-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015 33600000-6 Фармацевтична продукція (лот 1 – 33692100-8 Інфузійні розчини (МНН – 15 найменувань), лот 2 – Лікарські засоби (МНН – 1 найменування)
Завершена
1 574 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 4 140.00 UAH
мін. крок: 0.3% або 4 140.00 UAH
Період оскарження:
14.06.2018 14:43 - 28.06.2018 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
0854f7914bd9456aa90cf0e697917650
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-06-14-001881-a.a1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
УПРАВЛІННЯМ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ,14.06.2018 14:43 (дата останніх змін - 14.06.2018 14:45) було оголошено про процедуру закупівлі за допомогою процедури відкритих торгів, ідентифікатор закупівлі UA-2018-06-14-001881-a на загальну суму 1`574`00000 грн.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ФАРМАСЕЛ» вважає, що Управлінням охорони здоров’я Сєвєродонецькоїї міської ради було включено до тендерної документації дискримінаційні умови, які унеможливлюють потенційну участь Товариства у процедурі відкритих торгів та обмежують участь інших учасників, чим порушено норми Конституції України, ЗУ «Про публічні закупівлі», ЗУ «Про захист економічної конкуренції» та інші нормативно-правові акти.
Проаналізувавши вимоги тендерної документації, а саме розділ «Загальні положення», п. 4.1-назва предмету закупівлі(ДК 021:2015 33600000-6 Фармацевтична продукція ) виявлено, що визначено поділ лише на 2 лоти:
- Лот 1 – 33692100-8 Інфузійні розчини (МНН – 15 найменувань)
- Лот 2 – Лікарські засоби (МНН – 1 найменування).
Уважно розглянувши Додаток 4, а саме пп.7, 8 до тендерної документації, визначено, що «Відсутність хоча б одного найменування із перелічених медичних виробів, що входять до складу предмету закупівлі, приводить до відхилення пропозиції учасника.».
На нашу думку, це штучно звужує коло учасників торгів, так як реалізація та постачання вказаних найменувань може бути здійснена незалежно один від одного (найменування) абсолютно різними суб’єктами господарювання. Слід наголосити, що лише у обмеженого кола дистриб’юторів лікарських засобів можуть бути в наявності всі найменування лотів закупівлі, що саме й звужує коло учасників для участі в процедурі відкритих торгів відповідно до норм чинного законодавства.
Сформувавши предмет закупівлі без його поділу на окремі лоти (для лікарських засобів які є не еквівалентними), Замовник штучно обмежив коло учасників Процедури закупівлі тільки тими, які зможуть запропонувати лікарські препарати одразу по всім 15 позиціям.
Пунктом 8 Додатку 4 до тендерної пропозиції передбачено: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості та якості, яких вимагає ця документація, надати у складі тендерної пропозиції сканокопії оригіналів гарантійних листів виробників або їх офіційних представників (якщо їх повноваження поширюються на територію України), якими підтверджується те, що Учасник має можливість поставки запропонованого товару для потреб Замовника у відповідній до вимог цієї документації кількості, якості та у встановлені терміни. Гарантійний лист повинен містити посилання на повну назву учасника, ідентифікатор закупівлі, розміщеного оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмета закупівлі згідно з оголошенням». Із даних вимог випливає становлення незаконного обов’язку, а не права подачі учасником гарантійних листів від постачальника/виробника даних медичних препаратів. При цьому слід зауважити, що подача останнього не гарантує в подальшому виконання договору взятих на себе зобов’язань на 100%. На сьогоднішній день загальними вимогами щодо підтвердження відповідності пропозиції та якості товару можуть бути реєстраційні посвідчення, інструкції з використання лікарського засобу, висновок про якість (сертифікат якості). Дана норма передбачена ст.20 ЗУ « Про лікарські засоби», Постановою КМУ від 30.11. 2016 р. № 929 «ро затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів)».
Слід зазначити, що виробники продукції або їх представництва мають можливість на власний розсуд надавати певним учасникам гарантійні листи, іншим же учасникам відмовляють в їх поданні, або зволікаючи час –не надавати. Отже обов’язок подачі гарантійних листів від виробника, здійснює штучне обмеження кола учасників торгів лише виробниками, їх представництвами/філіями на території України у зв’язку з умисним ненаданням останніми гарантійних листів на лікарські засоби, визначених лотом №1.
Отже, з усього вищевказаного, ТОВ «ФАРМАСЕЛ» вбачає, що вимоги тендерної документації Замовника порушують основні принципи та засади здійснення публічних закупівель, а саме ст. 42 Конституції України, п.3 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі ст. 6 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» порушуючи права та законні інтереси тих суб’єктів господарювання, які потенційно можуть брати участь у відкритих торгах.
ТОВ «ФАРМАСЕЛ наполягає на внесенні змін до тендерної документації шляхом виключення вимоги щодо обов’язку надання оригіналів листів авторизації(гарантійних листів) від виробника та розділити предмет закупівлі на більшу кількість лотів ( позиція 14, №15 лоту №1, виділити окремими лотами).
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога до замовника 20.06.2018 15:23
- Відповідь на Вимогу ЛІКИ інфуз.doc 22.06.2018 15:02
Дата подачі:
20.06.2018 15:23
Вирішення:
За результатами розгляду Вашого звернення маємо намір Вам повідомити, що тендерна доку-ментація була підготовлена виходячи з норм статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у якій п. 3 ст. 22 Закону визначено: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити».
Згідно Наказу МЕРіТУ від 17.03.2016 № 454 Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі (зі змінами) «При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обся-гом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг», тобто це право Замовника, а не обов’язок.
Враховуючи наближення Замовника до прифронтової зони, а також те, що лікувально-профілактичні заклади також надають медичну допомогу військовослужбовцям ЗСУ, складну логі-стичну складову, Замовнику вкрай необхідно бути впевненим у повній, своєчасні, надійні поставці в повному обсязі якісних фармацевтичних препаратів. Визначити окремі лоти по всіх 15 позиціях, та мати (теоретично) 15 постачальників, 15 договорів значно ускладнить роботу лікувально-профілактичного закладу.
Вважаємо, що гарантійні листи виробників або їх офіційних представників гарантують в по-дальшому виконання Учасником умов договору взятих на себе зобов’язань на 100%. Крім того, ма-ємо негативні прецеденти у свої роботі, коли Учасник переможець, не виконував свої обов’язки у повному обсязі, посилаючись на нестабільну роботу виробників.
Таким чином не вважаємо положення тендерної документації дискримінаційними та такими, що порушують основні принципи та засади здійснення публічних закупівель.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані ді-яти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, тому правова позиція Управління охорони здоров’я Сєвєродонецької міської ради полягає у неухильному дотриманні вимог Конституції та законів України.
Статус вимоги:
Відхилено