• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі

Завершена

2 719 987.50 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 27 199.88 UAH
Період оскарження: 26.06.2024 17:23 - 02.07.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне обрання переможця

Номер: 7781aa35432a48d99746c44349b2929a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-26-010799-a.c3
Назва: Скарга на неправомірне обрання переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.10.2024 15:39
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.10.2024 15:33
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРАНС КР", Сергій +380973443674 transkrllc@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d4e51e9a12204d9c985246b895a22313
Заголовок пункту скарги: Скарга на рішення Акціонерного товариства «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ» щодо розгляду тендерної пропозиції та прийняття рішення про намір укласти договір, що оформлене Протоколом рішення уповноваженої особи щодо розгляду тендерної пропозиції та прийняття рі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Антимонопольний комітет України
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45

ЗАМОВНИК:
Акціонерне товариство
«КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ»
50014, Україна , Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Електрична, 1
Код ЄДРПОУ: 00130850

СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ:
Товариство з обмеженою відповідальністю
«ТРАНС КР»
50027, Дніпропетровська обл. м. Кривий Ріг, вул. Ярослава Мудрого, буд. 48
Код ЄДРПОУ 41701574

Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-26-010799-a

Закупівля на prozorro.gov.ua https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-26-010799-a

Підстави подання скарги: Протиправне рішення Замовника щодо розгляду тендерної пропозиції
та прийняття рішення про намір укласти договір (згідно Протоколу щодо розгляду тендерної пропозиції
та прийняття рішення про намір укласти договір від 24.09.2024)

Зміст порушеного права: Рішення Замовника порушує право Суб’єкта оскарження на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також право стати переможцем процедури закупівлі

СКАРГА
на рішення Акціонерного товариства «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ» щодо розгляду тендерної пропозиції та прийняття рішення про намір укласти договір, що оформлене Протоколом рішення уповноваженої особи щодо розгляду тендерної пропозиції та прийняття рішення про намір укласти договір з ФОП Прибудько А.О. – учасника відкритих торгів по закупівлі Послуг щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі (ДК 021:2015 «45510000-5» – Прокат підіймальних кранів із оператором) від 24.09.2024

26 червня 2024 року акціонерним товариством «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ» (надалі – Замовник та/або АТ «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ») було оприлюднено закупівлю UA-2024-06-26-010799-a Послуги щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі (надалі – Закупівля).
12 серпня 2024 року Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Прибудько А.О. на підставі п. 44 постанови КМУ №1178 як тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, та не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Вищевказане рішення оформлене Протоколом розгляду тендерної пропозиції ФОП Прибудько А.О. – учасника відкритих торгів по закупівлі Послуг щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі (ДК 021:2015 «45510000-5» – Прокат підіймальних кранів із оператором) від 12 серпня 2024 року та підписано уповноваженою особою АТ «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ» Анастасією Хмара.
Не погодившись з рішенням оформленим Протоколом Розгляду тендерної пропозиції ФОП Прибудько А.О. – учасника відкритих торгів по закупівлі Послуг щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі (ДК 021:2015 «45510000-5» – Прокат підіймальних кранів із оператором) від 12 серпня 2024 року, ФОП Прибудько А.О. було подано скаргу до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
За результатами розгляду вищевказаної скарги було прийнято рішення № 14544-р/пк-пз від 29.08.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яким було зобов’язано АТ «Криворізька теплоцентраль» скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Прибудько А.О., оформлене Протоколом Розгляду тендерної пропозиції ФОП Прибудько А.О. – учасника відкритих торгів по закупівлі Послуг щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі (ДК 021:2015 «45510000-5» – Прокат підіймальних кранів із оператором) від 12 серпня 2024 року.
20.09.2024 об 17:51 год. Замовником відповідно до рішення № 14544-р/пк-пз від 29.08.2024р. Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Прибудько А.О. та повернено його на кваліфікацію.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-06-26-010799-a, 20 вересня 2024 об 17:49 Замовником було розпочато повторну кваліфікацію тендерної пропозиції ФОП Прибудько А.О.
Відповідно до ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Таким чином, відповідно до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» за розглядом тендерної пропозиції учасника приймається рішення про намір укласти договір про закупівлю або про відхилення тендерної пропозиції.
За результатами повторного розгляду тендерної пропозиції ФОП Прибудько А.О. в графі «Рішення» вказано «Рішення скасовано».
Відповідно до ч. 10 ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особо.
Натомість, за результатами кваліфікації тендерної пропозиції ФОП Прибудько А.О., розпочатої 20 вересня 2024 об 17:49 год., Замовником було прийнято рішення, не оформлене протоколом в порядку передбаченому ч. 10 ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» та не передбачене вимогами ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Не зважаючи на вищевикладене, 20 вересня 2024 об 17:52 год. Замовником було розпочато ще одну, загалом третю, кваліфікацію тендерної пропозиції ФОП Прибудько А.О. та надано вимогу про усунення невідповідностей від 20 вересня 2024, 17:55 год.
За результатами наданих додаткових документів учасником ФОП Прибудько А.О., Замовником було прийнято рішення уповноваженої особи щодо розгляду тендерної пропозиції та прийняття рішення про намір укласти договір оформлене протоколом від 24.09.2024 відповідно до змісту якого визначено ФОП Прибудько А.О. переможцем процедури відкритих торгів по закупівлі Послуг щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі (ДК 021:2015 «45510000-5» – Прокат підіймальних кранів із оператором) та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем за ціною тендерної пропозиції*, яка визначається, як сума остаточної цінової пропозиції переможця, що внесена в електронну систему закупівель: 2 304 000 грн (без ПДВ та податків і зборів, що підлягають нарахуванню у відповідності до діючого законодавства (в т.ч. Податкового Кодексу України)).
Відповідно до пп. 1, 4, 5 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Замовник, в межах закупівлі UA-2024-06-26-010799-a Послуги щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі, вчинив низку дій, направлених на надання привілейованого становища ФОП Прибудько А.О., а саме:
1. Двічі здійснив кваліфікацію тендерної пропозиції учасника ФОП Прибудько А.О. всупереч вимогам ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі».
2. Прийняв рішення не оформлене протоколом всупереч вимогам ч. 10 ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пп. 2 ч. 1 ст. 32 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Враховуючи порушення приписів ст. 29 та 11 ЗУ «Про публічні закупівлі», які неможливо усунути, Замовник був зобов’язаний прийняти рішення про відміну тендеру у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, Замовник протиправно визначив переможцем закупівлі UA-2024-06-26-010799-a Послуги щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі ФОП Прибудько А.О., та прийняв рішення про намір укласти договір, що оформлене протоколом від 24.09.2024, замість рішення про відміну тендеру у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
На виконання п. 4 ч. 5 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» повідомляємо, що неправомірне прийняття Замовником рішення уповноваженої особи щодо розгляду тендерної пропозиції та прийняття рішення про намір укласти договір оформлене протоколом від 24.09.2024, позбавило ТОВ «ТРАНС КР» права на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі», Постановою КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -

ПРОСИМО:

1. Зобов’язати Акціонерне товариство «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ» (50014, Україна, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Електрична, 1; Код ЄДРПОУ: 00130850) скасувати рішення щодо розгляду тендерної пропозиції та прийняття рішення про намір укласти договір ФОП Прибудько А.О., оформлене протоколом від 24.09.2024.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТРАНС КР"

Номер: 235cbca93bdf4a45ae9720ed60c82bd6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-26-010799-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТРАНС КР"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 29.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.08.2024 15:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.09.2024 15:37
Дата виконання рішення Замовником: 20.09.2024 17:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення № 14557-р/пк-пз від 29.08.2024р. Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, АТ «Криворізька теплоцентраль» було скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТРАНС КР" та повернено на кваліфікацію.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРАНС КР", Сергій +380973443674 transkrllc@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 782abf5d048b4d4493738980ec06732c
Заголовок пункту скарги: Неправомірне визначення фінансової спроможності ТОВ "ТРАНС КР"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Антимонопольний комітет України
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45

ЗАМОВНИК:
Акціонерне товариство
«КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ»
50014, Україна , Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Електрична, 1
Код ЄДРПОУ: 00130850

СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ:
Товариство з обмеженою відповідальністю
«ТРАНС КР»
50027, Дніпропетровська обл. м. Кривий Ріг, вул. Ярослава Мудрого, буд. 48
Код ЄДРПОУ 41701574

Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-26-010799-a

Закупівля на prozorro.gov.ua https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-26-010799-a

Підстави подання скарги: Протиправне рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС КР» (згідно Протоколу розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС КР»– учасника відкритих торгів по закупівлі Послуг щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі (ДК 021:2015 «45510000-5» – Прокат підіймальних кранів із оператором) від 15.08.2024)

Зміст порушеного права: Рішення Замовника порушує право Суб’єкта оскарження на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також право стати переможцем процедури закупівлі

СКАРГА
на рішення Акціонерного товариства «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ» про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС КР» на підставі п. 44 постанови КМУ №1178, що оформлене Протоколом розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС КР»– учасника відкритих торгів по закупівлі Послуг щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі (ДК 021:2015 «45510000-5» – Прокат підіймальних кранів із оператором) від 15.08.2024

26 червня 2024 року акціонерним товариством «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ» (надалі – Замовник та/або АТ «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ») було оприлюднено закупівлю UA-2024-06-26-010799-a Послуги щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі (надалі – Закупівля).
15 серпня 2024 року Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС КР» на підставі п. 44 постанови КМУ №1178 як тендерну пропозицію, яка не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Вищевказане рішення оформлене Протоколом розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС КР» – учасника відкритих торгів по закупівлі Послуг щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі (ДК 021:2015 «45510000-5» – Прокат підіймальних кранів із оператором) від 15 серпня 2024 року та підписано уповноваженою особою АТ «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ» Анастасією Хмара (надалі – Протокол).
Відповідно до Протоколу, ТОВ «ТРАНС КР» було порушено приписи пп.1.2.1 п.1.2 Додатку №2 тендерної документації Замовника, що стало підставою для ухвалення оскаржуваного рішення.
Відповідно до пп.1.2.1 п.1.2 Додатку №2 тендерної документації для підтвердження наявності фінансової спроможності учасник має підтвердити наявність обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не менше 2,5 млн. грн.: Учасник підтверджує відповідність вимогам шляхом надання балансу підприємства за попередній звітний рік (звіт про фінансовий стан, звіт про фінансові результати або податкова декларація платника єдиного податку (для платників єдиного податку) за останній звітний період) з підтвердженням про надання фінансового звіту до державних податкових органів із відповідною відміткою про прийняття та формою що відповідає наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» № 73 від 07.02.2013. До балансу підприємства за попередній звітний рік (звіт про фінансовий стан, звіт про фінансові результати, податкова декларація платника єдиного податку) обов’язково додається квитанція №2 про прийняття відповідного документа контролюючим органом.
Відповідно до Протоколу «в наданому Учасником звіті про фінансові результати обсяг річного доходу (виручки) складає 315 300,00 грн., що не відповідає вищезазначеній вимозі Замовника. Таким чином, Учасником не підтверджено кваліфікацію відповідно до вимог тендерної документації закупівлі оскільки звіт про фінансові результати відображає фактичні дані за попередній період».
Проте, дані висновки є протиправними та суперечать відомостям документів, що були надані ТОВ «ТРАНС КР» в складі тендерної пропозиції.
Відповідно до пп.1.2.1 п.1.2 Додатку №2 тендерної документації учасник повинен надати баланс підприємства за попередній звітний рік (звіт про фінансовий стан, звіт про фінансові результати або податкова декларація платника єдиного податку (для платників єдиного податку) за останній звітний період), який має відповідати вимогам наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» № 73 від 07.02.2013 та квитанцію №2 про прийняття відповідного документа контролюючим органом.
Всі вказані документи мають підтвердити, наявність обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не менше 2,5 млн. грн.
ТОВ «ТРАНС КР» на виконання вимог пп.1.2.1 п.1.2 Додатку №2 тендерної документації було надано Замовнику Фінансову звітність малого підприємства, яке містить баланс ТОВ «ТРАНС КР» станом на 31 грудня 2023 р. та Звіт про фінансові результати за 2023 р. та квитанцію №2 - файл «2.2. S0110013 1-м, 2-м. Фінансова звітність малого підприємства».
Відповідно до змісту Звіту про фінансові результати за 2023 р. ТОВ «ТРАНС КР» дохід підприємства за 2023 рік склав 2 732 900,00 грн (рядок 2280 фінансового звіту).
Порядок обчислення річного доходу визначений положеннями Податкового Кодексу України та Наказом Міністерства фінансів України №290 від 29.11.1999 Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку.
Відповідно до п. 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Відповідно до п. 44.2 статті 44 Податкового кодексу України передбачено, що для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.
Відповідно до п. 134.1.1 статті 134 Податкового кодексу України до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.
Порядок розрахунку об’єкта оподаткування з податку на прибуток викладено в статті 134 Податкового кодексу України.
Абзацом 10 підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України визначено, що для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.
Відповідно до п. 7 Наказу Міністерства фінансів України №290 від 29.11.1999 Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку доходи класифікуються в бухгалтерському обліку за такими групами:
- дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг);
- чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг);
- інші операційні доходи;
- фінансові доходи;
- інші доходи.
Дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - загальний дохід (виручка) від реалізації продукції, товарів, робіт або послуг без вирахування наданих знижок, повернення раніше проданих товарів та непрямих податків і зборів (податку на додану вартість, акцизного збору тощо).
Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) визначається шляхом вирахування з доходу від реалізації продукції, товарів, робіт, послуг наданих знижок, вартості повернутих раніше проданих товарів, доходів, що за договорами належать комітентам (принципалам тощо), та податків і зборів.
До складу інших операційних доходів включаються суми інших доходів від операційної діяльності підприємства, крім чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), зокрема: дохід від операційної оренди активів; дохід від операційних курсових різниць; відшкодування раніше списаних активів; дохід від роялті, відсотків, отриманих на залишки коштів на поточних рахунках в банках, дохід від реалізації оборотних активів (крім фінансових інвестицій), необоротних активів, утримуваних для продажу, та групи вибуття тощо.
До складу фінансових доходів включаються дивіденди, відсотки та інші доходи, отримані від фінансових інвестицій (крім доходів, які обліковуються за методом участі в капіталі).
До складу інших доходів, зокрема, включаються дохід від реалізації фінансових інвестицій; дохід від неопераційних курсових різниць та інші доходи, які виникають у процесі господарської діяльності, але не пов'язані з операційною діяльністю підприємства.
Тобто, відповідно до положень Податкового Кодексу України та Наказу Міністерства фінансів України №290 від 29.11.1999 Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку річний дохід платника податку на прибуток підприємств формується шляхом сумування розмірів доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) + суми чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) + суми інших операційних доходів + суми фінансових доходів + суми інших доходів.
Відповідно до Звіту про фінансові результати за 2023 р. ТОВ «ТРАНС КР» в статті «Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)», код рядка 2000, вказана сума 315 300,00 грн.; в статті «Інші операційні доходи», код рядка 2120, вказана сума 2 417 600,00; в статті «Інші доходи» код рядка 2240, вказаний прочерк.
В статті «Разом доходи (2000+2120+2240)», код рядка 2050, вказана сума 2 732 900,00 грн., яка і відображає обсяг річного доходу ТОВ «ТРАНС КР» за 2023 рік.
Таким чином, розмір річного доходу ТОВ «ТРАНС КР» складає 2 732 900,00 грн., що перевищує суму, вказану в пп. 1.2.1 п.1.2 Додатку №2 тендерної документації.
Також, дані доводи додатково підтверджуються приписам п. 5.7. Наказу Міністерства фінансів України від 25.02.2000 № 39 Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність» відповідно до змісту якого у статті «Фінансовий результат до оподаткування» фінансової звітності малого підприємства відображається різниця між доходами та витратами підприємства.
Відповідно до Звіту про фінансові результати за 2023 р. ТОВ «ТРАНС КР» в графі «Фінансовий результат до оподаткування», код рядка 2290, вказана сума 30 600,00 грн, яка є різницею між сумою коду рядка 2280, статті «Разом доходи (2000 + 2120 + 2240)» та кодом рядка 2285, статті «Разом витрати (2050 + 2180 + 2270)».
Тобто, доводи Замовника, щодо того, що в наданому Учасником звіті про фінансові результати обсяг річного доходу (виручки) складає 315 300,00 грн. не відповідають дійсності.
Замовник протиправно врахував у розмір доходу ТОВ «ТРАНС КР» за 2023 рік лише чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), ігноруючи інші операційні та інші доходи ТОВ «ТРАНС КР».
У зв’язку із чим, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС КР» оформлене Протоколом розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС КР» – учасника відкритих торгів по закупівлі Послуг щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі (ДК 021:2015 «45510000-5» – Прокат підіймальних кранів із оператором) від 15 серпня 2024 року підлягає скасуванню.

Також, звертаємо Вашу увагу, що Замовником при оцінці тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС КР» було порушено положення п. 43 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі – Особливості).
Відповідно до Протоколу відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ТРАНС КР» на підставі п. 44 постанови КМУ №1178 як тендерну пропозицію, яка не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Тобто, Замовник зобов’язаний оприлюднити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель у випадках наявності невідповідностей документів учасника, в усіх випадках, окрім коли такі невідповідності стосуються відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Тобто, вимога про підтвердження фінансової спроможності є кваліфікаційним критерієм та жодним чином не стосується інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі або щодо забезпечення тендерної пропозиції.
Таким чином, Замовник був зобов’язаний оприлюднити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «ТРАНС КР» до того моменту, як приймати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС КР» на підставі п. 44 Особливостей.

На виконання п. 4 ч. 5 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» повідомляємо, що неправомірне відхилення Замовником тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС КР», згідно Протоколу розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС КР» – учасника відкритих торгів по закупівлі Послуг щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі (ДК 021:2015 «45510000-5» – Прокат підіймальних кранів із оператором) від 15 серпня 2024 року, позбавило ТОВ «ТРАНС КР» права на оголошення переможцем закупівлі.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі», Постановою КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -

ПРОСИМО:

1. Зобов’язати Акціонерне товариство «КРИВОРІЗЬКА ТЕПЛОЦЕНТРАЛЬ» (50014, Україна , Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Електрична, 1; Код ЄДРПОУ: 00130850) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС КР», оформлене Протоколом розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТРАНС КР» – учасника відкритих торгів по закупівлі Послуг щодо прокату підіймального крану з оператором на автомобільному (колісному) шасі (ДК 021:2015 «45510000-5» – Прокат підіймальних кранів із оператором) від 15 серпня 2024 року.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції ФОП "ПРИБУДЬКО АРТЕМ ОЛЕКСІЙОВИЧ"

Номер: 54abe4ab92814bb39a9a6357645b32e0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-26-010799-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції ФОП "ПРИБУДЬКО АРТЕМ ОЛЕКСІЙОВИЧ"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 29.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.08.2024 17:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.09.2024 12:12
Дата виконання рішення Замовником: 20.09.2024 17:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення № 14544-р/пк-пз від 29.08.2024р. Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, АТ «Криворізька теплоцентраль» було скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Прибудько А.О.та повернено на кваліфікацію.
Автор: ФОП "ПРИБУДЬКО АРТЕМ ОЛЕКСІЙОВИЧ", Артем Прибудько +380982563446 tov_pas@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 55505784a1e84bbcad2b29a617652126
Заголовок пункту скарги: Оскарження рішення замовника щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ФОП "ПРИБУДЬКО АРТЕМ ОЛЕКСІЙОВИЧ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ФОП «ПРИБУДЬКО АРТЕМ ОЛЕКСІЙОВИЧ» не погоджується із прийнятим у Протоколі рішенням Замовника, вважає його таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, а також таким, що прийняте із порушенням основних принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, зважаючи на наступне.

Тендерну пропозицію ФОП «ПРИБУДЬКО АРТЕМ ОЛЕКСІЙОВИЧ» було відхилено на підставі ненадання документів про технічний огляд транспортного засобу відповідно до п. 1.3.2 Додатку 2 до тендерної документації (далі - ТД). Згідно з цим пунктом, учасники повинні надати «Документи про повний/частковий технічний огляд. Документ повинен бути у повному обсязі, з усіма сторінками документу».
У той же час, у ТД не містилося жодних конкретних вимог щодо форми чи змісту цих документів. Це дає право учасникам надавати будь-які документи, які підтверджують проведення технічного огляду.
Учасник ФОП «ПРИБУДЬКО АРТЕМ ОЛЕКСІЙОВИЧ» надав протоколи перевірки технічного стану транспортного засобу та висновки експертизи, які, на його думку, повністю відповідають вимогам тендерної документації.
Замовник відхилив пропозицію ФОП «ПРИБУДЬКО АРТЕМ ОЛЕКСІЙОВИЧ» на підставі відсутності документів, що відповідають Наказу від 19.01.2018 № 62, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 27 лютого 2018 р. за № 244/31696. Однак цей наказ не згадувався у тендерній документації як обов’язковий, і, відповідно, вимагати ці документи від учасників, які подали свої тендерні пропозиції було неправомірно.
Замовник не надав належного обґрунтування того, чому надані документи ФОП «ПРИБУДЬКО АРТЕМ ОЛЕКСІЙОВИЧ» не підтверджують проведення технічного огляду. Відсутність чітких вимог у тендерній документації щодо змісту та форми документів свідчить про те, що відхилення тендерної пропозиції ФОП «ПРИБУДЬКО АРТЕМ ОЛЕКСІЙОВИЧ» є необґрунтованим та неправомірним.


З метою підтвердження позиції ФОП «ПРИБУДЬКО АРТЕМ ОЛЕКСІЙОВИЧ», наводимо приклад з рішеннь Антимонопольного комітету України:

Із рішення АМКУ № 3349-р/пк-пз від 17.02.2022 (ідентифікатор закупівлі № UA-2021-12-21-021598-c) вбачається, що скаржник зазначає, що Замовник не має права відхиляти Пропозицію Учасника, керуючись тільки своїми суб’єктивними домислами і припущеннями та на власний розсуд, трактуючи і доповнюючи умови тендеру. АМКУ дану позицію підтримали.

У рішенні АМКУ №11181-р/пк-пз від 24.07.2023 (ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-21-016263-a), орган оскарження описує хід розгляду і висловлює таку позицію: «З огляду на те, що ані Документацією, ані Настановою не передбачено вимог, що локальні кошториси є обов'язковою складовою кошторисного розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі, Замовником було неправомірно відхилено Пропозицію з неведеної ним в протоколі підстави».

До того ж, у Протоколі Замовник зазначив, що не може «ідентифікувати пов’язаність відомостей, викладених у висновках експертизи № 31550092-09-01-0694.22 щодо крана автомобільного КС-35715 та № 35184421-09-01-025.24 щодо крана автомобільного КТА-16, з транспортними засобами МАЗ 5337 (АЕ7746РК) та КАМАЗ 53215 (АК5778РР) через відсутність у висновках посилань на номери шасі або номерні знаки цих транспортних засобів». Однак тендерна документація не містила вимог щодо обов’язкового вказання номерів шасі або номерних знаків у таких висновках. Таким чином, вимога усунути невідповідність є необґрунтованою.
Принагідно заявляємо, що при формуванні Протоколу Замовником допущена помилка, а саме: не вірно зазначено інформацію про транспортний засіб КАМАЗ 53215, враховуючи, той факт, що номерні знаки машини не АК5778РР, а АЕ5778РР.
Окрім цього, у наданій нами довідці (вих. № 24/07/04-03 від 04.07.2024 р.) була допущена незначна описка (формальна помилка) у ВІН-номері транспортного засобу КАМАЗ 53215. Вказана описка не впливає на ідентифікацію транспортного засобу та не може бути підставою для відхилення пропозиції.
Щодо поліса страхування № АТ/4869465 на КАМАЗ 53215, відсутність підпису страхувальника Павліченка М.М. не є суттєвою невідповідністю, оскільки підпис страхувальника не був передбачений тендерною документацією як обов'язковий елемент.
Також замовник зауважив, що надана нами довідка (вих. № 24/07/04-06 від 04.07.2024 р.) не містить всієї необхідної інформації, однак не зазначив, які саме дані є відсутніми, що робить таке зауваження неконкретним і необґрунтованим.
Важливо зазначити, що замовник не надав нам 24 години для усунення виявлених невідповідностей, як це передбачено ст. 29 Закону. Відповідно до Закону, учасникам має бути надано 24 години на виправлення технічних або арифметичних помилок у тендерній пропозиції. Невиконання цього зобов’язання з боку Замовника порушує права ФОП «ПРИБУДЬКО АРТЕМ ОЛЕКСІЙОВИЧ» як учасника тендеру і є підставою для визнання рішення про відхилення пропозиції неправомірним.
З огляду на вищевикладене, вважаємо рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ФОП «ПРИБУДЬКО АРТЕМ ОЛЕКСІЙОВИЧ» неправомірним і вважаємо, що Антимонопольний комітет України має зобов’язати Замовника скасувати це рішення, прийняте Протоколом та крім того, зобов'язати Замовника повторно розглянути тендерну пропозицію ФОП «ПРИБУДЬКО АРТЕМ ОЛЕКСІЙОВИЧ»з урахуванням вимог тендерної документації та Закону.

Згідно вимог п. 3. Постанови Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі за текстом - Особливості) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України «Про Антимонопольний комітет України». Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України «Про Антимонопольний комітет України».
Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням ПОСТАНОВИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Київ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Суб’єкт оскарження несе відповідальність за точність та достовірність інформації, що надається шляхом заповнення електронної форми. При цьому ризики настання негативних наслідків, пов’язаних з наданням суб’єктом оскарження неточної або недостовірної інформації шляхом заповнення електронної форми, несе суб’єкт оскарження.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника