• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Розробка проектної документації стадія «Робочий проект» по об’єкту: «Капітальний ремонт блоку цехів літ. "П", м. Київ, вул. Волинська, 26» (в тому числі експертиза кошторисної частини проекту) за кодом CPV за ЄЗС ДК 021:2015: 71320000-7 Послуги з інженерного проектування

Завершена

119 150.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 595.75 UAH
Період оскарження: 25.06.2024 08:48 - 07.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо порушення законодавства, а саме неправомірного прийнятого рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до п. 50 Особливостей

Номер: 3091f6433dac4384bd37db2521becaf2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-25-000454-a.a1
Назва: Скарга щодо порушення законодавства, а саме неправомірного прийнятого рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до п. 50 Особливостей
Скарга:
Пов'язані документи: Замовник Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 07.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.07.2024 16:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.08.2024 16:21
Дата виконання рішення Замовником: 12.08.2024 10:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати рішення уповноваженої особи Державної установи «Центр інфраструктури та технологій Міністерства внутрішніх справ України» від 18.07.2024 № Д-220, щодо відміни відкритих торгів за предметом: «Капітальний ремонт блоку цехів літ. "П", м. Київ, вул. Волинська, 26» (в тому числі експертиза кошторисної частини проекту) за кодом CPV за ЄЗС ДК 021:2015: 71320000-7 Послуги з інженерного проектування
Автор: МОВЕНКО ОЛЕГ ВІТАЛІЙОВИЧ, Олег Мовенко +380930743380 olmovenko@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 955af01a44434e3c87819977037c1ca1
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо порушення законодавства, а саме неправомірного прийнятого рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до п. 50 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Протоколом уповноваженої особи № Д-214 від 10 липня 2024 року ФОП МОВЕНКО О.В. було визнано переможцем та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Проте, з відомостей, опублікованих в електронній системі закупівель вбачається, що Замовник розглянув тендерну пропозицію Скаржника, прийняв рішення про її відповідність вимогам тендерної документації, в тому числі умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, оприлюднив повідомлення про намір укласти договір після чого сторони перейшли до стадії укладання договору за результатами закупівлі.
Проте, всупереч порядку проведення процедури відкритих торгів, визначеного Законом з урахуванням Особливостей, 18 липня 2024 року Замовником оприлюднено протокол № Д-220 про відміну відкритих торгів з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, де зазначено детальне обґрунтування відміни закупівлі, яке полягало в наступному:
«17 липня 2024 року, технічним спеціалістом ДЕРЖАВНОЇ УСТАНОВИ «ЦЕНТР ІНФРАСТРУКТУРИ ТА ТЕХНОЛОГІЙ МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ» було повідомлено Уповноважену особу про те, що під час перевірки тендерної пропозиції Учасника за предметом: Розробка проектної документації стадія «Робочий проект» по об’єкту: «Капітальний ремонт блоку цехів літ. "П", м. Київ, вул. Волинська, 26» (в тому числі експертиза кошторисної частини проекту) за кодом CPV за ЄЗС ДК 021:2015:71320000-7 «Послуги з інженерного проектування» не були враховані виявлені пізніше порушення, які неможливо усунути на цьому етапі закупівлі, а саме: Під час перевірки Тендерної пропозиції ФОП Мовенко О.В. встановлено, що для розрахунку вартості проектних робіт Учасником застосовано усереднений відсотковий показник в розмірі 5,89 (з приміткою «Табл. 1, п.3, гр. 3» як для вартості будівельних робіт за підсумком глав 1-9 в сумі 2000 тис грн) відповідно до таблиці 1 Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 01.11.2021 № 281. Варто зазначити, що об’єкт розробки проектної документації відноситься до об’єктів виробничого призначення («блок цехів»), а вимоги таблиці 1 зазначеної Настанови призначені для розрахунку вартості проектних робіт для об’єктів невиробничого призначення. Окрім того, використання ФОП Мовенко О.В. в своїх розрахунках «вартості будівельних робіт за главами 1-9 в сумі 2000 тис грн» не відповідає дійсності, позаяк в Тендерній документації відсутня будь-яка інформація щодо очікуваної вартості будівельно-монтажних робіт на об’єкті. Варто зазначити, що усереднений відсотковий показник в розмірі 5,89 враховує рівень середньомісячної заробітної плати для розряду складності робіт у будівництві 3,8, що склалася у будівництві за звітний 2020 рік за даними Державної служби статистики України, збільшений на прогнозний індекс споживчих цін на поточний рік (табл. 1 Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво). При цьому, відповідно до пункту 2.8 зазначеної Настанови рівень середньомісячної заробітної плати для працівників проектної організації прийнятий за 7 розрядом складності робіт у будівництві. Отже, врахування ФОП Мовенко О.В. при визначенні вартості робіт за даним лотом невірного розряду складності робіт, рівня середньомісячної заробітної плати за звітний 2020 рік (замість попереднього звітного 2023 року) та використання неіснуючої вартості будівельних робіт не відповідає вимогам Додатку 5 Тендерної документації в частині «Вартість проектних робіт та експертизи проектної документації на будівництво розраховується відповідно до завдання на коригування та Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 01.11.2021 № 281» Враховуючи вищезазначене, ФОП Мовенко О.В., надав розрахунки вартості проектних робіт, які не відповідають вимогам встановленим в Додатку 5 до тендерної документації. На підставі підпунктів 2 пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. З огляду на зазначене, відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги за номером оголошення: UA-2024-06-25-000454-a, внаслідок неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель».
Своїми діями Замовник намагається підмінити стадію укладання договору на етап розгляду тендерних пропозицій та фактично прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції, яке не може бути ухвалене на етапі укладання договору (крім підстав встановлених у підпункті 3 пункту 44 Особливостей для переможця процедури закупівлі) та є формою нехтування діючим законодавством в сфері публічних закупівель.
Щодо невідповідності розрахунків вартості проектних робіт Додатку 5 до тендерної документації повідомляємо наступне.
Відповідно до Додатку № 5 до тендерної документації вартість проектних робіт та експертизи проектної документації на будівництво розраховується відповідно до завдання на проєктування та Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 01.11.2021 № 281, Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати гарантійний лист для підтвердження даної вимоги та самі розрахунки у вигляді документів, що підтверджують дану вимогу, а саме:
- договірну ціну на виконання проєктних робіт;
- зведений кошторис на проєктні роботи;
- кошториси на проєктні роботи.
- календарний графік виконання робіт із зазначенням кожної із стадій проєктування (в тому числі експертизи).
На виконання вищезазначеного, у складі тендерної пропозиції ФОП МОВЕНКО О.В. надано договірну ціну на виконання проєктних робіт, зведений кошторис на проєктні роботи, кошториси № 1, № 2 на проєктні роботи, чим виконано Додаток № 5 до тендерної документації в даній частині.

Щодо врахування ФОП Мовенко О.В. при визначенні вартості робіт за даним лотом невірного розряду складності робіт, рівня середньомісячної заробітної плати за звітний 2020 рік (замість попереднього звітного 2023 року) та використання неіснуючої вартості будівельних робіт не відповідає вимогам Додатку 5 Тендерної документації з посиланням на пункт 2.8. Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво (надалі – Настанова).
Відповідно до пункту 1.3. Настанови кошторисної вартість проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт визначається:
1) із застосування відсоткових показників вартості проектних робіт до вартості будівельних робіт, а для об’єктів виробничого призначення, окремих об’єктів невиробничого призначення та об’єктів телекомунікацій з урахуванням вартості устаткування;
2) на підставі збірників цін на проектні, науково-проектні, вишукувальні роботи;
3) за калькуляційним методом.
Пункт 2.8. Настанови стосується Розділу ІІ, що встановлює порядок визначення кошторисної вартості проектних робіт шляхом застосування відсоткових показників вартості проектних робіт.
Проте, при розрахунку вартості проектних робіт, Скаржник керувався Розділом IІІ даної Настанови, що встановлює порядок визначення кошторисної вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт із застосуванням збірників цін, про що свідчить надання кошторису за формою, наведеною в додатку 4 цієї Настанови на виконання пункту 3.2. Настанови.

Відповідно до пункту 3.1. Настанови за умови неможливості визначити вартість проектних робіт за розділом ІІ цієї Настанови, кошторисну вартість проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт можливо визначити на підставі показників збірників цін на проектні, науково-проектні і вишукувальні роботи (далі — збірники цін), які мають довідковий характер і можуть використовуватися при визначенні вартості зазначених робіт у будівництві із застосуванням відповідних коефіцієнтів, що наведені у в таблицях 1, 2 додатку 7 та індексів, що наведені у таблиці 3 додатку 7 цієї Настанови.
На підставі вищезазначених норм Настанови, показники збірників цін мають Довідковий характер, а не загальнообов’язковий, можуть використовуватись, а не обов’язкові для використання.
Також, законодавчо не врегульовано порядок або регламент застосування показників збірників цін.
Водночас, відповідно до пункту 3.3. Настанови індекси визначення кошторисної вартості проектних, науково-проектних вишукувальних робіт, наведені у таблицях 3 та 4 додатку 7 цієї Настанови, у разі зміни рівня середньомісячної заробітної плати або інших складових вартості, можуть уточнюватися за розрахунком, погодженим із Замовником.
Тобто, враховуючи відсутність загальнообов’язкових норм для застосування при визначення кошторисної вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт із застосуванням збірників цін, вартість проектних робіт розраховано ФОП МОВЕНКО О.В. відповідно до Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 01.11.2021 № 281, а саме відповідно Розділу ІІІ даної Настанови, що свідчить про відповідність наданих кошторисів Додатку № 5 до тендерної документації в повному обсязі та про неправомірність прийняття Замовником рішення про відміну відкритих торгів, оформлене протоколом № Д-220 від 18.07.2024 року.
Так, на думку Скаржника, рішення Замовника про відміну відкритих торгів, оформлене протоколом № Д-220 від 18.07.2024 року є таким, що порушує вимоги чинного законодавства, оскільки Замовник відмінивши закупівлю із зазначених підстав порушує порядок проведення процедури відкритих торгів, визначений Законом з урахуванням Особливостей. В тому числі відмінивши закупівлі з підстави невідповідності тендерної пропозиції Скаржник умовам тендерної документації, тендерна пропозиція якого відповідала умовам тендерної документації, порушив право Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд пропозицій. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення публічних закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи все вищевикладене, вважаємо, що Замовник неправомірно відмінив процедуру відкритих торгів, оформлене протоколом № Д-220 від 18.07.2024 року, у зв’язку з чим таке рішення повинно бути скасоване.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку виконання робіт, які є предметом закупівлі, що підтверджується документами тендерної пропозиції в електронній системі закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі