• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

24Т-282_24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі)

Завершена

56 809 999.51 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 284 050.00 UAH
Період оскарження: 02.07.2024 10:47 - 09.07.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) щодо рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей на рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775), м. Київ, про визначення переможця відкритих торгів (протокол №523 від 14.10.2024 року).

Номер: 562ad40b87f1471db6968e247311f0d4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-02-001520-a.b3
Назва: СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) щодо рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей на рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775), м. Київ, про визначення переможця відкритих торгів (протокол №523 від 14.10.2024 року).
Скарга:
Дата розгляду скарги: 29.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.10.2024 17:46
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 01.11.2024 17:46
Автор: ТОВ "ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА", Ольга Карамишева-Маркіна +380673249105 tenders.ua@weatherford.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: de77aa2bb3bf4c19a86afad995827bcb
Заголовок пункту скарги: Щодо Сертифікату на систему управління якістю
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Вимогами ТД було передбачено подання учасниками саме «ОРИГІНАЛУ документу від фактичного Виробника сертифікату якості».
При цьому, долучений ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" Сертифікат на систему управління якістю, зареєстрований у Реєстрі Органу з сертифікації 17.02.2022 № СУЯ.021-22, який дійсний до 16.02.2025 НЕ Є ОРИГІНАЛОМ, А СКАН КОПІЄЮ ДОКУМЕНТУ.
Означене підтверджується окрім безпосереднього чорно-білого відображення документу, також і відміткою на документі: «Згідно з оригіналом. Директор Гусєв М.С. та печаткою ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ».
Тобто, у даній частині ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» не виконало вимогу Додатку 3 до тендерної документації, який визначав технічні, якісні та кількісні характеристики предмета Закупівлі у частині оприлюднення та надання САМЕ ОРИГІНАЛУ ДОКУМЕНТУ.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f0c757a6486f447c8f5efe454af0b0f1
Заголовок пункту скарги: Невідповідність кваліфікаціним критеріям - не чинність свідоцтва про відповідність системи вимірювань даної лабораторії вимогам не нижче ДСТУ/ISO 10012:2005.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Пунктом 2 підпункту 1.1. додатку 1 Тендерної документації встановлено кваліфікаційні критерії до учасників закупівель. Відповідно до яких учасник закупівлі має підтвердити наявність мінімум однієї власної чи орендованої лабораторії* або наявність договору про надання послуг зі сторонньою лабораторією; яка має свідоцтво про відповідність системи вимірювань даної лабораторії вимогам не нижче ДСТУ/ISO 10012:2005; та надати наступні документи, зокрема:
1.2. Надати скан-копію (з оригіналу або з копії) свідоцтва про відповідність системи вимірювань даної лабораторії вимогам не нижче ДСТУ/ISO 10012:2005

У складі тендерної пропозиції ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" містяться, зокрема, скан-копія Свідоцтво про відповідність стану системи вимірювань №044-21 видане 2.08.2021 чинне до 01.08.2024 р. (див. архів: 5. Довідка МТЛБ), відповідно до якого:
«ТОВ «Укрпромхімтех» є технічно компетентною та стан її вимірювань відповідає вимогам ДСТУ/ISO 10012:2005 Системи керування вимірювання. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання.
Сфера процесів вимірювань лабораторії наведена в додатку до цього свідоцтва і є його невід’ємною частиною».
Отже, станом на дату ухвалення оскаржуваного рішення Замовником 08.10.2024, свідоцтво про відповідність системи вимірювань даної лабораторії вимогам не нижче ДСТУ/ISO 10012:2005 ТОВ «Укрпромхімтех» втратило чинність.

Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ", визначених пунктом 43 Особливостей.

Крім цього, у сфері процесів вимірювань лабораторії за процесом «Термостабільність» для об’єкту вимірювання: ПАР типу ІУ для бурових розчинів та блокуючих розчинів, встановлений діапазон процесу вимірювання: від 80 до 120 градусів Цельсію.
Наведене свідчить, що показник зазначений ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" у п. 10 частини ІІ додатку 3 Тендерної документації «При нагріванні ПАР до температури «плюс» 140 оС та його охолодженні до температури «плюс» 20 оС продукт зберігає свої властивості перелічені в п. 1-9.» не відповідає дійсності та не підтверджений належним чином. (див. архів: 30. Паспорт + Паспорт Безпеки на продукцію, зокрема: п. 10 Паспорту SE-234-G-ISC, п. 10 Паспорту SE-235-A-W-70, п. 10 Паспорту SE-235-A-W-30, п. 10. Паспорту SE-235-A-S-30, п. 10 Паспорту SE-235-A-S-70).

Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: d434eae2482b4084b0b919891007d7ca
Заголовок пункту скарги: Невідповідність запропонованого предмету закупівлі технічним вимогам до специфікації товару згідно Додатку 3 до Тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: На виконання вимог Додатку 3 до ТД ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" надало заповнену Частину 1 (вих. № 1398-24 від 02.07.2024) та Паспорти на запропонований товар у рамках процедури Закупівлі.
На виконання частини ІІ додатку №3 до Тендерної документації щодо підтвердження відповідності запропонованого учасником товару встановленим показникам у І частині додатку №3, учасник ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" у складі тендерної пропозиції завантажив скан-копії паспортів якості (див. архів: 30. Паспорт + Паспорт Безпеки на продукцію), відповідно до якого учасником запропоновано:

1. SE-234-G-ISC Піноутворювач з інгібітором проти утворення відкладень (сольоних), зовнішній вигляд: «рідина жовто-коричневого забарвлення» ( див. п. 1 Паспорту SE-234-G-ISC та р. 9 Паспорту безпеки SE-234-G-ISC);
2. SE-235-A-W-70 Піноутворювач – використання для свердловин. Ступень конденсації до 70% (зимовий -25град), зовнішній вигляд: «рідина жовто-коричневого забарвлення» (див. п. 1 Паспорту SE-235-A-W-70 та р. 9 Паспорту безпеки SE-235-A-W-70);
3. SE-235-A-W-30 Піноутворювач – використання для свердловин. Ступень конденсації до 30% (літній -5град), зовнішній вигляд: «рідина жовто-коричневого забарвлення» (див. п. 1 Паспорту SE-235-A-W-30 та р. 9 Паспорту безпеки SE-235-A-W-30);
4. SE-235-A-S-30 Піноутворювач – використання для свердловин. Ступень конденсації до 30% (літній -5град), зовнішній вигляд: «рідина жовто-коричневого забарвлення» (див. п. 1 Паспорту SE-235-A-S-30 та р. 9 Паспорту безпеки SE-235-A-S-30);
5. SE-235-A-S-70 Піноутворювач – використання для свердловин. Ступень конденсації до 70% (літній -5град), зовнішній вигляд: «рідина жовто-коричневого забарвлення» (див. п. 1 Паспорту SE-235-A-S-70 та р. 9 Паспорту безпеки SE-235-A-S-70);

У подальшому для полегшеного візуального сприйняття невідповідностей тендерної пропозиції ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" Скаржником наводиться інформація у табличній формі (див. архів: 30. Паспорт + Паспорт Безпеки на продукцію):

Вимоги Замовника Пункт, у якому міститься вимога Замовника Затверджено ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" Документ, який підтверджує невідповідність
Зовнішній вигляд: прозора рідина, допускається жовто-коричневе забарвлення І Частина Додатку 3 до ТД
(Сторінка 43 ТД) У листі із заповненою Частиною 1 Додатку 3 до ТД (вих. № 1398-24 від 02.07.2024) у розділі «Значення» ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" проставлено відмітку «підтверджуємо». Тобто, учасник підтвердив що зовнішній вигляд товару, який ним пропонується у рамках процедури Закупівлі має наступний зовнішній вигляд: прозора рідина, допускається жовто-коричневе забарвлення 1.Згідно з Паспортом № 0607, номер партії 06.07.2024, найменування товару: Піноутворювач з інгібітором проти утворення вкладень (сольових) зазначено, що зовнішній вигляд товару: - рідина жовто-коричного забарвлення.


Тобто, ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" не підтверджено критерію Замовника у наступній частині: ПРОЗОРА РІДИНА
Зовнішній вигляд: прозора рідина, допускається жовто-коричневе забарвлення І Частина Додатку 3 до ТД
(Сторінка 43 ТД) У листі із заповненою Частиною 1 Додатку 3 до ТД (вих. № 1398-24 від 02.07.2024) у розділі «Значення» ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" проставлено відмітку «підтверджуємо». Тобто, учасник підтвердив що зовнішній вигляд товару, який ним пропонується у рамках процедури Закупівлі має наступний зовнішній вигляд: прозора рідина, допускається жовто-коричневе забарвлення 1.Згідно з Паспортом № 0207, номер партії 02.07.2024, найменування товару: Піноутворювач -використання для свердловин. Ступінь конденсації - до 30% (літній до -5 °С) зазначено, що зовнішній вигляд товару: - рідина жовто-коричного забарвлення.


Тобто, ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" не підтверджено критерію Замовника у наступній частині: ПРОЗОРА РІДИНА

Зовнішній вигляд: прозора рідина, допускається жовто-коричневе забарвлення І Частина Додатку 3 до ТД
(Сторінка 43 ТД) У листі із заповненою Частиною 1 Додатку 3 до ТД (вих. № 1398-24 від 02.07.2024) у розділі «Значення» ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" проставлено відмітку «підтверджуємо». Тобто, учасник підтвердив що зовнішній вигляд товару, який ним пропонується у рамках процедури Закупівлі має наступний зовнішній вигляд: прозора рідина, допускається жовто-коричневе забарвлення 1.Згідно з Паспортом № 0307, номер партії 03.07.2024, найменування товару: Піноутворювач -використання для свердловин. Ступінь конденсації - до 70% (літній до -5 °С) зазначено, що зовнішній вигляд товару: - рідина жовто-коричного забарвлення.


Тобто, ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" не підтверджено критерію Замовника у наступній частині: ПРОЗОРА РІДИНА
Зовнішній вигляд: прозора рідина, допускається жовто-коричневе забарвлення І Частина Додатку 3 до ТД
(Сторінка 43 ТД) У листі із заповненою Частиною 1 Додатку 3 до ТД (вих. № 1398-24 від 02.07.2024) у розділі «Значення» ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" проставлено відмітку «підтверджуємо». Тобто, учасник підтвердив що зовнішній вигляд товару, який ним пропонується у рамках процедури Закупівлі має наступний зовнішній вигляд: прозора рідина, допускається жовто-коричневе забарвлення 1.Згідно з Паспортом № 0407, номер партії 04.07.2024, найменування товару: Піноутворювач -використання для свердловин. Ступінь конденсації - до 30% (зимовий до -25 °С) зазначено, що зовнішній вигляд товару: - рідина жовто-коричного забарвлення.


Тобто, ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" не підтверджено критерію Замовника у наступній частині: ПРОЗОРА РІДИНА
Зовнішній вигляд: прозора рідина, допускається жовто-коричневе забарвлення І Частина Додатку 3 до ТД
(Сторінка 43 ТД) У листі із заповненою Частиною 1 Додатку 3 до ТД (вих. № 1398-24 від 02.07.2024) у розділі «Значення» ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" проставлено відмітку «підтверджуємо». Тобто, учасник підтвердив що зовнішній вигляд товару, який ним пропонується у рамках процедури Закупівлі має наступний зовнішній вигляд: прозора рідина, допускається жовто-коричневе забарвлення 1.Згідно з Паспортом № 0507, номер партії 05.07.2024, найменування товару: Піноутворювач -використання для свердловин. Ступінь конденсації - до 70% (зимовий до -25 °С) зазначено, що зовнішній вигляд товару: - рідина жовто-коричного забарвлення.


Тобто, ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" не підтверджено критерію Замовника у наступній частині: ПРОЗОРА РІДИНА


У даному випадку, Скаржник наголошує, що прозорість та колір – це дві незалежні властивості рідин.
Прозорість – це властивість матеріалу пропускати вглиб світлові промені. Незалежно від кольору, рідина може бути прозорою чи каламутною. Прикладом прозорої рідини з забарвленням є комерційні продукти, такі як соняшникова олія чи біле вино. Через прозорі рідини проникає достатньо світлових променів, що дає можливість видимості в рідині/через певний шар рідини.
До прикладу, при незначному шарі прозорої рідини (розлита олія чи вино) чітко спостерігається основа (поверхня кухні чи підлоги). Каламутні рідини не пропускають достатньо світлових променів.
Прикладом є емалева фарба. При нанесенні тонкого фару фарби жовто-коричневого забарвлення, видимість основи втрачається, оскільки фарба є НЕПРОЗОРОЮ.
Враховуючи зазначене, учасником ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» не підтверджено відповідність технічним характеристикам Замовника, що встановлені у Додатку 3 до ТД, а саме у розділі, який встановлював зовнішній вигляд товару, у частині того, що така рідина має бути прозорою.
Враховуючи викладене, пропозиція ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Тендерної документації.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.

Відтак, беручи до уваги те, що учасником ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" не було дотримано вимог ТД, які встановлювали технічні характеристики предмету Закупівлі, то з огляду на приписи Особливостей, затверджених постановою КМУ за № 1178 тендерна пропозиція у описаній частині не відповідала вимогам технічної специфікації до предмета Закупівлі, що має наслідком її відхилення на підставі наведеної вище законодавчої вимоги.
Законність позиції Скаржника підтверджується та є безспірною з огляду на висновки, що були здійснені Антимонопольним комітетом України у рішенні № 15776-р/пк-пз від 24.09.2024, прийнятому у рамках оскаржуваної процедури Закупівлі (далі – Рішення від 24.09.2024).
Так, АМКУ переглядаючи ідентичні обставини у рамках Закупівлі, які були наявні у Скаржника, зазначив:
«Вимогами Документації передбачено, що зовнішній вигляд піноутворювачів має бути "прозора рідина, допускається жовто-коричневе забарвлення". Разом з тим, запропоновані у складі Пропозиції Переможця Піноутворювачі з показником "зовнішній вигляд: - прозора або світло-жовта рідина" не відповідають вимогам Документації в частині показника "зовнішній вигляд піноутворювачів - прозора рідина, допускається жовто-коричневе забарвлення". Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації. Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.».
(сторінка із 7-9 рішення АМКУ від 24.09.2024)

Скаржник звертає увагу, що документи тендерної пропозиції ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" не підтверджують технічного критерію Замовника у частині зовнішнього вигляду предмету Закупівлі, а саме «ПРОЗОРА РІДИНА».
На підставі зазначеного, з урахуванням вимог пункту 43 Особливостей, затверджених постановою КМУ за № 1178 та Рішення АМКУ від 24.09.2024, тендерна пропозиція ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» підлягала відхиленню, проте Замовником всупереч описаного, зазначеного учасника визнано переможцем Закупівлі, що порушує права та законні інтереси Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на Протокольне рішення уповноваженої особи, АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775) від 09.09.2024 року № 418, яким визначено учасника ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» з ціною тендерної пропозиції: 51 999 999,00 грн. з ПДВ переможцем процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі), № 24Т-282, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-07-02-001520-a та прийнято рішення про намір укласти договір з учасником ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» з ціною тендерної пропозиції: 51 999 999, 00 грн. з ПДВ процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі: 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі), № 24Т-282, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-07-02-001520-a.

Номер: 406538cf730d44f38407aecbc5290479
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-02-001520-a.c2
Назва: Скарга на Протокольне рішення уповноваженої особи, АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775) від 09.09.2024 року № 418, яким визначено учасника ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» з ціною тендерної пропозиції: 51 999 999,00 грн. з ПДВ переможцем процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі), № 24Т-282, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-07-02-001520-a та прийнято рішення про намір укласти договір з учасником ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» з ціною тендерної пропозиції: 51 999 999, 00 грн. з ПДВ процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі: 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі), № 24Т-282, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-07-02-001520-a.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 19.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.09.2024 16:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.09.2024 11:45
Дата виконання рішення Замовником: 02.10.2024 10:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії №15776-р/пк-пз від 24.09.2024 скасовано рішення уповноваженої особи про визначення ТОВ "ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА" переможцем процедури відкритих торгів, проведених у порядку, визначеному Особливостями, щодо закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі), №24Т-282, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-07-02-001520-a.
Автор: ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ", Микита Гусєв +380669490152 himteh2002@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 209ac79137af42679e6d2d57d0f9d706
Заголовок пункту скарги: Замовник визначив переможцем публічної закупівлі учасника, тендерна пропозиція якого підлягала відхиленню на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей у зв'язку з її невідповідністю вимогам, які встановлювалися для технічних документів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Викладення обставин.
02.07.2024 року року Акціонерним товариством «Укргазвидобування» (код ЄДРПОУ: 30019775), (надалі – Замовник) було оприлюднено інформацію про початок процедури закупівлі: «24Т-282_24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі)», UA-2024-07-02-001520-a, ID: 0127b9070adc48fcb58572828cd424fa.
12.07.2024 року у межах визначеного граничного строку Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРПРОМХІМТЕХ», (код ЄДРПОУ: 41013042) подало тендерну пропозицію для участі у Тендері, а 15.07.2024 року відбулося відкриття тендерних пропозицій.
Загалом, для участі у Тендері було подано три тендерні пропозиції від трьох учасників: ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ», ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» та ФОП Сідєльніков Андрій Едуардович.
Протокольним рішенням уповноваженої особи, АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775) від 09.09.2024 року № 418 визначено учасника - ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» з ціною тендерної пропозиції: 51 999 999,00 грн. з ПДВ переможцем процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі: 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі), № 24Т-282, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-07-02-001520-a та прийнято рішення про намір укласти договір з учасником ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» з ціною тендерної пропозиції: 51 999 999, 00 грн. з ПДВ процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі), № 24Т-282, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-07-02-001520-a, (далі – Протокольне рішення).
Однак, ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» категорично не погоджується з підставами прийняття Протокольного рішення, адже тендерна пропозиція ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» не відповідає вимогам тендерної документації, Закону України «Про публічні закупівлі» та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (далі – Особливості), тому вважає, що Замовник має бути зобов’язаний скасувати Протокольне рішення з огляду на наступні норми.
Нормативне обґрунтування.
Згідно з ч. 5 ст. 18 Закону, скарга, серед іншого, повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Аналізуючи положення статті 5 Закону слід дійти висновку, що принципи публічної закупівлі визначають права та обов’язки для замовників та учасників публічних закупівель.
ТОВ «УКРПРОМХІМТЕХ» вважає, що Замовник допустив порушення його права на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, адже тендерна пропозиція учасника – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» не відповідала вимогам тендерної документації, які встановлювалися для підтвердження необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, тому мала були відхилена згідно пп. 2 п. 44 Особливостей, що свідчить про неправомірність та необґрунтованість Протокольного рішення, та згідно ст. 18 Закону є підставою для подання даної скарги.

1. Згідно ч. ІІ Додатку № 3 до Тендерної документації, учасниками надаються скан-копії: сертифікату якості, або сертифікату аналізу, або паспорту якості, або звіту про тестування, або технічна специфікація, або технічного паспорту, або іншого документу від фактичного Виробника на запропонований товар (предмет закупівлі), який підтверджує усі показники, вказані в п. 1-10 у стовпчиках «Параметр/Назва вимоги» та «значення», зазначені в таблиці частини І додатку № 3 до Тендерної документації.

На виконання вищевказаних вимог учасник – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» у складі тендерної пропозиції надав Замовнику файл: «4.1 Технічні специфікації.pdf», який містить Листи технічних даних / специфікації на запропонований товар у кількості 4 штуки, що перекладені з англійської на українську мову.

У заповненому додатку № 3 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», учасник – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» зазначив фактичним виробником запропонованого товару - Локальне представництво Weatherford в Румунії: Weatherford Atlas GIP S.A, країна – Румунія.
У наданому у складі тендерної пропозиції учасником – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» файлі: «6 Гарантійний лист_Виробник.pdf», який містить гарантійний лист зазначено, що виробником запропонованого товару є: локальне представництво Weatherford в Румунії: Weatherford Atlas GIP S.A, торгова реєстрація № J29/79/1991, реєстраційний номер № 1360687/29.11.1992, країна походження: Румунія.
У свою чергу, Листи технічних даних / специфікації, що надані у складі тендерної пропозиції учасником – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» у файлі: «4.1 Технічні специфікації.pdf» не містять будь-якої інформації про фактичного виробника товару: Weatherford Atlas GIP S.A. та його країну походження – Румунія. Натомість, у даному документі наявна печатка учасника - ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна».
Тобто, учасник – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» не надав документ, який підтверджує показники товару від його фактичного виробника - Weatherford Atlas GIP S.A.
У наданому у складі тендерної пропозиції учасником - ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» файлі: «3 Додаток № 5 - Опитувальник контрагента - юридичної особи.pdf» міститься «Схематичне зображення структури власності ТОВ «Везерфорд Україна», ідентифікаційний код 35633533, за станом на 03.07.2024», зі змісту якої вбачається відсутність будь-якого зв’язку між учасником - ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна», який зареєстрований на території України від 12.12.2007 року та Weatherford Atlas GIP S.A., який зареєстрований у Румунії та є окремою, самостійною юридичною особою, що не належить до ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна».

У стовпчиках «Інформація про технічні та якісні характеристики товару, що пропонується учасником до постачання» таблиці частини І додатку № 3 до Тендерної документації зазначено: «Повне найменування товару: /заповнюється учасником, зазначається назва товару, що буде в подальшому зазначена в договорі про закупівлю/ Країна походження: /заповнюється учасником/ Виробник товару: /заповнюється учасником/.
У ч. ІІ додатку № 3 до Тендерної документації встановлюються вимоги про необхідність надання документу, який підтверджує показники запропонованого товару саме від фактичного виробника.
Тобто, з аналізу частини І та частини ІІ Додатку № 3 до Тендерної документації необхідно зробити висновок, що наявність інформації про фактичного виробника та країну походження товару у технічному документі (специфікації, паспорті, сертифікаті) визначається необхідною.

Тим більше, технічний документ на товар об’єктивно не може бути без будь-якої згадки про фактичного виробника товару.
Окремо заслуговує увагу той факт, що наданий учасником - ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» у складі тендерної пропозиції файл: «2.12 Скан-копія сертифікату безпечності матеріалу MSDS.pdf», який містить паспорти безпеки взагалі немає згадки про зазначеного учасником - ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» фактичного виробника - Weatherford Atlas GIP S.A., країна - Румунія, а навпаки містить дані про іншого виробника – «Weatherford 2000 St. James Place Houston, TX 77056 United States». Тобто, походження запропонованого товару взагалі невизначене.
Отже, враховуючи те, що надані у файлі: «4.1 Технічні специфікації.pdf» Листи технічних даних / специфікації не містять інформації про фактичного виробника запропонованого товару: Weatherford Atlas GIP S.A, торгова реєстрація № J29/79/1991, реєстраційний номер № 1360687/29.11.1992, а містять лише дані учасника – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» у вигляді відтиску печатки, слід вважати, що у складі тендерної пропозиції учасником – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» на виконання вимог ч. ІІ Додатку № 3 до Тендерної документації не надано документ саме від фактичного виробника, який підтверджує показники запропонованого товару, що згідно пп. 2 п. 44 Особливостей є безумовною підставою для відхилення тендерної пропозиції.

2. Також, у контексті невідповідності наданих учасником – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» Листів технічних даних / специфікації згідно вимогам Тендерної документації варто зазначити, що ч. ІІ Додатку № 3 до Тендерної документації містить примітку:
«Враховуючи, що документи про відповідність продукції технічним вимогам замовника оформляються за фактом виготовлення Товару, допускається надання сертифікатів та/або паспортів на запропонований Товар (предмет закупівлі), партія якого була поставлена Учасником/ виготовлена Виробником раніше.).».

Тобто, Замовник визначив вимогу щодо надання документів, які підтверджують показники вже виготовленого або раніше виготовленого (поставленого) товару, а не документу на невиготовлений товар, (зразок).
У свою чергу, Листи технічних даних / специфікації учасника - ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» не містять будь-якої інформації про дату виготовлення партії товару, яка б могла свідчити, що учасник надає інформацію про характеристики виготовленого товару (або раніше виготовленого / поставленого товару) і що такий товар постачався ним раніше або є у нього у наявності, а також не містять дату самого документу.

Відсутність дати у Листах технічних даних / специфікації свідчить про те, що вони не належним чином оформлені, як документ, що посвідчує якість виготовленого (раніше виготовленого або поставленого товару), як цього вимагав Замовник та їх невідповідність вимогам Замовника у ч. ІІ Додатку № 3 до Тендерної документації, що згідно пп. 2 п. 44 Особливостей є підставою для відхилення тендерної пропозиції.

3. У п. 1 у стовпчиках «Параметр/Назва вимоги» та «значення», що зазначені в таблиці частини І додатку № 3 до Тендерної документації Замовник встановив вимоги до зовнішнього вигляду предмету закупівлі - прозора рідина, допускається жовто-коричневе забарвлення.
Натомість, у наданих учасником – ТОВ «ВЕЗЕРФОД Україна» Листах технічних даних / специфікації зазначено, що запропонований ним товар має зовнішній вигляд – прозора або світло жовта рідина.
Акцентуємо увагу на тому, що Замовник вимагав надання документів, які надаються по факту виготовлення товару, а не зразків і тих, що можуть бути виготовлені або поставлені учасником у майбутньому.

Так, безумовно прозора рідина відповідає вимогам Замовника, що встановлюються до зовнішнього вигляду товару, але Замовник не допускав зовнішній вигляд товару – світло жовта рідина, що свідчить про невідповідність запропонованого товару вимогам до зовнішнього вигляду товару, які встановлені Замовником.

Тим більше, як може бути зазначено твердження «або» щодо показника зовнішнього вигляду вже виготовленого або поставленого товару? Очевидно, що ніяк, адже партія виготовленого товару повинна мати конкретно задані показники – прозора рідина і лише щодо неготової партії товару може бути застосовано припущення щодо його зовнішнього вигляду: «чи / або» і тд.
Згідно пп. 2 п. 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Таким чином, враховуючи те, що учасник – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» мав надати документ, який підтверджує визначені Замовником показники виготовленого або раніше поставленого товару, у тому числі, показник зовнішнього вигляду, а надані у складі тендерної пропозиції Листи технічних даних / специфікації містять твердження, яке не відповідає вимогам щодо зовнішнього вигляду товару, слід вважати, що тендерна пропозиція учасника – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» не відповідає технічним вимогам Замовника, що згідно пп. 2 п. 44 Особливостей є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 691f8bc4209b4718a3aa526bf089ad18
Заголовок пункту скарги: Замовник визначив переможцем учасника, тендерна пропозиція якого не відповідала кваліфікаційним критеріям тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 29.08.2024 року під час кваліфікації учасника – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна», (код ЄДРПОУ: 35633533) у рамках проведення публічної закупівлі: UA-2024-07-02-001520-a, АТ «Укргазвидобування» було встановлено вимогу про усунення виявлених невідповідностей протягом 24 годин (до 30.08.24, 11:21), яка містила опис:
Перелік виявлених невідповідностей:
На вимогу п. 2 розділу 1.1. «Кваліфікаційні критерії до учасників закупівель» додатку № 1 до Тендерної документації учасник завантажив до електронної системи закупівель Договір на транспортне обслуговування від 15.04.2013 року № 9 з додатковою угодою від 29.12.2023 року № 19 до договору на транспортне обслуговування з ПП «Автосоюз-Україна» (код ЄДРПОУ: 37238143) (файл «2.7 Скан-копія документу, що підтверджує право власності або право користування транспортними засобами.pdf»); Гарантійний лист від 03.07.2024 року вих. № 535/2024 (файл «2.4 Довідка щодо наявності МТБ.pdf»), в якому зазначив, зокрема:
- автомобіль марки: Renault Master, тип – загальний вантажний бортовий малотонажний – В, реєстраційний номер – АА8702РК, власник – ТОВ «Везерфорд Україна», адреса: м. Київ, вул. Велика Васильківська, 72А, пов.4, 7, кількість - 1 шт, приналежність – власний, підтверджуючи документи - технічний паспорт на автомобіль;
- автомобіль марки: DAF 95XF, тип - вантажний сідловий тягач-Е, реєстраційний номер - ВІ 0725 СІ, власник – ПП «Автосоюз-Україна», адреса: м. Полтава, вул. Європейська, 2, офіс 306, кількість 1 шт, приналежність – за договором № 9 на транспортне обслуговування від 15.04.2013 року з ПП «Автосоюз - Україна», підтверджуючи документи – Договір № 9 на транспортне обслуговування від 15.04.2013 р. та додаткова угода № 19 до договору на транспортне обслуговування від 29.12.2023 року про продовження терміну дії договору;
- автомобіль марки DAF XF95.430 Тип - вантажний сідловий тягач-Е, реєстраційний номер - ВІ 1511 СВ, власник – ПП «Автосоюз-Україна», адреса: м. Полтава, вул. Європейська, 2, офіс 306, кількість 1 штука, приналежність – за Договором № 9 на транспортне обслуговування від 15.04.2013 року з ПП «Автосоюз», підтверджуючи документи – Договір № 9 на транспортне обслуговування від 15.04.2013 року та додаткова угода № 19 до договору на транспортне обслуговування від 29.12.2023 року про продовження терміну дії договору;
- автомобіль марки Renault Master, тип - спеціалізований вантажний фургон малотонажний-В, реєстраційний номер - BI 4791 CX, власник – ПП «Автосоюз-Україна» адреса: м. Полтава, вул. Європейська, 2, офіс 306, кількість 1 шт, приналежність – за Договором № 9 на транспортне обслуговування від 15.04.2013 року з ПП «Автосоюз- Україна», підтверджуючи документи – Договір № 9 на транспортне обслуговування від 15.04.2013 року та додаткова угода № 19 до договору на транспортне обслуговування від 29.12.2023 року про продовження терміну дії Договору.
Згідно п. 2 розділу 1.1. «Кваліфікаційні критерії до учасників закупівель» додатку № 1 до Тендерної документації, учасником надається довідка/лист в довільній формі за підписом керівника Учасника або уповноваженої особи із зазначенням обладнання, техніки та МТБ Учасника, що будуть використані для виконання обов’язків по договору. Мінімальні вимоги:
- наявність власного чи орендованого транспорту (транспорт для пересування по пересічній місцевості, перевезення товару та персоналу не менше 2 осіб) – 4 одиниці;**.
Відповідно до п. 2 розділу 1.3. «Кваліфікаційні критерії до учасників закупівель» додатку № 1 до Тендерної документації, учаснику необхідно надати скан–копію документу(-ів) (з оригіналу або з копії), що підтверджує (-ють) право власності (в разі наявності власного транспортного засобу) або право користування транспортними засобами (у разі його оренди) та/або договорами надання послуг, тощо.
У вищевказаній вимозі, Замовник зазначив перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей, зокрема:
- завантажити до електронної системи закупівель документальне підтвердження за Договором № 9 на транспортне обслуговування від 15.04.2013 року з ПП «Автосоюз» щодо надання орендованого транспорту:
1. Автомобіль марки DAF 95XF Тип - Вантажний сідловий тягач-Е Реєстраційний номер - ВІ 0725 СІ Власник – ПП «Автосоюз-Україна».
2. Автомобіль марки DAF XF95.430 Тип - Вантажний сідловий тягач-Е Реєстраційний номер - ВІ 1511 СВ Власник – ПП «Автосоюз-Україна».
3. Автомобіль марки Renault Master Тип - Спеціалізований вантажний фургон малотонажний-В Реєстраційний номер - BI 4791 CX Власник – ПП «Автосоюз-Україна».

На виконання вимоги, учасник – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна», (код ЄДРПОУ: 35633533) на майданчик публічних закупівель завантажив файл: «ДУ № 20 до Договору № 9 від 15.04.2013 Автосоюз.pdf», який містив Додаткову угоду № 20 від 01.07.2024 року до Договору на транспортне обслуговування № 9 від 15.04.2013 року та Додаток № 1.
Згідно Додаткової угоди № 20 від 01.07.2024 року вбачається:
«Приймаючи до уваги зобов’язання, що містяться в Договорі, Виконавець та Замовник в даній Додатковій угоді № 20 до Договору № 9 від 15.04.2013 року (далі «Додаткова угода») домовились про наступне:
1. Доповнити транспортні засоби, якими надаватимуться транспортні послуги за Договором з правом користування Замовником, наступним переліком.
2. Перелік транспортних засобів, якими додатково до інших надаватимуться транспортні послуги за Договором з правом користування Замовником, вказаний в Додатку № 1 до даної Додаткової угоди.».
У Додатку № 1 до Додаткової угоди № 20 від 01.07.2024 року зазначено перелік транспортних засобів:
- DAF 95XF, тип - вантажний сідловий тягач-Е, д.н.з. BI 0725 CI, власник - ПП «Автосоюз - Україна»;
- DAF XF95.430, тип - вантажний сідловий тягач-Е, д.н.з. BI 1511 CB, власник ПП «Автосоюз - Україна»;
- Renault Master, тип - спеціалізований вантажний фургон малотонажний-В, д.н.з. BI 4791 CX, власник - ПП «Автосоюз - Україна».».

Однак, зі змісту наданих учасником – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна», (код ЄДРПОУ: 35633533) документів не вбачається наявність напівпричепу до автомобіля DAF XF95.430 (сідельний тягач / сідловий) та DAF 95XF (сідельний тягач / сідловий), які б дозволили здійснювати вантажні перевезення товару без додаткового транспорту або обладнання.
Сідельний тягач — це вид вантажного автомобіля, основною характеристикою якого є наявність спеціальної зчіпної конструкції, яка називається сідлом. Ця конструкція дозволяє з'єднувати тягач із напівпричепом.
До однієї з характеристик сідельного тягача належить зчіпний механізм (сідло), яке є головною частиною, що дозволяє прикріплювати напівпричеп. Завдяки цьому механізму тягач може буксирувати різні типи напівпричепів.
Таким чином, сідельний тягач не є самостійним транспортним засобом для перевезення вантажів, оскільки вантаж розташовується на напівпричепі, що з'єднується з тягачем через сідло.
За даними сайту продажу автомобілів «АUTO.RIA» можна помітити, що автомобіль DAF XF95.430 та DAF 95XF, без транспортного засобу (напівпричепу) об’єктивно не можуть здійснювати перевезення вантажу, зокрема, товару у тарі, яка вимагається Замовником у Тендерній документації.
З даними сайту продажу автомобілів «АUTO.RIA» можна ознайомитися за наступними посиланнями:
- https://auto.ria.com/uk/auto_daf_xf_95_36272062.html
- https://auto.ria.com/uk/auto_daf_xf_95_36811240.html
- https://auto.ria.com/uk/auto_daf_xf_95_37055548.html
- https://auto.ria.com/uk/auto_daf_xf_95_36444189.html
- https://auto.ria.com/uk/auto_daf_xf_95_36283521.html

Згідно ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт», причіп - транспортний засіб без власного джерела енергії, пристосований для буксирування автомобілем.
Напівпричіп - причіп, вісь (осі) якого розміщено позаду центра мас транспортного засобу (за умови рівномірного завантаження) і який обладнано зчіпним пристроєм, що забезпечує передачу горизонтальних і вертикальних зусиль на інший транспортний засіб, що виконує функції тягача.
Отже, напівпричіп належить до транспортних засобів, без власного джерела енергії, що призначені для буксирування сідловими (сідельними) тягачами.
За об’єктивної можливості, учасник – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» міг надати необхідні документи, які підтверджують матеріально-технічну базу, зокрема, наявність напівпричепів або іншого обладнання для підтвердження можливості перевезення вантажу та двох осіб, але не вчинив необхідних дій, що свідчить про неможливість виконання ним вимог Замовника, що визначені у Тендерній документації.
Тобто, учасник – ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна» не виконав вимоги протягом 24 годин, що безпідставно не врахував Замовник.
Відповідно до п. 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (далі – Особливості), замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Таким чином, учасник - ТОВ «ВЕЗЕРФОРД Україна», (код ЄДРПОУ: 35633533) не надав документи, які підтверджують передачу його у користування та/ або надання послуг повністю укомплектованими транспортними засобами DAF 95XF та DAF XF95.430, які без напівпричепа не можуть бути використані для вантажного перевезення товару, як того вимагає п. 2 розділу 1.1. «Кваліфікаційні критерії до учасників закупівель» Додатку № 1 до Тендерної документації, що згідно пп. 1 п. 44 Особливостей є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі), №24Т-282, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-07-02-001520-a (Протокол №346 від 01.08.2024 р.).

Номер: f138cadedd0845b783e5f5ce39edc9ae
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-02-001520-a.a1
Назва: Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі), №24Т-282, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-07-02-001520-a (Протокол №346 від 01.08.2024 р.).
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.08.2024 15:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.08.2024 11:21
Дата виконання рішення Замовником: 27.08.2024 08:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії №13923-р/пк-пз від 16.08.2024 скасовано рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА" за процедурою відкритих торгів, проведених у порядку, визначеному Особливостями, щодо закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі), №24Т-282, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-07-02-001520-a
Автор: ТОВ "ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА", Ольга Карамишева-Маркіна +380673249105 tenders.ua@weatherford.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7e1c60c7e9b246d28720a9c2f79b9707
Заголовок пункту скарги: Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі), №24Т-282, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-07-02-001520-a (Протокол №346 від 01.08.2024 р.).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скарга
на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Акціонерним товариством «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ», як замовником процедури закупівлі, (надалі - Замовник) 02.07.2024 року було оголошено про закупівлю: 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі), №24Т-282, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-07-02-001520-a. (надалі - Закупівля).
Замовником в електронній системі закупівель розміщено тендерну документацію на закупівлю 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі), номер процедури закупівлі: 24Т-282, затверджену рішенням тендерного комітету протокол №300 від 02.07.2024 року (надалі –Тендерна документація).

12.07.2024 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Везерфорд Україна» (надалі – Скаржник) в електронній системі закупівель було розміщено тендерну пропозицію разом з усіма додатками, відповідно до вимог Тендерної документації.
01.08.2024 року рішенням Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775) (протокол №346 від 01.08.2024 р.) про відхилення тендерної пропозиції (надалі – Оскаржуване рішення) вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА" процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі), №24Т-282, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-07-02-001520-a, згідно п. 44 Особливостей, а саме:
- тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Оскаржуване рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника - ТОВ «Везерфорд Україна» Замовник обґрунтував наступним:
«частиною І додатку №3 до тендерної документації встановлено вимоги (параметри) до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, зокрема:
 п.7 «Відсутність осаду при змішуванні з мінералізованою* водою у співвідношенні 1:1 за об’ємом»;
 п.8 «В товарному продукті не допускається осад»;
 п.10 «При нагріванні ПАР до температури «плюс»140о С та його охолодженні до температури «плюс» 20о С продукт зберігає свої властивості перелічені в п. 1-9».
На виконання частини ІІ додатку №3 до тендерної документації щодо підтвердження відповідності запропонованого Учасником товару встановленим показникам у І частині додатку №3, Учасник у складі тендерної пропозиції завантажив скан-копії листів технічних даних / специфікації (файл «4.1 Технічні специфікації.pdf»), у яких не міститься підтвердження параметрів, зазначених у п.7, 8,10 ч.І додатку №3, а саме вказується:
щодо п.7 - не утворення осаду при змішуванні з водою у пропорції 1:1;
щодо п.8 - відсутній параметр;
щодо п.10 - термічна стійкість до +160 ºС (При нагріванні та охолодженні до +20 ºС властивості є стабільними), що не відповідає заявленим вимогам тендерної документації Замовника.».
Підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника Замовником визначено п. 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Вважаємо, що оскаржуване рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Везерфорд України» є необґрунтованим, безпідставним та неправомірним з огляду на наступне.

1. Згідно з ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) скарга, серед іншого, повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;.
З огляду на рішення Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 0.12.2004 поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв’язку з поняттям «права», треба розуміти як прагнення до користування конкретними матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об’єктивного і прямо не опосередкований у суб’єктному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об’єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загально правовим засадам.
Скаржник є юридичною особою, господарським товариством, що здійснює підприємницьку діяльність з метою одержання прибутку. Основним видом діяльності Скаржника є діяльність за кодом КВЕД 09.10 Надання допоміжних послуг у сфері добування нафти та природного газу.
Інтерес нашого підприємства в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій процедурі закупівлі полягає в укладенні договору, поставка товарів та надання супутних послуг та отримання прибутку за результатами поставки товарів та надання послуг. Цей інтерес за всіма оцінками відповідає визначенню, наведеному у вищезазначеному рішенні Конституційного Суду України, а отже може вважатися законним інтересом у контексті ч.1 ст. 18 Закону.
Оскаржуване рішення також порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки оскаржуваним рішенням Скаржник фактично позбавляється можливості отримання прибутку за результатами цієї процедури Закупівлі.

2. Пунктом 1 частини ІІ додатку з Тендерної документації встановлено вимоги щодо подання документів, що підтверджують відповідність запропонованого учасником товару встановленим вимогам Замовника, зокрема, учасниками надаються скан-копії: сертифікату якості, або сертифікату аналізу, або паспорту якості, або звіту про тестування, або технічна специфікація, або технічного паспорту, або іншого документу від фактичного Виробника на запропонований товар (предмет закупівлі), який підтверджує усі показники, вказані в п. 1-10 у стовпчиках «Параметр/Назва вимоги» та «значення», зазначені в таблиці частини І додатку №3 до тендерної документації.
Примітка: Враховуючи, що документи про відповідність продукції технічним вимогам замовника оформляються за фактом виготовлення Товару, допускається надання сертифікатів та/або паспортів на запропонований Товар (предмет закупівлі), партія якого була поставлена Учасником/ виготовлена Виробником раніше.
СЛІД ЗАЗНАЧИТИ, ЩО ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ МІСТИТЬ ОКРЕМИХ ВИМОГ ДО ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТА ПРО ЯКІСТЬ ВІД ФАКТИЧНОГО ВИРОБНИКА НА ЗАПРОПОНОВАНИЙ ТОВАР (ПРЕДМЕТ ЗАКУПІВЛІ), а також допускається надання документа про якість від фактичного виробника на запропонований товар, партія якого була поставлена учасником/виготовлена виробником раніше.
Таким чином, СКАРЖНИК НЕ БУВ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ подавати у складі тендерної пропозиції документ про якість від фактичного виробника на запропонований товар (предмет закупівлі), який має містити дзеркальне відображення всіх показників та їх значення, що зазначені в таблиці частини І додатку №3 до тендерної документації та/або ВИКОРИСТОВУВАТИ ОДНІ І ТІ Ж САМІ СЛОВА/СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ/ІДЕНТИЧНИЙ ТЕКСТ ТОЩО ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ ХІМІЧНИХ ТА/АБО ІНШИХ ТЕРМІНІВ.

3. Замовником у частині І додатку №3 до тендерної документації встановлено вимоги (параметри) до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, зокрема:
п.10 «При нагріванні ПАР до температури «плюс» 140о С та його охолодженні до температури «плюс» 20о С продукт зберігає свої властивості перелічені в п. 1-9».
Скаржником у складі тендерної пропозиції у файлі «4.1 Технічні специфікації» технічні характеристики (дев’ятий рядок зверху) надано підтвердження вказаного параметру, а саме: «термічна стійкість до +160 ºС (При нагріванні та охолодженні до +20 ºС властивості є стабільними)».
Тлумачний словник з української мови визначає слово «стабільний» як сталий, незмінний стійкий.
З урахуванням наведеного, стабільний показник – це незмінний показник, тобто такий, що зберігає своє властивості. Отже, у даному випадку, вимоги технічної документації – виконані.
Термічна стійкість (Thermal stability) є міжнародним параметром, що характеризує продукцію з наступним визначенням:
Термічна стійкість (Thermal stability)2 - це властивість матеріалу зберігати властивості під впливом змін температур та нагрівання. Максимальна температура використання визначається як найвища температура, до якої матеріал може нагріватися без руйнування чи порушення властивостей.
Отже, у тендерній пропозиції у файлі «4.1 Технічні специфікації» технічні характеристики (дев’ятий рядок зверху) Термічна стійкість (Thermal stability), Максимальна температура використання визначена до +160 ºС. ЦЕ ОЗНАЧАЄ, ЩО ЗАПРОПОНОВАНІ ПРОДУКТИ ЗБЕРІГАЮТЬ СВОЇ ВЛАСТИВОСТІ ПРИ ЗМІНІ ТЕМПЕРАТУР (НАГРІВАННЯ, ОХОЛОДЖЕННЯ) У ДІАПАЗОНІ ЗАСТОСУВАННЯ ДО +160 ºС, ЩО ТАКОЖ ВІДПОВІДАЄ ВИМОГАМ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (Вимога ТД: При нагріванні ПАР до температури «плюс»140 ºС та його охолодженні до температури «плюс» 20 ºС).
Додатково, в технічній документації є розширений коментар до Максимальної температури використання (до +160 ºС) – «При нагріванні та охолодженні до +20 ºС властивості є стабільними». Тобто, Скаржник розширено вказав, що продукції може нагріватися до максимальної температури використання (до +160 ºС) та охолоджуватися до +20 ºС з стабільними властивостями продукту.
Згідно міжнародних визначень термічної стійкості та відповідного подання учасника УСІ властивості залишаються стабільними та незмінними, що також повністю відповідає вимогам Замовника «зберігає свої властивості перелічені в п. 1-9».
Таким чином, СКАРЖНИКОМ ВИКОНАНІ ВИМОГИ, ЩО ВСТАНОАВЛЕНІ ДО ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ПО ПУНКТУ 10, ОСКІЛЬКИ ЗАПРОПОНОВАНИЙ ПРОДУКТ НЕ ТІЛЬКИ ВІДПОВІДАЄ МІНІМАЛЬНИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА, А МАЄ ВИЩІ ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПО ДАНОМУ ПУНКТУ.

4. Замовником у частині І додатку №3 до тендерної документації встановлено вимоги (параметри) до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, зокрема:
 п.7 «Відсутність осаду при змішуванні з мінералізованою* водою у співвідношенні 1:1 за об’ємом»;
 п.8 «В товарному продукті не допускається осад»;
Скаржником у складі тендерної пропозиції у файлі «4.1 Технічні специфікації» технічні характеристики (сьомий рядок зверху) надано підтвердження вказаних параметрів, а саме:
«Розчинність: зазначено: «Розчинний у дистильованій та мінералізованій* воді. Не утворює осаду при змішуванні з водою у пропорції 1:1.» До мінералізована* є пояснення: 100 г/л мінералогія, представлена CaCl2 та NaCl у пропорції 1:2.
ТОБТО, У ТЕХНІЧНИХ СПЕЦИФІКАЦІЯХ ВІДСУТНЄ ІДЕНТИЧНЕ ДО ТЕХНІЧНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ «ВІДСУТНІЙ ОСАД» ТА «В ТОВАРНОМУ ПРОДУКТУ НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ ОСАД». ВОДНОЧАС, ТАКОЇ ВИМОГИ ДЛЯ УЧАСНИКІВ У ЧАСТИНІ ВИКОРИСТАННЯ ІДЕНТИЧНИХ/ ДЗЕРКАЛЬНИХ НАЗВ ТЕХНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ЗАМОВНИКОМ НЕ ВСТАНОВЛЮВАЛОСЬ.
Разом з тим, словосполучення «відсутній осад» та «не утворює осаду» - це ідентичні/ рівнозначні поняття, які поєднані між собою та є ідентичними за своїм змістом.
Отже, УЧАСНИКОМ, У ДАНОМУ ВИПАДКУ ЧІТКО ПІДТВЕРДЖЕНО ВІДСУТНІСТЬ ОСАДУ ПРИ ЗМІШУВАННІ З ВОДОЮ У СПІВВІДНОШЕННІ 1:1 ЗА ОБ’ЄМОМ ШЛЯХОМ ЗАЗНАЧЕННЯ, ЩО ОСАД НЕ УТВОРЮЄТЬСЯ, ТОБТО ВЗАГАЛІ ВІДСУТНІЙ.
Окремо, хочемо звернути увагу Колегії, що розчинність є хімічною властивості рідини, що характеризує здатність речовини утворювати з іншими речовинами гомогенні системи — розчини. Існує чітко визначена градація розчинності рідин та солей у воді3:
- розчинний (гомогенна система, осад чи розділення відсутні);
- мало розчинний (гомогенна система при певних концентраціях);
- не розчинний (гомогенна система не утворюються) (https://zno-sumy.at.ua/index/tablicja_rozchinnosti/0-59);
Таким чином, оскільки у специфікаціях Скаржника: у рядку «Розчинність» зазначено: «РОЗЧИННИЙ у дистильованій та мінералізованій* воді. Не утворює осаду при змішуванні з водою у пропорції 1:1.», то, технічна градація «РОЗЧИННИЙ» до параметру розчинність безпосередньо передбачає «Відсутність осаду» та «Недопускання осаду».
Також, технічна документація чітко визначає стабільність продукту від -5 градС(літня версія) та -25градС(зимова версія) до 160градС, що повністю покриває температурний режим перевезення та зберігання. Таким чиним, виключається ймовірність утворення осаду в товарному продукті.
Інформація дублюється в наданих паспортах безпеки, РОЗДІЛ 10: Стабільність та реактивність:
10.1 Реактивність- Продукт стабільний і не хімічно активний за звичайних умов використання, зберігання та транспортування.
10.2 Хімічна стійкість - Матеріал стабільний за нормальних умов

Отже, товар, запропонований Скаржником, повністю відповідає вимогам по якісним характеристикам товару по пунктам 7 та 8 частині ІІ додатку №3 до тендерної документації.
Поруч з цим, відхилення тендерної пропозиції Скаржника відбулось не через якісні характеристики товару, а лише через відсутність ІДЕНТИЧНОГО ТЕКСТУ, що вважаємо є неправомірним та дискримінаційним, оскільки вимоги щодо ідентичності ТЕКСТУ не передбачено частиною ІІ додатку №3 до тендерної документації.

Враховуючи викладене вище у Замовника були відсутні підстави для відхилення пропозиції Скаржника, визначені п. 44 Особливостей.


5. Додатково, вважаємо за необхідне, звернути увагу Комісії на наступні встановлені факти, що мають юридичне значення, які мали місце в рамках проведення цим же Замовником ідентичної процедури закупівлі.
Скаржник брав участь у процедурі закупівлі №24Т-155, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-03-14-002811-a, що проводилася Замовником за предметом «24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі)), де у складі тендерної пропозиції подавав аналогічні підтвердження відповідності запропонованого Скаржником товару встановленим показникам у І частині додатку №3.
Так, Скаржником у складі тендерної пропозиції (скан-копії листів технічних даних / специфікації (файл «4.1 Скан-копії технічних специфікацій.pdf») було підтверджене показники, зазначені у п.7, 8,10 ч.І додатку №3 тендерної документації.
З цією закупівлею можна ознайомитись за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-14-002811-a.
24.04.2024 року рішенням Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775) (протокол №168 від 24.04.2024 р.) Ірини Ус вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА" процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями, №24Т-155, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-03-14-002811-a, згідно п. 44 Особливостей, з підстав що, тендерна пропозиція Скаржника не відповідала вимоги (параметри) до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, зокрема п.4 «В’язкість (кінематична): 8-40 сСт при температурі 20±1ºС».
В той же час, не відповідність показників, зазначених у п.7, 8,10 ч. І додатку №3 тендерної документації Замовником не була встановлена.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду аналогічних пропозицій Скаржника у різних закупівлях, а саме - відхиливши пропозицію Скаржника на одній підставі та встановивши відповідність вимогам, зазначених у п.7, 8, 10 ч. І додатку №3 тендерної документації попередньої закупівлі, а у цій закупівлі відхиливши пропозицію скаржника саме на підставі цих вимог, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.

6. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника (ч. 4, 5 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозиції ТОВ «Везерфорд Україна» у цій процедурі закупівлі, а саме – неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, з підстав наведених у протокол №346 від 01.08.2024 р., Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ст. 5 Закону.

7. Відповідно до абзацу 4 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Відповідно до абзацу третього пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.

Отже, кінцевий строк для подання скарг на рішення Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775) (протокол №346 від 01.08.2024 р.) про відхилення тендерної пропозиції встановлено 06 серпня 2024 року о 24.00 за київським часом.

8. Відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Наведені вище обставини свідчать про наявність підстав для задоволення цієї Скарги. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника на нашу думку можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Везерфорд Україна».
При цьому, на думку Скаржника, дана скарга підлягає задоволенню з наступних підстав:
1. Замовником самостійно складено тендерну документацію, у тому числі текст технічної специфікації, які, у свою чергу, не зобов`язували потенційних учасників дублювати у сертифікатах якості, або сертифікатах аналізу, або паспортах якості, або звітах про тестування, або технічних специфікаціях, або технічних паспортах, або інших документах від фактичного Виробника на запропонований товар ЗМІСТ, наведений Замовником у якісних та технічних характеристах до предмету закупівлі.
2. Частиною 2 Додатку 3 тендерної документації Замовником чітко визначено необхідність долучення документу, який підтверджує усі показники, вказані в п. 1-10 у стовпчиках «Параметр/Назва вимоги» та «значення», зазначені в таблиці частини І додатку № 3 до тендерної документації.
3. Згідно з вимогами тендерної документації, до документу, який підтверджує усі показники, вказані в п. 1-10 у стовпчиках «Параметр/Назва вимоги» та «значення», зазначені в таблиці частини І додатку № 3 до тендерної документації – НЕ БУЛО висуното інших вимог (щодо змісту, форми тощо), крім того, що означений документ ПОВИНЕН ПІДТВЕРДИТИ УСІ ПОКАЗНИКИ.
4. Скаржником долучено Листи технічних даних/специфікації, у яких підтверджено, всі без винятку, показники, вказані в п. 1-10 у стовпчиках «Параметр/Назва вимоги» та «значення», зазначені в таблиці частини І додатку № 3 до тендерної документації.
5. Замовником, у рамках іншої закупівлі за ідентичним предметом закупівлі, досліджувались Листи технічних даних/специфікації та ПО ОПИСАНИХ ПАРАМЕТРАХ (пунктах 7, 8, 10) НЕ БУЛО ВИЯВЛЕНО ЖОДНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ.
6. Зазначення у Листах технічних даних/специфікаціях однотипної за будовою та змістовим навантаженням інформації (у тому числі відсутність словосполучень, наявних у тендерній документації) НЕ ПРИЗВОДИТЬ ДО ЗМІНИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ЧИ ЇЇ СКЛАДОВИХ (щодо найменування товару, марки, моделі тощо).
7. Всі параметри (якісні, кількісні тощо), наведені Замовником у Додатку 3, Скаржником підтверджено належним як текстовим, так і документальним чином.
8. У рамках оскаржуваної закупівлі, Замовником застосовано надмірний формалізм, що не відповідає критеріям та принципам публічних закупівель.

Відповідно до вищевикладеного та керуючись ст.ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» –








Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)