-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Дизельне паливо
Завершена
459 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 590.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 590.00 UAH
Період оскарження:
19.06.2024 10:50 - 13.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Оскарження дискримінаційних умов ТД
Номер:
2f4f7b1f21ff4641bb4f4f30455c1753
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-19-002921-a.b1
Назва:
Оскарження дискримінаційних умов ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір 702.pdf 23.06.2024 13:45
- Скарга_23_06_2024_на умови Замовника Відділ освіти, культури, молоді та спорту Затишнянської сільської ради .pdf 23.06.2024 13:45
- Скарга_23_06_2024_на умови Замовника Відділ освіти, культури, молоді та спорту Затишнянської сільської ради.docx 23.06.2024 13:45
- Ліцензія ІФС (1) (3) (1).pdf 23.06.2024 13:45
- sign.p7s 23.06.2024 13:46
- рішення від 25.06.2024 №10997.pdf 25.06.2024 15:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.07.2024 №11496.pdf 03.07.2024 14:47
- рішення від 02.07.2024 №11496.pdf 05.07.2024 16:57
- Додаток 2 до ТД(технічна специфікація).docx 27.06.2024 15:12
- Додаток 1 до ТД (кваліфікаційні критерії).docx 27.06.2024 15:12
- Відповідь на вимогу від 25.06.2024 року № 10997-р_пк-пз.docx 27.06.2024 15:12
- ТД Дизельне паливо.docx 27.06.2024 15:12
- Додаток 1 до ТД (кваліфікаційні критерії).pdf 27.06.2024 15:12
- Додаток 4 до ТД(тендерна пропозиція).pdf 27.06.2024 15:12
- Додаток 4 до ТД(тендерна пропозиція).docx 27.06.2024 15:12
- Додаток 3 до ТД(проєкт договору).pdf 27.06.2024 15:12
- Додаток 2 до ТД(технічна специфікація).pdf 27.06.2024 15:12
- ТД Дизельне паливо.pdf 27.06.2024 15:12
- Інформаційна довідка №10007 від 10.06.2024.pdf 27.06.2024 15:12
- Лист-гарантія №10005 від 10.06.2024.pdf 27.06.2024 15:12
- Відповідь на вимогу від 25.06.2024 року № 10997-р_пк-пз.pdf 27.06.2024 15:12
- Договір поставки нафтопродуктів №702 від 17.05.2024 року.pdf 27.06.2024 15:12
- Додаток 3 до ТД(проєкт договору).doc 27.06.2024 15:12
- Протокол уповноваженої особи про внесення змін до документації від 10.07.2024 року.pdf 10.07.2024 16:24
- ТД Дизельне паливо (в новій редакції).docx 10.07.2024 16:24
- Додаток 2 до ТД(технічна специфікація) (в новій редакції).docx 10.07.2024 16:24
- Додаток 2 до ТД(технічна специфікація) (в новій редакції).docx 10.07.2024 16:28
- ТД Дизельне паливо (в новій редакції).docx 10.07.2024 16:28
- Протокол уповноваженої особи про внесення змін до документації від 10.07.2024 року.pdf 10.07.2024 16:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.06.2024 19:49
Дата розгляду скарги:
02.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.06.2024 15:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.07.2024 16:57
Дата виконання рішення Замовником:
10.07.2024 16:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11496-р/пк-пз від 02.07.2024 року виконано та зміни до тендерної документації внесені.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8e8e4c07b5084d0a81d74273f2cc2627
Заголовок пункту скарги:
Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають орендовані АЗС
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. В пункті 1.5. Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають орендовані АЗС:
«1.5. Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника із зазначенням адреси місцезнаходження, що розташовані в радіусі 35 кілометрів від місцезнаходження Замовника даних торгів. У разі наявності орендованих або партнерських АЗС, учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди, тощо)..»
Відповідна вимога тендерної документації має дискримінаційні факти, оскільки Замовник передбачає наявність у учасника АЗС у праві оренди або партнерські АЗС на підтвердження чого необхідно надати копії правовстановлюючих документів, чим обмежує Скаржника в праві взяти участь у закупівлі, оскільки останній має партнерські договори з емітентами талонів.
Варто звернути увагу на той факт, що Замовник не надає учасникам, які мають укладені договори партнерства з емітентами талонів, взяти участь у відповідній процедурі закупівлі, оскільки передбачає надання у складі закупівлі для підтвердження можливості здійснення учасником відпуску палива ВИКЛЮЧНИЙ перелік документів, а саме копій копії правовстановлюючих документів на АЗС.
Варто зазначити, згідно пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо надання копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди, тощо), оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Скаржник не має партнерських відносин з власниками АЗС в радіусі 30 кілометрів від місцезнаходження Замовника даних торгів ( 52363, Україна, Дніпропетровська область, Кам`янський район, село Затишне, вулиця Центральна, 09) (згідно пункту 2.2. Розділу І тендерної документації), а отже умова щодо наявності та надання У разі наявності орендованих або партнерських АЗС, учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди, тощо)., є дискримінаційна та обмежувальна.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Прайм (Prime) з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження (АЗС в радіусі 35 кілометрів від місцезнаходження Замовника даних торгів.
Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Прайм (Prime) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Але, при цьому такий договір укладений не з не щодо «оренди, тощо» та не є правоустановлюючим документом користування учасником АЗС. Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - мережі АЗС Прайм (Prime) (договір № 702 від 17.05.2024 року):
На умовах Договору № 702 від 17.05.2024 року: 2.1. Відповідно до умов цього Договору Постачальник зобов'язується передавати у власність Покупця через Пункти реалізації ПММ, а Покупець зобов’язується приймати у власність ПММ та оплачувати їх вартість на умовах, передбачених даним Договором.
2.3. Передача ПММ здійснюється шляхом заправки транспортних засобів Покупця через Пункти реалізації, після оплати ПММ відповідно до п. 3.1. Договору на підставі електронних талонів та/або ідентифікації автотранспорту Покупця за свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу.
Передача ПММ Покупцю здійснюється протягом 12 місяців з моменту оплати ПММ. У разі не прийняття ПММ Покупцем більше ніж 12 місяців, Продавець залишає за собою право деактивувати Особистий кабінет Покупця та анулювати особовий рахунок Покупця на ВЕБ-сайті https://dieselmanager.com/, без повернення оплаченої за ПММ грошової суми.
З метою запобігання деактивації Особистого кабінету Покупця, останній має право пройти ідентифікацію до спливу 12 місяців з моменту останньої оплати ПММ.
3.1. Продаж ПММ здійснюється виключно безготівковим розрахунком. Розрахунок за ПММ проводиться Покупцем, шляхом попереднього перерахування грошових коштів на рахунок
Постачальника. Оплата за ПММ проводиться Покупцем в залежності від бажаного обсягу вибірки ПММ на підставі наданого Постачальником Рахунку, відповідно до умов даного Договору. Перерахування грошових коштів Покупцем повинно бути здійснено протягом 1 (одного) банківського дня з моменту отримання Рахунку. За домовленістю Сторін Рахунком може бути передбачений інший строк оплати Товару.)
«1.5. Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника із зазначенням адреси місцезнаходження, що розташовані в радіусі 35 кілометрів від місцезнаходження Замовника даних торгів. У разі наявності орендованих або партнерських АЗС, учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди, тощо)..»
Відповідна вимога тендерної документації має дискримінаційні факти, оскільки Замовник передбачає наявність у учасника АЗС у праві оренди або партнерські АЗС на підтвердження чого необхідно надати копії правовстановлюючих документів, чим обмежує Скаржника в праві взяти участь у закупівлі, оскільки останній має партнерські договори з емітентами талонів.
Варто звернути увагу на той факт, що Замовник не надає учасникам, які мають укладені договори партнерства з емітентами талонів, взяти участь у відповідній процедурі закупівлі, оскільки передбачає надання у складі закупівлі для підтвердження можливості здійснення учасником відпуску палива ВИКЛЮЧНИЙ перелік документів, а саме копій копії правовстановлюючих документів на АЗС.
Варто зазначити, згідно пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо надання копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди, тощо), оскільки такою вимога нівелює можливість взяти участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Скаржник не має партнерських відносин з власниками АЗС в радіусі 30 кілометрів від місцезнаходження Замовника даних торгів ( 52363, Україна, Дніпропетровська область, Кам`янський район, село Затишне, вулиця Центральна, 09) (згідно пункту 2.2. Розділу І тендерної документації), а отже умова щодо наявності та надання У разі наявності орендованих або партнерських АЗС, учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди, тощо)., є дискримінаційна та обмежувальна.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Прайм (Prime) з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження (АЗС в радіусі 35 кілометрів від місцезнаходження Замовника даних торгів.
Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Прайм (Prime) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Але, при цьому такий договір укладений не з не щодо «оренди, тощо» та не є правоустановлюючим документом користування учасником АЗС. Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - мережі АЗС Прайм (Prime) (договір № 702 від 17.05.2024 року):
На умовах Договору № 702 від 17.05.2024 року: 2.1. Відповідно до умов цього Договору Постачальник зобов'язується передавати у власність Покупця через Пункти реалізації ПММ, а Покупець зобов’язується приймати у власність ПММ та оплачувати їх вартість на умовах, передбачених даним Договором.
2.3. Передача ПММ здійснюється шляхом заправки транспортних засобів Покупця через Пункти реалізації, після оплати ПММ відповідно до п. 3.1. Договору на підставі електронних талонів та/або ідентифікації автотранспорту Покупця за свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу.
Передача ПММ Покупцю здійснюється протягом 12 місяців з моменту оплати ПММ. У разі не прийняття ПММ Покупцем більше ніж 12 місяців, Продавець залишає за собою право деактивувати Особистий кабінет Покупця та анулювати особовий рахунок Покупця на ВЕБ-сайті https://dieselmanager.com/, без повернення оплаченої за ПММ грошової суми.
З метою запобігання деактивації Особистого кабінету Покупця, останній має право пройти ідентифікацію до спливу 12 місяців з моменту останньої оплати ПММ.
3.1. Продаж ПММ здійснюється виключно безготівковим розрахунком. Розрахунок за ПММ проводиться Покупцем, шляхом попереднього перерахування грошових коштів на рахунок
Постачальника. Оплата за ПММ проводиться Покупцем в залежності від бажаного обсягу вибірки ПММ на підставі наданого Постачальником Рахунку, відповідно до умов даного Договору. Перерахування грошових коштів Покупцем повинно бути здійснено протягом 1 (одного) банківського дня з моменту отримання Рахунку. За домовленістю Сторін Рахунком може бути передбачений інший строк оплати Товару.)
×
-
Назва доказу:
партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір 702.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Відділ освіти, культури, молоді та спорту Затишнянської сільської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Дизельне паливо, код за ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-19-002921-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову що наявності у учасника партнерських договорів, що передбачають надання правовстановлюючих документів на АЗС;
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
a6bef43655394996b805c2ce0feac1fd
Заголовок пункту скарги:
Замовник встановив вимогу наявності у учасника ліцензії на право зберігання пального:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. В пункті 1.7. Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу наявності у учасника ліцензії на право зберігання пального:
«1.7. На виконання пункту 2 ч. 2 ст. 41 ЗУ "Про публічні закупівлі" учасник закупівлі повинен підтвердити наявність дозвільних документів на здійснення відповідної господарської діяльності, а саме: надати в складі тендерної пропозиції належним чином завірені копії ліцензії на право оптової торгівлі пальним, та ліцензії на право зберігання пального.»
Варто звернути увагу на той факт, що пунктом 1.5 Додатку № 2 до тендерної документації Паливо відпускається на підставі пред’явлення: або скретч-карток (талонів – дозволів) заявки, або накладної, та/або забірної відомості за підписом визначених осіб (зразки підписів надаються) на отримання палива на власних або орендованих АЗС учасника-переможця торгів або на АЗС партнерів учасника-переможця торгів, що розташовані в радіусі 30 кілометрів від місцезнаходження Замовника даних торгів.
Замовником встановлена дискримінаційна умова у тендерній документації щодо надання в складі тендерної пропозиції ліцензію на право зберігання пального.
Відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
Стаття 1:
місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
Стаття 15:
Суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, оскільки здійснює свою діяльність з реалізації палива на умовах партнерських відносин, не має права на отримання ліцензії на право зберігання пального на АЗС партнера, більш того, партнер Скаржника – суб’єкт господарювання – емітент талонів, який не має АЗС у праві власності/оренди/користуванні.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 - суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/mediaark/news-ark/491049.html).
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Прайм (Prime) з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження (АЗС в радіусі 35 кілометрів від місцезнаходження Замовника даних торгів.
Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Прайм (Prime) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Але, при цьому такий договір укладений не з приводу зберігання учасником палива на АЗС. Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - мережі АЗС Прайм (Prime) (договір № 702 від 17.05.2024 року):
На умовах Договору № 702 від 17.05.2024 року: 2.1. Відповідно до умов цього Договору Постачальник зобов'язується передавати у власність Покупця через Пункти реалізації ПММ, а Покупець зобов’язується приймати у власність ПММ та оплачувати їх вартість на умовах, передбачених даним Договором.
2.3. Передача ПММ здійснюється шляхом заправки транспортних засобів Покупця через Пункти реалізації, після оплати ПММ відповідно до п. 3.1. Договору на підставі електронних талонів та/або ідентифікації автотранспорту Покупця за свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу.
Передача ПММ Покупцю здійснюється протягом 12 місяців з моменту оплати ПММ. У разі не прийняття ПММ Покупцем більше ніж 12 місяців, Продавець залишає за собою право деактивувати Особистий кабінет Покупця та анулювати особовий рахунок Покупця на ВЕБ-сайті https://dieselmanager.com/, без повернення оплаченої за ПММ грошової суми.
З метою запобігання деактивації Особистого кабінету Покупця, останній має право пройти ідентифікацію до спливу 12 місяців з моменту останньої оплати ПММ.
3.1. Продаж ПММ здійснюється виключно безготівковим розрахунком. Розрахунок за ПММ проводиться Покупцем, шляхом попереднього перерахування грошових коштів на рахунок
Постачальника. Оплата за ПММ проводиться Покупцем в залежності від бажаного обсягу вибірки ПММ на підставі наданого Постачальником Рахунку, відповідно до умов даного Договору. Перерахування грошових коштів Покупцем повинно бути здійснено протягом 1 (одного) банківського дня з моменту отримання Рахунку. За домовленістю Сторін Рахунком може бути передбачений інший строк оплати Товару.
«1.7. На виконання пункту 2 ч. 2 ст. 41 ЗУ "Про публічні закупівлі" учасник закупівлі повинен підтвердити наявність дозвільних документів на здійснення відповідної господарської діяльності, а саме: надати в складі тендерної пропозиції належним чином завірені копії ліцензії на право оптової торгівлі пальним, та ліцензії на право зберігання пального.»
Варто звернути увагу на той факт, що пунктом 1.5 Додатку № 2 до тендерної документації Паливо відпускається на підставі пред’явлення: або скретч-карток (талонів – дозволів) заявки, або накладної, та/або забірної відомості за підписом визначених осіб (зразки підписів надаються) на отримання палива на власних або орендованих АЗС учасника-переможця торгів або на АЗС партнерів учасника-переможця торгів, що розташовані в радіусі 30 кілометрів від місцезнаходження Замовника даних торгів.
Замовником встановлена дискримінаційна умова у тендерній документації щодо надання в складі тендерної пропозиції ліцензію на право зберігання пального.
Відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
Стаття 1:
місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
Стаття 15:
Суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС, оскільки здійснює свою діяльність з реалізації палива на умовах партнерських відносин, не має права на отримання ліцензії на право зберігання пального на АЗС партнера, більш того, партнер Скаржника – суб’єкт господарювання – емітент талонів, який не має АЗС у праві власності/оренди/користуванні.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 - суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
У разі, якщо суб’єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками на пальне, без реалізації пального в розумінні п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання талонів (карток), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями суб’єкту господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме. (https://dp.tax.gov.ua/mediaark/news-ark/491049.html).
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Прайм (Prime) з урахуванням вимог тендерної документації щодо місцезнаходження (АЗС в радіусі 35 кілометрів від місцезнаходження Замовника даних торгів.
Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Прайм (Prime) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Але, при цьому такий договір укладений не з приводу зберігання учасником палива на АЗС. Партнерський договір Скаржника з партнером складений у відповідності до статті 712 Цивільного кодексу України, та передбачає обов’язок продавеця (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - мережі АЗС Прайм (Prime) (договір № 702 від 17.05.2024 року):
На умовах Договору № 702 від 17.05.2024 року: 2.1. Відповідно до умов цього Договору Постачальник зобов'язується передавати у власність Покупця через Пункти реалізації ПММ, а Покупець зобов’язується приймати у власність ПММ та оплачувати їх вартість на умовах, передбачених даним Договором.
2.3. Передача ПММ здійснюється шляхом заправки транспортних засобів Покупця через Пункти реалізації, після оплати ПММ відповідно до п. 3.1. Договору на підставі електронних талонів та/або ідентифікації автотранспорту Покупця за свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу.
Передача ПММ Покупцю здійснюється протягом 12 місяців з моменту оплати ПММ. У разі не прийняття ПММ Покупцем більше ніж 12 місяців, Продавець залишає за собою право деактивувати Особистий кабінет Покупця та анулювати особовий рахунок Покупця на ВЕБ-сайті https://dieselmanager.com/, без повернення оплаченої за ПММ грошової суми.
З метою запобігання деактивації Особистого кабінету Покупця, останній має право пройти ідентифікацію до спливу 12 місяців з моменту останньої оплати ПММ.
3.1. Продаж ПММ здійснюється виключно безготівковим розрахунком. Розрахунок за ПММ проводиться Покупцем, шляхом попереднього перерахування грошових коштів на рахунок
Постачальника. Оплата за ПММ проводиться Покупцем в залежності від бажаного обсягу вибірки ПММ на підставі наданого Постачальником Рахунку, відповідно до умов даного Договору. Перерахування грошових коштів Покупцем повинно бути здійснено протягом 1 (одного) банківського дня з моменту отримання Рахунку. За домовленістю Сторін Рахунком може бути передбачений інший строк оплати Товару.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія на оптову торгівлю пальним
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія ІФС (1) (3) (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Відділ освіти, культури, молоді та спорту Затишнянської сільської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Дизельне паливо, код за ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-19-002921-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову що наявності у учасника ліцензії на право зберігання пального.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
275096420a824d4d873ae33f5b2fef71
Заголовок пункту скарги:
Замовник встановив вимогу терміну дії талону, який суперечить умовам документації в частині строку поставки товару:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
В пункті 1.4. Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу терміну дії талону, який суперечить умовам документації в частині строку поставки товару:
«1.4. Паливо відпускається на підставі пред’явлення: або скретч-карток (талонів – дозволів) заявки, або накладної, та/або забірної відомості за підписом визначених осіб (зразки підписів надаються) на отримання палива на власних або орендованих АЗС учасника-переможця торгів або на АЗС партнерів учасника-переможця торгів, що розташовані в радіусі 35 кілометрів від місцезнаходження Замовника даних торгів.
Термін дії талонів (скретч-картки) повинен бути до 31.12.2026 року – подається гарантійний лист погодження з цим.
Варто звернути увагу на той факт, що частиною 4.4. розділу 1 тендерної документації установлено:
строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг до 01.09.2024 року
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів (дозволів), який повинен становити до 31.12.2026 року, та в частині строку дії строку поставки Товару до 01.09.2024 року.
Зазначене свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно до строку поставки Товару та Термінів дії талонів.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів до 31.12.2026 року та строку поставки Товару - до 01.09.2024 року. Бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
«1.4. Паливо відпускається на підставі пред’явлення: або скретч-карток (талонів – дозволів) заявки, або накладної, та/або забірної відомості за підписом визначених осіб (зразки підписів надаються) на отримання палива на власних або орендованих АЗС учасника-переможця торгів або на АЗС партнерів учасника-переможця торгів, що розташовані в радіусі 35 кілометрів від місцезнаходження Замовника даних торгів.
Термін дії талонів (скретч-картки) повинен бути до 31.12.2026 року – подається гарантійний лист погодження з цим.
Варто звернути увагу на той факт, що частиною 4.4. розділу 1 тендерної документації установлено:
строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг до 01.09.2024 року
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів (дозволів), який повинен становити до 31.12.2026 року, та в частині строку дії строку поставки Товару до 01.09.2024 року.
Зазначене свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно до строку поставки Товару та Термінів дії талонів.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів до 31.12.2026 року та строку поставки Товару - до 01.09.2024 року. Бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Відділ освіти, культури, молоді та спорту Затишнянської сільської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Дизельне паливо, код за ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-19-002921-a, зокрема: 1. Узгодити умови документації в частині терміну дії талону та строку поставки товарів.