• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Ц_24Т-232_ДК 021:2015 - 39530000-6 Килимові покриття, килимки та килими (Килимок)

Завершена

215 730.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2.5% або 5 400.00 UAH
Період оскарження: 26.06.2024 13:16 - 27.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга щодо дисримінаційних умов тендерної документації

Номер: 82314a44c9aa41b1a4115c10a58b4fba
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-26-005720-a.c1
Назва: скарга щодо дисримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.07.2024 18:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.07.2024 15:08
Дата виконання рішення Замовником: 25.07.2024 15:56
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Погодитись із рішенням Комісії №12232-р/пк-пз від 16.07.2024 та виконати його. 2. Внести зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів шляхом затвердження нової редакції тендерної документації (з додатками до неї) згідно із переліком змін, що вносяться, за предметом закупівлі: Ц_24Т-232_ДК 021:2015 - 39530000-6 Килимові покриття, килимки та килими (Килимок), ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-26-005720-a.
Автор: ФОП Гриценко Владислав Юрійович, Гриценко Владислав 380664131542 tender.grits@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ed79c941481a402d94cead89225050df
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна умова про включення ПДВ до ціни учасників неплатників податку
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 10. Інформація про валюту, у якій повинно бути розраховано та зазначено ціну тендерної пропозиції Ціна тендерної пропозиції повинна бути розрахована із врахуванням податку на додану вартість (у випадках, що визначені законодавством) та вартості всіх інших витрат необхідних для виконання договору про закупівлю. У разі якщо учасником процедури закупівлі є Нерезидент, такий учасник зазначає ціну тендерної пропозиції в електронній системі закупівель у валюті – гривня з урахуванням роз’яснень, наведених в п. 2 розділу VII даної тендерної документації.

Відповідно до п.1. розділу ІІІ ціною тендерної пропозиції вважається сума, зазначена учасником у його тендерній пропозиції як загальна сума, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно з вимогами замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником.

Відповідно до розділу V Єдиним критерієм оцінки згідно цієї процедури закупівлі є ціна. Питома вага цінового критерію – 100%.
До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією тендерної документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг та з урахуванням роз’яснень відповідно до п. 2 розділу VІІ цієї тендерної документації.

У пункті 3 розділу VII тендерної документації Замовника містяться наступні вимоги:

У разі якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі в електронному аукціоні учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими учасниками електронного аукціону – платниками ПДВ, а саме: цінова пропозиція повинна бути з урахуванням ПДВ (20%).
У зв’язку з вищевказаним, цінова пропозиція (ціна, що зазначається учасником в електронній системі закупівель) для таких учасників повинна включати в себе як базову ціну тендерної пропозиції (без урахування ПДВ) так і вартість з ПДВ (20%).
1. При поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає вартість цінової пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ і саме від цієї вартості учасник буде робити крок пониження ціни під час електронного аукціону.
2. Переможець процедури закупівлі завантажує в електронну систему закупівель свою цінову пропозицію за результатами проведеного аукціону без ПДВ − згідно з результатами аукціону. У формі цінової пропозиції в додатку №2.2 до тендерної документації зазначається в п. 9 ціна за результатами аукціону з ПДВ 20% та в п. 9.1. оновлена ціна без ПДВ 20%.
3. Ціною договору вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ (п. 9.1. форми цінової пропозиції в додатку №2.2 до тендерної документації).
Викладені умови тендерної документації є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, з огляду на нижчевикладене.
Скаржник є платником єдиного податку 3-ї групи з 5% ставкою у відсотках до доходу, що підтверджується наданням витягу з реєстру платників єдиного податку №22420. У разі виконання зазначеної вимоги Замовника, Скаржник для участі в закупівлі повинен нарахувати на ціну пропозиції неіснуючий додатковий податок, який він не сплачує та не зобов’язаний сплачувати. Окрім цього, Скаржник зобов’язаний сплатити 5% єдиного податку із доходу, отриманого від поставки товару, який є предметом закупівлі. Таким чином, запропонована ціна Скаржника повинна включати в себе 25% податків (20% ПДВ + 5% єдиного податку), замість 20%, які сплачують платники ПДВ.
Також, зауважуємо, що ані Законом, ані Особливостями не передбачено нарахування будь-яких податків чи зборів, які не зобов’язаний сплачувати учасник або платник податків, а тендерна документація Замовника містить вимогу про те, що загальна вартість пропозиції включає в себе ПДВ, тільки у разі якщо учасник є платником такого податку. Як наслідок, для того щоб конкурувати з учасниками-платниками ПДВ, Скаржник змушений давати вищу ціну, через додаткове податкове навантаження.
Крім того, скаржник взагалі не повинен додавати до ціни пропозиції ПДВ, оскільки він не є його платником. Така вимога замовника ставить в нерівне становище учасників платників ПДВ, та учасників не платників ПДВ. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі серед неплатників ПДВ зможуть лише ті учасники, які врахують в ціну Пропозиції ПДВ (20%), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Вказані умови ставлять виключно учасників-платників ПДВ у вигідне становище по відношенню до неплатників ПДВ, а не вирівнюють становище платників ПДВ та неплатників ПДВ.
Одним із принципів проведення публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія, ефективність та пропорційність. Вищенаведені умови тендерної документації порушують вказані принципи проведення публічних закупівель. Частиною 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Крім того, численна практика комісії АМКУ з розгляду аналогічного питання також підтверджує дискримінаційність такої вимоги Замовника. Зокрема, рішення від 16.04.2024 № 6766-р/пк-пз, від 27.07.2023 № 11575-р/пк-пз додаються до скарги в якості додаткових доказів.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційної умови про обов’язок додавання ПДВ для учасників, які не є його платниками.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації