-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
«Нафта і дистиляти» (бензин А-95 та дизельне паливо)
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження:
01.07.2024 16:38 - 13.07.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
3e1ae399640148b9a782b4826070a26d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-01-007951-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- А95_ІФС.pdf 05.07.2024 20:13
- ДП_ІФС.pdf 05.07.2024 20:13
- Скарга від 05.07.2024 року на умови документації Замовника UA-2024-07-01-007951-a.docx 05.07.2024 20:13
- Скарга від 05.07.2024 року на умови документації МКП ГАТНЕ.pdf 05.07.2024 20:13
- sign.p7s 05.07.2024 20:39
- Рішення від 09.07.2024 № 11837.pdf 09.07.2024 18:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.07.2024 № 12260.pdf 17.07.2024 15:08
- Рішення від 16.07.2024 № 12260.pdf 19.07.2024 13:46
- Відповідь.docx 11.07.2024 19:40
- Відповідь.pdf 11.07.2024 19:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.07.2024 22:12
Дата розгляду скарги:
16.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.07.2024 18:31
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
19.07.2024 13:46
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
19.07.2024 13:46
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7f22647fabe24c3abbc0322c6e29cd7a
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання Замовнику сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару (стаття 43 Митного кодексу України).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
01.07.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-07-01-007951-a, за предметом Код ДК 021:2015 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95 та дизельне паливо), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 01.07.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію Затверджену 04 червня 2024 року, в пункті 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено:
« Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених у пункті 47 Особливостей – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В пункті 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару (стаття 43 Митного кодексу України).
В пункті 3 Додатку № 1 до ТД визначені вимоги до Товару:
«3. Учасник надає підтвердження країни походження товару. Документами, що підтверджують країну походження товару, є: сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару (стаття 43 Митного кодексу України), тощо.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару (стаття 43 Митного кодексу України), що свідчить про наявність дискримінаційної умови тендерної документації.
Відповідно до статті 41 Митного кодексу України:
2. Країна походження товару заявляється (декларується) митному органу шляхом зазначення назви країни походження товару та відомостей про документи, що підтверджують походження товару, у митній декларації, крім випадків, якщо обов’язкове подання оригіналу такого документа для цілей визначення країни походження товару передбачено законами України або міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
5.Сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом цієї країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару.
6. Декларація про походження товару - це письмова заява про країну походження товару, зроблена у зв’язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, що стосується товару.
7. Сертифікат про регіональне найменування товару - це документ, який підтверджує, що товари відповідають визначенню, характерному для відповідного регіону країни, виданий компетентним органом відповідно до законодавства країни вивезення товару.
Звертаємо увагу Комісії, що згідно ч. 2 статті 42 Митного кодексу України: Документи, які підтверджують країну походження товару, не вимагаються в разі, якщо:
1) товари, що переміщуються через митний кордон України, не підлягають письмовому декларуванню відповідно до Митного кодексу України.
Товар, який пропонує Скаржник, вироблено в Україні, походження України, та не переміщуються через митний кордон України, а отже не передбачено отримання відповідних вищеперелічених документів ПОХОДЖЕННЯ товару згідно Митного кодексу України.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі реквізити сертифікату (видача його ім’я учасника) не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару (стаття 43 Митного кодексу України) – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які ВВОЗЯТЬ паливо в Україну, а підприємства, які здйснюють постачання палива походження та виробництва України – не можуть надати відповідний документ походження товару згідно Митного кодексу.
Документальне підтвердження/докази:
(Скаржник може, зокрема, надати передбачені національним стандартом, зокрема ПАТ «УКРТАТНАФТА», копії яких надаємо у вкладенні до цієї Скарги:
Додаток 1: Сертифікат відповідності № UA.056.П.00075-24 терміном дії з 23.04.2024 року до 22.04.2027 щодо продукції Дизельне паливо ДП-Л-Євро5-В0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307, паспорт якості № 11 від 22 квітня 2024 року на Паливо Дизельне Energy ДП-Л-Євро5-В0;
Додаток 2: Сертифікат відповідності № UA.056.П.00080-24 терміном дії з 23.04.2024 року до 22.04.2027 щодо продукції бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307, паспорт якості № 196 від 22.04.2024 року на бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0.)
01.07.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-07-01-007951-a, за предметом Код ДК 021:2015 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95 та дизельне паливо), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Замовником 01.07.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію Затверджену 04 червня 2024 року, в пункті 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено:
« Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених у пункті 47 Особливостей – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.»
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В пункті 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару (стаття 43 Митного кодексу України).
В пункті 3 Додатку № 1 до ТД визначені вимоги до Товару:
«3. Учасник надає підтвердження країни походження товару. Документами, що підтверджують країну походження товару, є: сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару (стаття 43 Митного кодексу України), тощо.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару (стаття 43 Митного кодексу України), що свідчить про наявність дискримінаційної умови тендерної документації.
Відповідно до статті 41 Митного кодексу України:
2. Країна походження товару заявляється (декларується) митному органу шляхом зазначення назви країни походження товару та відомостей про документи, що підтверджують походження товару, у митній декларації, крім випадків, якщо обов’язкове подання оригіналу такого документа для цілей визначення країни походження товару передбачено законами України або міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
5.Сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом цієї країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом у країні походження товару.
6. Декларація про походження товару - це письмова заява про країну походження товару, зроблена у зв’язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, що стосується товару.
7. Сертифікат про регіональне найменування товару - це документ, який підтверджує, що товари відповідають визначенню, характерному для відповідного регіону країни, виданий компетентним органом відповідно до законодавства країни вивезення товару.
Звертаємо увагу Комісії, що згідно ч. 2 статті 42 Митного кодексу України: Документи, які підтверджують країну походження товару, не вимагаються в разі, якщо:
1) товари, що переміщуються через митний кордон України, не підлягають письмовому декларуванню відповідно до Митного кодексу України.
Товар, який пропонує Скаржник, вироблено в Україні, походження України, та не переміщуються через митний кордон України, а отже не передбачено отримання відповідних вищеперелічених документів ПОХОДЖЕННЯ товару згідно Митного кодексу України.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі реквізити сертифікату (видача його ім’я учасника) не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару (стаття 43 Митного кодексу України) – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які ВВОЗЯТЬ паливо в Україну, а підприємства, які здйснюють постачання палива походження та виробництва України – не можуть надати відповідний документ походження товару згідно Митного кодексу.
Документальне підтвердження/докази:
(Скаржник може, зокрема, надати передбачені національним стандартом, зокрема ПАТ «УКРТАТНАФТА», копії яких надаємо у вкладенні до цієї Скарги:
Додаток 1: Сертифікат відповідності № UA.056.П.00075-24 терміном дії з 23.04.2024 року до 22.04.2027 щодо продукції Дизельне паливо ДП-Л-Євро5-В0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307, паспорт якості № 11 від 22 квітня 2024 року на Паливо Дизельне Energy ДП-Л-Євро5-В0;
Додаток 2: Сертифікат відповідності № UA.056.П.00080-24 терміном дії з 23.04.2024 року до 22.04.2027 щодо продукції бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307, паспорт якості № 196 від 22.04.2024 року на бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0.)
×
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0 паспорт якості № 196 від 22.04.2024 року на бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0.
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 05.07.2024 року на умови документації Замовника UA-2024-07-01-007951-a.docx
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності Дизельне паливо ДП-Л-Євро5-В0 паспорт якості № 11 від 22 квітня 2024 року на Паливо Дизельне Energy ДП-Л-Євро5-В0;
-
Повʼязаний документ:
ДП_ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МКП "ГАТНЕ" ГАТНЕНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Код ДК 021:2015 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Бензин А-95 та дизельне паливо), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-07-01-007951-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання Замовнику сертифікат про походження товару, засвідчена декларація про походження товару, декларація про походження товару, сертифікат про регіональне найменування товару (стаття 43 Митного кодексу України).