• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Продукція для чищення різна згідно ДК 021:2015 код 39830000-9 Продукція для чищення

Завершена

521 804.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 218.04 UAH
Період оскарження: 26.06.2024 12:55 - 10.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 00fe60e08bd246d5a3a50370e72d8b66
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-26-004413-a.b2
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД, з урахуванням внесених Змін, прописано дискримінаційні вимоги до надання документального підтвердження відповідності, сукупності яких відповідає продукція лише одного виробника. Також, не зважаючи на рішення Комісії № 11880-р/пк-пз від 09.07.2024, у Додатку 8 до ТД залишено вимогу надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, який після 01.10.2023 неможливо отримати.
Дата розгляду скарги: 29.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.07.2024 15:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.08.2024 14:41
Дата виконання рішення Замовником: 08.08.2024 14:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Для усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні № 12867-р/пк-пз від 29.07.2024 р. необхідно внести зміни у тендерну документацію. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 84d0362f03ba41e982412bd10894bba6
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Комунальне некомерційне підприємство «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф міста Києва» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-06-26-004413-a в електронній системі закупівель.

ТОВ «Гренландія НВП» вважаючи, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство, подало скаргу № UA-2024-06-26-004413-a.c1.
Рішенням № 11880-р/пк-пз від 09.07.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) Замовника зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Продукція для чищення різна згідно ДК 021:2015 код 39830000-9 Продукція для чищення", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-26-004413-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.

Замовником 17.07.2024 було внесено зміни до ТД (далі по тексту – Зміни) (4 файла під назвою «Тендерна документація (з особливостями) - продукція для чищення- із змінами», оприлюднених в проміжок часу від 17.01 до 17.05 з невідомо якою версією ТД у пріоритеті).

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД й після внесення Змін через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Адже Змінами за більшістю позицій предмета закупівлі обмежено перелік документів, які можуть надаватися учасниками на підтвердження відповідності технічних характеристик.
І тепер учасники, які могли надати підтвердження виключеними документами (наприклад, висновками ДСЕЕ за окремими характеристиками тощо, не можуть цього зробити).
Отже, з урахуванням внесених Змін, постала необхідність перевірки/ підтвердження наявності на ринку продукції, щонайменше, двох виробників, яка відповідає вимогам ТД.


1) ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що з урахуванням внесених Замовником Змін, тендерною документацією у Додатку 1 до ТД в сукупності у двох таблицях під назвами «Технічні вимоги» та «Вимоги до учасників», прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують «еквіваленти» до товарів конкретного виробника, під наявні документи на продукцію якого прописані вимоги ТД.
Адже вимагаються документи, отримання яких вимагає тривалого часу (неспівставного зі строком, відведеним на подання тендерних пропозицій) та значних додаткових витрат учасників.
Тому Замовник, незважаючи на внесення змін, убезпечив себе від участі небажаних учасників, встановивши певні вимоги саме до документального підтвердження.
За нашими даними, сукупності зазначених вимог відповідають лише документи, наявні на продукцію конкретної торговельної марки, тобто, по кожній позиції предмета закупівлі це продукція лише одного виробника. Жоден учасник, що пропонує «еквіваленти», не зможе підтвердити усю сукупність вимог Замовника саме з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД за кожною позицією предмета закупівлі.

Разом з тим, ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників, і може запропонувати запитувані Замовником засоби (за складом, експлуатаційними властивостями, показниками якості та безпеки), але не зможе дотримати усієї сукупності вимог до документального підтвердження, яке вимагається за результатами внесення Змін, як й інші учасники, які не пропонуватимуть продукцію виробника, передбаченого ТД:


№/п Найменування товару Технічні та якісні вимоги
1 Порошок пральний універсальний ТМ «Tino High-Power Mountain spring»
10 кг або еквівалент Зовнішній вигляд: порошок
Колір: білий
Запах: гірської свіжості
Показник концентрації водневих іонів 1% водного розчину, од. рН: 7,5-11,5
Масова частка фосфатів у перерахунку на Р2О5, %: відсутні
Мийна здатність, %, не менше ніж: 85
Пакування: поліетиленовий пакет з поліграфічним друком
Вага нетто: 10,0 кг.









2 Засіб рідкий ароматизований санітарно-гігієнічний «Сантрі гель» ТМ Optimum 1 л або еквівалент Зовнішній вигляд: однорідна гелеподібна рідина
Колір: відповідає еталону зразку
Запах: відповідає еталону-зразку
Масова частка хлористого водню, %; не менше: 5
Об’єм: 1л






















3 Засіб універсальний DOMESTOS свіжість атлантики 24 години,
1 л або еквівалент Склад: <5% гіпохлорит натрію, <5% аніонні ПАР, <5% неіоногенні ПАР, <5% мило, <5% запашник.
Об’єм: 1л






















4 Засіб миючий
ТМ «Чистолайн Підлога» 5 л
або еквівалент
1. Концентрований засіб для миття підлоги та поверхонь із мармуру, граніту, кахлю, штучного каменю, дерева, пластику ручним та машинним способом.
2. Фасування 5 л.





5 Засіб мийний
ТМ «Чистолайн Посуд» 5 л
або еквівалент 1. Концентрований засіб, що призначений для миття всіх видів посуду із скла, металу, кераміки, пластику і різних поверхонь включаючи зовнішнє миття технологічного та кухонного обладнання. Має виражені миючі властивості, антимікробну дію, не агресивний по відношенню до оброблюваних об’єктів, усуває неприємний запах, видаляє з поверхонь білкові та жирові забруднення, легко змивається. Не залишає плям та нальоту. Не ушкоджує вироби з кераміки, порцеляни, тефлону, скляних емальованих та інших виробів, поверхонь з нержавіючої сталі. Вимоги цього пункту мають бути підтверджені інструкцією виробника із застосування засобу.
2. Фасування 5 л.
6 Засіб мийний рідкий Грейпфрут ТМ «PRO», 525 мл або еквівалент Зовнішній вигляд: однорідна рідина або кремоподібна чи гелеподібна маса без сторонніх домішок;
Колір: повинен відповідати кольору засобу певної назви;
Запах: повинен відповідати запаху засобу певної назви;
Водневий показник: (рН), од (рН): 6,5-9,0;
Миюча здатність по відношенню до еталону, %: не менше 80;











7 Засіб ТМ «КРОТ» порошок 70 г або еквівалент Зовнішній вигляд: суміш суха, гранульована
Масова доля в-ва, %: не менше 99,5
Масова доля SO4,%: ~0,005
Масова кон-ція (Na2CO3), % не менш: 0,5
Масова доля заліза, не більше: 0,002
Масова доля NaCl,%, не більше: ~0,005

















8 Засіб миючий ТМ «Чистолайн WC» 750 мл. або еквівалент Засіб призначений для видалення іржі, вапняного нальоту, сечового каменю та органічних забруднень з унітазів, а також з поверхонь виробів з нержавіючої сталі, скла, кераміки і пластмаси. Ефективно видаляє іржу, вапняний наліт, сечовий камінь. Не пошкоджує керамічних, порцелянових, скляних, виробів із нержавіючої сталі, кахлю, вироби з полімерних та інших матеріалів, не фіксує органічні та неорганічні забруднення, легко змивається.
Вимоги цього пункту мають бути підтверджені інструкцією виробника із застосування засобу.
Фасування: 750 мл.
9 Засіб чистячий порошкоподібний ТМ Optimum з ароматом «Лимон» 500 г або еквівалент Зовнішній вигляд: порошок без грудочок та сторонніх включень
Колір: бежевий
Аромат: лимонний
Чистяча (мийна) здатність, %, не менше: 85
Пакування: полімерна банка в комплекті з кришкою з дірками, герметизація яких здійснюється наклейкою-етикеткою
Вага нетто: 500 г












10 Засіб для миття вікон «Window» Original plus + нашатирний спирт 500 мл
або еквівалент Зовнішній вигляд і колір: прозора рідина синього кольору
Запах: сировини, що використовують
Показник концентрації водневих іонів, рН: 9,0-12,0
Густина, г/см3, не менше: 0,980
Об’єм: 500 мл


















11 Засіб для миття вікон «Window» Original plus + нашатирний спирт (запаска) 500 мл або еквівалент Зовнішній вигляд і колір: прозора рідина синього кольору
Показник концентрації водневих іонів, рН: 9,0-12,0
Густина, г/см3, не менше: 0,980
Об’єм: 500 мл





















12 Засіб дезінфекційний мийний
ТМ «Чистолайн-Універсал» 1 л або еквівалент 1. Засіб призначений для одночасного миття та дезінфекції поверхонь приміщень, санітарно-технічного обладнання, що має бути підтверджено або інструкцією виробника із застосування засобу, або витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів.
2. Засіб має бути зареєстрований в установленому порядку як дезінфекційний.
3. Фасування 1 л.
4. Діюча речовина засобу: 2- феноксіетанол не менше 1,0 %, що має бути підтверджено витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів.
5. Засіб має антимікробну активність відносно грамнегативних і грампозитивних бактерій, віруліцидну та фунгіцидну дію, а також виражені миючі властивості, що має бути підтверджено або інструкцією виробника із застосування засобу, або витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів.
Вимоги

Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що надаються у складі тендерної пропозиції:
- Паспорт або Сертифікат якості від виробника/правовласника торгової марки товару із зазначенням всіх технічних характеристик, зазначених у технічних вимогах та з обов'язковим зазначенням торгової марки.
- У випадку, якщо Учасник не є виробником запропонованого товару Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати авторизаційний лист від виробника /правовласника торгової марки товару на ім’я Учасника, у якому виробник /правовласник торгової марки підтверджує партнерські відносини з Учасником і підтверджує, що Учасник може представляти продукцію в процедурі закупівлі (вказати ТМ або назву) та підтверджує можливість поставки запропонованого товару Учаснику придатну для використання та в терміни вказані в тендерній документації із обов’язковим зазначенням Замовника торгів та номеру закупівлі в системі Prozorro.
Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що надаються у складі тендерної пропозиції:
- Паспорт або Сертифікат якості від виробника/правовласника торгової марки товару із зазначенням всіх технічних характеристик, зазначених у технічних вимогах та з обов'язковим зазначенням торгової марки.
- У випадку, якщо Учасник не є виробником запропонованого товару Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати авторизаційний лист від виробника /правовласника торгової марки товару на ім’я Учасника, у якому виробник /правовласник торгової марки підтверджує партнерські відносини з Учасником і підтверджує, що Учасник може представляти продукцію в процедурі закупівлі (вказати ТМ або назву) та підтверджує можливість поставки запропонованого товару Учаснику придатну для використання та в терміни вказані в тендерній документації із обов’язковим зазначенням Замовника торгів та номеру закупівлі в системі Prozorro.
Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що надаються у складі тендерної пропозиції:
- Фото етикетки товару, на якому буде видно найменування, склад та об’єм.
- У випадку, якщо Учасник не є виробником запропонованого товару Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати авторизаційний лист від виробника /правовласника торгової марки/дистриб’ютора товару на ім’я Учасника, у якому виробник /правовласник торгової марки/дистриб’ютор підтверджує партнерські відносини з Учасником і підтверджує, що Учасник може представляти продукцію в процедурі закупівлі (вказати ТМ або назву) та підтверджує можливість поставки запропонованого товару Учаснику придатну для використання та в терміни вказані в тендерній документації із обов’язковим зазначенням Замовника торгів та номеру закупівлі в системі Prozorro.
Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що надаються у складі тендерної пропозиції:
- Сертифікат якості від виробника з обов'язковим зазначенням торгової марки;
- Надати гарантійний лист від виробника або його офіційного представника з гарантією поставки на умовах, в кількості та в терміни, що визначені цим оголошенням з обов’язковим зазначенням Замовника торгів та ідентифікатору закупівлі.
Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що надаються у складі тендерної пропозиції:
- Сертифікат якості від виробника з обов'язковим зазначенням торгової марки;
- Надати гарантійний лист від виробника або його офіційного представника з гарантією поставки на умовах, в кількості та в терміни, що визначені цим оголошенням з обов’язковим зазначенням Замовника торгів та ідентифікатору закупівлі.

















Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що надаються у складі тендерної пропозиції:
- Паспорт або Сертифікат якості від виробника/правовласника торгової марки товару із зазначенням всіх технічних характеристик, зазначених у технічних вимогах та з обов'язковим зазначенням торгової марки.
- У випадку, якщо Учасник не є виробником запропонованого товару Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати авторизаційний лист від виробника /правовласника торгової марки товару на ім’я Учасника, у якому виробник /правовласник торгової марки підтверджує партнерські відносини з Учасником і підтверджує, що Учасник може представляти продукцію в процедурі закупівлі (вказати ТМ або назву) та підтверджує можливість поставки запропонованого товару Учаснику придатну для використання та в терміни вказані в тендерній документації із обов’язковим зазначенням Замовника торгів та номеру закупівлі в системі Prozorro.
Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що надаються у складі тендерної пропозиції:
- Паспорт або Сертифікат якості, або аналіз-сертифікат від виробника/правовласника торгової марки товару із зазначенням всіх технічних характеристик, зазначених у технічних вимогах та з обов'язковим зазначенням торгової марки.
- У випадку, якщо Учасник не є виробником запропонованого товару Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати авторизаційний лист від виробника /правовласника торгової марки товару на ім’я Учасника, у якому виробник /правовласник торгової марки підтверджує партнерські відносини з Учасником і підтверджує, що Учасник може представляти продукцію в процедурі закупівлі (вказати ТМ або назву) та підтверджує можливість поставки запропонованого товару Учаснику придатну для використання та в терміни вказані в тендерній документації із обов’язковим зазначенням Замовника торгів та номеру закупівлі в системі Prozorro.
Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що надаються у складі тендерної пропозиції:
- Сертифікат якості від виробника з обов'язковим зазначенням торгової марки;
- Надати гарантійний лист від виробника або його офіційного представника з гарантією поставки на умовах, в кількості та в терміни, що визначені цим оголошенням з обов’язковим зазначенням Замовника торгів та ідентифікатору закупівлі.













Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що надаються у складі тендерної пропозиції:
- Паспорт або Сертифікат якості від виробника/правовласника торгової марки товару із зазначенням всіх технічних характеристик, зазначених у технічних вимогах та з обов'язковим зазначенням торгової марки.
- У випадку, якщо Учасник не є виробником запропонованого товару Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати авторизаційний лист від виробника /правовласника торгової марки товару на ім’я Учасника, у якому виробник /правовласник торгової марки підтверджує партнерські відносини з Учасником і підтверджує, що Учасник може представляти продукцію в процедурі закупівлі (вказати ТМ або назву) та підтверджує можливість поставки запропонованого товару Учаснику придатну для використання та в терміни вказані в тендерній документації із обов’язковим зазначенням Замовника торгів та номеру закупівлі в системі Prozorro.
Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що надаються у складі тендерної пропозиції:
- Паспорт або сертифікат якості, або якісне посвідчення від виробника/правовласника торгової марки/дистриб’ютора товару із зазначенням всіх технічних характеристик, зазначених у технічних вимогах та з обов'язковим зазначенням торгової марки.
- У випадку, якщо Учасник не є виробником запропонованого товару Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати авторизаційний лист від виробника /правовласника торгової марки/дистриб’ютора товару на ім’я Учасника, у якому виробник /правовласник торгової марки/дистриб’ютор підтверджує партнерські відносини з Учасником і підтверджує, що Учасник може представляти продукцію в процедурі закупівлі (вказати ТМ або назву) та підтверджує можливість поставки запропонованого товару Учаснику придатну для використання та в терміни вказані в тендерній документації із обов’язковим зазначенням Замовника торгів та номеру закупівлі в системі Prozorro.
Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що надаються у складі тендерної пропозиції:
- Паспорт або сертифікат якості, або якісне посвідчення від виробника/правовласника торгової марки/дистриб’ютора товару із зазначенням всіх технічних характеристик, зазначених у технічних вимогах та з обов'язковим зазначенням торгової марки.
- У випадку, якщо Учасник не є виробником запропонованого товару Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати авторизаційний лист від виробника /правовласника торгової марки/дистриб’ютора товару на ім’я Учасника, у якому виробник /правовласник торгової марки/дистриб’ютор підтверджує партнерські відносини з Учасником і підтверджує, що Учасник може представляти продукцію в процедурі закупівлі (вказати ТМ або назву) та підтверджує можливість поставки запропонованого товару Учаснику придатну для використання та в терміни вказані в тендерній документації із обов’язковим зазначенням Замовника торгів та номеру закупівлі в системі Prozorro.
Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що надаються у складі тендерної пропозиції:
- Витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів;
- Інструкція виробника із застосування засобу;
- Надати гарантійний лист від виробника або його офіційного представника з гарантією поставки на умовах, в кількості та в терміни, що визначені цим оголошенням з обов’язковим зазначенням Замовника торгів та ідентифікатору закупівлі.
Залишковий термін придатності засобу на момент поставки становить не менше 80% від загального про що надається гарантійний лист від учасника.




Просимо зобов’язати Замовника підкріпити декларування гіпотетичної можливості надання еквівалентів вказаних у тендерній документації товарів доведенням наявності реальних еквівалентів по кожній позиції предмета закупівлі на ринку, враховуючи всю описану ним сукупність вимог до показників та документів, що надаються згідно Додатку 1 до ТД (тобто надати усю сукупність документації від двох виробників по всім позиціям предмета закупівлі з урахуванням підтвердження кожної складової показників технічних характеристик, що встановлені Замовником у Додатку 1 до ТД), зокрема, надати на продукцію двох виробників:
- Паспорт або Сертифікат якості від виробника/правовласника торгової марки товару із зазначенням всіх технічних характеристик, зазначених у технічних вимогах та з обов'язковим зазначенням торгової марки (за позиціями 1, 2, 6, 9);
- Сертифікат якості від виробника з обов'язковим зазначенням торгової марки (за позиціями 4, 5, 8);
- Паспорт або Сертифікат якості, або аналіз-сертифікат від виробника/ правовласника торгової марки товару із зазначенням всіх технічних характеристик, зазначених у технічних вимогах та з обов'язковим зазначенням торгової марки (за позицією 7);
- Паспорт або сертифікат якості, або якісне посвідчення від виробника/правовласника торгової марки/дистриб’ютора товару із зазначенням всіх технічних характеристик, зазначених у технічних вимогах та з обов'язковим зазначенням торгової марки (за позиціями 10, 11);
- Фото етикетки товару, на якому буде видно найменування, склад та об’єм (за позицією 3 – з підтвердженням складу <5% гіпохлорит натрію, <5% аніонні ПАР, <5% неіоногенні ПАР, <5% мило, <5% запашник та Об’єму: 1л);
- Витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів (за позицією 12 – з підтвердженням, що Засіб призначений для одночасного миття та дезінфекції поверхонь приміщень, санітарно-технічного обладнання, а також, що Діюча речовина засобу: 2- феноксіетанол не менше 1,0 %)


2) Також тендерною документацією у пункті 2.1 проекту Договору (Додаток 8 до ТД) прописано вимогу до надання документального підтвердження відповідності висновками державної санітарно-епідеміологічної експертизи (далі по тексту – ДСЕЕ):
2.1. Якісні характеристики предмету закупівлі підтверджуються сертифікатами відповідності, або сертифікатами/паспортами якості, або деклараціями про відповідність, або висновками державної санітарно-епідеміологічної служби на товар, або зареєстрованими ТУ на виготовлення товару у Держстандарті.

Рішенням № 11880-р/пк-пз від 09.07.2024 Комісії встановлено, що вимога надання висновків ДСЕЕ не відповідає чинному законодавству.

Адже з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника.

Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням певної інформації, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.

Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі й з пропозицією такої продукції.


На доказ наявності порушених прав надаємо висновок ДСЕЕ на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», який не містить усієї затребуваної Замовником інформації, а також Сертифікат відповідності як альтернативний спосіб надання підтвердження.


Просимо:
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1) виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару документами, які не буде надано на продукцію, щонайменше, двох виробників;
2) виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару
висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи
надавши учасникам можливість підтвердження й іншими документами, зокрема, сертифікатом відповідності або сертифікатом якості від виробника, або інструкцією із використання, або описом засобу,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.


ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.

Номер: ee73d563997a487d9b5b79f1bd0757e1
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-26-004413-a.c1
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Скарга:
Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД прописано дискримінаційні вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема, - окремих вимог (за позицією 12) лише витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів із пов’язаною вимогою «Засіб має бути зареєстрований в установленому порядку як дезінфекційний», - значної кількості вимог – витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів як альтернативою -- висновку ДСЕЕ, який після 01.10.2023 неможливо отримати -- та висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству, виданому державною уповноваженою на видачу таких висновків установою, на видачу яких відсутні державні уповноважені установи. Вважаємо, що в Замовника відсутні правові підстави формулювання вимог в зазначений спосіб без надання можливості альтернативного підтвердження документами, які фактично вже наявні в учасників і отримані ними за процедурами, визначеними чинним законодавством (сертифікатом відповідності тощо), а не за вже нечинним законодавством (висновком ДСЕЕ), або за неіснуючим законодавством (висновком наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству, виданим державною уповноваженою на видачу таких висновків установою), або за законодавством, яке не стосується предмета закупівлі «Мийні засоби» (витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів).
Дата розгляду скарги: 09.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.07.2024 16:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.07.2024 17:24
Дата виконання рішення Замовником: 17.07.2024 16:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Коментар замовника щодо усунення порушення: Для усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні № № 11880-р/пк-пз від 09.07.2024 р. необхідно внести зміни у тендерну документацію. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a97f758229ba476086b80f9996578949
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Комунальне некомерційне підприємство «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф міста Києва» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-06-26-004413-a в електронній системі закупівель.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.


1) Тендерною документацією прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, зокрема, багаторазово (зокрема, у різних Додатках ТД – Додатку 1, проекті Договору тощо) вимагається
або просто надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (далі по тексту – ДСЕЕ),
або підтвердити відповідність певним вимогам висновком ДСЕЕ.

Зокрема, тендерною документацією у Додатку 1 до ТД вимагається підтвердити, зокрема, висновком ДСЕЕ:
- за позицією 4: «Концентрований засіб для миття підлоги та поверхонь із мармуру, граніту, кахлю, штучного каменю, дерева, пластику ручним та машинним способом».

Разом з тим, наявним на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ) № 12.2-18-1/17835 від 06.08.2020 не може бути дослівно підтверджено відповідність зазначеним вимогам, оскільки наявна у цьому висновку ДСЕЕ інформація не містить зазначення конкретних об’єктів, прописаних Замовником, разом з тим, містить більш узагальнені визначення щодо таких об’єктів і не містить заборони використання на зазначених Замовником об’єктах.

При цьому, засоби, які складають предмет закупівлі, є звичайними миючими засобами, які постійно випускаються великою кількістю виробників.
Разом з тим, Замовник обмежив коло виробників, продукція яких може бути запропонована в рамках даної закупівлі, шляхом висування вимоги надання підтвердження саме висновком ДСЕЕ або іншими недоступними альтернативними документами (про що йтиметься далі).

Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності сфери застосування засобів – висновком ДСЕЕ, який після 01.10.2023 неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки ДСЕЕ заздалегідь до оголошення процедури закупівлі – ще до 01.10.2023.

Адже з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника.

Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням певної інформації, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.

Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі й з пропозицією такої продукції.

ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Проте, взяти участь у даній закупівлі, запропонувавши цю продукцію, ми не зможемо через низку дискримінаційних вимог Замовника щодо висновків ДСЕЕ та визначених ТД альтернативних способів підтвердження.


2) Тендерною документацією у Додатку 1 до ТД прописано вимоги до надання документального підтвердження відповідності, у яких
альтернативою надання підтвердження відповідності конкретним вимогам висновком ДСЕЕ, переважно, є надання підтвердження
або висновком наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству* (* висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству має бути виданий державною уповноваженою на видачу таких висновків установою),
або витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів.

Зокрема, тендерною документацією у Додатку 1 до ТД вимагається підтвердити:
- за позицією 5: «Концентрований засіб, що призначений для миття всіх видів посуду із скла, металу, кераміки, пластику і різних поверхонь включаючи зовнішнє миття технологічного та кухонного обладнання. Має виражені миючі властивості, антимікробну дію, не агресивний по відношенню до оброблюваних об’єктів, усуває неприємний запах, видаляє з поверхонь білкові та жирові забруднення, легко змивається. Не залишає плям та нальоту. Не ушкоджує вироби з кераміки, порцеляни, тефлону, скляних емальованих та інших виробів, поверхонь з нержавіючої сталі»;
- за позицією 8: «Засіб призначений для видалення іржі, вапняного нальоту, сечового каменю та органічних забруднень з унітазів, а також з поверхонь виробів з нержавіючої сталі, скла, кераміки і пластмаси. Ефективно видаляє іржу, вапняний наліт, сечовий камінь. Не пошкоджує керамічних, порцелянових, скляних, виробів із нержавіючої сталі, кахлю, вироби з полімерних та інших матеріалів, не фіксує органічні та неорганічні забруднення, легко змивається»;
- за позицією 12: «Засіб призначений для одночасного миття та дезінфекції поверхонь приміщень, санітарно-технічного обладнання»,
«Діюча речовина засобу: 2- феноксіетанол не менше 1,0 %»
«Засіб має антимікробну активність відносно грамнегативних і грампозитивних бактерій, віруліцидну та фунгіцидну дію, а також виражені миючі властивості».

2.1. Після скасування з 01.10.2023 уповноваження державної установи (Держпродспоживслужби) на видачу висновків ДСЕЕ, в Україні так і не уповноважено жодну державну установу видавати саме висновки наукової санітарно-епідеміологічної експертизи.
Отже надати на вимогу Замовника такий висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству, виданий державною уповноваженою на видачу таких висновків установою неможливо.

Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Чинним законодавством не передбачено видачу саме державними установами або вимогу надання документів під назвою «висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи».
Отже застосувати даний метод надання підтвердження неможливо.

2.2. З іншої сторони, враховуючи, що предмет даної закупівлі – «Код ДК 021:2015 – 39830000-9 Продукція для чищення (Продукція для чищення різна згідно ДК 021:2015 код 39830000-9 Продукція для чищення), надати підтвердження витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів учасники також не можуть.
Звичайні мийні засоби, які закуповуються, можуть мати, на вимогу Замовника, дезінфікуючі властивості. Але, вимагаючи реєстрацію усіх цих засобів у державному реєстрі дезінфекційних засобів як альтернативу надання висновку ДСЕЕ, Замовник зумисне звужує коло учасників, оскільки, по суті, стає можливим взяти участь у даній закупівлі тільки з продукцією, на яку вже наявні раніше отримані висновки ДСЕЕ із зазначенням певної інформації, тобто дуже обмеженого переліку виробників.
Реєстрація у державному реєстрі дезінфекційних засобів Засобів для прання, миття та чищення відбувається у виключних випадках.
Разом з тим, підтвердити
- за позицією 12, що Засіб для миття та дезінфекції поверхонь містить 2-феноксіетанол не менше 1,0 %,
учасники можуть не лише витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів, але й іншими документами,
зокрема, Сертифікатом відповідності, виданим згідно чинного законодавства (Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності») призначеним Мінекономіки органом, акредитованим Національним агентством з акредитації України:


та/або іншими документами.

Зокрема, за деякими позиціями предмета закупівлі Замовником передбачено можливість надання підтвердження інструкцією виробника із застосування засобу.
Чому такий альтернативний варіант не може бути поширений на інші позиції – не зрозуміло.

Отже вимога Замовника щодо підтвердження
- окремих вимог (за позицією 12) лише витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів із пов’язаною вимогою «Засіб має бути зареєстрований в установленому порядку як дезінфекційний»,
- значної кількості вимог – витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів як альтернативою
-- висновку ДСЕЕ, який після 01.10.2023 неможливо отримати
-- та висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству, виданому державною уповноваженою на видачу таких висновків установою, на видачу яких відсутні державні уповноважені установи,
є дискримінаційною.

Вважаємо, що в Замовника відсутні правові підстави формулювання вимог в зазначений спосіб без надання можливості альтернативного підтвердження документами, які фактично вже наявні в учасників і отримані ними за процедурами, визначеними чинним законодавством (сертифікатом відповідності тощо),
а не за вже нечинним законодавством (висновком ДСЕЕ),
або за неіснуючим законодавством (висновком наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству, виданим державною уповноваженою на видачу таких висновків установою),
або за законодавством, яке не стосується предмета закупівлі «Мийні засоби» (витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів).


Просимо:
Зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
виключити з ТД необхідність підтвердження відповідності товару виключно
або висновком наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству, *виданим державною уповноваженою на видачу таких висновків установою, або висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів,
а за позицією 12 – виключно витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів із пов’язаною вимогою «Засіб має бути зареєстрований в установленому порядку як дезінфекційний»,
надавши учасникам можливість підтвердження й іншими документами, зокрема, сертифікатом відповідності або сертифікатом якості від виробника, або інструкцією із використання, або описом засобу,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.

На доказ наявності порушених прав надаємо висновок ДСЕЕ на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», який не містить усієї затребуваної Замовником інформації, а також Сертифікат відповідності як альтернативний спосіб надання підтвердження.


ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації