• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

24Т-270_42120000-6 - Насоси та компресори (Газоперекачувальний агрегат для будівництва ДКС)

Замовник здійснює закупівлю товарів, робіт та послуг (в разі якщо надання послуг/робіт передбачає набуття у власність товарів), визначених підпунктом 2 пункту 61 Розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує встановлені законодавством норми.

Торги не відбулися

164 333 865.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 643 338.00 UAH
Період оскарження: 20.06.2024 09:41 - 03.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції

Номер: d6fa91e28e70489b886d0552cc33f81d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-20-001189-a.b1
Назва: Скарга на рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.08.2024 13:25
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 05.09.2024 18:57
Автор: КОНСОРЦІУМ "СЛ ГРУП", Андрій Ходаковський +380953352029 coo@slgroupconsortium.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4a68c7f9f4db43ecbd3c3024c5e6a26f
Заголовок пункту скарги: Оскарження рішення Уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції з причини не виконання вимог щодо підтвердження локалізації товару
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 20.06.2024 року АТ «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» (далі – Замовник) оприлюднило повідомлення про публічну закупівлю відкриті торги з особливостями № UA-2024-06-20-001189-a за предметом закупівлі: 42120000-6 - Насоси та компресори (Газоперекачувальний агрегат для будівництва ДКС), №24Т-270 (далі – Закупівля).
Для участі у Закупівлі тендерну пропозицію подав лише один учасник, КОНСОРЦІУМ «СЛ ГРУП» (далі також – Скаржник), вартість пропозиції якого становила 164 333 100,00 грн. з ПДВ.
16.08.2024 року уповноважена особа Замовника, Руслана ПАРХОМЕЦЬ, головний фахівець відділу адміністрування тендерів та методологічної роботи Департаменту закупівель, ухвалила рішення Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775), м. Київ, яке було оформлене протоколом № 241 від 16.08.2024 року (далі – Рішення), яким вирішила відхилити тендерну пропозицію учасника КОНСОРЦІУМУ «СЛ ГРУП» процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 42120000-6 - Насоси та компресори (Газоперекачувальний агрегат для будівництва ДКС), №24Т-270, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-06-20-001189-a, згідно п. 44 Особливостей, а саме: - тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
При цьому, КОНСОРЦІУМ «СЛ ГРУП» вважає, що вказане вище Рішення про відхилення пропозиції КОНСОРЦІУМУ «СЛ ГРУП» було прийняте з порушенням вимог тендерної документації та законодавства України про закупівлі з огляду на наступне.

1. Як вбачається з оскаржуваного Рішення у якості першої причини відхилення пропозиції Скаржника Уповноважена особа Замовника зазначила наступне: «Вимогами частини ІІ Додатку №3 тендерної документації передбачено, що Учасником на підтвердження відповідності запропонованого учасником товару встановленим вимогам Замовника надається: - Довідка/лист в довільній формі за підписом керівника учасника або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції, із зазначенням відповідного ступеня локалізації запропонованого товару (на кожну позицію), який сформований Уповноваженим органом (вказаний ступінь локалізації повинен відповідати підпункту 1 пункту 61 Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі» на дату подання тендерної пропозиції), та/або зазначенням безпосереднього посилання на відповідний товар, оприлюднений на веб-порталі електронної системи закупівель та офіційному веб-сайті Уповноваженого органу; Учасником підтверджено локалізацію компресора, що пропонується до постачання (надано сертифікат походження та обгрунтування у вигляді інформаційного листа), однак предметом закупівлі Товаром є Газоперекачувальний агрегат на базі поршневого компресора з приводом від газопоршневого двигуна (ГПА), відповідно локалізація Газоперекачувальний агрегат на базі поршневого компресора з приводом від газопоршневого двигуна (ГПА) не підтверджено.»
Проте, наведені висновки Уповноваженої особи є необґрунтованими, такими, що суперечать положенням чинного законодавства, тендерної документації та фактичним обставинам.
Відповідно до п. 29-1) ч. 1 ст. 1 Закону ступінь локалізації виробництва - показник місцевої складової у питомій вазі вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі.
Підпунктом 1) п. 6-1 розділу Х ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ Закону встановлено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а саме замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році – 20 відсотків.
Підпункт 2) п. 6-1 розділу Х ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ Закону визначає перелік товарів, до яких застосовуються вимоги щодо рівня локалізації товару.
Як вбачається з положень тендерної документації, Замовник здійснює закупівлю товару - Газоперекачувальний агрегат для будівництва ДКС, якого немає в переліку товарів, який визначений підпунктом 2) п. 6-1 розділу Х ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ Закону, а тому вимоги щодо локалізації товару взагалі не можуть бути застосовані до даної закупівлі.

Крім того, відповідно до п. 12 розділу І Тендерної документації замовник здійснює закупівлю товарів, робіт та послуг (у разі якщо надання послуг/виконання робіт передбачає набуття у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону), визначених підпунктом 2 пункту 6-1 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує встановлені законодавством норми. При цьому ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Вимога щодо локалізації не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Виробник товару несе персональну відповідальність за зміст, достовірність, актуальність, повноту та коректність інформації, яка подається ним при наданні інформації щодо застосування/не застосування вимоги щодо локалізації виробництва та калькуляції.
Відповідно до п. 3 розділу V Тендерної документації замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника на підставі п. 44 Особливостей, у разі якщо такий учасник пропонує у складі своєї тендерної пропозиції товар, що відсутній у переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва або у разі, якщо ступінь локалізації товару є меншим визначеного ступеню локалізації виробництва на дату подання тендерної пропозиції або у разі ненадання сертифікату походження країни товару, з якою Україна уклала міжнародні угоди чи міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України або надання сертифікату походження країни товару, з якою Україна не уклала міжнародні угоди чи міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України або у разі ненадання листа-гарантії, складеного в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції) з вказанням країни виробника товару, про надання сертифікату походження товару при поставці (в разі наявності вказаної країни виробника товару в переліку країн, з якими укладено угоди про державні закупівлі з урахуванням порогових значень для АТ «Укргазвидобування»), а також ненадання листа-обґрунтування з посиланням на норми Угоди про державні закупівлі, або положення про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, щодо застосування виключення вимоги щодо локалізації виробництва, складений в довільній формі за підписом керівника учасника (або особи, яка уповноважена на підписання пропозиції).
Так, у складі тендерної пропозиції Скаржник надав документ «Д.3. п.3.1. Лист локалізація.pdf», в якому надав обґрунтування з посиланням на норми міжнародного договору, згоду на обов’язковість якого надала Верховна Рада, щодо застосування виключення вимоги щодо локалізації виробництва.
Зокрема, у вказаному листі Скаржник зазначив, що між Україною та ЄС була підписана угода про асоціацію (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_011#n2820), яка була ратифікована Верховною радою Законом № 1678-VII від 16.09.2014 року.
Угода про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їх державами-членами, ратифікована Законом України від 16 вересня 2014 року№ 1678-VII, зокрема і Італійською Республікою.
Відповідно до Глави 8 вказаної угоди ця Глава застосовується до державних контрактів на виконання робіт, постачання товарів та надання послуг, а також до контрактів на виконання робіт, постачання товарів і надання послуг у комунальному та інфраструктурному секторах, а також договорів концесії на виконання робіт та надання послуг.
Ця Глава застосовується до будь-якого органу та будь-якої організації, що здійснюють закупівлі, які відповідають відповідним визначенням у праві ЄС у сфері державних закупівель (далі - замовники). Це визначення включає також органи й суб’єкти господарювання, які регулюються публічним правом і здійснюють діяльність у комунальному або інфраструктурному секторах, такі, як державні підприємства, що здійснюють відповідну господарську діяльність, а також приватні суб’єкти господарювання, які здійснюють відповідну діяльність на підставі спеціальних та виключних прав у комунальному або інфраструктурному секторах.
Ця Глава застосовується до контрактів, вартість яких перевищує порогові значення, встановлені Додатком ХХІ-Р, а саме: 412 000 EUR для державних контрактів на поставку товарів та надання послуг в комунальному та інфраструктурному секторах.
Станом на дату оприлюднення даної закупівлі 412 000 Євро за курсом НБУ становило 17 952 652,80 грн. Так як, очікувана вартість даної закупівлі перевищує вказану суму, то положення наведеної угоди мають застосовуватися до цієї закупівлі.
Місцем походження товару, що пропонується до постачання є ЄС (Італія), що підтверджується сертифікатами походження. Тому, вимоги щодо локалізації товарів не розповсюджують свою дію на товар, який пропонувався до постачання Скаржником.
На підтвердження походження товару з ЄС були додатково були надані сертифікати походження EUR. 1, а саме «Д.3. п.3.1. Євро 1. 858599.pdf» та «Д.3. п.3.1. ЄВРО 1 858600.pdf». Як вбачається зі змісту даних сертифікатів, місцем походження товарів, що пропонується Скаржником до постачання є Європейський союз, а виробником товару є компанія Fornovo GAS S.P.A. (ФОРНОВО ГАС С.П.А.), яка зареєстрована та знаходиться в Італії, яка входить до складу ЄС, та яка також підписала вказану вище угоду про асоціацію.
Варто зауважити, що виробництво запропонованого товару Fornovo GAS S.P.A. (ФОРНОВО ГАС С.П.А.) та його походження з ЄС підтверджується й іншими документами, таким як сертифікатами системи управління якості ISO.
Крім того, відповідно до додатку А Рішення про "Приєднання України до Угоди про державні закупівлі" зазначені умови приєднання України до переглянутої Угоди про державні закупівлі.
Додаток 3 містить Інші установи, підприємства чи організації. Контрольні параметри: Товари - 400 000 СПЗ, Послуги - 400 000 СПЗ, Будівельні послуги - 5 000 000 СПЗ.
Перелік органів, зокрема: 1. Установи, підприємства чи організації-3, які здійснюють діяльність у таких сферах: a) забезпечення виробництва, транспортування, постачання, зберігання газу – саме таку діяльність здійснює Замовник цієї закупівлі.
В пункті вказаного додатку міститься індикативний перелік установ, підприємств чи організацій, що відповідають наведеним вище критеріям, до якого входить Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України», яка є засновником Замовника цієї закупівлі.
Відповідно до інформації, розміщеної на офіційній веб-сторінці Міністерства економіки України, міститься Перелік країн, з якими укладено угоди про вільну торгівлю, а також перелік країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України "Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі", у якому зазначено, зокрема: Угода про державні закупівлі Світової організації торгівлі, ратифікована Законом України від 16 березня 2016 року № 1029-VIII. Країни-учасниці Угоди, зокрема: Італійська Республіка.
Також на офіційній веб-сторінці Міністерства економіки України міститься Курс СПЗ Угода СОТ про державні закупівлі, 2024-2025 - The thresholds in Appendix I of the Government Procurement Agreement as expressed in national currencies for 2024-2025, відповідно до якого: 400 000 СПЗ – 20 418 480,00 грн. Таким чином, ця закупівля підпадає під дію вказаної угоди.

Таким чином, посилання уповноваженої особи на те, що Скаржник підтвердив походження лише компресора не відповідає дійсності, оскільки така інформація відсутня в документах, наданих Скаржником.
Більше того, надані документи доводять факт походження товару з країни ЄС, а тому вбачається, що КОНСОРЦІУМ «СЛ ГРУП» повністю виконало вимоги тендерної документації в цій частині, надало сертифікати походження, а також лист обґрунтування.

Також, слід звернути увагу, що відповідно до п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178 (далі – Особливості), зі змінами та доповненнями якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Варто зазначити, що положення тендерної документації щодо підтвердження ступеня локалізації не стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також забезпечення тендерної пропозиції.
Крім того, надання додаткових чи виправлених документів щодо підтвердження ступеня локалізації або походження товару не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Тому, вбачається, що Замовник, якщо вважав, що в цій частині тендерної пропозиції Скаржника містяться якісь недоліки, був зобов’язаний розмістити щодо нього повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Наведене свідчить про порушення Замовником у тому числі положень п. 43 Особливостей, принципів здійснення публічних закупівель, які визначені ст. 5 Закону, а також прав КОНСОРЦІУМУ «СЛ ГРУП» на об’єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції та визначення переможця процедури Закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 2d301cb0374b4abdacd74326b727582d
Заголовок пункту скарги: Оскарження рішення Уповноваженої особи замовника про відхилення тендерної пропозиції з причини не відповідності умовам технічної специфікації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. У якості другої причини для відхилення пропозиції Скаржника Уповноважена особа зазначила: «Вимогами пункту 2 частини ІІ Додатку №3 тендерної документації передбачено, що Учасник надає Паспорти та/або інформаційні листи (на бланку Постачальника) із зазначенням технічних характеристик та опису обладнання, яке повністю відповідає вимогам Додатку №3 до тендерної документації.
Учасником надано інформаційний лист, який не містить фактичні технічні характеристики та опис обладнання, що не дозволяє Замовнику ідентифікувати запропонований Виріб (Товар). Учасником наведено лише скопійовану інформацію технічних вимог Замовника до виготовлення та поставки ГПА. Таким чином, Замовник не в змозі ідентифікувати Виріб та підтвердити відповідність запропонованого обладнання Учасника технічному завданню.»
Проте, наведені висновки Уповноваженої особи є необґрунтованими, такими, що суперечать положенням чинного законодавства, тендерної документації та фактичним обставинам.
Відповідно до п. 2 частини ІІ Додатку № 3 до тендерної документації учасник у складі пропозиції мав надати паспорти та/або інформаційні листи (на бланку Постачальника) із зазначенням технічних характеристик та опису обладнання, яке повністю відповідає вимогам Додатку №3 до тендерної документації.
Аналізуючи вимогу п. 2 частини ІІ Додатку № 3 вбачається, що для її належного виконання учасник мав надати один із альтернативних документів надати, а саме: або паспорт на товар або інформаційний лист, та в якому мають бути вказані технічні характеристики запропонованого товару, і такі характеристики мають повністю відповідати Додатку 3 до тендерної документації.
На виконання наведеної вимоги тендерної документації Скаржник у складі своєї пропозиції надав документ «Д.3. п.2. Інформаційний лист-1.pdf», в якому чітко зазначив технічні характеристики запропонованого ним товару, і які повністю відповідають вимогам, які зазначені в Додатку 3 до тендерної документації, а отже повністю виконав вимога вказаного положення тендерної документації.
Посилання Уповноваженої особи на те, що Скаржник скопіював технічні вимоги та параметри до предмету закупівлі є необґрунтованим, оскільки тендерна документації не містила заборони на копіювання. При цьому, наданий Скаржником інформаційний лист містить усю необхідну інформацію про технічні характеристики товару, а також опис товару, що дозволяє Замовнику порівняти технічні вимоги до предмету закупівлі з параметрами запропонованого Скаржником товару та встановити відповідність тендерної пропозиції в цій частині. Обґрунтування або доказів того, що у вказаному інформаційному листі міститься недостовірна інформації Замовником надано не було.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника