• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт зі встановлення пожежної сигналізації у Державній установі «Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернівецькій області» за адресою: м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 228 ( ДК 021:2015: 45310000-3 - Електромонтажні роботи)

Закупівля здійснюється відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами )

Завершена

2 084 756.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 423.78 UAH
Період оскарження: 27.06.2024 19:00 - 25.07.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника

Номер: dd2ebc83622d4be1961fd65eb29f1347
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-27-010483-a.c3
Назва: Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.08.2024 16:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.09.2024 16:45
Автор: ПП "ЛИТВИНЮК", Сергій Литвинюк +380503747022 pplao@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: aacd02bd57f14cc59d9e3dc2553c5512
Заголовок пункту скарги: Кваліфікаційні критерії до учасників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації.
Відповідно до пункту 5 розділу 3 тендерної документації Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Додаток 1 до тендерної документації містить кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей.
1.1. Наявність обладнання, техніки, транспортних засобів, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах до предмету закупівлі.
Для підтвердження відповідності цьому кваліфікаційному критерію, Учасником надається Довідка складена за формою №1*(додається) про наявність обладнанням, техніки, транспортних засобів, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах до предмету закупівлі, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування.
Крім цього, для підтвердження права користування зазначеними в Довідці за формою №1* обладнанням, технікою, транспортними засобами, Учасник повинен у складі пропозиції також надати копії документів, які підтверджують право власності або користування вказаним обладнанням, технікою, транспортними засобами (інвентарну картку, або довідку про перебування на балансі, або договір купівлі – продажу, тощо).
Якщо зазначені в Довідці за формою №1* обладнання, техніка, транспортні засоби, тощо не є власністю Учасника, а залучені на інших правових підставах, то Учасником подаються:
- скан-копії договорів, чинних протягом всього строку* виконання договору про закупівлю: оренди (лізингу), суборенди та ін. (*договори мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання робіт за договором про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації (у разі якщо його строк менше строку виконання робіт за договором про закупівлю) на строк виконання робіт (якщо орендодавець, лізингодавець, чи інша особа, яка зазначена у відповідному договорі, не є власником обладнання, техніки, транспортних засобів, додатково надаються скан-копії договорів, укладених з власником такого обладнання, техніки, транспортних засобів);
- скан-копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів. Якщо транспортні засоби, не підлягають державній реєстрації, - інший документ, що посвідчує право власності орендодавця, лізингодавця або іншої особи, яка зазначена у відповідному договорі (інвентарну картку, довідку про перебування на балансі, тощо).
У випадку подання Учасником скан-копій договорів, які є в силу закону нікчемними, такі договори не вважатимуться Замовником належним підтвердженням відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
1.2. Матеріально - технічна база Учасника на момент подання пропозиції має відповідати усім Ліцензійним вимогам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою КМУ № 852 від 23.11.2016 року.
Для підтвердження відповідності, що матеріально - технічна база Учасника на момент подання пропозиції відповідає усім Ліцензійним вимогам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою КМУ № 852 від 23.11.2016 року надати гарантійний лист довільної форми завірений підписом керівника (уповноваженої особи на підписання), печаткою (за наявності).

У складі тендерної пропозиції ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» містяться, зокрема:
- Довідка про наявність машин, механізмів, обладнання тощо та матеріально-технічної бази (Вих. № П/27/07/10/01 від 10.07.2024 року) (файли: 2. Довідка_МТБ.pdf, 2. Довідка_МТБ.pdf.p7s);
- Договір оренди (найму) транспортних засобів від 29.03.2024 року, зареєстрований в реєстрі за № 2087, укладений між Яворівським Назаром Ігоровичем та ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» щодо строкового платного користування наступних транспортних засобів, зокрема, транспортного засобу типу – ВАНТАЖНИЙ - СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ФУРГОН МАЛОТОНАЖНИЙ-В марки – RENAULT, моделі – MASTER, реєстраційний номер – ВО9411ВТ, який належить власнику на підставі Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу СХІ 854603, та транспортного засобу типу – СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ВАНТАЖНИЙ - СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ФУРГОН МАЛОТОНАЖНИЙ В марки – DACIA, моделі – DOKKER, реєстраційний номер – ВО2131СІ, який належить власнику на підставі Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу СХЕ 953191 (файли: 2.1. Оренда авто.pdf, 2.1. Оренда авто.pdf.p7s);
- Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СХІ 854603 на транспортний засіб марки RENAULT, модель MASTER, тип ВАНТАЖНИЙ - СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ФУРГОН МАЛОТ, реєстраційний номер ВО9411ВТ, власник – ЯВОРІВСЬКИЙ НЕСТОР ІГОРОВИЧ (файли: 2.2. Техпаспорт на авто.pdf, 2.2. Техпаспорт на авто.pdf.p7s);
- Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СХЕ 953191 на транспортний засіб марки DACIA, модель DOKKER, тип СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ВАНТАЖНИЙ - СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ФУРГОН МАЛОТОНАЖНИЙ В, реєстраційний номер ВО2131СІ, власник – ЯВОРІВСЬКИЙ НЕСТОР ІГОРОВИЧ (файли: 2.2. Техпаспорт на авто.pdf, 2.2. Техпаспорт на авто.pdf.p7s);
- Гарантійний лист (Вих. № П/27/07/10/02 від 10.07.2024 року) (файли: 2.3. Гарантійний лист мтб.pdf, 2.3. Гарантійний лист мтб.pdf.p7s);
- Договір оренди приміщення № 13 від «10» лютого 2023 року (файли: 2.4. Документи_оренда_приміщення.pdf, 2.4. Документи_оренда_приміщення.pdf.p7s);
- Договір оренди приміщення № 135 від «10» листопада 2023 року (файли: 2.4. Документи_оренда_приміщення.pdf, 2.4. Документи_оренда_приміщення.pdf.p7s);
- Видаткова накладна № 44 від 17 листопада 2020 р. (файли: 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf, 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf.p7s);
- Видаткова накладна № 79 від 05 травня 2022 р. (файли: 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf, 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf.p7s);
- Видаткова накладна № Н00981 від 29 Листопада 2019 р. (файли: 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf, 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf.p7s);
- Видаткова накладна № Н00451 від 22 Червня 2020 р. (файли: 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf, 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf.p7s);
- Видаткова накладна № Е-11 від 28 січня 2022 р.;
- Видаткова накладна № В-0230 від 22 Лютого 2021 р. (файли: 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf, 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf.p7s);
- Видаткова накладна № 497 від 10 травня 2023 р. (файли: 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf, 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf.p7s);
- Видаткова накладна № Е-144 від 06 вересня 2022 р. (файли: 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf, 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf.p7s);
- Видаткова накладна № 189 від 08 серпня 2022 р. (файли: 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf, 2.5. Документи_право_власності_обладнання.pdf.p7s).

Слід зазначити, що Яворівський Назар Ігорович (орендодавець), з яким ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» уклав Договір оренди (найму) транспортних засобів від 29.03.2024 року, зареєстрований в реєстрі за № 2087, не є власником транспортних засобів згідно Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу СХІ 854603 та Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу СХЕ 953191, хоча Яворівський Назар Ігорович (орендодавець) діяв від імені Яворівського Нестора Ігоровича на підставі довіреності від 23.02.2023 року, зареєстрованої в реєстрі за № 878. При цьому, умови тендерної документації передбачають, зокрема, наступну вимогу «…якщо орендодавець, лізингодавець, чи інша особа, яка зазначена у відповідному договорі, не є власником обладнання, техніки, транспортних засобів, додатково надаються скан-копії договорів, укладених з власником такого обладнання, техніки, транспортних засобів». Надання в складі тендерної пропозиції будь-яких інших документів, окрім договорів, укладених з власником таких транспортних засобів, умовами тендерної документації не передбачено.
Разом з тим, в складі тендерної пропозиції Переможця додатково не надано договір, укладений з Яворівським Нестором Ігоровичем, який згідно Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу СХІ 854603 та Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу СХЕ 953191 є власником, оскільки Яворівський Назар Ігорович (орендодавець) не є власником транспортних засобів, що надаються в оренду ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» згідно Договору оренди (найму) транспортних засобів від 29.03.2024 року, зареєстрований в реєстрі за
№ 2087.

Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції зазначеного Учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши Учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 00414ce0b7dc4c4ca5c6d9a05e3e684d
Заголовок пункту скарги: Кваліфікаційні критерії до учасників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації.
Відповідно до пункту 5 розділу 3 тендерної документації Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Додаток 1 до тендерної документації містить кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей.
2.1. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах до предмету закупівлі та відповідають усім Ліцензійним вимогам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою КМУ № 852 від 23.11.2016 року.
Для підтвердження відповідності цьому кваліфікаційному критерію, Учасником надається Довідка, складена за формою №2**(додається) про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (зазначаються лише ті працівники, які безпосередньо залучатимуться до виконання робіт за предметом закупівлі, кількість яких має бути достатньою для виконання даних робіт.
2.2. До довідки додається належним чином завірені копії документів на кожного працівника, які засвідчують можливість використання праці такого працівника Учасником (наприклад, штатний розпис, або наказ про призначення чи прийняття на роботу, або трудовий договір, або цивільно-правовий договір, копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу), інший документ), а також копії документів, які підтверджують ступінь освіти і стаж роботи.
Для підтвердження в Учасника наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід усім Ліцензійним вимогам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою КМУ № 852 від 23.11.2016 року надати гарантійний лист довільної форми завірений підписом керівника (уповноваженої особи на підписання), печаткою (за наявності).

У складі тендерної пропозиції ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» містяться, зокрема:
- Довідка про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (Вих. № П/27/07/10/03 від 10.07.2024 року) (файли: 3. Довідка_працівники.pdf, 3. Довідка_працівники.pdf.p7s);
- Наказ № 11 від 07.03.2024 р. про прийняття на роботу Унгурян Миколу Іларійовича на посаду інженера (файли: 3.1. Накази_працівники.pdf, 3.1. Накази_працівники.pdf.p7s);
- Наказ № 3-К від «20» березня 2024 року про покладання на Унгурян Миколу Іларійовича обов’язків керівника робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень (файли: 3.1. Накази_працівники.pdf, 3.1. Накази_працівники.pdf.p7s);
- Наказ № 2 від 04.01.2022 р. про переведення Шпак Сергія Степановича на посаду налагоджувальника контрольно-вимірювальних приладів та автоматики (файли: 3.1. Накази_працівники.pdf, 3.1. Накази_працівники.pdf.p7s);
- Наказ № 9 від 15.11.2021 р. про прийняття на роботу Барановського Мар’яна Петровича на посаду електромонтера охоронно-пожежної сигналізації (файли: 3.1. Накази_працівники.pdf, 3.1. Накази_працівники.pdf.p7s);
- Диплом магістра ВК № 21408080 від 21 лютого 2003 р., виданий на ім’я Унгурян Миколу Іларійовича, який отримав повну вищу освіту за спеціальністю "Архітектура будівель і споруд" та здобув кваліфікацію магістра з архітектури (файли: 3.2. Дипломи працівників.pdf, 3.2. Дипломи працівників.pdf.p7s);
- Диплом молодшого спеціаліста ТЕ № 11998432 від 5 червня 2000 р., виданий на ім’я Шпак Сергія Степановича, який отримав освіту за спеціальністю "Електрифікація і автоматизація сільського господарства" і здобув кваліфікацію електрика (файли: 3.2. Дипломи працівників.pdf, 3.2. Дипломи працівників.pdf.p7s);
- Диплом кваліфікованого робітника ТЕ № 30355806 від 30 червня 2006 р., виданий на ім’я Барановського Мар’яна Петровича, який здобув професію слюсаря з ремонту автомобілів (файли: 3.2. Дипломи працівників.pdf, 3.2. Дипломи працівників.pdf.p7s);
- Гарантійний лист (Вих. № П/27/07/10/04 від 10.07.2024 року) (файли: 3.3. Гарантійний лист працівники.pdf, 3.3. Гарантійний лист працівники.pdf.p7s);
- Дані про трудовий та страховий стаж Унгурян Миколи Іларійовича (файли: 21. Документи, що підтверджують стаж працівників.pdf, 21. Документи, що підтверджують стаж працівників.pdf.p7s);
- Дані про трудовий та страховий стаж Шпак Сергія Степановича (файли: 21. Документи, що підтверджують стаж працівників.pdf, 21. Документи, що підтверджують стаж працівників.pdf.p7s);
- Дані про трудовий та страховий стаж Барановського Мар’яна Петровича (файли: 21. Документи, що підтверджують стаж працівників.pdf, 21. Документи, що підтверджують стаж працівників.pdf.p7s).

Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу 1 тендерної документації назва предмета закупівлі – Капітальний ремонт зі встановлення пожежної сигналізації у Державній установі «Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернівецькій області» за адресою: м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 228 (ДК 021:2015: 45310000-3 -Електромонтажні роботи).
Вид предмету закупівлі – роботи.

Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 2 березня 2015 року № 222-VIII (зі змінами та доповненнями) встановлено, що надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, є одним із видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню.

Відповідно до пункту 2 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852, монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень відносяться до робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню.

Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови), встановлено вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень.

Відповідно до пункту 14 Ліцензійних умов встановлено, що керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
Слід зазначити, що ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» у складі тендерної пропозиції щодо Унгурян Миколи Іларійовича, на якого відповідно до наказу № 3-К від «20» березня 2024 року покладено обов’язки керівника робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень, не підтверджено відповідність Ліцензійним умовам. Зокрема, не підтверджено наявність вищої освіти за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія” та не підтверджено стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
Умови тендерної документації передбачають, зокрема, наступну вимогу «…Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах до предмету закупівлі та відповідають усім Ліцензійним вимогам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою КМУ № 852 від 23.11.2016 року». Надання в складі тендерної пропозиції будь-яких інших документів умовами тендерної документації не передбачено.
Разом з тим, в складі тендерної пропозиції Переможця відсутнє підтвердження наявності вищої освіти за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія” та відсутнє підтвердження стажу роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років щодо Унгурян Миколи Іларійовича, на якого відповідно до наказу № 3-К від «20» березня 2024 року покладено обов’язки керівника робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень.

Відповідно до пункту 15 Ліцензійних умов встановлено, що виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Слід зазначити, що ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» у складі тендерної пропозиції щодо Шпак Сергія Степановича, якого відповідно до наказу № 2 від 04.01.2022 р. переведено на посаду налагоджувальника контрольно-вимірювальних приладів та автоматики, не підтверджено відповідність Ліцензійним умовам. Зокрема, не підтверджено наявність розряду налагоджувальника контрольно-вимірювальних приладів та автоматики, який повинен бути не нижче 4-го.
Слід зазначити, що ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» у складі тендерної пропозиції щодо Барановського Мар’яна Петровича, якого відповідно до наказу № 9 від 15.11.2021 р. прийнято на посаду електромонтера охоронно-пожежної сигналізації, не підтверджено відповідність Ліцензійним умовам. Зокрема, не підтверджено наявність розряду електромонтера охоронно-пожежної сигналізації, який повинен бути не нижче 3-го.
Умови тендерної документації передбачають, зокрема, наступну вимогу «…Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах до предмету закупівлі та відповідають усім Ліцензійним вимогам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою КМУ № 852 від 23.11.2016 року».
Разом з тим, в складі тендерної пропозиції Переможця відсутнє підтвердження наявності розряду налагоджувальника контрольно-вимірювальних приладів та автоматики, який повинен бути не нижче 4-го, щодо Шпак Сергія Степановича, якого відповідно до наказу № 2 від 04.01.2022 р. переведено на посаду налагоджувальника контрольно-вимірювальних приладів та автоматики, та наявності розряду електромонтера охоронно-пожежної сигналізації, який повинен бути не нижче 3-го, щодо Барановського Мар’яна Петровича, якого відповідно до наказу № 9 від 15.11.2021 р. прийнято на посаду електромонтера охоронно-пожежної сигналізації.

Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції зазначеного Учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши Учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: aa22baf4ef1d42d4bb1c058b4b8f2103
Заголовок пункту скарги: Технічне завдання
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформацією про відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам - згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Додаток 2 до тендерної документації містить технічне завдання (відомість обсягів робіт) на закупівлю: Капітальний ремонт зі встановлення пожежної сигналізації у Державній установі «Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернівецькій області» за адресою: м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 228 – 1 робота.
2. Найменування робіт і витрат:

п/п
Найменування робіт та витрат
Одиниця
виміру Кількість Примітка
Локальний кошторис 02-01-01 на встановлення
пожежної сигналізації

1 Блок базовий на 20 променів приймально-контрольного
пускового концентратора ПС шт 5
2 Перетворювач [випромінювач або приймач]
ультразвуковий шт 6
3 Пристрій проміжний на 1 промінь шт 1
4 Сповіщувач ПС автоматичний димовий
фотоелектричний, радіоізотопний, світловий у
нормальному виконанні шт 280
5 Сповіщувач ПС автоматичний тепловий
електроконтактний, магнітоконтактний у нормальному
виконанні шт 25
6 Апарат керування і сигналізації, кількість кінців, що
підключаються, до 2 шт 27
7 Монтаж транспаранта світлового [табло] шт 50
8 Коробка відгалужувальна на стіні шт 9
9 Гучномовець або звукова колонка у приміщенні шт 196
10 Монтаж пульта шт 2
11 Монтаж кнопки виклику шт 30
12 Провід дво- та трижильний з роздільною основою по
стінах і стелях цегляних м 6800
13 Кабель до 35 кВ у прокладених трубах, блоках і коробах, маса 1 м до 1 кг м 350
14 Короби металевi по стiнах i стелях, довжина короба до 2 м м 350
15 На кожні 0,5 цеглини товщини стіни додавати шт 1410
16 Свердлення отворів в цегляних стінах, товщина стін 0,5 цеглини, діаметр отвору до 20 мм шт 470
17 Вимірювання опору шлейфа, опору ізоляції та омічної асиметрії на підсилювальній ділянці кола ділянка 48
18 Налагодження систем пожежогасіння, димовиведення і ОПС. Сповіщувач димовий шт 280
19 Налагодження систем пожежогасіння, димовиведення і ОПС. Сповіщувач світловий шт 22
20 Налагодження систем пожежогасіння, димовиведення і
ОПС. Сповіщувач ручний контактний шт 27
21 Налагодження систем пожежогасіння, димовиведення і
ОПС. Шлейф з електромагнітними пьєзоелектричними і
контактними сповіщувачами комплект 48

Відомість ресурсів


Ч.ч. Шифр ресурсу Найменування Одиниця
виміру Кількість

Будівельні матеріали, вироби і
комплекти

1 Гіпсові в'яжучі Г-3 т 0,0816
2 Дюбелі У658, У661 100шт 163,2
3 Дюбелі У658, У661 100шт 0,07

4 Дюбелі з розпірною гайкою ДГ 100шт 10,47

5 Гофрована труба металева Ду10 м 400
6 Скоба будівельна К853 100шт 163,2

7 Трубка ліноксинтова, діаметр 5-6 мм кг 8,16

8 Клей нітроглифталевий кг 6,8

9 Кабель КОВЕВнг (J-Y(St) YU-PF) 1x2x0,8 мм м 4500

10 Кабель екранований КОРкЕН FRHF FE180/E30 (JHXH-PF FE180/E30) 1x2x0,8 мм м 1700

11 Кабель екранований КОРкЕН FRHF
FE180/E30 (JHXH-PF FE180/E30) 1x2x0,8 мм м 900

12 Кабель КОРкНс FRHF FE180/E30 (HXH-FE180/E30) 3x1,5 мм м 50

13 Кабель канальний 10х15 м 150

14 Кабель канальний 25х40 м 200

15 Кнопка виклику КВ01 шт 30

16 Пульт мікрофонний ПМН-12 шт 1

17 Блок живлення БЖ-1230 шт 1

18 Модуль МЦА-GSM шт 1

19 ППКП "Тірас 16П" шт 2

20 ППКП "Тірас 16.128П" шт 1

21 ППКП "Тірас 8П" шт 1

22 Сповіщувач пожежний ручний SPR-3L шт 27

23 Сповіщувач пожежний ручний SPR-3L шт 3

24 Пульт чергової медсетри СД03-30 шт 1

25 Сповіщувач світло-звуковий "Джміль" ОСЗ-1 шт 1

26 Оповіщувач світло-звуковий ОСЗВ-А(В) 12 В типу "Вихід" шт 20

27 Коробка вогнестійка розподільча КВР 01/30 -30В шт 9

28 Модуль порошкового пожежогасіння МПП "Спрут - 3о" шт 1

29 Модуль порошкового пожежогасіння МПП "Спрут - 3о" шт 1

30 Зовнішній пристрій оптичної сигналізації ЗПОС шт 28

31 Гучномовець 3 АС100ПН-2 шт 69

32 Гучномовець 1АС100ПН-2 шт 113

33 Гучномовець 6 АС100ПН-2 шт 14

34 Устаткування мовленевого типу "Веллез" -120-600 шт 1

35 Сповiщувач пожежний димовий СПД-3 шт 28

36 Сповiщувач пожежний димовий СПД-3 шт 280

37 Сповiщувач пожежний тепловий ТПТ-3 шт 25

38 Сповiщувач пожежний тепловий ТПТ-3 шт 2

39 Лампа аварійного освітлення з акумулятором шт 1

40 Акумуляторна батарея АКБ 7 А/Ч (12В) шт 2

41 Акумуляторна батарея АКБ 18 А/Ч (12В) шт 3



Довідкові дані

Будівельне сміття
т 0,1128

3.5. Ціна пропозиції повинна бути визначена на підставі Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 (із змінами).
3.7. Договірна ціна подається в складі пропозиції і визначається у ліцензійному програмному комплексі (надати документальне підтвердження наявності ліцензії на програмний комплекс) та подається з розрахунками (локальні кошториси, розрахунки загальновиробничих витрат, прибутку, адміністративних витрат, підсумкова відомість ресурсів, інших витрат, що враховані у договірній ціні, зведеного кошторисного розрахунку з врахуванням витрат на технічний нагляд 1,5% від глав 1-9).
У разі посилання в тендерній документації на виробника, торговельну марку, патент щодо обладнання, устаткування, інвентарю, матеріалів, тощо учасник може застосувати «еквівалент». Оскільки закупівлі робіт здійснюються відповідно до чинних стандартів, норм та правил виконання робіт з будівництва, які повинні відповідати проєктним рішенням та затвердженій в установленому порядку проєктній документації, то учасник під еквівалентом повинен запропонувати обладнання, устаткування, матеріали, інвентар тощо, які за технічними характеристиками дозволять учаснику виконати проєктні рішення в повному комплексі згідно з чинними нормами в будівництві. Тому у разі заміни обладнання, устаткування, матеріалів, інвентарю тощо на «еквівалент» під час подання тендерної пропозиції такий учасник повинен подати порівняльну таблицю технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентарю тощо, які він планує замінити, для підтвердження технічної, функціональної та якісної відповідності еквівалента технічним рішенням проєктної документації.

У складі тендерної пропозиції ТОВ «БІЛДІНГ ПРОТЕКТ» містяться, зокрема:
- договірна ціна (файли: 24. Кошториси Чернівці 11072024.PDF, 24. Кошториси Чернівці 11072024.PDF.p7s);
- розрахунки №№ 1 - 4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис.грн. (файли: 24. Кошториси Чернівці 11072024.PDF, 24. Кошториси Чернівці 11072024.PDF.p7s);
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-01 на встановлення пожежної сигналізації (файли: 24. Кошториси Чернівці 11072024.PDF, 24. Кошториси Чернівці 11072024.PDF.p7s);
- зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва № (файли: 24. Кошториси Чернівці 11072024.PDF, 24. Кошториси Чернівці 11072024.PDF.p7s);
- локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 на встановлення пожежної сигналізації (файли: 24. Кошториси Чернівці 11072024.PDF, 24. Кошториси Чернівці 11072024.PDF.p7s);
- підсумкова відомість ресурсів (файли: 24. Кошториси Чернівці 11072024.PDF, 24. Кошториси Чернівці 11072024.PDF.p7s);
- пояснювальна записка (файли: 24. Кошториси Чернівці 11072024.PDF, 24. Кошториси Чернівці 11072024.PDF.p7s).

Слід зазначити, що в наданому Переможцем в складі тендерної пропозиції локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01 на встановлення пожежної сигналізації зазначено наступні найменування робіт і витрат, які не передбачені локальним кошторисом 02-01-01 на встановлення пожежної сигналізації, наведеному Замовником у першій таблиці пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації, зокрема:


Локальний кошторис 02-01-01 на встановлення пожежної сигналізації, наведений Замовником у першій таблиці пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації, містить всього 21 (двадцять одну) позицію найменувань робіт і витрат. При цьому, локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 на встановлення пожежної сигналізації, наданий Переможцем в складі тендерної пропозиції, містить всього 55 (п’ятдесят п’ять) позицій найменувань робіт і витрат.

Слід також зазначити, що під № 12 шифру ресурсу &С1-414-2-456 розділу ІІІ «Будівельні матеріали, вироби і комплекти» підсумкової відомості ресурсів, наданої Переможцем в складі тендерної пропозиції, зазначено «Гучномовець 6 АС 100ПН». При цьому, в розділі «Будівельні матеріли, вироби і комплекти» відомості ресурсів (друга таблиця пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації) Замовником зазначено «Гучномовець 6 АС100ПН-2». Умови тендерної документації передбачають, зокрема, вимогу про те, що у разі заміни обладнання, устаткування, матеріалів, інвентарю тощо на «еквівалент» під час подання тендерної пропозиції такий учасник повинен подати порівняльну таблицю технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентарю тощо, які він планує замінити, для підтвердження технічної, функціональної та якісної відповідності еквівалента технічним рішенням проєктної документації.
Разом з тим, в складі тендерної пропозиції Переможця відсутня порівняльна таблиця технічних характеристик тих позицій обладнання, які він планує замінити, для підтвердження технічної, функціональної та якісної відповідності еквівалента технічним рішенням проєктної документації, оскільки під час подання тендерної пропозиції було замінено обладнання на «еквівалент».
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, у зв’язку з чим повинна бути відхилена Замовником на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: ea91a11dd3a24507a0566f0337759a80
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-27-010483-a.a2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 10.07.2024 00:00
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 771f8acb727e4330af95761cbc34358f
Заголовок пункту скарги: В пункті 5.1.-5.4. Додатку 4 встановлена вимога, що учасники мають надати: Сертифікати ISO. Даний сертифікат має бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним Агентством з акредитації України. На підтвердження надати Атестат про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію в якому наявна сфера акредитації: «Будівництво».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В пункті 5.1.-5.4. Додатку 4 встановлена вимога, що учасники мають надати: «Скан-копія чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату на систему якості ISO 9001:2015. Якщо з дати видачі сертифікату на систему якості ISO 9001:2015 на дату подачі пропозиції пройшло менше року, то надається копія рішення або інший документ, що підтверджує проведення первинного аудиту органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом. Якщо з дати видачі сертифікату на систему якості ISO 9001:2015 на дату подачі пропозиції пройшло більше одного року, то надається копія рішення або інший документ, що підтверджує проведення щорічного аудиту органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом. Даний сертифікат має бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним Агентством з акредитації України. На підтвердження надати Атестат про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію в якому наявна сфера акредитації: «Будівництво».
5.1 Скан-копія чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015. Якщо з дати видачі сертифікату на систему якості ISO 14001:2015 на дату подачі пропозиції пройшло менше одного року, то надається копія рішення або інший документ, що підтверджує проведення первинного аудиту органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом. Якщо з дати видачі сертифікату на систему якості ISO 14001:2015 на дату подачі пропозиції пройшло більше одного року, то надається копія рішення або інший документ, що підтверджує проведення щорічного аудиту органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом. Даний сертифікат має бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним Агентством з акредитації України. На підтвердження надати Атестат про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію в якому наявна сфера акредитації: «Будівництво».
5.2 Скан-копія чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі системи менеджменту протидії корупції ISO 37001:2016. Якщо з дати видачі сертифікату на систему менеджменту протидії корупції ISO 37001:2016 на дату подачі пропозиції пройшло менше одного року, то надається копія рішення або інший документ, що підтверджує проведення первинного аудиту органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом. Якщо з дати видачі сертифікату на систему менеджменту протидії корупції ISO 37001:2016 на дату подачі пропозиції пройшло більше одного року, то надається копія рішення або інший документ, що підтверджує проведення щорічного аудиту органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом. Даний сертифікат має бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним Агентством з акредитації України. На підтвердження надати Атестат про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію в якому наявна сфера акредитації: «Будівництво».
5.3 Скан-копія чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018. Якщо з дати видачі сертифікату на систему якості ISO 45001:2018 на дату подачі пропозиції пройшло менше одного року, то надається копія рішення або інший документ, що підтверджує проведення первинного аудиту органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом. Якщо з дати видачі сертифікату на систему якості ISO 45001:2018 на дату подачі пропозиції пройшло більше одного року, то надається копія рішення або інший документ, що підтверджує проведення щорічного аудиту органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом. Даний сертифікат має бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним Агентством з акредитації України. На підтвердження надати Атестат про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію в якому наявна сфера акредитації: «Будівництво».

В Додатку 4 тендерної документації, встановлена вимога «Сертифікати повинні бути видані органами сертифікації, що акредитовані Національним Агентством з акредитації України. На підтвердження надати Атестат про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію в якому наявна сфера акредитації: «Будівництво»

По перше: Вимога щодо того, що Сертифікати видані органом сертифікації, що акредитовані Національним Агенством з акредитації України є дискримінаційною, так як наше підприємство має Сертифікати :
- сертифікат ISO 45001:2018 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування
- сертифікат ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015)
- сертифікат ISO 14001:2015 ( ISO 14001:2015, IDT) Системи екологiчного менеджменту.
- сертифікат ISO 37001:016 «Системи менеджменту протидії корупції»

Видані ТОВ «Центр сертифікації та аудиту», даний орган сертифікації не є акредитованим в НААУ, так як частина 1 статті 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» передбачає такий принцип як – добровільність акредитації. ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» дану добровільну акредитацію не проходив. ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» є органом сертифікації, який здійснює свою господарську діяльність відповідно Статуту.
Дані сертифікати, видані ТОВ «Центр сертифікації та аудиту», даний орган сертифікації не є акредитованим Національним агенством з акредитації України, так як частина 1 статті 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» передбачає такий принцип як – добровільність акредитації.
Також на сертифікатах виданих нам ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» відсутній національний знак акредитації, так як жодним Нормативно правовим актом України не передбачено вимог того, ЯКІ ЗНАКИ ТА МАЛЮНКИ повинні міститися на Сертифікатах.
Тому, вимога того, що на підтвердження надати Атестат про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію в якому наявна сфера акредитації: «Будівництво».
За таких умов участь в закупівлі зможе прийняти лише той суб’єкт господарювання, котрий пройшов сертифікацію лише в певному органі, вимоги до якого вказав замовник в документації, та має Атестат про акредитацію з Додатком до атестату про акредитацію в якому наявна сфера акредитації: «Будівництво», що є дискримінаційним до інших суб’єктів господарювання, котрі проходили сертифікацію в іншому органі.
Стаття 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає такий принцип здійснення публічних закупівель як недискримінація учасників.
По друге: Дана умова не узгоджується з Ліцензійними умовами.
Надання даних послуг регулюється Постановою КМУ від 23.11.2016 року №852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення»
Пункт 1 даної постанови вказує «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом…»
Ліцензійними умовами, не передбачена наявність вище зазначених Сертифікатів.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискрімінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 58785e7cc0484353a567ab95ce77da0e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-27-010483-a.b1
Назва: Скарга на дискрімінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.07.2024 18:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.07.2024 14:58
Дата виконання рішення Замовником: 23.07.2024 19:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: Повідомляємо, що внесені зміни до Тендерної документації та затверджена нова редакція від 23.07.2024 року Додатку 4 (Інші документи, які мають бути надані учасником у складі пропозиції
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА", Литвин Володимир 380507037753 Alena.budperspektyva@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a5ea678acfe54c3497f66985e3c74b07
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 5.1. Додатку 4 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: «Скан-копія чинного на кінцеву дату подання пропозиції сертифікату Учасника закупівлі системи менеджменту протидії корупції ISO 37001:2016. Якщо з дати видачі сертифікату на систему менеджменту протидії корупції ISO 37001:2016 на дату подачі пропозиції пройшло менше одного року, то надається копія рішення або інший документ, що підтверджує проведення первинного аудиту органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом. Якщо з дати видачі сертифікату на систему менеджменту протидії корупції ISO 37001:2016 на дату подачі пропозиції пройшло більше одного року, то надається копія рішення або інший документ, що підтверджує проведення щорічного аудиту органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом. Даний сертифікат має бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним Агентством з акредитації України. На підтвердження надати Атестат про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію в якому наявна сфера акредитації: «Будівництво».









Вимога щодо наявності сертифікату ISO 37001:2016, який має бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним Агентством з акредитації України, а також щодо наявності Атестату про акредитацію, разом з Додатком до атестату про акредитацію, в якому наявна сфера акредитації: «Будівництво» є дискримінаційною для нас, з огляду на те, що наше підприємство має Сертифікат ISO 37001 , який виданий органом сертифікації, що не акредитований Національним Агентством з акредитації України.

Звертаємо Вашу увагу, що ми маємо сертифікат ISO 37001 в редакції ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» , який виданий Органом з сертифікації Audit & Certification.

Таким чином, такі сертифікати є тотожними, але мають відмінності у своїй назві та відмінності щодо органу їх видання, що жодним чином не впливає на підтвердження того, що наша система менеджменту відповідає певним міжнародним правилам щодо протидії корупції та хабарництву.
Даний орган сертифікації (Audit & Certification) не є акредитованим національним Агентством з акредитації України, та не зобов`язаний проходити таку акредитацію, так як ч. 1 статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» передбачає такий принцип як – добровільність акредитації. Орган з сертифікації Audit & Certification дану добровільну акредитацію не проходив, тому він не має Атестату про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію в якому наявна сфера акредитації: «Будівництво».
При цьому, Орган з сертифікації Audit & Certification - є органом, який здійснює свою господарську діяльність відповідно Статуту та норм чинного законодавства України.

Отже за таких умов, участь в закупівлі може прийняти лише той Учасник , який має саме сертифікат в редакції ISO 37001:2016, виданий органом сертифікації, акредитованим НААУ та має Атестат про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію в якому наявна сфера акредитації: «Будівництво».

Просимо Замовника внести зміни до тендерної документації та надати можливість подати сертифікат у редакції ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації, та видвлити вимогу щодо надання Атестату про акредитацію разом з Додатком до атестату про акредитацію в якому наявна сфера акредитації: «Будівництво».

Як доказ порушення нашого права надаємо копії : сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: e56c5ceec8364035b237323a7975d56c
Заголовок пункту скарги: Відповідно до вимог пп. 2.1. п.2 Додатку 1 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог пп. 2.1. п.2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається надання:
«Довідка, складена за формою №2**(додається) про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (зазначаються лише ті працівники, які безпосередньо залучатимуться до виконання робіт за предметом закупівлі, кількість яких має бути достатньою для виконання робіт.
Наявність працівників підтверджується:
- для підтвердження кваліфікації з охорони праці учасником додатково надається скан-копії посвідчень про перевірку знань з охорони праці обов’язково на директора та головного інженера».

Предметом закупівлі є капітальний ремонт зі встановлення пожежної сигналізації (Електромонтажні роботи).
Такий вид робіт/послуг виконується на підставі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі – Ліцензійні умови).
Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме, згідно п.14,15:
14. Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
-електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
-налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб.







Отже, даний перелік не містить вимог щодо підтвердження кваліфікації стосовно директора та голового інженера та немає обов`язку надання скан-копії посвідчень про перевірку знань з охорони праці обов’язково на директора та головного інженера.

Таким чином, вищезазначені працівники та документи не стосуються предмету закупівлі.
Ми не зобов`язані мати посвідчення про перевірку знань з охорони праці на директора та головного інженера.
Враховуючи вищезазначене, ми маємо право надавати роботи/послуги з капітального ремонту зі встановлення пожежної сигналізації, адже ми маємо ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, необхідне обладнання та праціників, відповідно до Ліцензійних умов від 23 листопада 2016 № 852, необхідні дозволи, але ми не можемо взяти участь у закупівлі через вимогу надання «скан-копії посвідчень про перевірку знань з охорони праці обов’язково на директора та головного інженера».
Просимо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення вимоги щодо надання «скан-копії посвідчень про перевірку знань з охорони праці обов’язково на директора та головного інженера»

Докази:
- Постанова КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-2016-%D0%BF#Text;
- Ліцензія ДСНС (Наказ Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: c18ab363dd334d2c97c22c1eb104e2eb
Заголовок пункту скарги: Відповідно до вимог пп 2.2. п.2 Додатку 1 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог пп 2.2. п.2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається надання:
«У разі якщо учасник планує залучити субпідрядника(ів)/співвиконавця(ів) для підтвердження наявності працівників, які мають необхідні знання та досвід то такий учасники у складі пропозиції надають документи які підтверджують працевлаштування працівників у субпідрядника(ів)/співвиконавця(ів) та їх кваліфікацію з підтвердженням відповідно до вимог цієї документації, встановлених до самих учасників».

Для нас така вимога є дискримінаційною, адже ми плануємо залучити субпідрядну організацію в частинні надання конкретних документів кваліфікації, але у разі залучення субпідрядника, ми повинні підтвердити наявність усіх документів у субпідрядника для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”, згідно Додатку 1.

Згідно Закону «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід,





учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.

Субпідрядник, у випадку його залучення , не є Учасником закупівлі.
Він не зобов`язаний мати усі документи для підтвердження кваліфікації, у випадку його залучення до публічної закупівлі.

Відповідно п.47 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі- Особивості), «у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом».

Отже, у випадку залучення субпідрядників, Замовник лише перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей. Надання будь яких інших документів від Субпідрядників не передбачено чинним законодавством у сфері публічних закупівель.

Таким чином, дана вимога суперечить Постанові КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та Закону України “Про публічні закупівлі”, адже, субпідрядники не зобов՚язані у складі пропозиції надавати документи на підтвердження відповідності усіх кваліфікаційний критерієв (усіх документів кваліфікації, встановлениї в Додатку 1), на рівні з Учасником.

Виходячи із вищесказаного, просимо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення вимоги, що «у разі якщо учасник планує залучити субпідрядника(ів)/співвиконавця(ів) для підтвердження наявності працівників, які мають необхідні знання та досвід то такий учасники у складі пропозиції надають документи які підтверджують працевлаштування працівників у субпідрядника(ів)/співвиконавця(ів) та їх кваліфікацію з підтвердженням відповідно до вимог цієї документації, встановлених до самих учасників».


Докази:
- Постанова КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 « Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-2016-%D0%BF#Text;





- Ліцензія ДСНС (Наказ Про видачу ліцензій на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: e0505d2a966e4ce49a51c028bb7695e1
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п.1.1. Додатку 1 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п.1.1. Додатку 1 до тендерної документації, Учасники повинні надати «кольорові скан-копії з оригіналу листа-підтвердження орендодавця, лізингодавця або іншої особи, яка зазначена у відповідному договорі, щодо не заперечення використання його обладнання, техніки, транспортних засобів та ін. для виконання робіт Учасником за предметом закупівлі на весь строк виконання робіт за предметом закупівлі (обов’язково вказується предмет закупівлі, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі), замовник закупівлі). Якщо орендодавець, лізингодавець, чи інша особа, яка зазначена у відповідному договорі, не є власником обладнання, техніки, транспортних засобів, додатково надається кольорова скан-копія з оригіналу листа-підтвердження від власника такого обладнання, техніки, транспортних засобів щодо не заперечення використання його обладнання, техніки, транспортних засобів та ін. для виконання робіт Учасником за предметом закупівлі на весь строк виконання робіт за предметом закупівлі (обов’язково вказується предмет закупівлі, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі), замовник закупівлі)»

Дана вимога є дискримінаційною для нас та такою, що порушує наше право на участь в даній процедурі закупівлі у зв’язку з тим, що ставить нас у залежність від третіх осіб, які можуть не надати листи – підтвердження на використання та розміщення документів в системі Prozorrо.
Відповідно до норм чинного законодавства України, підставою для тимчасового платного користуванням майном (рухомим та не рухомим ) є договір оренди/суборенди, договір лізигу, договір майнового найму, інших договорів та правочинів.
Ми маємо необхідне обладнання, транспорт, приміщення тощо для виконання даного виду послуг, при цьому, деяке з них, ми маємо на праві тимчасового користування, згідно договорів оренди.
Отже, ми не зобов`язані додатково отримувати листи-підтвердження від своїх орендодавців, адже укладаючи відповідний договір оренди, цим самим Орендодавець підтвердив своє не заперечення використання його майна, транспортних засобів та ін. Згідно предмету договорів оренди, Орендодавець передає у строкове платне користування відповідне майно та підписує, зі своєї сторони, відповідні акти прийома-передачі майна.
Таким чином, ми не можемо взяти участь у закупівлі, через наявну дискримінаційну вимогу, та відмову Орендодавців надавати листи-підтвердження щодо не заперечення використання його майна, транспортних засобів.
Ми маємо право надавати роботи/послуги з капітального ремонту зі встановлення пожежної сигналізації, адже ми маємо ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, необхідне обладнання та праціників, відповідно до Ліцензійних умов від 23 листопада 2016 № 852, необхідні дозволи, але ми не можемо взяти участь у закупівлі через вимогу надання листа-підтвердження орендодавця, лізингодавця або іншої особи, яка зазначена у відповідному договорі, щодо не заперечення використання його обладнання, техніки, транспортних засобів та ін. для виконання робіт Учасником за предметом закупівлі на весь строк виконання робіт за




предметом закупівлі (обов’язково вказується предмет закупівлі, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі), замовник закупівлі).
Просимо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення даної вимоги з тендерної документації.


Докази:
Договір приміщення.
Договір оренди транспорту.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації