-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне
Завершена
550 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
Період оскарження:
21.06.2024 14:15 - 26.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на порушення законодавства про публічні закупівлі (рішення про дискваліфікацію)
Номер:
48dea367138c4527b32320467a0ebaf4
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-21-007240-a.c1
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства про публічні закупівлі (рішення про дискваліфікацію)
Скарга:
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) від 25.12.2015 № 922-VІІI, ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» звертається зі скаргою щодо незаконної дискваліфікації учасника ПП «Вуглепостачання».
Вугілля кам’яне (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 - Тверде паливо)
Оголошення на веб-порталі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-21-007240-a Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-21-007240-a.
Протоколом щодо прийняття рішення №99 від 02 липня 2024 року уповноваженою особою Ольгою Котюжанською прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» (код ЄДРПОУ 44432238) на підставі. п.п2. п 44 Особливостей.
Пов'язані документи:
Учасник
- 36 ПП ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ ДГ 13-100 (В).pdf 05.07.2024 12:03
- 47 ПП ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ Г2 13-50 (В).pdf 05.07.2024 12:03
- Скарга АМКУ 1-05 ПП Вуглепостачання (рішення про дискваліфікацію).docx 05.07.2024 12:03
- Скарга АМКУ 1-05 ПП Вуглепостачання (рішення про дискваліфікацію).pdf 05.07.2024 12:03
- sign.p7s 06.07.2024 18:54
- рішення від 09.07.2024 № 11803.pdf 09.07.2024 18:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.07.2024 № 12307.pdf 18.07.2024 16:33
- рішення від 17.07.2024 № 12307.pdf 22.07.2024 16:22
- пояснення UA-2024-06-21-007240-a.docx 10.07.2024 11:24
- Лист Вуглеіновація.pdf 10.07.2024 11:24
- пояснення скан UA-2024-06-21-007240-a.pdf 10.07.2024 11:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.07.2024 21:48
Дата розгляду скарги:
17.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.07.2024 18:59
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
22.07.2024 16:23
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2f8c5d9ce72e4d5d917f312794afa512
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо доводів Замовника, стосовно порушення Учасником п.1 ч.1 Додатку 3 тендерної документації, зазначаємо, що Учасником не було порушено даний пункт, оскільки:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно п.6 Розділу ІІІ Тендерної документації:
Всі посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати з виразом «або еквівалент». Обґрунтування необхідності посилання на конкретну торгову марку, назву (виробника, тощо) – замовник здійснює закупівлю товару, із встановленням посилань на торгову назву, марку, тощо оскільки таке посилання є необхідними для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника. Тому для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії та ефективності замовником було прийнято рішення провести закупівлю саме даного товару.
Відповідно п.7 Розділу ІІІ Тендерної документації:
Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам.
Відповідно додатку ІІІ Тендерної документації:
Всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
Керуючись положеннями Тендерної документації Учасник надав еквіваленті марки вугілля про що надав сертифікати, а також добровільно надав довідку-інформацію щодо кількісних якісних та технічних характеристик товару, а саме
1) Замість Г (Г1) 13-50 учасник запропонував Г (Г2) 13-50 з аналогічними характеристиками, про що надав сертифікат
2) Замість Д 13-100 учасник запропонував ДГ 13-100 з аналогічними характеристикам, про що надав сертифікат.
Додатково повідомляємо Колегію, що у зв’язку з техніко-механічною помилкою при конвертуванні файлу у pdf-формат у довідці про технічні, якісні та кількісні характеристики, не було відображено інформацію щодо вугілля ДГ 13-100 еквіваленту Д 13-100, водночас Замовником не було надано часу для усунення невідповідностей.
Звертаємо Вашу увагу на те, що в Тендерній документації та Додатку 3 до Тендерної документації немає вимог щодо надання довідки про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі. Тобто, якщо учасник подав довідку, яка містить помилки в технічних характеристиках, але Замовник її не вимагав, то така пропозиція не відхиляється і положення Особливостей щодо відхилення не застосовуються.
Порівняльна таблиця.
Найменування товару Зольність на сухий стан палива, % не
більше ніж Загальна волога на робочий стан палива, % не більше ніж Нижча теплота згорання на робочий стан палива, ккал/кг не менше ніж
Характеристики вугілля відповідно до Тендерної документації Замовника
Вугілля кам’яне марки
Г (Г1) 13-50 10,0 14,0 5900
Вугілля кам’яне марки
Д 13-100 14,0 14,0 5300
Характеристики запропонованого вугілля відповідно до сертифікатів ПП«ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ»
Найменування Зольність на сухий стан палива, % Загальна волога на робочий стан палива, % Нижча теплота згорання на робочий стан палива, ккал/кг не менше ніж
Вугілля кам’яне марки
Г (Г2) 13-50 4 3,9 7301
Вугілля кам’яне марки
ДГ 13-100 4,9 6,1 6943
Відповідно до Директиви Європейського Парламенту і Ради 2014/24/єс від 26 лютого 2014 року «Про публічні закупівлі» та затвердженого Розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2024 р. № 76-р «Про схвалення Стратегії реформування системи публічних закупівель на 2024-2026 роки та затвердження операційного плану її реалізації у 2024-2025 роках» :
Витяг зі ст. 42 Директиви:
1. Технічні специфікації, як означено в пункті 1 додатка VII, повинні бути визначені в закупівельній документації. Технічна специфікація повинна визначати характеристики, яких вимагають від робіт, продуктів або послуг..
2. Технічні специфікації повинні забезпечувати можливість рівного доступу суб’єктів господарювання до процедури закупівлі і не повинні призводити до створення невиправданих перешкод для відкриття публічної закупівлі для конкуренції.
3. Без обмеження обов’язкових національних технічних правил, за умови що вони сумісні із нормами права Союзу, технічні специфікації повинні бути сформульовані в один із зазначених нижче способів:
(a) з точки зору вимог щодо ефективності чи функціональності, включно з екологічними характеристиками, за умови що параметри є достатньо точними для того, щоб учасники процедури закупівлі могли визначити предмет договору, а публічні замовники - присудити договір;
(b) з покликанням на технічні специфікації та, в порядку пріоритетності, на національні стандарти, якими транспоновані європейські стандарти, Європейські технічні оцінки, загальні технічні специфікації, міжнародні стандарти, інші технічні довідкові системи, створені європейськими органами стандартизації, або, в разі їх відсутності, національні стандарти, національні технічні свідоцтва або національні технічні специфікації, що стосуються проєктування, розрахунку та виконання робіт і використання продуктів; кожне покликання повинне супроводжуватися словами «або еквівалент»;
(c) з точки зору вимог щодо ефективності чи функціональності, як зазначено в пункті (a), з покликанням на технічні специфікації, зазначені у пункті (b), як засіб припущення відповідності таким вимогам щодо ефективності чи функціональності;
(d) з покликанням на технічні специфікації, зазначені в пункті (b), для певних характеристик і з покликанням на вимоги щодо ефективності чи функціональності, зазначені в пункті (a), для інших характеристик.
4. Окрім випадків, коли це виправдано предметом договору, у технічних специфікаціях не повинна бути зазначена конкретна марка, джерело чи конкретний процес, які характеризують продукти чи послуги, що їх надає певний суб’єкт господарювання, або торговельні марки, патенти, типи чи певне походження або виробництво, якщо це сприятиме певним підприємствам чи продуктам або усуватиме певні підприємства чи певні продукти. Таке зазначення дозволене у виняткових випадках, коли описати предмет договору в достатньо точний і зрозумілий спосіб згідно з параграфом 3 неможливо. Таке зазначення повинне супроводжуватися словами «або еквівалент».
5. Якщо публічний замовник використовує можливість покликання на технічні специфікації, зазначені в пункті (b) параграфа 3, він не повинен відхиляти тендерну пропозицію на тій підставі, що роботи, продукти чи послуги, які є предметом тендеру, не відповідають зазначеним ним технічним специфікаціям, якщо учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції доведе за допомогою будь-яких належних засобів, зазначених у статті 44, що запропоновані рішення так само відповідають вимогам, визначеним у технічних специфікаціях.
Витяг зі ст.23. Закону України «Про публічні закупівлі»:
3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
6. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Відповідно до Стаття 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
А також, Відповідно п.6 Розділу ІІІ Тендерної документації:
Всі посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати з виразом «або еквівалент». Обґрунтування необхідності посилання на конкретну торгову марку, назву (виробника, тощо) – замовник здійснює закупівлю товару, із встановленням посилань на торгову назву, марку, тощо оскільки таке посилання є необхідними для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника. Тому для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії та ефективності замовником було прийнято рішення провести закупівлю саме даного товару.
Учасник зазначає що принципи, а саме максимальної економії: ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» надало цінову пропозицію на 29 750 грн нижчу від ТОВ «Торговий Дім «ОБЛПАЛИВО» та ефективності: ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» надав рівноцінні марки вугілля по зольності, вологі та теплоті згоряння на робочий стан палива, було дотримано Учасником.
Тобто, замовник прямо проігнорував положення законодавства України та принципи здійснення державних закупівель.
Вважаємо, що дана причина дискваліфікації не відповідає нормам чинного законодавства, а відтак є безпідставною.
Відповідно до абз.2 ч.18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Всі посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати з виразом «або еквівалент». Обґрунтування необхідності посилання на конкретну торгову марку, назву (виробника, тощо) – замовник здійснює закупівлю товару, із встановленням посилань на торгову назву, марку, тощо оскільки таке посилання є необхідними для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника. Тому для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії та ефективності замовником було прийнято рішення провести закупівлю саме даного товару.
Відповідно п.7 Розділу ІІІ Тендерної документації:
Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам.
Відповідно додатку ІІІ Тендерної документації:
Всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
Керуючись положеннями Тендерної документації Учасник надав еквіваленті марки вугілля про що надав сертифікати, а також добровільно надав довідку-інформацію щодо кількісних якісних та технічних характеристик товару, а саме
1) Замість Г (Г1) 13-50 учасник запропонував Г (Г2) 13-50 з аналогічними характеристиками, про що надав сертифікат
2) Замість Д 13-100 учасник запропонував ДГ 13-100 з аналогічними характеристикам, про що надав сертифікат.
Додатково повідомляємо Колегію, що у зв’язку з техніко-механічною помилкою при конвертуванні файлу у pdf-формат у довідці про технічні, якісні та кількісні характеристики, не було відображено інформацію щодо вугілля ДГ 13-100 еквіваленту Д 13-100, водночас Замовником не було надано часу для усунення невідповідностей.
Звертаємо Вашу увагу на те, що в Тендерній документації та Додатку 3 до Тендерної документації немає вимог щодо надання довідки про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі. Тобто, якщо учасник подав довідку, яка містить помилки в технічних характеристиках, але Замовник її не вимагав, то така пропозиція не відхиляється і положення Особливостей щодо відхилення не застосовуються.
Порівняльна таблиця.
Найменування товару Зольність на сухий стан палива, % не
більше ніж Загальна волога на робочий стан палива, % не більше ніж Нижча теплота згорання на робочий стан палива, ккал/кг не менше ніж
Характеристики вугілля відповідно до Тендерної документації Замовника
Вугілля кам’яне марки
Г (Г1) 13-50 10,0 14,0 5900
Вугілля кам’яне марки
Д 13-100 14,0 14,0 5300
Характеристики запропонованого вугілля відповідно до сертифікатів ПП«ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ»
Найменування Зольність на сухий стан палива, % Загальна волога на робочий стан палива, % Нижча теплота згорання на робочий стан палива, ккал/кг не менше ніж
Вугілля кам’яне марки
Г (Г2) 13-50 4 3,9 7301
Вугілля кам’яне марки
ДГ 13-100 4,9 6,1 6943
Відповідно до Директиви Європейського Парламенту і Ради 2014/24/єс від 26 лютого 2014 року «Про публічні закупівлі» та затвердженого Розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2024 р. № 76-р «Про схвалення Стратегії реформування системи публічних закупівель на 2024-2026 роки та затвердження операційного плану її реалізації у 2024-2025 роках» :
Витяг зі ст. 42 Директиви:
1. Технічні специфікації, як означено в пункті 1 додатка VII, повинні бути визначені в закупівельній документації. Технічна специфікація повинна визначати характеристики, яких вимагають від робіт, продуктів або послуг..
2. Технічні специфікації повинні забезпечувати можливість рівного доступу суб’єктів господарювання до процедури закупівлі і не повинні призводити до створення невиправданих перешкод для відкриття публічної закупівлі для конкуренції.
3. Без обмеження обов’язкових національних технічних правил, за умови що вони сумісні із нормами права Союзу, технічні специфікації повинні бути сформульовані в один із зазначених нижче способів:
(a) з точки зору вимог щодо ефективності чи функціональності, включно з екологічними характеристиками, за умови що параметри є достатньо точними для того, щоб учасники процедури закупівлі могли визначити предмет договору, а публічні замовники - присудити договір;
(b) з покликанням на технічні специфікації та, в порядку пріоритетності, на національні стандарти, якими транспоновані європейські стандарти, Європейські технічні оцінки, загальні технічні специфікації, міжнародні стандарти, інші технічні довідкові системи, створені європейськими органами стандартизації, або, в разі їх відсутності, національні стандарти, національні технічні свідоцтва або національні технічні специфікації, що стосуються проєктування, розрахунку та виконання робіт і використання продуктів; кожне покликання повинне супроводжуватися словами «або еквівалент»;
(c) з точки зору вимог щодо ефективності чи функціональності, як зазначено в пункті (a), з покликанням на технічні специфікації, зазначені у пункті (b), як засіб припущення відповідності таким вимогам щодо ефективності чи функціональності;
(d) з покликанням на технічні специфікації, зазначені в пункті (b), для певних характеристик і з покликанням на вимоги щодо ефективності чи функціональності, зазначені в пункті (a), для інших характеристик.
4. Окрім випадків, коли це виправдано предметом договору, у технічних специфікаціях не повинна бути зазначена конкретна марка, джерело чи конкретний процес, які характеризують продукти чи послуги, що їх надає певний суб’єкт господарювання, або торговельні марки, патенти, типи чи певне походження або виробництво, якщо це сприятиме певним підприємствам чи продуктам або усуватиме певні підприємства чи певні продукти. Таке зазначення дозволене у виняткових випадках, коли описати предмет договору в достатньо точний і зрозумілий спосіб згідно з параграфом 3 неможливо. Таке зазначення повинне супроводжуватися словами «або еквівалент».
5. Якщо публічний замовник використовує можливість покликання на технічні специфікації, зазначені в пункті (b) параграфа 3, він не повинен відхиляти тендерну пропозицію на тій підставі, що роботи, продукти чи послуги, які є предметом тендеру, не відповідають зазначеним ним технічним специфікаціям, якщо учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції доведе за допомогою будь-яких належних засобів, зазначених у статті 44, що запропоновані рішення так само відповідають вимогам, визначеним у технічних специфікаціях.
Витяг зі ст.23. Закону України «Про публічні закупівлі»:
3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
6. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Відповідно до Стаття 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
А також, Відповідно п.6 Розділу ІІІ Тендерної документації:
Всі посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати з виразом «або еквівалент». Обґрунтування необхідності посилання на конкретну торгову марку, назву (виробника, тощо) – замовник здійснює закупівлю товару, із встановленням посилань на торгову назву, марку, тощо оскільки таке посилання є необхідними для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника. Тому для дотримання принципів Закону, а саме максимальної економії та ефективності замовником було прийнято рішення провести закупівлю саме даного товару.
Учасник зазначає що принципи, а саме максимальної економії: ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» надало цінову пропозицію на 29 750 грн нижчу від ТОВ «Торговий Дім «ОБЛПАЛИВО» та ефективності: ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» надав рівноцінні марки вугілля по зольності, вологі та теплоті згоряння на робочий стан палива, було дотримано Учасником.
Тобто, замовник прямо проігнорував положення законодавства України та принципи здійснення державних закупівель.
Вважаємо, що дана причина дискваліфікації не відповідає нормам чинного законодавства, а відтак є безпідставною.
Відповідно до абз.2 ч.18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про дискваліфікацію ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» код ЄДРПОУ 44432238, оформленого Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №99 від 02 липня 2024 року та скасувати рішення про визнання переможцем ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ОБЛПАЛИВО».