• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 - 18930000-7 - Мішки та пакети (сейф-пакети)

Торги не відбулися

18 008 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 180 085.00 UAH
Період оскарження: 25.06.2024 16:34 - 30.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дії замовника

Номер: 0337c0f06b12404da5c8a92642c4cff3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-25-010143-a.c3
Назва: Скарга на дії замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 15.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.10.2024 16:36
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 17.10.2024 18:29
Автор: ТОВ "УКРПАК СЕРВІС ГРУП", Аліна Масіч +380507654822 sale3@newsolutions.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 934e85e5e62044d2b0aac56da24e7696
Заголовок пункту скарги: Скарга на рішення замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 25.06.2024 р. Державною установою «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-25-010143-a за предметом закупівлі - Код ДК 021:2015 – 18930000-7, Мішки та пакети (сейф-пакети), очікувана вартість – 18 008 500,00 грн.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану затверджених постановою Кабміну від 11.11.2022 р. № 1275 та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Кiнцевий строк подання тендерних пропозицiй: 03.07.2024, 10.00.
Для участі у даній процедурі тендерні пропозиції подали наступні учасники:
- ТОВ "УКРПАК СЕРВІС ГРУП"
- ТОВ “ДАМІНЕР”
- ТОВ “СПЕКТРУМ ПЕКІДЖІНГ”.
Згідно оприлюдненому протоколу розкриття тендерних пропозицій відбулось: 04.07.2024 в 12.26.
За результатами найбільш економічно вигідна ціна була запропонована учасником ТОВ “УКРПАК СЕРВІС ГРУП”.
Після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Строк розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення її електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
05 липня 2024 р. в електронній системі закупівель (далі – ЕСЗ) було розміщене повідомлення з вимогою Замовника до ТОВ “УКРПАК СЕРВІС ГРУП” про усунення виявлених невідповідностей у строк до 06 липня 2024 р. 16.32.
Зокрема, у вимозі було зазначено наступне: «Для усунення зазначених невідповідностей Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями:
1. На сейф-пакети: наявність сертифікату системи менеджменту якості ISO 9001:2015 (надання копії сертифікату); на пакети для зброї: • сертифікат відповідності міжнародного стандарту ISO 17712:2013 відповідно до типу продукції, що постачається (надання копії сертифікату). • відповідно до вимог міжнародного стандарту ISO 17712:2013 постачальник повинен забезпечувати облік вироблених пломб за останні 7 років, та можливість надання інформації за запитом коли була вироблена та поставлена пломба покупцеві за вимогою останнього (надання гарантійного листа); • сертифікат системи управління якості ISO 9001:2015 (надання копії сертифікату);
2. Довідку у формі Таблиці-порівняння з інформацією про технічні характеристики запропонованого учасником товару із зазначенням виробника;
3. Довідку щодо досвіду виконання аналогічного договору із зазначенням інформації щодо обсягу (кількості або ціни договору) поставок та строків;
4. Банківську гарантію, договір про надання банківської гарантії, довіреність, лист-згоду від Банку-Гаранту на внесення змін до тексту банківської гарантії з накладенням кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта.»

Усі невідповідності, що були виявлені Замовником та зазначені у повідомленні, були усунені з боку ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» своєчасно шляхом завантаження у ЕСЗ.
Проте, 31 липня 2024 р. протоколом № 1029 Державної установи «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» пропозиція ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» була відхилена відповідно до ч.2 п.44 Особливостей як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до п. 43 цих особливостей. А саме: надав недостовірну інформацію щодо виробника індикаторних пломб та дозвіл на використання вищевказаних сертифікатів від виробника не отримував. Інших підстав для відхилення не було.
Крім того, 31.07.2024 відповідними протокольними рішеннями (Протоколами) уповноваженої особи Замовника були відхилені і інші учасники, посилаючись також на норми ч.2 п.44 Особливостей.
Не погодившись із неправомірним відхиленням, ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП», користуючись своїм законним правом, оскаржило дане рішення Замовника, звернувшись до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія).
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України № 13877-р/пк-пз від 15.08.2024 р. скаргу ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» було задоволено та визнано що наша пропозиція була неправомірно відхилена.
21.08.2024 р. Замовник опублікував рішення про визнання ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» переможцем процедури закупівлі та розмістив повідомлення про намір укласти договір.
26.08.2024 р. ТОВ «ДАМІНЕР» (інший учасник процедури закупівлі, який 31.07.2024 рішенням Замовника був відхилений) подав до Антимонопольного комітету України скаргу на рішення Замовника про визначення нас переможцем процедури, при цьому посилаючись на рішення Комісії. Рішенням комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14823-р/пк-пз від 04.09.2024 р. скаргу ТОВ «ДАМІНЕР» було задоволено та зобовʼязано Замовника скасувати рішення про визнання ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» переможцем процедури закупівлі.
Підставою для оскарження рішення Замовника стало те, за ствердженням, що у складі Пропозиції Скаржника відсутній сертифікат відповідності міжнародного стандарту ISO 17712:2013 відповідно до типу продукції, що постачається, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі. Посилаючись, при цьому, на рішення Органу оскарження № 13877-р/пк-пз від 15.08.2024 року за результатами розгляду скарги UA-2024-06-25-010143-a.c1.
А також те, що (далі – мовою оригіналу): «Замовник, для виконання рішення Органу оскарження № 13877-р/пк-пз від 15.08.2024 року, замість того щоб відхилити тендерну пропозицію Переможця — тепер вже з коректно викладеними підставами відхилення у протоколі — натомість неправомірно визначив його переможцем. Визначивши Переможця Процедури закупівлі, Замовник порушив вимоги абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Також Замовник порушив норми пункту 43 Особливостей, оскільки надав Переможцю 24 години на усунення невідповідностей у частині надання відсутнього документа технічної частини тендерної пропозиції».

ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» однозначно не погоджується з даними твердженнями з наступних причин.

В підпункті 2 пункту 44 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Згідно із визначенням в п.33 ст.1 Закону Технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Відповідно до ст.23 Закону Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами.
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Відповідно до підпункту 2 пункту 43 Особливостей, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Тобто, законодавець не відніс до невідповідностей саме «відсутність інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі».
Як визначено в оголошенні процедури UA-2024-06-25-010143-a та Тендерній документації за даною закупівлею предметом даної закупівлі є ДК 021:2015 - 18930000-7 - Мішки та пакети (сейф-пакети).
Виходячи з Додатку 2 до Тендерної документації, до складу предмету закупівлі входять Сейф-пакети та Пакети для зброї.
В Додатку 2 в розділі Пакет для зброї Замовник встановив наступну вимогу: Наявність сертифікату відповідності – обов’язково
• сертифікат відповідності міжнародного стандарту ISO 17712:2013 відповідно до типу продукції, що постачається (надання копії сертифікату).

У повідомленні Замовника з вимогою до Скаржника про усунення невідповідностей, розміщеному в ЕСЗ 05.07.2024 р., містилися вимоги щодо виправлення невідповідностей шляхом завантаження, в тому числі, сертифікатів ISO 9001:2015 та ISO 17712:2013, гарантійний лист про облік вироблених пломб, довідки щодо досвіду виконання аналогічних договорів тощо.
Жодної згадки про необхідність подання інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі у повідомленні із вимогою не містилось.
Таким чином, Замовником не було порушено вимог законодавства про публічні закупівлі коли останній розмістив вимогу про надання зазначених документів, а ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» виконало усі вимоги Замовника щодо усунення порушень без жодних відхилень від чинного законодавства.

Хочему звернути увагу, що стандарт ISO 17712:2013 (en: Freight containers - Mechanical seals) прийнято Наказом ДП «УкрНДНЦ» від 05.11.2015 № 145 як національний стандарт методом підтвердження за позначенням ДСТУ ISO 17712:2015 uk: Вантажні контейнери. Ущільнювачі механічні (ISO 17712:2013, IDT). (https://www.iso.org/standard/62464.html , https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=96072)
В Анотації до даного стандарту зазначено, що даний стандарт встановлює єдині процедури для класифікації, прийняття та зняття механічних пломб вантажних контейнерів. Він надає єдине джерело інформації про механічні пломби, які прийняті для кріплення вантажних контейнерів у міжнародній торгівлі.
Отже, даний стандарт застосовується до засобів механічних ущільнень (пломб) вантажних контейнерів.
Нагадаємо, що предметом даної закупівлі є ДК 021:2015 - 18930000-7 - Мішки та пакети (сейф-пакети).

Таким чином, сертифікат відповідності стандарту ISO 17712:2013 не має відношення безпосередньо до предмету закупівлі за даною процедурою UA-2024-06-25-010143-a.
Логічно, що не може бути даний документ віднесений до документів технічної документації щодо предмету закупівлі за даною процедурою. Тобто це один із додаткових документів, які вимагав замовник на підтвердження відповідності запропонованого товару.
Таким чином, замовник мав право направляти повідомлення з вимогою щодо надання в тому числі сетрифікату відповідності, та учасник зі свого боку виконав всі вимоги замовника та завантажив необхідні документи у визначений законодавстовм час.

У Додатку 2 до тендерної документації (стор. 5-6) Замовник встановив вимогу надання копії сертифікату ISO 17712:2013 відповідно до типу продукції, що постачається.
Замовник не визначив чітко до якої саме продукції він хотів бачити сертифікат відповідності. Натомість зазначив загальний термін: тип продукції, що постачається.
На нашу думку, це і викликало різне тлумачення вимоги у тендерній документації.
Як визначено у нормативному документі ДСТУ 3278-95 СИСТЕМА РОЗРОБЛЕННЯ ТА ПОСТАВЛЕННЯ ПРОДУКЦІЇ НА ВИРОБНИЦТВО. ОСНОВНІ ТЕРМІНИ ТА ВИЗНАЧЕННЯ, тип продукції – це умовне літерне та (або) цифрове позначення продукції, яке відображає її виробниче походження, призначення та (або) особливості конструктивно-технологічного вирішення.
Таким чином, виходячи зі змісту та застосування стандарту ISO 17712:2013, у рамках даної процедури сертифікат відповідності може бути наданий лише на складову пакетів, зокрема, на пломби, що не є предметом закупівлі в даному випадку.
На виконання вимоги Замовника ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» 06.07.2024 завантажив у ЄСЗ СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ від 15.09.2022 №: KIV.IND.01.07.6450.01 СС, згідно якого засвідчується, що продукція: Пластикові охоронні пломби індикаторного типу під торговими марками GST та СІіхаг. Типи: Стріла, Стріла Люкс. Стріла V3, Банксіл V2, Постсіл, Бар'єр 20x20, Бар'єр 60x20. Бар'єр 100x20. Люмісіл, Турбіон. Гарант, Карат, Твістейро, Кепсіл. Виробник: ТОВ "Андреал" Відповідає вимогам: ISO 17712.2013.
Виходячи з норм Закону, документи, завантаженні на виконання повідомлення Замовника із вимогою щодо виправлення невідповідностей, також приймаються до розгляду та вважаються частиною тендерної пропозиції учасника.
Сертифікат відповідності - це документ, виданий компетентною організацією чи установою, який підтверджує, що продукт, послуга чи система менеджменту (стандарти ISO) відповідає визначеним нормативам, стандартам або технічним вимогам. Тобто, сертифікат є документом, який підтверджує відповідність технічним вимогам, а ніяк не визначає їх.
Предметом закупівлі за даною процедурою є Код ДК 021:2015 – 18930000-7 «Мішки та пакети (сейф-пакети)». Інформація про технічні та якісні характеристики щодо сейф-пакетів була надана ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» у Додатку 2 до тендерної документації на етапі подання тендерної пропозиції.
Таким чином, виключення п. 43 Особливостей у даному випадку застосовані бути не можуть, оскільки сертифікат ISO 17712:2013 не відноситься до категорії «інформація (та/або документи) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі».

Надавши ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» строк 24 години на усунення недоліків щодо визначених документів, Замовник не порушив жодних вимог законодавства у сфері публічних закупівель, так як ці документи не є інформацією (та/або документами) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП», надавши сертифікат ISO 17712:2013 на пломбу, виконав вимоги щодо виправлення невідповідностей. Після чого його тендерна пропозиція повністю відповідає всім вимогам Замовника згідно тендерної документації.

Окремо додамо, що 28.08.2024 в електронній системі закупівель ТОВ «ДАМІНЕР» опублікував заяву про відкликання своєї скарги від 26.08.2024р. щодо оскарження рішення про визначення нашого підприємства переможцем процедури.
Але, нажаль, законом не передбачена можливість відкликання скарги.

Крім того, Замовник в своєму запереченні по суті скарги, розміщеному у ЕСЗ 30.08.2024, також просив залишити скаргу без розгляду.

За результатом прийнятого рішення Комісії № 14823-р/пк-пз від 04.09.2024 р. Замовник протокольним рішенням (Протоколом) від 30.09.2024 №1407 відхилив пропозицію ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» відповідно до п. 44 ч. 2 Особливостей № 1178.

На підставі всього викладеного вище ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» не може погодитись з рішенням про відхилення та вважає його таким, що порушує права Скаржника та його господарські інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, в частині забезпечення виконання принципів проведення конкурентних закупівель.

Враховуючи той факт, що ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» було запропоновано найнижчу ціну серед інших учасників тендеру (що підтверджується тендерною документацією), відхилення шляхом безпідставної дискваліфікації пропозиції ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» є нічим іншим, як порушенням умов конкуренції, що має наслідком значне звуження прав ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» всупереч приписам ст.ст. 3, 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
У свою чергу, відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Принцип максимальної економії полягає в обов’язку замовника утриматися від протиправного та надмірного витрачання коштів. Цей принцип допускає, що, крім використання мінімально необхідного обсягу ресурсів для укладення договору щодо закупівлі та контролю за його виконанням, під час проведення закупівель основну увагу також приділяють економічним критеріям, серед яких найважливішим є ціна.
Зазначений принцип діє в сукупності з принципом ефективності, забезпечуючи придбання товарів, робіт чи послуг з найкращим для забезпечення потреб замовника співвідношенням ціни та якості.
Принцип економії та ефективності втілює в собі результат досягнення стану добросовісної конкуренції. Його дотримання означає спрямованість держави на досягнення оптимального результату у вигляді створення конкурентного середовища, яке призведе до економічної вигоди.
Реалізація принципів публічних закупівель, визначених законодавцем у ст. 5 Закону, передбачає їх взаємопов’язаність та те, що один принцип може доповнювати інший. Саме тому, доповненням принципу недискримінації учасників є принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури передбачає забезпечення рівного й об’єктивного відношення до всіх учасників закупівельного процесу, тобто оцінка тендерних пропозицій повинна бути об’єктивною (незалежною від волі та бажань замовників) і неупередженою (без обманної, заздалегідь сформованої думки замовниками).
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на переможця пакети

Номер: a323db75fa984838a9247ab397fed24d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-25-010143-a.b2
Назва: Скарга на переможця пакети
Скарга:
СКАРГА щодо порушення процедури закупівлі шляхом визнання переможцем учасника, щодо тендерної пропозиції якого наявні підстави для відхилення
Дата розгляду скарги: 04.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.08.2024 16:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.09.2024 16:56
Дата виконання рішення Замовником: 30.09.2024 16:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.09.2024 № 14823-р/пк-пз, Державною установою "Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України" скасувано Рішення від 21.08.2024 № 1194 щодо визначення переможцем Закупівлі ТОВ "УКРПАК СЕРВІС ГРУП".
Автор: ТОВ "ДАМІНЕР", Кондратюк Микола Володимирович +380503811723 daminer23@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 82efdfe54c544af59134390823fef2a5
Заголовок пункту скарги: Відсутність у складі тендерної пропозиції сертифікату
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відсутність у складі тендерної пропозиції сертифікату відповідності міжнародного стандарту ISO 17712:2013 відповідно до типу продукції, що постачається, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: d027d31c32504159ae29fd1d095a58c7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-25-010143-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.08.2024 13:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.08.2024 17:37
Дата виконання рішення Замовником: 21.08.2024 18:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.08.2024 № 13877 скасовано Рішення від 31.07.2024 № 1029.
Автор: ТОВ "УКРПАК СЕРВІС ГРУП", Аліна Масіч +380507654822 sale3@newsolutions.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 603ccc7e9e6c4bb8bde7b7966d82fcf0
Заголовок пункту скарги: дискваліфікація скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Протоколом № 1029 Державної установи «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» від 31 липня 2024 року було відхилено пропозицію ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» відповідно до ч. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до п. 43 цих особливостей.
Зокрема, підставою відхилення стало те, що надана пропозиція не відповідає технічним вимогам до предмету закупівлі, а саме:
Згідно з додатком № 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ»:
надання інформації про виробника індикаторних пломб;
надання сертифікатів на закупівлю сейф-пакетів та індикаторної пломби, а саме:
- сертифікат відповідності міжнародного стандарту ISO 17712:2013 відповідно до типу продукції, що постачається;
- сертифікат системи управління якістю ISO 9001:2015.
ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» - надав недостовірну інформацію щодо виробника індикаторних пломб;
- дозвіл на використання вищевказаних сертифікатів не отримував від ТОВ «АНДРЕАЛ» на підставі листа № 46-7 від 26.07.2024 (відповідь на звернення ДУ «ЦОП НПУ»).

Проте, така аргументація не лише не відповідає дійсності, а й порушує норми чинного законодавства.
Щодо надання інформації про виробника індикаторних пломб:
Державною установою «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» було оголошено тендер та опубліковано Тендерну документацію на закупівлю Код ДК 021:2015 - 18930000-7 - Мішки та пакети (сейф-пакети).
У Додатку № 2 «Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі», дійсно зазначено виробником ТОВ «КУРЬЕР-ПАК».
ТОВ «КУРЬЕР-ПАК» є контрагент ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» та постачальником продукції, а саме «Комплект: пакет прозорий 675х1200 мм. та індикаторна пломба затяжка». У свою чергу, ТОВ «КУРЬЕР-ПАК» не є виробником індикаторних пломб, а закуповує їх у ТОВ «АНДРІАЛ», який є безпосереднім їх виробником.
Тобто, індикаторна пломба не є самостійним обʼєктом закупівлі, а є лише складовою комплекту та предмету закупівлі - Мішки та пакети (сейф-пакети). У звʼязку з цим, виробником було зазначено ТОВ «КУРЬЕР-ПАК» як постачальник продукції – сейф-пакет.

Щодо надання сертифікатів на закупівлю сейф-пакетів та індикаторної пломби, а саме: сертифікат відповідності міжнародного стандарту ISO 17712:2013 відповідно до типу продукції, що постачається; сертифікат системи управління якістю ISO 9001:2015:
За результатами розгляду цінових пропозицій усіх учасників, ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» запропонувало найбільш вигідну цінову пропозицію.
05 липня 2024 р. на електронній онлайн-платформі Prozorro була розміщення вимога Замовника про усунення виявлених недоліків, які мали прояв, зокрема, у наданні сертифікатів відповідності ISO. Цей недолік було виправлено та подано відповідні сертифікати.
Зокрема:
- було подано сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (Системи управління якістю) № UA.MS.564-24, виданий ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ»;
- було подано сертифікат ISO 9001:2015 (Системи управління якістю) № UA228257/1, виданий BUREAU VERITAS;
- було подано сертифікат ISO 17712:2013 № KIV.IND.01.07.6450.01 CC, виданий BUREAU VERITAS;
- було подано сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (Системи управління якістю) № UA.OD.QM.0642-22, виданий ДП "Одесастандартметрологія";
- було подано сертифікат ДСТУ 4551:2006 № В32700884-21011, виданий ОС УКРБУДСЕРТ, ТОВ "Ракурс ЛТД".
Таким чином, ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» було подано всі сертифікати, які вимагалися Замовником. Посилання останнього про те, що було надано недостовірну інформацію про виробника пломб є необґрунтованим, оскільки ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» зазначав, що він не є виробником продукції як сейф-пакетів, так і пломб. Надав відповідні сертифікати виробників продукції.

Щодо дозволу на використання сертифікатів ISO від ТОВ «АНДРІАЛ»:
Сертифікат ISO — документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Слід зазначити, що сертифікація ISO не є обовʼязковою на території України. Тобто отримання відповідного сертифікату залежить виключно від бажання особи.
Сертифікат ISO як документ підтверджує відповідність, наприклад, виробника продукції певним критеріям оцінки. Отримавши такий сертифікат, виробник продукції повідомляє споживачу, що його продукція відповідає міжнародним стандартам. Споживач – невизначене коло осіб, яке може використовувати продукцію. Саме тому, виробники продукції, отримавши дозволи, сертифікати, висновки сповіщають споживача про їх наявність, розміщуючи у публічному доступі на своїх сайтах, в офісах тощо. Відповідно, надаючи такий доступ до цієї інформації він публічно дозволяє використовувати її.
Однак, якщо говорити про ISO сертифікат, то споживач може використовувати такі сертифікати без отримання відповідного дозволу його власника лише для підтвердження відповідності якості продукції у процесі її споживання і ні в якому разі при виробництві аналогічних товарів.
Окремо слід зазначити, що жодним нормативно-правовим актом в Україні не передбачено отримання дозволів від власників сертифікатів ISO для того щоб постачальник продукції міг підтвердити якість продукції її виробника.
До прикладу, у закупівлі товарів, якщо учасник не є їх виробником, Сертифікат ISO сміливо може надаватися той, який був виданий саме на виробника пропонованого ним товару. Окрім того, у документації відсутні окремі вимоги щодо необхідності надання сертифікату ISO, виданого саме на ім'я учасника.
Дискваліфікуючи ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» як учасника закупівлі (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-25-010143-a Замовник зазначає, що ТОВ «УКРПАК СЕРВІС ГРУП» повинно було отримати дозвіл від ТОВ «АНДРІАЛ» на використання сертифікатів ISO. Перед цією подією, 05 липня 2024 р. розміщуючи вимогу про усунення порушень Замовник не згадує про отримання та подання дозволів, а лише зазначає про необхідність долучення відповідних сертифікатів. У контексті розгляду такого питання судова практика притримується позиції відповідно до якої спонукання особи самостійно визначити, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення нею чинного законодавства. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити особі для усунення порушень (Постанова Восьмого апеляційного адміністративного суду по справі № 140/4906/22 від 28.02.2023).
Також не зрозуміло чому Замовник подав запит до ТОВ «АНДРІАЛ» про надання дозволу на використання сертифікату ISO, а не звернувся до ТОВ «КУРЬЕР-ПАК» у той час як останній є виробником продукції сейф-пакет та комплект: пакет прозорий та індикаторна пломба з затяжкою. Тобто саме ТОВ «КУРЬЕР-ПАК» закуповує пломбу у ТОВ «АНДРІАЛ» та комплектує нею одиницю продукції, що постачається (комплект: пакет прозорий та індикаторна пломба з затяжкою).
Таким чином, узагальнюючи викладене, слід констатувати пряме та грубе порушення Замовником норм чинного законодавства. Порушення загальновизнаних принципів здійснення публічних закупівель, закріплених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та положень тендерної документації, визначеної самим Замовником.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника