-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Човен академічний одиночка (1х) для забезпечення підготовки та участі національної збірної команди України з веслування академічного у міжнародних змаганнях ДК 021:2015:34520000-8 - Човни (наказ № 4009)
Торги не відбулися
1 050 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 250.00 UAH
Період оскарження:
28.06.2024 21:04 - 11.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
b260606a443a4dd1b7abdfe194af7812
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-28-008094-a.c1
Назва:
СКАРГА на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ЗУ Про публічні закупівлі.pdf 04.07.2024 16:20
- Особливості.pdf 04.07.2024 16:20
- СКАРГА НА ТД.docx 04.07.2024 16:20
- ТД ВТ з Особливостями човен.docx 04.07.2024 16:20
- Empacher Х170.pdf 04.07.2024 16:20
- СКАРГА НА ТД.docx.asice.zip 04.07.2024 16:20
- СКАРГА НА ТД.pdf 04.07.2024 16:21
- Декларація на товар.pdf 04.07.2024 16:21
- sign.p7s 04.07.2024 16:23
- рішення від 08.07.2024 № 11731.pdf 08.07.2024 18:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.07.2024 № 12077.pdf 15.07.2024 18:02
- рішення від 12.07.2024 № 12077.pdf 17.07.2024 13:54
- Пояснення АМКУ.pdf 10.07.2024 18:24
- Відповідь АМКУ.docx 10.07.2024 18:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.07.2024 17:19
Дата розгляду скарги:
12.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.07.2024 18:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.07.2024 13:54
Дата виконання рішення Замовником:
09.08.2024 14:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Протокольним рішення Уповноваженою особою Управління "Укрспортзабезпечення", від 09.08.2024 на виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.07.24 № 12077-р/пк-пз внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Човен академічний одиночка (1х) для забезпечення підготовки та участі національної збірної команди України з веслування академічного у міжнародних змаганнях ДК 021:2015:34520000-8 - Човни (наказ № 4009)" оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу 28.06.2024 ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-28-008094-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0547351f5c064f12a9860b6abfdb038b
Заголовок пункту скарги:
На порушення ч. 4 ст. 5 Закону, Замовником у технічній специфікації визначено технічні, якісні характеристики предмету закупівлі, які є дискримінаційними та суттєво обмежують конкуренцію, зводять відповідність предмету закупівлі виробництва виключно одного виробника, що є протиправним та обмежує можливість запропонувати еквівалентний товар іншими учасниками, зокрема, і Скаржником
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Уважно вивчивши тендерну документацію, вважаємо, що вона містить вимоги та положення, які є неправомірними і дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства, вважаємо за необхідне повідомити про наступні неправомірні вимоги:
Відповідно до ч.1 ст. 23 Закону:
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 Закону:
2. У тендерній документації зазначаються такі відомості:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
Згідно ч. 4 ст. 5 Закону:
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
На порушення ч. 4 ст. 5 Закону, Замовником у технічній специфікації визначено технічні, якісні характеристики предмету закупівлі, які є дискримінаційними та суттєво обмежують конкуренцію, зводять відповідність предмету закупівлі виробництва виключно одного виробника, що є протиправним та обмежує можливість запропонувати еквівалентний товар іншими учасниками, зокрема, і Скаржником.
Відповідно до ч. 7 розділу 3 тендерної документації «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатках 4 та 5 до тендерної документації»
Технічні, якісні, кількісні та інші характеристики та вимоги до предмета закупівлі, установлені замовником у Додатку 4 до тендерної документації. Зокрема в таблиці Додатку 4 до тендерної документації в другому стовпчику вказано найменування та опис технічних характеристик, що вимагаються замовником
Скаржник готовий запропонувати товар з наступними технічними характеристиками згідно таблиці вимог Замовника
При цьому, окремі технічні характеристики запропонованого Скаржником товару не відповідають вимогам, встановленим Замовником, зокрема:
1. Довжина пропонованого човна складає 7,77 м, тоді як замовником визначено чітку довжину човна 7,66 м без можливості запропонувати коротший чи довший човен.
2. Ширина пропонованого човна складає 0,28 м, тоді як замовником визначено чітку ширину човна 0,26 м без можливості запропонувати вужчий чи ширший човен
3. Сидіння для спортсмена (банка) пропонованого човна не має середнього овального отвору. При цьому, наявність овального отвору в сидінні для спортсмена (банці) не впливає на технічні чи якісні характеристики і не тягне за собою жодного технічного змісту, а є лише конкретною особливістю кожного окремого виробника
4. Сидіння для спортсмена (банка) пропонованого човна не має системи зміни висоти. При цьому, наявність системи зміни висоти сидіння для спортсмена (банки) не впливає на технічні чи якісні характеристики і не тягне за собою жодного технічного змісту, а є лише конкретною особливістю кожного окремого виробника
4. Підніжка із взуттям пропонованого човна розрахована на різний розмір взуття, тоді як замовником визначено чіткий розмір взуття - 40 розміру
Встановивши такі необґрунтовані вимоги, Замовник позбавив можливості взяти участь у закупівлі учасників, які пропонують товар з однаковими функціональними характеристиками, але з іншими параметрами, в тому числі, і Скаржника.
Нормами ч.4 ст.23 Закону встановлено, що «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"»
На виконання та з дотриманням зазначених вище норм Закону та Особливостей Замовником було в Технічній специфікації в Додатку 4 до тендерної документації вказано посилання на конкретну модель та виробника човна, а саме: Модель: Empacher Х170 та додано вираз «або еквівалент»
Проте звертаємо увагу Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на той факт, що встановленим Замовником вимогам в сукупності відповідає товар виробництва лише одного єдиного конкретного виробника - Bootswerft Empacher GmbH модель Empacher Х170.
За таких умов, Скаржник не має змоги прийняти участь у даній закупівлі та запропонувати свій товар. Це в свою чергу свідчить про той факт, що вимоги тендерної документації не узгоджуються з нормами чинного законодавства, зокрема з нормами п.3 ч.2 ст. 22 Закону: Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до ч.1 ст. 23 Закону:
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 Закону:
2. У тендерній документації зазначаються такі відомості:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
Згідно ч. 4 ст. 5 Закону:
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
На порушення ч. 4 ст. 5 Закону, Замовником у технічній специфікації визначено технічні, якісні характеристики предмету закупівлі, які є дискримінаційними та суттєво обмежують конкуренцію, зводять відповідність предмету закупівлі виробництва виключно одного виробника, що є протиправним та обмежує можливість запропонувати еквівалентний товар іншими учасниками, зокрема, і Скаржником.
Відповідно до ч. 7 розділу 3 тендерної документації «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам та вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатках 4 та 5 до тендерної документації»
Технічні, якісні, кількісні та інші характеристики та вимоги до предмета закупівлі, установлені замовником у Додатку 4 до тендерної документації. Зокрема в таблиці Додатку 4 до тендерної документації в другому стовпчику вказано найменування та опис технічних характеристик, що вимагаються замовником
Скаржник готовий запропонувати товар з наступними технічними характеристиками згідно таблиці вимог Замовника
При цьому, окремі технічні характеристики запропонованого Скаржником товару не відповідають вимогам, встановленим Замовником, зокрема:
1. Довжина пропонованого човна складає 7,77 м, тоді як замовником визначено чітку довжину човна 7,66 м без можливості запропонувати коротший чи довший човен.
2. Ширина пропонованого човна складає 0,28 м, тоді як замовником визначено чітку ширину човна 0,26 м без можливості запропонувати вужчий чи ширший човен
3. Сидіння для спортсмена (банка) пропонованого човна не має середнього овального отвору. При цьому, наявність овального отвору в сидінні для спортсмена (банці) не впливає на технічні чи якісні характеристики і не тягне за собою жодного технічного змісту, а є лише конкретною особливістю кожного окремого виробника
4. Сидіння для спортсмена (банка) пропонованого човна не має системи зміни висоти. При цьому, наявність системи зміни висоти сидіння для спортсмена (банки) не впливає на технічні чи якісні характеристики і не тягне за собою жодного технічного змісту, а є лише конкретною особливістю кожного окремого виробника
4. Підніжка із взуттям пропонованого човна розрахована на різний розмір взуття, тоді як замовником визначено чіткий розмір взуття - 40 розміру
Встановивши такі необґрунтовані вимоги, Замовник позбавив можливості взяти участь у закупівлі учасників, які пропонують товар з однаковими функціональними характеристиками, але з іншими параметрами, в тому числі, і Скаржника.
Нормами ч.4 ст.23 Закону встановлено, що «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"»
На виконання та з дотриманням зазначених вище норм Закону та Особливостей Замовником було в Технічній специфікації в Додатку 4 до тендерної документації вказано посилання на конкретну модель та виробника човна, а саме: Модель: Empacher Х170 та додано вираз «або еквівалент»
Проте звертаємо увагу Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на той факт, що встановленим Замовником вимогам в сукупності відповідає товар виробництва лише одного єдиного конкретного виробника - Bootswerft Empacher GmbH модель Empacher Х170.
За таких умов, Скаржник не має змоги прийняти участь у даній закупівлі та запропонувати свій товар. Це в свою чергу свідчить про той факт, що вимоги тендерної документації не узгоджуються з нормами чинного законодавства, зокрема з нормами п.3 ч.2 ст. 22 Закону: Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
×
-
Назва доказу:
Копія Декларації відповідності на пропонований Скаржником товар з перекладом
-
Повʼязаний документ:
Декларація на товар.pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року
-
Повʼязаний документ:
Особливості.pdf
-
-
Назва доказу:
Закон України «Про публічні закупівлі»
-
Повʼязаний документ:
ЗУ Про публічні закупівлі.pdf
-
-
Назва доказу:
копія тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
ТД ВТ з Особливостями човен.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати ДЕРЖАВНУ УСТАНОВУ "УПРАВЛІННЯ ЗБІРНИХ КОМАНД ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СПОРТИВНИХ ЗАХОДІВ "УКРСПОРТЗАБЕЗПЕЧЕННЯ" внести зміни до Тендерної документації, номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-06-28-008094-a