-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Планшет, ноутбук
Завершена
197 070.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 985.35 UAH
мін. крок: 0.5% або 985.35 UAH
Період оскарження:
18.06.2024 11:28 - 13.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
475e7b2f8de3440a88047a2b6e9ff160
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-18-004131-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
18 червня 2024 року Замовник СЛОБОЖАНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, ЄДРПОУ 04397508 оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-06-18-004131-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: Планшет, ноутбук - код ДК 021:2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина).
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 26 червня 2024 13:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до пункту 3 додатку № 3 до тендерної документації: Для підтвердження відповідності пропозиції учасника процедури закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам до предмета закупівлі, учасник повинен обов’язково надати:
3) Для підтвердження легального походження запропонованого товару Учасник повинен надати Лист-авторизацію на участь в торгах від виробника та/або офіційного представництва виробника на території України та/або офіційного дистриб’ютора (статус офіційного дистриб’ютора повинен бути підтверджений виробником товару). Наданий Учаснику лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, назву товару та його кількість.
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 4131/2024 від «20» червня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір купівлі-продажу).
Для отримання Лист-авторизацію на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 4131 від 20.06.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Планшет Lenovo Tab M10 (3rd Gen) 4/64 WiFi Storm Grey (ZAAE0027UA) у кількості 30 (тридцять) одиниць, Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 1 (одна) одиниця.
Для отримання Лист-авторизацію на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 4131.1 від 20.06.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року – додається), щодо предмету закупівлі: Планшет Lenovo Tab M10 (3rd Gen) 4/64 WiFi Storm Grey (ZAAE0027UA) у кількості 30 (тридцять) одиниць, Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 1 (одна) одиниця.
Для отримання Лист-авторизацію на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 4131.2 від 20.06.2024 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" юр. адреса: 01030, м.Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького,буд.44 код ЄДРПОУ 36469918, яке є офіційним дистриб’ютором комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited, щодо предмету закупівлі: Планшет Lenovo Tab M10 (3rd Gen) 4/64 WiFi Storm Grey (ZAAE0027UA) у кількості 30 (тридцять) одиниць, Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 1 (одна) одиниця.
Варто зазначити, що надання вищенаведених листів ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати листи.
Наявність вимоги про надання вказаних листів значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати листи.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листів є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листів у виробника (представництва) ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданих листів.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листів, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа-авторизації на участь в торгах від виробника та/або офіційного представництва виробника на території України та/або офіційного дистриб’ютора (статус офіційного дистриб’ютора повинен бути підтверджений виробником товару), який повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, назву товару та його кількість, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний листи або зможуть їх отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 4131/2024 від 20.06.2024 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 4131 від 20.06.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 4131.1 від 20.06.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № 4131.2 від 20.06.2024 року на 1 арк.
5. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
6. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови UA-2024-06-18-004131-a.pdf 22.06.2024 20:19
- Скарга на умови UA-2024-06-18-004131-a.docx 22.06.2024 20:19
- ДОГОВІР ПОСТАВКИ 4131.pdf 22.06.2024 20:19
- лист-запит виробник.pdf 22.06.2024 20:19
- лист-запит представника виробника.pdf 22.06.2024 20:19
- лист_запит_дистрибьютора.pdf 22.06.2024 20:20
- лист № б.н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited.pdf 22.06.2024 20:20
- Постанова.pdf 22.06.2024 20:20
- sign.p7s 22.06.2024 20:59
- Рішення від 25.06.2024 №11010.pdf 25.06.2024 17:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.07.2024 №11470.pdf 03.07.2024 12:18
- Рішення від 02.07.2024 №11470.pdf 05.07.2024 17:48
- Відповідь АМКУ.pdf 27.06.2024 16:33
- Відповідь АМКУ2.doc 27.06.2024 16:33
- Протокол.pdf 27.06.2024 16:33
- Перелік змін №1.pdf 08.07.2024 09:23
- Лист АМКУ.pdf 08.07.2024 09:23
- Протокол №122 від 08.07.2024.pdf 08.07.2024 09:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.06.2024 20:57
Дата розгляду скарги:
02.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.06.2024 17:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.07.2024 17:48
Дата виконання рішення Замовником:
08.07.2024 09:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Затвердити нову редакцію тендерної документації на закупівлю «Планшет , ноутбук» ДК 021:2015: 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» за номером ID: у Prozorro UA-2024-06-18-004131-a та перелік змін, що вносяться в окремому документі.
2. Оприлюднити нову редакцію тендерної документації на закупівлю «Планшет , ноутбук» ДК 021:2015: 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)» за номером ID: у Prozorro UA-2024-06-18-004131-a та перелік змін, що вносяться в окремому документі протягом одного дня з дати прийняття даного рішення та продовжити в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
60343494a3fd48a5a94a0811e2a8cbcd
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Опис заперечення:
Тендерна документація містить умови, що обмежують конкуренцію
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
17 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
18 червня 2024 року Замовник СЛОБОЖАНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, ЄДРПОУ 04397508 оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2024-06-18-004131-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: Планшет, ноутбук - код ДК 021:2015: 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина).
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 26 червня 2024 13:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до пункту 3 додатку № 3 до тендерної документації: Для підтвердження відповідності пропозиції учасника процедури закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам до предмета закупівлі, учасник повинен обов’язково надати:
3) Для підтвердження легального походження запропонованого товару Учасник повинен надати Лист-авторизацію на участь в торгах від виробника та/або офіційного представництва виробника на території України та/або офіційного дистриб’ютора (статус офіційного дистриб’ютора повинен бути підтверджений виробником товару). Наданий Учаснику лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, назву товару та його кількість.
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 4131/2024 від «20» червня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір купівлі-продажу).
Для отримання Лист-авторизацію на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 4131 від 20.06.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Планшет Lenovo Tab M10 (3rd Gen) 4/64 WiFi Storm Grey (ZAAE0027UA) у кількості 30 (тридцять) одиниць, Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 1 (одна) одиниця.
Для отримання Лист-авторизацію на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 4131.1 від 20.06.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року – додається), щодо предмету закупівлі: Планшет Lenovo Tab M10 (3rd Gen) 4/64 WiFi Storm Grey (ZAAE0027UA) у кількості 30 (тридцять) одиниць, Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 1 (одна) одиниця.
Для отримання Лист-авторизацію на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 4131.2 від 20.06.2024 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" юр. адреса: 01030, м.Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького,буд.44 код ЄДРПОУ 36469918, яке є офіційним дистриб’ютором комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited, щодо предмету закупівлі: Планшет Lenovo Tab M10 (3rd Gen) 4/64 WiFi Storm Grey (ZAAE0027UA) у кількості 30 (тридцять) одиниць, Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 1 (одна) одиниця.
Варто зазначити, що надання вищенаведених листів ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати листи.
Наявність вимоги про надання вказаних листів значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати листи.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листів є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листів у виробника (представництва) ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданих листів.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листів, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа-авторизації на участь в торгах від виробника та/або офіційного представництва виробника на території України та/або офіційного дистриб’ютора (статус офіційного дистриб’ютора повинен бути підтверджений виробником товару), який повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, назву товару та його кількість, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний листи або зможуть їх отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 4131/2024 від 20.06.2024 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 4131 від 20.06.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 4131.1 від 20.06.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № 4131.2 від 20.06.2024 року на 1 арк.
5. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
6. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 26 червня 2024 13:00.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "2629" (далі - Скаржник), виявив в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме:
Відповідно до пункту 3 додатку № 3 до тендерної документації: Для підтвердження відповідності пропозиції учасника процедури закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам до предмета закупівлі, учасник повинен обов’язково надати:
3) Для підтвердження легального походження запропонованого товару Учасник повинен надати Лист-авторизацію на участь в торгах від виробника та/або офіційного представництва виробника на території України та/або офіційного дистриб’ютора (статус офіційного дистриб’ютора повинен бути підтверджений виробником товару). Наданий Учаснику лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, назву товару та його кількість.
Скаржник закуповує товар не напряму у виробника, а у посередника ФОП Широбокової Н.М. за договором № 4131/2024 від «20» червня 2024 р. (надаємо на підтвердження договір купівлі-продажу).
Для отримання Лист-авторизацію на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 4131 від 20.06.2024 року до компанії Lenovo PC HK Limited, яка є виробника предмету закупівлі: Планшет Lenovo Tab M10 (3rd Gen) 4/64 WiFi Storm Grey (ZAAE0027UA) у кількості 30 (тридцять) одиниць, Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 1 (одна) одиниця.
Для отримання Лист-авторизацію на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 4131.1 від 20.06.2024 року до ТОВ «Леново Юкрейн», яке є офіційним представництвом виробника комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited (підтверджено листом від виробника Lenovo PC HK Limited № б/н від 31.07.2019 року – додається), щодо предмету закупівлі: Планшет Lenovo Tab M10 (3rd Gen) 4/64 WiFi Storm Grey (ZAAE0027UA) у кількості 30 (тридцять) одиниць, Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 1 (одна) одиниця.
Для отримання Лист-авторизацію на участь в торгах ми надіслали лист-запит № 4131.2 від 20.06.2024 року до Товариство з обмеженою відповідальністю "НРП" юр. адреса: 01030, м.Київ, Шевченківський район, вул. Богдана Хмельницького,буд.44 код ЄДРПОУ 36469918, яке є офіційним дистриб’ютором комп’ютерного обладнання компанії Lenovo PC HK Limited, щодо предмету закупівлі: Планшет Lenovo Tab M10 (3rd Gen) 4/64 WiFi Storm Grey (ZAAE0027UA) у кількості 30 (тридцять) одиниць, Ноутбук Lenovo V15 G3 IAP (82TT00KWRA) у кількості 1 (одна) одиниця.
Варто зазначити, що надання вищенаведених листів ніяким чином не підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасниками товару, та не гарантує вчасне та якісне постачання, та ставить учасників торгів в залежність від виробника, під час участі в процедурі закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не можуть надати листи.
Наявність вимоги про надання вказаних листів значно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки переважна кількість потенційних учасників, мають можливість здійснювати постачання предмету закупівлі, однак мають договірні відносини з постачальниками, а не з виробником продукції та не мають змоги отримати листи.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Наше підприємство не є виробником продукції по закупівлі, однак має можливість постачати товар по закупівлі на підставі договору з посередником. Вважаємо, що ці вимоги значно обмежують кількість потенційних учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками/представництвом виробника/філією виробника/дистриб’ютором, а це є суттєвим порушенням законодавства про публічні закупівлі.
З цього приводу існує усталена позиція Антимонопольного комітету України.
По закупівлі UA-2024-02-15-007952-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-15-007952-a) АМК України прийнято рішення №3750-р/пк-пз від 28.02.2024 де зазначено, що «За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або офіційного дистрибутора, або дилера в Україні, запропонованого учасником товару, в якому підтверджується найменування (марка, модель, артикул) та кількість такого товару, номер закупівлі в системі публічних закупівель, назви замовника, повної назви та юридичної адреси учасника (в разі надання учасником листа від офіційного дистрибутора або дилера, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По закупівлі UA-2024-02-19-006082-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-19-006082-a) АМК України прийнято рішення №4116-р/пк-пз від 05.03.2024 року де зазначено, що «За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати авторизаційний лист саме від виробника, офіційного представника виробника або дистриб’ютора, запропонованого Учасником обладнання, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону».
Таким чином, вимога Замовника, щодо надання листів є дискримінаційною вимогою та такою, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, та підлягає негайному усуненню шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
Наше підприємство має можливість постачати предмет закупівлі, який закуповується у постачальників продукції. Неможливість отримання листів у виробника (представництва) ніяким чином не нівелює потенціал ТОВ «2629», яке здатне забезпечити безперебійну поставку замовленого товару так само, як і у разі наявності наданих листів.
Скаржник вважає, що саме на вимогу одного з потенційних учасників процедури закупівлі Замовник зазначив вказані вимоги в тендерній документації.
Замовник жодним чином не може бути впевненим в тому, що у разі відсутності листів, потенційний учасник не зможе виконувати своєчасно та належного рівня поставки замовленої продукції. В той же час, для підтвердження можливості здійснювати поставку товару, Замовник може вимагати від учасників договір з постачальником товару, що забезпечить відсутність дискримінації з цього приводу у закупівлі.
Вимога про надання листа-авторизації на участь в торгах від виробника та/або офіційного представництва виробника на території України та/або офіційного дистриб’ютора (статус офіційного дистриб’ютора повинен бути підтверджений виробником товару), який повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, назву товару та його кількість, розрахована на учасників торгів, які вже мають в наявності вказаний листи або зможуть їх отримати для подання у складі тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Копія договору № 4131/2024 від 20.06.2024 р. на 4 арк.
2. Копія листа № 4131 від 20.06.2024 року на 1 арк.
3. Копія листа № 4131.1 від 20.06.2024 року на 1 арк.
4. Копія листа № 4131.2 від 20.06.2024 року на 1 арк.
5. Копія листа № б/н від 31.07.2019 Lenovo PC HK Limited року на 3 арк.
6. Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на 43 арк.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.