• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 09120000-6 Газове паливо (Природний газ)

Природний газ

Завершена

2 351 214.77 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 23 512.15 UAH
Період оскарження: 11.06.2018 11:42 - 23.06.2018 00:00
Вимога
Вирішена

Щодо внесення змін в Тендерну документацію

Номер: af747cc55f614e248b0bffa7ab8226d2
Ідентифікатор запиту: UA-2018-06-11-000776-a.b1
Назва: Щодо внесення змін в Тендерну документацію
Вимога:
Тендерна документація складена з порушеннями, оскільки в Тендерній документації встановлена вимога, що до ціни природного газу як товару має бути включено витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами. Така вимога встановлена в пункті 1 Розділу V. «ОЦІНКА ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЙ» Тендерної документації, а саме що до ціни тендерної пропозиції включається тариф на транспортування газу природного магістральними трубопроводами. У разі подання учасником тендерної пропозиції, в якій ціна зазначена без врахування тарифу на транспортування газу природного магістральними трубопроводами, замовник відхиляє таку тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає умовам тендерної документації. Відповідно до пункту 45 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» транспортування природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газотранспортною системою з метою його доставки до іншої газотранспортної системи, газорозподільної системи, газосховища, установки LNG або доставки безпосередньо споживачам, але що не включає переміщення внутрішньопромисловими трубопроводами (приєднаними мережами) та постачання природного газу. Відповідно до пункту 28 Закону України «Про ринок природного газу» постачання природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і полягає в реалізації природного газу безпосередньо споживачам на підставі укладених з ними договорів. Статті 23, 27 Закону України «Про ринок природного газу» незалежно від обраної моделі відокремлення Оператора ГТС забороняють такому Оператору провадити діяльність з видобутку, розподілу або постачання природного газу. Таким чином, транспортування та постачання природного газу є окремими видами господарської діяльності, провадження яких здійснюється окремими суб’єктами ринку природного газу. Враховуючи, що в розумінні статті 714 Цивільного Кодексу України постачання енергетичними та іншими ресурсами, в аспекті даного листа – природного газу, здійснюється через приєднану мережу, Закон України «Про ринок природного газу» гарантує всім суб’єктам ринку природного газу, в тому числі постачальникам, право доступу до таких мереж, зокрема до ( газотранспортної системи, яке полягає у можливості замовити та отримати послугу транспортування. Зазначено право гарантоване статтею 19 цього Закону. Однак, з метою створення перешкод у доступі до газотранспортної системи, дискримінації одних суб’єктів ринку та надання неконкурентних переваг іншим, на рівні підзаконних актів НКРЕКП безперешкодне право постачальників доступу до газотранспортної системи нівельоване. Відповідно до пункту 1 розділу ІІ ПРАВИЛ постачання природного газу, затверджених Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2496, підставою для постачання природного газу споживачу є: наявність у споживача, об’єкт якого підключений до газорозподільної системи, договору розподілу природного газу, укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГРМ, та присвоєння споживачу Оператором ГРМ персонального ЕІС-коду як суб’єкту ринку природного газу; наявність у споживача, об’єкт якого підключений до газотранспортної системи, договору транспортування природного газу, укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГТС, та присвоєння споживачу Оператором ГТС персонального ЕІС-коду як суб’єкту ринку природного газу; наявність у споживача укладеного з постачальником договору постачання природного газу та дотримання його умов; Зі змісту даний норм вбачається, що виключно споживачі укладають договори з Оператором ГТС та Операторами ГРМ. В подальшому у Кодексі ГТС, затвердженого від 30.09.2015 року № 2493, НКРЕКП впроваджена система, за якою виключно споживачу або оператору ГРМ надаються потужності точок виходу з газотранспортної системи. Відповідно виключно споживач, безпосередньо підключений до газотранспортної системи, та виключно Оператори ГРМ оплачують послуги транспортування, які визначаються відповідно до затвердженої методики. Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2497 затверджений Типовий договір транспортування природного газу. Відповідно до пункту 2.3 Типового Договору послуги, які можуть бути надані Замовнику за цим Договором: послуга замовленої потужності в точках входу та виходу до/з газотранспортної системи (далі – розподіл потужності); послуги фізичного транспортування природного газу газотранспортною системою на підставі підтверджених номінацій (далі – транспортування); послуги балансування обсягів природного газу, які подаються до газотранспортної системи і відбираються з неї (далі – балансування). Постачальники як замовники послуг транспортування можуть укласти договір транспортування виключно в частині балансування. Так звані послуги балансування не мають відношення до споживачів та ними не сплачується. Ця так звана послуга балансування надається Оператором ГТС у разі допущених постачальником небалансів обсягів природного газу. Послуга фізичного транспортування природного газу замовниками послуг не оплачується, оскільки методологія тарифів на послуги транспортування визначена за моделлю(вхід/вихід) Послуга замовленої потужності в точках входу та виходу до/з газотранспортної системи постачальниками не замовляються. Тарифи, встановленні за моделлю(вхід/вихід) оплачує споживач або імпортер, або газодобувне підприємство. У такий спосіб постачальники усунуті від можливості укладати договори транспортування з Оператором ГТС та Операторами ГРМ, за якими мали би можливість сплачувати послуги транспортування за споживача Тому, при закупівлі товару – природного газу замовник не може одночасно закупити у такого постачальника послугу транспортування та оплачувати її. Якщо такий договір буде наданий, то він не відповідає Постанові НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2497, що стане підставою для звернення до НКРЕКП та АМКУ. На підставі вищевикладеного, з метою захисту прав та законних інтересів Учасника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, просимо привести Тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Тендерний комітет Дніпровського державного аграрно-економічного університету уважно розглянув Ваші запитання та вимоги щодо невідповідності вимогам законодавства включення до ціни газу послуг з транспортування та повідомляє наступне. Відповідно до положень ст. 9 Закону України "Про ринок природного газу" (зі змінами від 22.09.2016 р.) господарська діяльність на ринку природного газу, пов'язана зокрема, з постачанням природного газу провадиться за умови отримання відповідної ліцензії. При цьому ліцензія на постачання природного газу видається НКРЕКП у встановленому порядку. Згідно п.32 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII визначено, що «товари - продукція, об'єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов'язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів». Абзац 2 п.1 розділу ІІ «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 р. № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 р. за N 448/28578 передбачає, що «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року N 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.». Відповідно до п.1 розділу ІІ Правил постачання природного газу, затверджених Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 р. №2496 (зі змінами): "Підставою для постачання природного газу є: - наявність у споживача, об'єкт якого підключений до газорозподільної системи договору розподілу природного газу , укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГРМ, та присвоєння споживачу Оператором ГРМ персонального ЕІС коду як суб'єкту ринку природного газу." Об'єкти Дніпровського державного аграрно-економічного університету підключені до газорозподільної системи та Оператором ГРМ присвоєно ЕІС-код: № 56XS00000DPIR008. Також слід зазначити, що відповідно до пункту 1 статті 19 Закону України від 09.04.2015 № 329-VIII «Про ринок природного газу» - «суб’єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем». Відповідно до пункту 39 статті 1 зазначеного Закону, суб'єкт ринку природного газу - оператор газотранспортної системи, оператор газорозподільної системи, оператор газосховища, оператор установки LNG, замовник, оптовий продавець, оптовий покупець, постачальник, споживач. Враховуючи зазначене, можна зробити висновок, що постачальник має право укласти з оператором газотранспортної системи договір на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для своїх споживачів до точок входу в газорозподільні системи. У відповідності до ст. 19 Закону України «Про ринок природного газу» суб’єкти ринку природного газу є рівними у праві на отримання доступу до газотранспортних та газорозподільних систем, газосховищ, установки LNG та на приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем. Крім того, положення Кодексу газотранспортної системи, який затверджений Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 р. № 2493 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06.11.2015 р. за N 1378/27823 передбачають, що замовник послуги транспортування (в тому числі й постачальник) може замовляти таку послугу для своїх споживачів. Зокрема, у випадку, якщо споживачі замовника послуги транспортування розраховуються з ним через поточний рахунок зі спеціальним режимом використання, оплата замовника за послуги транспортування (у тому числі замовлення розподілу потужності) здійснюється з поточного рахунку зі спеціальним режимом використання замовника на поточний рахунок оператора газотранспортної системи кожного банківського дня згідно з алгоритмом розподілу коштів, затвердженим Регулятором. Тобто, розрахунки за послуги з транспортування здійснюються безпосередньо замовником таких послуг (згідно з алгоритмом розподілу коштів), а не його споживачами. Таким чином, враховуючи, що всі суб’єкти ринку природного газу мають рівні права доступу до газотранспортної системи на договірних засадах, в тому числі й постачальники газу для забезпечення фізичної доставки природного газу до своїх споживачів через газотранспортну систему, вважаємо, тендерна документація складена без порушення вимог чинного законодавства,. Такі умови є однаковими для всіх потенційних учасників та не вирізняють когось одного з-поміж них. В зв'язку з тим, що Ви звернулись до електронної системи закупівель та ознайомились з нашою тендерною документацією запрошуємо Вас взяти участь в процедурі закупівлі. Дякуємо за Вашу увагу.
Статус вимоги: Задоволено