-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код за ДК 021:2015:90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління медичними та небезпечними відходами: 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій (медичні відходи категорії В: медичні та органні відходи); 18 02 02* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (медичні відходи категорії В: відходи, що утворилися в результаті діяльності медичної лабораторії); 18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти (медичні відходи категорії С: цитотоксичні та цитостатичні медикаменти); 16 12 46* Змішані медичні та фармацевтичні відходи (фармацевтичні відходи))
Завершена
417 300.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 086.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 086.50 UAH
Період оскарження:
21.06.2024 11:40 - 21.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
3d59f69368f446369c5bf612dea84953
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-21-004057-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги).docx 25.06.2024 20:58
- Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі).doc 25.06.2024 20:58
- Додаток 3 до тендерної документації (проєкт Договору).docx 25.06.2024 20:58
- Додаток 4 до тендерної документації (ціннова пропозиція).docx 25.06.2024 20:58
- Скарга текст.docx 25.06.2024 20:58
- Докази.pdf 25.06.2024 20:58
- Скарга текст.pdf 25.06.2024 20:58
- Скарга текст.pdf.p7s 25.06.2024 20:58
- Тендерна документація.docx 25.06.2024 20:58
- sign.p7s 25.06.2024 20:59
- Рішення від 27.06.2024 №11176.pdf 27.06.2024 18:14
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.07.2024 № 11739.pdf 09.07.2024 15:56
- рішення від 08.07.2024 № 11739.pdf 11.07.2024 15:48
- пояснення на скаргу.pdf 02.07.2024 14:04
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ (за Особливостями.docx 02.07.2024 14:04
- Протокол про виконання рішення Комісії АМКУ.pdf 19.07.2024 14:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.06.2024 21:48
Дата розгляду скарги:
08.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.06.2024 18:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.07.2024 15:48
Дата виконання рішення Замовником:
19.07.2024 14:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.07.2024 № 11739-р/пк-пз Замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі –код за ДК 021:2015:90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління медичними та небезпечними відходами: 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій (медичні відходи категорії В: медичні та органні відходи); 18 02 02* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (медичні відходи категорії В: відходи, що утворилися в результаті діяльності медичної лабораторії); 18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти (медичні відходи категорії С: цитотоксичні та цитостатичні медикаменти); 16 12 46* Змішані медичні та фармацевтичні відходи (фармацевтичні відходи)).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
59fc1561dc2f4e99821c45731ea58576
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
21.06.2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ЛУГАНСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ ДИСПАНСЕР" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: « код за ДК 021:2015:90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з управління медичними та небезпечними відходами: 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій (медичні відходи категорії В: медичні та органні відходи); 18 02 02* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (медичні відходи категорії В: відходи, що утворилися в результаті діяльності медичної лабораторії); 18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні медикаменти (медичні відходи категорії С: цитотоксичні та цитостатичні медикаменти); 16 12 46* Змішані медичні та фармацевтичні відходи (фармацевтичні відходи))» з очікуваною вартістю 417 300 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації зі змінами по Процедурі закупівлі, затвердженої Рішенням уповноваженої особи КНП ЛОР «ЛОКОД» Протокол від «21» червня 2024 року ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-21-004057-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1. п.1 Додатку 1 до тендерної документації
- Довідка в довільній формі про наявність власного або орендованого транспортного засобу, що має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів Скаржник не має власного або орендованого транспортного засобу, що має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів.
Оскільки для перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, Скаржник користується послугами перевізників, які мають власний або орендований транспортного засобу, що має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів.
Для надання послуг передбачених Предметом закупівлі Скаржник планує залучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше ніж 20 % від вартості договору про закупівлю, а саме ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ», яке має право на провадження діяльності у сфері перевезення небезпечних відходів та чинну на весь період надання послуг копію дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті.
Наявна редакція зазначеної вимоги тендерної документації, в цій частині, обмежує в можливості прийняти участь Скаржнику в Процедурі закупівлі та дискримінує Скаржника, як потенційного учасника.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії копію чинного на весь період надання послуг дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті субпідрядника/співвиконавця ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ».
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Договір № П100323 від 10 березня 2023 року про перевезення вантажів автомобільним транспортом по Україні.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації та відповідна вимога тендерної документації має бути викладена в наступній редакції:
- Довідка в довільній формі про наявність власного або орендованого або залученого згідно договору перевезення транспортного засобу, що має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2. Загальні вимоги які вказані в ДОДАТКУ 2
до тендерної документації Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері перевезення небезпечних відходів, а саме надати у складі тендерної пропозиції копію чинного на весь період надання послуг дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті. Скаржник не має права на провадження діяльності у сфері перевезення небезпечних відходів, а саме не може надати у складі тендерної пропозиції копію чинного на весь період надання послуг дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті.
Оскільки для перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, Скаржник користується послугами перевізників, які мають право на провадження діяльності у сфері перевезення небезпечних відходів.
Для надання послуг передбачених Предметом закупівлі Скаржник планує залучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше ніж 20 % від вартості договору про закупівлю, а саме ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ», яке має право на провадження діяльності у сфері перевезення небезпечних відходів та чинну на весь період надання послуг копію дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті.
Наявна редакція зазначеної вимоги тендерної документації, в цій частині, обмежує в можливості прийняти участь Скаржнику в Процедурі закупівлі та дискримінує Скаржника, як потенційного учасника.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії копію чинного на весь період надання послуг дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті субпідрядника/співвиконавця ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ».
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Договір № П100323 від 10 березня 2023 року про перевезення вантажів автомобільним транспортом по Україні.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації та відповідна вимога тендерної документації має передбачати можливість залучення субпідрядника/співвиконавця.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3. Загальні вимоги які вказані в ДОДАТКУ 2
до тендерної документації Виконавець, за графіком, узгодженим Сторонами, приїжджає до Замовника, навантажує самостійно та транспортує небезпечні відходи та забезпечує Замовника необхідною кількістю відповідної первинної та вторинної пакувальної тари. (Надати гарантійний лист).
Первинна пакувальна тара для відходів категорії «В» та «С» згідно вимог тендерної документації, це – ємність або контейнер (стійкий до механічних пошкоджень) призначений для збирання медичних відходів категорії B та С, об’ємом 10 л, з маркуванням;
Вторинна пакувальна тара для відходів категорії «В» згідно вимог тендерної документації це – спеціальні непроникні та міцні поліетиленові одноразові мішки або пакети для збирання медичних відходів категорії В розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною не менше 130 мкм, з маркуванням)
Для підтвердження наявності в Учасника первинного та вторинного паковання (тари), що відповідає вимогам до паковання (тари) згідно тендерної документації, Учасником у складі тендерної пропозиції надаються:
- сертифікати відповідності паковання (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації);
- декларації постачальника про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, згідно Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами)).
- видаткова(і) накладна(і) на пакування (тару), відповідність якого підтверджується вищезазначеними сертифікатами та деклараціями. Згідно Наказу №325 МОЗ «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» Розділ III. Загальні вимоги до організації системи поводження з відходами: 9. Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням. Згідно Постанови КМУ №289 від 24.12.2004 року Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, - виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Згідно зазначених вимог законодавством не передбачено обов’язку для виробників паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання мати саме сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації).
Згідно п.1.1. Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами) Дія Технічного регламенту поширюється на уповноважені органи із сертифікації, вимоги до яких визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері".
Однак Постанова КМУ від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері" втратила чинність згідно Постанови КМУ від 24 січня 2007 р. N 59.
Згідно п.7.1.2 Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами): Уповноважений орган проводить за вибором виробника дослідження і випробування продукції із застосуванням статистичних методів. Статистична перевірка проводиться у такому порядку: в) у разі якщо партія продукції відповідає встановленим вимогам, уповноважений орган проставляє або дає розпорядження виробнику щодо нанесення свого ідентифікаційного номера на кожний виріб з цієї партії, ярлик або супроводжувальну документацію і видає сертифікат відповідності на підставі проведених випробувань. Усі вироби з такої партії можуть бути розміщені на ринку, крім тих відібраних виробів, що не відповідають установленим вимогам.
Згідно перелічених вище нормативно-правових актів, законодавство не встановлює вимог до уповноважених органів із сертифікації у зв’язку з втратою чинності Постанови КМУ від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері.
Згідно перелічених вище нормативно-правових актів законодавство не встановлює обов’язку підприємствам отримувати, як зазначив Замовник в тендерній документації сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації), у зв’язку з втратою чинності законодавчого регулювання та відсутністю обов’язку проведення сертифікації пакування (тари), відповідно до вимог тендерної документації.
Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності » не визначено норм щодо здійснення такої сертифікації в обов'язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов'язковою ще з 1 січня 2018 року.
За таких обставин участь в процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники які мають саме сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації).
В той час як законодавством передбачено що виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії:
- сертифікат якості пакування (тари) (виданий виробником);
- декларації постачальника про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, згідно Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами)).
- видаткова(і) накладна(і) на пакування (тару), відповідність якого підтверджується вищезазначеними сертифікатами та деклараціями.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
В умовах тендерної документації зі змінами по Процедурі закупівлі, затвердженої Рішенням уповноваженої особи КНП ЛОР «ЛОКОД» Протокол від «21» червня 2024 року ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-21-004057-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1. п.1 Додатку 1 до тендерної документації
- Довідка в довільній формі про наявність власного або орендованого транспортного засобу, що має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів Скаржник не має власного або орендованого транспортного засобу, що має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів.
Оскільки для перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, Скаржник користується послугами перевізників, які мають власний або орендований транспортного засобу, що має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів.
Для надання послуг передбачених Предметом закупівлі Скаржник планує залучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше ніж 20 % від вартості договору про закупівлю, а саме ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ», яке має право на провадження діяльності у сфері перевезення небезпечних відходів та чинну на весь період надання послуг копію дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті.
Наявна редакція зазначеної вимоги тендерної документації, в цій частині, обмежує в можливості прийняти участь Скаржнику в Процедурі закупівлі та дискримінує Скаржника, як потенційного учасника.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії копію чинного на весь період надання послуг дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті субпідрядника/співвиконавця ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ».
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Договір № П100323 від 10 березня 2023 року про перевезення вантажів автомобільним транспортом по Україні.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації та відповідна вимога тендерної документації має бути викладена в наступній редакції:
- Довідка в довільній формі про наявність власного або орендованого або залученого згідно договору перевезення транспортного засобу, що має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2. Загальні вимоги які вказані в ДОДАТКУ 2
до тендерної документації Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері перевезення небезпечних відходів, а саме надати у складі тендерної пропозиції копію чинного на весь період надання послуг дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті. Скаржник не має права на провадження діяльності у сфері перевезення небезпечних відходів, а саме не може надати у складі тендерної пропозиції копію чинного на весь період надання послуг дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті.
Оскільки для перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, Скаржник користується послугами перевізників, які мають право на провадження діяльності у сфері перевезення небезпечних відходів.
Для надання послуг передбачених Предметом закупівлі Скаржник планує залучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше ніж 20 % від вартості договору про закупівлю, а саме ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ», яке має право на провадження діяльності у сфері перевезення небезпечних відходів та чинну на весь період надання послуг копію дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті.
Наявна редакція зазначеної вимоги тендерної документації, в цій частині, обмежує в можливості прийняти участь Скаржнику в Процедурі закупівлі та дискримінує Скаржника, як потенційного учасника.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії копію чинного на весь період надання послуг дозвільного документу на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, виданого Державною службою України з безпеки на транспорті субпідрядника/співвиконавця ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ».
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Договір № П100323 від 10 березня 2023 року про перевезення вантажів автомобільним транспортом по Україні.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації та відповідна вимога тендерної документації має передбачати можливість залучення субпідрядника/співвиконавця.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3. Загальні вимоги які вказані в ДОДАТКУ 2
до тендерної документації Виконавець, за графіком, узгодженим Сторонами, приїжджає до Замовника, навантажує самостійно та транспортує небезпечні відходи та забезпечує Замовника необхідною кількістю відповідної первинної та вторинної пакувальної тари. (Надати гарантійний лист).
Первинна пакувальна тара для відходів категорії «В» та «С» згідно вимог тендерної документації, це – ємність або контейнер (стійкий до механічних пошкоджень) призначений для збирання медичних відходів категорії B та С, об’ємом 10 л, з маркуванням;
Вторинна пакувальна тара для відходів категорії «В» згідно вимог тендерної документації це – спеціальні непроникні та міцні поліетиленові одноразові мішки або пакети для збирання медичних відходів категорії В розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною не менше 130 мкм, з маркуванням)
Для підтвердження наявності в Учасника первинного та вторинного паковання (тари), що відповідає вимогам до паковання (тари) згідно тендерної документації, Учасником у складі тендерної пропозиції надаються:
- сертифікати відповідності паковання (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації);
- декларації постачальника про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, згідно Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами)).
- видаткова(і) накладна(і) на пакування (тару), відповідність якого підтверджується вищезазначеними сертифікатами та деклараціями. Згідно Наказу №325 МОЗ «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» Розділ III. Загальні вимоги до організації системи поводження з відходами: 9. Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням. Згідно Постанови КМУ №289 від 24.12.2004 року Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, - виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Згідно зазначених вимог законодавством не передбачено обов’язку для виробників паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання мати саме сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації).
Згідно п.1.1. Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами) Дія Технічного регламенту поширюється на уповноважені органи із сертифікації, вимоги до яких визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері".
Однак Постанова КМУ від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері" втратила чинність згідно Постанови КМУ від 24 січня 2007 р. N 59.
Згідно п.7.1.2 Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами): Уповноважений орган проводить за вибором виробника дослідження і випробування продукції із застосуванням статистичних методів. Статистична перевірка проводиться у такому порядку: в) у разі якщо партія продукції відповідає встановленим вимогам, уповноважений орган проставляє або дає розпорядження виробнику щодо нанесення свого ідентифікаційного номера на кожний виріб з цієї партії, ярлик або супроводжувальну документацію і видає сертифікат відповідності на підставі проведених випробувань. Усі вироби з такої партії можуть бути розміщені на ринку, крім тих відібраних виробів, що не відповідають установленим вимогам.
Згідно перелічених вище нормативно-правових актів, законодавство не встановлює вимог до уповноважених органів із сертифікації у зв’язку з втратою чинності Постанови КМУ від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері.
Згідно перелічених вище нормативно-правових актів законодавство не встановлює обов’язку підприємствам отримувати, як зазначив Замовник в тендерній документації сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації), у зв’язку з втратою чинності законодавчого регулювання та відсутністю обов’язку проведення сертифікації пакування (тари), відповідно до вимог тендерної документації.
Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності » не визначено норм щодо здійснення такої сертифікації в обов'язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов'язковою ще з 1 січня 2018 року.
За таких обставин участь в процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники які мають саме сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації).
В той час як законодавством передбачено що виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії:
- сертифікат якості пакування (тари) (виданий виробником);
- декларації постачальника про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, згідно Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами)).
- видаткова(і) накладна(і) на пакування (тару), відповідність якого підтверджується вищезазначеними сертифікатами та деклараціями.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Докази
-
Повʼязаний документ:
Докази.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації