• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин автомобільний

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 432 дні назад

278 360.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 783.60 UAH
Період оскарження: 26.06.2024 16:14 - 01.07.2024 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на рішення Замовника згідно ПРОТОКОЛУ № 25/4 прийняття рішення уповноваженою особою КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» від 12.07.2024 року

Номер: e079961455d24843a6a600029b399bc5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-26-009637-a.c1
Назва: Скарга на рішення Замовника згідно ПРОТОКОЛУ № 25/4 прийняття рішення уповноваженою особою КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» від 12.07.2024 року
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 29.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.07.2024 18:03
Дата прийняття рішення по скарзі: 31.07.2024 15:17
Автор: ТОВ "БРЕНТ ОЙЛ-98", Максим Сергійович Рубан +380972020403 tender.brentoil-98@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b0bce304248747359fe824ef404ccb8b
Заголовок пункту скарги: Скаржник (Учасник) вважає неправомірним рішення Замовника щодо відхилення його найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації Замовника Учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій та повинні дотримуватись норм чинного законодавства України.
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, що підтверджують відповідність предмету закупівлі встановленим вимогам замовника, згідно з Додатком 1 до тендерної документації;
інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
заявка Учасника згідно форми, викладеної в Додатку 3 до тендерної документації;
документи*, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, згідно п. 8 «Розмір, умови надання, умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» частини «ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКУПІВЛЮ» цієї тендерної документації;
*якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі та цією тендерною документацією.
інша інформація та документи згідно з Додатком 5 до тендерної документації.
Додаток 1 до тендерної документації містить Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі та документи на підтвердження вимог до предмета закупівлі, зокрема вимоги щодо документів про відповідність технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, які Учасник повинен надати в тендерній пропозиції, а саме:
1. Копію документів про відповідність – сертифікат/сертифікат відповідності та декларація/декларація про відповідність, що підтверджує відповідність:
- бензину автомобільного вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінетів Міністрів України від 01.08.2013 року № 927 та/або ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови»;
Оцінка відповідності має бути здійснена органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації з видачею документа про відповідність, оформленого на бланку органу з оцінки відповідності за встановленою ним формою.
Документи про відповідність на бензин автомобільний мають бути дійсними на дату їх подання, містити відомості про виробника Товару, найменування Товару, номер сертифікату/сертифікату відповідності на даний Товар.
Сертифікат/сертифікат відповідності та декларація/декларація про відповідність мають відповідати одне одному, при виявленні розбіжностей (в найменуванні Товару або виробника/уповноваженого представника/розповсюджувача/постачальника, номері сертифікату/сертифікату відповідності чи терміні його дії*) між інформацією що міститься в цих документах, пропозиція Учасника відхиляється.
*В разі, якщо декларація/декларація про відповідність не містить номер сертифікату/сертифікату відповідності та терміни його дії, Учасник надає лист в довільній формі про те, що при проведенні оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовував процедуру оцінки відповідності за модулем, в якому оцінка відповідності проводилась без призначеного органу з оцінки відповідності.
2. Копію документу про якість (паспорт якості) бензину автомобільного А-95-Євро5-Е0, який містить таку інформацію:
• дату видачі і номер документа;
• назву та познаку бензину,
• торгову марку/товарний знак виробника (за наявності);
• назву та повну адресу підприємства - виробника;
• дату виготовлення бензину;
• дату відбирання проби та дату проведення випробування;
• показники якості бензину, їх нормативні значення згідно з відповідним стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінетів Міністрів України від 01.08.2013 року № 927 і фактичні результати випробування по наступних показниках:
• детонаційна стійкість,
• тиск насиченої пари,
• концентрація свинцю,
• вміст сірки,
• об’ємна частка вуглеводнів,
• об’ємна частка бензолу,
• масова частка кисню,
• об’ємна частка біоетанолу (об’ємна частка біоетанолу визначається в разі його додавання до автомобільного бензину),
• інформацію про вид та кількість добавок (присадок),
• відомості щодо декларації про відповідність (відомості щодо декларації про відповідність повинні відповідати декларації про відповідність, яка надана Учасником в тендерній пропозиції згідно з вимогами п.1. «Документи про відповідність технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, які Учасник повинен надати в тендерній пропозиції» Додатку 1 до тенедерної документації),
• гарантійний строк (термін) зберігання;
• підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.

Документ про якість (паспорт якості) повинен бути виданий не раніше 01.10.2023 року.
Документ, наданий Учасником, може містити інші технічні та якісні характеристики Товару, не зазначені Замовником, як обов’язкові..
Відповідно до пункту 4 Додатку 1 Учасник повинен надати заповнену Таблицю 2 про відповідність запропонованого Учасником Товару технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі (технічному завданню):
Таблиця 2

№ п/п Найменування товару/технічних параметрів Технічні та якісні характеристики, встановлені замовником (технічне завдання) Технічні та якісні характеристики Товару, який запропонований Учасником**








2 Найменування товару Бензин автомобільний
А-95-Євро5-Е0 (повне найменування(назва) товару)
марка залежно від октанового числа А-95
клас за рівнем екологічної безпеки Євро5
вид за вмістом біоетанолу Е0
відповідність стандартам Якість бензину автомобільного А-95-Євро5-Е0 повинна відповідати вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінетів Міністрів України від 01.08.2013 року № 927 та/або ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови»
назва виробника та країни походження зазначається учасником

**Учасник зобов’язаний:

- зазначити всі встановлені Замовником в Таблиці 2 технічні та якісні характеристики запропонованого Товару в повному обсязі, що підтверджують відповідність Товару вимогам Замовника;
- вказати повне найменування (назву) Товару, назву виробника Товару та назву країни походження.
Відповідно до пункту 29 Особливостей, у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для бензину автомобільного, що складає предмет закупівлі UA-2024-06-26-009637-a, існує встановлений та діючий на території України Національний Стандарт України ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови». Таким чином, Замовник не може установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені цим Стандартом. ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» не встановлено для способу підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам, як надання інформації у вигляді Таблиці 2 про відповідність запропонованого Учасником Товару технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі (технічному завданню), яку Замовником наведено у тендерній документації у Додатку 1.
На виконання вимог тендерної документації, зокрема пунктів 1-2 та 4 Додатку 1 Учасником у складі тендерної пропозиції надано:
1. Сертифікат відповідності №UA.056.П.00080-24 від 23.04.2024 року на бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, який є дійсним на дату подання, містить відомості про виробника, найменування, номер сертифікату відповідності;
2. Декларацію про відповідність бензину автомобільного А-95-Євро5-Е0 Технічному регламенту, щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 22.04.2021 року, яка є дійсною на дату подання, містить відомості про виробника, найменування;
3. ДОВІДКУ за Вих.№24/240-06 від «03» липня 2024 року про те, що при проведенні оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовував процедуру оцінки відповідності за модулем, в якому оцінка відповідності проводилась без призначеного органу з оцінки відповідності.
4. Паспорт якості №204 від 26.04.2024 року на бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, який містить таку інформацію:
• дату видачі і номер документа;
• назву та познаку бензину,
• торгову марку/товарний знак виробника (за наявності);
• назву та повну адресу підприємства - виробника;
• дату виготовлення бензину;
• дату відбирання проби та дату проведення випробування;
• показники якості бензину, їх нормативні значення згідно з відповідним стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінетів Міністрів України від 01.08.2013 року № 927 і фактичні результати випробування по наступних показниках:
• детонаційна стійкість,
• тиск насиченої пари,
• концентрація свинцю,
• вміст сірки,
• об’ємна частка вуглеводнів,
• об’ємна частка бензолу,
• масова частка кисню,
• об’ємна частка біоетанолу (об’ємна частка біоетанолу визначається в разі його додавання до автомобільного бензину),
• інформацію про вид та кількість добавок (присадок),
• відомості щодо декларації про відповідність (відомості щодо декларації про відповідність повинні відповідати декларації про відповідність, яка надана Учасником в тендерній пропозиції згідно з вимогами п.1. «Документи про відповідність технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, які Учасник повинен надати в тендерній пропозиції» Додатку 1 до тенедерної документації),
• гарантійний строк (термін) зберігання;
• підпис уповноваженої особи, завірений печаткою.
5. Заповнену Таблицю 2 за Вих.№24/240-07 від «03» липня 2024 року, (на відповідність вимогам пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації), у якій зазначені всі встановлені Замовником в Таблиці 2 технічні та якісні характеристики запропонованого Товару в повному обсязі, вказане повне найменування (назву) Товару, назва виробника Товару та назва країни походження.
На виконання вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація Замовника містить опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерної пропозиції, викладені у пункті 3 Розділу V тендерної документації, де, зокрема, у підпункті 10 зазначено, що до формальних (несуттєвих) помилок належить подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв’язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані).
Сертифікат відповідності №UA.056.П.00080-24 від 23.04.2024 року містить, зокрема, назву виробника: ПАТ «Укртатнафта»; Паспорт якості №204 від 26.04.2024 року, виданий, безпосередньо, виробником та містить, зокрема, назву виробника: Публічне акціонерне товариство «Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія «Укртатнафта» (в шапці документа), нижче зазначено завод-виробник ПАТ «Укртатнафта»; Декларація про відповідність бензину автомобільного А-95-Євро5-Е0 містить, зокрема, назву виробника: ПАТ «Укртатнафта». Замовником у тендерній документації не встановлюється вимог щодо необхідності вказання повної та/або скороченої назви виробника, а також щодо місця розміщення адреси виробника (заводу-виробника) у документі, що надається учасником. Також Замовником не встановлено особливих вимог, щодо заповнення таблиці 2, в частині зазначення назви виробника товару (вказання повної чи скороченої назви виробника, як і не вимагається надання актуальної назви виробника товару, що пропонується Учасником або вказання чи не вказання інформації, щодо будь-яких змін у організаційно-правовій формі виробника) та не встановлено вимог щодо обов’язкової відповідності інформації зазначеної Учасником у таблиці 2 наданим паспортам, зокрема в частині зазначення назви виробника товару.
Слід зазначити, положеннями тендерної документації, зокрема додатку 1, не забороняється надавати іншу інформацію, що не зазначена Замовником, як обов’язкова. У зв’язку із чим, Учасник врахував за необхідне, в таблиці 2 зазначити назву виробника та країни походження наступним чином: ПАТ «Укртатнафта» (з травня 2024 року АТ «Укртатнафта»), Україна, оскільки згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що доступні до перегляду за кодом ЄДРПОУ 00152307, за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search на офіційному сайті МІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ, наявна інформація про щодо АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ТРАНСНАЦІОНАЛЬНА ФІНАНСОВО-ПРОМИСЛОВА НАФТОВА КОМПАНІЯ "УКРТАТНАФТА" (скорочена назва: АТ "УКРТАТНАФТА"). Згідно інформації, що міститься у загальному доступі за посиланням (https://smida.gov.ua/db/feed/showform/jsctyp_o/113100) позачерговими загальними зборами акціонерів Публічного акціонерного товариства "Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія "Укртатнафта" 21.05.2024 прийнято рішення (Протокол №1 від 21.05.2024) про зміну типу Товариства з публічного на приватне.
Державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань проведено 23.05.2024.
Повне найменування акціонерного товариства до зміни: Публічне акціонерне товариство "Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія "Укртатнафта", скорочено: ПАТ "Укртатнафта".
Повне найменування акціонерного товариства після зміни: Акціонерне товариство «Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія «Укртатнафта», скорочено: АТ "Укртатнафта".
Згідно ст.3 Закону України «Про акціонерні товариства», тип акціонерного товариства не є обов’язковою складовою найменування акціонерного товариства. У відповідності до абз.3 ч.2 ст.6 Закону України «Про акціонерні товариства», зміна типу акціонерного товариства з приватного на публічне або з публічного на приватне не є його перетворенням, а в ч.2 ст.39 цитованого закону та в п.9.2 статуту Товариства зазначено, що виключно до компетенції загальних зборів акціонерів належить прийняття рішення про внесення змін до статуту акціонерного товариства, а також прийняття рішення про зміну типу акціонерного товариства.
Отже, з урахуванням вищевикладеного, Публічне акціонерне товариство «Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія «Укртатнафта» та ПАТ «Укртатнафта» є повною та скороченою назвою підприємства-виробника (заводу-виробника) та не є невідповідністю назви виробника, як про це зазначає Замовник у Протоколі. Зміни у організаційно-правовій формі виробника підпадають під положення підпункту 10 пункту 3 Розділу V тендерної документації та Наказу Мінекономіки №710 від 15.04.2020 року.
Замовник також зазначає у Протоколі, що «наданий паспорт не містить інформацію про адресу виробника у відповідності з вимогами п.2 Додатку 1 тендерної документації та інформацією, зазначеною Учасником в Таблиці 2 щодо назви виробника».
Проте, як вже зазначалось вище, наданий Учасником у складі пропозиції Паспорт якості №204 від 26.04.2024 року містить як повну так і скорочену назву виробника.
Таким чином, вимоги Замовника, зокрема Додатку 1 до тендерної документації виконані належним чином та у повному обсязі. Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Учасника з наведених причин.
З огляду на вищезазначене, надана Учасником інформація та документи на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, не суперечать один одному та не мають невідповідностей щодо назви виробника, виправлення яких призводить до зміни предмета закупівлі, та які не можуть бути усунені у відповідності з п. 43 Особливостей.
З урахуванням усього вищенаведеного, рішення Замовника, про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ОЙЛ-98» є необґрунтованим та безпідставним. Такі дії Замовника є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, а також порушенням прав та законних інтересів Учасника, зокрема права Учасника на об’єктивність, неупередженість та рівне ставлення, що є основними принципами здійснення публічних закупівель, визначеними статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника