-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Світильник операційний за кодом ДК 021:2015 33160000-9 – Устаткування для операційних блоків (33167000-8 - Хірургічні світильники (код НК: 024:2023:12282 – Операційні світильники))
Замовник не має власного веб-сайту. Однак, з метою максимально можливого виконання пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення оприлюднено на ресурсі https://prozorro.gov.ua/ у розділі «Плани» шляхом розміщення вкладень до плану. У разі наявності в технічних вимогах посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, джерело походження або виробника – читати з виразом «або еквівалент»
Завершена
307 050.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 535.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 535.25 UAH
Період оскарження:
02.07.2024 16:57 - 07.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
884c51c045cf41259155fed4b222862f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-02-009388-a.b1
Назва:
на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Скаржник, як Учасник з найбільш вигідною ціновою пропозицією поданою на закупівлю, не погоджується із прийнятим рішенням та вважає його таким, що порушує законні права та інтереси. Зокрема, Рішення прийняте з порушеннями ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), п 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості).
Пов'язані документи:
Учасник
- 2.2. Інструкція світильник 700+700 LED.pdf 19.07.2024 17:47
- 2. Додаток №4.pdf 19.07.2024 17:47
- Протокол_відхилення_тендерної_пропозиції.docx 19.07.2024 17:48
- Скарга дискваліфікація.docx 19.07.2024 17:48
- Скарга.pdf 19.07.2024 17:48
- sign.p7s 19.07.2024 17:48
- Заперечення на пояснення.pdf 29.07.2024 16:09
- Заперечення на пояснення.docx 29.07.2024 16:09
- Рішення від 23.07.2024 № 12578.pdf 23.07.2024 17:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.07.2024 № 13079.pdf 01.08.2024 13:24
- Рішення від 31.07.2024 № 13079.pdf 02.08.2024 16:32
- Документ 1_UA-2024-07-02-009388-a_Інструкція з Експлуатації_ інсталяції та технічного обслуговування “Світло медичне 700700 LED”.pdf 25.07.2024 21:03
- Документ 5_UA-2024-03-22-009955-a__Інструкція з Експлуатації_ інсталяції та технічного обслуговування “Світло медичне 700700 LED”.pdf 25.07.2024 21:03
- Документ 10_Копія 14 сторінки стандарту ДСТУ EN 60601-2-41-2015.pdf 25.07.2024 21:03
- Документ 9_сторінки 28 Переліку національних стандартів.pdf 25.07.2024 21:03
- Документ 8_копія нормативного документу ТР 753.pdf 25.07.2024 21:03
- Документ 7_Копія Сторінки 8 інструкції на якій зазначено параметр руху-обертання.pdf 25.07.2024 21:03
- Документ 2_файл з технічними характеристиками завантажений з сайту виробника.pdf 25.07.2024 21:03
- Документ 10_Копія 14 сторінки стандарту ДСТУ EN 60601-2-41-2015.pdf 25.07.2024 21:03
- Документ 2_файл з технічними характеристиками завантажений з сайту виробника.pdf 25.07.2024 21:03
- Пояснення.docx 25.07.2024 21:09
- Пояснення PDF.pdf 25.07.2024 21:09
- Документ 3_UA-2024-05-31-004295-a_Інструкція з Експлуатації_ інсталяції та технічного обслуговування “Світло медичне 700700 LED”.pdf 25.07.2024 21:11
- Документ 7_Копія Сторінки 8 інструкції на якій зазначено параметр руху-обертання.pdf 25.07.2024 21:11
- Документ 8_копія нормативного документу ТР 753.pdf 25.07.2024 21:11
- Документ 9_сторінки 28 Переліку національних стандартів.pdf 25.07.2024 21:11
- Документ 6_Копія Сторінки 9 інструкції на якій зазначено метод стерилізації ручки.pdf 25.07.2024 21:11
- Документ 3_UA-2024-05-31-004295-a_Інструкція з Експлуатації_ інсталяції та технічного обслуговування “Світло медичне 700700 LED”.pdf 25.07.2024 21:11
- Документ 6_Копія Сторінки 9 інструкції на якій зазначено метод стерилізації ручки.pdf 25.07.2024 21:11
- Документ 1_UA-2024-07-02-009388-a_Інструкція з Експлуатації_ інсталяції та технічного обслуговування “Світло медичне 700700 LED”.pdf 25.07.2024 21:11
- Документ 4_UA-2024-04-12-006427-a__Інструкція з Експлуатації_ інсталяції та технічного обслуговування “Світло медичне 700700 LED”.pdf 25.07.2024 21:11
- Документ 5_UA-2024-03-22-009955-a__Інструкція з Експлуатації_ інсталяції та технічного обслуговування “Світло медичне 700700 LED”.pdf 25.07.2024 21:11
- Документ 4_UA-2024-04-12-006427-a__Інструкція з Експлуатації_ інсталяції та технічного обслуговування “Світло медичне 700700 LED”.pdf 25.07.2024 21:11
- Протокол УО вимога АМКУ (1).docx 29.08.2024 16:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.07.2024 17:49
Дата розгляду скарги:
31.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.07.2024 17:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.08.2024 16:32
Дата виконання рішення Замовником:
29.08.2024 16:37
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником прийнято рішення виконати рішення Комісії про скасування рішення уповноваженої щодо Світильник операційний за кодом ДК 021:2015 33160000-9 – Устаткування для операційних блоків (33167000-8 - Хірургічні світильники (код НК: 024:2023:12282 – Операційні світильники)), № UA-2024-07-02-009388-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4da35d89510145929afa36ca6923071c
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Замовником була встановлена вимога в Додатку №4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі 4. Технічні параметри: п. 13 «Стандартний режим наявність». Скаржником в складі Тендерної пропозиції було надано файл «2.2. Інструкція світильник 700+700 LED.pdf». Для підтвердження відповідності вищезазначеної вимоги про наявність стандартного режиму Скаржником було надано файл «2. Додаток №4.pdf», в якому Скаржник в таблиці МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до операційного світильника зі стельовим кріпленням вказує: «Відповідність, Сторінка 8 Інструкції з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування».Тим самим, Скаржник підтверджує, що після інсталяції, при вмиканні лампи, вона починає працювати у Стандартному режимі. Таким чином, Скаржником підтверджена вимога Замовника щодо наявності Стандартного режиму в запропонованому обладнанні.
З огляду на зазначене вище, Замовником безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника, чим порушено вимоги п.п. 2 п. 44 Особливостей.
Замовником була встановлена вимога в Додатку №4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі 4. Технічні параметри: п. 29 «Ручка фокусування повинна зніматися та бути придатна для стерилізації водяною парою температурою 134°С наявність». Скаржником в складі Тендерної пропозиції було надано файл «2.2. Інструкція світильник 700+700 LED.pdf». Для підтвердження відповідності вищезазначеної вимоги Скаржником було надано файл «2. Додаток №4.pdf», в якому Скаржник в таблиці МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до операційного світильника зі стельовим кріпленням вказує: «Відповідність, Сторінка 9 Інструкції з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування»,. Акцентуємо увагу, що Замовник при цьому стверджує, нібито відповідність даній вимозі не підтверджена, посилаючись на те, що дана інформація вказана у Розділі VI. Технічне обслуговування Безтіньової Операційної лампи п. 1. Очищення, а не в п. 2. Стерилізація рукояті в Інструкції з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування.
Хочемо зазначити, що процес очищення операційного обладнання включає в себе багато різних процедур: антисептичні заходи, дезінфекцію, гігієнічне очищення, а також стерилізацію окремих частин медичних виробів.
В Інструкції з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування у Розділі VI. Технічне обслуговування Безтіньової Операційної лампи п. 1. Очищення Виробник описує загальні способи очищення лампи, в тому числі, очищення корпусу та очищення лицьової панелі. Також в вищезгаданому пункті вказано: «…ручки фокусування, які знімаються та можуть бути стерилізовані водяною парою при температурі 134°С.». Такий метод стерилізації використовується при наявності додаткового стерилізаційного обладнання (автоклаву).
В Інструкції з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування у Розділі VI. Технічне обслуговування Безтіньової Операційної лампи п. 2. Стерилізація рукояті описується спосіб стерилізації рукояті без використання додаткового стерилізаційного обладнання.
Акцентуємо увагу, що інформацію щодо можливості знімання, очищення та стерилізації приладів може зазначатися Виробником у будь-якому розділі Інструкції, на власний розсуд. Не існує загальноприйнятих нормативів щодо оформлення вищезазначеної інформацію в Інструкції.
Також, хочемо зазначити, що інформація, що вказана в вищезазначених пунктах не суперечить, а доповнює одна одну.
Замовником була встановлена вимога в Додатку №4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі 4. Технічні параметри: п. 24 «Обертання горизонтального важеля, балансувального пристрою, освітлювального блоку в горизонтальній площині не менше 360°». Скаржником в складі Тендерної пропозиції було надано файл «2.2. Інструкція світильник 700+700 LED.pdf». Для підтвердження відповідності вищезазначеної вимоги Скаржником було надано файл «2. Додаток №4.pdf», в якому Скаржник в таблиці МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до операційного світильника зі стельовим кріпленням вказує: «Відповідність, Сторінка 2 Інструкції з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування».
Замовник при цьому стверджує, нібито відповідність даній вимозі не підтверджена, посилаючись на те, що на сторінці 8 цього ж посібника виявлена суперечлива інформація, а саме: корпус лампи може рухатись вперед назад (діапазон руху досягає 200°) та вліво вправо (діапазон руху досягає 200°).
Хочемо зазначити, що на стор.8 «Інструкції з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування» вказані відомості про діапазон руху положення корпусу лампи. Замовником же в Тендерній документації вимагались відомості про діапазон обертання балансувального пристрою, освітлювального блоку, горизонтального важелю.
Ці поняття є абсолютно різними, тому що діапазон обертання вказує на діапазон кутів, який може обертати пристрої в одній площині тобто навколо певної вісі. Діапазон же руху вказує на максимальні відстані, які може пройти пристрій у різних напрямках, в тому числі по різних осях.
Замовником була встановлена вимога в Додатку №4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі 4. Технічні параметри: п. 22 «Панель управління основного та допоміжного освітлювальних блоків повинна мати дисплей, на якому відображаються цифрові значення рівнів освітленості та колірної температури наявність». Скаржником в складі Тендерної пропозиції було надано файл «2.2. Інструкція світильник 700+700 LED.pdf». Для підтвердження відповідності вищезазначеної вимоги Скаржником було надано файл «2. Додаток №4.pdf», в якому Скаржник в таблиці МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до операційного світильника зі стельовим кріпленням вказує: «Відповідність, Сторінка 3 Інструкція з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування». Замовник при цьому стверджує, нібито відповідність даній вимозі не підтверджена, посилаючись на те, що на сторінці 8 цього ж посібника виявлена суперечлива інформація, а саме: «…рівень інтенсивності світла буде показуватись на шкалі з показниками яскравості».
Хочемо зазначити, що Замовником в Тендерній документації жодним чином не вимагались характеристики щодо рівня інтенсивності світла та способи їх відображення на панелі керування, які вказані на сторінці стор.8 «Інструкції з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування».
В Додатку №4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі Технічні параметри: п. 22, Замовник встановив вимоги щодо наявності на панелі керування дисплею, з відображення цифрових значень рівнів освітленості та колірної температури, що зазначені на Сторінці 3 Інструкція з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування, які чітко відповідають вимозі, встановленій Замовником в Тендерній документації.
Замовником була встановлена вимога в Додатку №4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі 4. Технічні параметри: п. 17 «Регульований діаметр світлового поля основного освітлювального блоку від 110 мм до 350 мм»; п. 18 «Регульований діаметр світлового поля допоміжного освітлювального блоку від 110 мм до 350 мм». Скаржником в складі Тендерної пропозиції було надано файл «2.2. Інструкція світильник 700+700 LED.pdf». Для підтвердження відповідності вищезазначеної вимоги Скаржником було надано файл «2. Додаток №4.pdf», в якому Скаржник в таблиці МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до операційного світильника зі стельовим кріпленням вказує: «Відповідність, Сторінка 2 Інструкція з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування».
Замовник при цьому стверджує, що відповідність даній вимозі не підтверджена, проте, в Тендерній документації, а саме в Додатку №4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, інформація про значення діаметру світлового поля для операційних світильників саме «на відстані 1 метр» – відсутня.
Вимірювання діаметра світлового поля на конкретній відстані залежить від конструкції світильника, його типу та призначення. Існують відстані, на яких може проводитися вимірювання:
1. На відстані 1 метр: Використовується та обов’язково зазначається виробниками для стандартизації, а в подальшому для порівняння моделей та типів світильників різних виробників.
2. На більшій відстані: Виробники можуть вимірювати діаметр світлового поля на більшій відстані, наприклад, на 1,5 метра або 2 метра, з метою врахування розповсюдження світла на великій відстані від світильника. Це дозволяє більш точно оцінити зону освітлення під час проведення загальнохірургічних та діагностичних операційних втручань.
3. На меншій відстані: У випадках спеціалізованих світильників для конкретних операцій або процедур, вимірювання може відбуватися на меншій відстані, наприклад, на 0,5 метра. Це дозволяє більш точно оцінити зону освітлення під час проведення ендоскопічних або нейрохірургічних операційних втручань.
4. В залежності від типу світильника: Спеціалізованим світильникам властиві специфічні вимоги вимірювання, які вказані у технічних характеристиках або сертифікаційних вимогах.
Також, Аналогічна позиція викладена в рішенні від 23.05.2024 №9073 КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ. Замовник відхилив тендерну пропозицію через низку невідповідностей, однією із них відсутність інформації в технічній документації Скаржника освітлення на відстані 1 метр, який вважав, що даний факт є загальновідомим. Тому Скаржнику відмовлено у задоволенні скарги, оскільки не підтверджено вимогу замовника, яка передбачена технічними характеристиками предмета закупівлі.
Отже, у випадку зазначення Замовником такої характеристики, як «Регульований діаметр світлового поля основного блоку на відстані 1 метр» та «Регульований діаметр світлового поля допоміжного блоку на відстані 1 метр» та не підтвердження ТОВ «НЕЙРОТЕК» відповідності запропонованого товару, тендерна пропозиція могла б бути правомірно відхилена Замовником.
Оскільки Замовник не вимагав вищезазначену характеристику Додатком 4 до Тендерної документації, твердження Замовника, що дані параметри вимірюються на відстані 1 метр є абсолютно необґрунтованим, що спричинило неправомірну дискваліфікацію учасника ТОВ «НЕЙРОТЕК».
Виходячи з викладеного, зокрема викладені твердження Замовника у протоколі відхилення, вбачається викривлення Замовником визначень, наслідком чого поширення хибної та водночас неправдивої інформації, введення в оману Скаржника, що можна трактувати як порушення зі сторони Замовника принципу здійснення закупівель, в тому числі, добросовісної конкуренції серед учасників.
Замовником безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника, чим порушено вимоги п.п. 2 п. 44 Особливостей.
Замовником була встановлена вимога в Додатку №4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі 4. Технічні параметри:
п. 8 «Плавне регулювання освітленості та колірної температури основного та допоміжного освітлювальних блоків (від 0 до 100%) наявність»;
п. 11 «Колірна температура основного освітлювального блоку плавне регулювання від 3500 К до 5000 K»;
п.12 «Колірна температура допоміжного освітлювального блоку плавне регулювання від 3500 К до 5000 K»;
п.23 «Функція швидкого налаштування яскравості наявність, щонайменше чотири окремі кнопки (25%, 50%, 75%, 100%)».
Скаржником в складі Тендерної пропозиції було надано файл «2.2. Інструкція світильник 700+700 LED.pdf». Для підтвердження відповідності вищезазначеної вимоги Скаржником було надано файл «2. Додаток №4.pdf», в якому Скаржник в таблиці МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до операційного світильника зі стельовим кріпленням вказує: «Відповідність, Сторінка 2 та сторінка 3 Інструкція з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування»
Замовник, при цьому вказує, що має сумніви, щодо відповідності Скаржника даним вимогам: «Оскільки в розділі V Інструкція з експлуатації даного посібника, в якому описано методи експлуатації та налаштування будь-яка інформація для підтвердження даних вимог відсутня.»
Скаржнику не зрозуміло, чому Замовник вирішив, що відомості про вищезазначені характеристики обладнання повинні бути вказані саме в розділі V Інструкції з експлуатації даного посібника.
Акцентуємо увагу, що інформація щодо розташування характеристик Обладнання може зазначатись Виробниками у різних розділах Інструкції на власний розсуд. Не існує загальноприйнятих нормативів щодо оформлення вищезазначеної інформації в технічній документації Виробників. А також, в Тендерній документації відсутні вимоги щодо спеціалізованого оформлення та вигляду документів, які підтверджують характеристики запропонованого товару.
Тому, виходячи з викладеного, зокрема викладені твердження Замовника у протоколі відхилення, вбачається викривлення Замовником інформації, наслідком чого поширення хибних та водночас неправдивих тверджень, введення в оману Скаржника, що можна трактувати як порушення зі сторони Замовника принципу здійснення закупівель, в тому числі, добросовісної конкуренції серед учасників.
З огляду на зазначене вище, Замовником безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника, чим порушено вимоги п.п. 2 п. 44 Особливостей.
Виходячи з вищенаведеного, Скаржник надав весь перелік документів щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі з урахуванням вимог, які передбаченні в Тендерній документації та додатках до неї.
Разом з тим, жодних інших невідповідностей у тендерній пропозиції Скаржника Замовником не зазначено, та не обґрунтовано інших підстав відхилення тендерної пропозиції Скаржника. З огляду на наведене - Замовник не довів правомірність відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що прийняте Замовником протокольне рішення № 139/1 від 17 липня 2024 р., про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НЕЙРОТЕК» порушують законні права та інтереси в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Так, Замовником порушено принципи, що передбачені ч.1 ст. 5 Закону: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскаржуване рішення беззаперечно порушує права Скаржника, який, виконавши всі вимоги тендерної документації Замовника, надавши всі необхідні документи, оформивши належним чином свою тендерну пропозицію, запропонувавши економічно вигідну ціну, очікував визнання його переможцем торгів, очікував на укладення договору на закупівлю товару. Однак, внаслідок неправомірного рішення Замовника, сплативши грошові кошти за участь у спірній закупівлі, Скаржник необґрунтовано позбавлений можливості бути визнаним переможцем та отримати прибуток.
Скаржник зазначає, що його право безсумнівно істотно порушене, так як Замовник не мав підстав для відхилення його тендерної пропозиції. Відповідно, враховуючи, що основною метою підприємницької діяльності Скаржника є отримання прибутку, такими діями Замовник порушив права Скаржника, його легітимні очікування отримати прибуток внаслідок обрання його переможцем у закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, з метою відновлення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника в означеній процедурі закупівлі та на підставі викладеного, керуючись ст.-ст.: 3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
З огляду на зазначене вище, Замовником безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника, чим порушено вимоги п.п. 2 п. 44 Особливостей.
Замовником була встановлена вимога в Додатку №4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі 4. Технічні параметри: п. 29 «Ручка фокусування повинна зніматися та бути придатна для стерилізації водяною парою температурою 134°С наявність». Скаржником в складі Тендерної пропозиції було надано файл «2.2. Інструкція світильник 700+700 LED.pdf». Для підтвердження відповідності вищезазначеної вимоги Скаржником було надано файл «2. Додаток №4.pdf», в якому Скаржник в таблиці МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до операційного світильника зі стельовим кріпленням вказує: «Відповідність, Сторінка 9 Інструкції з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування»,. Акцентуємо увагу, що Замовник при цьому стверджує, нібито відповідність даній вимозі не підтверджена, посилаючись на те, що дана інформація вказана у Розділі VI. Технічне обслуговування Безтіньової Операційної лампи п. 1. Очищення, а не в п. 2. Стерилізація рукояті в Інструкції з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування.
Хочемо зазначити, що процес очищення операційного обладнання включає в себе багато різних процедур: антисептичні заходи, дезінфекцію, гігієнічне очищення, а також стерилізацію окремих частин медичних виробів.
В Інструкції з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування у Розділі VI. Технічне обслуговування Безтіньової Операційної лампи п. 1. Очищення Виробник описує загальні способи очищення лампи, в тому числі, очищення корпусу та очищення лицьової панелі. Також в вищезгаданому пункті вказано: «…ручки фокусування, які знімаються та можуть бути стерилізовані водяною парою при температурі 134°С.». Такий метод стерилізації використовується при наявності додаткового стерилізаційного обладнання (автоклаву).
В Інструкції з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування у Розділі VI. Технічне обслуговування Безтіньової Операційної лампи п. 2. Стерилізація рукояті описується спосіб стерилізації рукояті без використання додаткового стерилізаційного обладнання.
Акцентуємо увагу, що інформацію щодо можливості знімання, очищення та стерилізації приладів може зазначатися Виробником у будь-якому розділі Інструкції, на власний розсуд. Не існує загальноприйнятих нормативів щодо оформлення вищезазначеної інформацію в Інструкції.
Також, хочемо зазначити, що інформація, що вказана в вищезазначених пунктах не суперечить, а доповнює одна одну.
Замовником була встановлена вимога в Додатку №4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі 4. Технічні параметри: п. 24 «Обертання горизонтального важеля, балансувального пристрою, освітлювального блоку в горизонтальній площині не менше 360°». Скаржником в складі Тендерної пропозиції було надано файл «2.2. Інструкція світильник 700+700 LED.pdf». Для підтвердження відповідності вищезазначеної вимоги Скаржником було надано файл «2. Додаток №4.pdf», в якому Скаржник в таблиці МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до операційного світильника зі стельовим кріпленням вказує: «Відповідність, Сторінка 2 Інструкції з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування».
Замовник при цьому стверджує, нібито відповідність даній вимозі не підтверджена, посилаючись на те, що на сторінці 8 цього ж посібника виявлена суперечлива інформація, а саме: корпус лампи може рухатись вперед назад (діапазон руху досягає 200°) та вліво вправо (діапазон руху досягає 200°).
Хочемо зазначити, що на стор.8 «Інструкції з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування» вказані відомості про діапазон руху положення корпусу лампи. Замовником же в Тендерній документації вимагались відомості про діапазон обертання балансувального пристрою, освітлювального блоку, горизонтального важелю.
Ці поняття є абсолютно різними, тому що діапазон обертання вказує на діапазон кутів, який може обертати пристрої в одній площині тобто навколо певної вісі. Діапазон же руху вказує на максимальні відстані, які може пройти пристрій у різних напрямках, в тому числі по різних осях.
Замовником була встановлена вимога в Додатку №4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі 4. Технічні параметри: п. 22 «Панель управління основного та допоміжного освітлювальних блоків повинна мати дисплей, на якому відображаються цифрові значення рівнів освітленості та колірної температури наявність». Скаржником в складі Тендерної пропозиції було надано файл «2.2. Інструкція світильник 700+700 LED.pdf». Для підтвердження відповідності вищезазначеної вимоги Скаржником було надано файл «2. Додаток №4.pdf», в якому Скаржник в таблиці МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до операційного світильника зі стельовим кріпленням вказує: «Відповідність, Сторінка 3 Інструкція з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування». Замовник при цьому стверджує, нібито відповідність даній вимозі не підтверджена, посилаючись на те, що на сторінці 8 цього ж посібника виявлена суперечлива інформація, а саме: «…рівень інтенсивності світла буде показуватись на шкалі з показниками яскравості».
Хочемо зазначити, що Замовником в Тендерній документації жодним чином не вимагались характеристики щодо рівня інтенсивності світла та способи їх відображення на панелі керування, які вказані на сторінці стор.8 «Інструкції з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування».
В Додатку №4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі Технічні параметри: п. 22, Замовник встановив вимоги щодо наявності на панелі керування дисплею, з відображення цифрових значень рівнів освітленості та колірної температури, що зазначені на Сторінці 3 Інструкція з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування, які чітко відповідають вимозі, встановленій Замовником в Тендерній документації.
Замовником була встановлена вимога в Додатку №4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі 4. Технічні параметри: п. 17 «Регульований діаметр світлового поля основного освітлювального блоку від 110 мм до 350 мм»; п. 18 «Регульований діаметр світлового поля допоміжного освітлювального блоку від 110 мм до 350 мм». Скаржником в складі Тендерної пропозиції було надано файл «2.2. Інструкція світильник 700+700 LED.pdf». Для підтвердження відповідності вищезазначеної вимоги Скаржником було надано файл «2. Додаток №4.pdf», в якому Скаржник в таблиці МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до операційного світильника зі стельовим кріпленням вказує: «Відповідність, Сторінка 2 Інструкція з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування».
Замовник при цьому стверджує, що відповідність даній вимозі не підтверджена, проте, в Тендерній документації, а саме в Додатку №4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, інформація про значення діаметру світлового поля для операційних світильників саме «на відстані 1 метр» – відсутня.
Вимірювання діаметра світлового поля на конкретній відстані залежить від конструкції світильника, його типу та призначення. Існують відстані, на яких може проводитися вимірювання:
1. На відстані 1 метр: Використовується та обов’язково зазначається виробниками для стандартизації, а в подальшому для порівняння моделей та типів світильників різних виробників.
2. На більшій відстані: Виробники можуть вимірювати діаметр світлового поля на більшій відстані, наприклад, на 1,5 метра або 2 метра, з метою врахування розповсюдження світла на великій відстані від світильника. Це дозволяє більш точно оцінити зону освітлення під час проведення загальнохірургічних та діагностичних операційних втручань.
3. На меншій відстані: У випадках спеціалізованих світильників для конкретних операцій або процедур, вимірювання може відбуватися на меншій відстані, наприклад, на 0,5 метра. Це дозволяє більш точно оцінити зону освітлення під час проведення ендоскопічних або нейрохірургічних операційних втручань.
4. В залежності від типу світильника: Спеціалізованим світильникам властиві специфічні вимоги вимірювання, які вказані у технічних характеристиках або сертифікаційних вимогах.
Також, Аналогічна позиція викладена в рішенні від 23.05.2024 №9073 КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ. Замовник відхилив тендерну пропозицію через низку невідповідностей, однією із них відсутність інформації в технічній документації Скаржника освітлення на відстані 1 метр, який вважав, що даний факт є загальновідомим. Тому Скаржнику відмовлено у задоволенні скарги, оскільки не підтверджено вимогу замовника, яка передбачена технічними характеристиками предмета закупівлі.
Отже, у випадку зазначення Замовником такої характеристики, як «Регульований діаметр світлового поля основного блоку на відстані 1 метр» та «Регульований діаметр світлового поля допоміжного блоку на відстані 1 метр» та не підтвердження ТОВ «НЕЙРОТЕК» відповідності запропонованого товару, тендерна пропозиція могла б бути правомірно відхилена Замовником.
Оскільки Замовник не вимагав вищезазначену характеристику Додатком 4 до Тендерної документації, твердження Замовника, що дані параметри вимірюються на відстані 1 метр є абсолютно необґрунтованим, що спричинило неправомірну дискваліфікацію учасника ТОВ «НЕЙРОТЕК».
Виходячи з викладеного, зокрема викладені твердження Замовника у протоколі відхилення, вбачається викривлення Замовником визначень, наслідком чого поширення хибної та водночас неправдивої інформації, введення в оману Скаржника, що можна трактувати як порушення зі сторони Замовника принципу здійснення закупівель, в тому числі, добросовісної конкуренції серед учасників.
Замовником безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника, чим порушено вимоги п.п. 2 п. 44 Особливостей.
Замовником була встановлена вимога в Додатку №4 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі 4. Технічні параметри:
п. 8 «Плавне регулювання освітленості та колірної температури основного та допоміжного освітлювальних блоків (від 0 до 100%) наявність»;
п. 11 «Колірна температура основного освітлювального блоку плавне регулювання від 3500 К до 5000 K»;
п.12 «Колірна температура допоміжного освітлювального блоку плавне регулювання від 3500 К до 5000 K»;
п.23 «Функція швидкого налаштування яскравості наявність, щонайменше чотири окремі кнопки (25%, 50%, 75%, 100%)».
Скаржником в складі Тендерної пропозиції було надано файл «2.2. Інструкція світильник 700+700 LED.pdf». Для підтвердження відповідності вищезазначеної вимоги Скаржником було надано файл «2. Додаток №4.pdf», в якому Скаржник в таблиці МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до операційного світильника зі стельовим кріпленням вказує: «Відповідність, Сторінка 2 та сторінка 3 Інструкція з Експлуатації, інсталяції та технічного обслуговування»
Замовник, при цьому вказує, що має сумніви, щодо відповідності Скаржника даним вимогам: «Оскільки в розділі V Інструкція з експлуатації даного посібника, в якому описано методи експлуатації та налаштування будь-яка інформація для підтвердження даних вимог відсутня.»
Скаржнику не зрозуміло, чому Замовник вирішив, що відомості про вищезазначені характеристики обладнання повинні бути вказані саме в розділі V Інструкції з експлуатації даного посібника.
Акцентуємо увагу, що інформація щодо розташування характеристик Обладнання може зазначатись Виробниками у різних розділах Інструкції на власний розсуд. Не існує загальноприйнятих нормативів щодо оформлення вищезазначеної інформації в технічній документації Виробників. А також, в Тендерній документації відсутні вимоги щодо спеціалізованого оформлення та вигляду документів, які підтверджують характеристики запропонованого товару.
Тому, виходячи з викладеного, зокрема викладені твердження Замовника у протоколі відхилення, вбачається викривлення Замовником інформації, наслідком чого поширення хибних та водночас неправдивих тверджень, введення в оману Скаржника, що можна трактувати як порушення зі сторони Замовника принципу здійснення закупівель, в тому числі, добросовісної конкуренції серед учасників.
З огляду на зазначене вище, Замовником безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника, чим порушено вимоги п.п. 2 п. 44 Особливостей.
Виходячи з вищенаведеного, Скаржник надав весь перелік документів щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі з урахуванням вимог, які передбаченні в Тендерній документації та додатках до неї.
Разом з тим, жодних інших невідповідностей у тендерній пропозиції Скаржника Замовником не зазначено, та не обґрунтовано інших підстав відхилення тендерної пропозиції Скаржника. З огляду на наведене - Замовник не довів правомірність відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що прийняте Замовником протокольне рішення № 139/1 від 17 липня 2024 р., про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НЕЙРОТЕК» порушують законні права та інтереси в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Так, Замовником порушено принципи, що передбачені ч.1 ст. 5 Закону: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскаржуване рішення беззаперечно порушує права Скаржника, який, виконавши всі вимоги тендерної документації Замовника, надавши всі необхідні документи, оформивши належним чином свою тендерну пропозицію, запропонувавши економічно вигідну ціну, очікував визнання його переможцем торгів, очікував на укладення договору на закупівлю товару. Однак, внаслідок неправомірного рішення Замовника, сплативши грошові кошти за участь у спірній закупівлі, Скаржник необґрунтовано позбавлений можливості бути визнаним переможцем та отримати прибуток.
Скаржник зазначає, що його право безсумнівно істотно порушене, так як Замовник не мав підстав для відхилення його тендерної пропозиції. Відповідно, враховуючи, що основною метою підприємницької діяльності Скаржника є отримання прибутку, такими діями Замовник порушив права Скаржника, його легітимні очікування отримати прибуток внаслідок обрання його переможцем у закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, з метою відновлення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника в означеній процедурі закупівлі та на підставі викладеного, керуючись ст.-ст.: 3, 5, 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
×
-
Назва доказу:
Додаток 4 МТВ
-
Повʼязаний документ:
2. Додаток №4.pdf
-
-
Назва доказу:
Інструкція з експлуатації
-
Повʼязаний документ:
2.2. Інструкція світильник 700+700 LED.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол відхилення
-
Повʼязаний документ:
Протокол_відхилення_тендерної_пропозиції.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. За результатами розгляду скарги прийняти рішення про встановлення (наявність) порушень під час проведення закупівлі щодо предмету «Світильник операційний за кодом ДК 021:2015 33160000-9 – Устаткування для операційних блоків (33167000-8 - Хірургічні світильники (код НК: 024:2023:12282 – Операційні світильники))». 3. Зобов’язати Замовника скасувати своє протокольне рішення №139/1 від 17 липня 2024 р., про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НЕЙРОТЕК». 4. Зобов’язати Замовника повторно розглянути тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НЕЙРОТЕК» щодо предмету Світильник операційний за кодом ДК 021:2015 33160000-9 – Устаткування для операційних блоків (33167000-8 - Хірургічні світильники (код НК: 024:2023:12282 – Операційні світильники)).