• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Модульні меблі (модульні тумбочки до ліжок та модульні шафи для одягу для розміщення в гуртожитку, модульних будівлях збірно-розбірних, навчальних аудиторіях, лабораторіях та лекційних залах), згідно ДК 021:2015 код 39150000-8 Меблі та приспособи різні)

Торги відмінено

7 785 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 925.00 UAH
Період оскарження: 01.07.2024 15:59 - 12.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі

Номер: f28b13bb13c64ca4a57769a9d20b43f8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-01-007098-a.a1
Назва: Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Скарга:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі Модульні меблі (модульні тумбочки до ліжок та модульні шафи для одягу для розміщення в гуртожитку, модульних будівлях збірно-розбірних, навчальних аудиторіях, лабораторіях та лекційних залах), згідно ДК 021:2015 код 39150000-8 Меблі та приспособи різні), № UA-2024-07-01-007098-a 3) Зобов’язати Замовника скасувати Протокол № 394 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.07.2024 стосовно рішення про відміну процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 30.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.07.2024 17:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.08.2024 15:20
Дата виконання рішення Замовником: 28.08.2024 11:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 30.07.2024 № 13021-р/пк-пз виконано
Автор: ТОВ МЕБЛЕВА ФАБРИКА "МЕБЛІБУД", Свенцицький Оленксандр +380996297988 sven1005@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a912f74f6eab460c9da85b2ac2dd13fe
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі
Опис заперечення: Щодо неправомірного рішення щодо відміни процедури закупівлі

1. Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель:
причина відміни: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
коментар щодо відміни: Черкаський інститут пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля Національного університету цивільного захисту України ПРОТОКОЛ № 394 від 18.07.2024р. м. Черкаси Щодо прийняття рішення уповноваженою особою
Порядок денний:
1. Про відміну відкритих торгів у зв’язку із відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів/робіт/послуг
2. Про оприлюднення інформації в електронній системі закупівель про відміну процедури закупівлі
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг (зміна технічних вимог).
У зв’язку із змінами технічних вимог заявлених ініціатором закупівлі та керуючись підпунктом 1 пункту 50 Особливостей, а саме «Замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг» необхідно прийняти рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю Модульні меблі (модульні тумбочки до ліжок та модульні шафи для одягу для розміщення в гуртожитку, модульних будівлях збірно-розбірних, навчальних аудиторіях, лабораторіях та лекційних залах), згідно ДК 021:2015 код 39150000-8 Меблі та приспособи різні), № UA-2024-07-01-007098-a.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
ВИРІШИЛА:
1. Керуючись підпунктом 1 пункту 50 Особливостей, відміни відкриті торги на закупівлю Модульні меблі (модульні тумбочки до ліжок та модульні шафи для одягу для розміщення в гуртожитку, модульних будівлях збірно-розбірних, навчальних аудиторіях, лабораторіях та лекційних залах), згідно ДК 021:2015 код 39150000-8 Меблі та приспособи різні), № UA-2024-07-01-007098-a.
2. Оприлюднити в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю Модульні меблі (модульні тумбочки до ліжок та модульні шафи для одягу для розміщення в гуртожитку, модульних будівлях збірно-розбірних, навчальних аудиторіях, лабораторіях та лекційних залах), згідно ДК 021:2015 код 39150000-8 Меблі та приспособи різні), № UA-2024-07-01-007098-a згідно з пунктом 50 Особливостей.

Інформація в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою – ідентична до інформації, наведеної вище в розділі електронної системи «коментар до відміни».

Хочемо звернути увагу комісії на те що більше жодних підстав та документів підтверджуючих підставу відміни торгів не завантажено та не зазначено в протоколі № 394 від 18.07.2024р.

Відповідно до пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Скаржник зазначає, що процедуру закупівлі було відмінено неправомірно у зв’язку з наступним.

1.1. В першу чергу, звертаємо увагу Комісії, що відповідно до протоколу, що оприлюднений в системі, Замовник відміняє процедуру закупівлю у зв’язку з відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.

Разом з тим, у тому ж самому протоколі Замовник зазначає, що начебто є підстава зміни технічних вимог.

Таким чином, враховуючи вищенаведену інформацію, у в даній ситуації у Замовника існує потреба в зміні технічних вимог до предмета закупівлі, а не відсутність потреби у подальшій закупівлі товарів.

Звертаємо увагу Комісії, що потреба у зміні технічних вимог до предмета закупівлі, – жодним чином не свідчить та не підтверджує відсутність подальшої потреби в закупівлі товару.

Враховуючи наведене, Замовник самостійно підтверджує, що потреба в закупівлі товарів залишилась, але з іншими технічними вимогами.

1.2. По-друге, згідно пункту 54 Особливостей, Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.

Звертаємо увагу, що процедура закупівлі була оголошена 01 липня 2024 року, строк прийому тендерних пропозицій тривав до 15 липня 2024 року.
Крім того, замовником вносились зміни до тендерної документації а саме до технічних вимог додаток 4 до тендерної документації 7 разів:
- 01.07.2024р.;
- 02.07.2024р.;
- 03.07.2024р;
- 04.07.2024р.;
- 08.07.2024р.;
- 09.07.2024р.;
- 10.07.2024р.

Додаток 4 до тендерної документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі.

Враховуючи зазначений алгоритм внесення змін до ТД, замовник може внести зміни до тендерної документації навіть за кілька годин до кінцевого строку подання тендерних пропозицій – головне, що б після таких змін повинно обов’язково залишатись не менше чотирьох днів для подання тендерних пропозицій.

Таким чином, у Замовника було 13 днів для того, щоб переглянути технічні та якісні характеристики до предмету закупівлі, в тому числі внести зміни до умов тендерної документації в разі потреби.

Крім того, після внесення змін 10 липня 2024 року в замовника було 5 днів для того, щоб повторно переглянути технічні та якісні характеристики до предмету закупівлі.

Слід підкреслити, що в разі, якщо у замовника справді виникала потреба внесенню змін до умов тендерної документації в частині технічних та якісних характеристик до предмету закупівлі, то в період між 01 до 15 липня 2024 року у Замовника була така можливість.

Звертаємо увагу та наголошуємо на тому, що Замовник мав можливість завчасно змінити технічні та якісні характеристики до предмета закупівлі, однак вищезазначених дій не було вчинено вчасно.

Таким чином, Замовник своїми же діями, а точніше – бездіяльністю призвів до виникнення подібної ситуації, виявивши таку необхідність надто пізно.

Додатково також слід прокоментувати необхідність зміни кількісних характеристик предмета закупівлі:
- якщо виникла потреба у збільшенні кількості предмета закупівлі – не відміняючи дану процедуру закупівлі, замовник може оголосити нову, додаткову процедуру закупівлі на ту кількість товару, яка додатково потрібна;
- якщо виникла потреба у зменшенні кількості предмета закупівлі – Замовник після укладання договору про закупівлю може зменшити кількість (обсяг) предмету закупівлі шляхом укладання додаткової угоди, скориставшись підпунктом 1 пунктом 19 Особливостей.
Враховуючи наведене, необхідність змінити кількісну характеристику не може апріорі бути об’єктивною підставою для відміни процедури закупівлі.

1.3. По-третє, абсолютно необґрунтованим залишається факт того, що необхідність зміни технічні вимоги до предмету закупівлі з’явились у Замовника після проведення аукціону та визначення вартісних показників учасників.

Таким чином, лише після того, як оголошена закупівля тривала понад 18 днів, Замовник вирішив відмінити процедуру закупівлі через зміну технічних вимог предмету закупівлі.

Звертаємо увагу Комісії, що в протоколі уповноваженої особи підстава для відміни процедури аргументована тим, що у замовника відпала потреба у закупівлі Модульні меблі (модульні тумбочки до ліжок та модульні шафи для одягу для розміщення в гуртожитку, модульних будівлях збірно-розбірних, навчальних аудиторіях, лабораторіях та лекційних залах), згідно ДК 021:2015 код 39150000-8 Меблі та приспособи різні) зміна технічних вимог.
Разом з тим, Замовником не надається жодної інформації чи документального підтвердження у зв’язку з чим відпала потреба у закупівлі, а саме за тими характеристиками, які викладені в Додатку 4 до тендерної документації.

Крім того, Замовником не зазначається жодної чіткої інформації про те, які саме технічні вимоги предмету закупівлі необхідно змінити (з переліком, показниками, параметрами), в тому числі на якій підставі та у зв’язку з чим є крайня необхідність їх заміни, до чого призведе така заміна та які будуть наслідки у разі відсутності заміни таких характеристик.

Разом з тим, будь-яка інформація чи документальне підтвердження з приводу характеру змін технічних вимог – відсутня.

Таким чином, на думку Скаржника, вищенаведені підстави, які відсилають на «зміну технічних вимог» - є нічим іншим, ніж голослівними аргументами для відміни процедури закупівлі.

Втім, попри все вищезазначене, акцентуємо увагу Комісії на тому, що потреба у внесенні змін до технічних вимог предмету закупівлі в тендерній документації апріорі не є відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, а виключно безвідповідальність самого замовника, який, у свою чергу, пізно виявив, що є необхідність в редагуванні тендерної документації, в тому числі зміні технічних предмету закупівлі.

Підкреслюємо та наголошуємо, що дії, вчинені замовником, які призвели до описаної в протоколі ситуації – є виключно бездіяльністю замовника.

Разом з тим, неуважний підхід до вимог до предмету закупівлі та несвоєчасне внесення змін до умов тендерної документації – не може слугувати законною підставою для відміни процедури закупівлі на етапі після розкриття тендерних пропозицій та є виключно відповідальністю Замовника.

Додатково також звертаємо увагу, що пункт 50 Особливостей містить таку підставу відміни процедури закупівлі, як відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.

Водночас, пункт 50 Особливостей не містить такої підстави для відміни процедури закупівлі як відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг
за характеристиками, викладеними в тендерній документації (зміна технічних вимог предмету закупівлі).

Враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів.

З огляду на викладене, рішення щодо відміни процедури закупівлі
є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.

Також звертаємо увагу, що рішенням постійно діючої адміністративної колегії вже розглядалась подібна справа та винесено рішення від 14.02.2024 № 2785 яке підтверджує наші доводи про незаконність скасування торгів.

Заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
ТОВ МЕБЛЕВА ФАБРИКА «МЕБЛІБУД» просить:

1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі Модульні меблі (модульні тумбочки до ліжок та модульні шафи для одягу для розміщення в гуртожитку, модульних будівлях збірно-розбірних, навчальних аудиторіях, лабораторіях та лекційних залах), згідно ДК 021:2015 код 39150000-8 Меблі та приспособи різні), № UA-2024-07-01-007098-a
3) Зобов’язати Замовника скасувати Протокол № 394 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.07.2024 стосовно рішення про відміну процедури закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: 17 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність впливу на прийняття рішення замовника
Тип порушення: Виявлення факту наміру впливу на прийняття рішення замовника
Опис суті пункту скарги: Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення