-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Реконструкція будівлі поліклініки за адресою: вул. Гоголя, 149-А в м. Миргород Полтавської області» Коригування
Закупівля проводиться відповідно до Фінансової угоди (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Надзвичайної кредитної програми для відновлення України (далі – НКПВУ), реалізованої відповідно до Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком, ратифікованої Законом від 22.04.2015 р. № 346-VIII, Угоди про передачу коштів позики від 01.12.2023 №13110-05/219 між Міністерством фінансів України, Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України, Миргородською міською радою Полтавської області та Відділом капітального будівництва Миргородської міської ради, додаткової угоди від 01.03.2024 № №13110-05/219-1. Номенклатура відповідає коду ДК. Мова закупівлі українська. Категорія замовника - І
мін. крок: 0.5% або 123 551.75 UAH
Скарга на неправомірне визначення Переможця
- Скарга_UA-2024-06-25-001257-a.docx 29.07.2024 13:52
- Скарга_UA-2024-06-25-001257-a.PDF 29.07.2024 13:52
- sign.p7s 29.07.2024 13:52
Пункт скарги
Заповненої тендерної пропозиції (цінова), оформленої згідно з Додатком 1 завіреної підписом уповноваженої особи Учасника та печаткою
Додатком 1 до тендерної документації встановлено вимогу до форми та змісту тендерної (цінової) пропозиції, де, серед іншого, вимагалось зазначити загальний строк виконання робіт в місяцях.
Одночасно в п. 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» встановлені вимоги до інформації про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, яка повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт
Переможцем було надано:
- Тендерну (цінову) пропозицію (файл «Тендерна пропозиція»), де зазначено: «Загальний строк виконання робіт: 17 місяців, але не пізніше «31» грудня 2025р.»
- Календарний графік виконання робіт (файл «графік робіт»), де зазначено, що роботи будуть здійснюватись з серпня невідомого року (очевидно 2024 року) по жовтень 2025 р., тобто 15 місяців.
Таким чином наявна невідповідність в наданій у складі пропозиції інформації.
Відповідно до п. 2.2.-2-4. проекту договору, оприлюдненого Замовником в складі тендерної документації:
2.2. Початок та закінчення робіт визначається Календарним графіком виконання робіт, який є невід'ємною частиною Договору (додаток № 2).
2.3. Підрядник може забезпечити дострокове завершення виконання робіт і здачу їх Замовнику тільки за згодою Замовника.
2.4. Строки виконання робіт за цим договором не можуть змінюватися, окрім випадків передбачених п.19 Особливостей та з врахуванням умов Угоди про передачу коштів позики від ____№ _____.
Отже, чітке зазначення строків виконання робіт у складі пропозиції є необхідною умовою для укладання договору про закупівлю, в тому числі і його додатку, який є його невід’ємною частиною – календарного графіку.
Відповідно до п. 18 Особливостей Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім окремих визначених випадків, до яких не відноситься строк виконання робіт.
Таким чином, на думку Скаржника, наявна невідповідність серед документів пропозиції Переможця, а Замовник неправомірно визначив Переможця процедури закупівлі.
-
Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем учасника КОНСОРЦІУМ "ОБП"
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт.
Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
В Додатку 3 до тендерної документації визначено технічне завдання, а саме перелік видів робіт, перелік матеріалів тощо.
Переможцем було надано розрахунки (кошторис), який не відповідає технічному завданню, яке викладене в Додатку 3 тендерної документації.
Відповідно до технічного завдання передбачено, серед інших, використання наступних матеріалів:
п. 384. Геотекстиль термос кріплений Typar SF 40 – м2 – 150,18
Відповідно до кошторисів, які надані Переможцем, та які повинні підтверджувати відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до тендерної документації встановлено передбачено використання матеріалів:
Локальний кошторис ЛК 07-01-01
п. 26. Геотекстиль термоскріплений Typar SF 56 – м2 – 150,18
Таким чином Переможцем запропоновані матеріали, відмінні від передбачених технічним завданням.
Щодо геотекстилю, то SF 40 та SF 56 мають суттєві відмінності, а саме:
Геотекстиль термос кріплений Typar SF 40 (дані з сайту: https://mizol.ua/ua/1162-geotekstuly-dupont-typar-sf-40):
Водопроникність при навантаженні 200 кН/м.кв., 10(-4) м/с: 2
Довжина, м: 150
Опір до статичного продавлювання CBR, кН: 1.25
Поверхнева щільність, г/м.кв.: 136
Продавлювання конусом, мм: 29
Розмір пір О90w, мкм: 120
Серія: SF 40
Сумісна щільність: Геотекстиль 200
Товщина при навантаженні 2 кН/м.кв., мм: 0.39
Швидкісний індекс VIH50, мм/с: 50
Геотекстиль термос кріплений Typar SF 56 (дані з сайту: https://mizol.ua/ua/4574-geotekstuly-dupont-typar-sf-56):
Водопроникність при навантаженні 200 кН/м.кв., 10(-4) м/с: 1.4
Довжина, м: 100
Опір до статичного продавлювання CBR, кН: 1.85
Поверхнева щільність, г/м.кв.: 190
Продавлювання конусом, мм: 22
Розмір пір О90w, мкм: 80
Серія: SF 56
Сумісна щільність: Геотекстиль 300
Товщина при навантаженні 2 кН/м.кв., мм: 0.48
Швидкісний індекс VIH50, мм/с: 35
За посиланням https://mizol.ua/typar наявний технічний опис Typar SF (російською мовою), в якому наявна таблиця типового застосування марок Typar SF. Наводимо тут переклад українською витягу з даної таблиці, в частині що стосується SF 40 та SF 56
Сфери застосування SF 40 SF 56
Розділення/стабілізація
Спортивні майданчики Частково підходить Рекомендовано інші марки
Промислові підлоги Рекомендовано інші марки Найбільш підходить
Парковки для легкових автомобілів Найбільш підходить Рекомендовано інші марки
Парковки для вантажних автомобілів Рекомендовано інші марки Найбільш підходить
Лісові і під’їздні дороги Найбільш підходить Рекомендовано інші марки
Під’їздні дороги для важкого транспорту Рекомендовано інші марки Найбільш підходить
Шосе, автомагістралі Частково підходить Частково підходить
Дороги з малою завантаженістю Найбільш підходить Рекомендовано інші марки
Насипи > 2 м Частково підходить Частково підходить
Взлітно-посадкові смуги Частково підходить Частково підходить
Залізничні дороги Рекомендовано інші марки Рекомендовано інші марки
Моли, хвилерізи, дамби Рекомендовано інші марки Рекомендовано інші марки
Фільтрація
Дренажні системи Частково підходить Рекомендовано інші марки
Дренаж фундаменту Найбільш підходить Рекомендовано інші марки
Дренаж покрівлі, що експлуатується Найбільш підходить Частково підходить
«Французькі» дренажі Частково підходить Рекомендовано інші марки
Дренаж «зеленої покрівлі» Частково підходить Рекомендовано інші марки
Контроль ерозії
Річкові, озерні набережні Частково підходить Частково підходить
Морські набережні Рекомендовано інші марки Частково підходить
Морські береги – у відкрите море Рекомендовано інші марки Частково підходить
Морські береги у затоку Частково підходить Рекомендовано інші марки
Захист від підмиву основи фундаменту Рекомендовано інші марки Частково підходить
Полігони захоронення
Захист гідроізоляційних мембран Рекомендовано інші марки Найбільш підходить
Роздільне і фільтраційне покриття Найбільш підходить Рекомендовано інші марки
Розділення і фільтрація боку/дна Частково підходить Найбільш підходить
Отже, незважаючи що окремі характеристики запропонованого Переможцем матеріалу є кращими від характеристик матеріалу технічного завдання, вони не рекомендовані для окремих видів робіт, оскільки мають надмірні характеристики, які погіршують експлуатацію, зокрема дренажні властивості. Відповідно до технічного завдання геотекстиль термоскріплений Typar SF використовується для виконання роботи «улаштування прошарку з нетканого синтетичного матеріалу» при улаштуванні тротуарного покриття (площа 150,18 м2). Відповідно до наведених вище даних для доріг з малою навантаженістю, для лісових і під’їздних доріг, парковок для легкових автомобілів, тобто те, до чого можна віднести тротуарне покриття, потребує саме Typar SF40, в той час як Typar SF56 найкраще підходить для шосе, автомагістралей, під’їздних доріг для важкого транспорту тощо.
Таким чином невідповідність матеріалу вимогам технічного завдання є підставою для відхилення пропозиції Переможця, оскільки його тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
-
Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем учасника КОНСОРЦІУМ "ОБП"
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт.
Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
Відповідно до пункт 5.3. кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями) (далі – Настанова):
Заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
Середній нормативний розряд по видах робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників приймається за КНУ РЕКН, а для ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, — за КНУ РКНЕМ.
Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за формулою (4):
Влюд.год=ЗПп÷Пснтрч
де Влюд.год ― вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт, грн;
ЗПп — середньомісячна заробітна плата на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті будівництва, грн;
Пснтрч — показник середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановлений центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу, люд.год.
Звертаємо увагу, що відповідно до вимог Додатку 3 до тендерної документації зазначено:
Заробітна плата не повинна перевищувати 14 100,00 грн для розряду складності робіт 3,8.
Таким чином не зазначивши коректної станом на кінцевий строк подання пропозицій (а також станом на дату формування кошторису Переможцем, та станом на дату подання пропозиції Переможцем) середньомісячної тривалості робочого часу в Україні
Переможець надав договірну ціну, де зазначено заробітну плату 1867,81928 тис. грн. та пояснювальну записку до договірної ціни, де зазначено, що середньомiсячна заробiтна плата на 1 робiтника в режимi повної зайнятостi (при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 170,25 люд.год та розрядi робiт 3,8) – 14100,00 грн.
Тому при урахуванні формули згідно п. 5.3. Настанови, вартість людино-години при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 170,25 люд.год та розрядi робiт 3,8 в кошторисі Переможця складає: 14100,00/170,25 = 82,82 грн.
Відповідно до Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 06 травня 2024 р. № 271/2024 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 14 травня 2024 року строком на 90 діб. Одночасно відповідно до Закону України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану" від 15.03.2022 No 2136-IX у період дії воєнного стану не застосовується стаття 73 Кодексу законів про працю України щодо святкових та вихідних днів. З урахуванням цих документів середньомісячна тривалість робочого часу в Україні станом на кінцевий строк подання пропозицій (а також станом на дату формування кошторису Переможцем, та станом на дату подання пропозиції Переможцем) становить 172,33 люд.год.
Таким чином перетворюючи формулу розрахунку вартості людино-години, можна обрахувати середньомісячну заробітну плату на одного працівника з урахуванням коректного показника середньомісячної норми тривалості робочого часу та розряді 3,8, яка має складати:
172,33 * 82,82 = 14 272,37 грн.
Таким чином при урахуванні чинної на дату подання пропозиції середньомісячної норми тривалості робочого часу заробітна плата перевищує максимально допустиму в тендерній документації заробітну плату 14 100 грн. для розряду складності робіт 3,8.
Додатково звертаємо увагу, що існує пряма залежність між заробітною платою в договірній ціні та середньомісячною заробітною платою на 1 робітника в режимі повної зайнятості (при чітко встановленій середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу і розрядi робiт), проте вона надто складна і об’ємна при розрахунку точної цифри. Це пов’язано з тим, що до робіт залучаються робітники різного розряду, кваліфікації, різного ступеня зайнятості тощо. Тому використаємо усереднену (виключно математичну) залежність:
1867819,28 грн / 14100,00 грн. = приблизно 132,47 працівника отримають заробітну плату, щоб вичерпати зазначену в договірній ціні Переможця заробітну плату за один місяць.
У разі ж використання коректної станом на кінцевий строк подання пропозицій (а також станом на дату формування кошторису Переможцем, та станом на дату подання пропозиції Переможцем) середньомісячної тривалості робочого часу в Україні, то можна вивести, що приблизно 132,47 працівника повинні отримати заробітну плату, щоб вичерпати зазначену в договірній ціні заробітну плату за один місяць в обсязі:
132,47 * 14 272,37 = 1 890 660,85 грн.
Таким чином в договірній ціні (при складанні її згідно вимог п. 5.4 Настанови) повинна була бути зазначена заробітна плата не 1867,81928 тис. грн., а приблизно 1 890,66085 тис. грн.
З урахуванням вищевикладеного Договірна ціна складена не відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
Невідповідність використаної в кошторисі Переможця середньомiсячної норми тривалостi робочого часу, яка призвела до невідповідності договірної ціни вимогам Розділу V Настанови суперечить вимогам технічного завдання є підставою для відхилення пропозиції Переможця, оскільки його тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
-
Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем учасника КОНСОРЦІУМ "ОБП"
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт.
Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
На виконання вимог тендерної документації Переможцем серед іншого було надано договірну ціну, визначену згідно з Настанови з визначення вартості будівництва, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями), як це зазначено в наданій договірній ціні.
Відповідно до п.
Відповідно до п. 12 Договірної ціни зазначено:
Податок на додану вартість 4284,82800 тис. грн.
Всього по Розділу І 20925,62073 тис. грн.
Відповідно до Розділу ІІ Договірної ціни зазначено:
Всього договірна ціна (розділ І + розділ ІІ) 20997,22113 тис. грн.
Відповідно до п. 5.2 Настанови:
Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Відповідно до Додатку 3 в п. 12 зазначається податок на додану вартість та всього по розділу І, а в кінці документу зазначається «Всього договірна ціна (розділ І + розділ ІІ)».
Таким чином договірна ціна повинна містити інформацію про розмір податку на додану вартість. Згідно з наданим у складі пропозиції витягом з реєстру платників податку на додану вартість Переможець є платником даного податку.
Відповідно до статті 193 Податкового Кодексу України ставки податку на додану вартість встановлюються від бази оподаткування в таких розмірах:
а) 20 відсотків;
б) 0 відсотків;
в) 7 відсотків по окремим визначеним операціям, які не відносяться до предмету даної закупівлі;
г) 14 відсотків по окремим визначеним операціям, які не відносяться до предмету даної закупівлі.
При розрахунку зазначеного в договірній ціні Переможця податку на додану вартість розраховуються наступні значення:
Розрахунок ПДВ з 20 925 620,73 грн.:
а) при 20 відсотках – 3 487 603,46 грн.;
б) при 0 відсотках - 0 грн..
Розрахунок ПДВ з 20 997 221,13 грн.
а) при 20 відсотках – 3 499 536,86 грн.
б) при 0 відсотках - 0 грн..
Разом з тим жоден з приведених значень розрахованого податку на додану вартість не відповідає зазначеному в договірній ціні. Зазначений в договірній ціні показник ПДВ: 4 284 828,00 грн. суттєво перевищує максимально передбачені Податковим Кодексом України розміри в 20%. При такому показнику ПДВ за урахування розміру податку в 20% ціна пропозиції має складати 25 708 968,00 грн., що не узгоджується з ціною пропозиції Переможця.
Невідповідність зазначеного в договірній ціні Переможця розміру податку на додану вартість вимогам Податкового Кодексу України, яка призвела до невідповідності договірної ціни вимогам Розділу V Настанови суперечить вимогам технічного завдання і є підставою для відхилення пропозиції Переможця, оскільки його тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
-
Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем учасника КОНСОРЦІУМ "ОБП"
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт.
Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
На виконання вимог тендерної документації Переможцем серед іншого було надано договірну ціну.
Дана договірна ціна містить примітку в лівому верхньому кутку: «Програмний комплекс АВК-5 (3.8.5.1)»
Відповідно до веб-сайту розробника програмного комплексу АВК-5 (https://www.avk5.com.ua/about_program.html) версія 3.8.5.1. була оприлюднена 15.01.2024 р. Станом на кінцеву дату подання пропозицій, визначену в оголошенні даної закупівлі, а також станом на дату подання пропозиції Переможцем діяла редакція програмного комплексу 3.9.1. (почала діяти з 07.06.2024 р.).
Відповідно до веб-сайту розробника програмного комплексу АВК-5 після версії 3.8.5.1. було випущено ще дві версії: 3.9.0 та 3.9.1, які мали суттєві уточнення та зміни, зокрема для виправлення помилок та для приведення у відповідність до вимог Настанови з визначення вартості будівництва:
- Зміни в АВК-5 редакції 3.9.0 описані за посиланням: https://www.avk5.com.ua/about_prog_ed_390.html. Ключові зміни: враховано оновлені значення середньомісячної тривалості робочого часу, приведено у відповідність рівень середньомісячної заробітної плати, враховані актуальні показники транспортних витрат, показники вартості експлуатації будівельних машин і механізмів, передбачено виведення у відомості ресурсів усіх рядків, передбачених у Додатках 4, 6, 11 Настанови; в розділі Довідка внесено зміну № 4 до Настанови та ін.;
- Зміни в АВК-5 редакції 3.9.1 описані за посиланням: https://www.avk5.com.ua/about_prog_ed_391.html. Ключові зміни: враховані оновлені значення середньомісячної тривалості робочого часу, враховані актуальні показники вартості експлуатації дорожніх машин та механізмів, оновлено значення відпускних цін для матеріалів та устаткування з урахуванням індексів цін Державної служби статистики.
Додатково звертаємо увагу, що Настанова з визначення вартості будівництва має чотири зміни, які суттєво коригують окремі положення Настанови. Зміна № 4 затверджена Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 20.03.2024 р. № 243, тобто після виходу редакції програмного комплексу 3.8.5.1. Серед змін до Настанови, які визначені даним Наказом:
- Внесення корективів до п. 5.33 Настанови, який регулює врахування коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Використання програмного комплексу АВК-5 версії 3.8.5.1. Переможцем призвело до ряду невідповідностей, які не дозволяють підтвердити, що Договірна ціна Переможця складена відповідно до розділу V Настанови, а саме:
- Невідповідність середньомiсячної норми тривалостi робочого часу (детально описано в п. 3 Скарги);
- Відсутність в формі Пояснювальної записки до договірної ціни інформації про показник прибутку та показник адміністративних витрат (детально описано в п. 6 Скарги);
- Не враховано Зміну № 4 до Настанови;
- Не враховано актуальні показники вартості експлуатації дорожніх машин та механізмів;
- Не передбачено виведення у відомості ресурсів усіх рядків, передбачених у Додатках 4, 6, 11 Настанови та ін.
З урахуванням вищевикладеного Договірна ціна складена не відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
Невідповідність в кошторисі Переможця в частині використання версії програмного комплексу, що містить застарілі показники, не узгодженість зі зміною № 4 до Настанови та ін., яка призвела до невідповідності договірної ціни вимогам Розділу V Настанови суперечить вимогам технічного завдання, є підставою для відхилення пропозиції Переможця, оскільки його тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
-
Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем учасника КОНСОРЦІУМ "ОБП"
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт.
Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
В Додатку 3 до тендерної документації визначено технічне завдання, а саме перелік видів робіт, перелік матеріалів тощо. Також в Додатку 3 зазначено: Об’єкт відноситься до класу наслідків – СС2.
Згідно Додатку 25 Кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва", затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України No 281 від 01.11.2021 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" (далі Настанова) встановлені чіткі Показники для визначення розміру кошторисного прибутку за класом наслідків (відповідальності) об’єкта та видами робіт.
Виходячи з встановленого Замовником класу наслідків (відповідальності) СС2, показник розміру кошторисного прибутку має бути встановлений в кошторисних розрахунках учасників у розмірі – 18,11 грн/люд.год.
У складі пропозиції Переможця надано Договірну ціну, де зазначено: Розрахунок 9 Прибуток – 848,784 тис. грн.
Відповідно до пункту 4.38 Настанови розмір прибутку залежить від класу наслідків (відповідальності) об’єктів, що входять до складу комплексу (будови), складності виконання будівельних робіт, строків будівництва, умов його фінансування, кон’юнктури ринку трудових ресурсів та будівельних організацій, спроможних виконати будівельні роботи на об’єкті будівництва тощо.
Базою для обчислення прибутку є загальна кошторисна трудомісткість.
Кошторисний прибуток в інвесторській кошторисній документації враховує економічно обґрунтовану величину прибутку підрядної організації від виконання будівельних робіт.
Кошторисний прибуток враховується при здійсненні будівництва:
— підрядним способом;
— господарським способом — якщо підприємство планує прибуток від такого виду діяльності.
Розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у додатку 25 цієї Настанови, і зазначається в графах 4 та 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 7 цієї Настанови), виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників). У разі коли об’єктом будівництва є комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), а також комплекс (будова), до складу якого входять об’єкти з одним класом наслідків (відповідальності), що за сукупними показниками перевищують рівень, встановлений для об’єктів з відповідним класом наслідків (відповідальності), розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, передбачених для відповідного класу наслідків, який відповідає сукупним показникам всіх об’єктів, що входять до складу комплексу (будови) (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови).
Наданий у складі пропозиції Переможця кошторис не містить чітко зазначеного показнику для визначення розміру кошторисного прибутку, що пов’язано з порушеннями, які викладені в п. 5 даної Скарги.
Тому визначити розмір цього показнику можливо при переведенні вимог Настанови в формулу (п. 4.38 і 5.30 Настанови).
Відповідно до Настанови розмір прибутку обраховується:
((П6*П5) / (П1 + П2 – П3 – П4)) * 0,15 = П7 , де
П1 - Прямі витрати по об’єктах глав 1-9, включно з загальновиробничими витратами (відповідно до Договірної ціни Переможця – 16020558,73 грн.);
П2 - вартість устаткування поставки підрядника (відповідно до Договірної ціни Переможця – 59 667,00 грн.);
П3 - вартість експлуатації машин поставки замовника (відповідно до Договірної ціни Переможця – 0,00 грн.);
П4 – вартість матеріалів поставки замовника (відповідно до Договірної ціни Переможця – 0,00 грн.);
П5 – кошторисна трудомісткість (відповідно до Підсумкової відомості ресурсів Переможця в пункті «Разом кошторисна трудомісткість», складає 24456,77 люд.год);
П6 –показник прибутку згідно Додатку 25 до Настанови (для класу наслідків СС2 згідно Додатку 25 до Настанови показник складає 18,11)
0,15 – це граничний розмір прибутку, встановлений в п. 5.30 Настанови
П7 – результат розрахунку.
Результат вищенаведеного розрахунку використовується для наступного розрахунку:
(П6*П5) + П7 + ((П1 + П2 – П3 – П4)) * 0,15)*П7
Таким чином розмір прибутку в договірній ціні Переможця має складати:
П7 = 0,004131585
(24 456,77 * 18,11) + 0,004131585 + ((16020558,73 + 59667,00 – 0,00 – 0,00)*0,15) * 0,004131585 = 452877,63 грн.
Даний прибуток суттєво відрізняється від прибутку, зазначеного в договірній ціні Переможця (визначається в гривнях, міститься в документі «Договірна ціна» Переможця, складає 484784,00 грн.), а саме приблизно на 32 тис. грн.
Отже, Переможцем не дотримано вимог Настанови при складанні договірної ціни, а саме некоректно обрано показник прибутку, не у відповідності до Додатку 25 до Настанови.
Таким чином некоректне зазначення прибутку в договірній ціні Переможця призвели до невідповідності договірної ціни вимогам Розділу V Настанови суперечить вимогам технічного завдання, що є підставою для відхилення пропозиції Переможця, оскільки його тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
-
Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем учасника КОНСОРЦІУМ "ОБП"
5.1.1. Довідка за формою Додатку 5 цієї документації, що містить інформацію про основні типи обладнання, автотранспорт, будівельні машини і механізми учасника (із зазначенням марок, або типів, або моделей, кількості одиниць, власне чи залучене), що можуть бути використані при виконанні робіт, що є предметом закупівлі згідно Додатку 3 цієї документації.
Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
На виконання вимоги тендерної документації Переможцем надано:
Довідку про наявність Учасника торгів обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі, яка містить інформацію про механізми/обладнання/транспортні засоби:
- 1) Ударна дріль (перфоратор ) МАКІТА HR2470;
- 2) Агрегат зварювальний пересувний з бензиновим двигуном EGW190M-IST;
- 3) Кутова шліфувальна машина Makita 9558 HNG, 840;
- 4) Кутова шліфувальна машина Makita GA5030;
- 5) Компресор пересувний Dnipro-M AC-100 VG;
- 6) Автокран GMK5220 (220 тн);
- 7) Автокран GROVE GMK4080-1 (80 тн).
Відповідно до п.1.2. Настанови матеріально-технічні ресурси – сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів, виробів і комплектів) та технічних ресурсів (будівельних машин та механізмів), які необхідні для виконання будівельних робіт. Документ Підсумкова відомість ресурсів містить зведений перелік усіх матеріально-технічних ресурсів, які необхідні для виконання будівельних робіт, що описуються в кошторисі.
У складі пропозиції Переможця надано документ «Підсумкова відомість ресурсів», який містить перелік будівельних машин і механізмів, які необхідні для виконання будівельних робіт, що є предметом закупівлі згідно Додатку 3 до тендерної документації, зокрема:
- Автомобілі бортові, вантажопідйомність 3 т
- Автомобілі бортові, вантажопідйомність 5 т
- Автомобілі бортові, вантажопідйомність 8 т
- Автомобілі-самоскиди, вантажопідйомність 7 т
- Трактори на гусеничному ходу, потужність 59 кВт [80 к.с.]
- Крани баштові, вантажопідйомність 5 т
- Крани баштові, вантажопідйомність 8 т
- Крани козлові при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомність 32 т
- Кран переносний, вантажопідйомність 1 т
- Крани на автомобільному ходу при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомність 10 т
- Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 6,3 т
- Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т
- Крани на гусеничному ходу при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомність 25 т
- Крани на гусеничному ходу, вантажопідйомність до 16 т
- Крани на гусеничному ходу, вантажопідйомність 25 т
- Крани на гусеничному ходу, вантажопідйомність 40 т
- Автонаванажувачі, вантажопідйомність 2 т
- Автонавантажувачі, вантажопідйомність 5 т
- Навантажувачі одноковшеві, вантажопідйомність 1 т
- Підіймачі щоглові будівельні, вантажопідйомність 0,5 т
- Підіймачі вантажопасажирські, вантажопідйомність 0,8 т
- Електростанції пересувні, потужність 2 кВт
- Установка для зварювання ручного дугового [постійного струму]
- Перетворювачі зварювальні з номінальним зварювальним струмом 315-500 А
- Електричні печі для сушіння зварювальних матеріалів з регулюванням температури у межах 80-500 град.С
- Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м3/хв
- Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 5 м3/хв
- Компресори пересувні з електродвигуном, тиск 600 кПа [6 ат], продуктивність 0,5 м3/хв
- Екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м3
- Бульдозери, потужність 96 кВт [130 к.с.]
- Розчинонасос, продуктивність 1 м3/год
- Розчинонасоси, продуктивність 3 м3/год
- Бетонозмішувачі примусової дії пересувні, місткість 250 л
- Розчинозмішувачі пересувні, місткість 65 л
- Розчинозмішувачі пересувні, місткість 150 л
- Автогудронатори, місткість 3500 л
- Автогрейдери середнього типу, потужність 99 кВт [135 к.с.]
- Автогрейдери середнього типу, потужність 121 кВт [165 к.с.]
- Котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві, маса 8 т
- Котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві, маса 13 т
- Котки дорожні самохідні на пневмоколісному ходу, маса 16 т
- Котки дорожні самохідні комбіновані, маса 13 т
- Котки дорожні самохідні ґрунтові, маса 19 т
- Віброущільнювачі [віброплити] з бензиновим двигуном легкі, маса до 100 кг
- Машини поливально-мийні, місткість 6000 л
- Асфальтоукладальники універсальні, продуктивність 600 т/год
- Машини свердлильні електричні
- Установки для свердлення отворів в залізобетоні діаметром до 160 мм
- Прес листозгинальний
- Прес-ножиці комбіновані
- Машини листозгинальні спеціальні [вальці]
- Молотки відбійні пневматичні, при роботі від пересувних компресорних станцій
- Верстати свердлильні
- Щітки дорожні навісні на базі трактора
- Агрегати фарбувальні з пневматичним розпилюванням для фарбування фасадів будівель, продуктивність 500 м3/год
Важливо розуміти, що тендерна документація не містить чіткого опису того, що відноситься до основних типів обладнання, автотранспорту, будівельних машин і механізмів учасника. Разом з тим згідно підсумкової відомості ресурсів передбачено використання автомобілів бортових різної вантажопідйомності протягом більш ніж 17 машино-годин, екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м3 протягом більш ніж 80 машино-годин, автогрейдери різного типу протягом більш ніж 14 машино-годин, котки дорожні різної ваги протягом більш ніж 44 машино-годин, молотки відбійні пневматичні протягом більш ніж 177 машино-годин, електростанції пересувні потужністю 2 кВт протягом більш ніж 20 машино-годин та ін.
Без використання даного обладнання, автотранспорту, будівельних машин і механізмів неможливо виконати окремі роботи, які передбачені технічним завданням, зокрема:
- вивезення сміття;
- підвезення будівельних матеріалів;
- розбирання дорожних покриттів та основ асфальтобетонних, розбирання дорожних покриттів та основ щебеневих, Установлення бетонних бортових каменів на бетонну
основу, за ширини борту у верхній його частині до 100, Розроблення ґрунту у відвал екскаваторами "драглайн" або "зворотна лопата" з ковшом місткістю 0,25 м3, група ґрунтів 2; Улаштування шарів покриття за товщини 10 см з асфальтобетонних сумішей асфальтоукладальником (локальний кошторис 07-01-01) та ін.
- використання електроінструменту під час відключень електроенергії тощо.
Виконання зазначених робіт без використання необхідного обладнання, автотранспорту, будівельних машин і механізмів, наприклад вручну, призводить до суттєвого зниження якості використання трудових ресурсів та готового результату, порушує технологію виконання робіт, адже людська праця без відповідних машин не зможе забезпечити достатню вагу для пресування укладеного асфальту, яку забезпечує коток, а також не зможе забезпечити вивезення сміття на достатню відстань від місця виконання робіт, яку забезпечує автомобіль бортовий та ін.
Таким чином надана довідка про наявність Переможця торгів обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі не містить інформацію про основні типи обладнання, автотранспорт, будівельні машини і механізми учасника (із зазначенням марок, або типів, або моделей, кількості одиниць, власне чи залучене), що можуть бути використані при виконанні робіт, що є предметом закупівлі згідно Додатку 3документації.
Не надавши можливість виправити дану невідповідність Замовник порушив вимоги законодавства в сфері публічних закупівель.
-
Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем учасника КОНСОРЦІУМ "ОБП"
Неправомірне визначення переможця
- 1. Вимога.doc 26.07.2024 12:10
- 1. Вимога.PDF 26.07.2024 12:10