• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 7

Капітальний ремонт головного лікувального корпусу КНП ФМР «Фастівська БЛІЛ» по вул. Героїв Чорнобиля, 17 в м. Фастів Київської області (Коригування 2)

У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації: - Програми з відновлення України (далі – ПВУ), ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.

Торги не відбулися

212 919 932.50 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 064 599.66 UAH
Період оскарження: 25.06.2024 15:11 - 10.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможцем

Номер: c0add9b9d12244d38d368c1720d4ea85
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-25-008063-a.a3
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможцем
Скарга:
Скарга на неправомірне визначення переможцем
Дата розгляду скарги: 10.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.10.2024 15:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.10.2024 15:25
Дата виконання рішення Замовником: 18.10.2024 13:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, на підставі рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16642-р/пк-пз від 10 жовтня 2024 р. Замовником вирішено скасувати Рішення Замовника від 25 вересня 2024 р. №402
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП БК "АРХІМЕД", ДМИТРО ПОВОРОЗНЮК 380967472111 Arhimed-BK@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b9d7a82730c449f29bcd0d2c15e661dd
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможцем
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.

Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт
Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).

ТОВ "ЧЕРКАСИМІСЬКБУД" у складі пропозиції надало Договірну ціну (файл «ДЦ_договірна ціна.pdf»), в якій не зазначено на підставі чого визначена.

Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 затверджено кошторисні норми України у будівництві, що додаються.
Кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) передбачено, зокрема:
Замовник __________
(назва організації)
Підрядник_______
Вид договірної ціни ______
Визначена згідно з.
Враховуючи наведене, надана ТОВ "ЧЕРКАСИМІСЬКБУД" у складі пропозиції договірна ціна складена не у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, в частині незазначення "Визначена згідно з".
Враховуючи, що дана невідповідність стосується технічних характеристик, тендерна пропозиція ТОВ "ЧЕРКАСИМІСЬКБУД" повинна бути відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 88297e65ce1e46f4a901f0d549f74400
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможцем
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.

Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт
Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).

Додаток 3 до тендерної документації містить примітку, згідно якої обсяг робіт, необхідний до виконання наведений у Таблиці 1 до Додатку 3 до тендерної документації.
Таблиця 1 до Додатку 3 до тендерної документації містить Відомість обсягів робіт.
У складі пропозиції ТОВ "ЧЕРКАСИМІСЬКБУД" містяться локальні кошториси, які складений не у відповідності до Відомостей обсягів робіт, а саме:

Позиція (№ п/п) у Відомостях обсягів робіт Найменування робіт, один. виміру, кількість
(у Відомостях обсягів робіт) Найменування робіт, один. виміру, кількість
(в Локальному кошторисі) В чому полягає невідповідність
551 Шуруп 4,2 х 13 мм

шт. 1023,4 Шуруп 4,2 х 13 мм

шт. 1023,14 В локальному кошторисі (файл «ЛК02-01_2 ПК01») некоректно зазначено кількість шурупів (1023,14 штук замість 1023,40 штук), тобто меншу, ніж потрібно , що повпливало на ціноутворення

710 Розбирання кам'яної кладки простих стін із цегли

м3 0,1008 Розбирання кам'яної кладки простих стін із цегли

10 м3 0,1008 В локальному кошторисі (файл «ЛК02-01_2 ПК01») некоректно зазначено обсяг робіт (1,008 м3 замість 0,1008 м3), тобто учасник зазначив обсяг робіт в 10 разів більше, ніж передбачено Відомостями обсягів робіт, що повпливало на ціноутворення


Таким чином, пропозиція ТОВ "ЧЕРКАСИМІСЬКБУД" не відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам, передбачених Додатком 4 до тендерної документації.
Відповідно до п.п. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене, тендерна пропозиція ТОВ "ЧЕРКАСИМІСЬКБУД" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 7395b97d5bf04f0c926ef4e2407df79d
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможцем
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 5.3.1 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції Інформаційна довідка про виконання аналогічних договорів згідно Додатку 7 цієї документації. Згідно з Додатком 7 до тендерної документації міститься форма довідки про наявність у Учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, згідно якої необхідно заповнити назву, адресу та код ЄДРПОУ замовника, якому здійснювалось виконання робіт.

ТОВ "ЧЕРКАСИМІСЬКБУД" надано у складі пропозиції Інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів згідно Додатку 7 цієї документації (файл «дод.15. pdf»), водночас довідка не містить адреси замовника.
Таким чином, пропозиція ТОВ "ЧЕРКАСИМІСЬКБУД" не відповідає вимогам п. 5.3.1 Розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Консорціуму "КРЕАТОР"

Номер: eb1118abf2be4838a310c48c8840d3db
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-25-008063-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Консорціуму "КРЕАТОР"
Скарга:
Дата розгляду скарги: 10.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.08.2024 16:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 13.09.2024 12:28
Автор: КОНСОРЦІУМ "КРЕАТОР", Пустовий Дмитро 0970151660 korkreator@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f0c051a04eff4f799c11179075b5845c
Заголовок пункту скарги: Щодо першої підстави для відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник категорично не погоджується із вищевикладеними твердженнями Замовника, зважаючи на таке:
Скаржником дійсно до настання кінцевого строку для подання тендерних пропозицій у складі своєї тендерної пропозиції не було надано рішення (наказ, дозвіл тощо) вищого (загального) органу об’єднання (за наявності вищого органу) щодо його участі у відповідній процедурі закупівлі, зі зазначенням назви процедури закупівлі, унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, уповноваженої особи об’єднання, яка підписуватиме документи тендерної пропозиції та договір про закупівлю тощо.
Замовником під час розгляду документів тендерної пропозиції Скаржника було встановлено відсутність у ній рішення (наказу, дозвілу тощо) вищого (загального) органу об’єднання (за наявності вищого органу) щодо його участі у відповідній процедурі закупівлі, зі зазначенням назви процедури закупівлі, унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, уповноваженої особи об’єднання, яка підписуватиме документи тендерної пропозиції та договір про закупівлю тощо, у зв’язку з чим, Замовником було складено Вимогу про усунення невідповідностей, яка серед іншого містила наступні вимоги: «1.Учасником не надано -рішення (наказ, дозвіл тощо) вищого (загального) органу об’єднання (за наявності вищого органу) щодо його участі у відповідній процедурі закупівлі, зі зазначенням назви процедури закупівлі, унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, уповноваженої особи об’єднання, яка підписуватиме документи тендерної пропозиції та договір про закупівлю тощо(Розділ ІІІ п.1 пп.10 ).Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей:Інші документи (з урахуванням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону): … рішення (наказ, дозвіл тощо) вищого (загального) органу об’єднання (за наявності вищого органу) щодо його участі у відповідній процедурі закупівлі, зі зазначенням назви процедури закупівлі, унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, уповноваженої особи об’єднання, яка підписуватиме документи тендерної пропозиції та договір про закупівлю тощо; …».
На виконання даного пункту Вимоги про усунення невідповідностей, Скаржником через електронну систему закупівель було надано Протокол №2 Загальних зборів засновників Консорціуму «КРЕАТОР» від 22 серпня 2024 року, який є рішенням вищого (загального) органу об’єднання щодо участі Консорціуму у відповідній процедурі закупівлі, зі зазначенням назви процедури закупівлі, унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, уповноваженої особи об’єднання, яка підписуватиме документи тендерної пропозиції та договір про закупівлю тощо. Таким чином вимога тендерної документації закрита у повному обсязі.
Звертаємо увагу, що тендерна документація не містить окремих вимог щодо необхідності зазначення конкретних дат на документах тендерної пропозиції учасника, зокрема у вимозі пп.10 пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації відсутні будь-які вимоги щодо датування документів.
Твердження Замовника про те, що Учасником надано рішення, яке прийнято 22.08.2024 року, тобто під час участі у закупівлі, що суперечить вимогам ТД, не відповідає дійсності не знаходить свого підтвердження у жодному положенні тендерної документації, що складалась самим Замовником.
Беручи до уваги вищевикладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправомірним, зокрема у цій частині, у зв’язку з чим, таке рішення повинне бути скасованим.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6191a69c10034f22818f9c5728092651
Заголовок пункту скарги: Щодо другої підстави для відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник категорично не погоджується із вищевикладеними твердженнями Замовника, зважаючи на таке:
До закінчення кінцевого строку для подання тендерної пропозиції, Скаржником разом із іншими документами тендерної пропозиції було надано Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю «КРЕАТОР КОМПАНІ» (ідентифікаційний код 41258800), чим повністю було виконано вимогу пп.10 п.1 Розділу ІІІ тендерної документації щодо надання документу, що підтверджує створення кожного з учасників об’єднання відповідно до законодавства країни такого учасника (свідоцтво, сертифікат, витяг із торговельного або іншого реєстру, тощо).
Зважаючи на зазначене, Замовник не повинен був звертатися до Скаржника з вимогою про усунення невідповідностей у порядку п.43 Особливостей, зокрема у цій частині.
Беручи до уваги вищевикладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправомірним, зокрема у цій частині, у зв’язку з чим, таке рішення повинне бути скасованим.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 7c2a37e6dd744c9da3d5b7205bbda570
Заголовок пункту скарги: Щодо третьої підстави для відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник категорично не погоджується із вищевикладеними твердженнями Замовника, зважаючи на таке:
Замовником під час розгляду документів тендерної пропозиції Скаржника було встановлено, що Скаржником не надано документ, що підтверджує трудові відносини інженера-кошторисника з Учасником та копії відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування виданих Пенсійним фондом України стосовно таких працівників.
У зв’язку з цим, Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено Вимогу про усунення невідповідностей, яка серед іншого містила наступні вимоги: «5.Учасником не надано – Документ, що підтверджує трудові відносини інженера-кошторисника з Учасником та копії відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування виданих Пенсійним фондом України стосовно таких працівників (Розділ ІІІ п.5 пп.5.2).Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей:5.2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: …. На підтвердження інформації про наявність в Учасника працівників, які будуть задіяні Учасником під час виконання договору, йому необхідно у складі тендерної пропозиції надати скан-копії трудових книжок (сторінка із даними працівника та сторінка (сторінки) із зазначенням відповідного місця працевлаштування), копії відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування виданих Пенсійним фондом України стосовно таких працівників, наказів про прийняття на роботу або трудових договорів (контрактів), які підтверджують наявність правовідносин Учасника з відповідними працівниками, зазначеними в Довідці за формою Додатку 6 цієї документації.».
На виконання даного пункту Вимоги про усунення невідповідностей, Скаржником через електронну систему закупівель було надано:
- Лист-пояснення, №24 від 22.08.2024 року наступного змісту: «Ми, Консорціум «КРЕАТОР» (далі - Учасник), в особі Пустового Дмитра Миколайовича, інформуємо про наявність трудових відносин між ТОВ «КРЕАТОР КОМПАНІ», який є учасником Консорціум «КРЕАТОР» та Дубовик Аллою Іванівною за посадою Інженер з проектно – кошторисної роботи. На підтвердження цього надаємо НАКАЗ (РОЗПОРЯДЖЕНН) № 08 – К від 22.06.2022 року, яка працює за сумісництвом. Також, надаємо копії відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування виданих Пенсійним фондом України»;
- Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам з інформацією про Дубовик Аллу Іванівну;
- Наказ (розпорядження) №08-К від 22.06.2022 року про прийняття на роботу інженера з проектно-кошторисної роботи Дубовик Алли Іванівни.
Таким чином, Скаржником виконано вимоги тендерної документації та надано документи стосовно інженера кошторисника.
При цьому, Замовник стверджує, що Скаржником не надано копії відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування виданих Пенсійним фондом України стосовно таких працівників: Пустового Д.М., який приступив до роботи з 01.04.2024 року згідно наказу №1-к від 01.04.2024. Наголошуємо, що Замовником не було виявлено та не зазначено у Вимозі про усунення невідповідностей інформації про усунення будь-яких невідповідностей у документах, що стосуються Пустового Д.М., який приступив до роботи з 01.04.2024 року згідно наказу №1-к від 01.04.2024.
Звертаємо увагу також на той факт, що Замовник у Вимозі про усунення невідповідностей зазначає, що Учасником не надано – Документ, що підтверджує трудові відносини інженера-кошторисника з Учасником та копії відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування виданих Пенсійним фондом України стосовно таких працівників (Розділ ІІІ п.5 пп.5.2), при тому, що документ, що підтверджує трудові відносини інженера-кошторисника з Учасником був у складі тендерної пропозиції Скаржника ще до закінчення кінцевого строку на подання тендерних пропозиції. Із зазначеного вдається зробити висновок, що п.5 Вимоги про усунення невідповідностей стосувався лише інженера-кошторисника, а можливості усунути невідповідності в частині Пустового Д.М., який приступив до роботи з 01.04.2024 року згідно наказу №1-к від 01.04.2024 – Замовник не дав можливості усунути, у порядку визначеному пунктом 43 Особливостей.
Беручи до уваги вищевикладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправомірним, зокрема у цій частині, у зв’язку з чим, таке рішення повинне бути скасованим.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 4bd4536fcd2f4c798317bb5bb3d282a9
Заголовок пункту скарги: Щодо четвертої підстави для відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник категорично не погоджується із вищевикладеними твердженнями Замовника, зважаючи на таке:
Відповідно до підпункту 5.3. пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації:
5.3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі договорів :
5.3.1. Інформаційна довідка про виконання аналогічних договорів згідно Додатку 7 цієї документації.
5.3.2. Підтверджуючі документи, а саме: скан-копії аналогічних договорів з додатковими угодами (за наявності) та актів виконаних робіт на всю суму договору станом на час завершення виконання робіт (Форма КБ-2в або Форма КБ-3 або підготовлені самостійно та підписані замовником робіт форми актів приймання-передачі виконаних підрядних робіт у будівництві, а у разі міжнародних контрактів -- інших нормативно допустимих документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість).
5.3.3. Скан-копії листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, адресованих замовнику даної закупівлі, із зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва.
Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів (у тому числі договорів субпідряду) протягом останніх 5 років з урахуванням, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта за предметом закупівлі.
Отже, аналогічним договором в рамках цієї закупівлі вважається виконаний договір протягом останніх 5 років з урахуванням, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта за предметом закупівлі.
Повідомляємо, що Скаржником було надано у складі тендерної пропозиції Договір підряду від 30.10.2020 № 20/10-03, який в повному обсязі відповідає вимогам підпункту 5.3. пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації в частині відповідного досвіду роботи.
Тендерна документація не містила окремих вимог щодо надання аналогічного договору саме з Капітального ремонту приміщення головного лікувального корпусу або з аналогічного об’єкту предмету закупівлі. Вимоги були встановлені тільки до класу наслідків (відповідальності) такого договору.
На підставі цього, вважаємо, що учасником було виконано вимогу щодо надання аналогічного договору в повному обсязі.
Беручи до уваги вищевикладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправомірним, зокрема у цій частині, у зв’язку з чим, таке рішення повинне бути скасованим.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 67f9eb22cef1421b9c5016b238b59f03
Заголовок пункту скарги: Щодо п'ятої підстави для відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник категорично не погоджується із вищевикладеними твердженнями Замовника, зважаючи на таке:
Відповідно до підпункту 5.3. пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації:
5.3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі договорів :
5.3.1. Інформаційна довідка про виконання аналогічних договорів згідно Додатку 7 цієї документації.
5.3.2. Підтверджуючі документи, а саме: скан-копії аналогічних договорів з додатковими угодами (за наявності) та актів виконаних робіт на всю суму договору станом на час завершення виконання робіт (Форма КБ-2в або Форма КБ-3 або підготовлені самостійно та підписані замовником робіт форми актів приймання-передачі виконаних підрядних робіт у будівництві, а у разі міжнародних контрактів -- інших нормативно допустимих документів про обсяги виконаних робіт та їх вартість).
5.3.3. Скан-копії листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, адресованих замовнику даної закупівлі, із зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва.
Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів (у тому числі договорів субпідряду) протягом останніх 5 років з урахуванням, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта за предметом закупівлі.
Окрім цього, Додаток 7 до тендерної документації містить примітку наступного змісту: «Також можуть бути окремо надані пояснення щодо відсутності всіх підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершених об’єктів будівництва».
Скаржником до кінцевого строку подання тендерних пропозицій було надано всі необхідні документи, передбачені пп.5.3. пункту 3 Розділу ІІІ тендерної документації, а на виконання Вимоги про усунення невідповідностей, Скаржником було надано:
- Лист-пояснення №30 від 22.08.2024 року наступного змісту: «Ми, Консорціум «КРЕАТОР» (далі - Учасник), в особі Пустового Дмитра Миколайовича, повідомляємо, що відповідні роботи за ДОГОВОРОМ ГЕНЕРАЛЬНОГО ПІДРЯДУ №26/08/2020 від 26 серпня 2020 року були виконані в 2023 році, що свідчить про закінчений об’єкт будівництва.
Станом на дату подання тендерної пропозиції, ТОВ «КЕРХЕР» (Замовник) знаходиться тільки в процесі введення в експлуатацію об’єкт будівництва за ДОГОВОРОМ ГЕНЕРАЛЬНОГО ПІДРЯДУ №26/08/2020 від 26 серпня 2020 року.
Враховуючи це, цим листом надаємо пояснення щодо відсутності всіх підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершених об’єктів будівництва за ДОГОВОРОМ ГЕНЕРАЛЬНОГО ПІДРЯДУ №26/08/2020 від 26 серпня 2020 року.
Повідомляємо, що Учасником було надано в повному обсязі документи, які підтверджують виконання робіт за Договором підряду № 20/10-03 від 30.10.2020 року.
Разом з тим, «Будівництво складського приміщення за адресою м. Вінниця, вул. Чехова 7-Г» (предмет договору підряду № 20/10-03 від 30.10.2020 року) є стадійним.
Враховуючи це, ТОВ «Торгівельний Альянс «БРОК БІЗНЕС» було виконано першу стадію Будівництва складського приміщення за адресою м. Вінниця, вул. Чехова 7-Г, проте, для введення в експлуатацію об’єкту необхідно завершити інші стадії такого будівництво, яке виконують інші юридичні особи на підставі інших договорів.
Зважаючи на це, цим листом надаємо пояснення щодо відсутності всіх підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершених об’єктів будівництва за Договором підряду № 20/10-03 від 30.10.2020 року.».
Беручи до уваги вищевикладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправомірним, зокрема у цій частині, у зв’язку з чим, таке рішення повинне бути скасованим.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 58f11d958e0b4414b6ba64c44927d6f9
Заголовок пункту скарги: Щодо шостої підстави для відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник категорично не погоджується із вищевикладеними твердженнями Замовника, зважаючи на таке:
Замовником під час розгляду документів тендерної пропозиції Скаржника було встановлено, що Скаржником надано Копії звітів про рух грошових коштів у не визначеному Форматі тендерною документацією та без підпису уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (Розділ ІІІ п.5 пп.5.4).
У зв’язку з цим, Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено Вимогу про усунення невідповідностей, яка серед іншого містила наступні вимоги: «7.Учасником надано Копії звітів про рух грошових коштів у не визначеному Форматі тендерною документацією та без підпису уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (Розділ ІІІ п.5 пп.5.4).Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей:Наявність фінансової спроможності протягом 5 останніх календарних років, що підтверджується наданням фінансової звітності (в залежності від організаційно-правової форми Учасника): … 5.4.3. Копії звітів про рух грошових коштів. … У випадку якщо в змісті цієї тендерної документації вимагається надання копії документа, копія такого документу перед скануванням має бути завірена підписом уповноваженої особи та печаткою* учасника. Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП/УЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги»».
На виконання зазначеної вимоги про усунення невідповідностей, Скаржником в електронну систему закупівель було завантажено звіти про рух грошових коштів, які містять ПІБ та підпис уповноваженої особи учасника консорціуму, а також його печатку.
Окрім цього, Скаржником при дозавантаженні документів на виправлення, було накладено кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, тобто консорціуму, при перевірці якого на веб-порталі центрального засвідчувального органу відображається інформація про назву учасника, код ЄДРПОУ, ПІБ уповноваженої особи учасника.
Таким чином, подані Скаржником у вищеописаний спосіб документи жодним чином не впливають на зміст тендерної пропозиції Скаржника.
Згідно з пп.1.1. п.1 Розділу ІІІ тендерної документації, Допускається наявність в тендерних пропозиціях учасників формальних (несуттєвих) помилок, що не призводить до відхилення такої пропозиції. Опис формальних помилок: Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та / або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання). Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис.
Вважаємо, що тендерна пропозиція Скаржника відповідає умовам тендерної документації, зокрема у цій частині відповідає вимогам тендерної документації, а рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправомірним та таким, що повинне бути скасоване.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 62305170aca446c3a2b6066524fc649a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-25-008063-a.c1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на умови тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.07.2024 17:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.08.2024 12:52
Дата виконання рішення Замовником: 07.08.2024 11:07
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, на підставі рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 13143-р/пк-пз від “01” серпня 2024 р. Замовником ВИРІШЕНО: 1. Внести зміни до тендерної документації шляхом розміщення в електронній системі закупівель нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. 2. В окремому документі оприлюднити перелік змін, що вносяться (Додаток 1до протоколу № 317 від 07.08.2024р.) 3. Продовжити строк для подання тендерних пропозицій таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. 4. В електронній системі закупівель протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення розмістити підтвердження, відповідно до абзацу 3 пункту 67 “ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СП БК "АРХІМЕД", ДМИТРО ПОВОРОЗНЮК 380967472111 Arhimed-BK@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c9ab0a9aad4b4122a529c11a8f3b37b2
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до підпункту 5.3.3 пункту 5 Розділу Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції замовник вимагає досвід виконання аналогічних договорів. Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів (у тому числі договорів субпідряду) протягом останніх 5 років з урахуванням, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта за предметом закупівлі.

Відповідно до приміток Додатку 3 до тендерної документації зазначено, що предмет закупівлі Капітальний ремонт головного лікувального корпусу КНП ФМР «Фастівська БЛІЛ» по вул. Героїв Чорнобиля, 17 в м. Фастів Київської області (Коригування 2) має клас наслідків (відповідальності) - СС2.

ТОВ «СП БК «АРХІМЕД» має виконані договори:
- Договір підряду № 29 від 12.07.2023 року, предмет – Капітальний ремонт протирадіаційного укриття в підвальному приміщенні Новосілківського академічного ліцею «Ерудит» Чабанівської селищної ради Фастівського району Київської області (Код за ДК 021:2015:45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), клас наслідків об’єкта – СС3 (https://e-construction.gov.ua/document_detail/doc_id=3266462037240186635/optype=6)

- Договір підряду № 25/08-01 від 25.08.2023 року, предмет – Капітальний ремонт частини приміщення комунальної власності № 3 по вул. Машинобудівників 4, в смт Чабани Фастівського району Київської області, клас наслідків об’єкта – СС1

Таким чином, Скаржник має досвід виконання капітальних ремонтів, водночас запропонувати свій досвід не може, адже замовник вимагає не менше 2 аналогічних договорів з урахуванням того, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче СС2, а Скаржник одних з виконаних об’єктів відноситься до СС1.
Зауважимо, що клас наслідків за минулими аналогічними договорами жодним чином не впливає на можливість Скаржника виконувати умови договору згідно даної процедури закупівлі, натомість створює перепони та штучні бар'єри для участі в тендері.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, у яких наявний досвід виконання не менше 2 виконаних аналогічних договорів (у тому числі договорів субпідряду) протягом останніх 5 років з урахуванням, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта за предметом закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію, прибравши обмеження щодо класу наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 5d9a495a16ed46c997224c646bb4226b
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до підпункту 5.4 пункту 5 Розділу Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Наявність фінансової спроможності протягом 5 останніх календарних років, що підтверджується наданням фінансової звітності (в залежності від організаційно-правової форми Учасника):
5.4.1. Копії балансів Учасника (форма № 1) *.
*Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 1-м).
5.4.2. Для Учасників торгів – юридичних осіб — копії звітів про фінансові результати Учасника (форма № 2).*
*Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансових звітів Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) .
5.4.3. Копії звітів про рух грошових коштів.
*У разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у цьому підпункті, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього.

Фінансова спроможність учасника закупівлі відповідає критерію, за умови, якщо середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) протягом 5 останніх календарних років (загальний досвід роботи не менше 4 років) становить не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Під річним оборотом (тотожним обсягу річного доходу) розуміються всі доходи учасника протягом року: 1) для учасника юридичної особи: чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) + Інші операційні доходи + Інші доходи; 2) для учасника фізичної особи-підприємця: обсяг доходу за звітний податковий період (рік).

ТОВ «СП БК «АРХІМЕД» зазначає, що товариство створене 29.05.2020.
При цьому, активно працювати почало з 2023 року.

ТОВ «СП БК «АРХІМЕД» відповідно до статті 55 Господарського кодексу України, є юридичною особою — суб’єктом мікропідприємництва, оскільки середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 10 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 2 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України.
Частиною 3 статті 11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що для мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницьких товариств і представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності, крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами, встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу (форма № 1-м) і звіту про фінансові результати (форма № 2-м).
ТОВ «СП БК «АРХІМЕД» зазначає, що протягом 2020-2023 років мав наступний дохід:
2020 – 0 грн
2021 – 0 грн
2022 – 0 грн
2023 – 18 225 700,00 грн
Таким чином, загальний сукупний дохід Скаржника за останні 4 роки складає 18 225 700,00 грн, а середньорічний – 4 556 425,00 грн.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, очікувана вартість закупівлі становить - 212 919 932,50 UAH з ПДВ, тобто згідно встановленої вимоги середнє арифметичне значення річних оборотів повинне складати мінімум 63 875 979,75 грн в рік.
Таким чином, загальний сукупний дохід Скаржника за останні 4 роки складає 8,5 % по відношенню до очікуваної вартості закупівлі, тобто середнє арифметичне значення річних оборотів складає 2,1%.
Вважаємо, що встановивши вимогу щодо середньорічного обороту протягом 5 останніх календарних років (загальний досвід роботи не менше 4 років) в розмірі не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовник порушив вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
В період дворічного військового стану мати середній річний оборот коштів в розмірі 63 875 979,75 грн можуть дозволити собі лише низка компаній, до яких Скаржник, на жаль, не відноситься.
На думку Скаржника вимога щодо розміру доходу учасника жодним чином не пов’язана з технічними характеристиками предмета закупівлі, так само наявність або відсутність в учасника річного доходу із середнім значенням не менше ніж 30 % від очікуваної вартості предмета закупівлі за 2020-2023 роки жодним чином не може впливати на роботи, що будуть виконуватись. Маючи середнє арифметичне значення річних оборотів за 2020-2023 роки в розмірі 2,1% не означає, що наше підприємство не може забезпечити потреби замовника по закупівлі в частині здійснення Капітального ремонту головного лікувального корпусу КНП ФМР «Фастівська БЛІЛ» по вул. Героїв Чорнобиля, 17 в м. Фастів Київської області (Коригування 2).
В зв’язку з початком війні не усі учасники можуть виконати дану вимогу, в тому числі і ми, так як деякими підприємствами з початком війни здійснюється будівельний процес у меншому обсязі або зовсім призупинений і тільки через якийсь час підприємства почали діяльність або планують розпочати діяльність. Крім того є підприємства, в яких вилучено майно для ведення діяльності окупантами та тільки зараз знаходять можливість на придбання майна для ведення діяльності.
Додатково хочемо звернути увагу Комісії, що Замовник встановив в тендерній документації всі чотири кваліфікаційні критерії, при цьому Закон не зобов’язує їх взагалі встановлювати.
Скаржник має достатню кількість кваліфікованих працівників, обладнання та матеріально-технічної бази, що дозволить якісно та вчасно виконати всі умови договору, який буде укладено за результатами проведення процедури закупівлі.
Зазначені вище вимоги тендерної документації перешкоджають Скаржнику приймати участь у закупівлі та бути обраним переможцем, що порушує наші права та законні інтереси, а також штучно звужують коло учасників.
Враховуючи вищенаведене, просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію, прибравши вищенаведену дискримінаційну умову.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 6a7018d7df37408f88e855a821bfdaeb
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до підпункту 3 пункту 1 Розділу Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерна пропозиція повинна складатися з: Витяг з реєстру платників ПДВ або витяг з реєстру платників єдиного податку (у разі ненадання, хоча б одного з документів визначених в цьому пункті, учасник має надати пояснення з посиланням на норми діючого законодавства, які містять обґрунтування підстав ненадання вказаних документів).

Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Зазначаємо, що в Україні існує сервіс «Реєстр платників ПДВ» https://cabinet.tax.gov.ua/login.
З лютого 2023 даний сервіс відновив свою роботу, Доступ до відомостей реєстру платників ПДВ надається шляхом пошуку за кодом ЄДРПОУ або ІПН за умови ідентифікації особи, яка бажає отримати такі відомості, з використанням засобів електронної ідентифікації (кваліфікованим або удосконаленим електронним підписом).
https://buh.ligazakon.net/news/217468_shukati-v-restr-platnikv-pdv-znovu-mozhlivo-ale-z-etsp.
За таких умов, вимога щодо надання у складі пропозиції Свідоцтва платника ПДВ, витягу з реєстру платників ПДВ або свідоцтва платника єдиного податку, витягу з реєстру платників єдиного податку не узгоджуються з вимогами Закону.
Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення статті 22 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 21e4ac758c724f9fa4f562f1bcc20c10
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 4. Згідно підпункту 5.5.4 пункту 5 Розділу Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону з урахуванням абзацу 10 пункту 3 Особливостей та Фінансової Угоди для закупівель за ПВУ (або НКПВУ – зазначається Замовником) учаснику буде відмовлено в участі у тендері та його пропозиція відхилена, якщо учасником НЕ буде надано у складі його пропозиції Витяг ЄДР/Виписку ЄДР, в якому міститься інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", або інші документи згідно чинного законодавства, підтверджуючі зазначену інформацію (крім випадків, коли учасником є фізична особа-підприємець або учасником є нерезидентом).

Відповідно до п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Таким чином, Особливостями чітко визначені підстави для відхилення тендерної пропозиції, до яких не входить не надання у складі пропозиції Витягу ЄДР/Виписку ЄДР, в якому міститься інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", або інших документів згідно чинного законодавства, підтверджуючих зазначену інформацію.
Враховуючи вищенаведене, положення підпункту 5.5.4 пункту 5 Розділу Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції не узгоджуються із вимогами чинного законодавства, що не дозволяє учасникам належним чином підготувати свої пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 74ac5d9c66de40f488790628ed666bc3
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 5. Згідно підпункту 5.6.4 пункту 5 Розділу Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції надається Довідка в довільній формі, яка містить інформацію про те, що: а) між переможцем та замовником раніше не було укладено договорів, б) або про те, що переможець процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю -- відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, в) або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі.

Відповідно до абз. 15 п. 47 Особливостей Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Таким чином, Особливості визначають вичерпний перелік документів та пунктів, які повинен надати переможець торгів.
Враховуючи вищенаведене, положення підпункту 5.6.4 пункту 5 Розділу Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції не узгоджуються із вимогами чинного законодавства, що не дозволяє учасникам належним чином підготувати свої пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: ed5fb0e025de49e082b4b6e26615903b
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 6. Відповідно до п. 7 Додатку 3 до тендерної документації Керуючись ст. 26, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" №280/ 97-ВР від 21.05.1997 року, рішенням Фастівської міської ради та наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України при прийнятті рівня середньомісячної заробітної плати згідно чинного порядку врахувати в тендерній пропозиції розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва, у розмірі не нижче чим 12630,95 гривень.

Відповідно до п. 4 Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об'єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 та зареєстрованого у Мін'юсті 11.11.2016 за № 1469/29599 (далі – Порядку) замовник самостійно повинен визначити рівень кошторисної заробітної плати.
Розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при складанні інвесторської кошторисної документації (на стадії розроблення проектної документації), визначається замовником (інвестором) у складі вихідних даних на проектування для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, але не нижче ніж середньомісячна заробітна плата у будівництві (з розрахунку на одного штатного працівника) за попередній звітний рік, що оприлюднюється центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, збільшена на прогнозний індекс споживчих цін на поточний рік (у середньому до попереднього року), який є складовою основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.
Як зазначено в даних, оприлюднених Державною службою статистики України, середньомісячна заробітна плата у будівництві за 2023 рік склала 12 634.00 грн.
Прогнозний індекс споживчих цін на 2024 рік у складі «Основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2024 – 2026 роки» складатиме 108,5.
Відповідно, мінімальний розмір кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, який повинен застосовуватися замовником при визначенні вартості об' єктів будівництва в 2024 році, не може бути нижче, ніж:
ЗП 2024 = 12 634 грн х 1,085 = 13 707,89 грн.

При цьому, Замовник зазначає, що такий рівень повинен бути не менше ніж 12630,95 гривень, посилаючись на рішення Фастівської міської ради ще 2021 року, рівень цін в якому вже є як 2 роки неактуальним http://fastiv-rada.gov.ua/pro-zatverdzhennia-rozmiru-koshtorysnoi-zarobitnoi-platy-iakyj-vrakhovuietsia-pry-vyznachenni-vartosti-budivnytstva-na-stadii-skladannia-investorskoi-koshtorysnoi-dokumentatsii-pry-zdijsnenni-budivn-2/

Зазначення рівня кошторисної заробітної плати на рівні меншому, ніж 13 707,89 грн може призвести до потенційного визнання договору нікчемним або приверне додаткову увагу з боку аудиторів.
Вимагаємо привести умови п. 7 Додатку 3 до тендерної документації до актуальних норм чинного законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації