• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Операційний світильник (Код НК 024:2023 12282 – Операційний світильник)

Завершена

315 533.33 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 577.67 UAH
Період оскарження: 03.07.2024 15:39 - 08.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції

Номер: a50d485a6bc640c093168633ee1ddc25
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-03-008320-a.b1
Назва: на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Скаржник, як Учасник з найбільш вигідною ціновою пропозицією поданою на закупівлю, не погоджується із прийнятим рішенням та вважає його таким, що порушує законні права та інтереси. Зокрема, Рішення прийняте з порушеннями ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), п 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості).
Дата розгляду скарги: 01.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.07.2024 15:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.08.2024 18:21
Дата виконання рішення Замовником: 09.08.2024 13:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Скасувати Рішення від 23.07.2024 року про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «СКЕЛЯ МК» переможцем процедури закупівлі - «Операційний світильник (Код НК 024:2023 12282 – Операційний світильник) ДК 021:2015 33160000-9 – Устаткування для операційних блоків, номенклатура позиції 33167000-8 Хірургічні світильники»), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталів Уповноваженого органу за № UA-2024-07-03-008320-a. 2. Оприлюднити інформацію про скасування Рішення в електронній системі закупівель.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК", Роман Сокуренко 380636764699 neurotec.tov@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 11e47683b0bc4b5d8dd55d5337ed0cd3
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, 03 липня 2024 року о 15:39 була оголошена закупівля товарів за процедурою «Відкриті торги з особливостями» за предметом: Операційний світильник (ДК 021:2015 33160000-9 – Устаткування для операційних блоків номенклатура позиції 33167000-8 Хірургічні світильники).
Очікувана вартість закупівлі становить 315 533,33 грн з ПДВ.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій Учасниками – 11.07.2024 о 10:00.
Згідно результатів аукціону, який відбувся 12.07.2024 о 13:57, прийняли участь наступні учасники:
1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НЕЙРОТЕК» – остаточна пропозиція – 274 000,00 гривень;
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СКЕЛЯ МК" – остаточна пропозиція - 275 000,00 гривень.
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція ТОВ «НЕЙРОТЕК» проте згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19 липня 2024 року вирішено відхилити Учасника ТОВ «НЕЙРОТЕК» на підставі п.п.2 пункту 44 Особливостей.
Скаржник, як Учасник з найбільш вигідною ціновою пропозицією поданою на закупівлю, не погоджується із прийнятим рішенням та вважає його таким, що порушує законні права та інтереси. Зокрема, Рішення прийняте з порушеннями ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), п 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості).
З цього приводу зазначаємо наступне:
Згідно пункту 2 частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» та з урахуванням підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей.
В Додатку 2 до Тендерної документації, а саме Технічна специфікація, розділ 4 Технічні параметри в п. 17 «Регульований діаметр світлового поля основного освітлювального блоку» та п. 18 «Регульований діаметр світлового поля допоміжного освітлювального блоку» зазначена бажана характеристика Замовника: «від 110 мм до 350 мм». Проте, інформація про значення діаметру світлового поля для операційних світильників саме «на відстані 1 метр» – відсутня.
Вимірювання діаметра світлового поля на конкретній відстані залежить від конструкції світильника, його типу та призначення. Існують відстані, на яких може проводитися вимірювання:
1. На відстані 1 метр: Використовується та обов’язково зазначається виробниками для стандартизації, а в подальшому для порівняння моделей та типів світильників різних виробників.
2. На більшій відстані: Виробники можуть вимірювати діаметр світлового поля на більшій відстані, наприклад, на 1,5 метра або 2 метра, з метою врахування розповсюдження світла на великій відстані від світильника. Це дозволяє більш точно оцінити зону освітлення під час проведення загальнохірургічних та діагностичних операційних втручань.
3. На меншій відстані: У випадках спеціалізованих світильників для конкретних операцій або процедур, вимірювання може відбуватися на меншій відстані, наприклад, на 0,5 метра. Це дозволяє більш точно оцінити зону освітлення під час проведення ендоскопічних або нейрохірургічних операційних втручань.
4. В залежності від типу світильника: Спеціалізованим світильникам властиві специфічні вимоги вимірювання, які вказані у технічних характеристиках або сертифікаційних вимогах.
Також, Аналогічна позиція викладена в рішенні від 23.05.2024 №9073 КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ. Замовник відхилив тендерну пропозицію через низку невідповідностей, однією із них відсутність інформації в технічній документації Скаржника освітлення на відстані 1 метр, який вважав, що даний факт є загальновідомим. Тому Скаржнику відмовлено у задоволенні скарги, оскільки не підтверджено вимогу замовника, яка передбачена технічними характеристиками предмета закупівлі.
Отже, у випадку зазначення Замовником такої характеристики, як «Регульований діаметр світлового поля основного освітлювального блоку на відстані 1 метр» та «Регульований діаметр світлового поля допоміжного освітлювального блоку на відстані 1 метр» та не підтвердження ТОВ «НЕЙРОТЕК» відповідності запропонованого товару, тендерна пропозиція могла б бути правомірно відхилена Замовником.
Оскільки Замовник не вимагав вищезазначену характеристику п.4 Додатком 2 до Тендерної документації, твердження Замовника, що дані параметри вимірюються на відстані 1 метр є абсолютно необґрунтованим, що спричинило неправомірну дискваліфікацію учасника ТОВ «НЕЙРОТЕК».
Виходячи з викладеного, зокрема викладені твердження Замовника у протоколі відхилення, вбачається викривлення Замовником визначень, наслідком чого поширення хибної та водночас неправдивої інформації, введення в оману Скаржника, що можна трактувати як порушення зі сторони Замовника принципу здійснення закупівель, в тому числі, добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Замовником безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника, чим порушено вимоги п.п. 2 п. 44 Особливостей.

Виходячи з вищенаведеного, Скаржник надав весь перелік документів щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі з урахуванням вимог, які передбаченні в Тендерній документації та додатках до неї.
Разом з тим, жодних інших невідповідностей у тендерній пропозиції Скаржника Замовником не зазначено, та не обґрунтовано інших підстав відхилення тендерної пропозиції Скаржника. З огляду на наведене - Замовник не довів правомірність відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що прийняте Замовником протокольне рішення від 19 липня 2024 р., про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НЕЙРОТЕК» порушують законні права та інтереси в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Так, Замовником порушено принципи, що передбачені ч.1 ст. 5 Закону: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскаржуване рішення беззаперечно порушує права Скаржника, який, виконавши всі вимоги тендерної документації Замовника, надавши всі необхідні документи, оформивши належним чином свою тендерну пропозицію, запропонувавши економічно вигідну ціну, очікував визнання його переможцем торгів, очікував на укладення договору на закупівлю товару. Однак, внаслідок неправомірного рішення Замовника, сплативши грошові кошти за участь у спірній закупівлі, Скаржник необґрунтовано позбавлений можливості бути визнаним переможцем та отримати прибуток.
Скаржник зазначає, що його право безсумнівно істотно порушене, так як Замовник не мав підстав для відхилення його тендерної пропозиції. Відповідно, враховуючи, що основною метою підприємницької діяльності Скаржника є отримання прибутку, такими діями Замовник порушив права Скаржника, його легітимні очікування отримати прибуток внаслідок обрання його переможцем у закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, з метою відновлення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника в означеній процедурі закупівлі та на підставі викладеного, керуючись ст.-ст.: 3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника