-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з управління медичними та іншими небезпечними відходами, що утворилися в результаті медичної діяльності з наданням відповідного пакування (18 01 03* відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій; 16 12 46* Змішані медичні та фармацевтичні відходи; 20 01 21* Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи)
Інформація, що вимагається част.2 ст.21 Закону України «Про публічні закупівлі», яка не вказана у оголошенні про проведення відкритих торгів, вказана у тендерній документації. Назва послуги номенклатурної позиції предмета закупівлі та код послуги, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Торги відмінено
231 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 159.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 159.50 UAH
Період оскарження:
17.06.2024 15:56 - 31.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Невідповідність тендерної документації вимогам чинного законодавства
Номер:
5279362dd1054bf6aa649e0615c8132c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-17-009583-a.a3
Назва:
Невідповідність тендерної документації вимогам чинного законодавства
Скарга:
Тендерна документація не відповідає вимогам чинного законодавства
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна_документація (1).pdf 11.07.2024 11:39
- Перелік змін до тендерної_документації.pdf 11.07.2024 11:39
- річний план.pdf 11.07.2024 11:39
- скарга тарком екосервіс UA-2024-06-17-009583-a відміна торгів (1).docx 11.07.2024 11:39
- скарга тарком екосервіс UA-2024-06-17-009583-a відміна торгів (1).pdf 11.07.2024 11:39
- sign.p7s 11.07.2024 12:02
- рішення від 15.07.2024 №12121.pdf 15.07.2024 19:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.07.2024 №12633.pdf 24.07.2024 15:27
- рішення від 23.07.2024 №12633.pdf 26.07.2024 13:56
- Пояснення в межах розгляду скарги № UA-2024-06-17-009583-a.a3 ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС.docx 16.07.2024 13:09
- Пояснення в межах розгляду скарги № UA-2024-06-17-а.pdf 16.07.2024 13:09
- Протокол про відміну відкритих торгів.pdf 29.07.2024 14:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.07.2024 14:45
Дата розгляду скарги:
23.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.07.2024 19:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.07.2024 13:59
Дата виконання рішення Замовником:
29.07.2024 15:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
334c568281d74a22bf13b3df301c4d95
Заголовок пункту скарги:
Скарга на невідповідність тендерної документації вимогам чинного законодавства
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Назва предмета закупівлі та перелік послуг, які потрібно надати переможцю процедури закупівлі у плані, в тендерній документації та оголошенні про проведення закупівлі є різними та не співпадають між собою.
Відповідно до ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівля здійснюється відповідно до річного плану. З цього випливає, що назва предмета закупівлі та перелік послуг, які потрібно надати, в плані повинна співпадати із назвою предмета закупівлі та переліком послуг, які потрібно надати в оголошенні про проведення закупівлі та в тендерній документації.
Таким чином, Замовником порушено ст.4 Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідно до ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівля здійснюється відповідно до річного плану. З цього випливає, що назва предмета закупівлі та перелік послуг, які потрібно надати, в плані повинна співпадати із назвою предмета закупівлі та переліком послуг, які потрібно надати в оголошенні про проведення закупівлі та в тендерній документації.
Таким чином, Замовником порушено ст.4 Закону України "Про публічні закупівлі".
×
-
Назва доказу:
Річний план закупівель
-
Повʼязаний документ:
річний план.pdf
-
-
Назва доказу:
Перелік змін до ТД
-
Повʼязаний документ:
Перелік змін до тендерної_документації.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація (первинна)
-
Повʼязаний документ:
Тендерна_документація (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі
×
-
Зобов’язати Замовника, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК №1" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ), відмінити відкриті торги з особливостями UA-2024-06-17-009583-a у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
d0ea9f3d86334f6c946b7e88b6cb552b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-17-009583-a.b2
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір оренди МАН.pdf 21.06.2024 12:59
- Скарга АМКУ Київ Пологовий №1.docx 21.06.2024 12:59
- Пакети Екосінтезполімер 50-100-130мкр.pdf 21.06.2024 12:59
- Dodatok-A-Energo-pryhovana-adresa.pdf 21.06.2024 12:59
- . Договір оренди Мерседес.pdf 21.06.2024 12:59
- A-ENERGO-Nakaz-329-vid-29.03.2024.pdf 21.06.2024 12:59
- 38. Тех паспорт Мерседес.pdf 21.06.2024 12:59
- ТО Мерседес 11.2024.pdf 21.06.2024 12:59
- Витяг Укртрансбезпеки на перевезення.pdf 21.06.2024 12:59
- 37. Тех паспорт МАН.pdf 21.06.2024 12:59
- Тендерна_документація.docx 21.06.2024 12:59
- Пакети Екосінтезполімер 50-100-100мкр.pdf 21.06.2024 12:59
- Співвиконавець.rar 21.06.2024 12:59
- Reyestr_licenziativ_stanom-na-20.06.2024-pryhovano-adresu.xlsx 21.06.2024 12:59
- ТО МАН 23.02.2025.pdf 21.06.2024 12:59
- Роз'яснення Головного Сервісного центру МВС України від 09.05.2024 року.pdf 21.06.2024 12:59
- d531294-20231205.docx 21.06.2024 12:59
- Контейнери 10 л для гострих предметів.pdf 21.06.2024 12:59
- sign.p7s 21.06.2024 13:00
- рішення від 24.06.2024 № 10869.pdf 24.06.2024 16:19
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.07.2024 № 11483.pdf 03.07.2024 12:20
- рішення від 02.07.2024 № 11483.pdf 05.07.2024 17:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.06.2024 13:15
Дата розгляду скарги:
02.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.06.2024 16:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.07.2024 17:22
Дата виконання рішення Замовником:
09.07.2024 12:37
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації шляхом розміщення в електронній системі закупівель нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
14e2afdd87824921bb37f206fe7a5e07
Заголовок пункту скарги:
Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
17.06.2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК №1" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з перевезення та знешкодження органічних медичних відходів хворих та відходів, що утворилися в результаті медичної діяльності (Перевезення та видалення 18 01 03*; 18 01 01* відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій; 16 12 46* Змішані медичні та фармацевтичні відходи) код згідно ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 231 900,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).
Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
-Закону України «Про управління відходами»
- Наказ Міністерства охорони здоров’я України №325 від 08.06.2015 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2022 року № 1602) (далі – Наказ №325 МОЗУ)
- Постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови)
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.
1. Умовами Тендерної документації (далі – Документація) у Додатку 3 п. 4 Замовник вимагає:
«Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері управління відходами зазначеними в тендерній документації (Додаток 2), а саме надати у складі пропозиції наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого наказу із зазначенням виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів.»
Відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 16 Закону Учасники мають право залучати до виконання умов договору співвиконавців\субпідрядників. Встановлюючи вимогу в редакції, а саме «Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері управління відходами зазначеними в тендерній документації (Додаток 4), а саме надати у складі пропозиції наказ про видачу ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого наказу із зазначенням виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів» є дискримінаційним до Учасників процедури, які планують залучати до виконання умов договору співвиконавців/субпідряднків.
Скаржник планує залучити до виконання умов договору співвиконавця у обсязі менше 20% для виконання умов договору про закупівлю в частині: 16 12 46* Змішані медичні та фармацевтичні відходи
Встановлюючи вимогу саме у редакції «Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері управління відходами зазначеними в тендерній документації (Додаток 2), а саме надати у складі пропозиції наказ про видачу ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого наказу із зазначенням виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів.» є дискримінуючою по відношенню до скаржника, та такою що порушує вимоги Закону.
Як доказ, Скаржник надає Комісії на розгляд
- Наказ та Додаток Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України №329 від 29.03.2024 року «Про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО»
- Договір між Скаржником та Співвиконавцем;
- Наказ №301 від 20.03.2024 року та додаток до Наказу Про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами співвиконавця;
2. Відповідно до додатку 3 до Тендерної документації, Замовник зазначає:
Спеціальні вимоги:
№п/п Назва відходів згідно з НАЦІОНАЛЬНИМ ПЕРЕЛІКОМ ВІДХОДІВ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України
від 20 жовтня 2023 р. № 1102 Одиниця виміру (ємність/пакет) Кількість
1. 18 01 03* (Медичні відходи категорії «В») Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій кг. 6300
2. 18 01 01* (Медичні відходи категорії «В») Гострі інструменти ) Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції кг. 480
3 18 01 02* (Медичні відходи категорії «В») Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров'ю та консервовану кров ) кг. 900
4. 16 12 46* (Медичні відходи категорії «С») Змішані медичні та фармацевтичні відходи кг. 50
Всього кг 7 730
Відповідно до п.4 Додатку 3 «Технічні вимоги» Замовник вимагає:
«4. Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері управління відходами зазначеними в тендерній документації (Додаток 1), а саме надати у складі пропозиції наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого наказу із зазначенням виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів.»
Замовник вимагає надання ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами за кодами відходів 18 01 03*, 18 01 01*, 18 01 02 та 16 12 46*.
Відповідно до Постанови від 20 жовтня 2023 р. № 1102 КМУ Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів НЕ існує таких відходів під кодом "18 01 01* (Медичні відходи категорії «В») Гострі інструменти ) Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції та 18 01 02* (Медичні відходи категорії «В») Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров'ю та консервовану кров )
Відповідно до пункту 8 Постанови від 20 жовтня 2023 р. № 1102 КМУ Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів:
8. Коди відходів поділяються на:
1) коди без позначення символом “*” - ідентифікують відходи, що не є небезпечними;
2) коди, позначені символом “*” - ідентифікують небезпечні відходи;
3) дзеркальні коди - два коди для одного і того самого виду відходів, де один із них, позначений символом “*”, визначається як дзеркальний небезпечний, інший код, не позначений символом “*”, визначається як дзеркальний, що не є небезпечним.
Відповідно до цього, Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України не видає ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами на відходи що не є небезпечними, в тому числі на коди 18 01 01* (Медичні відходи категорії «В») Гострі інструменти ) Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції та 18 01 02* (Медичні відходи категорії «В») Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров'ю та консервовану кров )
Жоден суб'єкт господарювання, який на сьогодні має ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами не може надати ліцензію з кодом відходів 18 01 01* (Медичні відходи категорії «В») Гострі інструменти ) Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції та 18 01 02* (Медичні відходи категорії «В») Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров'ю та консервовану кров )
На підтвердження Скаржник надає на розгляд Комісії Реєстр ліцензіатів станом на 20.06.2024 року.
Враховуючи вищенаведене, жоден можливий учасник, в тому числі Скаржник, не зможе прийняти участь у публічній закупівлі, через встановлення неможливих до виконання умов в Документації.
3. Абзацом 6 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник вимагає:
«Довідка в довільній формі про наявність власного або орендованого транспортного засобу, що має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів».
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.
Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:
- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;
- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL
- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);
- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.
Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».
Додатково Скаржник звернувся з зверненням до Головного Сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України (далі- ГСЦ МВС України) для надання роз’яснень щодо необхідності отримання свідоцтва про допущення на транспорті засоби якими користується Скаржник виходячи з переліку небезпечних відходів на які Скаржнику видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У відповіді на звернення ГСЦ МВС України зазначає наступне:
«… Враховуючи вищезазначене, отримання свідоцтв про допущення транспортних засобі до перевезення визначених небезпечних вантажів на транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів, крім транспортних засобів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU не вимагається.»
Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
1. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
2. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
3. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
4. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).
4. Відповідно пункту 1 Додатку 3 Замовник вимагає:
«Виконавець, за графіком, узгодженим Сторонами, приїжджає до Замовника, навантажує самостійно та транспортує небезпечні відходи та забезпечує Замовника необхідною кількістю відповідної первинної та вторинної пакувальної тари. (Надати гарантійний лист).
Первинна пакувальна тара для відходів категорії «В» та «С» згідно вимог тендерної документації, це – ємність або контейнер (стійкий до механічних пошкоджень) призначений для збирання медичних відходів категорії B та С, об’ємом 10 л, з маркуванням;
Вторинна пакувальна тара для відходів категорії «В» згідно вимог тендерної документації це – спеціальні непроникні та міцні поліетиленові одноразові мішки або пакети для збирання медичних відходів категорії В розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною не менше 100 мкм, з маркуванням)
Для підтвердження наявності в Учасника первинного та вторинного паковання (тари), що відповідає вимогам до паковання (тари) згідно тендерної документації, Учасником у складі тендерної пропозиції надаються:
- сертифікати відповідності паковання (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації);
- декларації постачальника про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, згідно Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами)).
- видаткова(і) накладна(і) на пакування (тару), відповідність якого підтверджується вищезазначеними сертифікатами та деклараціями.»
Згідно Наказу №325 МОЗ «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» Розділ III. Загальні вимоги до організації системи поводження з відходами: 9. Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням. Згідно Постанови КМУ №289 від 24.12.2004 року Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, - виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Згідно зазначених вимог законодавством не передбачено обов’язку для виробників паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання мати саме сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації).
Згідно п.1.1. Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами) Дія Технічного регламенту поширюється на уповноважені органи із сертифікації, вимоги до яких визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері".
Однак Постанова КМУ від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері" втратила чинність згідно Постанови КМУ від 24 січня 2007 р. N 59.
Згідно п.7.1.2 Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами): Уповноважений орган проводить за вибором виробника дослідження і випробування продукції із застосуванням статистичних методів. Статистична перевірка проводиться у такому порядку: в) у разі якщо партія продукції відповідає встановленим вимогам, уповноважений орган проставляє або дає розпорядження виробнику щодо нанесення свого ідентифікаційного номера на кожний виріб з цієї партії, ярлик або супроводжувальну документацію і видає сертифікат відповідності на підставі проведених випробувань. Усі вироби з такої партії можуть бути розміщені на ринку, крім тих відібраних виробів, що не відповідають установленим вимогам.
Згідно перелічених вище нормативно-правових актів, законодавство не встановлює вимог до уповноважених органів із сертифікації у зв’язку з втратою чинності Постанови КМУ від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері.
Згідно перелічених вище нормативно-правових актів законодавство не встановлює обов’язку підприємствам отримувати, як зазначив Замовник в тендерній документації сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації), у зв’язку з втратою чинності законодавчого регулювання та відсутністю обов’язку проведення сертифікації пакування (тари), відповідно до вимог тендерної документації.
Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності » не визначено норм щодо здійснення такої сертифікації в обов'язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов'язковою ще з 1 січня 2018 року.
За таких обставин участь в процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники які мають саме сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації).
В той час як законодавством передбачено що виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії:
- сертифікат якості пакування (тари) (виданий виробником);
- декларацію постачальника про відповідність пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами).
- видаткову накладну на пакування (тару).
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,
В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
-Закону України «Про управління відходами»
- Наказ Міністерства охорони здоров’я України №325 від 08.06.2015 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2022 року № 1602) (далі – Наказ №325 МОЗУ)
- Постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови)
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.
1. Умовами Тендерної документації (далі – Документація) у Додатку 3 п. 4 Замовник вимагає:
«Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері управління відходами зазначеними в тендерній документації (Додаток 2), а саме надати у складі пропозиції наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого наказу із зазначенням виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів.»
Відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 16 Закону Учасники мають право залучати до виконання умов договору співвиконавців\субпідрядників. Встановлюючи вимогу в редакції, а саме «Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері управління відходами зазначеними в тендерній документації (Додаток 4), а саме надати у складі пропозиції наказ про видачу ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого наказу із зазначенням виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів» є дискримінаційним до Учасників процедури, які планують залучати до виконання умов договору співвиконавців/субпідряднків.
Скаржник планує залучити до виконання умов договору співвиконавця у обсязі менше 20% для виконання умов договору про закупівлю в частині: 16 12 46* Змішані медичні та фармацевтичні відходи
Встановлюючи вимогу саме у редакції «Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері управління відходами зазначеними в тендерній документації (Додаток 2), а саме надати у складі пропозиції наказ про видачу ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого наказу із зазначенням виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів.» є дискримінуючою по відношенню до скаржника, та такою що порушує вимоги Закону.
Як доказ, Скаржник надає Комісії на розгляд
- Наказ та Додаток Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України №329 від 29.03.2024 року «Про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО»
- Договір між Скаржником та Співвиконавцем;
- Наказ №301 від 20.03.2024 року та додаток до Наказу Про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами співвиконавця;
2. Відповідно до додатку 3 до Тендерної документації, Замовник зазначає:
Спеціальні вимоги:
№п/п Назва відходів згідно з НАЦІОНАЛЬНИМ ПЕРЕЛІКОМ ВІДХОДІВ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України
від 20 жовтня 2023 р. № 1102 Одиниця виміру (ємність/пакет) Кількість
1. 18 01 03* (Медичні відходи категорії «В») Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій кг. 6300
2. 18 01 01* (Медичні відходи категорії «В») Гострі інструменти ) Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції кг. 480
3 18 01 02* (Медичні відходи категорії «В») Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров'ю та консервовану кров ) кг. 900
4. 16 12 46* (Медичні відходи категорії «С») Змішані медичні та фармацевтичні відходи кг. 50
Всього кг 7 730
Відповідно до п.4 Додатку 3 «Технічні вимоги» Замовник вимагає:
«4. Учасник повинен мати право на провадження діяльності у сфері управління відходами зазначеними в тендерній документації (Додаток 1), а саме надати у складі пропозиції наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого наказу із зазначенням виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів.»
Замовник вимагає надання ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами за кодами відходів 18 01 03*, 18 01 01*, 18 01 02 та 16 12 46*.
Відповідно до Постанови від 20 жовтня 2023 р. № 1102 КМУ Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів НЕ існує таких відходів під кодом "18 01 01* (Медичні відходи категорії «В») Гострі інструменти ) Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції та 18 01 02* (Медичні відходи категорії «В») Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров'ю та консервовану кров )
Відповідно до пункту 8 Постанови від 20 жовтня 2023 р. № 1102 КМУ Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів:
8. Коди відходів поділяються на:
1) коди без позначення символом “*” - ідентифікують відходи, що не є небезпечними;
2) коди, позначені символом “*” - ідентифікують небезпечні відходи;
3) дзеркальні коди - два коди для одного і того самого виду відходів, де один із них, позначений символом “*”, визначається як дзеркальний небезпечний, інший код, не позначений символом “*”, визначається як дзеркальний, що не є небезпечним.
Відповідно до цього, Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України не видає ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами на відходи що не є небезпечними, в тому числі на коди 18 01 01* (Медичні відходи категорії «В») Гострі інструменти ) Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції та 18 01 02* (Медичні відходи категорії «В») Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров'ю та консервовану кров )
Жоден суб'єкт господарювання, який на сьогодні має ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами не може надати ліцензію з кодом відходів 18 01 01* (Медичні відходи категорії «В») Гострі інструменти ) Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції та 18 01 02* (Медичні відходи категорії «В») Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров'ю та консервовану кров )
На підтвердження Скаржник надає на розгляд Комісії Реєстр ліцензіатів станом на 20.06.2024 року.
Враховуючи вищенаведене, жоден можливий учасник, в тому числі Скаржник, не зможе прийняти участь у публічній закупівлі, через встановлення неможливих до виконання умов в Документації.
3. Абзацом 6 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник вимагає:
«Довідка в довільній формі про наявність власного або орендованого транспортного засобу, що має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів».
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.
Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:
- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;
- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL
- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);
- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.
Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».
Додатково Скаржник звернувся з зверненням до Головного Сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України (далі- ГСЦ МВС України) для надання роз’яснень щодо необхідності отримання свідоцтва про допущення на транспорті засоби якими користується Скаржник виходячи з переліку небезпечних відходів на які Скаржнику видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У відповіді на звернення ГСЦ МВС України зазначає наступне:
«… Враховуючи вищезазначене, отримання свідоцтв про допущення транспортних засобі до перевезення визначених небезпечних вантажів на транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів, крім транспортних засобів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU не вимагається.»
Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.
Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
1. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
2. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
3. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
4. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).
4. Відповідно пункту 1 Додатку 3 Замовник вимагає:
«Виконавець, за графіком, узгодженим Сторонами, приїжджає до Замовника, навантажує самостійно та транспортує небезпечні відходи та забезпечує Замовника необхідною кількістю відповідної первинної та вторинної пакувальної тари. (Надати гарантійний лист).
Первинна пакувальна тара для відходів категорії «В» та «С» згідно вимог тендерної документації, це – ємність або контейнер (стійкий до механічних пошкоджень) призначений для збирання медичних відходів категорії B та С, об’ємом 10 л, з маркуванням;
Вторинна пакувальна тара для відходів категорії «В» згідно вимог тендерної документації це – спеціальні непроникні та міцні поліетиленові одноразові мішки або пакети для збирання медичних відходів категорії В розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною не менше 100 мкм, з маркуванням)
Для підтвердження наявності в Учасника первинного та вторинного паковання (тари), що відповідає вимогам до паковання (тари) згідно тендерної документації, Учасником у складі тендерної пропозиції надаються:
- сертифікати відповідності паковання (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації);
- декларації постачальника про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, згідно Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами)).
- видаткова(і) накладна(і) на пакування (тару), відповідність якого підтверджується вищезазначеними сертифікатами та деклараціями.»
Згідно Наказу №325 МОЗ «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» Розділ III. Загальні вимоги до організації системи поводження з відходами: 9. Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням. Згідно Постанови КМУ №289 від 24.12.2004 року Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, - виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Згідно зазначених вимог законодавством не передбачено обов’язку для виробників паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання мати саме сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації).
Згідно п.1.1. Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами) Дія Технічного регламенту поширюється на уповноважені органи із сертифікації, вимоги до яких визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері".
Однак Постанова КМУ від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері" втратила чинність згідно Постанови КМУ від 24 січня 2007 р. N 59.
Згідно п.7.1.2 Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами): Уповноважений орган проводить за вибором виробника дослідження і випробування продукції із застосуванням статистичних методів. Статистична перевірка проводиться у такому порядку: в) у разі якщо партія продукції відповідає встановленим вимогам, уповноважений орган проставляє або дає розпорядження виробнику щодо нанесення свого ідентифікаційного номера на кожний виріб з цієї партії, ярлик або супроводжувальну документацію і видає сертифікат відповідності на підставі проведених випробувань. Усі вироби з такої партії можуть бути розміщені на ринку, крім тих відібраних виробів, що не відповідають установленим вимогам.
Згідно перелічених вище нормативно-правових актів, законодавство не встановлює вимог до уповноважених органів із сертифікації у зв’язку з втратою чинності Постанови КМУ від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері.
Згідно перелічених вище нормативно-правових актів законодавство не встановлює обов’язку підприємствам отримувати, як зазначив Замовник в тендерній документації сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації), у зв’язку з втратою чинності законодавчого регулювання та відсутністю обов’язку проведення сертифікації пакування (тари), відповідно до вимог тендерної документації.
Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності » не визначено норм щодо здійснення такої сертифікації в обов'язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов'язковою ще з 1 січня 2018 року.
За таких обставин участь в процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники які мають саме сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації).
В той час як законодавством передбачено що виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії:
- сертифікат якості пакування (тари) (виданий виробником);
- декларацію постачальника про відповідність пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами).
- видаткову накладну на пакування (тару).
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,
В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.
З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
×
-
Назва доказу:
Докази
-
Повʼязаний документ:
A-ENERGO-Nakaz-329-vid-29.03.2024.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти до розгляду дану скаргу та задовільнити її. 2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель, в діях КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК №1" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ. 3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК №1" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) внести зміни до умов тендерної документації.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
2dfdce38c7b345c890e11f692bb27db6
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-17-009583-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток_проект договору.docx 20.06.2024 21:36
- Докази.pdf 20.06.2024 21:36
- Скарга текст.docx 20.06.2024 21:36
- Скарга текст.pdf.p7s 20.06.2024 21:36
- Скарга текст.pdf 20.06.2024 21:36
- Тендерна_документація.docx 20.06.2024 21:36
- sign.p7s 20.06.2024 21:36
- рішення від 24.06.2024 № 10889.pdf 24.06.2024 16:36
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.07.2024 № 11480.pdf 03.07.2024 12:27
- рішення від 02.07.2024 № 11480.pdf 05.07.2024 17:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.06.2024 22:02
Дата розгляду скарги:
02.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.06.2024 16:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.07.2024 17:24
Дата виконання рішення Замовником:
09.07.2024 12:36
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації шляхом розміщення в електронній системі закупівель нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6147f2140a184275917d09b4cf6c722a
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
17.06.2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК №1" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: « Послуги з перевезення та знешкодження органічних медичних відходів хворих та відходів, що утворилися в результаті медичної діяльності (Перевезення та видалення 18 01 03*; 18 01 01* відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій; 16 12 46* Змішані медичні та фармацевтичні відходи)» з очікуваною вартістю 231 900 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи 17.06.2024 №40, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги. Що обмежує участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в процедурі закупівлі
1 п.1 технічних вимог Додатку № 3 до тендерної документації Виконавець, за графіком, узгодженим Сторонами, приїжджає до Замовника, навантажує самостійно та транспортує небезпечні відходи та забезпечує Замовника необхідною кількістю відповідної первинної та вторинної пакувальної тари. (Надати гарантійний лист).
Первинна пакувальна тара для відходів категорії «В» та «С» згідно вимог тендерної документації, це – ємність або контейнер (стійкий до механічних пошкоджень) призначений для збирання медичних відходів категорії B та С, об’ємом 10 л, з маркуванням;
Вторинна пакувальна тара для відходів категорії «В» згідно вимог тендерної документації це – спеціальні непроникні та міцні поліетиленові одноразові мішки або пакети для збирання медичних відходів категорії В розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною не менше 100 мкм, з маркуванням)
Для підтвердження наявності в Учасника первинного та вторинного паковання (тари), що відповідає вимогам до паковання (тари) згідно тендерної документації, Учасником у складі тендерної пропозиції надаються:
- сертифікати відповідності паковання (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації);
- декларації постачальника про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, згідно Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами)).
- видаткова(і) накладна(і) на пакування (тару), відповідність якого підтверджується вищезазначеними сертифікатами та деклараціями. Згідно Наказу №325 МОЗ «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» Розділ III. Загальні вимоги до організації системи поводження з відходами: 9. Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням. Згідно Постанови КМУ №289 від 24.12.2004 року Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, - виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Згідно зазначених вимог законодавством не передбачено обов’язку для виробників паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання мати саме сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації).
Згідно п.1.1. Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами) Дія Технічного регламенту поширюється на уповноважені органи із сертифікації, вимоги до яких визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері".
Однак Постанова КМУ від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері" втратила чинність згідно Постанови КМУ від 24 січня 2007 р. N 59.
Згідно п.7.1.2 Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами): Уповноважений орган проводить за вибором виробника дослідження і випробування продукції із застосуванням статистичних методів. Статистична перевірка проводиться у такому порядку: в) у разі якщо партія продукції відповідає встановленим вимогам, уповноважений орган проставляє або дає розпорядження виробнику щодо нанесення свого ідентифікаційного номера на кожний виріб з цієї партії, ярлик або супроводжувальну документацію і видає сертифікат відповідності на підставі проведених випробувань. Усі вироби з такої партії можуть бути розміщені на ринку, крім тих відібраних виробів, що не відповідають установленим вимогам.
Згідно перелічених вище нормативно-правових актів, законодавство не встановлює вимог до уповноважених органів із сертифікації у зв’язку з втратою чинності Постанови КМУ від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері.
Згідно перелічених вище нормативно-правових актів законодавство не встановлює обов’язку підприємствам отримувати, як зазначив Замовник в тендерній документації сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації), у зв’язку з втратою чинності законодавчого регулювання та відсутністю обов’язку проведення сертифікації пакування (тари), відповідно до вимог тендерної документації.
Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності » не визначено норм щодо здійснення такої сертифікації в обов'язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов'язковою ще з 1 січня 2018 року.
За таких обставин участь в процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники які мають саме сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації).
В той час як законодавством передбачено що виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії:
- сертифікат якості пакування (тари) (виданий виробником);
- декларацію постачальника про відповідність пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами).
- видаткову накладну на пакування (тару).
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи 17.06.2024 №40, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги. Що обмежує участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в процедурі закупівлі
1 п.1 технічних вимог Додатку № 3 до тендерної документації Виконавець, за графіком, узгодженим Сторонами, приїжджає до Замовника, навантажує самостійно та транспортує небезпечні відходи та забезпечує Замовника необхідною кількістю відповідної первинної та вторинної пакувальної тари. (Надати гарантійний лист).
Первинна пакувальна тара для відходів категорії «В» та «С» згідно вимог тендерної документації, це – ємність або контейнер (стійкий до механічних пошкоджень) призначений для збирання медичних відходів категорії B та С, об’ємом 10 л, з маркуванням;
Вторинна пакувальна тара для відходів категорії «В» згідно вимог тендерної документації це – спеціальні непроникні та міцні поліетиленові одноразові мішки або пакети для збирання медичних відходів категорії В розміром 500 x 1000 мм, об’ємом не менше 50 л, товщиною не менше 100 мкм, з маркуванням)
Для підтвердження наявності в Учасника первинного та вторинного паковання (тари), що відповідає вимогам до паковання (тари) згідно тендерної документації, Учасником у складі тендерної пропозиції надаються:
- сертифікати відповідності паковання (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації);
- декларації постачальника про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, згідно Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами)).
- видаткова(і) накладна(і) на пакування (тару), відповідність якого підтверджується вищезазначеними сертифікатами та деклараціями. Згідно Наказу №325 МОЗ «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» Розділ III. Загальні вимоги до організації системи поводження з відходами: 9. Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням. Згідно Постанови КМУ №289 від 24.12.2004 року Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, - виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Згідно зазначених вимог законодавством не передбачено обов’язку для виробників паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання мати саме сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації).
Згідно п.1.1. Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами) Дія Технічного регламенту поширюється на уповноважені органи із сертифікації, вимоги до яких визначені постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері".
Однак Постанова КМУ від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері" втратила чинність згідно Постанови КМУ від 24 січня 2007 р. N 59.
Згідно п.7.1.2 Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами): Уповноважений орган проводить за вибором виробника дослідження і випробування продукції із застосуванням статистичних методів. Статистична перевірка проводиться у такому порядку: в) у разі якщо партія продукції відповідає встановленим вимогам, уповноважений орган проставляє або дає розпорядження виробнику щодо нанесення свого ідентифікаційного номера на кожний виріб з цієї партії, ярлик або супроводжувальну документацію і видає сертифікат відповідності на підставі проведених випробувань. Усі вироби з такої партії можуть бути розміщені на ринку, крім тих відібраних виробів, що не відповідають установленим вимогам.
Згідно перелічених вище нормативно-правових актів, законодавство не встановлює вимог до уповноважених органів із сертифікації у зв’язку з втратою чинності Постанови КМУ від 28 березня 2002 року N 376 ( 376-2002-п ) "Про затвердження Порядку надання органам із сертифікації повноважень на проведення робіт з підтвердження відповідності у законодавчо регульованій сфері.
Згідно перелічених вище нормативно-правових актів законодавство не встановлює обов’язку підприємствам отримувати, як зазначив Замовник в тендерній документації сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації), у зв’язку з втратою чинності законодавчого регулювання та відсутністю обов’язку проведення сертифікації пакування (тари), відповідно до вимог тендерної документації.
Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності » не визначено норм щодо здійснення такої сертифікації в обов'язковому порядку. Загалом сертифікація в Україні не є обов'язковою ще з 1 січня 2018 року.
За таких обставин участь в процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники які мають саме сертифікат відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації).
В той час як законодавством передбачено що виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії:
- сертифікат якості пакування (тари) (виданий виробником);
- декларацію постачальника про відповідність пакування (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів пакування, затверджених Наказом Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289, зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами).
- видаткову накладну на пакування (тару).
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Доказ
-
Повʼязаний документ:
Докази.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації