-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пральний порошок для промислових пральних машин, ДК 021:2015: 39831000-6
Завершена
210 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 100.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 100.00 UAH
Період оскарження:
26.06.2024 15:02 - 19.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Номер:
671df3f456fb48b78487cd455baf450c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-26-007790-a.c1
Назва:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Скарга:
Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД прописано дискримінаційні вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема, вимагається
1) або просто надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (далі по тексту – ДСЕЕ) як один з варіантів серед кількох альтернатив (пункт 5 Додатку 1 до ТД),
або надати документ, під опис якого підпадає виключно висновок ДСЕЕ – документ на запропонований товар, виданий державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та підтверджує відповідність запропонованого товару встановленим медичним критеріям/показникам безпеки, відповідність вимогам санітарного законодавства України та містить інформацію про необхідні умови використання/застосування, зберігання, транспортування, утилізації, знищення (вимога після п.п. 13.2 Додатку 1 до ТД).
2) Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви: Persil, Savex, Tide або еквівалент. У разі якщо учасник пропонує еквівалент, додатково у складі тендерної пропозиції надати протокол випробувань виданий акредитованою НААУ лабораторією запропонованого товару на відповідність всім показникам, щозазначені у п.13.1 та 13.2 цьогододатку (вимога після п.п. 13.2 Додатку 1 до ТД).
3) У складі тендерної пропозиції надати сертифікат, що посвідчуєщо система управління якістю стосовно реалізації мийних засобів учасника або виробника або дилера або дистриб’ютора запропонованої продукції відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинен бути дійсний не меншеніж до 31.12.2024 року. Сертифікат має бути виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації за видом економічної діяльності «оптова та роздрібна торгівля» за нормативним документом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Для підтвердження цього надати Атестат та додаток до атестату (Сферу акредитації) органу з сертифікації, що видав відповідний сертифікат.
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Протокол випробувань.pdf 30.06.2024 11:11
- Скарга Черкассы 3-я БСП ТД.pdf 30.06.2024 11:12
- 2. Сертифікати 9001 ТОВ Гренландія НВП 2023.pdf 30.06.2024 11:12
- sign.p7s 30.06.2024 11:12
- рішення від 02.07.2024 №11437.pdf 02.07.2024 17:17
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.07.2024 №11771.pdf 09.07.2024 16:02
- рішення від 08.07.2024 №11771.pdf 11.07.2024 16:12
- висновок сес.pdf 05.07.2024 13:14
- пояснення АМКУ.docx 05.07.2024 13:14
- пояснення АМКУ.pdf 05.07.2024 13:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.06.2024 11:18
Дата розгляду скарги:
08.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.07.2024 17:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.07.2024 16:12
Дата виконання рішення Замовником:
17.07.2024 13:03
Коментар замовника щодо усунення порушень:
рішення АМКУ виконано. зміни в тендерну документацію внесено
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
614e92ee26a34c7cbe05e85ee40e78bf
Заголовок пункту скарги:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТРЕТЯ ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-06-26-007790-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
1) Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема, вимагається
або просто надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (далі по тексту – ДСЕЕ) як один з варіантів серед кількох альтернатив (пункт 5 Додатку 1 до ТД),
або надати документ, під опис якого підпадає виключно висновок ДСЕЕ – документ на запропонований товар, виданий державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та підтверджує відповідність запропонованого товару встановленим медичним критеріям/показникам безпеки, відповідність вимогам санітарного законодавства України та містить інформацію про необхідні умови використання/застосування, зберігання, транспортування, утилізації, знищення (вимога після п.п. 13.2 Додатку 1 до ТД).
Разом з тим, з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника в даний час.
Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням певної інформації, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.
Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі з пропозицією такої продукції.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Разом з тим, після скасування з 01.10.2023 уповноваження Держпродспоживслужби на видачу висновків ДСЕЕ, тобто документів на запропонований товар, виданих державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та підтверджує відповідність запропонованого товару встановленим медичним критеріям/показникам безпеки, відповідність вимогам санітарного законодавства України та містить інформацію про необхідні умови використання/застосування, зберігання, транспортування, утилізації, знищення, вимагати такі документи Замовник не має права, адже відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Чинним законодавством не передбачено видачу Держпродспоживслужбою вищезазначених документів.
2) Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності за значним переліком вимог виключно протоколом, виданим лабораторією, акредитованою Національним агентством з акредитації України (далі по тексту – НААУ):
Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви: Persil, Savex, Tide або еквівалент. У разі якщо учасник пропонує еквівалент, додатково у складі тендерної пропозиції надати протокол випробувань виданий акредитованою НААУ лабораторією запропонованого товару на відповідність всім показникам, щозазначені у п.13.1 та 13.2 цьогододатку (вимога після п.п. 13.2 Додатку 1 до ТД).
П.п. 13.1 та 13.2 містять доволі значний перелік показників, який, між іншим, майже відповідає (із деяким заниженням вимог) вимогам ДСТУ 2972:2010 «Засоби мийні синтетичні порошкоподібні. Загальні технічні вимоги та методи випробовування»:
13.1. Вимоги щодо якості:
Зовнішній вигляд – гранули або порошок.
Мийна здатність, % не менше ніж – 80
Хімічна вибілювальна здатність,%, не менше ніж - 80
13.2. Вимоги що добезпеки:
Показники концентрації водневих іонів, од. рН
-для прання виробів з бавовняних і лляних тканин – 10,5-11,5
-для прання виробів зі змішаних видів тканин – 9,0-10,7
-для прання виробів із вовни, шовку, штучних синтетичних тканин – 7,5-9
Масова частка пилу, % не більше ніж - 3,0
Масова частка фосфатів у перерахунку на Р2О5, % не більше – 17,0
Піноутворювальна здатність:
-висота піни, см, не більше ніж – 20,0
Або стійкість піни, одиниць, не більше, ніж 0,2
Зольність бавовняної тканини після 25 циклів прання,% не більше ніж – 2,0
Зниження міцності бавовняної тканини після 25 циклів прання,%, не більше ніж – 18,0
Біологічний розклад ПАР,%, не менше ніж - 80
Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності, дозволяючи надавати підтвердження виключно від лабораторій, акредитованих НААУ, тобто згідно ДСТУ ISO/IEC 17025:2017, в той час як чинне законодавство України визначає й інші способи підтвердження відповідності, компетентності лабораторій.
Серед іншого, таке формулювання вимог ТД дискримінує учасників, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», в яких вже наявні протоколи випробувань, видані лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
Втім, частинами п’ятою та шостою статті 23 Закону не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні види документального підтвердження щодо характеристик товару (які можна надати в даній закупівлі на продукцію лише одного виробника), але й інші документи, якщо вони видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Лабораторія, сертифікована уповноваженим державним органом (державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації) за державним стандартом (ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання») саме й є органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена способом, визначеним законодавством.
Усі характеристики, щодо яких Замовником вимагається надати протокол випробувань виданий акредитованою НААУ лабораторією, можуть бути підтверджені учасниками, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», відповідно до частини шостої статті 23 Закону, протоколами лабораторії, сертифікованої за ДСТУ ISO 10012:2005.
3) Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності. Зокрема, пунктом 11 вимагається:
У складі тендерної пропозиції надати сертифікат, що посвідчуєщо система управління якістю стосовно реалізації мийних засобів учасника або виробника або дилера або дистриб’ютора запропонованої продукції відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинен бути дійсний не меншеніж до 31.12.2024 року. Сертифікат має бути виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації за видом економічної діяльності «оптова та роздрібна торгівля» за нормативним документом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Для підтвердження цього надати Атестат та додаток до атестату (Сферу акредитації) органу з сертифікації, що видав відповідний сертифікат.
Разом з тим, наявний в ТОВ «Гренландія НВП» сертифікат відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) дійсний до 18.11.2024. Наше Товариство планує заздалегідь отримати новий сертифікат. Разом з тим, отримання такого сертифіката у червні 2024 року, до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, вважаємо недоцільним. Адже ще впродовж півроку матимемо дійсний сертифікат.
Якщо Замовника цікавить наявність такого сертифіката протягом строку дії укладеного за закупівлею договору, то це може бути вирішено шляхом надання гарантійного листа про вчасне отримання нового сертифікату.
Просимо:
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1) виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару
виключно висновком ДСЕЕ, а саме – документом на запропонований товар, виданим державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та підтверджує відповідність запропонованого товару встановленим медичним критеріям/показникам безпеки, відповідність вимогам санітарного законодавства України та містить інформацію про необхідні умови використання/застосування, зберігання, транспортування, утилізації, знищення (вимога після п.п. 13.2 Додатку 1 до ТД);
2) передбачити у ТД можливість підтвердження характеристик товару не лише протоколом випробувань акредитованої виключно НААУ лабораторії з формулюванням:
«У разі якщо учасник пропонує еквівалент, додатково у складі тендерної пропозиції надати протокол випробувань виданий акредитованою НААУ лабораторією запропонованого товару на відповідність всім показникам, щозазначені у п.13.1 та 13.2 цьогододатку» (вимога після п.п. 13.2 Додатку 1 до ТД),
але й протоколами випробувань, виданими лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, з наданням Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та Сфери об’єктів та процесів системи вимірювань, які видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації,
3) Відкорегувати у ТД вимогу пункту 11 Додатку 1 до ТД:
У складі тендерної пропозиції надати сертифікат, що посвідчуєщо система управління якістю стосовно реалізації мийних засобів учасника або виробника або дилера або дистриб’ютора запропонованої продукції відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинен бути дійсний не меншеніж до 31.12.2024 року. Сертифікат має бути виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації за видом економічної діяльності «оптова та роздрібна торгівля» за нормативним документом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Для підтвердження цього надати Атестат та додаток до атестату (Сферу акредитації) органу з сертифікації, що видав відповідний сертифікат,
надавши учасникам можливість підтвердження й документами, дійсними на дату їх подання із наданням гарантійного документа щодо вчинення дій задля вчасного отримання нового сертифіката,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
На доказ наявності порушених прав надаємо протокол випробувань на продукцію, яку може запропонувати у закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», а також сертифікат відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», дійсний до 18.11.2024.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТРЕТЯ ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-06-26-007790-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
1) Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема, вимагається
або просто надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (далі по тексту – ДСЕЕ) як один з варіантів серед кількох альтернатив (пункт 5 Додатку 1 до ТД),
або надати документ, під опис якого підпадає виключно висновок ДСЕЕ – документ на запропонований товар, виданий державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та підтверджує відповідність запропонованого товару встановленим медичним критеріям/показникам безпеки, відповідність вимогам санітарного законодавства України та містить інформацію про необхідні умови використання/застосування, зберігання, транспортування, утилізації, знищення (вимога після п.п. 13.2 Додатку 1 до ТД).
Разом з тим, з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника в даний час.
Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням певної інформації, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.
Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі з пропозицією такої продукції.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Разом з тим, після скасування з 01.10.2023 уповноваження Держпродспоживслужби на видачу висновків ДСЕЕ, тобто документів на запропонований товар, виданих державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та підтверджує відповідність запропонованого товару встановленим медичним критеріям/показникам безпеки, відповідність вимогам санітарного законодавства України та містить інформацію про необхідні умови використання/застосування, зберігання, транспортування, утилізації, знищення, вимагати такі документи Замовник не має права, адже відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Чинним законодавством не передбачено видачу Держпродспоживслужбою вищезазначених документів.
2) Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності за значним переліком вимог виключно протоколом, виданим лабораторією, акредитованою Національним агентством з акредитації України (далі по тексту – НААУ):
Постачальник може надавати в пропозиції такі торгові назви: Persil, Savex, Tide або еквівалент. У разі якщо учасник пропонує еквівалент, додатково у складі тендерної пропозиції надати протокол випробувань виданий акредитованою НААУ лабораторією запропонованого товару на відповідність всім показникам, щозазначені у п.13.1 та 13.2 цьогододатку (вимога після п.п. 13.2 Додатку 1 до ТД).
П.п. 13.1 та 13.2 містять доволі значний перелік показників, який, між іншим, майже відповідає (із деяким заниженням вимог) вимогам ДСТУ 2972:2010 «Засоби мийні синтетичні порошкоподібні. Загальні технічні вимоги та методи випробовування»:
13.1. Вимоги щодо якості:
Зовнішній вигляд – гранули або порошок.
Мийна здатність, % не менше ніж – 80
Хімічна вибілювальна здатність,%, не менше ніж - 80
13.2. Вимоги що добезпеки:
Показники концентрації водневих іонів, од. рН
-для прання виробів з бавовняних і лляних тканин – 10,5-11,5
-для прання виробів зі змішаних видів тканин – 9,0-10,7
-для прання виробів із вовни, шовку, штучних синтетичних тканин – 7,5-9
Масова частка пилу, % не більше ніж - 3,0
Масова частка фосфатів у перерахунку на Р2О5, % не більше – 17,0
Піноутворювальна здатність:
-висота піни, см, не більше ніж – 20,0
Або стійкість піни, одиниць, не більше, ніж 0,2
Зольність бавовняної тканини після 25 циклів прання,% не більше ніж – 2,0
Зниження міцності бавовняної тканини після 25 циклів прання,%, не більше ніж – 18,0
Біологічний розклад ПАР,%, не менше ніж - 80
Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності, дозволяючи надавати підтвердження виключно від лабораторій, акредитованих НААУ, тобто згідно ДСТУ ISO/IEC 17025:2017, в той час як чинне законодавство України визначає й інші способи підтвердження відповідності, компетентності лабораторій.
Серед іншого, таке формулювання вимог ТД дискримінує учасників, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», в яких вже наявні протоколи випробувань, видані лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
Втім, частинами п’ятою та шостою статті 23 Закону не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні види документального підтвердження щодо характеристик товару (які можна надати в даній закупівлі на продукцію лише одного виробника), але й інші документи, якщо вони видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Лабораторія, сертифікована уповноваженим державним органом (державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації) за державним стандартом (ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання») саме й є органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена способом, визначеним законодавством.
Усі характеристики, щодо яких Замовником вимагається надати протокол випробувань виданий акредитованою НААУ лабораторією, можуть бути підтверджені учасниками, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», відповідно до частини шостої статті 23 Закону, протоколами лабораторії, сертифікованої за ДСТУ ISO 10012:2005.
3) Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності. Зокрема, пунктом 11 вимагається:
У складі тендерної пропозиції надати сертифікат, що посвідчуєщо система управління якістю стосовно реалізації мийних засобів учасника або виробника або дилера або дистриб’ютора запропонованої продукції відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинен бути дійсний не меншеніж до 31.12.2024 року. Сертифікат має бути виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації за видом економічної діяльності «оптова та роздрібна торгівля» за нормативним документом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Для підтвердження цього надати Атестат та додаток до атестату (Сферу акредитації) органу з сертифікації, що видав відповідний сертифікат.
Разом з тим, наявний в ТОВ «Гренландія НВП» сертифікат відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) дійсний до 18.11.2024. Наше Товариство планує заздалегідь отримати новий сертифікат. Разом з тим, отримання такого сертифіката у червні 2024 року, до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, вважаємо недоцільним. Адже ще впродовж півроку матимемо дійсний сертифікат.
Якщо Замовника цікавить наявність такого сертифіката протягом строку дії укладеного за закупівлею договору, то це може бути вирішено шляхом надання гарантійного листа про вчасне отримання нового сертифікату.
Просимо:
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1) виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару
виключно висновком ДСЕЕ, а саме – документом на запропонований товар, виданим державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та підтверджує відповідність запропонованого товару встановленим медичним критеріям/показникам безпеки, відповідність вимогам санітарного законодавства України та містить інформацію про необхідні умови використання/застосування, зберігання, транспортування, утилізації, знищення (вимога після п.п. 13.2 Додатку 1 до ТД);
2) передбачити у ТД можливість підтвердження характеристик товару не лише протоколом випробувань акредитованої виключно НААУ лабораторії з формулюванням:
«У разі якщо учасник пропонує еквівалент, додатково у складі тендерної пропозиції надати протокол випробувань виданий акредитованою НААУ лабораторією запропонованого товару на відповідність всім показникам, щозазначені у п.13.1 та 13.2 цьогододатку» (вимога після п.п. 13.2 Додатку 1 до ТД),
але й протоколами випробувань, виданими лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, з наданням Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та Сфери об’єктів та процесів системи вимірювань, які видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації,
3) Відкорегувати у ТД вимогу пункту 11 Додатку 1 до ТД:
У складі тендерної пропозиції надати сертифікат, що посвідчуєщо система управління якістю стосовно реалізації мийних засобів учасника або виробника або дилера або дистриб’ютора запропонованої продукції відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинен бути дійсний не меншеніж до 31.12.2024 року. Сертифікат має бути виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації за видом економічної діяльності «оптова та роздрібна торгівля» за нормативним документом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Для підтвердження цього надати Атестат та додаток до атестату (Сферу акредитації) органу з сертифікації, що видав відповідний сертифікат,
надавши учасникам можливість підтвердження й документами, дійсними на дату їх подання із наданням гарантійного документа щодо вчинення дій задля вчасного отримання нового сертифіката,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
На доказ наявності порушених прав надаємо протокол випробувань на продукцію, яку може запропонувати у закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», а також сертифікат відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», дійсний до 18.11.2024.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
×
-
Назва доказу:
Копія сертифікату відповідності ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», дійсного до 18.11.2024
-
Повʼязаний документ:
2. Сертифікати 9001 ТОВ Гренландія НВП 2023.pdf
-
-
Назва доказу:
Копія протоколу випробувань на товар, пропонований до закупівлі ТОВ «Гренландія НВП»
-
Повʼязаний документ:
1. Протокол випробувань.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме: 1) виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару виключно висновком ДСЕЕ, а саме – документом на запропонований товар, виданим державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та підтверджує відповідність запропонованого товару встановленим медичним критеріям/показникам безпеки, відповідність вимогам санітарного законодавства України та містить інформацію про необхідні умови використання/застосування, зберігання, транспортування, утилізації, знищення (вимога після п.п. 13.2 Додатку 1 до ТД); 2) передбачити у ТД можливість підтвердження характеристик товару не лише протоколом випробувань акредитованої виключно НААУ лабораторії з формулюванням: «У разі якщо учасник пропонує еквівалент, додатково у складі тендерної пропозиції надати протокол випробувань виданий акредитованою НААУ лабораторією запропонованого товару на відповідність всім показникам, щозазначені у п.13.1 та 13.2 цьогододатку» (вимога після п.п. 13.2 Додатку 1 до ТД), але й протоколами випробувань, виданими лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, з наданням Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та Сфери об’єктів та процесів системи вимірювань, які видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації, 3) Відкорегувати у ТД вимогу пункту 11 Додатку 1 до ТД: У складі тендерної пропозиції надати сертифікат, що посвідчуєщо система управління якістю стосовно реалізації мийних засобів учасника або виробника або дилера або дистриб’ютора запропонованої продукції відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Сертифікат повинен бути дійсний не меншеніж до 31.12.2024 року. Сертифікат має бути виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації за видом економічної діяльності «оптова та роздрібна торгівля» за нормативним документом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Для підтвердження цього надати Атестат та додаток до атестату (Сферу акредитації) органу з сертифікації, що видав відповідний сертифікат, надавши учасникам можливість підтвердження й документами, дійсними на дату їх подання із наданням гарантійного документа щодо вчинення дій задля вчасного отримання нового сертифіката, оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.