-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комп’ютерне обладнання для пілотних класів Нової української школи для закладів загальної середньої освіти Шевченківського району м. Києва за кодом ДК 021:2015-30230000-0 «Комп’ютерне обладнання»
Усі документи тендерної пропозиції, які готуються учасником, повинні бути складені українською мовою. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову.
Завершена
60 770.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 303.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 303.85 UAH
Період оскарження:
27.06.2024 10:54 - 19.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення пропозиції учасника
Номер:
619658bf39b146dfbc5acf514081b2ad
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-27-002842-a.b2
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення пропозиції учасника
Скарга:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-27-002842-a. Ми, ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» (надалі за текстом – Скаржник) виявили бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подали свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було – Комп’ютерне обладнання для пілотних класів Нової української школи для закладів загальної середньої освіти Шевченківського району м. Києва за кодом ДК 021:2015-30230000-0 «Комп’ютерне обладнання».
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом № 167 від 25.07.2024 року була відхилена. Підставою відхилення зазначено те, що тендерна пропозиція скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам, встановленим Замовником, а саме не виконано п.8 Додатку 1 до ТД – не подано гарантійний лист від сервісного центру чи договір з сервісним центром, який буде обслуговувати техніку по гарантії.
Щодо вказаної підстави відхилення пояснюю наступне.
Пунктом 8 Додатку 1 до ТД встановлена вимога надати «Гарантійний лист від сервісного центру чи договір з сервісним центром, який буде обслуговувати техніку по гарантії».
Тобто, ТД передбачала можливість для учасника надання:
- АБО гарантійного листа від сервісного центру, який буде обслуговувати техніку по гарантії;
- АБО договір з сервісним центром, який буде обслуговувати техніку по гарантії.
Жодних інших вимог щодо форми та змісту гарантійного листа, статусу сервісного центру, виду КВЕД, підтвердження будь-яких повноважень, розташування, тощо тендерна документація не містить.
На виконання п. 8 Додатку 1 до ТД ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» у складі пропозиції надано гарантійний лист від сервісного центру, який буде обслуговувати техніку по гарантії – файл тендерної пропозиції «Гарант лист – СЦ». Гарантійним листом ФОП Широбокова Н.М. підтверджує, що буде здійснювати гарантійне обслуговування запропонованої нами техніки протягом гарантійного строку.
Таким чином, вимога п. 8 Додатку 1 до ТД ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» виконана в повному обсязі.
Наша тендерна документація безпідставно та незаконно відхилена з цієї підстави.
Щодо надання Замовником 24 годин на виправлення невідповідностей.
Звертаємо увагу органу оскарження, що Замовником 24.07.2024 року надано 24 години на виправлення невідповідностей. Однією з «невідповідностей» Замовником зазначено:
«4). Відповідно до вимог абзацу п.8 «Інші документи для учасника» Додатку 1 до тендерної документації предмета закупівлі учасник повинен надати: Гарантійний лист від сервісного центру чи договір з сервісним центром, який буде обслуговувати техніку по гарантії. Просимо надати відповідні документи або лист-роз’яснення щодо ненадання таких документів. У зв’язку з тим, що ФОП «ШИРОБОКОВА НАТАЛЯ МИКОЛАЇВНА», код ЄДРПОУ/ІПН 3026207584, по здійсненню господарської діяльності не має коду КВЕД: 95.11 «Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування».
На виконання вказаної невідповідності протягом 24 годин нами надано відповідний лист-роз’яснення – архів «24»; файл у складі тендерної пропозиції «Довідка — копия.pdf». У вказаній довідці нами надано Замовнику наступні роз’яснення:
«Відповідно до вимог абзацу п.8 «Інші документи для учасника» Додатку 1 до тендерної документації предмета закупівлі учасник повинен надати: Гарантійний лист від сервісного центру чи
договір з сервісним центром, який буде обслуговувати техніку по гарантії. На виконання вказаної вимоги у складі пропозиції надано Гарантійний лист від сервісного центру – файл «Гарант лист – СЦ». Вказаний лист відповідає вимогам тендерної документації. Вимога тендерної документації виконана в повному обсязі.
Щодо відсутності виду КВЕД 95.11 «Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування» у ФОП «ШИРОБОКОВА НАТАЛЯ МИКОЛАЇВНА» повідомляємо наступне:
- тендерною документацією не встановлювалась вимога КВЕД 95.11 «Ремонт комп'ютерів і
периферійного устаткування» для сервісного центру, що надає гарантійний лист;
- учасник ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» не обирає та не може нести відповідальність за КВЕДИ окремих суб’єктів господарювання;
- суб’єкт господарювання має право здійснювати будь-який вид діяльності, що не заборонений законом, і на здійснення якого не слід отримувати ліцензії, незалежно від того, чи внесено інформацію про нього (код такої діяльності за КВЕД) до ЄДР.
Враховуючи зазначене, та те, що вимога тендерної документації виконана в повному обсязі, вказана «невідповідність» не може бути підставою відхилення пропозиції учасника».
На суб’єктивну думку Замовника наданий нами гарантійний лист не відповідає вимогам ТД, оскільки ФОП Широбовока Н.М. не має обраного Замовником на етапі розгляду пропозиції КВЕДу. Вказане не є невідповідністю оскільки тендерна документація закупівлі не містила вимог, щодо КВЕДу суб’єкта, який буде надавати гарантійний лист.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Замовник відхиливши пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» на підставі вимог, які не були встановлені тендерною документацією, порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстави, вказаної у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» порушив моє право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА»
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2024-06-27-002842-a.pdf 29.07.2024 21:24
- Скарга UA-2024-06-27-002842-a.docx 29.07.2024 21:24
- sign.p7s 29.07.2024 21:25
- рішення від 31.07.2024 № 13044.pdf 31.07.2024 18:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.08.2024 № 13502.pdf 09.08.2024 15:04
- рішення від 08.08.2024 № 13502.pdf 12.08.2024 18:01
- Додаток 2.pdf 01.08.2024 13:12
- Пояснення щодо скарги_UA-2024-06-27-002842-a.b2.pdf 01.08.2024 13:12
- Пояснення щодо скарги_UA-2024-06-27-002842-a.b2.docx 01.08.2024 13:12
- Додаток 1.pdf 01.08.2024 13:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.07.2024 21:26
Дата розгляду скарги:
08.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.07.2024 18:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.08.2024 18:01
Дата виконання рішення Замовником:
15.08.2024 10:38
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконано рішення АМКУ № 13502-р/пк-пз від 08.08.2024 року
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3424a3144b7c4f26900c986704f2d7a6
Заголовок пункту скарги:
Cкара на неправомірне відхилення пропозиції учасника
Опис заперечення:
Замовником відхилена пропозиція ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА", яка повністю відповідає вимогам ТД
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-27-002842-a. Ми, ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» (надалі за текстом – Скаржник) виявили бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подали свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було – Комп’ютерне обладнання для пілотних класів Нової української школи для закладів загальної середньої освіти Шевченківського району м. Києва за кодом ДК 021:2015-30230000-0 «Комп’ютерне обладнання».
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом № 167 від 25.07.2024 року була відхилена. Підставою відхилення зазначено те, що тендерна пропозиція скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам, встановленим Замовником, а саме не виконано п.8 Додатку 1 до ТД – не подано гарантійний лист від сервісного центру чи договір з сервісним центром, який буде обслуговувати техніку по гарантії.
Щодо вказаної підстави відхилення пояснюю наступне.
Пунктом 8 Додатку 1 до ТД встановлена вимога надати «Гарантійний лист від сервісного центру чи договір з сервісним центром, який буде обслуговувати техніку по гарантії».
Тобто, ТД передбачала можливість для учасника надання:
- АБО гарантійного листа від сервісного центру, який буде обслуговувати техніку по гарантії;
- АБО договір з сервісним центром, який буде обслуговувати техніку по гарантії.
Жодних інших вимог щодо форми та змісту гарантійного листа, статусу сервісного центру, виду КВЕД, підтвердження будь-яких повноважень, розташування, тощо тендерна документація не містить.
На виконання п. 8 Додатку 1 до ТД ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» у складі пропозиції надано гарантійний лист від сервісного центру, який буде обслуговувати техніку по гарантії – файл тендерної пропозиції «Гарант лист – СЦ». Гарантійним листом ФОП Широбокова Н.М. підтверджує, що буде здійснювати гарантійне обслуговування запропонованої нами техніки протягом гарантійного строку.
Таким чином, вимога п. 8 Додатку 1 до ТД ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» виконана в повному обсязі.
Наша тендерна документація безпідставно та незаконно відхилена з цієї підстави.
Щодо надання Замовником 24 годин на виправлення невідповідностей.
Звертаємо увагу органу оскарження, що Замовником 24.07.2024 року надано 24 години на виправлення невідповідностей. Однією з «невідповідностей» Замовником зазначено:
«4). Відповідно до вимог абзацу п.8 «Інші документи для учасника» Додатку 1 до тендерної документації предмета закупівлі учасник повинен надати: Гарантійний лист від сервісного центру чи договір з сервісним центром, який буде обслуговувати техніку по гарантії. Просимо надати відповідні документи або лист-роз’яснення щодо ненадання таких документів. У зв’язку з тим, що ФОП «ШИРОБОКОВА НАТАЛЯ МИКОЛАЇВНА», код ЄДРПОУ/ІПН 3026207584, по здійсненню господарської діяльності не має коду КВЕД: 95.11 «Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування».
На виконання вказаної невідповідності протягом 24 годин нами надано відповідний лист-роз’яснення – архів «24»; файл у складі тендерної пропозиції «Довідка — копия.pdf». У вказаній довідці нами надано Замовнику наступні роз’яснення:
«Відповідно до вимог абзацу п.8 «Інші документи для учасника» Додатку 1 до тендерної документації предмета закупівлі учасник повинен надати: Гарантійний лист від сервісного центру чи
договір з сервісним центром, який буде обслуговувати техніку по гарантії. На виконання вказаної вимоги у складі пропозиції надано Гарантійний лист від сервісного центру – файл «Гарант лист – СЦ». Вказаний лист відповідає вимогам тендерної документації. Вимога тендерної документації виконана в повному обсязі.
Щодо відсутності виду КВЕД 95.11 «Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування» у ФОП «ШИРОБОКОВА НАТАЛЯ МИКОЛАЇВНА» повідомляємо наступне:
- тендерною документацією не встановлювалась вимога КВЕД 95.11 «Ремонт комп'ютерів і
периферійного устаткування» для сервісного центру, що надає гарантійний лист;
- учасник ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» не обирає та не може нести відповідальність за КВЕДИ окремих суб’єктів господарювання;
- суб’єкт господарювання має право здійснювати будь-який вид діяльності, що не заборонений законом, і на здійснення якого не слід отримувати ліцензії, незалежно від того, чи внесено інформацію про нього (код такої діяльності за КВЕД) до ЄДР.
Враховуючи зазначене, та те, що вимога тендерної документації виконана в повному обсязі, вказана «невідповідність» не може бути підставою відхилення пропозиції учасника».
На суб’єктивну думку Замовника наданий нами гарантійний лист не відповідає вимогам ТД, оскільки ФОП Широбовока Н.М. не має обраного Замовником на етапі розгляду пропозиції КВЕДу. Вказане не є невідповідністю оскільки тендерна документація закупівлі не містила вимог, щодо КВЕДу суб’єкта, який буде надавати гарантійний лист.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Замовник відхиливши пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» на підставі вимог, які не були встановлені тендерною документацією, порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстави, вказаної у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» порушив моє право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА»
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Предметом закупівлі було – Комп’ютерне обладнання для пілотних класів Нової української школи для закладів загальної середньої освіти Шевченківського району м. Києва за кодом ДК 021:2015-30230000-0 «Комп’ютерне обладнання».
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом № 167 від 25.07.2024 року була відхилена. Підставою відхилення зазначено те, що тендерна пропозиція скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам, встановленим Замовником, а саме не виконано п.8 Додатку 1 до ТД – не подано гарантійний лист від сервісного центру чи договір з сервісним центром, який буде обслуговувати техніку по гарантії.
Щодо вказаної підстави відхилення пояснюю наступне.
Пунктом 8 Додатку 1 до ТД встановлена вимога надати «Гарантійний лист від сервісного центру чи договір з сервісним центром, який буде обслуговувати техніку по гарантії».
Тобто, ТД передбачала можливість для учасника надання:
- АБО гарантійного листа від сервісного центру, який буде обслуговувати техніку по гарантії;
- АБО договір з сервісним центром, який буде обслуговувати техніку по гарантії.
Жодних інших вимог щодо форми та змісту гарантійного листа, статусу сервісного центру, виду КВЕД, підтвердження будь-яких повноважень, розташування, тощо тендерна документація не містить.
На виконання п. 8 Додатку 1 до ТД ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» у складі пропозиції надано гарантійний лист від сервісного центру, який буде обслуговувати техніку по гарантії – файл тендерної пропозиції «Гарант лист – СЦ». Гарантійним листом ФОП Широбокова Н.М. підтверджує, що буде здійснювати гарантійне обслуговування запропонованої нами техніки протягом гарантійного строку.
Таким чином, вимога п. 8 Додатку 1 до ТД ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» виконана в повному обсязі.
Наша тендерна документація безпідставно та незаконно відхилена з цієї підстави.
Щодо надання Замовником 24 годин на виправлення невідповідностей.
Звертаємо увагу органу оскарження, що Замовником 24.07.2024 року надано 24 години на виправлення невідповідностей. Однією з «невідповідностей» Замовником зазначено:
«4). Відповідно до вимог абзацу п.8 «Інші документи для учасника» Додатку 1 до тендерної документації предмета закупівлі учасник повинен надати: Гарантійний лист від сервісного центру чи договір з сервісним центром, який буде обслуговувати техніку по гарантії. Просимо надати відповідні документи або лист-роз’яснення щодо ненадання таких документів. У зв’язку з тим, що ФОП «ШИРОБОКОВА НАТАЛЯ МИКОЛАЇВНА», код ЄДРПОУ/ІПН 3026207584, по здійсненню господарської діяльності не має коду КВЕД: 95.11 «Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування».
На виконання вказаної невідповідності протягом 24 годин нами надано відповідний лист-роз’яснення – архів «24»; файл у складі тендерної пропозиції «Довідка — копия.pdf». У вказаній довідці нами надано Замовнику наступні роз’яснення:
«Відповідно до вимог абзацу п.8 «Інші документи для учасника» Додатку 1 до тендерної документації предмета закупівлі учасник повинен надати: Гарантійний лист від сервісного центру чи
договір з сервісним центром, який буде обслуговувати техніку по гарантії. На виконання вказаної вимоги у складі пропозиції надано Гарантійний лист від сервісного центру – файл «Гарант лист – СЦ». Вказаний лист відповідає вимогам тендерної документації. Вимога тендерної документації виконана в повному обсязі.
Щодо відсутності виду КВЕД 95.11 «Ремонт комп'ютерів і периферійного устаткування» у ФОП «ШИРОБОКОВА НАТАЛЯ МИКОЛАЇВНА» повідомляємо наступне:
- тендерною документацією не встановлювалась вимога КВЕД 95.11 «Ремонт комп'ютерів і
периферійного устаткування» для сервісного центру, що надає гарантійний лист;
- учасник ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» не обирає та не може нести відповідальність за КВЕДИ окремих суб’єктів господарювання;
- суб’єкт господарювання має право здійснювати будь-який вид діяльності, що не заборонений законом, і на здійснення якого не слід отримувати ліцензії, незалежно від того, чи внесено інформацію про нього (код такої діяльності за КВЕД) до ЄДР.
Враховуючи зазначене, та те, що вимога тендерної документації виконана в повному обсязі, вказана «невідповідність» не може бути підставою відхилення пропозиції учасника».
На суб’єктивну думку Замовника наданий нами гарантійний лист не відповідає вимогам ТД, оскільки ФОП Широбовока Н.М. не має обраного Замовником на етапі розгляду пропозиції КВЕДу. Вказане не є невідповідністю оскільки тендерна документація закупівлі не містила вимог, щодо КВЕДу суб’єкта, який буде надавати гарантійний лист.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Замовник відхиливши пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» на підставі вимог, які не були встановлені тендерною документацією, порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстави, вказаної у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» порушив моє право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА»
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА»
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
92550c16a5ee49b3ad363f725d44687e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-27-002842-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
27 червня 2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-06-27-002842-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: Комп’ютерне обладнання для пілотних класів Нової української школи для закладів загальної середньої освіти Шевченківського району м. Києва за кодом ДК 021:2015-30230000-0 «Комп’ютерне обладнання».
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 05 липня 2024 00:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно вимог пунктів 4,5 додатку № 1 до тендерної документації у складі пропозиції учасника надає:
«Лист від виробника (або його офіційних представництв в Україні), або дистриб’ютора запропонованого Учасником товару, а саме: ноутбук (персональний комп’ютер форм-фактора ноутбук) та багато-функційний пристрій для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який (-і) підтверджує (- ють) статус учасника, як партнера виробника (або його офіційного представництва), або дистриб’ютора;
документ, що учасник є виробником Товару, або у разі, якщо учасник не є виробником зазначеного Товару, надати кольорову скан-копію листа в оригіналі, виданого на ім'я Замовника торгів (вказати повну назву) та датований, не раніше ніж дата публікації оголошення про проведення торгів по даному предмету закупівлі за підписом керівника з відбитком печатки Виробника про співпрацю з Учасником на постачання товару, який зазначений в тендерній документації. Лист повинен містити гарантійні зобов’язання Виробника щодо відвантаження продукції в обсязі та в терміни, за рівнем якості, визначені цією документацією».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 2842/2024 від «29» червня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
Щодо отримання листів на запропонований ноутбук:
Для отримання вказаних листів на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 2842 від 29.06.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 AMN (82YU00Y9RA) – 2 (дві) одиниці.
Для отримання вказаних листів на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 2842.1 від 29.06.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року – додається), щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 AMN (82YU00Y9RA) – 2 (дві) одиниці.
Також, для отримання вказаних листів на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 2842.2 від 29.06.2024 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" юр. адреса: 01030, м. Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького,буд.44 код ЄДРПОУ 36469918, яке є офіційним дистриб’ютором комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited, щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 AMN (82YU00Y9RA) – 2 (дві) одиниці.
Щодо отримання листів на запропонований багатофункціональний пристрій:
Для отримання вказаних листів на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 2842-2 від 29.06.2024 року до виробника предмету закупівлі: багатофункціональні пристрої Canon Pixma G3470 with Wi-Fi Black (5805C009AA) у кількості 2 (дві) одиниці - компанії Canon Inc.
Для отримання вказаних листів на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 2842-2.1 від 29.06.2024 року до офіційного представника виробника предмету закупівлі: багатофункціональні пристрої Canon Pixma G3470 with Wi-Fi Black (5805C009AA) у кількості 2 (дві) одиниці - компанії ТОВ «Кенон Україна».
Також, для отримання вказаних листів на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 2842-2.2 від 29.06.2024 року до офіційного дистриб’ютора предмету закупівлі: багатофункціональні пристрої Canon Pixma G3470 with Wi-Fi Black (5805C009AA) у кількості 2 (дві) одиниці - компанії ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС», 21001, Вінниця, Привокзальна, 34.
Варто зазначити, що надання вказаних листів ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати вказані листи
Наявність вимоги про надання вказаних листів значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати вказані листи.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання вказаних листів є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листів, відповідно до вимог тендерної документації, ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданих листів.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листів, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листів від виробника (або його офіційних представництв в Україні), або дистриб’ютора запропонованого Учасником товару, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказані листи або зможуть їх отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 2842/2024 від 29.06.2024 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 2842 від 29.06.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 2842.1 від 29.06.2024 року на 1 арк
4. Копія листа № 2842.2 від 29.06.2024 року на 1 арк
5. Копія листа № 2842-2 від 29.06.2024 року на 1 арк.
6. Копія листа № 2842-2.1 від 29.06.2024 року на 1 арк
7. Копія листа № 2842-2.2 від 29.06.2024 року на 1 арк
8. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
9. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови UA-2024-06-27-002842-a.pdf 01.07.2024 22:57
- Скарга на умови UA-2024-06-27-002842-a.docx 01.07.2024 22:57
- лист-запит виробник.pdf 01.07.2024 22:58
- лист-запит представника виробника.pdf 01.07.2024 22:58
- лист_запит_дистрибьютора.pdf 01.07.2024 22:58
- ДОГОВІР ПОСТАВКИ 2842.pdf 01.07.2024 22:58
- лист-запит виробник.pdf 01.07.2024 22:58
- лист запит до представника.pdf 01.07.2024 22:58
- лист запит до дистриб'ютора.pdf 01.07.2024 22:58
- лист № б.н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited.pdf 01.07.2024 22:59
- Постанова.pdf 01.07.2024 22:59
- sign.p7s 01.07.2024 23:00
- рішення від 03.07.2024 № 11525.pdf 03.07.2024 16:49
- інформація про резолютивну частину рішення від 09.07.2024 № 11892.pdf 10.07.2024 19:23
- рішення від 09.07.2024 № 11892.pdf 12.07.2024 17:00
- Додаток 2.pdf 04.07.2024 16:23
- Пояснювальна.docx 04.07.2024 16:23
- Додаток 1.pdf 04.07.2024 16:23
- Пояснювальна.pdf 04.07.2024 16:23
- Додаток 1.docx 04.07.2024 16:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.07.2024 23:01
Дата розгляду скарги:
09.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.07.2024 16:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.07.2024 17:00
Дата виконання рішення Замовником:
17.07.2024 11:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконано рішення АМКУ № 11892-р/пк-пз від 09.07.2024, внесено зміни до ТД
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2c1a09c9f6b34f999efe982ee5daf6cd
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Опис заперечення:
Тендерна документація містить вимоги, що обмежують конкуренцію
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
17 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
27 червня 2024 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-06-27-002842-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: Комп’ютерне обладнання для пілотних класів Нової української школи для закладів загальної середньої освіти Шевченківського району м. Києва за кодом ДК 021:2015-30230000-0 «Комп’ютерне обладнання».
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 05 липня 2024 00:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно вимог пунктів 4,5 додатку № 1 до тендерної документації у складі пропозиції учасника надає:
«Лист від виробника (або його офіційних представництв в Україні), або дистриб’ютора запропонованого Учасником товару, а саме: ноутбук (персональний комп’ютер форм-фактора ноутбук) та багато-функційний пристрій для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який (-і) підтверджує (- ють) статус учасника, як партнера виробника (або його офіційного представництва), або дистриб’ютора;
документ, що учасник є виробником Товару, або у разі, якщо учасник не є виробником зазначеного Товару, надати кольорову скан-копію листа в оригіналі, виданого на ім'я Замовника торгів (вказати повну назву) та датований, не раніше ніж дата публікації оголошення про проведення торгів по даному предмету закупівлі за підписом керівника з відбитком печатки Виробника про співпрацю з Учасником на постачання товару, який зазначений в тендерній документації. Лист повинен містити гарантійні зобов’язання Виробника щодо відвантаження продукції в обсязі та в терміни, за рівнем якості, визначені цією документацією».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 2842/2024 від «29» червня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
Щодо отримання листів на запропонований ноутбук:
Для отримання вказаних листів на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 2842 від 29.06.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 AMN (82YU00Y9RA) – 2 (дві) одиниці.
Для отримання вказаних листів на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 2842.1 від 29.06.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року – додається), щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 AMN (82YU00Y9RA) – 2 (дві) одиниці.
Також, для отримання вказаних листів на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 2842.2 від 29.06.2024 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" юр. адреса: 01030, м. Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького,буд.44 код ЄДРПОУ 36469918, яке є офіційним дистриб’ютором комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited, щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 AMN (82YU00Y9RA) – 2 (дві) одиниці.
Щодо отримання листів на запропонований багатофункціональний пристрій:
Для отримання вказаних листів на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 2842-2 від 29.06.2024 року до виробника предмету закупівлі: багатофункціональні пристрої Canon Pixma G3470 with Wi-Fi Black (5805C009AA) у кількості 2 (дві) одиниці - компанії Canon Inc.
Для отримання вказаних листів на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 2842-2.1 від 29.06.2024 року до офіційного представника виробника предмету закупівлі: багатофункціональні пристрої Canon Pixma G3470 with Wi-Fi Black (5805C009AA) у кількості 2 (дві) одиниці - компанії ТОВ «Кенон Україна».
Також, для отримання вказаних листів на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 2842-2.2 від 29.06.2024 року до офіційного дистриб’ютора предмету закупівлі: багатофункціональні пристрої Canon Pixma G3470 with Wi-Fi Black (5805C009AA) у кількості 2 (дві) одиниці - компанії ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС», 21001, Вінниця, Привокзальна, 34.
Варто зазначити, що надання вказаних листів ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати вказані листи
Наявність вимоги про надання вказаних листів значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати вказані листи.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання вказаних листів є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листів, відповідно до вимог тендерної документації, ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданих листів.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листів, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листів від виробника (або його офіційних представництв в Україні), або дистриб’ютора запропонованого Учасником товару, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказані листи або зможуть їх отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 2842/2024 від 29.06.2024 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 2842 від 29.06.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 2842.1 від 29.06.2024 року на 1 арк
4. Копія листа № 2842.2 від 29.06.2024 року на 1 арк
5. Копія листа № 2842-2 від 29.06.2024 року на 1 арк.
6. Копія листа № 2842-2.1 від 29.06.2024 року на 1 арк
7. Копія листа № 2842-2.2 від 29.06.2024 року на 1 арк
8. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
9. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 05 липня 2024 00:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно вимог пунктів 4,5 додатку № 1 до тендерної документації у складі пропозиції учасника надає:
«Лист від виробника (або його офіційних представництв в Україні), або дистриб’ютора запропонованого Учасником товару, а саме: ноутбук (персональний комп’ютер форм-фактора ноутбук) та багато-функційний пристрій для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який (-і) підтверджує (- ють) статус учасника, як партнера виробника (або його офіційного представництва), або дистриб’ютора;
документ, що учасник є виробником Товару, або у разі, якщо учасник не є виробником зазначеного Товару, надати кольорову скан-копію листа в оригіналі, виданого на ім'я Замовника торгів (вказати повну назву) та датований, не раніше ніж дата публікації оголошення про проведення торгів по даному предмету закупівлі за підписом керівника з відбитком печатки Виробника про співпрацю з Учасником на постачання товару, який зазначений в тендерній документації. Лист повинен містити гарантійні зобов’язання Виробника щодо відвантаження продукції в обсязі та в терміни, за рівнем якості, визначені цією документацією».
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 2842/2024 від «29» червня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір поставки).
Щодо отримання листів на запропонований ноутбук:
Для отримання вказаних листів на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 2842 від 29.06.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 AMN (82YU00Y9RA) – 2 (дві) одиниці.
Для отримання вказаних листів на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 2842.1 від 29.06.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року – додається), щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 AMN (82YU00Y9RA) – 2 (дві) одиниці.
Також, для отримання вказаних листів на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 2842.2 від 29.06.2024 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" юр. адреса: 01030, м. Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького,буд.44 код ЄДРПОУ 36469918, яке є офіційним дистриб’ютором комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited, щодо предмету закупівлі: Ноутбук Lenovo V15 G4 AMN (82YU00Y9RA) – 2 (дві) одиниці.
Щодо отримання листів на запропонований багатофункціональний пристрій:
Для отримання вказаних листів на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 2842-2 від 29.06.2024 року до виробника предмету закупівлі: багатофункціональні пристрої Canon Pixma G3470 with Wi-Fi Black (5805C009AA) у кількості 2 (дві) одиниці - компанії Canon Inc.
Для отримання вказаних листів на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 2842-2.1 від 29.06.2024 року до офіційного представника виробника предмету закупівлі: багатофункціональні пристрої Canon Pixma G3470 with Wi-Fi Black (5805C009AA) у кількості 2 (дві) одиниці - компанії ТОВ «Кенон Україна».
Також, для отримання вказаних листів на участь в торгах відповідно до вимог тендерної документації ми надіслали лист-запит № 2842-2.2 від 29.06.2024 року до офіційного дистриб’ютора предмету закупівлі: багатофункціональні пристрої Canon Pixma G3470 with Wi-Fi Black (5805C009AA) у кількості 2 (дві) одиниці - компанії ТОВ «ПОДІЛЛЯ ФІНАНС», 21001, Вінниця, Привокзальна, 34.
Варто зазначити, що надання вказаних листів ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати вказані листи
Наявність вимоги про надання вказаних листів значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати вказані листи.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання вказаних листів є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листів, відповідно до вимог тендерної документації, ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданих листів.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листів, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листів від виробника (або його офіційних представництв в Україні), або дистриб’ютора запропонованого Учасником товару, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказані листи або зможуть їх отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 2842/2024 від 29.06.2024 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 2842 від 29.06.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 2842.1 від 29.06.2024 року на 1 арк
4. Копія листа № 2842.2 від 29.06.2024 року на 1 арк
5. Копія листа № 2842-2 від 29.06.2024 року на 1 арк.
6. Копія листа № 2842-2.1 від 29.06.2024 року на 1 арк
7. Копія листа № 2842-2.2 від 29.06.2024 року на 1 арк
8. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
9. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.