена діючим законодавством України, балансову довідку або документ, який підтверджує право власності Учасника;
по орендованій техніці, за договором лізингу техніки або залученій техніці на інших правових підставах, Учасник надає у складі пропозиції:
- копію відповідного договору (договору оренди, договору лізингу, договору про співпрацю щодо експлуатації, договору користування, договору про надання послуг, тощо) з усіма додатками та невід’ємними частинами договору;
- копії свідоцтв про реєстрацію на машини та механізми, які підлягають обов’язковій державній реєстрації;
- на машини/механізми/устаткування/обладнання, реєстрація по яких не передбачена діючим законодавством України, документ від Власника або Орендаря, який підтверджує їх право власності або користування.
Договори та інші правочини, передбачені чинним законодавством України, надані Учасником на виконання вимог зазначених у цьому розділі, мають бути чинні протягом всього строку надання послуг, передбаченого тендерною документацією.
З метою своєчасного надання послуг (виконання робіт) учасник подає довідку, в довільній формі, в якій зазначається, що вся спецтехніка на час виконання робіт (надання послуг) буде розташована у межах м. Запоріжжя.
На підтвердження зазначеної вимоги, в складі тендерної пропозиції Скаржника містяться:
- Договір № 42/24 про надання послуг по експлуатації будівельних машин та механізмів від 01.07.2024 з ПРАТ «БІАС»;
- Договір №2024/07/02-4 про надання послуг від 07.02.2024 з ПРАТ «Запорізький асфальтобетонний завод»;
- Інші підтверджуючі документи щодо правових підстав набуття права власності/користування на зазначену матеріально-технічну базу.
Разом з тим, зазначена в протоколі №07-18/2 від 18 липня 2024 року, техніка а саме фреза дорожня, каток дорожній, асфальтоукладач, машина дорожня комбінована поливо мийна, залучають за договором № 42/24 від 01.07.2024 з ПРАТ «БІАС».
Звертаємо увагу що згідно вищезазначеного договору машина дорожня комбінована поливо мийна залучається без осіб (екіпажу) що її обслуговують, що спростовує твердження замовника.
Водночас, тендерна документація не містить окремих вимог щодо пов’язаності такого кваліфікаційного критерію як наявність матеріально – технічної бази та складених кошторисних розрахунків. Учасники закупівлі можуть зазначати в кошторисній документації як власну техніку так і залучену/орендовану.
Окрім цього, Відповідно до пункту 4.3 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» розрахунок заробітної плати провадиться на підставі нормативно-розрахункових трудовитрат і вартості людино-години відповідального середнього нормативного розряду робіт, які виконуються ланкою робітників-будівельників, монтажників, та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів.
Вартість людино-години робітників по об’єктах будівництва, що споруджуються за рахунок державних коштів, обчислюється з урахуванням положень, викладених у "Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується під час визначення вартості будівництва", затвердженому наказом Мінрегіону від 20 жовтня 2016 № 281 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2016 року за № 1469/29599 (в редакції наказу Мінрегіону від 27 липня 2018 № 196, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2018 за № 931/32383).
Розрахунок вартості людино-години відповідного середнього нормативного розряду робіт, які виконуються ланкою робітників-будівельників, монтажників, та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів у звичайних умовах праці, провадиться із застосуванням міжрозрядних коефіцієнтів, які наведено у додатку 15 цієї Настанови.
Відповідно до пункту 5.8 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні.
У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Слід зазначити, що Настанова з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" не містить обмежень щодо включення розрахунку заробітної плати працівників, які працюють на орендованому транспорті.
Звертаємо увагу, аналогічну позиціїю займає комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні № 17951-р/пк-пз від 08.11.2023 року.
Отже тендерна пропозиція скаржника ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Враховуючи викладене вище, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС».
Вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, на підставі статей 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 44, 55-67 Особливостей –
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Департаментом муніципального управління Запорізької міської ради під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Олександрівському та Заводському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-009074-a.
3. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» у закупівлі по предмету Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Олександрівському та Заводському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-009074-a.
4. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ ІНВЕСТ» у закупівлі по предмету Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Олександрівському та Заводському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-009074-a.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
4. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ ІНВЕСТ» у закупівлі по предмету Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Олександрівському та Заводському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-009074-a
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
3. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» у закупівлі по предмету Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Олександрівському та Заводському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-009074-a
Скарга
Скасована
КЕП
СКАРГА на рішення замовника про відхилення пропозиції
Номер:
1173525d50ab47e78f590dee5053e352
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-03-009074-a.a1
Назва:
СКАРГА на рішення замовника про відхилення пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
23.07.2024 17:36
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7a4169e699ba4944ae48470946f7c64e
Заголовок пункту скарги:
незаконне відхидення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
03.07.2024 р. на офіційному веб-порталі prozorro.gov.ua замовником - Департаментом муніципального управління Запорізької міської ради було оприлюднено інформацію про відкриті торги «Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Олександрівському та Заводському районах м. Запоріжжя (класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь); ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-03-009074-a.
Відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення
За результатами оцінки тендерних пропозицій скаржник – ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» перемогло за критеріями ціни, але 18.07.2024 р. ПРОТОКОЛОМ «ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ» № 07-18/2 замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції скаржника з наступних підстав:
«не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;
Тендерна документація містить вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, які викладені у додатку №4 «Технічне вимоги та завдання» до тендерної документації. Відповідно до технічних вимог тендерної документації учасник повинен формувати договірну ціну на підставі вартості підрядних робіт відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова № 281).
У складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС», зокрема, надано Договірну ціну за предметом закупівлі з розрахунками: Пояснювальна записка, Локальний кошторис на будівельні роботи, Підсумкова відомість ресурсів, Розрахунок загальновиробничих витрат, Розрахунки №№1-4.Прямі витрати і загальновиробничі та Дефектний акт.
Також відповідно до наданої у складі Учасника довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 10.07.2024 №б/н, Учасником для виконання послуг будуть використовуватися транспортні засоби (механізми):а саме: самоскиди, катки, машина дорожня комбінована поливомийна, асфальтоукладач, фреза дорожня, екскаватор-навантажувач та бітумна установка, які Учасником залучено відповідно до договорів надання послуг (№ 42/24 від 01.07.2024 та № 2024/07/02-4 від 07.02.2024). Дані договори надано Учасником у складі тендерної пропозиції.
У локальному кошторисі 02-01-01 Учасника (розділ 1 "Поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг – 4000 кв.м") витрати праці робітників, які обслуговують машини при зніманні асфальтобетонних покриттів та улаштуванню покриття з гарячих асфальтобетонних сумішей, включено до загального обсягу трудовитрат при розрахунку Учасником загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку.
З урахуванням вищенаведеного, Учасником у наданих у складі тендерної пропозиції розрахунках договірної ціни при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні механізму (транспортних засобів): фреза дорожня, каток дорожній, асфальтоукладач, машина дорожня комбінована поливомийна, що будуть залучені за договорами надання послуг разом з особами, які мають право на керування такою технікою, чим не дотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 розділу V Настанови № 281.
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови № 281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації.
Одночасно, згідно з пунктом 5.8 Розділу V Настанови вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Враховуючи викладене, Учасником не виконані вимоги технічної специфікації щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, які викладені у Додатку №4 до тендерної документації: договірна ціна з розрахунками розроблена з порушенням вимог пунктів 5.4 та 5.8 розділу V Настанови №281.»
Скаржник вважає вищезазначене рішення незаконним та таким, що має явно дискримінаційний характер, свідчить про упереджене ставлення до учасника, грубо порушує його права та охоронювані законом інтереси.
Скаржник не погоджується з вищезазначеним рішенням уповноваженої особи замовника, оскільки аналіз кошторисної документації проведено замовником виключно з позиції його власного розуміння про процес виконання робіт, але без урахування свободи учасника на власний розсуд визначати способи, засоби та технологію надання послуг (виконання робіт); уточнювати, змінювати або коригувати свої правовідносини з власними контрагентами, тобто проводити свою господарсько діяльність вільно з урахуванням вимог чинного законодавства.
Фактично замовник намагається провести аналіз кошторисної документації, виходячи з власного розуміння процесу, а також маніпулює даними без належної оцінки та доказів, що суперечить завданню та принципам проведення процедури відкритих торгів.
За нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» процедура закупівлі має здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
За ч. 6 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа замовника під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
Втім, в даному випадку уповноважена особа безпідставно відхилила найбільш економічно вигідну пропозицію на підставі упередженого та неповного аналізу договірної ціни та кошторисної документації скаржника.
Складання кошторисів здійснюється інженерами-кошторисниками, які мають профільну будівельну освіту, сертифікацію, практичний досвід роботи в різних сферах будівельної галузі (об’єкти цивільного та промислового будівництва), володіють знаннями технології та організації будівництва, правилами складання кошторисної документації, а також роботи з програмним комплексом АВК 5 для підготовки кошторисної документації.
Додержання методики та правил перевірки та експертизи кошторисної документації мають суттєве значення, оскільки неповнота даних та неправильна їх оцінка можуть призвести до необґрунтованих та хибних висновків.
Оскільки замовник не мав доступу до повної інформації по даних та розрахунках кошторисної документації учасника, його висновки гуртуються на припущеннях та маніпуляції даними.
В оскарженому рішенні замовник посилається на те, що нібито учасник торгів ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» порушило методику розрахунку договірної ціни.
Відповідно до п. 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено наступне:
«5. Договірна ціна, яка розроблена відповідно до вимог чинних інструкцій та інших нормативних актів про калькулювання та визначена згідно з Наказом Мінрегіону «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 р. № 281 (договірна ціна з усіма складовими – локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів, розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат, виконані в програмному комплексі АВК -5 або аналогічних програмах, підписана та завірена печаткою уповноваженої особи та спеціаліста-кошторисника або інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації), який його складав та який несе відповідальність за правильність застосування індивідуальних ресурсних кошторисних норм та вартості матеріалів та ресурсів при складанні даного розрахунку».
В Додатку 4 до тендерної документації «Технічні вимоги та завдання на закупівлю послуг: Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Олександрівському та Заводському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) також зазначено, що ціна тендерної пропозиції учасника означає суму, за яку учасник передбачає виконати замовлення на виконання всіх видів послуг, передбачених цією технічною специфікацією.
Учасник визначає ціни на послуги, які він пропонує виконати за Договором про закупівлю з урахуванням усіх своїх витрат; податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені.
В Додатку 4 до тендерної документації замовником наданий виключний перелік та обсяг робіт (послуг), що складають предмет закупівлі.
Під час розрахунку договірної ціни учасник торгів ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» виконало всі вищезазначені вимоги та розрахувало ціну своєї тендерної пропозиції у відповідності до нормативно-правових актів, кошторисних норм та організації робочих процесів на підприємстві учасника.
Треба брати до уваги, що за п. 3.17 «Кошторисних норм України у будівництві», затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. № 281, у складі локальних кошторисів окремі види робіт групуються в розділи, порядок розташування робіт у локальних кошторисах та х групування у розділи мають відповідати технологічній послідовності проведення робіт і враховувати специфічні особливості окремих видів робіт.
В даному випадку, замовник в загальних рисах визначив, згрупував та об’єднав кілька видів робіт в загальні пункти, а певна технологічна послідовність та особливості їх виконання були враховані учасником безпосередньо під час складання локального кошторису.
Оскільки метою проведення та участі у відкритих торгах є конкуренція та надання найбільш економічно вигідної пропозиції, учасник розподілив свої власні та залучені ресурси таким чином, щоб отримати можливість запропонувати найбільш привабливу ціну.
Фактично, учасником були застосовані власні напрацювання та практичний досвід співпраці з контрагентами, комбінація яких дозволяє виконувати роботи заощадливо, ефективно, на необхідному рівні якості.
У своєму рішенні уповноважена особа посилається та робить власний поверхневий аналіз договорів учасника з його контрагентами ПрАТ «БІАС» (договір №42\24 від 01.07.2024 про надання послуг по експлуатації будівельних машин та механізмів) та ПрАТ «Запорізький асфальтобетонний завод» (договір №2024/07/02-4 від 07.02.2024 р про надання послуг).
Але насправді, ці договори мають різні умови співробітництва і в частині надання послуг дорожньої техніки ПрАТ «Запорізький асфальтобетонний завод» порядок залучення працівників сторонами не визначався, що надає можливість ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» забезпечувати роботу персоналу (операторів техніки) самостійно за власний кошт.
Це особливо важливий момент під час військового стану та мобілізації, оскільки більшість транспортних організацій мають різноманітні транспортні парки, але стикаються з суттєвими проблемами щодо кількості спеціалістів з експлуатації, через що залучення спеціалістів може відбуватися безпосередньо замовником таких послуг. І що важливо – це не заборонено ані законом, ані договором між сторонами. Під час розгляду даної скарг слід брати до уваги, що цивільне законодавство надає сторонам можливість визначати умови своїх правовідносин на підставах вільного вибору та взаємної згоди.
На думку скаржника, в рішенні замовника та під час аналізу кошторису присутні ознаки маніпулювання, оскільки, як зазначалось вище, види робіт визначені замовником за сукупністю різних етапів виконання, що поєднує в одному розрахунку і власні трудові витрати, і власні технічні засоби та техніку, і власні витрати не її експлуатацію, і залучені ресурси.
Тобто, неможна лише на підставі узагальненої суми в локальному кошторисі достовірно оцінити спосіб, метод та ресурси виконання комплексу робіт, що приводить нас до висновку про необ’єктивність та упередженість оскарженого замовника.
Важливим є також той факт, що замовник безпідставно та за надуманими аргументами відмовився визнати переможцем учасника, який надав найменшу ціну, яка б склала економію для замовника в 189 500 грн., за умови того, що в період воєнного стану та важкої економічної кризи замовники – розпорядники бюджетними коштами мають діяти більш виважено та з максимальною користю для громадських інтересів.
Керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скаржник просить встановити порушення процедури закупівлі та прийняти рішення про скасування рішення замовника торгів про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНІЯ-ТРАНС», оформлене протоколом «ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ» від 18.07.2024 р., № 07-18/3.
Відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення
За результатами оцінки тендерних пропозицій скаржник – ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» перемогло за критеріями ціни, але 18.07.2024 р. ПРОТОКОЛОМ «ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ» № 07-18/2 замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції скаржника з наступних підстав:
«не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;
Тендерна документація містить вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, які викладені у додатку №4 «Технічне вимоги та завдання» до тендерної документації. Відповідно до технічних вимог тендерної документації учасник повинен формувати договірну ціну на підставі вартості підрядних робіт відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова № 281).
У складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС», зокрема, надано Договірну ціну за предметом закупівлі з розрахунками: Пояснювальна записка, Локальний кошторис на будівельні роботи, Підсумкова відомість ресурсів, Розрахунок загальновиробничих витрат, Розрахунки №№1-4.Прямі витрати і загальновиробничі та Дефектний акт.
Також відповідно до наданої у складі Учасника довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 10.07.2024 №б/н, Учасником для виконання послуг будуть використовуватися транспортні засоби (механізми):а саме: самоскиди, катки, машина дорожня комбінована поливомийна, асфальтоукладач, фреза дорожня, екскаватор-навантажувач та бітумна установка, які Учасником залучено відповідно до договорів надання послуг (№ 42/24 від 01.07.2024 та № 2024/07/02-4 від 07.02.2024). Дані договори надано Учасником у складі тендерної пропозиції.
У локальному кошторисі 02-01-01 Учасника (розділ 1 "Поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг – 4000 кв.м") витрати праці робітників, які обслуговують машини при зніманні асфальтобетонних покриттів та улаштуванню покриття з гарячих асфальтобетонних сумішей, включено до загального обсягу трудовитрат при розрахунку Учасником загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку.
З урахуванням вищенаведеного, Учасником у наданих у складі тендерної пропозиції розрахунках договірної ціни при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні механізму (транспортних засобів): фреза дорожня, каток дорожній, асфальтоукладач, машина дорожня комбінована поливомийна, що будуть залучені за договорами надання послуг разом з особами, які мають право на керування такою технікою, чим не дотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 розділу V Настанови № 281.
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови № 281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації.
Одночасно, згідно з пунктом 5.8 Розділу V Настанови вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Враховуючи викладене, Учасником не виконані вимоги технічної специфікації щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, які викладені у Додатку №4 до тендерної документації: договірна ціна з розрахунками розроблена з порушенням вимог пунктів 5.4 та 5.8 розділу V Настанови №281.»
Скаржник вважає вищезазначене рішення незаконним та таким, що має явно дискримінаційний характер, свідчить про упереджене ставлення до учасника, грубо порушує його права та охоронювані законом інтереси.
Скаржник не погоджується з вищезазначеним рішенням уповноваженої особи замовника, оскільки аналіз кошторисної документації проведено замовником виключно з позиції його власного розуміння про процес виконання робіт, але без урахування свободи учасника на власний розсуд визначати способи, засоби та технологію надання послуг (виконання робіт); уточнювати, змінювати або коригувати свої правовідносини з власними контрагентами, тобто проводити свою господарсько діяльність вільно з урахуванням вимог чинного законодавства.
Фактично замовник намагається провести аналіз кошторисної документації, виходячи з власного розуміння процесу, а також маніпулює даними без належної оцінки та доказів, що суперечить завданню та принципам проведення процедури відкритих торгів.
За нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» процедура закупівлі має здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
За ч. 6 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа замовника під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
Втім, в даному випадку уповноважена особа безпідставно відхилила найбільш економічно вигідну пропозицію на підставі упередженого та неповного аналізу договірної ціни та кошторисної документації скаржника.
Складання кошторисів здійснюється інженерами-кошторисниками, які мають профільну будівельну освіту, сертифікацію, практичний досвід роботи в різних сферах будівельної галузі (об’єкти цивільного та промислового будівництва), володіють знаннями технології та організації будівництва, правилами складання кошторисної документації, а також роботи з програмним комплексом АВК 5 для підготовки кошторисної документації.
Додержання методики та правил перевірки та експертизи кошторисної документації мають суттєве значення, оскільки неповнота даних та неправильна їх оцінка можуть призвести до необґрунтованих та хибних висновків.
Оскільки замовник не мав доступу до повної інформації по даних та розрахунках кошторисної документації учасника, його висновки гуртуються на припущеннях та маніпуляції даними.
В оскарженому рішенні замовник посилається на те, що нібито учасник торгів ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» порушило методику розрахунку договірної ціни.
Відповідно до п. 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено наступне:
«5. Договірна ціна, яка розроблена відповідно до вимог чинних інструкцій та інших нормативних актів про калькулювання та визначена згідно з Наказом Мінрегіону «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 р. № 281 (договірна ціна з усіма складовими – локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів, розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат, виконані в програмному комплексі АВК -5 або аналогічних програмах, підписана та завірена печаткою уповноваженої особи та спеціаліста-кошторисника або інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації), який його складав та який несе відповідальність за правильність застосування індивідуальних ресурсних кошторисних норм та вартості матеріалів та ресурсів при складанні даного розрахунку».
В Додатку 4 до тендерної документації «Технічні вимоги та завдання на закупівлю послуг: Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Олександрівському та Заводському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) також зазначено, що ціна тендерної пропозиції учасника означає суму, за яку учасник передбачає виконати замовлення на виконання всіх видів послуг, передбачених цією технічною специфікацією.
Учасник визначає ціни на послуги, які він пропонує виконати за Договором про закупівлю з урахуванням усіх своїх витрат; податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені.
В Додатку 4 до тендерної документації замовником наданий виключний перелік та обсяг робіт (послуг), що складають предмет закупівлі.
Під час розрахунку договірної ціни учасник торгів ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» виконало всі вищезазначені вимоги та розрахувало ціну своєї тендерної пропозиції у відповідності до нормативно-правових актів, кошторисних норм та організації робочих процесів на підприємстві учасника.
Треба брати до уваги, що за п. 3.17 «Кошторисних норм України у будівництві», затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. № 281, у складі локальних кошторисів окремі види робіт групуються в розділи, порядок розташування робіт у локальних кошторисах та х групування у розділи мають відповідати технологічній послідовності проведення робіт і враховувати специфічні особливості окремих видів робіт.
В даному випадку, замовник в загальних рисах визначив, згрупував та об’єднав кілька видів робіт в загальні пункти, а певна технологічна послідовність та особливості їх виконання були враховані учасником безпосередньо під час складання локального кошторису.
Оскільки метою проведення та участі у відкритих торгах є конкуренція та надання найбільш економічно вигідної пропозиції, учасник розподілив свої власні та залучені ресурси таким чином, щоб отримати можливість запропонувати найбільш привабливу ціну.
Фактично, учасником були застосовані власні напрацювання та практичний досвід співпраці з контрагентами, комбінація яких дозволяє виконувати роботи заощадливо, ефективно, на необхідному рівні якості.
У своєму рішенні уповноважена особа посилається та робить власний поверхневий аналіз договорів учасника з його контрагентами ПрАТ «БІАС» (договір №42\24 від 01.07.2024 про надання послуг по експлуатації будівельних машин та механізмів) та ПрАТ «Запорізький асфальтобетонний завод» (договір №2024/07/02-4 від 07.02.2024 р про надання послуг).
Але насправді, ці договори мають різні умови співробітництва і в частині надання послуг дорожньої техніки ПрАТ «Запорізький асфальтобетонний завод» порядок залучення працівників сторонами не визначався, що надає можливість ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» забезпечувати роботу персоналу (операторів техніки) самостійно за власний кошт.
Це особливо важливий момент під час військового стану та мобілізації, оскільки більшість транспортних організацій мають різноманітні транспортні парки, але стикаються з суттєвими проблемами щодо кількості спеціалістів з експлуатації, через що залучення спеціалістів може відбуватися безпосередньо замовником таких послуг. І що важливо – це не заборонено ані законом, ані договором між сторонами. Під час розгляду даної скарг слід брати до уваги, що цивільне законодавство надає сторонам можливість визначати умови своїх правовідносин на підставах вільного вибору та взаємної згоди.
На думку скаржника, в рішенні замовника та під час аналізу кошторису присутні ознаки маніпулювання, оскільки, як зазначалось вище, види робіт визначені замовником за сукупністю різних етапів виконання, що поєднує в одному розрахунку і власні трудові витрати, і власні технічні засоби та техніку, і власні витрати не її експлуатацію, і залучені ресурси.
Тобто, неможна лише на підставі узагальненої суми в локальному кошторисі достовірно оцінити спосіб, метод та ресурси виконання комплексу робіт, що приводить нас до висновку про необ’єктивність та упередженість оскарженого замовника.
Важливим є також той факт, що замовник безпідставно та за надуманими аргументами відмовився визнати переможцем учасника, який надав найменшу ціну, яка б склала економію для замовника в 189 500 грн., за умови того, що в період воєнного стану та важкої економічної кризи замовники – розпорядники бюджетними коштами мають діяти більш виважено та з максимальною користю для громадських інтересів.
Керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скаржник просить встановити порушення процедури закупівлі та прийняти рішення про скасування рішення замовника торгів про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНІЯ-ТРАНС», оформлене протоколом «ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ» від 18.07.2024 р., № 07-18/3.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
03.07.2024 р. на офіційному веб-порталі prozorro.gov.ua замовником - Департаментом муніципального управління Запорізької міської ради було оприлюднено інформацію про відкриті торги «Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Олександрівському та Заводському районах м. Запоріжжя (класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь); ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-03-009074-a. Відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення За результатами оцінки тендерних пропозицій скаржник – ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» перемогло за критеріями ціни, але 18.07.2024 р. ПРОТОКОЛОМ «ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ» № 07-18/2 замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції скаржника з наступних підстав: «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей; Тендерна документація містить вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, які викладені у додатку №4 «Технічне вимоги та завдання» до тендерної документації. Відповідно до технічних вимог тендерної документації учасник повинен формувати договірну ціну на підставі вартості підрядних робіт відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова № 281). У складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС», зокрема, надано Договірну ціну за предметом закупівлі з розрахунками: Пояснювальна записка, Локальний кошторис на будівельні роботи, Підсумкова відомість ресурсів, Розрахунок загальновиробничих витрат, Розрахунки №№1-4.Прямі витрати і загальновиробничі та Дефектний акт. Також відповідно до наданої у складі Учасника довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 10.07.2024 №б/н, Учасником для виконання послуг будуть використовуватися транспортні засоби (механізми):а саме: самоскиди, катки, машина дорожня комбінована поливомийна, асфальтоукладач, фреза дорожня, екскаватор-навантажувач та бітумна установка, які Учасником залучено відповідно до договорів надання послуг (№ 42/24 від 01.07.2024 та № 2024/07/02-4 від 07.02.2024). Дані договори надано Учасником у складі тендерної пропозиції. У локальному кошторисі 02-01-01 Учасника (розділ 1 "Поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг – 4000 кв.м") витрати праці робітників, які обслуговують машини при зніманні асфальтобетонних покриттів та улаштуванню покриття з гарячих асфальтобетонних сумішей, включено до загального обсягу трудовитрат при розрахунку Учасником загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку. З урахуванням вищенаведеного, Учасником у наданих у складі тендерної пропозиції розрахунках договірної ціни при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні механізму (транспортних засобів): фреза дорожня, каток дорожній, асфальтоукладач, машина дорожня комбінована поливомийна, що будуть залучені за договорами надання послуг разом з особами, які мають право на керування такою технікою, чим не дотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 розділу V Настанови № 281. Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови № 281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації. Одночасно, згідно з пунктом 5.8 Розділу V Настанови вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються. Враховуючи викладене, Учасником не виконані вимоги технічної специфікації щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, які викладені у Додатку №4 до тендерної документації: договірна ціна з розрахунками розроблена з порушенням вимог пунктів 5.4 та 5.8 розділу V Настанови №281.» Скаржник вважає вищезазначене рішення незаконним та таким, що має явно дискримінаційний характер, свідчить про упереджене ставлення до учасника, грубо порушує його права та охоронювані законом інтереси. Скаржник не погоджується з вищезазначеним рішенням уповноваженої особи замовника, оскільки аналіз кошторисної документації проведено замовником виключно з позиції його власного розуміння про процес виконання робіт, але без урахування свободи учасника на власний розсуд визначати способи, засоби та технологію надання послуг (виконання робіт); уточнювати, змінювати або коригувати свої правовідносини з власними контрагентами, тобто проводити свою господарсько діяльність вільно з урахуванням вимог чинного законодавства. Фактично замовник намагається провести аналіз кошторисної документації, виходячи з власного розуміння процесу, а також маніпулює даними без належної оцінки та доказів, що суперечить завданню та принципам проведення процедури відкритих торгів. За нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» процедура закупівлі має здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. За ч. 6 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа замовника під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника. Втім, в даному випадку уповноважена особа безпідставно відхилила найбільш економічно вигідну пропозицію на підставі упередженого та неповного аналізу договірної ціни та кошторисної документації скаржника. Складання кошторисів здійснюється інженерами-кошторисниками, які мають профільну будівельну освіту, сертифікацію, практичний досвід роботи в різних сферах будівельної галузі (об’єкти цивільного та промислового будівництва), володіють знаннями технології та організації будівництва, правилами складання кошторисної документації, а також роботи з програмним комплексом АВК 5 для підготовки кошторисної документації. Додержання методики та правил перевірки та експертизи кошторисної документації мають суттєве значення, оскільки неповнота даних та неправильна їх оцінка можуть призвести до необґрунтованих та хибних висновків. Оскільки замовник не мав доступу до повної інформації по даних та розрахунках кошторисної документації учасника, його висновки гуртуються на припущеннях та маніпуляції даними. В оскарженому рішенні замовник посилається на те, що нібито учасник торгів ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» порушило методику розрахунку договірної ціни. Відповідно до п. 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено наступне: «5. Договірна ціна, яка розроблена відповідно до вимог чинних інструкцій та інших нормативних актів про калькулювання та визначена згідно з Наказом Мінрегіону «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 р. № 281 (договірна ціна з усіма складовими – локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів, розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат, виконані в програмному комплексі АВК -5 або аналогічних програмах, підписана та завірена печаткою уповноваженої особи та спеціаліста-кошторисника або інженера-проектувальника (інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації), який його складав та який несе відповідальність за правильність застосування індивідуальних ресурсних кошторисних норм та вартості матеріалів та ресурсів при складанні даного розрахунку». В Додатку 4 до тендерної документації «Технічні вимоги та завдання на закупівлю послуг: Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Олександрівському та Заводському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) також зазначено, що ціна тендерної пропозиції учасника означає суму, за яку учасник передбачає виконати замовлення на виконання всіх видів послуг, передбачених цією технічною специфікацією. Учасник визначає ціни на послуги, які він пропонує виконати за Договором про закупівлю з урахуванням усіх своїх витрат; податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені. В Додатку 4 до тендерної документації замовником наданий виключний перелік та обсяг робіт (послуг), що складають предмет закупівлі. Під час розрахунку договірної ціни учасник торгів ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» виконало всі вищезазначені вимоги та розрахувало ціну своєї тендерної пропозиції у відповідності до нормативно-правових актів, кошторисних норм та організації робочих процесів на підприємстві учасника. Треба брати до уваги, що за п. 3.17 «Кошторисних норм України у будівництві», затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 р. № 281, у складі локальних кошторисів окремі види робіт групуються в розділи, порядок розташування робіт у локальних кошторисах та х групування у розділи мають відповідати технологічній послідовності проведення робіт і враховувати специфічні особливості окремих видів робіт. В даному випадку, замовник в загальних рисах визначив, згрупував та об’єднав кілька видів робіт в загальні пункти, а певна технологічна послідовність та особливості їх виконання були враховані учасником безпосередньо під час складання локального кошторису. Оскільки метою проведення та участі у відкритих торгах є конкуренція та надання найбільш економічно вигідної пропозиції, учасник розподілив свої власні та залучені ресурси таким чином, щоб отримати можливість запропонувати найбільш привабливу ціну. Фактично, учасником були застосовані власні напрацювання та практичний досвід співпраці з контрагентами, комбінація яких дозволяє виконувати роботи заощадливо, ефективно, на необхідному рівні якості. У своєму рішенні уповноважена особа посилається та робить власний поверхневий аналіз договорів учасника з його контрагентами ПрАТ «БІАС» (договір №42\24 від 01.07.2024 про надання послуг по експлуатації будівельних машин та механізмів) та ПрАТ «Запорізький асфальтобетонний завод» (договір №2024/07/02-4 від 07.02.2024 р про надання послуг). Але насправді, ці договори мають різні умови співробітництва і в частині надання послуг дорожньої техніки ПрАТ «Запорізький асфальтобетонний завод» порядок залучення працівників сторонами не визначався, що надає можливість ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» забезпечувати роботу персоналу (операторів техніки) самостійно за власний кошт. Це особливо важливий момент під час військового стану та мобілізації, оскільки більшість транспортних організацій мають різноманітні транспортні парки, але стикаються з суттєвими проблемами щодо кількості спеціалістів з експлуатації, через що залучення спеціалістів може відбуватися безпосередньо замовником таких послуг. І що важливо – це не заборонено ані законом, ані договором між сторонами. Під час розгляду даної скарг слід брати до уваги, що цивільне законодавство надає сторонам можливість визначати умови своїх правовідносин на підставах вільного вибору та взаємної згоди. На думку скаржника, в рішенні замовника та під час аналізу кошторису присутні ознаки маніпулювання, оскільки, як зазначалось вище, види робіт визначені замовником за сукупністю різних етапів виконання, що поєднує в одному розрахунку і власні трудові витрати, і власні технічні засоби та техніку, і власні витрати не її експлуатацію, і залучені ресурси. Тобто, неможна лише на підставі узагальненої суми в локальному кошторисі достовірно оцінити спосіб, метод та ресурси виконання комплексу робіт, що приводить нас до висновку про необ’єктивність та упередженість оскарженого замовника. Важливим є також той факт, що замовник безпідставно та за надуманими аргументами відмовився визнати переможцем учасника, який надав найменшу ціну, яка б склала економію для замовника в 189 500 грн., за умови того, що в період воєнного стану та важкої економічної кризи замовники – розпорядники бюджетними коштами мають діяти більш виважено та з максимальною користю для громадських інтересів. Керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скаржник просить встановити порушення процедури закупівлі та прийняти рішення про скасування рішення замовника торгів про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНІЯ-ТРАНС», оформлене протоколом «ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ» від 18.07.2024 р., № 07-18/3.