• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 50110000-9 (ремонт автомобільного транспорту )

Завершена

1 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 000.00 UAH
Період оскарження: 28.06.2024 16:41 - 08.07.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Оскарження умов тендерної документації

Номер: 3ff2fafd25f6436b99c10b0441cc5397
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-28-007519-a.c1
Назва: Оскарження умов тендерної документації
Скарга:
Просимо прийняти до розгляду скаргу щодо дискримінаційних вимог тендерної документації, яка містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.07.2024 17:44
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 19.07.2024 13:40
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 19.07.2024 13:40
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОМОБІЛЬНИЙ ДІМ АТЛАНТ", Тишківська Мар'яна 380973966970 Maryana.Tyshkivska@atlant-m.ua https://www.vw-atlant.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b264c55644c44a72b50bebffcdaccce4
Заголовок пункту скарги: ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДІМ АТЛАНТ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 2 Додатку 6 до тендерної документації, станція технічного обслуговування Учасника повинна відповідати нижче вказаним вимогам Замовника та мати власне обладнання для ремонту та обслуговування на балансі підприємства Учасника за однією адресою та/або обладнання на праві користування (якщо обладнення знаходиться в учасника на праві користування, на підтвердження даного факту він повинен надати підтверджуючі документи (договір оренди обладнання, акт перередачі, тощо) (Замовник має право додатково перевірити відповідність Учасника вказаним вимогам) (надати письмове підтвердження відповідності), зокрема:
- Не менше 2-х (двох) оглядових ям або 2-х (двох) підйомників вантажопід’ємністю не менше 7,5 т., (головна умова щоб дані оглядові ями або підйомники були розміщенні на території розміщення СТО);
Відповідно до пункту 5 Додатку 6 до тендерної документації, З метою забезпечення надання повного спектру послуг з ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів за адресою учасника, Замовник має право перевірити наявність в Учасника (за адресою Учасника) обладнання та матеріально- технічну базу, які передбачені вимогами цього додатку до ТД. Учасник має надати в складі тендерної пропозиції лист згоду про допуск представників Замовника , до фактичної перевірки обладнання та матеріально- технічної бази за адресою учасника. У випадку відсутності всього обсягу обладнання або невідповідності обладнання та матеріально- технічної бази за адресою Учасника, або відмови від допуску представників Замовника до фактичної перевірки , пропозиція Учасника відхиляється з підстав зазначення у тендерній пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів.

Вважаємо дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію вимогу щодо наявності на СТО 2-х (двох) саме оглядових ям або 2-х (двох) підйомників вантажопід’ємністю саме не менше 7,5 т., які повинні бути розміщенні саме на території розміщення СТО.

Повідомляємо Комісію, що скаржник має всю необхідну матеріально-технічну базу, яка передбачена Додатком 6 до тендерної документації, а також у повній мірі відповідає вимогам, викладеним в Додатку 6 до тендерної документації.
Додатково зауважуємо, що СТО скаржника укомплектовано повністю відповідно до вимог імпортера бренду Volkswagen та є офіційним дилерським СТО автомобілів бренду Volkswagen в Україні та зможе надати послуги щодо обслуговування 33-ох автомобілів Volkswagen Замовника, які вказані в тендерній документації, найбільш якісно та в повній мірі.
Разом з тим, Додаток 6 до тендерної документації містить вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до суб’єкту оскарження.

1.1. Щодо наявності 2-х (двох) підйомників вантажопід’ємністю не менше 7,5 т. на території розміщення СТО.

Повідомляємо, що скаржник на СТО має в наявності 15 підйомників, в тому числі не менше 2-х підйомників вантажопід'ємністю 5 т та 1-го підйомника вантажопід'ємністю 6 т.
Для прикладу та підтвердження наявності необхідної матеріальної-технічної бази, скаржник надає інформацію про 2 (два) підйомника, а саме:
- ножничний HUNTER, вантажопідйомність 6000 кг;
- чотирьохстійкий Zippo, вантажопідйомність 4000 кг.
Підтверджуючі документи, які підтверджують право власності, до скарги додаються.
Разом з тим, слід зазначити, що у ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДІМ АТЛАНТ» на СТО відсутні 2 (два) підйомники вантажопід’ємністю саме не менше 7,5 т.
Звертаємо увагу Комісії, що відповідно до пункту 1 Додатку 6 до тендерної документації, за позиціями 1-33 переліку транспортних засобів здійснюється технічне обслуговування та ремонтування автомобіля Volkswagen.

Слід зазначити, що в переліку автомобілів Замовника немає автомобіля Volkswagen, повна маса якого була б більшою максимальної вантажопідйомності підйомника, а саме - 6 тон.

Разом з тим, залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо наявності на території СТО 2 (двох) підйомників вантажопід’ємністю не менше 7,5 т. не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, які не мають на території СТО 2 (двох) підйомників вантажопід’ємністю не менше 7,5 т., оскільки це призведе до:
- або відхилення тендерної пропозиції учасника через невідповідність умовам технічної специфікації, якщо учасник не підтвердить наявність на території СТО 2 (двох) підйомників вантажопід’ємністю не менше 7,5 т.;
- або відхилення тендерної пропозиції учасника через надання недостовірної інформації, у разі якщо учасник підтвердить у складі тендерної пропозиції наявність на вищенаведених підйомників; але після допуску представників Замовника до фактичної перевірки обладнання та матеріально- технічної бази за адресою учасника буде виявлено відсутність даного обладнання або його невідповідність.

1.2. Щодо наявності 2-х (двох) оглядових ям на території розміщення СТО.

Повідомляємо, що скаржник на СТО має в наявності 15 підйомників, в тому числі не менше 2-х підйомників вантажопід'ємністю 5 т та 1-го підйомника вантажопід'ємністю 6 т.

Разом з тим, слід зазначити, що у ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДІМ АТЛАНТ» на СТО відсутні 2 (дві) повноцінні оглядові ями.

Скаржник звертає увагу, що сучасні концептуальні сервісні центри відійшли від використання ям, оскільки 4-ох стійкові та ножничні підйомники виконують функцію огляду автомобіля знизу в повному обсязі, а також є більш безпечними та максимально зручними для механіка.

Акцентуємо увагу, що чотирьохстійкові та ножничні підйомники виконують як універсальні функції оглядової ями, так і застосовуються для виконання більш складних робіт, таких як перевірка розвал-сходження коліс автомобіля.

Звертаємо увагу Комісії, що вихлопні гази осідають донизу, у зв’язку з чим у оглядовій ямі знаходитись більш небезпечно, а також потрібно мати окрему витяжну систему

Довідково: відповідно до правил охорони праці на автомобільному транспорті: «На площадках і в приміщеннях зберігання, технічного обслуговування і ремонту, діагностики і регулювальних робіт транспортних засобів, двигуни яких працюють на зрідженому нафтовому газі, забороняється улаштування підземних споруд, підвалів, калориферних камер для відкритих стоянок автомобілів, приямків, оглядових канав, тунелів, колодязів (за винятком приямків на дільницях миття автомобілів).»
Також відповідно до глави 5 розділу ІІІ НПАОП 0.00-1.62-12 «Правила охорони праці на автомобільному транспорті», які затверджені наказом МНС України від 9 липня 2012 року № 964 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1299-12#Text), існують такі основні вимоги влаштування оглядових канав і естакад:
1). Розташування оглядових канав і естакад на території підприємства або в приміщеннях повинно забезпечувати безпечний заїзд та з’їзд з них транспортних засобів.
2).Розміри оглядових канав і естакад визначаються залежно від типу транспортних засобів, технологічного устаткування, що застосовується.
3).Довжина робочої зони оглядової канави і естакади повинна бути не менше габаритної довжини транспортних засобів.
4).Довжина робочої зони тупикової оглядової канави повинна бути такою, щоб транспортний засіб міг повністю установлюватися на канаву, не закриваючи вхідні сходи і запасний вихід.
5). Ширина оглядової канави і естакади повинна встановлюватися, виходячи із розмірів колії транспортного засобу з урахуванням обладнання зовнішніх або внутрішніх реборд.
6). Глибина оглядових канав і висота естакад повинні забезпечувати вільний доступ до деталей, вузлів і агрегатів, розташованих знизу транспортних засобів.

Звертаємо увагу Комісії, що, на думку Скаржника, всі перераховані 6 пунктів в повній мірі виконуються при заміні ям (канав) на 4-ох стоїчні та ножничні підйомники.

Водночас, відповідно до пункту 1 Додатку 6 до тендерної документації, за позиціями 34-47 переліку транспортних засобів здійснюється технічне обслуговування та ремонтування автомобілів ГАЗ, ЗІЛ та КАМАЗ.

Таким чином, враховуючи відсутність 2-х (двох) підйомників вантажопід’ємністю не менше 7,5 т., про що викладено в пункті 1.1. скарги,
з метою можливості виконання технічного обслуговування та ремонтування автомобілів ГАЗ, ЗІЛ та КАМАЗ (позиції 34-47), Скаржник уклав договір про технічне обслуговування і ремонт колісних транспортних засобів від 01 липня 2024 року 4817/07-2024 з ТОВ «АВТОСЕРВІС НА ВОЛИНСЬКІЙ» (договір та специфікація до нього – додається).

Звертаємо увагу, що на СТО ТОВ «АВТОСЕРВІС НА ВОЛИНСЬКІЙ» є в наявності не менше 2-х (двох) оглядових ям:
Водночас, відповідно до умов Додатку 6 до тендерної документації, оглядові ями повинні бути розміщенні на території розміщення СТО.
Разом з тим, вищенаведені оглядові ями знаходяться не на території СТО Скаржника, що не дозволяє брати участь у даній процедурі закупівлі шляхом залучення матеріально-технічної бази третіх сторін та інших суб’єктів господарювання.

Таким чином, залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо наявності саме на території СТО 2 (двох) оглядових ям не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, які не мають на території СТО 2 (дві) повноцінні оглядові ями оскільки це призведе до:
- або відхилення тендерної пропозиції учасника через невідповідність умовам технічної специфікації, якщо учасник не підтвердить наявність на території СТО 2 (двох) оглядових ям;
- або відхилення тендерної пропозиції учасника через надання недостовірної інформації, у разі якщо учасник підтвердить у складі тендерної пропозиції наявність на вищенаведених оглядових ям, але після допуску представників Замовника до фактичної перевірки обладнання та матеріально- технічної бази за адресою учасника буде виявлено відсутність даного обладнання або його невідповідність.

Підсумовуючи вищевикладене, скаржник може виконати технічне завдання у повному обсязі, а саме:
- за позиціями 1-33 пункту 1 переліку транспортних засобів Додатку 6 до тендерної документації – шляхом наявності власних підйомних засобів;
-за позиціями 34-47 пункту 1 переліку транспортних засобів Додатку 6 до тендерної документації – шляхом залучення матеріально-технічної бази (оглядових ям) у вигляді підписаного договору про технічне обслуговування і ремонт колісних транспортних засобів від 01 липня 2024 року № 4817/07-2024.

Водночас, замовник штучно звужує потенційно коло учасників процедури закупівлі, оскільки взяти участь у процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, які мають на СТО або 2 (дві) оглядові ями, або 2 (два) підйомники вантажопід’ємністю саме не менше 7,5 т., які повинні бути розміщенні саме на території розміщення СТО, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника.
З огляду на вищевикладене, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення у тендерній документації вищенаведеної вимоги.

Враховуючи наведене, просимо Комісію зобов’язати замовника документально підтвердити необхідність наявності на СТО 2-х (двох) саме оглядових ям або 2-х (двох) підйомників вантажопід’ємністю саме не менше 7,5 т., які повинні бути розміщенні саме на території розміщення СТО.

Узагальнюючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема прибрати вищенаведену вимогу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0a12ca95821443f58a9d1745a599060e
Заголовок пункту скарги: ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДІМ АТЛАНТ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до Додатку 6 до тендерної документації, З метою забезпечення безперебійного використання автомобілів, а також зважаючи на той факт, що використання автомобілів безпосередньо пов’язане із безпекою, замовником висуваються посилені вимоги до станції технічного обслуговування таких автомобілів (далі – СТО). Серед таких вимог виділяються наступні:
- місцезнаходження СТО – м. Київ (для скорочення транспортно-експлуатаційних витрат Замовника, СТО повинна знаходитись в м. Києві та мати зручну транспортну розв’язку транспортну для оперативного переміщення водіїв до та від СТО, місцезнаходження СТО повинно бути на відстані не далі 10 км до АТП ГФД СКМУ (вул. Драча Івана, 7). (надати копію документа, що підтверджує місцезнаходження приміщень СТО та складу запасних частин Учасника (копія свідоцтва про право власності приміщень або копія договору оренди приміщень).

Вважаємо дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію вимогу щодо наявності СТО, яке знаходиться в межах території м. Києва, а саме на відстані не далі 10 км до АТП ГФД СКМУ (вул. Драча Івана, 7).

Повідомляємо Комісію, що скаржник має всю необхідну матеріально-технічну базу, яка передбачена Додатком 6 до тендерної документації, а також у повній мірі відповідає вимогам, викладеним в Додатку 6 до тендерної документації.

Крім того, скаржник має в наявності сертифікований дилерський центр автомобілів VOLKSWAGEN (СТО), яке знаходиться в межах території м. Києва, а саме за адресою: м. Київ, вул. Дніпровська набережна, 16.
Підтверджуючі документи додаються.

Разом з тим, відстань даного СТО знаходиться на відстані більше ніж 10 км до АТП ГФД СКМУ (вул. Драча Івана, 7) (скріншот з мапи додається).

Таким чином, залишення вказаних вище вимог тендерної документації наявності СТО, яке знаходиться в межах території м. Києва, а саме на відстані не далі 10 км до АТП ГФД СКМУ (вул. Драча Івана, 7) не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі учасникам, в яких СТО знаходиться на відстані більше ніж 10 км до АТП ГФД СКМУ (вул. Драча Івана, 7), оскільки це призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника через невідповідність умовам технічної специфікації.

За таких умов, замовник штучно звужує потенційно коло учасників процедури закупівлі, оскільки взяти участь у процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, які мають СТО, яке знаходиться в межах території м. Києва на відстані не далі 10 км до АТП ГФД СКМУ (вул. Драча Івана, 7), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника.

З огляду на вищевикладене, на думку Скаржника, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення у тендерній документації вимоги щодо наявності СТО на відстані не далі 10 км до АТП ГФД СКМУ (вул. Драча Івана, 7).

Враховуючи наведене, просимо Комісію зобов’язати замовника документально підтвердити необхідність встановлення вищенаведеної вимоги.

Узагальнюючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема прибрати вимогу щодо наявності СТО на відстані не далі 10 км до АТП ГФД СКМУ (вул. Драча Івана, 7).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 74830197a00b4cae8c0ac8f94edd08d4
Заголовок пункту скарги: В тендерній документації відсутня інформації про кінцевий строк подання тендерних пропозицій. ТОВ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ДІМ АТЛАНТ» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до пункту 1 Розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації, кінцевий строк подання тендерних пропозицій вказаний в оголошенні про закупівлю.

Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

Відповідно до пункту 14 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема:
кінцевий строк подання тендерних пропозицій.

Разом з тим, в тендерній документації відсутня інформації про кінцевий строк подання тендерних пропозицій.

Враховуючи вищенаведене, тендерна документацій у цій частині не узгоджується з вимогами пункту 28 Особливостей та статті 22 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації