-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт двосхилого даху будівлі № 15 “Гараж” 2 Спеціального центру швидкого реагування Державної служби України з надзвичаних ситуацій за адресою: вул. Спортивна, 44, м. Дрогобич, Львівської області
Завершена
3 099 789.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 498.95 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 498.95 UAH
Період оскарження:
21.06.2024 13:45 - 03.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Номер:
4a7c2b70793c45de998a3b69cfb6825e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-21-006589-a.c1
Назва:
Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Дрогобич.pdf 11.07.2024 17:45
- Скарга скм ВІДХИЛЕННЯ Дрогобич.docx 11.07.2024 17:47
- sign.p7s 11.07.2024 21:03
- рішення від 15.07.2024 №12088.pdf 15.07.2024 18:59
- інформація про резолютивну частину рішення від 23.07.2024 №12618.pdf 24.07.2024 14:26
- рішення від 23.07.2024 №12618.pdf 25.07.2024 17:39
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ 16.07.2024 13:28
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ 16.07.2024 13:31
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ 16.07.2024 13:31
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ 16.07.2024 13:32
- Протокол скасування рішення за рішенням АМКУ.pdf 26.07.2024 12:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.07.2024 06:45
Дата розгляду скарги:
23.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.07.2024 18:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.07.2024 17:39
Дата виконання рішення Замовником:
01.08.2024 09:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.07.2024 № 12618-р/пк-пз, Замовником прийнято рішення від 26.07.2024 № 349 про скасування рішення від 09.07.2024 № 325 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Сервіскотломонтаж-Львів"
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4bf7b545973440a5a37238db4878dc01
Заголовок пункту скарги:
неправомірне відхилення пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
21 червня 2024 р. 2 Спеціальним центром швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення про закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями по предмету: Капітальний ремонт двосхилого даху будівлі № 15 “Гараж” 2 Спеціального центру швидкого реагування Державної служби України з надзвичаних ситуацій за адресою: вул. Спортивна, 44, м. Дрогобич, Львівської області.
Згідно умов оголошення щодо проведення закупівлі 06 липня 2024 р. завершився кінцевий термін подання тендерних пропозицій.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали 2 учасники:
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
#37801512 Відхилено
3 010 800,00
UAH з ПДВ 09 липня 2024 15:36
Приватне підприємство "СЧН ЖИТЛО-БУД"
#37197537 Очікує рішення
3 022 390,00
UAH з ПДВ 09 липня 2024 15:36
По результату проведеного аукціону наша пропозиція була визначена найбільш економічно вигідною.
09 липня квітня 2024 р. після розгляду пропозиції замовником було прийнято рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції.
Вважаємо рішення замовника незаконним та таким, що підлягає скасуванню з наступних підстав:
Нашу тендерну пропозицію було відхилено на підставі підпункту 2 пункту 44 Постанови 1178, а саме: тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
В протоколі уповноваженої особи щодо розгляду тендерних пропозицій №325 від 9 липня 2024 р. наведене обґрунтування відхилення пропозиції:
1 підстава для відхилення:
Вважаємо, що Замовник безпідставно відхилив нашу пропозицію з заведеної вище підстави.
В додатку 1 до тендерної документації замовника містяться Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”, зокрема «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»:
1.1. Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати довідку за формою згідно Таблиці 1 про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних машин, механізмів, обладнання, устаткування) необхідної для виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Таблиця 1
Довідка про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних машин, механізмів, обладнання, устаткування)
№
з/п Перелік
техніки Найменування техніки (марка/ модель, тощо) Кількість Правові підстави володіння/користування
1 2 3 4 5
1.2. Учасник, повинен документально підтвердити наявність правових підстав володіння/користування технікою, зазначеної за формою таблиці 1, що містить дані про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних машин, механізмів, обладнання, устаткування).
У разі залучення власної техніки Учасник надає свідоцтво(а) про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів. Якщо транспортні засоби, будівельні машини та механізми не підлягають державній реєстрації, необхідно надати інші документи, що посвідчують право власності (обліку) (інвентарна картка або оборотно-сальдова відомість по рахунку обліку відповідної техніки, з відомостями станом не раніше дати оголошення закупівлі або інші документи, що посвідчують право власності).
Якщо техніка не є власністю Учасника, а залучена на договірних засадах, Учасником подаються:
- свідоцтво(а) про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів (оригінал, або копія, завірена учасником/власником). У разі, якщо надана на договірних засадах техніка не підлягають державній реєстрації, необхідно надати завірені власником копії інших документів, що підтверджують право власності (обліку) (інвентарна картка, або оборотно-сальдова відомість по рахунку обліку відповідної техніки, з відомостями станом не раніше дати оголошення закупівлі або інші документи, що посвідчують право власності);
- договір, що посвідчує право користування технікою (оренди, лізингу, суборенди та ін.)/договір надання послуг будівельних механізмів, тощо, повинен бути дійсний та чинний, протягом всього строку виконання договору про закупівлю. При цьому договір найму (оренди) транспортного засобу/договір надання послуг будівельних механізмів, тощо, за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, має бути засвідчений нотаріально.
Для підтвердження наявності (власних або орендованих) будівельних риштувань надати у складі пропозиції сертифікат відповідності на будівельне риштування.
1.1.Щодо розбіжностей в інформації між довідкою про наявність обладнання та відомістю ресурсів наданими скаржником.
З вимог документації випливає, що учасник повинен був надати інформацію в формі Довідки (за зразком замовника) про наявну у нього техніку необхідну для виконання робіт. При цьому, звертаємо увагу Комісії, що Додаткових вимог, що на момент оголошення тендеру учасник повинен мати усю необхідну для виконання робіт техніку документація не містила.
Формою довідки замовника передбачено надання інформації про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних машин, механізмів, обладнання, устаткування).
Жодних окремих вимог щодо необхідності надання у складі Пропозиції довідки, підготовленої з урахуванням переліку обладання, що відображене у підсумковій відомості ресурсів документація не містила.
За таких умов, замовник не вправі стверджувати про наявність невідповідностей в пропозиції скаржника в цій частині.
Наведене підтверджується попередньою практикою органу оскарження, зокрема, рішення РІШЕННЯ №10563 -р/пк-пз від 02.08.2019/UA-2019-05-13-000225-b, в РІШЕННя від 07.06.2023 № 8260/UA-2023-05-11-012369-a.
1.2. Щодо відсутності в складі пропозиції скаржника «порівняльної таблицю технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентарю тощо, які учасник планує замінити».
Додаток 2 до ТД містить ТЕХНІЧНУ СПЕЦИФІКАЦІЮ по об’єкту:
“Капітальний ремонт двосхилого даху будівлі №15 "Гараж" 2 Спеціального центру швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій за адресою: вул. Спортивна,44, м. Дрогобич, Львівської області”
Згідно вимог додатку 2 до ТД (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ):
«Оскільки закупівля робіт здійснюється відповідно до чинних стандартів, норм та правил виконання робіт з будівництва, які повинні відповідати проєктним рішенням та затвердженій в установленому порядку проєктній документації, то учасник під еквівалентом повинен запропонувати обладнання, устаткування, матеріали, інвентар тощо, які за технічними характеристиками дозволять учаснику виконати проєктні рішення в повному комплексі згідно з чинними нормами в будівництві. Тому у разі заміни обладнання, устаткування, матеріалів, інвентарю тощо на „еквівалент“ під час подання тендерної пропозиції такий учасник повинен подати порівняльну таблицю технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентарю тощо, які він планує замінити, для підтвердження технічної, функціональної та якісної відповідності еквівалента технічним рішенням проєктної документації».
Водночас, додаток 2 містить вимоги лише до Будівельних матеріалів, виробів і комплектів і не містить окремого переліку техніки (транспортних засобів, основних будівельних машин, механізмів, обладнання, устаткування, які повинні застосовуватись при виконанні робіт і, які можуть бути змінені еквівалентом.
Учасник не здійснює жодної заміни обладнання, устаткування, матеріалів, інвентарю тощо на „еквівалент“.
За таких умов, твердження замовника про необхідність надання скаржником «порівняльної таблиці..» не ґрунтуються на вимогах тендерної документації.
На додаток, невідповідності в частині документального підтвердження кваліфікаційним критеріям не можуть слугувати обґрунтуванням для відхилення пропозиції на підставі невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, адже такого роду невідповідності можуть бути усунуті відповідно до пункту 43 цих особливостей.
2 підстава для відхилення:
Додаток 2 до ТД містить ТЕХНІЧНУ СПЕЦИФІКАЦІЮ по об’єкту:
“Капітальний ремонт двосхилого даху будівлі №15 "Гараж" 2 Спеціального центру швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій за адресою: вул. Спортивна,44, м. Дрогобич, Львівської області”
Згідно вимог додатку 2 до ТД (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ):
Учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації та цьому додатку, а також підтверджує можливість виконання робіт відповідно до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації шляхом подання у складі тенерної пропозиції підписаного та скріпленого печаткою (за наявності) цього додатку 2.
На підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі пропозиції останній повинен надати:
1. Договірну ціну
2. Пояснювальну записку до договірної ціни
3. Розрахунок за статтями витрат договірної ціни
4. Локальний кошторис до договірної ціни
5. Підсумкову відомість ресурсів до договірної ціни
6. Розрахунок загальновиробничих витрат до договірної ціни
7. Розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, врахованої для розрахунку договірної ціни, виконаний згідно даних підрядної організації Учасника
8. Проект календарного графіку виконання робіт, складеного у відповідності до Форми Л.1 Додаток Л ДБН А.3.1-5:2016.
…
Договірна ціна повинна бути розрахована відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій від 01.11.2021 № 281.
….
Ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно з кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій від 01.11.2021 № 281. Ціна тендерної пропозиції учасника означає суму (з урахуванням ПДВ або без ПДВ), за яку учасник зобов’язується виконати всі види робіт, передбачені проектною документацією. Учасник визначає вартість робіт, які він пропонує виконати за договором, з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені (витрати на страхування та інші витрати). До розрахунку ціни входять усі види робіт, у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання третім особам. Не врахована учасником вартість окремих робіт не сплачуються замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній його ціні тендерної пропозиції. Вартість будівельних матеріалів, виробів та комплектів, що будуть використані Учасником при виконанні робіт з капітального ремонту повинні бути визначені згідно середньоринкових цін, що склалися у регіоні станом на дату подання пропозиції.
На виконання вищенаведених вимог у складі пропозиції скаржника подано, зокрема:
• підписаний та скріплений печаткою додаток 2 до ТД (файл «тех завд.pdf»
• гарантійний лист про відповідність вимогам технічної специфікації (файл «про відпов дод 2.pdf»
• Договірна ціна (файл «кошторис.pdf»; кошторис.zip; кошторис (1).pdf;) в якій зазначено, зокрема: визначена згідно з технічною специфікацією
Додаток 30 до Настанови встановлює форму договірної ціни, яка передбачає, зокрема, необхідність заповнення інформації про те, згідно з чим визначена договірна ціна.
Водночас, ані додатком 30, ані Настановою не передбачено інструкцій щодо заповнення поля «згідно з» чи окремих вимог, що в наведеному полі повинно міститись посилання саме на Настанову з визначення вартості будівництва (далі – Настанову).
Більше того, на нашу думку, було б дивно, якщо б такі вимоги були присутні, адже, якщо в наведеному полі додатку до Настанови безальтернативно повинно було б бути посилання саме на Настанову, то навіщо ж тоді формою додатку передбачено в цьому полі можливість самостійного його заповнення підрядником.
Очевидно, що, так як Додаток 30 є додатком саме до Настанови, то в ньому містися шаблон документу для розрахунку ціни, що здійснюється саме відповідно до Настанови.
У замовника немає жодних підстав стверджувати, що скаржником не дотримано вимог до розрахунку ціни відповідно до Настанови. Адже скаржник погодився і документально підтвердив відповідність усім вимогам технічної специфікації, в тому числі, і в частині розрахунку ціни відповідно до Настанови саме у той спосіб, який передбачала тендерна документація – шляхом подання підписаного додатку 2 та гарантійного листа про відповідність вимогам технічної специфікації.
На додаток, з Пояснювальної записки наданої в складі кошторисної документації чітко прослідковується, що розрахунок договірної ціни здійснений відповідно до Настанови.
Вважаємо, що надана скаржником у складі пропозиції Договірна ціна повністю відповідає вимогам тендерної документації, адже вона:
• розрахована відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій від 01.11.2021 № 281;
• документ договірної ціни оформлений згідно вимог додатку 30 до Настанови, в тому числі, в частині заповнення всіх передбачених формою полів;
• договірна ціна визначена згідно з Технічною специфікацією замовника, яка включала в себе в технічні, якісні, кількісні вимоги до предмета закупівлі, а також вимоги до розрахунку ціни (зокрема, до того, в якому розмірі врахувати зарплату, показник для визначення розміру кошторисного прибутку, показник для визначення розміру адміністративних витрат…) і, в тому числі і вимогу щодо розрахунку ціни пропозиції відповідно до Настанови.
За таких умов, посилання в формі договірної ціни скаржника на те, що договірна ціна визначена згідно з технічною специфікацією є більш точним, адже саме технічна специфікація містить всі вимоги і умови, які мали бути враховані учасником при здійсненні ним розрахунку ціни.
Таким чином, в пропозиції скаржника відсутні невідповідності вимогам технічної специфікації в цій частині, адже Документація замовника не містила окремих вимог до порядку оформлення договірної ціни, зокрема, вимог щодо зазначення інформації в полі «визначена згідно з» саме посилання на «Настанову з визначення вартості будівництва».
3 підстава для відхилення:
Додаток 2 до ТД містить ТЕХНІЧНУ СПЕЦИФІКАЦІЮ по об’єкту:
“Капітальний ремонт двосхилого даху будівлі №15 "Гараж" 2 Спеціального центру швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій за адресою: вул. Спортивна,44, м. Дрогобич, Львівської області”, яка включає в себе в технічні, якісні, кількісні вимоги до предмета закупівлі а також вимоги до розрахунку ціни:
…
На підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі пропозиції останній повинен надати:
1. Договірну ціну
2. Пояснювальну записку до договірної ціни
3. Розрахунок за статтями витрат договірної ціни
4. Локальний кошторис до договірної ціни
5. Підсумкову відомість ресурсів до договірної ціни
6. Розрахунок загальновиробничих витрат до договірної ціни
7. Розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, врахованої для розрахунку договірної ціни, виконаний згідно даних підрядної організації Учасника
8. Проект календарного графіку виконання робіт, складеного у відповідності до Форми Л.1 Додаток Л ДБН А.3.1-5:2016.
…
Договірна ціна повинна бути розрахована відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій від 01.11.2021 № 281.
….
Ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно з кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій від 01.11.2021 № 281. Ціна тендерної пропозиції учасника означає суму (з урахуванням ПДВ або без ПДВ), за яку учасник зобов’язується виконати всі види робіт, передбачені проектною документацією. Учасник визначає вартість робіт, які він пропонує виконати за договором, з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені (витрати на страхування та інші витрати). До розрахунку ціни входять усі види робіт, у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання третім особам. Не врахована учасником вартість окремих робіт не сплачуються замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній його ціні тендерної пропозиції. Вартість будівельних матеріалів, виробів та комплектів, що будуть використані Учасником при виконанні робіт з капітального ремонту повинні бути визначені згідно середньоринкових цін, що склалися у регіоні станом на дату подання пропозиції.
…»
Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" затверджено кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Відповідно до "Настанови з визначення вартості будівництва" інвесторська кошторисна документація – сукупність кошторисів, кошторисних розрахунків, відомостей кошторисної вартості пускових комплексів, зведених кошторисних розрахунків вартості об'єкта будівництва або його черг, зведень витрат, пояснювальних записок та відомостей ресурсів, складених на стадії розроблення проектної документації.
Відповідно до пункту 4.41 (з урахуванням внесених змін № 3) розділу IV (Визначення окремих складових вартості об'єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації) "Настанови з визначення вартості будівництва":
"Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися з моменту складання інвесторської кошторисної документації.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у локальних кошторисах (кошторисних розрахунках), та прогнозного зростання їх вартості, яке визначається на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, а під час дії воєнного стану на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі.
Розрахований розмір цих коштів за узгодженням із замовником включається до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва".
Разом з тим, предметом закупівлі є не розроблення інвесторської кошторисної документації, а Капітальний ремонт двосхилого даху будівлі № 15 “Гараж” 2 Спеціального центру швидкого реагування Державної служби України з надзвичаних ситуацій за адресою: вул. Спортивна, 44, м. Дрогобич, Львівської області.
При цьому, відповідно до пункту 5.33 (з урахуванням внесених змін № 3) розділу V [Визначення вартості об'єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)] "Настанови з визначення вартості будівництва": "У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва". Тобто законодавством чітко визначено, що кошти на покриття інфляційних витрат можуть враховуватися, тому чи враховувати чи не враховувати дані витрати вирішує безпосередньо учасник процедури закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, що Документація не містить заборони щодо можливості включення, зокрема, додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами.
Враховуючи наведене, зокрема, надані Скаржником розрахунки, вважаємо, що Скаржник не порушив умови Документації в частині, у зв'язку з чим був неправомірно відхилений Замовником з наведених вище підстав.
Наведене підтверджується попередньою практикою Комісії, зокрема рішенням від 02.05.2024 № 7867 / UA-2024-01-30-006576-a
4 підстава для відхилення
Додаток 2 до ТД містить ТЕХНІЧНУ СПЕЦИФІКАЦІЮ по об’єкту:
“Капітальний ремонт двосхилого даху будівлі №15 "Гараж" 2 Спеціального центру швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій за адресою: вул. Спортивна,44, м. Дрогобич, Львівської області”, яка включає в себе в технічні, якісні, кількісні вимоги до предмета закупівлі а також вимоги до розрахунку ціни:
…
На підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі пропозиції останній повинен надати:
…
7. Розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, врахованої для розрахунку договірної ціни, виконаний згідно даних підрядної організації Учасника
…
При розрахунку договірної ціни враховувати рівень середньомiсячної заробiтної плати на 1 робiтника в режимi повної зайнятостi (при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 170,25 люд.год та розрядi робiт 3,8) - у розмірі 12558,80 грн., показник для визначення розміру кошторисного прибутку 7,65 грн./люд.год., показник для визначення розміру адміністративних витрат 3,89 грн./люд.год.
На виконання вищенаведених вимог у складі пропозиції скаржника подано, зокрема:
- Розрахунок договірної ціни (файл «кошторис.pdf»; кошторис.zip; кошторис (1).pdf;
- Розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, врахованої для розрахунку договірної ціни, виконаний згідно даних підрядної організації Учасника (файл ЗВВ 2023.pdf)
З даних Розрахунку розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати випливає, що Учасником згідно даних підрядної організації» обґрунтовано використання рівня заробітної плати в розмірі 14800,00 грн.
Водночас, відповідно до п. 5.3 Настанови Заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
Середній нормативний розряд по видах робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників приймається за КНУ РЕКН, а для ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, — за КНУ РКНЕМ. Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за формулою: Влюд.год= ЗПп/Пснтрч (4) де Влюд.год ― вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт, грн; ЗПп — середньомісячна заробітна плата на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті будівництва, грн; Пснтрч — показник середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановлений центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу, люд.год.
Відповідно до ч.5 Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів затвердженого НАКАЗОМ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства 20.10.2016 № 281:
5. Визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника (підрядника) конкурсних торгів (договірної ціни) здійснюється учасником виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті будівництва.
За таких умов в розрахунку договірної ціни враховується середньомісячна заробітна плата на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті будівництва, а не заробітна плата розрахована згідно даних підрядної організації Учасника.
Враховуючи передбачені замовником обмеження до рівня заробітної плати, а саме, імперативну вимогу наведену в Технічній спеціифікації щодо врахування рівня середньомiсячної заробiтної плати в розмірі 12558,80 грн., учасник не міг планувати отримувати на об’єкті більшу зарплату, тому в пояснювальній записці кошторису скаржника було зазначено:
Середньомiсячна заробiтна плата на 1 робiтника в режимi повної зайнятостi (при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 170,25 люд.год та розрядi робiт 3,8) - 12558,80 грн.
Адже Скаржник змушений керуватися, в першу чергу вимогами тендерної документації замовника, навіть у випадках коли окремі її вимоги не узгоджуються з нормами чинного законодавства. Так, відповідно до листа ДП «НІРІ» від 15.03.2024 № 19-1-3-269 мінімальний розмір кошторисної заробітної плати за розрядом складності робіт 3.8 для звичайних умов будівництва складає 13707,89 гривень, що є більшим аніж 12558,80 грн. (зарплата, яку дозволив врахувати замовник).
Водночас, Скаржник не може порушувати Закон і підробляти документи в частині надання неправдивої інформації про рівень зарплати своїх працівників, в тому числі, понижати зарплату за попередні періоди, тому в розрахунку надав правдиву інформацію про середньомісячну кошторисну заробітну плати згідно з даними підрядної організації.
Розуміємо, що план замовника, був, очевидно, в тому, щоб звузити конкуренцію до одного єдиного учасника, в якого при розрахунку розміру середньомісячної кошторисної згідно даних підрядної організації випливе цифра 12558,80 грн.
При цьому, вважаємо, що, з огляду на те, що тендерна документація не містила окремих вимог щодо змісту наданого «Розрахунку розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, врахованої для розрахунку договірної ціни, виконаного згідно даних підрядної організації Учасника», окрім його назви, в пропозиції скаржника відсутні невідповідності вимогам документації в цій частині.
Вважаємо, що замовник вправі відхилити пропозицію учасника лише у випадку виявлення невідповідності вимогам, які чітко і однозначно були ним прописані в умовах документації. Натомість, розширювати чи в довільний спосіб трактувати прописані в тендерній документації вимоги на етапі розгляду пропозицій законодавство Замовнику права не дає.
Тендерна документація замовника не містила окремих вимог, що учасник повинен включити до розрахунку договірної саме розмір середньомісячної заробітної плати розрахований згідно даних підрядної організації Учасника, а не розмір середньомiсячної заробiтної плати вказаний замовником (який учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті будівництва) виходячи з вимог тендерної документації.
За таких умов, учасник виконав вимоги технічної специфікації замовника.
За таких умов, посилання замовника на те, що наша пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації є безпідставним.
Враховуючи наведене, вважаємо, що наша Пропозиція була неправомірно відхилена Замовником з підстав наведених в рішенні замовника.
Згідно умов оголошення щодо проведення закупівлі 06 липня 2024 р. завершився кінцевий термін подання тендерних пропозицій.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали 2 учасники:
Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"
#37801512 Відхилено
3 010 800,00
UAH з ПДВ 09 липня 2024 15:36
Приватне підприємство "СЧН ЖИТЛО-БУД"
#37197537 Очікує рішення
3 022 390,00
UAH з ПДВ 09 липня 2024 15:36
По результату проведеного аукціону наша пропозиція була визначена найбільш економічно вигідною.
09 липня квітня 2024 р. після розгляду пропозиції замовником було прийнято рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції.
Вважаємо рішення замовника незаконним та таким, що підлягає скасуванню з наступних підстав:
Нашу тендерну пропозицію було відхилено на підставі підпункту 2 пункту 44 Постанови 1178, а саме: тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
В протоколі уповноваженої особи щодо розгляду тендерних пропозицій №325 від 9 липня 2024 р. наведене обґрунтування відхилення пропозиції:
1 підстава для відхилення:
Вважаємо, що Замовник безпідставно відхилив нашу пропозицію з заведеної вище підстави.
В додатку 1 до тендерної документації замовника містяться Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”, зокрема «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»:
1.1. Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати довідку за формою згідно Таблиці 1 про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних машин, механізмів, обладнання, устаткування) необхідної для виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Таблиця 1
Довідка про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних машин, механізмів, обладнання, устаткування)
№
з/п Перелік
техніки Найменування техніки (марка/ модель, тощо) Кількість Правові підстави володіння/користування
1 2 3 4 5
1.2. Учасник, повинен документально підтвердити наявність правових підстав володіння/користування технікою, зазначеної за формою таблиці 1, що містить дані про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних машин, механізмів, обладнання, устаткування).
У разі залучення власної техніки Учасник надає свідоцтво(а) про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів. Якщо транспортні засоби, будівельні машини та механізми не підлягають державній реєстрації, необхідно надати інші документи, що посвідчують право власності (обліку) (інвентарна картка або оборотно-сальдова відомість по рахунку обліку відповідної техніки, з відомостями станом не раніше дати оголошення закупівлі або інші документи, що посвідчують право власності).
Якщо техніка не є власністю Учасника, а залучена на договірних засадах, Учасником подаються:
- свідоцтво(а) про реєстрацію транспортних засобів, будівельних машин та механізмів (оригінал, або копія, завірена учасником/власником). У разі, якщо надана на договірних засадах техніка не підлягають державній реєстрації, необхідно надати завірені власником копії інших документів, що підтверджують право власності (обліку) (інвентарна картка, або оборотно-сальдова відомість по рахунку обліку відповідної техніки, з відомостями станом не раніше дати оголошення закупівлі або інші документи, що посвідчують право власності);
- договір, що посвідчує право користування технікою (оренди, лізингу, суборенди та ін.)/договір надання послуг будівельних механізмів, тощо, повинен бути дійсний та чинний, протягом всього строку виконання договору про закупівлю. При цьому договір найму (оренди) транспортного засобу/договір надання послуг будівельних механізмів, тощо, за участі фізичної особи у разі їх надання учасником, має бути засвідчений нотаріально.
Для підтвердження наявності (власних або орендованих) будівельних риштувань надати у складі пропозиції сертифікат відповідності на будівельне риштування.
1.1.Щодо розбіжностей в інформації між довідкою про наявність обладнання та відомістю ресурсів наданими скаржником.
З вимог документації випливає, що учасник повинен був надати інформацію в формі Довідки (за зразком замовника) про наявну у нього техніку необхідну для виконання робіт. При цьому, звертаємо увагу Комісії, що Додаткових вимог, що на момент оголошення тендеру учасник повинен мати усю необхідну для виконання робіт техніку документація не містила.
Формою довідки замовника передбачено надання інформації про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних машин, механізмів, обладнання, устаткування).
Жодних окремих вимог щодо необхідності надання у складі Пропозиції довідки, підготовленої з урахуванням переліку обладання, що відображене у підсумковій відомості ресурсів документація не містила.
За таких умов, замовник не вправі стверджувати про наявність невідповідностей в пропозиції скаржника в цій частині.
Наведене підтверджується попередньою практикою органу оскарження, зокрема, рішення РІШЕННЯ №10563 -р/пк-пз від 02.08.2019/UA-2019-05-13-000225-b, в РІШЕННя від 07.06.2023 № 8260/UA-2023-05-11-012369-a.
1.2. Щодо відсутності в складі пропозиції скаржника «порівняльної таблицю технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентарю тощо, які учасник планує замінити».
Додаток 2 до ТД містить ТЕХНІЧНУ СПЕЦИФІКАЦІЮ по об’єкту:
“Капітальний ремонт двосхилого даху будівлі №15 "Гараж" 2 Спеціального центру швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій за адресою: вул. Спортивна,44, м. Дрогобич, Львівської області”
Згідно вимог додатку 2 до ТД (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ):
«Оскільки закупівля робіт здійснюється відповідно до чинних стандартів, норм та правил виконання робіт з будівництва, які повинні відповідати проєктним рішенням та затвердженій в установленому порядку проєктній документації, то учасник під еквівалентом повинен запропонувати обладнання, устаткування, матеріали, інвентар тощо, які за технічними характеристиками дозволять учаснику виконати проєктні рішення в повному комплексі згідно з чинними нормами в будівництві. Тому у разі заміни обладнання, устаткування, матеріалів, інвентарю тощо на „еквівалент“ під час подання тендерної пропозиції такий учасник повинен подати порівняльну таблицю технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентарю тощо, які він планує замінити, для підтвердження технічної, функціональної та якісної відповідності еквівалента технічним рішенням проєктної документації».
Водночас, додаток 2 містить вимоги лише до Будівельних матеріалів, виробів і комплектів і не містить окремого переліку техніки (транспортних засобів, основних будівельних машин, механізмів, обладнання, устаткування, які повинні застосовуватись при виконанні робіт і, які можуть бути змінені еквівалентом.
Учасник не здійснює жодної заміни обладнання, устаткування, матеріалів, інвентарю тощо на „еквівалент“.
За таких умов, твердження замовника про необхідність надання скаржником «порівняльної таблиці..» не ґрунтуються на вимогах тендерної документації.
На додаток, невідповідності в частині документального підтвердження кваліфікаційним критеріям не можуть слугувати обґрунтуванням для відхилення пропозиції на підставі невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, адже такого роду невідповідності можуть бути усунуті відповідно до пункту 43 цих особливостей.
2 підстава для відхилення:
Додаток 2 до ТД містить ТЕХНІЧНУ СПЕЦИФІКАЦІЮ по об’єкту:
“Капітальний ремонт двосхилого даху будівлі №15 "Гараж" 2 Спеціального центру швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій за адресою: вул. Спортивна,44, м. Дрогобич, Львівської області”
Згідно вимог додатку 2 до ТД (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ):
Учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації та цьому додатку, а також підтверджує можливість виконання робіт відповідно до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації шляхом подання у складі тенерної пропозиції підписаного та скріпленого печаткою (за наявності) цього додатку 2.
На підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі пропозиції останній повинен надати:
1. Договірну ціну
2. Пояснювальну записку до договірної ціни
3. Розрахунок за статтями витрат договірної ціни
4. Локальний кошторис до договірної ціни
5. Підсумкову відомість ресурсів до договірної ціни
6. Розрахунок загальновиробничих витрат до договірної ціни
7. Розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, врахованої для розрахунку договірної ціни, виконаний згідно даних підрядної організації Учасника
8. Проект календарного графіку виконання робіт, складеного у відповідності до Форми Л.1 Додаток Л ДБН А.3.1-5:2016.
…
Договірна ціна повинна бути розрахована відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій від 01.11.2021 № 281.
….
Ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно з кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій від 01.11.2021 № 281. Ціна тендерної пропозиції учасника означає суму (з урахуванням ПДВ або без ПДВ), за яку учасник зобов’язується виконати всі види робіт, передбачені проектною документацією. Учасник визначає вартість робіт, які він пропонує виконати за договором, з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені (витрати на страхування та інші витрати). До розрахунку ціни входять усі види робіт, у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання третім особам. Не врахована учасником вартість окремих робіт не сплачуються замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній його ціні тендерної пропозиції. Вартість будівельних матеріалів, виробів та комплектів, що будуть використані Учасником при виконанні робіт з капітального ремонту повинні бути визначені згідно середньоринкових цін, що склалися у регіоні станом на дату подання пропозиції.
На виконання вищенаведених вимог у складі пропозиції скаржника подано, зокрема:
• підписаний та скріплений печаткою додаток 2 до ТД (файл «тех завд.pdf»
• гарантійний лист про відповідність вимогам технічної специфікації (файл «про відпов дод 2.pdf»
• Договірна ціна (файл «кошторис.pdf»; кошторис.zip; кошторис (1).pdf;) в якій зазначено, зокрема: визначена згідно з технічною специфікацією
Додаток 30 до Настанови встановлює форму договірної ціни, яка передбачає, зокрема, необхідність заповнення інформації про те, згідно з чим визначена договірна ціна.
Водночас, ані додатком 30, ані Настановою не передбачено інструкцій щодо заповнення поля «згідно з» чи окремих вимог, що в наведеному полі повинно міститись посилання саме на Настанову з визначення вартості будівництва (далі – Настанову).
Більше того, на нашу думку, було б дивно, якщо б такі вимоги були присутні, адже, якщо в наведеному полі додатку до Настанови безальтернативно повинно було б бути посилання саме на Настанову, то навіщо ж тоді формою додатку передбачено в цьому полі можливість самостійного його заповнення підрядником.
Очевидно, що, так як Додаток 30 є додатком саме до Настанови, то в ньому містися шаблон документу для розрахунку ціни, що здійснюється саме відповідно до Настанови.
У замовника немає жодних підстав стверджувати, що скаржником не дотримано вимог до розрахунку ціни відповідно до Настанови. Адже скаржник погодився і документально підтвердив відповідність усім вимогам технічної специфікації, в тому числі, і в частині розрахунку ціни відповідно до Настанови саме у той спосіб, який передбачала тендерна документація – шляхом подання підписаного додатку 2 та гарантійного листа про відповідність вимогам технічної специфікації.
На додаток, з Пояснювальної записки наданої в складі кошторисної документації чітко прослідковується, що розрахунок договірної ціни здійснений відповідно до Настанови.
Вважаємо, що надана скаржником у складі пропозиції Договірна ціна повністю відповідає вимогам тендерної документації, адже вона:
• розрахована відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій від 01.11.2021 № 281;
• документ договірної ціни оформлений згідно вимог додатку 30 до Настанови, в тому числі, в частині заповнення всіх передбачених формою полів;
• договірна ціна визначена згідно з Технічною специфікацією замовника, яка включала в себе в технічні, якісні, кількісні вимоги до предмета закупівлі, а також вимоги до розрахунку ціни (зокрема, до того, в якому розмірі врахувати зарплату, показник для визначення розміру кошторисного прибутку, показник для визначення розміру адміністративних витрат…) і, в тому числі і вимогу щодо розрахунку ціни пропозиції відповідно до Настанови.
За таких умов, посилання в формі договірної ціни скаржника на те, що договірна ціна визначена згідно з технічною специфікацією є більш точним, адже саме технічна специфікація містить всі вимоги і умови, які мали бути враховані учасником при здійсненні ним розрахунку ціни.
Таким чином, в пропозиції скаржника відсутні невідповідності вимогам технічної специфікації в цій частині, адже Документація замовника не містила окремих вимог до порядку оформлення договірної ціни, зокрема, вимог щодо зазначення інформації в полі «визначена згідно з» саме посилання на «Настанову з визначення вартості будівництва».
3 підстава для відхилення:
Додаток 2 до ТД містить ТЕХНІЧНУ СПЕЦИФІКАЦІЮ по об’єкту:
“Капітальний ремонт двосхилого даху будівлі №15 "Гараж" 2 Спеціального центру швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій за адресою: вул. Спортивна,44, м. Дрогобич, Львівської області”, яка включає в себе в технічні, якісні, кількісні вимоги до предмета закупівлі а також вимоги до розрахунку ціни:
…
На підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі пропозиції останній повинен надати:
1. Договірну ціну
2. Пояснювальну записку до договірної ціни
3. Розрахунок за статтями витрат договірної ціни
4. Локальний кошторис до договірної ціни
5. Підсумкову відомість ресурсів до договірної ціни
6. Розрахунок загальновиробничих витрат до договірної ціни
7. Розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, врахованої для розрахунку договірної ціни, виконаний згідно даних підрядної організації Учасника
8. Проект календарного графіку виконання робіт, складеного у відповідності до Форми Л.1 Додаток Л ДБН А.3.1-5:2016.
…
Договірна ціна повинна бути розрахована відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій від 01.11.2021 № 281.
….
Ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно з кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій від 01.11.2021 № 281. Ціна тендерної пропозиції учасника означає суму (з урахуванням ПДВ або без ПДВ), за яку учасник зобов’язується виконати всі види робіт, передбачені проектною документацією. Учасник визначає вартість робіт, які він пропонує виконати за договором, з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені (витрати на страхування та інші витрати). До розрахунку ціни входять усі види робіт, у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання третім особам. Не врахована учасником вартість окремих робіт не сплачуються замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній його ціні тендерної пропозиції. Вартість будівельних матеріалів, виробів та комплектів, що будуть використані Учасником при виконанні робіт з капітального ремонту повинні бути визначені згідно середньоринкових цін, що склалися у регіоні станом на дату подання пропозиції.
…»
Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" затверджено кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Відповідно до "Настанови з визначення вартості будівництва" інвесторська кошторисна документація – сукупність кошторисів, кошторисних розрахунків, відомостей кошторисної вартості пускових комплексів, зведених кошторисних розрахунків вартості об'єкта будівництва або його черг, зведень витрат, пояснювальних записок та відомостей ресурсів, складених на стадії розроблення проектної документації.
Відповідно до пункту 4.41 (з урахуванням внесених змін № 3) розділу IV (Визначення окремих складових вартості об'єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації) "Настанови з визначення вартості будівництва":
"Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися з моменту складання інвесторської кошторисної документації.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у локальних кошторисах (кошторисних розрахунках), та прогнозного зростання їх вартості, яке визначається на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, а під час дії воєнного стану на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі.
Розрахований розмір цих коштів за узгодженням із замовником включається до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва".
Разом з тим, предметом закупівлі є не розроблення інвесторської кошторисної документації, а Капітальний ремонт двосхилого даху будівлі № 15 “Гараж” 2 Спеціального центру швидкого реагування Державної служби України з надзвичаних ситуацій за адресою: вул. Спортивна, 44, м. Дрогобич, Львівської області.
При цьому, відповідно до пункту 5.33 (з урахуванням внесених змін № 3) розділу V [Визначення вартості об'єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)] "Настанови з визначення вартості будівництва": "У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва". Тобто законодавством чітко визначено, що кошти на покриття інфляційних витрат можуть враховуватися, тому чи враховувати чи не враховувати дані витрати вирішує безпосередньо учасник процедури закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, що Документація не містить заборони щодо можливості включення, зокрема, додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами.
Враховуючи наведене, зокрема, надані Скаржником розрахунки, вважаємо, що Скаржник не порушив умови Документації в частині, у зв'язку з чим був неправомірно відхилений Замовником з наведених вище підстав.
Наведене підтверджується попередньою практикою Комісії, зокрема рішенням від 02.05.2024 № 7867 / UA-2024-01-30-006576-a
4 підстава для відхилення
Додаток 2 до ТД містить ТЕХНІЧНУ СПЕЦИФІКАЦІЮ по об’єкту:
“Капітальний ремонт двосхилого даху будівлі №15 "Гараж" 2 Спеціального центру швидкого реагування Державної служби України з надзвичайних ситуацій за адресою: вул. Спортивна,44, м. Дрогобич, Львівської області”, яка включає в себе в технічні, якісні, кількісні вимоги до предмета закупівлі а також вимоги до розрахунку ціни:
…
На підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі пропозиції останній повинен надати:
…
7. Розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, врахованої для розрахунку договірної ціни, виконаний згідно даних підрядної організації Учасника
…
При розрахунку договірної ціни враховувати рівень середньомiсячної заробiтної плати на 1 робiтника в режимi повної зайнятостi (при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 170,25 люд.год та розрядi робiт 3,8) - у розмірі 12558,80 грн., показник для визначення розміру кошторисного прибутку 7,65 грн./люд.год., показник для визначення розміру адміністративних витрат 3,89 грн./люд.год.
На виконання вищенаведених вимог у складі пропозиції скаржника подано, зокрема:
- Розрахунок договірної ціни (файл «кошторис.pdf»; кошторис.zip; кошторис (1).pdf;
- Розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, врахованої для розрахунку договірної ціни, виконаний згідно даних підрядної організації Учасника (файл ЗВВ 2023.pdf)
З даних Розрахунку розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати випливає, що Учасником згідно даних підрядної організації» обґрунтовано використання рівня заробітної плати в розмірі 14800,00 грн.
Водночас, відповідно до п. 5.3 Настанови Заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
Середній нормативний розряд по видах робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників приймається за КНУ РЕКН, а для ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, — за КНУ РКНЕМ. Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за формулою: Влюд.год= ЗПп/Пснтрч (4) де Влюд.год ― вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт, грн; ЗПп — середньомісячна заробітна плата на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті будівництва, грн; Пснтрч — показник середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановлений центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу, люд.год.
Відповідно до ч.5 Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів затвердженого НАКАЗОМ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства 20.10.2016 № 281:
5. Визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника (підрядника) конкурсних торгів (договірної ціни) здійснюється учасником виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об’єкті будівництва.
За таких умов в розрахунку договірної ціни враховується середньомісячна заробітна плата на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті будівництва, а не заробітна плата розрахована згідно даних підрядної організації Учасника.
Враховуючи передбачені замовником обмеження до рівня заробітної плати, а саме, імперативну вимогу наведену в Технічній спеціифікації щодо врахування рівня середньомiсячної заробiтної плати в розмірі 12558,80 грн., учасник не міг планувати отримувати на об’єкті більшу зарплату, тому в пояснювальній записці кошторису скаржника було зазначено:
Середньомiсячна заробiтна плата на 1 робiтника в режимi повної зайнятостi (при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 170,25 люд.год та розрядi робiт 3,8) - 12558,80 грн.
Адже Скаржник змушений керуватися, в першу чергу вимогами тендерної документації замовника, навіть у випадках коли окремі її вимоги не узгоджуються з нормами чинного законодавства. Так, відповідно до листа ДП «НІРІ» від 15.03.2024 № 19-1-3-269 мінімальний розмір кошторисної заробітної плати за розрядом складності робіт 3.8 для звичайних умов будівництва складає 13707,89 гривень, що є більшим аніж 12558,80 грн. (зарплата, яку дозволив врахувати замовник).
Водночас, Скаржник не може порушувати Закон і підробляти документи в частині надання неправдивої інформації про рівень зарплати своїх працівників, в тому числі, понижати зарплату за попередні періоди, тому в розрахунку надав правдиву інформацію про середньомісячну кошторисну заробітну плати згідно з даними підрядної організації.
Розуміємо, що план замовника, був, очевидно, в тому, щоб звузити конкуренцію до одного єдиного учасника, в якого при розрахунку розміру середньомісячної кошторисної згідно даних підрядної організації випливе цифра 12558,80 грн.
При цьому, вважаємо, що, з огляду на те, що тендерна документація не містила окремих вимог щодо змісту наданого «Розрахунку розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, врахованої для розрахунку договірної ціни, виконаного згідно даних підрядної організації Учасника», окрім його назви, в пропозиції скаржника відсутні невідповідності вимогам документації в цій частині.
Вважаємо, що замовник вправі відхилити пропозицію учасника лише у випадку виявлення невідповідності вимогам, які чітко і однозначно були ним прописані в умовах документації. Натомість, розширювати чи в довільний спосіб трактувати прописані в тендерній документації вимоги на етапі розгляду пропозицій законодавство Замовнику права не дає.
Тендерна документація замовника не містила окремих вимог, що учасник повинен включити до розрахунку договірної саме розмір середньомісячної заробітної плати розрахований згідно даних підрядної організації Учасника, а не розмір середньомiсячної заробiтної плати вказаний замовником (який учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті будівництва) виходячи з вимог тендерної документації.
За таких умов, учасник виконав вимоги технічної специфікації замовника.
За таких умов, посилання замовника на те, що наша пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації є безпідставним.
Враховуючи наведене, вважаємо, що наша Пропозиція була неправомірно відхилена Замовником з підстав наведених в рішенні замовника.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178, 1. ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів".