-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Пральні та сушильні машини
Торги відмінено
815 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 150.00 UAH
мін. крок: 1% або 8 150.00 UAH
Період оскарження:
30.05.2018 14:45 - 10.06.2018 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
Скарга в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" на Волинську обласну психіатричну лікарню № 1 міста Луцьк
Номер:
0e9484afcc514e4d9e41e6ed7d11bb78
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-05-30-001732-a.a1
Назва:
Скарга в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" на Волинську обласну психіатричну лікарню № 1 міста Луцьк
Скарга:
Антимонопольний комітет України
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
замовник, рішення якого оскаржується
Волинська обласна психіатрична лікарня № 1 міста Луцька
45601, Волинська обл., Луцький р-н, Липини, вулиця Теремнівська, 98
+38 066 118 35 01
vopl111@ukr.net
суб’єкт оскарження
Товариство з обмеженою відповідальністю “Нова Колор” ЄДРПОУ 31812885
01011, місто Київ, вул. Печерський узвіз, 15
+38 044 599 42 16
info@stirka.ua
рішення, що оскаржується
Рішення Тендерного комітету Волинської обласної психіатричної лікарні № 1 міста Луцька (Протокол Тендерного комітету № 3) від 21 червня 2018 року за результатами відкритих торгів на закупівлю пральних та сушильних машин за кодом ДК 021:2015-39713200-5
Вих. № 2506/1 від 25 червня 2018 року
плату за подання скарги внесено
СКАРГА
в порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі” (надалі Закон)
Фізична чи юридична особа може звернутися до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечить законодавству в сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Так, 15 червня 2018 року відбулись відкриті торги на закупівлю Волинською обласною психіатричною лікарнею № 1 міста Луцька пральних та сушильних машин за кодом ДК 021:2015-39713200-5, в результаті яких було визнано переможцем таких відкритих торгів Товариство з обмеженою відповідальністю “Промкомплектмонтаж” про що було опубліковане рішення Тендерного комітету Волинської обласної психіатричної лікарні № 1 міста Луцька (Протокол Тендерного комітету № 3) від 21 червня 2018 року.
Інший учасник торгів Товариство з обмеженою відповідальністю “Нова Колор”, чия пропозиція не розглядалась, керуючись положеннями статей 16, 22, 23, 27, 30 Закону України “Про публічні закупівлі”, не погоджується із таким результатом та вбачає упередженість замовника у визнанні ТОВ “Промкомплектмонтаж” переможцем із наступних причин.
По-перше, відповідно до положень пункту 2 розділу ІІ Тендерної документації Замовника на закупівлю Пральних та сушильних машин за кодом ДК 021:2015-39713200-5 (надалі Тендерна документація) зазначається, що у разі відсутності будь-яких зазначених документів в тендерній пропозиції, Учасник повинен надати письмове роз’яснення щодо їх відсутності із зазначенням причини. У випадку якщо визначені цією документацією документи не завантажені Учасником до моменту розкриття тендерних пропозицій електронною системою закупівель згідно пункту 1 статті 27 Закону “Про публічні закупівлі”, пропозиція такого учасника відхиляється, так як вона не відповідає умовам тендерної документації.
Пунктом 6 Тендерної документації визначається, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведена в Додатку 4 до Тендерної документації та Постачальник має відповідати за якість поставлених товарів.
Учасники процедури відкритих торгів повинні надавати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність пропозиції конкурсних торгів Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленого Замовником.
Додатком 2 до Тендерної документації визначається перелік документів, які повинен надати Учасник у складі тендерної пропозиції для підтвердження її відповідності вимогам Замовника.
Так, передбачено, що учасники на підтвердження якості товару мають бути надані такі документи:
- Копія діючого якісного посвідчення та/або копія діючого сертифіката відповідності, та/або іншого документу виданого у встановленому порядку, що вказує на якість зазначених товарів у технічному завданні (завірені печаткою і підписом Учасника) (додаток 2 до Тендерної Документації);
- Якість товару має відповідати технічній документації, діючим на території України вимогам якості, умовам Договору, що підтверджується сертифікатом (паспортом) якості з відміткою виробника (додаток 4 до Тендерної документації);
- Учасник має надати підтвердження, що термін усунення недоліків/дефектів у разі поставки неякісного товару складатиме не більше 10 робочих днів з моменту складення дефектного акту;
- Підтвердження відповідності товару вимогам безпеки: завірена копія висновка державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропоноване обладнання.
Жоден із цих документів не був долучений до тендерної пропозиції учасника ТОВ “Промкомплектмонтаж”. Натомість учасником було долучено пакувальний лист на іспанській мові без перекладу, та сертифікат на виробництво, виданий виробнику, також без перекладу.
Таким чином, замовник всупереч положенням статті 30 Закону України “Про публічні закупівлі” визнав переможцем учасника, який:
- жодним чином не зміг довести, що запропонований товар дійсно виробляється цим виробником,
- не підтвердив, що товар дійсно відповідає технічним вимогам Тендерної документації,
- не підтвердив, наявність технічних паспортів (паспортів якості) на такий товар,
- не надав висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропоноване обладнання, виходячи з того, що такий висновок не потрібен при розмитнені такого товару, але не врахувавши, що згідно з частиною четвертою статті 16 Закону учасниками не подаються у складі тендерної пропозиції тільки ті документи, що не передбачені законодавством. Але висновок санітарно-епідеміологічної експертизи – це документ, що передбачений законодавством та являє собою документ встановленої форми, який визначає відповідність або невідповідність певного об'єкта спеціальним медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини. Норми відповідності затверджуються головним санітарним лікарем і повинні в обов'язковому порядку виконуватися власником об'єкта експертизи.
Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону та указує у тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Разом з тим згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону).
Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Підписуючи форму Тендерної пропозиції (Додаток 1 до Тендерної документації) учасник засвідчує свою безумовну згоду з усіма положеннями Тендерної документації (у тому числі щодо відповідності їх чинному законодавству) та погоджується на виконання усіх умов та вимог, передбачених цією Тендерною документацією.
Таким чином, замовник мав право вимагати висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, а учасники зобов’язані були його надати.
По-друге: відповідно до вимог Додатку 4 Тендерної документації якщо учасником пропонується еквівалент товару, то усі показники еквіваленту мають бути ідентичними товару, визначеному в переліку, без винятків. Відповідно до положень чинного українського законодавства, при визначені ідентичності товару приймається до уваги наступне. Відповідно до положень статті 268 Митного Кодексу України, під ідентичними товарами розуміють товари однакові за всіма ознаками з товарами, що оцінюються, у тому числі за такими, як:
- фізичні характеристики,
- якість та репутація на ринку,
- країна походження
- виробник.
Учасник ТОВ “Промкомплектмонтаж” запропонував машини іншого виробника та з іншої країни походження, ніж це передбачено Тендерною документацією. Таким чином, було запропоновано не ідентичні товари.
По-третє, відповідно до пункту 10 статті 4 Закону України “Про санкції” вводиться заборона здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб - резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб'єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з цим Законом.
Це корелюється із положеннями Додатку 4 до Тендерної документації, згідно з яким товар повинен відповідати вимогам абзацу 4 пункту 2 частини 1 Розпорядження КМУ “Про пропозиції щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів” від 11.09.2014 року № 829-р, яким заборонено здійснення закупівель товарів, робіт, послуг, у юридичних осіб - резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб'єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з цим Законом.
Так відповідно до відомостей, які містяться на сайті російського виробника, учасник відкритих торгів ТОВ “Промкомплектмонтаж” є офіційним представником російського виробника товарів (http://www.vyazma.su/contacts/ ) – додається до скарги зображення. Згідно реклами та відомостей, які поширює учасник ТОВ “Промкомплектмонтаж”, вони активно просувають такі російські товари на ринку України, розміщують пропозиції для споживачів (прайси) у російських рублях та позиціонують себе як партнера в Україні російського виробника. Усі ці відомості знаходяться на офіційних сайтах учасника ТОВ “Промкомплектмонтаж” та відповідають положенням про публічну оферту, а також, виходячи із припущення правдивості реклами, відповідають дійсності. Інтернет-ресурси http://pkm.net.ua , http://ua.bizorg.su/vishnevoe-2-rg/c385676-promkomplektmontazh-ooo , http://pkm.com.ua - зображення додаються до скарги.
Таким чином, державні кошти отримані таким учасником в результаті відкритих торгів будуть витрачені на просування та рекламування на ринку України товарів походженням з країни-агресора, що суперечить зазначеним вище положенням нормативно-правових актів.
Виходячи із усього вищезазначеного, керуючись положеннями статі 18 Закону України “Про публічні закупівлі”, просимо:
- прийняти скаргу до розгляду;
- скасувати рішення у процедурі відкритих торгів Волинської обласної психіатричної лікарні № 1 міста Луцька пральних та сушильних машин за кодом ДК 021:2015-39713200-5 про визнання Товариство з обмеженою відповідальністю “Промкомплектмонтаж” переможцем (Протокол № 3 від 21 червня 2018 року);
- відхилити тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю “Промкомплектмонтаж” як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Директор ТОВ “Нова Колор”
Семенов Владислав Володимирович
Додатки:
- підтвердження зарахування оплати до державного бюджету
- протокол Тендерного комітету № 3 від 21 червня 2018 року
- копія Тендерної документації
- зображення із зазначенням наведеної інформації із сайту http://www.vyazma.su/contacts/
- зображення із зазначенням наведеної інформації із сайту http://ua.bizorg.su/vishnevoe-2-rg/c385676-promkomplektmontazh-ooo
- прайс лист із пропозиціями у російських рублях із офіційного сайту http://pkm.net.ua
- сертифікат про офіційне представництво російського виробника
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в порядку статті 18 ЗУ "Про публічні закупівлі" на Волинську 26.06.2018 16:16
- Оплата за подання скарги 26.06.2018 16:16
- Додаток до скарги 26.06.2018 16:16
- Додаток до скарги (протокол визначення переможця) 26.06.2018 16:16
- Додаток до скарги (тендерна документація) 26.06.2018 16:16
- Рішення від 02.07.2018 № 6383.pdf 03.07.2018 10:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.07.2018 № 7208.pdf 19.07.2018 18:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.06.2018 16:16