• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95)

Торги не відбулися

576 146 747.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 761 467.00 UAH
Період оскарження: 21.06.2024 15:25 - 26.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

на рішення Уповноваженої особи щодо неправомірне відхилення пропозиції ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР»

Номер: f8ab715302b54199ba2cfafd1644ed6e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-21-008922-a.a2
Назва: на рішення Уповноваженої особи щодо неправомірне відхилення пропозиції ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР»
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.08.2024 15:54
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 10.09.2024 15:42
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР", Берест Інна Олексіївна 380673612696 inna.berest.zakupivli@wog.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 02631c76dcb94512bfa7d9f8cca5d76d
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення пропозиції ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» через нібито невідповідність продукції (паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0) та сертифікату відповідності вимогам діючого Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 927
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 1.1. додатку 2 до тендерної документації передбачено, що «запропоноване Учасником паливо повинно відповідати діючому Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 927.
На виконання цієї умови Документації, Учасник надає наступні документи:
1) сертифікат відповідності, виданий Учаснику, Виробнику або уповноваженому представнику уповноваженим органом з оцінки відповідності;
2) паспорт якості та декларацію про відповідність, чинні щонайменше на кінцеву дату подання тендерних пропозицій, з урахуванням гарантійного терміну зберігання товару.»

На виконання вимог тендерної документації Замовника, Учасником ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» в складі тендерної пропозиції було подано документи, що підтверджують виконання вимог технічної специфікації та відповідність Товару (паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0) вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 927 (надалі – Технічний регламент), зокрема:
- Сертифікат відповідності UA.TR.123.00001-24 від 01.05.2024, щодо Палива дизельного ULSD 10 ppm,, що відповідає вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, (Додаток № 3) та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» п.п.4.2. таблиця 1 за показниками 1-17 як паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0 з вмісто сірки до 10мг/кг. Файл «сертифікат відповідності ДП-Л-Євро5-В0_Греція Петрол Партнер».
Сертифікат відповідності виданий уповноваженим органом з оцінки відповідності ТОВ «Рівнестандарт», що має відповідне рішення Міністерства економічного розвитку і торгівлі про призначення органу з оцінки відповідності на здійснення оцінки відповідності вимогам відповідного технічного регламенту. Файл «Свідоцтво про призначення».
- Декларація про відповідність Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (затверджений постановою КМУ від 1 серпня 2013р. № 927). В даній декларації зазначено, що Паливо дизельне ULSD 10 ppm в кількості 5453823 кг, код УКТЗЕД 271019, яке виготовляється (ено) за нормативними документами відповідає вимогам: Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив; ДСТУ 7688:2015 “Паливо дизельне Євро. Технічні умови” як паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0. Файл «Декларація відповідності_ДП-Л Греція_Петрол Партнер_01-05-2024-1-3».
- Паспорт якості № 321 від 01.05.2024. У висновку паспорту якості № 321 від 01 травня 2024 року виданим уповноважено випробувальною лабораторією ТОВ «ГЛОБУС-ПЕТРОЛЕУМ» зазначено, що за перевіреними показниками проби, паливо дизельне ULSD 10 ppm відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 “Паливо дизельне Євро. Технічні умови” та Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, як ДП-Л-Євро5-В0. Файл «паспорт якості 321 від 01.05.2024 ДП Рівнестандарт ПЯ-4».
Вимогами п. 20 Технічного регламенту передбачено, що «перед введенням в обіг та під час надання палива на ринку на документ про якість (паспорт якості) виробником повинен бути нанесений знак відповідності технічним регламентам, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність. У разі проведення оцінки відповідності призначеним органом з оцінки відповідності до знака відповідності додається його ідентифікаційний номер. Зображення знака відповідності технічним регламентам виконується згідно з формою та описом, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. N 1184 "Про затвердження форми, опису знака відповідності технічним регламентам, правил та умов його нанесення" (Офіційний вісник України, 2016 р., N 6, ст. 299).»
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачено, що: Орган з оцінки відповідності (далі - ООВ) — підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ, що здійснює діяльність з оцінки відповідності, включаючи випробування, сертифікацію та інспектування.
Оцінка відповідності — процес доведення того, що визначені вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані.
Так оцінка продукції здійснюється за модулями, передбаченим Технічним регламентом модулів оцінки відповідності. Модулі, що використовуються під час оцінки відповідності продукції, визначає заявник за погодженням з ООВ.
На виконання п. 20 Технічного регламенту на паспорт якості № 321 від 01.05.2024 було нанесено знак відповідності технічним регламентам, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, а також нанесений ідентифікаційний номер органу з оцінки відповідності – UA.TR.123, що означає, що була проведена оцінка відповідності призначеним органом з оцінки відповідності у відповідності до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» та вимог Технічного регламенту.
Вище перелічені документи підтверджують, що органи з оцінки відповідності, а саме ТОВ «Рівнестандарт» є уповноваженими органами на проведення оцінки відповідності продукції, що є предметом закупівлі. Відповідно не можна ставити під сумнів достовірність проведених випробувань та результат проведеної оцінки відповідності належно уповноваженим на це органом з оцінки відповідності, доки такі рішення (документи) не будуть скасовані чи визнанні недійсними у встановленому закону порядку. На сьогодні надані Скаржником документи є чинними та ніким не оскарженні, а відповідно чинні.

Прошу також врахувати, що аналогічні документи також подавалися в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» в попередніх закупівлях цього ж Замовника, а саме https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-27-011890-a та вже були частково предметом розгляду Органу з оскарження, в т.ч. щодо відповідності пального (паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0) та сертифікату відповідності UA.TR.123.00001-24 від 01.05.2024 вимогам Технічного регламенту.
Рішенням Органу з оскарження №11239-р/пк-пз від 27.06.2024 під час розгляду скарги іншого учасника було встановлено, що Додаток 3 до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927 передбачає, зокрема: ВИМОГИ щодо характеристик дизельного палива. Отже, Скаржник не довів та документально не підтвердив, що фактичний показник об’ємна частка метилових/етилових естерів жирних кислот запропонованого учасником не відповідає вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927. Враховуючи наведене, зокрема, наявність у складі Пропозиції Переможця вищенаведених документів з інформацією щодо відповідності запропонованого учасником товару вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
При цьому, варто зазначити, що в попередній закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-27-011890-a з аналогічними документами Учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР», в т.ч сертифікату відповідності в Замовника не виникало зауважень щодо відповідності пального (паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0) та сертифікату відповідності UA.TR.123.00001-24 від 01.05.2024 вимогам Технічного регламенту. Як наслідок, при розгляді Замовником пропозиції Учасника з аналогічними документами в попередній закупівлі UA-2024-05-27-011890-a Учасника було визнано переможцем та в подальшому укладено договір.
Таким чином, Учасником ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» було виконано вимогу та надані всі документи, які вимагалися тендерною документацією, а також підтверджено відповідність пального (паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0) та сертифікату відповідності UA.TR.123.00001-24 від 01.05.2024 вимогам Технічного регламенту.

ВОДНОЧАС, Замовник в особі уповноваженої особи в Протокольному рішенні (протоколі) № 1200 як підставу відхилення пропозиції ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» зазначив, що:
- Сертифікат відповідності № UA.TR.123.00001-24 підтверджує відповідність продукції (Паливо дизельне ULSD 10 ppm) не всьому Технічному регламенту, а лише його Додатку 3.
- Аналогічно наданий учасником Сертифікат відповідності № UA.TR.063.00774-24 підтверджує відповідність продукції (Паливо дизельне EURODIESEL) не всьому Технічному регламенту, а лише його Додатку 3.
ОДНАК, ДАНИЙ СЕРТИФІКАТ відповідності № UA.TR.063.00774-24 на продукцію (Паливо дизельне EURODIESEL) НЕ НАДАВАВСЯ ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР», а надавався ІНШИМ УЧАСНИКОМ – ТОВ «ОККО-ПОСТАЧ» та немає жодного відношення до тендерної документації Учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР».
Окрім цього, твердження Уповноваженої особи Замовника, що Сертифікат відповідності № UA.TR.123.00001-24 підтверджує відповідність продукції (Паливо дизельне ULSD 10 ppm) не всьому Технічному регламенту, а лише його Додатку 3 теж є необгрунтованим.
Уповноважена особа Замовника під час розгляду пропозиції дійшла помилкових висновків, що оскільки в сертифікаті відповідності № UA.TR.123.00001-24 зазначено посилання на Додаток 3 Технічного регламенту, то продукція підтверджує відповідність продукції (Паливо дизельне EURODIESEL) не всьому Технічному регламенту, а лише його Додатку 3.
Проте Додаток 3 до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927 передбачає, зокрема: ДЕТАЛІЗОВАНІ ВИМОГИ щодо характеристик дизельного палива та конкретні фізико-хімічні характеристики саме дизельного палива.
При цьому, відповідність продукції вимогам Технічного регламенту підтверджена також іншими додатковими документами в складі тендерної пропозиції Учасника, зокрема:
- Декларація про відповідність Технічного регламенту Файл «Декларація відповідності_ДП-Л Греція_Петрол Партнер_01-05-2024-1-3»
- Паспорт якості № 321 від 01.05.2024. Файл «паспорт якості 321 від 01.05.2024 ДП Рівнестандарт ПЯ-4».

Таким чином, Замовник в особі уповноваженої особи в Протокольному рішенні (протоколі) № 1200 неправомірно з надуманих причини відхилив пропозицію ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР», а надана продукція (паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0) та сертифікат відповідності UA.TR.123.00001-24 від 01.05.2024 відповідають вимогам Технічного регламенту.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 3e58415b608e419f887ef3e47c0b3134
Заголовок пункту скарги: Замовник в особі уповноваженої особи в п.1 Протокольного рішення (протоколу) № 1200 зазначив неправомірні підстави відхилення, а саме: відповідно до пп. 2 абз. 2 та пп 1 абз. 5 п. 44 Особливостей № 1178
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Підстави відхилення пропозиції Учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» є пп. 2 абз. 2 та пп 1 абз. 5 п. 44 Особливостей № 1178. Однак, такі підстави є неправомірними.
П. 44 Особливостей № 1178 передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
- пп. 2 абз. 2 п. 44 «2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
- пп. 1 абз. 5 п. 44 «не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».

Скаржником в п. 1 даної Скарги надано повне та достатнє обгрунтування щодо неправомірності відхилення пропозиції Учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» та відповідності продукції (паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0) умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також вимогам Технічного регламенту.

Щодо посилання Замовником в особі Уповноваженої особи на пп. 1 абз. 5 п. 44 як підставу відхилення вони також є необгрнутованими.
Так. Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було опубліковано Вимогу про усунення невідповідностей до 14 серпня 2024 18:25.
Відповідно до даної Вимоги про усунення невідповідностей «від Учасника необхідно надати у строк, визначений Особливостями:
1. Тендерну пропозицію, за формою згідно Додатку 1. Де буде чітко зазначено найменування дизельного палива яке пропонується ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР".
2. Декларацію про відповідність «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» де буде заначений вірний номер сертифікату відповідності.
Учасником на виконання Вимоги про усунення невідповідностей в строк до 14 серпня 2024 18:25 було надано наступні документи:
По п. 1 - виправлена описка в декларації про відповідність. Файл «Декларація відповідності_ДП-Л Греція_Петрол Партнер_01-05-2024-1-3.pdf» завантажена вчасно - 14 серпня 2024 11:46;
По п. 2 - виправлена тендерна пропозиція із зазначенням яке саме паливо його марку (бренд) пропонується постачати Замовнику. Файл «Тендерна пропозиція.pdf» завантажена вчасно - 14 серпня 2024 11:55. Аналогічна вимога також виставлялася Замовником в даній закупівлі при розгляді пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та в подальшому після надання виправленої тендерної пропозиції таким учасником його було оголошено переможцем закупівлі.
Інших вимог про усунення невідповідностей Замовник не надав, а Учасник ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» вчасно в строк до 14 серпня 2024 18:25 та в повному обсязі надав запитувані документи, що передбачені Вимогою про усунення невідповідностей.
Отже, Замовник в особі уповноваженої особи в п.1 резолютивної частини Протокольного рішення (протоколу) № 1200 зазначив неправомірні підстави відхилення, а саме: відповідно до пп. 2 абз. 2 та пп 1 абз. 5 п. 44 Особливостей № 1178.
Підстави відхилення пропозиції Учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» є пп. 2 абз. 2 та пп 1 абз. 5 п. 44 Особливостей № 1178. Однак, такі підстави є неправомірними.
П. 44 Особливостей № 1178 передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
- пп. 2 абз. 2 п. 44 «2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
- пп. 1 абз. 5 п. 44 «не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».

Скаржником в п. 1 даної Скарги надано повне та достатнє обгрунтування щодо неправомірності відхилення пропозиції Учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» та відповідності продукції (паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0) умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також вимогам Технічного регламенту.

Щодо посилання Замовником в особі Уповноваженої особи на пп. 1 абз. 5 п. 44 як підставу відхилення вони також є необгрнутованими.
Так. Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було опубліковано Вимогу про усунення невідповідностей до 14 серпня 2024 18:25.
Відповідно до даної Вимоги про усунення невідповідностей «від Учасника необхідно надати у строк, визначений Особливостями:
1. Тендерну пропозицію, за формою згідно Додатку 1. Де буде чітко зазначено найменування дизельного палива яке пропонується ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР".
2. Декларацію про відповідність «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» де буде заначений вірний номер сертифікату відповідності.
Учасником на виконання Вимоги про усунення невідповідностей в строк до 14 серпня 2024 18:25 було надано наступні документи:
По п. 1 - виправлена описка в декларації про відповідність. Файл «Декларація відповідності_ДП-Л Греція_Петрол Партнер_01-05-2024-1-3.pdf» завантажена вчасно - 14 серпня 2024 11:46;
По п. 2 - виправлена тендерна пропозиція із зазначенням яке саме паливо його марку (бренд) пропонується постачати Замовнику. Файл «Тендерна пропозиція.pdf» завантажена вчасно - 14 серпня 2024 11:55. Аналогічна вимога також виставлялася Замовником в даній закупівлі при розгляді пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та в подальшому після надання виправленої тендерної пропозиції таким учасником його було оголошено переможцем закупівлі.
Інших вимог про усунення невідповідностей Замовник не надав, а Учасник ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» вчасно в строк до 14 серпня 2024 18:25 та в повному обсязі надав запитувані документи, що передбачені Вимогою про усунення невідповідностей.
Отже, Замовник в особі уповноваженої особи в п.1 резолютивної частини Протокольного рішення (протоколу) № 1200 зазначив неправомірні підстави відхилення, а саме: відповідно до пп. 2 абз. 2 та пп 1 абз. 5 п. 44 Особливостей № 1178.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

на рішення Уповноваженої особи щодо неправомірного визначення ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» переможцем закупівлі те бездіяльність Уповноваженої особи при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»

Номер: 380edc9db52347018913f66523e3daae
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-21-008922-a.a1
Назва: на рішення Уповноваженої особи щодо неправомірного визначення ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» переможцем закупівлі те бездіяльність Уповноваженої особи при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.07.2024 19:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.07.2024 18:27
Дата виконання рішення Замовником: 13.08.2024 18:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 26.07.2024 №12837-р/пк-пз скасовано рішення про визнання ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" переможцем у закупівлі. (Протокл №1121 від 13.08.2024) Протокольне рішення №1122 від 13.08.2024 про відхилення пропозиції ТОВ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ".
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР", Берест Інна Олексіївна 380673612696 inna.berest.zakupivli@wog.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8f896ec5d9714a4b81bb4f6bace6d04d
Заголовок пункту скарги: Щодо гарантійних листів ТОВ "ПАРАЛЛЕЛЬ-М ЛТД", які не підтверджують можливість здійснювати відпуск палива через АЗС в Донецькій області
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Абзацом б) підпункту 1.2.2. додатку 2 до тендерної документації передбачено, наступну вимогу.
1.2.2. Якщо АЗС не перебувають у власності Учасника, до цієї інформації (довідки) надаються у якості документального підтвердження:
а) скан-копія документу, який посвідчує його право господарського відання щодо АЗС, зазначених у довідці, а у разі, якщо АЗС, зазначені у довідці, знаходяться у користуванні – копію чинного договору оренди/лізингу/надання послуг, партнерського договору або іншого правочину), строк дії якого повинен становити не менше, ніж до 31.12.2024;
б) для гарантування учасником здійснення заправлення автотранспорту Замовника суб'єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС, запропонованими учасником (зазначеним учасником у відповідній довідці), учасник у складі тендерної пропозиції надає оригінал листа-гарантії від такого суб’єкта господарювання, з гарантією цілодобового та безперебійного здійснення заправлення автотранспорту Замовника протягом усього терміну дії талонів або електронних талонів та платіжних або смарт або паливних–карток, запропонованих учасником в даному тендері (Лист повинен бути виданий на адресу Замовника та повинен містити назву (бренд) під якою працюють АЗС, місцезнаходження кожної АЗС (адресу) та зразок талонів або електронних талонів та платіжних або смарт або паливних–карток, за якими буде здійснюватися відпуск палива на зазначених АЗС, містити ПІБ та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала, та посилання на номер оголошення про проведення процедури закупівлі щодо якої подається тендерна пропозиція учасника. Лист має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги»).

ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» в складі пропозиції надано гарантійний лист без вих. номера та дати від ТОВ «Паралель-М ЛТД» Файл. «Гарантійний лист ПАРАЛЛЕЛь партнерство.pdf.asice» (надалі – «Гарантійний лист ПАРАЛЛЕЛЬ партнерство»). Даний «Гарантійний лист ПАРАЛЛЕЛЬ партнерство» не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та не може гарантувати учасником «здійснення заправлення автотранспорту Замовника на АЗС суб'єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту)» з наступних причин:
А) «Гарантійний лист ПАРАЛЛЕЛЬ партнерство» без вих номера та дати ПІДПИСАНО НЕ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ - регіональним менеджером по роботі з корпоративними клієнтами - Є.О. Ващенко.
В протоколі створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису зазначено, що:
- лист було підписано 28.06.2024 року відповідно до мітки часу підписання;
- ПІДПИСУВАЧ – ВАЩЕНКО ЄЛИЗАВЕТА ОЛЕКСАНДРІВНА,
- Посада – РЕГІОНАЛЬНИЙ МЕНЕДЖЕР.
Водночас, відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з (надалі - ЄДР) (Файл «витяг з ЄДР стосовно Паралель-М ЛТД_10.07.2024») керівником ТОВ "ПАРАЛЛЕЛЬ-М ЛТД" (Код: 24316073) зазначено Дубініна Олександра Олександровича. В даному витягу з ЄДР не зазначено інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, тощо інших підписантів чи осіб, в т.ч. не зазначено, що такою особою є регіональний менеджер Ващенок Є.О.
Відповідно до коду доступу до адмін послуги за № 404313228667 (файл «Опис.Підпис_vz») було отримано копію діючої редакції Статуту ТОВ "ПАРАЛЛЕЛЬ-М ЛТД. Файл«pSe3jRl8 Статут Паралель - М ЛТД» відповідно до якої Розділом 18, передбачено, що виконавчим органом Товариства є Генеральний директор. Генеральний директор здійснює управління поточною діяльністю та вирішує усі питання господарської діяльності Товариства. Підпунктом 18.8.9. Статуту визначено що до компетенції Генерального директора Товариства відноситься зокрема: приймати рішення щодо виконання Товариством своїх зобов’язань перед клієнтами та третіми особами.
Таким чином, ні Статутом ТОВ "ПАРАЛЛЕЛЬ-М ЛТД", ні у витягу з ЄДР не передбачено права діяти від імені ТОВ "ПАРАЛЛЕЛЬ-М ЛТД" іншим особам без довіреності, в т.ч. і регіональному менеджеру Ващенко Є.О., яка неправомірно підписала «Гарантійний лист ПАРАЛЛЕЛЬ партнерство».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d19e600aa04e437ba4eb5b9f6d185dc6
Заголовок пункту скарги: Щодо гарантійних листів ТОВ "ПАРАЛЛЕЛЬ-М ЛТД", які не підтверджують можливість здійснювати відпуск палива через АЗС в Донецькій області
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Б) «Гарантійний лист ПАРАЛЛЕЛЬ партнерство» містить зразки талонів за якими не може здійснюватися відпуск палива на зазначених АЗС (в Донецькій області).
Так наявний у складі пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» Договір поставки № МТ 15 19/03/24 від «19» березня 2024 року з ТОВ "ПАРАЛЛЕЛЬ-М ЛТД" Файл «ДОГОВІР ТАЛОНИ ПАРАЛЛЕЛЬ» в Додатку № 1 передбачає, співвідношення номенклатури Постачальника із Зовнішнім виглядом бланку-дозволу та/або Електронного Талону
Відповідно до цього співвідношення видно, що талони ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»:
- на пальне А95 відповідають номенклатурі Бензин А-95 Євро, але по них НЕ МОЖЕ ВІДПУСКАТИСЯ Бензин А-95 Рerfekt та Бензин А-95 Green.
- на пальне ДП відповідають номенклатурі Дизельне паливо, але по них НЕ МОЖЕ ВІДПУСКАТИСЯ Дизельне паливо Рerfekt Diesel.
Також в Переліку АЗС зазначено, що «даний перелік може змінюватися в односторонньому порядку Постачальником. Діючий асортимент розміщений на parallel.ua».
На веб-сайті ТОВ "ПАРАЛЛЕЛЬ-М ЛТД" https://parallel.ua/for-drivers/gas-station-map/?set_filter=y&arrFilter_49_3233089245=Y&arrFilter_62_3233089245=Y показано, що лише на 2 АЗС в Київському регіоні та на 2 АЗС в Одеській області наявний Бензин А-95 та Дизельне паливо. Див скрин з веб-сайту Файл «АЗС Паралель».
В решті областей, в т.ч. й Донецькій області відпускається інші види пального з іншими якісними характеристиками та інших виробників, а саме: Бензин А-95 Рerfekt, Дизельне паливо Рerfekt Diesel, Бензин А-95 GREEN, які Учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не подавав у складі своєї пропозиції. Див скрин з веб-сайту Файл «пальне на АЗС Паралель Словянська, 1».
Варто також зауважити, що ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» 05 липня 2024 11:29 в порушення норм Закону та Особливостей було дозавантажено в електронну систему додатковий документ, який не вимагався Замовником у Вимозі про усунення невідповідностей, а саме файл «Паралель Додаткова угода 3». Даний файл було дозавантежено вже після подачі тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 33 Особливостей тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, кінцевий строк подання Пропозицій – 29 червня 2024 10:00.
Враховуючи наведене, документи, що надані після кінцевого строку подання Пропозицій, не можуть вважатись такими, що надані у складі Пропозиції до кінцевого строку подання Пропозицій.

Тобто на час підготовки Пропозицій в Учасника не було можливостей здійснювати відпуск палива через АЗС в Донецькій області.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 33142bd9594e4380bde52b834be86fe7
Заголовок пункту скарги: Щодо гарантійних листів ТОВ "ПАРАЛЛЕЛЬ-М ЛТД" та ТОВ «МАРШАЛ-КАРД», які не підтверджують можливість здійснювати відпуск палива через АЗС в Донецькій області та Сумській області.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Абзацом б) підпункту 1.2.2. додатку 2 до тендерної документації передбачено, наступну вимогу.
1.2.2. Якщо АЗС не перебувають у власності Учасника, до цієї інформації (довідки) надаються у якості документального підтвердження:
а) скан-копія документу, який посвідчує його право господарського відання щодо АЗС, зазначених у довідці, а у разі, якщо АЗС, зазначені у довідці, знаходяться у користуванні – копію чинного договору оренди/лізингу/надання послуг, партнерського договору або іншого правочину), строк дії якого повинен становити не менше, ніж до 31.12.2024;
б) для гарантування учасником здійснення заправлення автотранспорту Замовника суб'єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС, запропонованими учасником (зазначеним учасником у відповідній довідці), учасник у складі тендерної пропозиції надає оригінал листа-гарантії від такого суб’єкта господарювання, з гарантією цілодобового та безперебійного здійснення заправлення автотранспорту Замовника протягом усього терміну дії талонів або електронних талонів та платіжних або смарт або паливних–карток, запропонованих учасником в даному тендері (Лист повинен бути виданий на адресу Замовника та повинен містити назву (бренд) під якою працюють АЗС, місцезнаходження кожної АЗС (адресу) та зразок талонів або електронних талонів та платіжних або смарт або паливних–карток, за якими буде здійснюватися відпуск палива на зазначених АЗС, містити ПІБ та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала, та посилання на номер оголошення про проведення процедури закупівлі щодо якої подається тендерна пропозиція учасника. Лист має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги»).
А ТАКОЖ
Останній абзац підпункту 1.4. додатку 2 до тендерної документації передбачено, наступну вимогу. «На виконання цієї умови Документації, Учасник надає: … гарантійний лист від суб’єкта господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС, запропонованими учасником (зазначеним учасником у відповідній довідці), з гарантією здійснювати відпуск палива у разі зміни зовнішньої форми платіжних або смарт або паливних–карток, талонів або електронних талонів, запропонованих Учасником. Лист повинен бути виданий на адресу Замовника, посилання на номер оголошення про проведення процедури закупівлі щодо якої подається тендерна пропозиція учасника та має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги».

Відповідно до вимог п. 1.2.1. тендерної документації учасники повинні були також надати інформацію (довідку) про мережу автозаправних станцій Учасника (за формою додатку № 5 до проекту Договору, який наведено у Додатку 4 до цієї Документації), складену Учасником, та яка містить визначені тендерною документацією відомості:
Зокрема, в додатку № 5 до проекту договору в табличній частині зазначено, що учаснику потрібно надати інформацію про:
- Юридичний документ (правочин тощо), на підставі якого Учасник здійснює використання АЗС, назва контрагента партнера, термін дії документа (до ), наявність (відсутність) умови пролонгації;
- Реєстраційний № ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та місць роздрібної торгівлі пальним (надалі – Роздрібна ліцензія).
Тобто виходячи з сукупного тлумачення змісту тендерної документації (п.1.2.1., п.1.2.2., п.1.4., табличної частини в додатку № 5 до проекту договору) Замовник мав на увазі, що учасники повинні надати інформацію про БЕЗПОСЕРДНЮ співпрацю З СУБ'ЄКТОМ ГОСПОДАРЮВАННЯ, ЯКИЙ БЕЗПОСЕРЕДНЬО ЗДІЙСНЮЄ ВІДПУСК ПАЛИВА (ЗАПРАВКУ АВТОТРАНСПОРТУ) НА АЗС, запропонованими учасником (зазначеним учасником у відповідній довідці) а не з іншими посередниками чи емітентами. Тобто учасники у разі відсутності власних чи орендованих АЗС повинні були надати інші партнерські договори, які укладені безпосередньо з суб'єктами господарювання, які безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС.
Водночас, учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не виконав дану вимогу та не забезпечив достатньої кількості АЗС в Донецькій та Сумській областях з огляду на наступне:

ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надав в складі тендерної пропозиції довідку Перелік автозаправних станцій Постачальника (Файл «6. ПЕРЕЛІК АЗС») в якій зазначає наступні АЗС в окремих областях на яких пропонує здійснити заправку пальним на АЗС, що нібито укладені з безпосередньо з суб'єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС, що не відповідає дійсності.
Донецька обл.
П. 467 АЗС під брендом «Parallel» Донецька обл., м. Слов’янськ, вул. Сучасна, 1. Реєстраційний № Роздрібної ліцензії 05220314202300025.
- підстава користування - Договір МТ 15 19/03/24 від 19.03.2024 р. укладений між ТОВ «Параллель-М ЛТД» та ТОВ «Укрнафта-Постач» та Договір 0526/23/ЭМД/М від 07.11.2023 р. укладений між ТОВ «Параллель-М ЛТД» та ТОВ «Укрнафта-Постач».
Однак, Учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надав недостовірну інформацію щодо можливості здійснення заправки та укладеного договору безпосередньо з суб'єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС в Донецькій області. Зазначений реєстраційний № Роздрібної ліцензії 05220314202300025 насправді виданий не ТОВ «Параллель-М ЛТД», а іншій юридичній особі – ПП «ДНП ОЙЛ» (код - 33270864). Підтвердженням чого є фіскальний чек про обслуговування на даній АЗС, інші копії документів отримані в куточку споживача АЗС такі як копія Роздрібної ліцензії, витяг з ЄДР, копія паспорта якості та сертифікат відповідності. Докази містяться в архівному файлі «Донецька обл. м. Слов'янськ, вул. Сучасна, 1».

Сумська обл.
П. 462 АЗС під брендом «Marshal» Сумська обл., м. Суми, вул. Роменська, 102. Реєстраційний № Роздрібної ліцензії 18190314202300060.
П. 463 АЗС під брендом «Marshal» Сумська обл., м. Суми, вул. Черепіна (Героїв Крут), 11. Реєстраційний № Роздрібної ліцензії 18190314202300061.
П. 464 АЗС під брендом «Marshal» Сумська обл., м. Суми, вул. Білопільський шлях, 16. Реєстраційний № Роздрібної ліцензії 18190314201900091.
П. 465 АЗС під брендом «Marshal» Сумська обл., смт. Степанівка, вул. Центральна, 49/3. Реєстраційний № Роздрібної ліцензії 18150314202000009.
- підстава користування – Договір №МТ 14 12/02/24 від 12.02.2024 р. укладений між ТОВ «МАРШАЛ КАРД» та ТОВ «Укрнафта-Постач». Термін дії 31.12.2025р. та Договір № МК 14 12/02/24 від 12.02.2024р. укладений між ТОВ «МАРШАЛ КАРД» та ТОВ «Укрнафта-Постач» Термін дії до 31.12.2025р. з пролонгацією на кожен наступний календарний рік.
Однак, Учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надав недостовірну інформацію щодо можливості здійснення заправки та укладеного договору безпосередньо з суб'єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС в Сумській області. Зазначені реєстраційні № Роздрібних ліцензій 18190314202300060, 18190314202300061, 18190314201900091, 18150314202000009 насправді видані не ТОВ «МАРШАЛ КАРД», а іншій юридичній особі – ТОВ «МІКС ОІЛ» (код - 32685243). Підтвердженням чого є фіскальні чеки про обслуговування на даних АЗС, інші копії документів отримані в куточку споживача АЗС такі як копія Роздрібної ліцензії, копія паспорта якості та сертифікат відповідності. Докази містяться в архівних файлах «м.Суми,вул. Білопільський шлях буд.163», «м.Суми,вул.Героїв Крут,буд.11», «м.Суми,вул.Роменська, буд.102», «Сумська область, Сумський район,смт.Степанівка».
На вищезазначених АЗС безпосередній відпуск пального здійснюють інші суб’єкти господарювання, що мають Роздрібні ліцензії ніж зазначені в довідці, а також здійснюють відпуск пального, іншого виробника чи маркування ніж було зазначено Учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» в тендерній пропозиції, зокрема: на АЗС під брендом «Parallel» - бензин автомобільний PERFEKT А-95-ЄВРО5-Е0 виробництва Rompetrol Rafineria S.A., Румунія. та на АЗС під брендом «Marshal» - бензин автомобільний EVOX А-95-ЄВРО5-Е0 виробництва PROGRESS TRADING a.s Словацька Республіка.

Отже, Учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надав недостовірну інформацію щодо можливості здійснення заправки та укладеного договору безпосередньо з суб'єктом господарювання, який безпосередньо здійснює відпуск палива (заправку автотранспорту) на АЗС в Донецькій та Сумській областях, а також відпуск пального іншого виробника чи маркування ніж було зазначено Учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» в тендерній пропозиції, що мало бути підставою для відхилення його пропозиції.
Отже, факт подання недостовірної інформації учасником є безумовною (без застосування механізму «24 години на виправлення») підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника. Отже, Замовник вчинив бездіяльність належним чином не розглянувши документи тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та визнавши його переможцем, а не відхиливши його пропозицію.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 087a5e24ed1f477cb5a0636424e29ce6
Заголовок пункту скарги: Надані Учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» документи на паливо НЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ відповідність товару вимогам діючому Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 927 (надалі – Технічний регламент)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 1.1. додатку 2 до тендерної документації передбачено, що «запропоноване Учасником паливо повинно відповідати діючому Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 927.
На виконання цієї умови Документації, Учасник надає наступні документи:
1) сертифікат відповідності, виданий Учаснику, Виробнику або уповноваженому представнику уповноваженим органом з оцінки відповідності;
2) паспорт якості та декларацію про відповідність, чинні щонайменше на кінцеву дату подання тендерних пропозицій, з урахуванням гарантійного терміну зберігання товару.»

Відповідно до вимог тендерної документації з врахуванням системного та логічного тлумачення його норм випливає, що вимогам Технічного регламенту повинен відповідати3 документи, зокрема: сертифікат відповідності та паспорт якості та декларація відповідності, оскільки йде саме безальтернативний та вичерпний перелік документів та не вживається сполучник «або».
Технічним регламентом встановлена оцінка відповідності палив та визначено застосування процедури оцінки відповідності палив. За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність згідно з Технічним регламентом. Технічним регламентом визначено, що документ про якість (паспорт якості) палива - це документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів.
Відповідно до пункту 19 Технічного регламенту за результатами проведення оцінки відповідності палива виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність.
Згідно із пунктом 9 Технічного регламенту документ про якість (паспорт якості) палива повинен містити відомості щодо декларації про відповідність.
В порушення вимог тендерної документації учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надав сертифікати, видані за результатом проведення добровільної сертифікації на відповідність ДСТУ 7687 та 7688, проте не надав сертифікати відповідності на пальне, якими б засвідчувалося, що пальне відповідає вимогам Технічного регламенту.
Учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у складі тендерної пропозиції завантажено через електронну систему закупівель такі документи щодо кожного найменування товару, що пропонується учасником для постачання, а саме:

на бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0:
- сертифікат відповідності № ІІА.056.П.00080-24, виданий органом з оцінки відповідності ДП «ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» зі строком дії з 23.04.2024 – 22.04.2027. Відповідно до якого продукція відповідає вимогам пункту 4.2., таблиці 1 (показники 1-15) ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови». ОДНАК НЕ ЗАЗНАЧЕНО, ЩО ПРОДУКЦІЯ ВІДПОВІДАЄ ВИМОГАМ ТЕХНІЧНОГО РЕГЛАМЕНТУ.
- декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 22.04.2021. Декларація видана до моменту проведення оцінки відповідності продукції, хоча повинна була бути видана не раніше 23.04.2024р, а також не містить посилання на номер сертифікату відповідності, дату його реєстрації, строк дії, а також назву та місцезнаходження призначеного органу з оцінки відповідності. ТОБТО ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ВИДАНА ДО ПРОВЕДЕННЯ ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ та не містить всіх необхідних реквізитів.
- паспорт якості № 204 від 26.04.2024, щодо відповідності бензину автомобільного А-95-Євро5-Е0 вимогам ДСТУ 7687:2015, Технічному регламенту згідно із декларацією про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 22.04.2021 та згідно із Сертифікатом відповідності № 11А.056.П.00080-24 пункту 4.2, таблиці 1 (показники 1-15) ДСТУ 7687:2015.

на паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-В0:
- сертифікат відповідності № ІІА.056.П.00076-24, виданий органом з оцінки відповідності ДП «ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» зі строком дії з 23.04.2024 – 22.04.2027. Відповідно до якого продукція відповідає вимогам пункту 4.2., таблиці 1 (показники 1-15, 17) ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови». ОДНАК НЕ ЗАЗНАЧЕНО, ЩО ПРОДУКЦІЯ ВІДПОВІДАЄ ВИМОГАМ ТЕХНІЧНОГО РЕГЛАМЕНТУ.
- декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 27.03.2024. Декларація видана до моменту проведення оцінки відповідності продукції, хоча повинна була бути видана не раніше 23.04.2024р, а також не містить посилання на номер сертифікату відповідності, дату його реєстрації, строк дії, а також назву та місцезнаходження призначеного органу з оцінки відповідності. ТОБТО ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ВИДАНА ДО ПРОВЕДЕННЯ ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ та не містить всіх необхідних реквізитів.
- паспорт якості № 15 від 26.04.2024, щодо відповідності палива дизельного Energy ДП-Л-Євро5-В0 вимогам ДСТУ 7688:2015, Технічному регламенту згідно із декларацією про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 27.03.2024 та згідно із Сертифікатом відповідності № 11А.056.П.00076-24 пункту 4.2, таблиці 1 (показники 1-15, 17) ДСТУ 7688:2015.

на паливо дизельне Energy ДП-3-Євро5-В0:
- сертифікат відповідності № UA.1O190.00070-24, виданий органом з оцінки відповідності ДП «Рівнестандартметрологія» зі строком дії з 11.03.2024 – 05.03.2025. Відповідно до якого продукція відповідає вимогам пункту 4.2., таблиці 1 (показники 1-15, 17) ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови». ОДНАК НЕ ЗАЗНАЧЕНО, ЩО ПРОДУКЦІЯ ВІДПОВІДАЄ ВИМОГАМ ТЕХНІЧНОГО РЕГЛАМЕНТУ.
- декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 05.01.2024. Декларація видана до моменту проведення оцінки відповідності продукції, хоча повинна була бути видана не раніше 11.03.2024р, а також не містить посилання на номер сертифікату відповідності, дату його реєстрації, строк дії, а також назву та місцезнаходження призначеного органу з оцінки відповідності. ТОБТО ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ВИДАНА ДО ПРОВЕДЕННЯ ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ та не містить всіх необхідних реквізитів.
- паспорт якості № 15 від26.04.2024, щодо відповідності палива дизельного Energy ДП-Л-Євро5-В0 вимогам ДСТУ 7688:2015, Технічному регламенту згідно із декларацією про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 27.03.2024 та згідно із Сертифікатом відповідності № 11А.056.П.00076-24 пункту 4.2, таблиці 1 (показники 1-15, 17) ДСТУ 7688:2015.

на паливо дизельне ДП-Арк-Євро5-В0:
- сертифікат відповідності № UA.1O190.00069-24, виданий органом з оцінки відповідності ДП «Рівнестандартметрологія» зі строком дії з 11.03.2024 – 05.03.2025. Відповідно до якого продукція відповідає вимогам пункту 4.2., таблиці 1 (показники 1-15, 17) ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови». ОДНАК НЕ ЗАЗНАЧЕНО, ЩО ПРОДУКЦІЯ ВІДПОВІДАЄ ВИМОГАМ ТЕХНІЧНОГО РЕГЛАМЕНТУ.
- декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 04.01.2024. Декларація видана до моменту проведення оцінки відповідності продукції, хоча повинна була бути видана не раніше 11.03.2024р, а також не містить посилання на номер сертифікату відповідності, дату його реєстрації, строк дії, а також назву та місцезнаходження призначеного органу з оцінки відповідності. ТОБТО ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ВИДАНА ДО ПРОВЕДЕННЯ ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ та не містить всіх необхідних реквізитів.
- паспорт якості № 46 від 06.03.2024, щодо відповідності палива дизельного ДП-Арк-Євро5-В0 вимогам ДСТУ 7688:2015, Технічному регламенту згідно із декларацією про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив від 27.03.2024.
Наявні документи наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та додатково надаються в додатках в архівованих файлах по видах пального.

Отже, надані учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» сертифікати відповідності на всі види пального не містять інформації, що продукція відповідає вимогам Технічного Регламенту, що не відповідає вимогам додатку 2 до тендерної документації.
Надані учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» декларації про відповідність палива Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив видані до завершення процедури проведення оцінки відповідності та не містить всіх необхідних реквізитів, а відповідно не можуть підтверджувати відповідність продукції вимогам Технічного регламенту на дану партію продукції, що зазначена у відповідних паспортах якості, що не відповідає вимогам додатку 2 до тендерної документації.
Надані учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» паспорти якості містять посилання на декларації відповідності, що видані до проведення оцінки відповідності, а також містять посилання на сертифікати відповідності, в яких не зазначено, що продукція відповідає вимогам Технічного регламенту, що не відповідає вимогам додатку 2 до тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 6cecbaf0bd924a34b20f82d8b0a63127
Заголовок пункту скарги: Учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» НЕ НАДАНО документи, що підтверджують, що сертифікати відповідності на Товар, видані уповноваженим органом з оцінки відповідності
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 1.1. додатку 2 до тендерної документації передбачено, що «запропоноване Учасником паливо повинно відповідати діючому Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 927.
На виконання цієї умови Документації, Учасник надає наступні документи:
1) сертифікат відповідності, виданий Учаснику, Виробнику або уповноваженому представнику уповноваженим органом з оцінки відповідності»

Зважаючи на формулювання в тендерній документації «виданий … уповноваженим органом з оцінки відповідності» передбачається надання документів, що підтверджують повноваження органів з оцінки відповідності на проведення оцінки відповідності продукції у відповідній сфері та підтверджуються атестатом про акредитацію.
Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Водночас у статті 1 Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі — Закон про акредитацію) зазначено, що акредитація органів з оцінки відповідності (далі — акредитація) — засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Оцінка — процес оцінювання компетентності органу з оцінки відповідності у визначеній сфері акредитації, що здійснюється національним органом України з акредитації на основі визначених стандартів та / або інших нормативних документів.
Закон про акредитацію регулює відносини, пов’язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності.
Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, він приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації. У разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації. Строк дії атестата про акредитацію становить п’ять років.
Наказом Мінекономіки від 13.07.2020 № 1318 затверджено Положення про Національне агентство з акредитації України (НААУ), яким визначено, що НААУ є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності.
Тобто на сьогодні єдиним національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі акредитації органів з оцінки відповідності на відповідність продукції вимогам технічних регламентів є Національне агентство з акредитації України (НААУ).
В сфері акредитації ДП «Полтавастандартметрологія» (таблиця 1 для оцінки відповідності вимогам технічних регламентів) в колонці 2 «Назва та позначення технічного регламенту / іншого нормативно-правового акту» відсутній такий нормативний документ як Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 927. Файл «10056_сфера 11.05.2023» Відповідно ДП «Полтавастандартметрологія» не мав права проводити роботи з оцінки відповідності, а посилання в паспортах якості та деклараціях відповідності на Технічний регламент є неправомірним та порушенням в сфері проведення оцінки відповідності на відповідність Технічним регламентам, а може здійснювати лише добровільну сертифікацію продукції, що не є тотожним оцінці відповідності.

В порушення вимог тендерної документації учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» НЕ НАДАВ документи, що підтверджують, що сертифікат відповідності на Товар, видані уповноваженим органом з оцінки відповідності, а саме відсутні атестат про акредитацію та сфера акредитації на всі надані сертифікати відповідності.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір