• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин автомобільний, паливо дизельне та газ нафтовий скраплений

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 433 дні назад

2 009 896.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 20 098.96 UAH
Період оскарження: 28.06.2024 15:29 - 03.07.2024 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на рішення Замовника згідно ПРОТОКОЛУ № 36/4 прийняття рішення уповноваженою особою КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» від 12.07.2024 року

Номер: 09dbd6851d7e4429a6d8ebf7acbe7dc7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-28-006761-a.a1
Назва: Скарга на рішення Замовника згідно ПРОТОКОЛУ № 36/4 прийняття рішення уповноваженою особою КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» від 12.07.2024 року
Скарга:
Дата розгляду скарги: 29.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.07.2024 17:57
Дата прийняття рішення по скарзі: 01.08.2024 11:23
Автор: ТОВ "БРЕНТ ОЙЛ-98", Максим Сергійович Рубан +380972020403 tender.brentoil-98@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a103fa8c57e8417eb7a0c7d965c7bb34
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: За результатами розгляду тендерних пропозицій найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-98», код за ЄДРПОУ 43622380 (далі – Учасник), загальною вартістю 1 905 700,00 грн. з ПДВ, було відхилено на підставі абзаців третього та п’ятого пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), про що 12.07.2024 року Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено відповідне рішення згідно ПРОТОКОЛУ № 36/4 прийняття рішення уповноваженою особою КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» від 12.07.2024 року (далі – Протокол).
Учасник вважає неправомірним вищезазначене рішення Замовника з наступних причин.
Замовник відхилив тендерну пропозицію Учасника на підставі абзаців третього та п’ятого пункту 44 Особливостей, стверджуючи що Учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей та не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
10.07.2024 року відповідно до пункту 43 Особливостей Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, зазначивши, зокрема:
«Відповідно до п. 11. Додатку 5 до тендерної документації учасник надає у складі тендерної пропозиції діючу(і) ліцензію(ї) на роздрібну торгівлю пальним на кожне місце розташування АЗС (на яких буде забезпечено відпуск товарів), або довідку в довільній формі із підтвердженням наявності в учасника відповідної/их ліцензії/й з посиланням на відкритий реєстр який містить таку інформацію.
Учасник завантажив інформацію щодо розташування АЗС в місті Харків, на яких буде забезпечено відпуск товарів, що вимагаються Замовником, де вказана адреса медичного закладу, який в даній закупівлі Замовником не визначений (Комунальне некомерційне підприємство «Міська дитяча поліклініка №23» Харківської міської ради за адресою: вул. Шевченка, 133, м.Харків)
Учасник завантажив інформацію щодо розташування АЗС в місті Харків, на яких буде забезпечено відпуск товарів, що вимагаються Замовником, де не вказана адреса медичного закладу, який в даній закупівлі Замовником визначений (КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА № 10" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ за адресою: вулиця Метробудівників, будинок 19, м.Харків).
Усунення недоліків можливе шляхом завантаження до електронної системи закупівель інформацію щодо розташування АЗС в місті Харків, на яких буде забезпечено відпуск товарів, що вимагаються Замовником видаливши адресу вул. Шевченка, 133, м.Харків та додавши вулицю Метробудівників, будинок 19, м.Харків із вказанням відстані від місця дислокації Замовника-ініціатора до АЗС Учасника, км. Також Учаснику необхідно завантажити в складі тендерної пропозиції копії документів, якими підтверджується право власності Учасника на АЗС, у разі, якщо Учасник є власником зазначених в таблиці АЗС.
У разі, якщо Учасник не є власником зазначених в таблиці АЗС - в складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати:
- копії договорів оренди та/або суборенди АЗС та/або копії партнерських договорів, укладених між Учасником та власником та/або орендарем АЗС;
- оригінал листа від власника та/або орендаря та/або управителя АЗС з гарантією безумовного та безперебійного здійснення відпуску пального на цих АЗС за талонами, що пропонуються Учасником на протязі всього терміну дії талонів. Лист повинен бути виданий Учаснику не раніше дати оголошення закупівлі, повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника-ініціатора, ідентифікатор закупівлі та зразок(ки) талона(ів)».
Учасник у відповідь на вищезазначене повідомлення надав:
1. Лист за Вих.№24/241-10 від «10» липня 2024 року Щодо виправлення невідповідностей, у якому зазначив в тому числі «Оскільки пунктом 10 Додатку 5 до тендерної документації не встановлено вимоги, щодо зазначення адреси медичного закладу в інформації у вигляді заповненої таблиці щодо розташування АЗС в місті Харків, на яких буде забезпечено відпуск товарів, що вимагаються Замовником, Учасник процедури закупівлі надає оновлену довідку (таблицю) з Інформацією щодо розташування АЗС в місті Харків, на яких буде забезпечено відпуск товарів, що вимагаються Замовником, у відповідності до вимоги пункту 10 Додатку 5 до тендерної документації Замовника. До того ж, тендерна документація містить декілька адрес місця дислокації Замовника – ініціатора КНП «Міська поліклініка № 10» Харківської міської ради, а саме: 61195, м. Харків, вулиця Метробудівників, будинок 19 та вул. Шевченка, 133, м.Харків (згідно ОБҐРУНТУВАННЯ ПІДСТАВИ умов поставки «не більше 5 (п’яти) км» щодо закупівлі: Бензину автомобільного, палива дизельного та газу нафтового скрапленого (ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти), відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), розміщеного Замовником у Додатку 1 до тендерної документації, за особистим підписом Уповноваженої особи КНП «Міська поліклініка №10» Харківської міської ради Надії УДНІКОВОЇ). Замовник не уточнює, щодо якої з вищенаведених адрес повинна бути вказана Учасником відстань від місця дислокації Замовника-ініціатора, км у таблиці щодо розташування АЗС в місті Харків, на яких буде забезпечено відпуск товарів, що вимагаються Замовником.
Разом із тим, звертаємо Вашу увагу на те, що жоден документ (лист, довідка, тощо) наданий у складі тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-98» не містить інформації (або будь-яких посилань) про (на) Комунальне некомерційне підприємство «Міська дитяча поліклініка №23» Харківської міської ради.».
2. Оновлену Інформацію щодо розташування АЗС в місті Харків, на яких буде забезпечено відпуск товарів, що вимагаються Замовником за Вих.№24/241-01/1 від «04» липня 2024 року.
3. Гарантійний лист від орендодавця ТОВ «ГАРАНТОР» за Вих.№04-07/2024-1 від «04» липня 2024 року щодо відпуску пального на АЗС.
4. Гарантійний лист від партнера ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95» за Вих.№ 1107/01 від «11» липня 2024 року щодо відпуску пального на АЗС.
5. Гарантійний лист від орендодавця ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95» за Вих.№ 1007/01 від «10» липня 2024 року щодо відпуску пального на АЗС.
6. Договір оренди № 01032024-1 від 01.03.2024 року.
7. Ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним № 20340314202100004 з терміном дії до 16.01.2026 року.
У якості аргументації до свого рішення про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції Учасника Замовник зазначає, що Учасником було завантажено оновлену інформацію щодо розташування АЗС в місті Харків, на яких буде забезпечено відпуск товарів, що вимагаються Замовником: додано АЗС із розташуванням Харківська область, місто Харків, Салтівське шосе, будинок 147-А та вказана відстань 5 км, можна зробити висновок що ця АЗС зазначена саме для комунального некомерційного підприємства «Міська поліклініка №10» Харківської міської ради. Провівши виміри на сайті Google Maps за посиланням www.google.com/maps Замовником виявлено, що відстань між АЗС, яка розташована за адресою Харківська область, місто Харків, Салтівське шосе, будинок 147-А та комунальним некомерційним підприємством «Міська поліклініка №10» Харківської міської ради, яке знаходиться за адресою 61195, Україна, Харківська область, м.Харків, вулиця Метробудівників, будинок 19 не відповідає вказаній відстані, яку зазначив учасник в інформації щодо розташування АЗС в місті Харків, на яких буде забезпечено відпуск товарів, що вимагаються Замовником. Учасником зазначено 5 км, але відповідно до даних карти найкоротший маршрут – 7,6 км, а якщо рахувати відстань по прямій – 5,3 км.
Замовником також додано скрин-шоти з сайту Google Maps (www.google.com/maps).
Проте, тендерна документація Замовника та додатки до неї не містять окремих вимог щодо підтвердження відстані АЗС від фактичного місцезнаходження та/або місця дислокації транспортних засобів Замовників -ініціаторів тощо.
Разом із тим, чинним законодавством України не визначено картографічний онлайн-сервіс Google Maps джерелом офіційної інформації та не встановлено, що інформація отримана з сервісу Google Maps (www.google.com/maps), в тому числі скрин-шоти, є (або вважається) документальним підтвердженням відстані між об’єктами (підприємствами, установами, організаціями). Крім того, наведення Замовником у Протоколі двох різних відстаней між припустимим Замовником-ініціатором та припустимою АЗС Учасника доводить невизначеність Замовника та відсутність однозначного розуміння власних вимог, що залишає Замовнику право маніпулювати вимогами тендерної документації, порушуючи принцип рівного ставлення до Учасників процедури закупівлі, встановлений статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
У складі тендерної пропозиції Учасника міститься довідка з інформацією щодо розташування АЗС в місті Харків, на яких буде забезпечено відпуск товарів, що вимагаються Замовником за Вих.№24/241-01 від «04» липня 2024 року (Довідки та інші документи. Pdf, сторінки 1-2) та виправлена довідка з інформацією щодо розташування АЗС в місті Харків, на яких буде забезпечено відпуск товарів, що вимагаються Замовником за Вих.№24/241-01/1 від «04» липня 2024 року (Виправлення невідповідностей.pdf, сторінки 2-3), де міститься заповнена таблиця за встановленою Замовником у додатку 5 формою, де Учасником зазначена вся необхідна інформація, що вимагалась Замовником, а саме:
• Назва автозаправної станції (АЗС)
• Адреса розташування АЗС (назва вулиці, № будинку)
• Засоби зв’язку (телефон АЗС)
• Форма власності АЗС
• Відстань від місця дислокації Замовника-ініціатора, км
• Назви документів, якими підтверджується право власності Учасника на АЗС або номер та дата укладання договорів оренди АЗС/суборенди АЗС/партнерських договорів
• Номер та дата листа від власника/орендаря/ управителя АЗС, яким гарантується безумовне та безперебійне здійснення відпуску пального на цих АЗС протягом 2024 року за талонами, що пропонуються Учасником.
Вважаємо за необхідне також додати, що Учасник має розгалужену мережу орендованих та партнерських АЗС по місту Харкову та має змогу здійснювати відпуск пального за предметом закупівлі для транспортних засобів всіх Замовників-ініціаторів у місті Харкові дислокованих у тому числі за адресами Харківська область, м.Харків, вулиця Метробудівників, будинок 19 та Харківська область, м.Харків, вулиця Шевченка, будинок 133 на умовах проєкту договору та тендерної документації Замовника.
Замовником не вимагається у тендерній документації ані вказання адрес дислокації Замовників-ініціаторів, ані надання підтвердження відстані(ней) від АЗС Учасника до адрес дислокації Замовників-ініціаторів у вигляді скрин-шотів з Google Maps або будь-яких інших джерел або сервісів.
Таким чином вимоги тендерної документації Замовника Учасником виконано належним чином та у повному обсязі та найбільш економічно вигідна пропозиція Учасника була відхилена Замовником упереджено та безпідставно з наведеної причини, що є прямим порушенням прав та законних інтересів Учасника, а також принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема таких, як максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника