• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Канцелярські товари («Папір офісний А-4, Папка-реєстратор»)

Завершена

249 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 249.00 UAH
Період оскарження: 27.06.2024 13:59 - 27.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 6f60be67713346789cc75ce46096010d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-27-006147-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
ТОВ "ТВГ Український папір" подає скаргу від 04.07.2024 р. №135/юр/24.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.07.2024 18:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.07.2024 14:50
Дата виконання рішення Замовником: 23.07.2024 11:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.07.2024 року № 12150-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документац
Автор: ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР", Ігор 380673873633 yurist2@ukrpap.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 75e9e7df80e847c19a837c9a35011381
Заголовок пункту скарги: 1. Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «ТВГ Український папір» вважає, що Замовником у тендерній документації, затвердженій рішенням Уповноваженою особою Замовника у формі протоколу від 02.07.2024 року № 40 (надалі – Документація) встановлено дискримінаційні вимоги до учасників, які обмежують конкуренцію, звужують коло учасників, є дискримінаційними, порушують вимоги Закону та які дозволять Замовнику визначити переможцем процедури заздалегідь визначеного учасника на власний розсуд Замовника без дотримання принципу об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів учасників. Зазначене обґрунтовуємо наступними підставами.

1. Таблицею Додатку №4 Документації встановлені технічні характеристики до предмету закупівлі, а саме:
№ з/п Найменування Од. вим. Кіл-ть Технічні вимоги,фізико-хімічні характеристики товару, допуски виробників обладнання, посилання на ДСТУ, ГОСТ,ТУ та тд
1 Папір А4 пач 985 Щільність г/м2 ISO 536 - 80±3
Товщина ISO 534 - не менше 97 мкм (µm)
Непрозорість ISO 2471 - не менше 93 %
Білизна СІЕ ISO 11475 - не менше 170
Вологість, %, ISO 287 не менше 4,5

Хочемо зазначити, що встановлені Замовником технічні характеристики паперу відносяться лише до паперу виробництва однієї компанії.
При цьому, надати еквівалент вказаному паперу неможливо, оскільки відсутній будь-який інший виробник, який може запропонувати аналогічний папір з такими ж технічними характеристиками у їх сукупності, яка вимагається Замовником у Документації.
Провівши дослідження ринку паперу та проаналізувавши сертифікати якості на папір (сертифікати якості додаються), який пропонується до продажу на ринку України постачальниками різноманітних торгівельних марок різних виробників паперу, встановлено, що технічні характеристики жодної торгівельної марки паперу не відповідають у сукупності всім вимогам, які встановлені Замовником у Документації до паперу офісного формату А-4.
В зв’язку з цим, вважаємо, що вимоги Документації є дискримінаційними по відношенню до учасників та встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції серед учасників в даному тендері.
Порівняльна таблиця відповідності (не відповідності) технічних характеристик паперу, наявного на ринку України, щодо вимог, встановлених у Документації:

№ з/п Технічні характеристики, папір А4 Показники Фактичні параметри паперу для порівняння Відповідність
«Double A» «Pioneer» «Navigator Universal» «IQ PREMIUM» ТАК/ НІ
1 2 3 4
1. Щільність г/м2 ISO 536 80±3 80 80 80 80 +/-3.0 ТАК
2. Товщина ISO 534, мкм (µm) не менше 97 103-110 108 107 107+/-3 ТАК
3. Білизна СІЕ ISO 11475 не менше 170 165-167 171 161 170+/-4.0 ТАК – 2.
НІ – 1,3,4.
4. Непрозорість ISO 2471,% не менше 93 > 94 94 93 94+/-1 ТАК
5. Вологість, %, ISO 287 не менше 4,5 3.0-4.0 4.0 4.0 5.0+/-0,5 ТАК – 4.
НІ – 1,2,3.

Таким чином, жодний виробник паперу, порівняного вище в таблиці, не може забезпечити відповідність всіх технічних характеристик паперу у їх сукупності вимогам, встановленим Замовником у Документації.
З метою усунення дискримінаційних вимог, про які зазначено вище, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку №4 Документації таким чином, щоб була забезпечена можливість учасникам надати еквівалент паперу формату А-4, в тому числі шляхом збільшення (зменшення) можливих допусків відхилень від встановлених технічних характеристик, вилучення технічних характеристик, визначення методів, способів, засобів, за допомогою яких вимірювались технічні характеристики паперу, або будь-яким іншим способом у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «ТВГ Український папір», та які порушують правові норми, визначені ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 44f0f8aac3974885b33af2b51f2e17e8
Заголовок пункту скарги: 2. Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Таблицею Додатку № 4 Документації встановлені технічні характеристики до предмету закупівлі, а саме:
№ з/п Найменування Од. вим. Кіл-ть Технічні вимоги,фізико-хімічні характеристики товару, допуски виробників обладнання, посилання на ДСТУ, ГОСТ,ТУ та тд
2 Папка-реєстратор шт 130 Вид: папка-реєстратор
Тип механізму: арочний
Тип обкладинки: двухсторонній
Формат: FC
Ширина торця: 75мм
Колір: синій
Розмір: 285*345*75мм
Місткість папки: до 600 аркушів
Щільність картону: 1300 г/м2

Хочемо зазначити, що встановлені Замовником технічні характеристики папки-реєстратора відносяться лише до паперу виробництва однієї компанії.
При цьому, надати еквівалент вказаній папці-реєстратор неможливо, оскільки відсутній будь-який інший виробник, який може запропонувати аналогічну папку-реєстратор з такими ж технічними характеристиками у їх сукупності, яка вимагається Замовником у Документації.
В зв’язку з цим, вважаємо, що вимоги Документації є дискримінаційними по відношенню до учасників та встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції серед учасників в даному тендері.
Порівняльна таблиця відповідності (не відповідності) технічних характеристик папки-реєстратора, наявного на ринку України, щодо вимог, встановлених у Документації:
№ з/п Технічні характеристики, папір А4 Показники Фактичні параметри паперу для порівняння Відповідність
«BUROMAX» «ECONOMIX» ТАК/ НІ
1 2
1. Вид папка-реєстратор ТАК ТАК ТАК
2. Тип механізму арочний ТАК ТАК ТАК
3. Тип обкладинки двухсторонній ТАК ТАК ТАК
4. Формат FC А4 А4 НІ
5. Ширина торця 75мм 70 70 НІ
6. Колір синій Не зазначене в сертифікаті Не зазначене в сертифікаті НІ
7. Розмір 285*345*75мм Не зазначене в сертифікаті 285*315*70 НІ
8. Місткість папки до 600 аркушів До 450 До 450 НІ
9. Щільність картону 1300 г/м2 1500 1400 НІ

Таким чином, жодний виробник папки-реєстратора, порівняного вище в таблиці, не може забезпечити відповідність всіх технічних характеристик папки-реєстратора у їх сукупності вимогам, встановленим Замовником у Документації.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Документації шляхом викладення вимоги, на позицію 2 Таблиці Додатку №4 Документації, в наступній редакції:
2 Папка-реєстратор шт 130 Вид: папка-реєстратор
Тип механізму: арочний
Тип обкладинки: двухсторонній
Формат: А4
Ширина торця: 70-75мм
Колір: синій
Розмір: 285*315*70-75мм
Місткість папки: до450 аркушів
Щільність картону: від 1400 г/м2
Вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «ТВГ Український папір», та які порушують правові норми, визначені ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: fe3a43c4f2d74cf28a977a2e5fdb81fb
Заголовок пункту скарги: 3. Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Пунктом 1 Додатку №4 Документації встановлено, що для підтвердження якості товару Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції наступні документи: Копію сертифікату якості та/або паспорту якості, з обов’язковим зазначенням усіх технічних характеристик зазначених у технічних вимогах Замовника, виданого виробником.
Необхідно зазначити, що копія сертифікату якості та/або паспорту якості, з обов’язковим зазначенням усіх технічних характеристик зазначених у технічних вимогах Замовника, виданого виробником, не є складовою частиною тендерної пропозиції та його надання не вимагається згідно чинного законодавства України. Учасник несе відповідальність за постачання неякісного товару відповідно до договору, що буде підписуватись після визначення останнього переможцем закупівлі. Учасник закупівлі повинен підтверджувати якість предмету закупівлі, шляхом надання в своїй тендерній пропозиції технічного опису на товар, що пропонує до постачання Замовнику.
Тому, встановлення Замовником вимоги про необхідність надання копії сертифікату якості та/або паспорту якості, з обов’язковим зазначенням усіх технічних характеристик зазначених у технічних вимогах Замовника, виданого виробником є неправомірним та може бути додатковою підставою для відхилення пропозиції учасника Замовником.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку №4 Документації та вилучити вищезазначену дискримінаційну вимогу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: cad9ae944e5447bf8792a0012f994750
Заголовок пункту скарги: 4. Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 4. Пунктом 2 Додатку №4 Документації встановлено, що для підтвердження якості товару Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції наступні документи: У випадку, якщо Учасник процедури закупівлі не є виробником запропонованого товару, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати авторизаційний лист, виданий на ім’я Учасника від виробника/офіційного імпортера запропонованого товару, у якому виробник/офіційний імпортер підтверджує партнерські відносини з Учасником, надає повноваження Учаснику представляти продукцію (зазначити перелік ТМ або товару) у процедурі закупівлі та підтверджує можливість поставки запропонованого Учасником товару придатного для використання та в терміни, визначені тендерною документацією із обов’язковим зазначенням Замовника торгів та ідентифікатору закупівлі. Якщо вищевказану інформацію надає офіційний імпортер в Україні, Учасник повинен у складі тендерної документації надати документальне підтвердження (лист або довідку) надане виробником, на ім’я Замовника закупівлі з посиланням на номер закупівлі, в якому (ій) виробник визначає повноваження імпортера його товарів в Україні підписане уповноваженою особою виробника, з відтиском печатки/штампа виробника.
По-перше, хочемо відмітити, що постачальниками товарів, що становлять предмет закупівлі в Україні є не лише виробники такого паперу, але й будь-які суб’єкти господарювання, які здійснюють відповідну діяльність на законних підставах. Оскільки постачальники товарів, що становлять предмет закупівлі, не обов’язково є та повинні бути його виробниками, встановлена вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників виключно виробниками, що є дискримінацією учасників.
По-друге, як свідчать долучені до скарги сертифікати якості на товари, що становлять предмет закупівлі є іноземні компанії, які здійснюють свою господарську діяльність на територію юрисдикцій своїх країн та виконують вимоги законодавства, чинного в країнах виробників товарів. Постачальники товарів в Україні позбавлені можливості змусити виробників товарів, що становлять предмет закупівлі надати авторизаційний лист, виданий на ім’я Учасника від виробника/офіційного імпортера запропонованого товару, у якому виробник/офіційний імпортер підтверджує партнерські відносини з Учасником, надає повноваження Учаснику представляти продукцію (зазначити перелік ТМ або товару) у процедурі закупівлі та підтверджує можливість поставки запропонованого Учасником товару придатного для використання та в терміни, визначені тендерною документацією із обов’язковим зазначенням Замовника торгів та ідентифікатору закупівлі.
Також необіхдно зазначити наведені вище умови Документації обмежують коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з виробниками (офіційними представниками, дилерами, дистриб’юторами). Такі вимоги є дискримінаційними стосовно інших учасників Процедури закупівлі, у тому числі Скаржника.
Таким чином, встановивши вимоги у Додатку №4 Документації Замовником умисно обмежено конкуренцію лише тими учасниками, які мають господарські відносини з виробниками товарів, або його офіційними представниками, або його офіційними дистриб’юторами (імпортерами) в Україні. Тому, такі вимоги Документації є дискримінаційними та повинні бути вилучені Замовником з Документації.
Отже, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку №4 до Документації та вилучити дискримінаційні вимоги.

Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3709-р/пк-пз від 27.03.2023року.
Вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «ТВГ Український папір», та які порушують правові норми, визначені ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації