-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Добровільне страхування наземного транспорту (КАСКО); 66510000-8 - Страхові послуги (66514110-0 Послуги зі страхування транспортних засобів)
Закупівля здійснюється відповідно до норм постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178
Завершена
497 105.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 4 971.05 UAH
мін. крок: 1% або 4 971.05 UAH
Період оскарження:
17.06.2024 21:09 - 10.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
3a64bb680d604bd986a838668d5e8786
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-17-011768-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- litsenziya-str-nnya-nazemnogo-transportu.pdf 21.06.2024 13:10
- Скарга до АМКУ - ОКП Миколаївоблтеплоенерго.pdf 21.06.2024 13:10
- Договір_Укравтоекспертиза.pdf 21.06.2024 13:10
- Скарга до АМКУ - ОКП Миколаївоблтеплоенерго.docx 21.06.2024 13:10
- Скарга до АМКУ - ОКП Миколаївоблтеплоенерго.pdf.p7s 21.06.2024 13:10
- sign.p7s 21.06.2024 13:12
- Додаток №5.3.doc 24.06.2024 12:03
- Додаток №5.3.doc.asice 24.06.2024 12:03
- Додаток №5 НР.docx (2).asice 24.06.2024 12:03
- Додаток №5.3_Validation_Report.pdf 24.06.2024 12:03
- ТД страхування НР.docx 24.06.2024 12:03
- Додаток №5 НР.docx 24.06.2024 12:03
- Перелік змін.docx 24.06.2024 12:03
- Перелік змін.docx (3).asice 24.06.2024 12:03
- Додаток №5 НР_Validation_Report (2).pdf 24.06.2024 12:03
- ТД страхування НР_Validation_Report.pdf 24.06.2024 12:03
- ТД страхування НР.docx.asice 24.06.2024 12:03
- Перелік змін_Validation_Report (3).pdf 24.06.2024 12:03
- Протокол ВІДПОВІДЬ.docx 24.06.2024 12:03
- Протокол ВІДПОВІДЬ_Validation_Report.pdf 24.06.2024 12:03
- Пр. про внесення змін до ТД.doc 24.06.2024 12:03
- Протокол ВІДПОВІДЬ.docx.asice 24.06.2024 12:03
- Додаток №5 НР.docx 27.06.2024 08:53
- Додаток №5.2.doc 27.06.2024 08:53
- ТД страхування НР.docx 27.06.2024 08:53
- Додаток №5.1.xls 27.06.2024 08:53
- Перелік змін.docx 27.06.2024 08:53
- Додаток №1.docx 27.06.2024 08:53
- Додаток №4.docx 27.06.2024 08:53
- Додаток №3.docx 27.06.2024 08:53
- Протокол ВІДПОВІДЬ.docx 27.06.2024 08:53
- Протокол ВІДПОВІДЬ.docx.doc 27.06.2024 08:53
- Додаток №2.docx 27.06.2024 08:53
- Протокол ВІДПОВІДЬ.docx_Validation_Report.pdf 27.06.2024 08:53
- Протокол ВІДПОВІДЬ.docx.doc.asice 27.06.2024 08:53
- Додаток №5.3.doc 27.06.2024 08:53
- Протокол ВІДПОВІДЬ 2.docx_Validation_Report.pdf 08.07.2024 10:49
- Протокол ВІДПОВІДЬ 2.docx.doc.asice 08.07.2024 10:49
- Протокол ВІДПОВІДЬ 2.docx.doc 08.07.2024 10:49
- рішення від 24.06.2024 № 10904.pdf 24.06.2024 16:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.07.2024 № 11489.pdf 03.07.2024 11:47
- рішення від 02.07.2024 № 11489.pdf 05.07.2024 17:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.06.2024 13:26
Дата розгляду скарги:
02.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.06.2024 16:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.07.2024 17:53
Дата виконання рішення Замовником:
08.07.2024 10:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником внесено у тендерну документацію усі зміни які були передбачені рішенням Антимонопольного комітету України №11489-р/пк-пз від 02.07.2024
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e4b41d1ccb7c4ec1aa3f1de81cc2ce00
Заголовок пункту скарги:
Підпунктами 6, 7 пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, яким повинен відповідати та/або які повинен виконати Учасник, а саме, Учасник повинен надати інформацію в довільній формі про те, що учасник є повним членом МТСБУ та довідку у довільній формі з відомостями (з посиланням на відповідні джерела: сайт http://www.mtsbu.ua/ua/assessment/) щодо оцінки
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо обов’язкової вимоги про повне членство Учасника в МТСБУ (пп.пп. 6, 7 п. 1 роз. ІІІ ТД).
Прийняти участь у закупівлі може виключно той Учасник (страховик), який, зокрема, є повним членом МТСБУ та має оцінку діяльності страховика за останні 3 квартали за 3-бальною шкалою Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) по кожному окремому показнику діяльності страховика як «добра оцінка».
Відповідно до абз. 1 ст. 50 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (далі – Закон України «Про ОСЦПВВНТЗ»), страховики можуть входити до складу МТСБУ як асоційовані та повні його члени.
Згідно п. 51.1 ст. 51 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», страховик має право звернутися до МТСБУ із заявою про набуття членства за умови наявності в нього ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.
Відповідно до п. 39.1. ст. 39 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», МТСБУ є єдиним об’єднанням страховиків, які здійснюють обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за шкоду, заподіяну третім особам. Участь страховиків у МТСБУ є умовою здійснення діяльності щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами.
Отже, членство страховика у МТСБУ є необхідною умовою, виключно, для здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами. На здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, - страховику видається окрема ліцензія на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Між тим, на підставі ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, страховик не може надавати послуги з інших видів страхування, в тому числі і послуг добровільного страхування наземного транспорту (КАСКО), що є предметом цієї закупівлі.
Скаржник не здійснює діяльність у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Тому, апріорі, не має ліцензію з ОСЦПВВНТЗ, не є членом МТСБУ та не може надати довідку із посиланням на відповідні джерела МТСБУ про наявність тих, чи інших оцінок діяльності на веб-сайті МТСБУ.
В той же час, Скаржник має ліцензію на здійснення добровільного страхування наземного транспорту КАСКО (копія надається), та відповідно, - має ліцензоване право і можливість укласти договір добровільного страхування наземного транспорту з подальшим його належним виконанням!
Отже, встановлені Замовником обов’язкові вимоги щодо членства Учасника в МТСБУ, наявності у нього оцінок діяльності від МТСБУ та будь-яких інших взаємозв’язків з МТСБУ є вимогами, які можуть бути встановлені Замовником ВИКЛЮЧНО по закупівлі послуг з ОБОВ'ЯЗКОВОГО виду страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та, відповідно – є дискримінаційними умовами відносно такого виду страхової послуги як ДОБРОВІЛЬНЕ страхування наземного транспорту (КАСКО), на здійснення якого видається інша (окрема) ліцензія!
Для здійснення добровільного страхування наземного транспорту (КАСКО) чинним законодавством не передбачено мати в наявності у страховика ліцензію з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та мати жодних оцінок діяльності страховиків-членів МТСБУ. Тому, Учасник не повинен і не зобов’язаний відповідати наведеним вище вимогам.
Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі і мають бути видалені Замовником.
Прийняти участь у закупівлі може виключно той Учасник (страховик), який, зокрема, є повним членом МТСБУ та має оцінку діяльності страховика за останні 3 квартали за 3-бальною шкалою Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) по кожному окремому показнику діяльності страховика як «добра оцінка».
Відповідно до абз. 1 ст. 50 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (далі – Закон України «Про ОСЦПВВНТЗ»), страховики можуть входити до складу МТСБУ як асоційовані та повні його члени.
Згідно п. 51.1 ст. 51 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», страховик має право звернутися до МТСБУ із заявою про набуття членства за умови наявності в нього ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.
Відповідно до п. 39.1. ст. 39 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», МТСБУ є єдиним об’єднанням страховиків, які здійснюють обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за шкоду, заподіяну третім особам. Участь страховиків у МТСБУ є умовою здійснення діяльності щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами.
Отже, членство страховика у МТСБУ є необхідною умовою, виключно, для здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами. На здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, - страховику видається окрема ліцензія на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Між тим, на підставі ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, страховик не може надавати послуги з інших видів страхування, в тому числі і послуг добровільного страхування наземного транспорту (КАСКО), що є предметом цієї закупівлі.
Скаржник не здійснює діяльність у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Тому, апріорі, не має ліцензію з ОСЦПВВНТЗ, не є членом МТСБУ та не може надати довідку із посиланням на відповідні джерела МТСБУ про наявність тих, чи інших оцінок діяльності на веб-сайті МТСБУ.
В той же час, Скаржник має ліцензію на здійснення добровільного страхування наземного транспорту КАСКО (копія надається), та відповідно, - має ліцензоване право і можливість укласти договір добровільного страхування наземного транспорту з подальшим його належним виконанням!
Отже, встановлені Замовником обов’язкові вимоги щодо членства Учасника в МТСБУ, наявності у нього оцінок діяльності від МТСБУ та будь-яких інших взаємозв’язків з МТСБУ є вимогами, які можуть бути встановлені Замовником ВИКЛЮЧНО по закупівлі послуг з ОБОВ'ЯЗКОВОГО виду страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та, відповідно – є дискримінаційними умовами відносно такого виду страхової послуги як ДОБРОВІЛЬНЕ страхування наземного транспорту (КАСКО), на здійснення якого видається інша (окрема) ліцензія!
Для здійснення добровільного страхування наземного транспорту (КАСКО) чинним законодавством не передбачено мати в наявності у страховика ліцензію з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та мати жодних оцінок діяльності страховиків-членів МТСБУ. Тому, Учасник не повинен і не зобов’язаний відповідати наведеним вище вимогам.
Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі і мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
Копія ліцензії на страхування наземного транспорту
-
Повʼязаний документ:
litsenziya-str-nnya-nazemnogo-transportu.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МИКОЛАЇВОБЛТЕПЛОЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
745be00ac8d74eda99be74f297178c6b
Заголовок пункту скарги:
Підпунктами 10, 11, 12 пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації Замовником регламентовано, що Учасник повинен мати філії/представництва/дирекції у м. Миколаєві Миколаївської області та їх можливості врегульовувати завдані збитки. Додатково, Учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність відділу врегулювання збитків філії учасника в межах міста Миколаєва та можливості виїзду авар
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Щодо обов’язкових вимог про наявність у філій/представництв/дирекцій у м. Миколаєві Миколаївської області (пп.пп. 10, 11, 12 п. 1 розд. ІІІ ТД).
Прийняти участь у закупівлі може виключно той Учасник (страховик), який має філію/представництво/дирекцію у м. Миколаєві Миколаївської області з можливістю врегульовувати завдані збитки.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають філії/представництва/дирекції в м. Миколаєві Миколаївської області, але можуть надавати страхові послуги у м. Миколаєві Миколаївської області, шляхом укладання договорів/угод тощо з підприємствами, які забезпечують надання послуг, у тому числі із виїздом уповноваженої особи на місце ДТП, отриманням документів від страхувальника та потерпілих осіб, надання їм консультацій, огляду ТЗ та місця події, врегулювання страхових подій, тощо, по всій території України (крім тимчасово окупованих територій), в тому числі і у м. Миколаєві Миколаївської області у відповідності до чинного законодавства України.
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Скаржник не має у своєму складі філії/представництва/дирекції в м. Миколаєві Миколаївської області, а тому і не має можливості надати відповідні довідки про наявність у таких філіях/представництвах/дирекціях відділів врегулювання збитків та аварійних комісарів.
Враховуючи те, що Скаржник не має філії/представництва/дирекції в м. Миколаєві Миколаївської області, то дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Скаржник має відповідні договори-доручення, згідно ТОВ «Асистуюча компанія «Укравтоекспертиза» забезпечує надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій, виїзд на місце ДТП, огляд ТЗ та місця події, врегулювання страхових подій, тощо, на всій території України (копія договору № 2020/01/СК від 09.03.2020 р. додається).
Також, зазначаємо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії відкривати філії/представництва/дирекції в тих чи інших регіонах і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори доручення, агентські угоди тощо).
Окремо, Скаржник звертає увагу АМКУ на той факт, що:
- Діяльність аварійних комісарів припинена ще 17.08.2022 р., у зв’язку із втратою чинності Положення про організацію діяльності аварійних комісарів (доказ - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/8-98-%D0%BF#Text);
- Таке визначення як «аварійний комісар» не існує та не знаходить під собою нормативного підґрунтя і є нічим іншим як вигаданим визначенням/терміном Замовника.
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі.
Прийняти участь у закупівлі може виключно той Учасник (страховик), який має філію/представництво/дирекцію у м. Миколаєві Миколаївської області з можливістю врегульовувати завдані збитки.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають філії/представництва/дирекції в м. Миколаєві Миколаївської області, але можуть надавати страхові послуги у м. Миколаєві Миколаївської області, шляхом укладання договорів/угод тощо з підприємствами, які забезпечують надання послуг, у тому числі із виїздом уповноваженої особи на місце ДТП, отриманням документів від страхувальника та потерпілих осіб, надання їм консультацій, огляду ТЗ та місця події, врегулювання страхових подій, тощо, по всій території України (крім тимчасово окупованих територій), в тому числі і у м. Миколаєві Миколаївської області у відповідності до чинного законодавства України.
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Скаржник не має у своєму складі філії/представництва/дирекції в м. Миколаєві Миколаївської області, а тому і не має можливості надати відповідні довідки про наявність у таких філіях/представництвах/дирекціях відділів врегулювання збитків та аварійних комісарів.
Враховуючи те, що Скаржник не має філії/представництва/дирекції в м. Миколаєві Миколаївської області, то дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Скаржник має відповідні договори-доручення, згідно ТОВ «Асистуюча компанія «Укравтоекспертиза» забезпечує надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій, виїзд на місце ДТП, огляд ТЗ та місця події, врегулювання страхових подій, тощо, на всій території України (копія договору № 2020/01/СК від 09.03.2020 р. додається).
Також, зазначаємо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії відкривати філії/представництва/дирекції в тих чи інших регіонах і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори доручення, агентські угоди тощо).
Окремо, Скаржник звертає увагу АМКУ на той факт, що:
- Діяльність аварійних комісарів припинена ще 17.08.2022 р., у зв’язку із втратою чинності Положення про організацію діяльності аварійних комісарів (доказ - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/8-98-%D0%BF#Text);
- Таке визначення як «аварійний комісар» не існує та не знаходить під собою нормативного підґрунтя і є нічим іншим як вигаданим визначенням/терміном Замовника.
Отже, Скаржник вважає, що зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними і такими, що не відповідають діючому законодавству та порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Копія договору № 2020/01/СК від 09.03.2020 р.
-
Повʼязаний документ:
Договір_Укравтоекспертиза.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МИКОЛАЇВОБЛТЕПЛОЕНЕРГО» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству зазначені у тексті цієї скарги