• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 44110000-4 – «Конструкційні матеріали» (Суміш асфальтобетонна дрібнозерниста тип Б марка 1)

Торги не відбулися

25 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 125 000.00 UAH
Період оскарження: 26.06.2024 17:02 - 24.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА, що стосується тендерної документації Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ХІМРЕСУРС-ПРИКАРПАТТЯ» 77351, Івано-Франківська обл., Калуський р-н., с. Вістова, вул. Санаторна, 1, Код ЄДРПОУ 41421108 e-mail: himresurs2017@gmail.com, тел. +380503716808 Найменування замовника, рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Комунальне підприємство «Полігон Екологія» 78203, Україна, Івано-Франківська обл., м. Коломия, вулиця Шкрумеляка, 36, Код ЄДРПОУ 13655234 e-mail: poligonekol@ukr.net, тел. +380669231504 Номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу та назва предмету закупівлі: UA-2024-06-26-010616-a. ДК 021:2015 44110000-4 – «Конструкційні матеріали» (Суміш асфальтобетонна дрібнозерниста тип Б марка 1)

Номер: 353623e4325e4fa28274e51e1dac250a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-26-010616-a.c1
Назва: СКАРГА, що стосується тендерної документації Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ХІМРЕСУРС-ПРИКАРПАТТЯ» 77351, Івано-Франківська обл., Калуський р-н., с. Вістова, вул. Санаторна, 1, Код ЄДРПОУ 41421108 e-mail: himresurs2017@gmail.com, тел. +380503716808 Найменування замовника, рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Комунальне підприємство «Полігон Екологія» 78203, Україна, Івано-Франківська обл., м. Коломия, вулиця Шкрумеляка, 36, Код ЄДРПОУ 13655234 e-mail: poligonekol@ukr.net, тел. +380669231504 Номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу та назва предмету закупівлі: UA-2024-06-26-010616-a. ДК 021:2015 44110000-4 – «Конструкційні матеріали» (Суміш асфальтобетонна дрібнозерниста тип Б марка 1)
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.07.2024 18:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.07.2024 11:25
Дата виконання рішення Замовником: 19.08.2024 14:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Інформація щодо усунення порушень
Автор: ТОВ "ХІМРЕСУРС-ПРИКАРПАТТЯ", Олександр Овчар +380503716808 himresurs2017@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1b494e9d8f71430ab57cd29b8a5448ff
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо місця знаходження бази (асфальтобетонного заводу) Учасника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Щодо місця знаходження бази (асфальтобетонного заводу) Учасника
Відповідно до пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Додаток 2 до тендерної документації містить ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Код за ДК 021:2015 – 44110000-4 - Конструкційні матеріали Суміш асфальтобетонна дрібнозерниста тип Б марка 1.
У пункті 3 додатку 2 до тендерної документації зазначено, що у зв’язку з обмеженою кількістю у Замовника транспортних засобів з доставки асфальтобетонної суміші, з економічної точки зору, для зменшення затрат часу та пального, враховуючи технологічні особливості укладання асфальтобетонних сумішей (необхідні температурні показники продукції), беручи до уваги інтенсивність руху транспорту та можливість заторів, з метою якісного виконання робіт та уникнення втрат матеріалу, місце знаходження бази (асфальтобетонного заводу) Учасника має бути на відстані не більше 50 (п’ятдесят) кілометрів від місця знаходження Замовника - міста Коломиї Івано-Франківської області.
Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист-гарантію наступного змісту: «Ми, __(назва Учасника)__, гарантуємо, що місце знаходження бази (асфальтобетонного заводу) знаходиться на відстані не більше 50 (п’ятдесят) кілометрів від місця знаходження Замовника - міста Коломиї Івано-Франківської області.».
Скаржник раніше приймав участь в інших закупівлях Замовника та мав можливість залучити асфальтобетонний завод, який знаходиться на відстані не більше 50 (п’ятдесят) кілометрів від місця знаходження Замовника, однак потужності цього заводу не дозволяють забезпечити спроможність виготовляти додатковий об'єм асфальтобетонних сумішей (5000 тон), який є предметом даної закупівлі, і, відповідно, гарантувати відпуск Товару Замовнику з мінімальною кількістю - 5 (п’ять) тон, із можливою заявкою на відпуск Товару тільки 5 (п’ять) тон в один день, як це передбачено вимогами пункту 2 додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до ст. 44 Господарського кодексу України підприємництво здійснюється на основі, зокрема, самостійного вибору постачальників продукції.
Саме тому для поставки товару, що є предметом закупівлі, Учасник уклав договір поставки від 01.07.2024 № 01/07/2024-АБС з товариством з обмеженою відповідальністю «КОМФОРТ-ВЕСТ», адреса виробництва: пров. Привокзальний, 10 Б, с. Ямниця, Тисменицький р-н, Івано-Франківської області, яке за даними, наприклад, з веб-порталу https://maps.visicom.ua/ знаходиться на відстані 66,1 км.

Як вбачається із вищенаведеного, встановлена вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до потенційних учасників процедури закупівлі, які не мають бази (асфальтобетонного заводу) на відстані не більше 50 (п’ятдесят) кілометрів від місця знаходження Замовника, але мають спроможності постачати товар, який є предметом закупівлі.
Наявність вищенаведених дискримінаційних умов не дає можливість Скаржнику взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності постачати товар, який є предметом закупівлі.
Зокрема, єдиним нормативно-правовим актом, де визначаються допустимі значення відстані транспортування асфальтобетонних сумішей є ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування Частина II. Будівництво».
Відповідно до пункту 20.8 ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування Частина II. Будівництво» при влаштуванні дорожнього покриття із асфальтобетонних сумішей на міжнародних автомобільних дорогах І категорії потрібно обов’язково застосовувати перевантажувач. Доцільність застосування перевантажувача на інших автомобільних дорогах визначається техніко-економічним обґрунтуванням. Перевантажувач має забезпечувати відсутність механічного контакту асфальтоукладача з автосамоскидом та примусове перемішування суміші перед подачею в асфальтоукладач. {Викладено з урахуванням Зміни № 1 та Зміни № 2}.
Таблиця Таблиця 20.2а – Максимальна відстань транспортування асфальтобетонних сумішей {Доповнено на підставі Зміни № 1}
Умови транспортування по автомобільним дорогам:
- З капітальним та удосконаленим полегшеним типом дорожнього одягу (асфальтобетон, цементобетон, чорний щебінь) - відстань транспортування не більше 150 км;
- З перехідним типом дорожнього одягу - відстань транспортування не більше 110 км;
- В межах населеного пункту - відстань транспортування не більше 75 км;


Таким чином відстань транспортування асфальтобетонних сумішей, що становить 66,1 км, повністю відповідає вимогам ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування Частина II. Будівництво».
Зазначена вище інформація повністю виключає твердження Замовника про те, що технологічні особливості укладання асфальтобетонних сумішей (необхідні температурні показники продукції), інтенсивність руху транспорту та можливість заторів, якісне виконання робіт та уникнення втрат матеріалу передбачають максимальну можливу відстань транспортування асфальтобетонних сумішей не більше 50 (п’ятдесят) кілометрів від місця знаходження Замовника.
При цьому відповідність будівельним нормам в частині вимог до транспортування асфальтобетонних сумішей, не дозволяє Скаржнику прийняти участь у даній закупівлі, у зв'язку з нічим необґрунтованою вимогою Замовника, щодо необхідності місця знаходження бази (асфальтобетонного заводу) Учасника на відстані не більше 50 (п’ятдесят) кілометрів від місця знаходження Замовника - міста Коломиї Івано-Франківської області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
З огляду на викладене, Скаржник просить зобов'язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та виключити з переліку вимог до учасників необхідність надання підтвердження того факту, що місце знаходження бази (асфальтобетонного заводу) знаходиться на відстані не більше 50 (п’ятдесят) кілометрів від місця знаходження Замовника - міста Коломиї Івано-Франківської області, надання якого вимагається відповідно до пункту 3 додатку 2 до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 613c1d256eb94987bd473d85d4432c4c
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо документального підтвердження постачання бітуму на атестований асфальтобетонний завод.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Щодо документального підтвердження постачання бітуму на атестований асфальтобетонний завод
Відповідно до вимог пункту 7 додатку 2 до тендерної документації Учаснику необхідно надати документи, що підтверджують постачання бітуму на атестований асфальтобетонний завод, в населеному пункті де знаходиться виробництво сумішей, вказаною у атестаті виробництва, а саме:
- договір на постачання, тощо, діючий в поточному році та строк дії якого повинен становити не менше, ніж строк поставки товару по даній закупівлі;
- рахунки на оплату;
- видаткові накладні;
- товаро-транспортні накладні.
- інших підтверджуючих документів (при наявності)
Як зазначалося вже Скаржником вище, для можливості поставки товару, що є предметом закупівлі, Учасник уклав договір поставки від 01.07.2024 № 01/07/2024-АБС з товариством з обмеженою відповідальністю «КОМФОРТ-ВЕСТ». Зазначений виробник має чинний атестат виробництва сумiшей асфальтобетонних, щебенево-мастикових сумiшей, та асфальтобетону дорожнього та аеродромного (додається до Скарги), а також за умовами укладеного з Скаржником договору поставки зобов’язується поставити товар у строки та в обсягах, обумовлених цим договором.
Для отримання документів згідно вимог пункту 7 додатку 2 до тендерної документації Скаржник звернувся листом від 01.07.2024 № 1 (додається до Скарги) до товариства з обмеженою відповідальністю «КОМФОРТ-ВЕСТ». У відповідь виробник товару повідомив, що відмовляється надавати договір постачання бітуму зі своїм постачальником, оскільки вважає, що це є його комерційною таємницею (вказаний договір містить умови, що не підлягають розголошенню третім особам), а він сам та його контрагент не є учасниками даної процедури закупівлі (лист 02.07.2024 № 15 додається до Скарги).
У відповідності до принципу свободи господарювання (ст. 6 Господарського кодексу України), принципу самостійного формування підприємцем програми діяльності (ст. 44 Господарського кодексу України), Скаржник не має можливості вплинути на виробника асфальтобетонних сумішей для отримання від них будь-яких документів, що підтверджують постачання бітуму на атестований асфальтобетонний завод, в населеному пункті де знаходиться виробництво сумішей, вказаною у атестаті виробництва (стаття 19 Конституції України – «ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством»).
Крім того, Скаржнику невідомо, з якою метою (крім штучного звуження кола потенційних учасників) Замовник вимагає підтверджуючі документи щодо постачання бітуму на атестований асфальтобетонний завод, в населеному пункті де знаходиться виробництво сумішей, вказаною у атестаті виробництва. Обов’язок поставити товар, що є предметом закупівлі, у необхідній кількості та строки передбачений у відповідному договорі поставки, укладений між Скаржником та Виробником товару, а якість товару в свою чергу будуть підтверджувати документи на проведення випробувань матеріалів, що є предметом даної закупівлі, як це передбачено у пункті 6 додатку 2 до тендерної документації.
Враховуючи наведене, вбачається дискримінаційна вимога тендерної документації, що штучно обмежує коло потенційних учасників. Оскаржувані вимоги тендерної документації дискримінують ТОВ «ХІМРЕСУРС-ПРИКАРПАТТЯ», безпідставно позбавляючи права на участь у закупівлі.
З огляду на викладене, Скаржник просить зобов'язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та виключити з переліку вимог до учасників необхідність надання документів, що підтверджують постачання бітуму на атестований асфальтобетонний завод, в населеному пункті де знаходиться виробництво сумішей, вказаною у атестаті виробництва.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації