-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 - 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Завершена
138 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 690.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 690.00 UAH
Період оскарження:
24.06.2024 15:11 - 19.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
55758cb411ae473b9bbfc4371d76db74
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-24-007852-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 Кваліф критерії.docx 28.06.2024 11:05
- Додаток 1 Тендер проп.переможця.docx 28.06.2024 11:05
- Додаток 3 Специфікація.doc 28.06.2024 11:05
- Додаток 4 - проект договору.docx 28.06.2024 11:05
- Додаток 5 до пропозиції переможця.docx 28.06.2024 11:05
- скарга тарком екосервіс UA-2024-06-24-007852-a.docx 28.06.2024 11:05
- Докази.pdf 28.06.2024 11:05
- скарга тарком екосервіс UA-2024-06-24-007852-a.pdf.p7s 28.06.2024 11:05
- Тендерна документація.docx 28.06.2024 11:05
- скарга тарком екосервіс UA-2024-06-24-007852-a.pdf 28.06.2024 11:05
- sign.p7s 28.06.2024 11:05
- рішення від 01.07.2024 №11333.pdf 01.07.2024 17:43
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.07.2024 №11698.pdf 08.07.2024 17:40
- рішення від 05.07.2024 №11698.pdf 10.07.2024 18:41
- відповідь на скаргу.PDF 02.07.2024 15:35
- ЗМІНИ до ДОДАТКУ 3.doc 17.07.2024 11:41
- Протокол №189.PDF 17.07.2024 11:41
- Додаток 3 Специфікація НОВА РЕДАКЦІЯ.doc 17.07.2024 11:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.06.2024 13:30
Дата розгляду скарги:
05.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.07.2024 17:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.07.2024 18:41
Дата виконання рішення Замовником:
17.07.2024 11:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМК України № 11698-р/пк-пз від 05.07.2024року виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
479e9e930972463888715b421aa775d8
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
24.06.2024 року Комунальне некомерційне підприємство Білоцерківської міської ради «Білоцерківська міська лікарня №1» (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Код ДК 021:2015 - 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 138 000 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, затвердженої Рішенням уповноваженої особи, протокол №179 від « 24 » червня 2024 року ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-24-007852-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 п.3 додатку 3 до тендерної документації Учасник повинен надати чинний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент щодо знешкодження небезпечних та помірно небезпечних відходів Послуги що передбачені предметом закупівлі не передбачають знешкодження небезпечних та помірно небезпечних відходів.
Предметом закупівлі передбачено перевезення та видалення 18 01 03* відходів.
Отже вимагання надання у складі пропозиції учасників технологічного регламенту щодо знешкодження небезпечних та помірно небезпечних відходів є незаконною та дискримінаційною вимогою.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на діяльність у сфері поводження з небезпечними відходами.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
Послуги що передбачені предметом закупівлі не передбачають використання, переробку, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізацію чи знешкодження вибухонебезпечних і безпечних речовин.
Предметом закупівлі передбачено перевезення та видалення 18 01 03* відходів, які не є вибухонебезпечними і безпечними речовинами.
Відповідно до Постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», експлуатація машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки пов’язане з переробкою, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин (устаткування, пов’язане з використанням, переробкою, розподілом, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухонебезпечних і безпечних речовин) – не є роботами підвищеної небезпеки та не потребує отримання дозволу.
Отже вимагання надання у складі пропозиції учасників чинного дозволу ДЕРЖПРАЦІ на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки пов’язане з переробкою, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин (устаткування, пов’язане з використанням, переробкою, розподілом, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухонебезпечних і безпечних речовин) є незаконною та дискримінаційною вимогою.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії чинний дозвіл ДЕРЖПРАЦІ на експлуатацію водогрійного твердопаливного котла.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
2 п.5 додатку 3 до тендерної документації Учасник повинен надати оригінал або копія договору обов’язкового страхування цивільної відповідальності ліцензіата за шкоду, яку може бути заподіяно пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварії, надзвичайної або санітарно-епідеміологічної ситуації. Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині, скаржник не провадить і не зобов’язаний провадити господарську діяльність на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварії, надзвичайної або санітарно-епідеміологічної ситуації.
Відповідно не має можливості надати оригінал або копію договору обов’язкового страхування цивільної відповідальності ліцензіата за шкоду, яку може бути заподіяно пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварії, надзвичайної або санітарно-епідеміологічної ситуації.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії лист ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ, який містить ідентифікацію щодо прийнято рішення про невіднесення до об’єкта підвищеної небезпеки об’єкта на якому провадить господарську діяльність Скаржник.
Зазначена вимога тендерною документації є дискримінаційною по відношенню до скаржника.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3 п.8 додатку 3 до тендерної документації Учасник повинен надати чинний дозвіл ДЕРЖПРАЦІ на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки пов’язане з переробкою, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин (устаткування, пов’язане з використанням, переробкою, розподілом, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухонебезпечних і безпечних речовин). Послуги що передбачені предметом закупівлі не передбачають знешкодження небезпечних та помірно небезпечних відходів.
Предметом закупівлі передбачено перевезення та видалення 18 01 03* відходів.
Отже вимагання надання у складі пропозиції учасників технологічного регламенту щодо знешкодження небезпечних та помірно небезпечних відходів є незаконною та дискримінаційною вимогою.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на діяльність у сфері поводження з небезпечними відходами.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
Послуги що передбачені предметом закупівлі не передбачають використання, переробку, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізацію чи знешкодження вибухонебезпечних і безпечних речовин.
Предметом закупівлі передбачено перевезення та видалення 18 01 03* відходів, які не є вибухонебезпечними і безпечними речовинами.
Відповідно до Постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», експлуатація машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки пов’язане з переробкою, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин (устаткування, пов’язане з використанням, переробкою, розподілом, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухонебезпечних і безпечних речовин) – не є роботами підвищеної небезпеки та не потребує отримання дозволу.
Отже вимагання надання у складі пропозиції учасників чинного дозволу ДЕРЖПРАЦІ на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки пов’язане з переробкою, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин (устаткування, пов’язане з використанням, переробкою, розподілом, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухонебезпечних і безпечних речовин) є незаконною та дискримінаційною вимогою.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії чинний дозвіл ДЕРЖПРАЦІ на експлуатацію водогрійного твердопаливного котла.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
4 п.9 додатку 3 до тендерної документації Учасник повинен надати чинний дозвіл ДЕРЖПРАЦІ на виконання робіт підвищеної небезпеки (використання, переробка, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин). Послуги, що передбачені предметом закупівлі не передбачають використання, переробку, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізацію та знешкодження небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин).
Предметом закупівлі передбачено перевезення та видалення 18 01 03* відходів.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії чинний дозвіл ДЕРЖПРАЦІ на вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів.
Відповідно до Постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», такі роботи як використання, переробка, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин – не є роботами підвищеної небезпеки та не потребує отримання дозволу.
Отже, вимагання надання у складі пропозиції учасників чинного дозволу ДЕРЖПРАЦІ на виконання робіт підвищеної небезпеки (використання, переробка, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин) є незаконною та дискримінаційною вимогою.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
Чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 не зобов’язує скаржника мати вищезазначені документи.
5 п.12 додатку 3 до тендерної документації Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника первинною та вторинною
сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт, а саме пакети-мішки для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р.зі змінами (для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм) що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць утилізації. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також фото мішків, накладні на покупку, сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданий регіональним центром стандартизації та метрології; висновок держсанепідемекспертизи на мішки поліетиленові; декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника).
Щодо вимоги про те, що вторинне пакування повинно мати розміри не менше 600х1000 мм.
Предметом закупівлі є послуги з перевезення та видалення 18 01 03* відходів, а не закупівля товару, а саме пакувальної тари.
Наказ № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р., Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджений Наказом Держспоживстандарту України 24.12.2004 N 289, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 р. за N 95/10375, ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог про те, що вторинне пакування повинно мати розміри не менше 600х1000 мм.
Незрозуміло, яким чином саме даний розмір вторинного пакування впливає на можливість виконання договору про закупівлю.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
Щодо вимоги про надання сертифікату відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданого регіональним центром стандартизації та метрології; висновку держсанепідемекспертизи на мішки поліетиленові; декларації про відповідність та сертифікат якості від виробника).
Предметом закупівлі є послуги з перевезення та видалення 18 01 03* відходів.
Сертифікати відповідності, протоколи дослідження/випробувань, сертифікат якості, декларація про відповідність видаються на продукцію. Разом з цим предметом закупівлі не є закупівля ємностей вторинного пакування.
Щодо даних документів варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Перелiк товару який пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В резулътатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги, які є предметом закупiвлi, не входять в Перелiк та не пiдлягають обов'язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому сертифiкати вiдповiдностi вiд органу обов'язкової сертифiкацiї не надаютъся. Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації. Таким чином, у суб'єкта господарювання, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення та провадить господарську діяльність по даному виду діяльності, діючим законодавством не передбачено. Вимога щодо надання документів порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників.
Зокрема, вищезазначене підтверджує і практика АМКУ, а саме: рішення № 241-р/пк-ск від 26.02.2014; рішення 303-р/пк-ск від 19.02.2016; рішення 457-р/пк-ск від 03.04.2015; рішенням 17230-р/пк-пз від 14.09.2020. Крім цього, надання цих документів у складі пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому вимога щодо їх надання є неправомірною. Варто зазначити і те, що виготовлення даних документів потребує часових ресурсів. Тому учасники, у яких відсутні зазначені документи позбавлені можливості брати участь у процедурі закупівлі.
Вимоги щодо обов’язкової наявності вищевказаних документів у суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не передбачені ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази).
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності документів, які вимагає Замовник, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
6 п.14 додатку 3 до тендерної документації Учасник процедури закупівлі повинен мати статус підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. (На підтвердження надати у складі пропозиції довідку в довільній формі та скан-копію відповідного розпорядження Обласної військової адміністрації (за наявності)). Чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління виходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає обов’язкової належності суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами до підприємств критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Також незрозуміло, яким чином належність до підприємств критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період впливає на можливість виконання договору про закупівлю.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за включення Скаржника до підприємств критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Таки чином, участь у закупівлі зможуть взяти лише підприємства, які належать до критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, затвердженої Рішенням уповноваженої особи, протокол №179 від « 24 » червня 2024 року ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-24-007852-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 п.3 додатку 3 до тендерної документації Учасник повинен надати чинний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на технологічний регламент щодо знешкодження небезпечних та помірно небезпечних відходів Послуги що передбачені предметом закупівлі не передбачають знешкодження небезпечних та помірно небезпечних відходів.
Предметом закупівлі передбачено перевезення та видалення 18 01 03* відходів.
Отже вимагання надання у складі пропозиції учасників технологічного регламенту щодо знешкодження небезпечних та помірно небезпечних відходів є незаконною та дискримінаційною вимогою.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на діяльність у сфері поводження з небезпечними відходами.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
Послуги що передбачені предметом закупівлі не передбачають використання, переробку, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізацію чи знешкодження вибухонебезпечних і безпечних речовин.
Предметом закупівлі передбачено перевезення та видалення 18 01 03* відходів, які не є вибухонебезпечними і безпечними речовинами.
Відповідно до Постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», експлуатація машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки пов’язане з переробкою, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин (устаткування, пов’язане з використанням, переробкою, розподілом, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухонебезпечних і безпечних речовин) – не є роботами підвищеної небезпеки та не потребує отримання дозволу.
Отже вимагання надання у складі пропозиції учасників чинного дозволу ДЕРЖПРАЦІ на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки пов’язане з переробкою, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин (устаткування, пов’язане з використанням, переробкою, розподілом, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухонебезпечних і безпечних речовин) є незаконною та дискримінаційною вимогою.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії чинний дозвіл ДЕРЖПРАЦІ на експлуатацію водогрійного твердопаливного котла.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
2 п.5 додатку 3 до тендерної документації Учасник повинен надати оригінал або копія договору обов’язкового страхування цивільної відповідальності ліцензіата за шкоду, яку може бути заподіяно пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварії, надзвичайної або санітарно-епідеміологічної ситуації. Відповідно до вимоги тендерної документації в цій частині, скаржник не провадить і не зобов’язаний провадити господарську діяльність на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварії, надзвичайної або санітарно-епідеміологічної ситуації.
Відповідно не має можливості надати оригінал або копію договору обов’язкового страхування цивільної відповідальності ліцензіата за шкоду, яку може бути заподіяно пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварії, надзвичайної або санітарно-епідеміологічної ситуації.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії лист ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ, який містить ідентифікацію щодо прийнято рішення про невіднесення до об’єкта підвищеної небезпеки об’єкта на якому провадить господарську діяльність Скаржник.
Зазначена вимога тендерною документації є дискримінаційною по відношенню до скаржника.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3 п.8 додатку 3 до тендерної документації Учасник повинен надати чинний дозвіл ДЕРЖПРАЦІ на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки пов’язане з переробкою, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин (устаткування, пов’язане з використанням, переробкою, розподілом, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухонебезпечних і безпечних речовин). Послуги що передбачені предметом закупівлі не передбачають знешкодження небезпечних та помірно небезпечних відходів.
Предметом закупівлі передбачено перевезення та видалення 18 01 03* відходів.
Отже вимагання надання у складі пропозиції учасників технологічного регламенту щодо знешкодження небезпечних та помірно небезпечних відходів є незаконною та дискримінаційною вимогою.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на діяльність у сфері поводження з небезпечними відходами.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
Послуги що передбачені предметом закупівлі не передбачають використання, переробку, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізацію чи знешкодження вибухонебезпечних і безпечних речовин.
Предметом закупівлі передбачено перевезення та видалення 18 01 03* відходів, які не є вибухонебезпечними і безпечними речовинами.
Відповідно до Постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», експлуатація машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки пов’язане з переробкою, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин (устаткування, пов’язане з використанням, переробкою, розподілом, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухонебезпечних і безпечних речовин) – не є роботами підвищеної небезпеки та не потребує отримання дозволу.
Отже вимагання надання у складі пропозиції учасників чинного дозволу ДЕРЖПРАЦІ на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки пов’язане з переробкою, утилізацією чи знешкодженням небезпечних речовин (устаткування, пов’язане з використанням, переробкою, розподілом, зберіганням, транспортуванням, застосуванням, утилізацією чи знешкодженням вибухонебезпечних і безпечних речовин) є незаконною та дискримінаційною вимогою.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії чинний дозвіл ДЕРЖПРАЦІ на експлуатацію водогрійного твердопаливного котла.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
4 п.9 додатку 3 до тендерної документації Учасник повинен надати чинний дозвіл ДЕРЖПРАЦІ на виконання робіт підвищеної небезпеки (використання, переробка, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин). Послуги, що передбачені предметом закупівлі не передбачають використання, переробку, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізацію та знешкодження небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин).
Предметом закупівлі передбачено перевезення та видалення 18 01 03* відходів.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії чинний дозвіл ДЕРЖПРАЦІ на вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів.
Відповідно до Постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», такі роботи як використання, переробка, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин – не є роботами підвищеної небезпеки та не потребує отримання дозволу.
Отже, вимагання надання у складі пропозиції учасників чинного дозволу ДЕРЖПРАЦІ на виконання робіт підвищеної небезпеки (використання, переробка, розподіл, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин) є незаконною та дискримінаційною вимогою.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
Чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 не зобов’язує скаржника мати вищезазначені документи.
5 п.12 додатку 3 до тендерної документації Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника первинною та вторинною
сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт, а саме пакети-мішки для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р.зі змінами (для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм) що забезпечує безпечне зберігання та перевезення відходів до місць утилізації. (Надати гарантійний лист у довільній формі, а також фото мішків, накладні на покупку, сертифікат відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданий регіональним центром стандартизації та метрології; висновок держсанепідемекспертизи на мішки поліетиленові; декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника).
Щодо вимоги про те, що вторинне пакування повинно мати розміри не менше 600х1000 мм.
Предметом закупівлі є послуги з перевезення та видалення 18 01 03* відходів, а не закупівля товару, а саме пакувальної тари.
Наказ № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р., Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджений Наказом Держспоживстандарту України 24.12.2004 N 289, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 р. за N 95/10375, ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вимог про те, що вторинне пакування повинно мати розміри не менше 600х1000 мм.
Незрозуміло, яким чином саме даний розмір вторинного пакування впливає на можливість виконання договору про закупівлю.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
Щодо вимоги про надання сертифікату відповідності із протоколом дослідження/випробування, виданого регіональним центром стандартизації та метрології; висновку держсанепідемекспертизи на мішки поліетиленові; декларації про відповідність та сертифікат якості від виробника).
Предметом закупівлі є послуги з перевезення та видалення 18 01 03* відходів.
Сертифікати відповідності, протоколи дослідження/випробувань, сертифікат якості, декларація про відповідність видаються на продукцію. Разом з цим предметом закупівлі не є закупівля ємностей вторинного пакування.
Щодо даних документів варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Перелiк товару який пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В резулътатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги, які є предметом закупiвлi, не входять в Перелiк та не пiдлягають обов'язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому сертифiкати вiдповiдностi вiд органу обов'язкової сертифiкацiї не надаютъся. Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації. Таким чином, у суб'єкта господарювання, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення та провадить господарську діяльність по даному виду діяльності, діючим законодавством не передбачено. Вимога щодо надання документів порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників.
Зокрема, вищезазначене підтверджує і практика АМКУ, а саме: рішення № 241-р/пк-ск від 26.02.2014; рішення 303-р/пк-ск від 19.02.2016; рішення 457-р/пк-ск від 03.04.2015; рішенням 17230-р/пк-пз від 14.09.2020. Крім цього, надання цих документів у складі пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому вимога щодо їх надання є неправомірною. Варто зазначити і те, що виготовлення даних документів потребує часових ресурсів. Тому учасники, у яких відсутні зазначені документи позбавлені можливості брати участь у процедурі закупівлі.
Вимоги щодо обов’язкової наявності вищевказаних документів у суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не передбачені ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази).
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності документів, які вимагає Замовник, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в процедурі закупівлі.
6 п.14 додатку 3 до тендерної документації Учасник процедури закупівлі повинен мати статус підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. (На підтвердження надати у складі пропозиції довідку в довільній формі та скан-копію відповідного розпорядження Обласної військової адміністрації (за наявності)). Чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління виходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає обов’язкової належності суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами до підприємств критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Також незрозуміло, яким чином належність до підприємств критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період впливає на можливість виконання договору про закупівлю.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за включення Скаржника до підприємств критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Таки чином, участь у закупівлі зможуть взяти лише підприємства, які належать до критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації