-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 44220000-8 Столярні вироби (Металопластикові вікна з монтажем та демонтажем)
Категорія Замовника - відповідно до пункту 3 частини 1 статті 2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Місцезнаходження: 30000, Україна, Хмельницька область, м. Славута, вул. Ярослава Мудрого, 29 "г".
Завершена
200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
17.06.2024 15:53 - 06.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга заміри
Номер:
90cd8acbc10349f199949c86a96232ed
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-17-009554-a.b1
Назва:
Скарга заміри
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ.pdf 21.06.2024 20:32
- Скарга до АМКУ.docx 21.06.2024 20:33
- Скарга до АМКУ.pdf.p7s 21.06.2024 20:33
- sign.p7s 21.06.2024 20:35
- рішення від 25.06.2024 № 10970.pdf 25.06.2024 17:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.07.2024 № 11537.pdf 04.07.2024 14:33
- рішення від 03.07.2024 № 11537.pdf 08.07.2024 16:42
- Пояснення щодо скарги UA-2024-06-17-009554-a.b1 27.06.2024 09:50
- Пояснення щодо скарги UA-2024-06-17-009554-a.b1 27.06.2024 09:50
- Лист 04.07.2024 16:02
- Перелік змін 04.07.2024 16:02
- Тендерна документація (нова редакція) 04.07.2024 16:02
- Технічні характеристики (нова редакція) 04.07.2024 16:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.06.2024 20:41
Дата розгляду скарги:
03.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.06.2024 17:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.07.2024 16:42
Дата виконання рішення Замовником:
09.07.2024 16:19
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З Рішенням Антимонопольного комітету України ознайомлені та погоджуємось
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e6805da766cc44bfb3e9c823af1e659e
Заголовок пункту скарги:
докази підтверджують що в діях замовника вбачаються порушення вимог Закону і Особливостей, а саме зловживання своїми правами і обов’язками
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
17.06.2024 року Комунальне підприємство «Славутська міська лікарня ім. Ф.М. Михайлова» Славутської міської ради (далі - Замовник) в системі електронних торгів оприлюднив оголошення № UA-2024-06-17-009554-a про проведення процедури відкриті торги з особливостями ДК 021:2015: 44220000-8 Столярні вироби (Металопластикові вікна з монтажем та демонтажем) із загальною очікуваною вартістю 200 000 грн з ПДВ.
В додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» Замовник зазначив:
Учасник повинен провести контрольні заміри для вікон на об’єкті Замовника та на підтвердження огляду місця Учасник повинен надати Акт обстеження об’єкта за підписами відповідальної особи Замовника та відповідальної особи Учасника про здійснення огляду та контрольних замірів.
Вивчивши тендерну документацію Замовника та умови і вимоги до неї, Скаржник прийшов до висновку про наявність порушень з боку Замовника, а саме у вищевказаній нормі додатку 2 до тендерної документації містяться дискримінаційні умови і вимоги, якими штучно обмежується конкуренція серед потенційних учасників даної закупівлі, а отже наявне порушення принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням, закріплених статтею 5 Закону № 922-VIII.
Зокрема, встановлюючи відповідну вимогу щодо надання Акту обстеження об’єкта, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері фактично необхідно отримувати Акт обстеження об’єкту за підписом уповноваженої особи Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником такої дискримінаційної вимоги є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII, адже за таких умов та з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник за надуманих приводів може не підписати вищевказаний Акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції.
Підтвердженням цьому є наступна ситуація, яка відбувалась у закупівлі UA-2023-07-03-010801-a..
Учасник неодноразово намагається отримати від Замовника Акт обстеження об’єкта, однак під час телефонних розмов щоразу виникають складнощі різного характеру зі сторони Замовника (наприклад, просять зателефонувати пізніше; пояснюють, що необхідно зібрати відповідну комісію, що є неможливим, оскільки не всі учасники даної комісії є на місці тощо). Відмовляються отримувати і підписувати Акт обстеження об’єкта аргументуючи це малою кількістю учасників. Фактично змушують учасника направити Акт обстеження об’єкта поштою чи передати через канцелярію установи. По отриманню Акту обстеження об’єкта затримують його підписання чи вчасне направлення учаснику. Тобто постійно відбувається зі сторони Замовника маніпулювання ситуацією, метою якої є не підписати (не надати) потенційним учасникам, зокрема Скаржнику, Акт обстеження об’єкта.
Також не виключено, що учасник який пов'язаний із Замовником, буде підписувати такий Акт в самий останній момент перед закінченням подання тендерних пропозицій, і таким чином буде знати скільки і які конкретно потенційні учасники здійснили виїзд на об’єкт Замовника для проведення замірів, визначення обсягу. Таким чином, останній учасник знаходиться не в рівнозначних умовах з іншими учасниками, які обстежували об’єкт перед ним. А у випадку коли для участі в закупівлі подає тендерну пропозицію тільки один учасник, він може знаючи про відсутність інших учасників, подає тендерну пропозицію з цінову пропозицією, яка дорівнює або максимально наближена до очікуваної вартості замовника. У такому разі не може йти мова про такий принцип здійснення закупівель як максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Про те що надання акту обстеження об’єкту, який підтверджує здійснення виїзду Учасника на об’єкт Замовника для проведення замірів, визначення обсягу, виду і етапів виконання необхідних робіт, з зазначенням оптимальної ціни для повного виконання робіт, є порушенням принципів Закону № 922-VIII, орган оскарження Антимонопольного комітету України зазначила це у рішеннях за №10669-р/пк-пз від 29.05.2020 в закупівлі UA-2020-05-06-000306-c, № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021 у закупівлі UA-2021-02-22-003442-a, №8708-р/пк-пз від 14.06.2023 у закупівлі UA-2023-05-24-013472-a та інших.
Замовник на питання одного з потенційних учасників, надав відповідь про те що акт обстеження для проведення контрольних замірів вікон передбачений для того щоб потенційні учасники змогли провести контрольні заміри, так як інформації наведеної в Додатку 2 до тендерної документації може виявитися недостатньо для формування цінової пропозиції учасника та недопущення придбання замовником товарів, які в подальшому може виявитися не тих розмірів. Враховуючи нинішню ситуацію в країні, наше підприємство не має можливості прийняти працівника відповідної кваліфікації на роботу.
Однак таким чином Замовник перекладає тягар складання тендерної документації, а зокрема технічної специфікації, із самого себе на учасників, що не передбачено Законом № 922-VIII та Особливостями. Нагадаємо, що предметом закупівлі є столярні вироби (Металопластикові вікна з монтажем та демонтажем), а не надання послуг з технічного визначення розмірів, чи послуг з проектування монтажу та демонтажу. У цій Закупівлі Замовник має надати розміри (що він і зробив в Додатку 2) а учасник (переможець) виготовити за отриманими розмірами вікна, демонтувати старі і змонтувати ново виготовлені вікна за розмірами Замовника.
Відповідно до роз’яснення наведеного в Законі № 922-VIII:
22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
33) технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги;
Відповідно до п. 15 Особливостей (ПКМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 ), предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Якщо Замовник допускає, що інформації наведеної в Додатку 2 до тендерної документації може виявитися недостатньо для формування цінової пропозиції учасника та допускає придбання замовником товарів, які в подальшому може виявитися не тих розмірів, це означає що замовник не визначив належним чином предмет закупівлі і на необхідному рівні не розробив технічну специфікацію. Таким чином іншими словами Замовник не знає, що купує. Такі дії Замовник прямо суперечать вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей.
Більш того, Замовник зазначає що не хоче допустити «придбання замовником товарів, які в подальшому може виявитися не тих розмірів. Враховуючи нинішню ситуацію в країні, наше підприємство не має можливості прийняти працівника відповідної кваліфікації на роботу.». У такому разі Замовник повинен укласти відповідний договір з проектною організацією, яка буде в подальшому відповідальна за зняття розмірів.
Однак виникає питання, яким чином Замовник визначив (заміряв) розміри наступних конструкцій, зазначених в Додатку 2 до тендерної документації: віконний блок - 1150 x 1070 – 2 шт, віконний блок - 1330 x 2020 – 6 шт, віконний блок - 1940 x 1960– 6 шт, віконний блок - 1360 x 1960– 1 шт, віконний блок - 1900 x 1880– 1 шт, віконний блок - 1900 x 1830– 1 шт, при тому, що в Замовника нібито не має можливості прийняти працівника відповідної кваліфікації на роботу.
Таким чином Замовник сам собі протирічить, і певно у нього є якась особа, яка заміряла розміри вікон, порахувала їх кількість і ще й накреслила вікна за допомогою ПЕОМ із зазначенням їх розмірів до міліметрів, а також має певні спеціальні фахові навики оскільки зазначила характеристики на кресленнях -формулу скління (4-14аг-4-14аг-4і), ще й розрахувала очікувану вартість такої закупівлі, на що пересічний громадянин не здатний.
На підставі вище викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та встановлена умова, яка містить дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників.
Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
На підставі викладеного просимо Шановну Комісію розглянути питання щодо внесення змін до додатку 2 тендерної документації, а саме в частині надання акту обстеження та зобов’язати Замовника внести зміни шляхом видалення з тендерної документації вимоги: «Учасник повинен провести контрольні заміри для вікон на об’єкті Замовника та на підтвердження огляду місця Учасник повинен надати Акт обстеження об’єкта за підписами відповідальної особи Замовника та відповідальної особи Учасника про здійснення огляду та контрольних замірів»
Таким чином, встановлюючи вищевказані дискримінаційні вимоги, Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, зокрема право на доступ до інформації, право бути учасником і визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право як суб’єкт господарювання отримати замовлення за бюджетні кошти і надати послуги, право отримання прибутку, доходів, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене, право на підприємницьку діяльність, передбачене ст. 42 Конституції України, право на працю, передбачене ст. 43 Конституції України (кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.)
Скаржник є потенційним учасником закупівлі. Відомості щодо участі і перемог скаржника у закупівлях містяться в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі UA-2024-06-17-009554-a внести в тендерну документацію відповідні зміни наведені в мотивувальній частині скарги.
Керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
В додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» Замовник зазначив:
Учасник повинен провести контрольні заміри для вікон на об’єкті Замовника та на підтвердження огляду місця Учасник повинен надати Акт обстеження об’єкта за підписами відповідальної особи Замовника та відповідальної особи Учасника про здійснення огляду та контрольних замірів.
Вивчивши тендерну документацію Замовника та умови і вимоги до неї, Скаржник прийшов до висновку про наявність порушень з боку Замовника, а саме у вищевказаній нормі додатку 2 до тендерної документації містяться дискримінаційні умови і вимоги, якими штучно обмежується конкуренція серед потенційних учасників даної закупівлі, а отже наявне порушення принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням, закріплених статтею 5 Закону № 922-VIII.
Зокрема, встановлюючи відповідну вимогу щодо надання Акту обстеження об’єкта, Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері фактично необхідно отримувати Акт обстеження об’єкту за підписом уповноваженої особи Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником такої дискримінаційної вимоги є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII, адже за таких умов та з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Скаржника, Замовник за надуманих приводів може не підписати вищевказаний Акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції.
Підтвердженням цьому є наступна ситуація, яка відбувалась у закупівлі UA-2023-07-03-010801-a..
Учасник неодноразово намагається отримати від Замовника Акт обстеження об’єкта, однак під час телефонних розмов щоразу виникають складнощі різного характеру зі сторони Замовника (наприклад, просять зателефонувати пізніше; пояснюють, що необхідно зібрати відповідну комісію, що є неможливим, оскільки не всі учасники даної комісії є на місці тощо). Відмовляються отримувати і підписувати Акт обстеження об’єкта аргументуючи це малою кількістю учасників. Фактично змушують учасника направити Акт обстеження об’єкта поштою чи передати через канцелярію установи. По отриманню Акту обстеження об’єкта затримують його підписання чи вчасне направлення учаснику. Тобто постійно відбувається зі сторони Замовника маніпулювання ситуацією, метою якої є не підписати (не надати) потенційним учасникам, зокрема Скаржнику, Акт обстеження об’єкта.
Також не виключено, що учасник який пов'язаний із Замовником, буде підписувати такий Акт в самий останній момент перед закінченням подання тендерних пропозицій, і таким чином буде знати скільки і які конкретно потенційні учасники здійснили виїзд на об’єкт Замовника для проведення замірів, визначення обсягу. Таким чином, останній учасник знаходиться не в рівнозначних умовах з іншими учасниками, які обстежували об’єкт перед ним. А у випадку коли для участі в закупівлі подає тендерну пропозицію тільки один учасник, він може знаючи про відсутність інших учасників, подає тендерну пропозицію з цінову пропозицією, яка дорівнює або максимально наближена до очікуваної вартості замовника. У такому разі не може йти мова про такий принцип здійснення закупівель як максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Про те що надання акту обстеження об’єкту, який підтверджує здійснення виїзду Учасника на об’єкт Замовника для проведення замірів, визначення обсягу, виду і етапів виконання необхідних робіт, з зазначенням оптимальної ціни для повного виконання робіт, є порушенням принципів Закону № 922-VIII, орган оскарження Антимонопольного комітету України зазначила це у рішеннях за №10669-р/пк-пз від 29.05.2020 в закупівлі UA-2020-05-06-000306-c, № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021 у закупівлі UA-2021-02-22-003442-a, №8708-р/пк-пз від 14.06.2023 у закупівлі UA-2023-05-24-013472-a та інших.
Замовник на питання одного з потенційних учасників, надав відповідь про те що акт обстеження для проведення контрольних замірів вікон передбачений для того щоб потенційні учасники змогли провести контрольні заміри, так як інформації наведеної в Додатку 2 до тендерної документації може виявитися недостатньо для формування цінової пропозиції учасника та недопущення придбання замовником товарів, які в подальшому може виявитися не тих розмірів. Враховуючи нинішню ситуацію в країні, наше підприємство не має можливості прийняти працівника відповідної кваліфікації на роботу.
Однак таким чином Замовник перекладає тягар складання тендерної документації, а зокрема технічної специфікації, із самого себе на учасників, що не передбачено Законом № 922-VIII та Особливостями. Нагадаємо, що предметом закупівлі є столярні вироби (Металопластикові вікна з монтажем та демонтажем), а не надання послуг з технічного визначення розмірів, чи послуг з проектування монтажу та демонтажу. У цій Закупівлі Замовник має надати розміри (що він і зробив в Додатку 2) а учасник (переможець) виготовити за отриманими розмірами вікна, демонтувати старі і змонтувати ново виготовлені вікна за розмірами Замовника.
Відповідно до роз’яснення наведеного в Законі № 922-VIII:
22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
33) технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги;
Відповідно до п. 15 Особливостей (ПКМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 ), предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Якщо Замовник допускає, що інформації наведеної в Додатку 2 до тендерної документації може виявитися недостатньо для формування цінової пропозиції учасника та допускає придбання замовником товарів, які в подальшому може виявитися не тих розмірів, це означає що замовник не визначив належним чином предмет закупівлі і на необхідному рівні не розробив технічну специфікацію. Таким чином іншими словами Замовник не знає, що купує. Такі дії Замовник прямо суперечать вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей.
Більш того, Замовник зазначає що не хоче допустити «придбання замовником товарів, які в подальшому може виявитися не тих розмірів. Враховуючи нинішню ситуацію в країні, наше підприємство не має можливості прийняти працівника відповідної кваліфікації на роботу.». У такому разі Замовник повинен укласти відповідний договір з проектною організацією, яка буде в подальшому відповідальна за зняття розмірів.
Однак виникає питання, яким чином Замовник визначив (заміряв) розміри наступних конструкцій, зазначених в Додатку 2 до тендерної документації: віконний блок - 1150 x 1070 – 2 шт, віконний блок - 1330 x 2020 – 6 шт, віконний блок - 1940 x 1960– 6 шт, віконний блок - 1360 x 1960– 1 шт, віконний блок - 1900 x 1880– 1 шт, віконний блок - 1900 x 1830– 1 шт, при тому, що в Замовника нібито не має можливості прийняти працівника відповідної кваліфікації на роботу.
Таким чином Замовник сам собі протирічить, і певно у нього є якась особа, яка заміряла розміри вікон, порахувала їх кількість і ще й накреслила вікна за допомогою ПЕОМ із зазначенням їх розмірів до міліметрів, а також має певні спеціальні фахові навики оскільки зазначила характеристики на кресленнях -формулу скління (4-14аг-4-14аг-4і), ще й розрахувала очікувану вартість такої закупівлі, на що пересічний громадянин не здатний.
На підставі вище викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та встановлена умова, яка містить дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників.
Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
На підставі викладеного просимо Шановну Комісію розглянути питання щодо внесення змін до додатку 2 тендерної документації, а саме в частині надання акту обстеження та зобов’язати Замовника внести зміни шляхом видалення з тендерної документації вимоги: «Учасник повинен провести контрольні заміри для вікон на об’єкті Замовника та на підтвердження огляду місця Учасник повинен надати Акт обстеження об’єкта за підписами відповідальної особи Замовника та відповідальної особи Учасника про здійснення огляду та контрольних замірів»
Таким чином, встановлюючи вищевказані дискримінаційні вимоги, Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси суб’єкта оскарження, зокрема право на доступ до інформації, право бути учасником і визнаним переможцем вказаної закупівлі і укласти договір, право як суб’єкт господарювання отримати замовлення за бюджетні кошти і надати послуги, право отримання прибутку, доходів, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене, право на підприємницьку діяльність, передбачене ст. 42 Конституції України, право на працю, передбачене ст. 43 Конституції України (кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.)
Скаржник є потенційним учасником закупівлі. Відомості щодо участі і перемог скаржника у закупівлях містяться в електронній системі закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника у процедурі закупівлі UA-2024-06-17-009554-a внести в тендерну документацію відповідні зміни наведені в мотивувальній частині скарги.
Керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
×
-
Назва доказу:
Скарга до АМКУ.docx
-
Повʼязаний документ:
Скарга до АМКУ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
2. Зобов’язати Замовника - Комунальне підприємство «Славутська міська лікарня ім. Ф.М. Михайлова» Славутської міської ради, внести зміни до тендерної документації на закупівлю відкриті торги з особливостями ДК 021:2015: 44220000-8 Столярні вироби (Металопластикові вікна з монтажем та демонтажем) (UA-2024-06-17-009554-a), з метою усунення порушень, які викладені в мотивувальній частині скарги.