• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Поточний ремонт аварійної будівлі прохідної ботанічного саду ЛНУ ім. Івана Франка на вул. Черемшини, 44 у м. Львові (ДК 021:2015:45450000-6 Інші завершальні роботи)»

Торги відмінено

852 005.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 260.03 UAH
Період оскарження: 17.06.2024 22:16 - 29.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: 0a52fdae4c5e4e44b802dcaeea55ce13
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-17-011842-a.b1
Назва: на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Дата розгляду скарги: 12.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.08.2024 15:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.08.2024 11:25
Дата виконання рішення Замовником: 12.09.2024 16:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету виконано
Автор: Підприємство об'єднання громадян "АРХІБУД" "ГО "ВО СОІУ", Мухіна Маріанна Юріївна +380973224250 arhibud.lviv@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e674259273924171a73b62f88de8eb75
Заголовок пункту скарги: неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 17 червня 2024 р. 2 Львівським національним університетом імені Івана Франка (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення про закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями по предмету: «Поточний ремонт аварійної будівлі прохідної ботанічного саду ЛНУ ім. Івана Франка на вул. Черемшини, 44 у м. Львові (ДК 021:2015:45450000-6 Інші завершальні роботи)».
Згідно умов оголошення щодо проведення закупівлі 02 липня 2024 10:00 завершився кінцевий термін подання тендерних пропозицій.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали 2 учасники:

Учасник Рішення Пропозиція Опубліковано Додатково
Підприємство об'єднання громадян "АРХІБУД" "ГО "ВО СОІУ"
#37894455 Відхилено
765 000,00
UAH з ПДВ 29 липня 2024 22:06 Вимога про усунення невідповідностей
до 09 липня 2024 16:53
Повідомлення

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕХНОЛОГІЇ ІНЖЕНЕРІЇ"
#42406976 Очікує рішення
839 246,40
UAH з ПДВ 29 липня 2024 22:06

По результату проведеного аукціону наша пропозиція була визначена найбільш економічно вигідною.
29 липня 2024 р після тривалого розгляду нашої пропозиції замовником було прийнято рішення про її відхилення.
Вважаємо рішення замовника незаконним та таким, що підлягає скасуванню з наступних підстав:

Нашу тендерну пропозицію було відхилено на підставі підпункту 2 пункту 44 Постанови 1178, а саме: тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
В протоколі уповноваженої особи щодо розгляду тендерних пропозицій без номеру від 29 липня 2024 р. було наведене наступне обґрунтування відхилення пропозиції:
«У складі тендерної пропозиції учасник подав документ 12.1._Договірна ціна.PDF, в якому учасником:
1. Зайво включено до загальної вартості робіт кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Вищезгадані кошти залежать від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі тривалості будівництва. А позаяк термін поточного ремонту не є довгостроковим, то й ризиків та інфляції немає. Зазначені дані не відповідають умовам технічної специфікації та вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що вимагається Замовником».

При розгляді правомірності відхилення нашої пропозиції на вищенаведеній підставі просимо врахувати наступне:
Відповідно до ч.3.1. Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації:
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а саме:
…4) Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація, згідно з Додатком 3 до тендерної документації (переліком, визначеним у Додатку 3 до тендерної документації.)


Згідно ч 6 Розділу ІІІ ТД:
Предмет закупівлі має відповідати вимогам, які визначені у Додатку3 до тендерної документації «Якісні та кількісні характеристики, опис та основні вимоги до предмету закупівлі».
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції:
- довідку у довільній формі, завірена підписом уповноваженої особи, про технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, які передбачають або будуть передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- розрахунок ціни за надані послуги – Договірна ціна
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням будівельного технологічного процесу)
- календарний графік виконання поточного ремонту
- гарантійний лист, в якому учасник гарантує замовнику
надати послуги (замовлені цими торгами) якісно у кількості та терміни встановлені замовником, а також необхідно зазначити що будівельні матеріали та вироби, будуть відповідати вимогам проектів ДБН, ДСТУ та іншим нормативно-правовим актам у сфері будівництва. Гарантійний лист повинен мати посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі
- копію всіх ліцензій з додатками на право займатися відповідною діяльністю, якщо отримання такої ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством що підтверджує можливість виконання робіт у повному обсязі.
Розрахунок ціни тендерної пропозиції
Ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Ціна тендерної пропозиції Учасника означає суму (з урахуванням ПДВ), за яку Учасник зобов’язується виконати всі види робіт, передбачених проектною документацією.
- Учасник визначає вартість робіт, які він пропонує виконати за Договором, з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені (витрати на страхування та інші витрати). До розрахунку ціни входять усі види робіт, у тому числі й ті, які доручатимуться для виконання третім особам. Не врахована Учасником вартість окремих робіт не сплачуються Замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній його ціні тендерної пропозиції.
Підстава для перерахунку договірної ціни повинна бути обґрунтованою та документально підтвердженою. Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
- Учасник відповідає за одержання всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів на роботи, запропоновані на торги та інших документів пов’язаних із поданням ціни тендерної пропозиції та самостійно несе всі витрати за їх отримання.

У Додатку 3 до тендерної документації міститься відомість обсягів робіт на Поточний ремонт аварійної будівлі прохідної ботанічного саду ЛНУ ім. Івана Франка на вул. Черемшини, 44 у м. Львові.

За таких умов, тендерна документація замовника не містить жодних окремих вимог щодо включення чи не включення до складу договірної ціни коштів на покриття ризиків та коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Натомість, тендерна документація містить посилання, що Ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» і включати вартість робіт, які він пропонує виконати за Договором, з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені (витрати на страхування та інші витрати).

Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" затверджено кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.

У складі Пропозиції Скаржника на виконання вимог тендерної документації подано, зокрема:
Файл 12.1._Договірна ціна.PDF, в якому міститься договірна ціна на Поточний ремонт аварійної будівлі прохідної ботанічного саду ЛНУ ім. Івана Франка на вул. Черемшини, 44 у м. Львові, що здійснюється в 2024 роцi (вид договірної ціни – тверда), в якому зазначено, зокрема:
9. Розрахунок N11: Кошти на покриття ризиків – 0,61800 тис. грн
10. Розрахунок N12: Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами – 0,25000 тис. грн;
14. Розрахунок N14: Всього договірна ціна: 765,000 тис. грн;

Щодо включення до складу договірної ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами
Відповідно до "Настанови з визначення вартості будівництва" інвесторська кошторисна документація – сукупність кошторисів, кошторисних розрахунків, відомостей кошторисної вартості пускових комплексів, зведених кошторисних розрахунків вартості об'єкта будівництва або його черг, зведень витрат, пояснювальних записок та відомостей ресурсів, складених на стадії розроблення проектної документації.
Відповідно до пункту 4.41 (з урахуванням внесених змін № 3) розділу IV (Визначення окремих складових вартості об'єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації) "Настанови з визначення вартості будівництва":
"Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися з моменту складання інвесторської кошторисної документації.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у локальних кошторисах (кошторисних розрахунках), та прогнозного зростання їх вартості, яке визначається на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, а під час дії воєнного стану на підставі індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди згідно даних прогнозу основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі.
Розрахований розмір цих коштів за узгодженням із замовником включається до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва".
Разом з тим, предметом закупівлі є не розроблення інвесторської кошторисної документації, а Поточний ремонт аварійної будівлі прохідної ботанічного саду ЛНУ ім. Івана Франка на вул. Черемшини, 44 у м. Львові.
При цьому, відповідно до пункту 5.33 (з урахуванням внесених змін № 3) розділу V [Визначення вартості об'єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)] "Настанови з визначення вартості будівництва": "У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва". Тобто законодавством чітко визначено, що кошти на покриття інфляційних витрат можуть враховуватися, тому чи враховувати чи не враховувати дані витрати вирішує безпосередньо учасник процедури закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, що Документація не містить заборони щодо можливості включення, додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами.
Враховуючи наведене, зокрема, надані Скаржником розрахунки, вважаємо, що Скаржник не порушив умови Документації в частині, у зв'язку з чим був неправомірно відхилений Замовником з наведених вище підстав.
Наведене підтверджується попередньою практикою Комісії, зокрема рішенням від 02.05.2024 № 7867 / UA-2024-01-30-006576-a, рішенням від 23.07.2024 №12618/ UA-2024-06-21-006589-a

Щодо включення до складу договірної ціни коштів на покриття ризиків:
Відповідно до пункту 5.31. КНУ "Настанова з визначення вартості будівництва" передбачено "У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов'язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності об'єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.

Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому:
а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни —не враховується".
Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об'єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт.

Враховуючи наведене, з урахуванням КНУ "Настанова з визначення вартості будівництва", як про цього вимагав Замовник, Скаржник надав у складі Пропозиції кошторисну документацію, що передбачає кошти на покриття ризиків, що повністю відповідає умовам закупівлі та Настанові.
При цьому, у Документації Замовника не вказано, що кошти на покриття ризиків не передбачені та не повинні враховуватись у розрахунку Пропозиції.
Документація не містила окремих вимог щодо обов'язку надання обґрунтовувальних розрахунків, які б підтверджували існування ризиків, пов'язаних з виконанням робіт.\
Враховуючи наведене, Скаржником не порушено вимоги Документації в цій частині.



Наведене підтверджується попередньою практикою Комісії, зокрема рішенням від 02.05.2024 № 7867 / UA-2024-01-30-006576-a, рішенням від 23.07.2024 №12618/ UA-2024-06-21-006589-a

За таких умов, посилання замовника на те, що наша пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації є безпідставним.
Враховуючи наведене, вважаємо, що наша Пропозиція була неправомірно відхилена Замовником з підстав наведених в рішенні замовника.

Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника