• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Знаки дорожні

Торги не відбулися

542 732.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 713.66 UAH
Період оскарження: 17.06.2024 11:28 - 22.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Учасника

Номер: eaae4be016db46af87845fce38f31654
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-17-003514-a.c3
Назва: Скарга на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Учасника
Скарга:
Комунальним підприємством «Міськсвітло» Кропивницької міської ради (далі - Замовник) «17» червня 2024 року в електронній системі закупівель була оголошена процедура закупівлі за ідентифікатором закупівлі UA-2024-06-17-003514-a , предметом якої є «Код ДК 021:2015 – 34990000-3 – Регулювальне, запобіжне, сигнальне та освітлювальне обладнання (Знаки дорожні)». Електронний аукціон відбувся «28» червня 2024 року. За результатами розгляду тендерних пропозицій учасників Протоколом уповноваженої особи Комунального підприємства «Міськсвітло» Кропивницької міської ради № 59 від 30.07.2024 року (далі – Протокол № 59) пропозицію ТОВ «ДОРСИСТЕМС» було відхилено як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. ТОВ «ДОРСИСТЕМС» вважає рішення Замовника про відхилення пропозиції Товариства необгрунтованим, безпідставним та таким, що прямо суперечить нормам законодавства, яке регулює здійснення публічних закупівель. ОБГРУНТУВАННЯ: 1. У Протоколі № 59 Уповноважена особа Замовника зазначає, що «тендерна документація містить такі вимоги: Відповідно до пп 1.1. Додатку № 2 до тендерної документації: плівки, які будуть використовуватись для виготовлення дорожніх знаків повинні бути світлоповертаючі середньо інтенсивні (клас ІІ-б) і повинні відповідати ДСТУ 4100:2021. Відповідно до пп. 1.8. Додатку № 2 до тендерної документації: На плівку має бути сертифікат відповідності/якості та/або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Учасником ТОВ «ДОРСИСТЕМС» не надано сертифікат відповідності/якості та/або висновок державної санітарно-епідеміологічної експеритизи, саме на плівки світлоповертаючі середньо інтенсивні (клас ІІ-б). Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної пропозиції. Згідно абзацу 1 пп.2 п.44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми». ТОВ «ДОРСИСТЕМС» категорично не погоджується з рішенням Замовника про відхилення пропозиції Товариства, вважає таке рішення штучно створеним та необгрунтованим з наступних підстав: Відповідно до пункту 8.1.2. ДСТУ 4100:2021 «Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування» залежно від інтенсивності світлоповертання та технології виробництва світлоповертальні плівки ІІ класу поділяються на 2 підкласи: - клас ІІ-а – матеріал з високою інтенсивністю світлоповертання, що має оптичну систему із скляних мікрокульок; - клас ІІ-б – матеріал з високою інтенсивністю світлоповертання, що має оптичну систему із мікропризм. Таким чином Замовник встановив у Додатку № 2 вимогу про те, що для виготовлення дорожніх знаків повинні бути застосовані світлоповертаючі плівки, які мають оптичну систему із мікропризм. ТОВ «ДОРСИСТЕМС» надало у складі своєї пропозиції заархівований файл «Сертифікати_паспорти тощо.zip» який, серед іншого, містить файл «Сертифікат відповідності плівка», що являє собою належним чином завірену копію сертифікату відповідності ДП «НІРІ» RR № 000680 від 14.06.2024р. на плівку світлоповертальну для виготовлення дорожніх знаків. Вказаний сертифікат відповідності засвідчує, що плівка світлоповертальна для виготовлення дорожніх знаків, зокрема світлоповертальна плівка класу ІІ серії 3930, що вироблена компанією «3М» відповідає вимогам ДСТУ 4100-2021 «Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. правила застосування» (далі – ДСТУ 4100:20210. Слід зазначити, що у сертифікаті відповідності RR № 000680 від 14.06.2024р поряд з класом плівки додатково вказано серію плівки для ідентифікації технології її виготовлення (оптична система зі скляних кульок чи оптична система з мікропризм). Так, світлоповертальні плівки 3М ІІ класу серії 3930 відносяться до світлопровертального матеріалу, що має оптичну систему із мікропризм, тобто плівки 3М серії 3930 відповідно до ДСТУ 4100:2021 відносяться до плівок ІІ-б класу. Дана інформація є у відкритому доступі в мережі інтернет та може бути перевірена на офіційному сайті 3М за посиланням https://www.3m.com/3M/en_US/p/d/b00011961/ Тендерна пропозиція ТОВ «ДОРСИСТЕМС», окрім копії сертифікату відповідності на плівку світлоповертальну також містить документ вих № 2406/24-11 від 24.06.2024р., який являє собою паспорт якості на товар: знаки дорожні та містить детальний опис та технічні характеристики товару, який пропонується ТОВ «ДОРСИСТЕМС» для участі у закупівлі, результат якої оскаржується. Так, у графі «Характеристики» паспорту якості зазначено, що дорожні знаки виготовлені зі світлоповертальною поверхнею згідно вимогам ДСТУ 4100:2021. Плівка, які використана для виготовлення дорожніх знаків: світлоповертаюча плівка класу ІІ-б торгової марки «3М» серії 3930, що відповідає ДСТУ 4100:2021. Тобто Скаржником у паспорті вих № 2406/24-11 від 24.06.2024р. було чітко зазначено, що світлоповертальна плівка торгової марки 3М серії 3930 відноситься до ІІ-б класу. Окрім документів, вказаних вище, пропозиція ТОВ «ДОРСИСТЕМС» також містить документ Вих. № 2406/24-2 від 24.06.202 р., що являє собою інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та якою Скаржник підтверджує відповідність пропонованого ним товару та дотримання всіх вимог Додатку № 2 до тендерної документації, у тому числі і у частині використання світлоповертальних плівок ІІ-б класу. Варто також зазначити, що основними показниками, які засвідчують відповідність світлоповертальної плівки вимогам ДСТУ 4100:2021 є кольоростійкість, коефіцієнт яскравості та коефіцієнт світлоповертання. Чинний ДСТУ 4100:2021 містить цілий ряд вимог до світлоповертального матеріалу (плівок), що наведені у таблицях ДСТУ. При цьому ДСТУ 4100:2021 встановлюючи технічні вимоги до світлоповертання, кольоровості та яскравості світлоповертальних плівок розрізняє лише їх класи (І,ІІ та ІІІ) та не поділяє їх на підклас «а» та «б», такі вимоги є загальними для класу плівки вцілому. Таким чином, органи з оцінки відповідності видають сертифікати відповідності світлоповертальних матеріалів вимогам ДСТУ 4100:2021 на клас плівки в цілому без розподілу на підкласи «а» та «б» . Більше того, поширеною є практика при оцінці відповідності та видачі сертифікату вказувати у ньому виключно торгову марку світлоповертальної плівки та її серію, адже за серією світлоповертальної плівки здійснюється ідентифікаціюя технології її виготовлення (оптична система зі скляних кульок чи оптична система з мікропризм) та клас. Наведена вище інформація доводить, що товар, запропонований ТОВ «ДОРСИСТЕМС» для участі у закупівлі, результат якої оскаржується, повністю відповідає вимогам ДСТУ 4100:2021, а також вимогам Замовника, викладеним у Додатку № 2 до тендерної документації. Надані у складі тендерної пропозиції Скаржника документи свідчать про відповідність пропонованого ним товару, у тому числі засвідчують відповідність плівки світлоповертальної технічним вимогам, встановленим тендерною документацією. Так, сертифікат відповідності RR № 000680 від 14.06.2024р, наданий ТОВ «ДОРСИСТЕМС», дає можливість ідентифікувати не лише клас світлоповертаючої плівки, але й підклас. Незважаючи на це Замовником даної закупівлі було штучно створено підставу для відхилення пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС», оскільки законних підстав для відхилення у Замовника не було. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплено основоположні принципи здійснення публчних закупівель, такі як: - добросовісна конкуренція серед учасників; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Вказані принципи були порушені Замовником при здійсненні даної закупівлі, оскільки рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС» було прийняте незважаючи на те, що пропозиція ТОВ «ДОРСИСТЕМС» повністю відповідає вимогам тендерної документації вцілому та технічної специфікації, зокрема.
Дата розгляду скарги: 15.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.08.2024 15:34
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 20.08.2024 11:08
Автор: ТОВ ДОРСИСТЕМС, Дорошенко Віталій Миколайович +380996673356 dorsystems.llc@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 185cd54cc77f4056b317dee9826e0018
Заголовок пункту скарги: 1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: У Протоколі № 59 Уповноважена особа Замовника зазначає, що «тендерна документація містить такі вимоги: Відповідно до пп 1.1. Додатку № 2 до тендерної документації: плівки, які будуть використовуватись для виготовлення дорожніх знаків повинні бути світлоповертаючі середньо інтенсивні (клас ІІ-б) і повинні відповідати ДСТУ 4100:2021. Відповідно до пп. 1.8. Додатку № 2 до тендерної документації: На плівку має бути сертифікат відповідності/якості та/або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Учасником ТОВ «ДОРСИСТЕМС» не надано сертифікат відповідності/якості та/або висновок державної санітарно-епідеміологічної експеритизи, саме на плівки світлоповертаючі середньо інтенсивні (клас ІІ-б). Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної пропозиції. Згідно абзацу 1 пп.2 п.44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми».

ТОВ «ДОРСИСТЕМС» категорично не погоджується з рішенням Замовника про відхилення пропозиції Товариства, вважає таке рішення штучно створеним та необгрунтованим з наступних підстав:

Відповідно до пункту 8.1.2. ДСТУ 4100:2021 «Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування» залежно від інтенсивності світлоповертання та технології виробництва світлоповертальні плівки ІІ класу поділяються на 2 підкласи:
- клас ІІ-а – матеріал з високою інтенсивністю світлоповертання, що має оптичну систему із скляних мікрокульок;
- клас ІІ-б – матеріал з високою інтенсивністю світлоповертання, що має оптичну систему із мікропризм.

Таким чином Замовник встановив у Додатку № 2 вимогу про те, що для виготовлення дорожніх знаків повинні бути застосовані світлоповертаючі плівки, які мають оптичну систему із мікропризм.

ТОВ «ДОРСИСТЕМС» надало у складі своєї пропозиції заархівований файл «Сертифікати_паспорти тощо.zip» який, серед іншого, містить файл «Сертифікат відповідності плівка», що являє собою належним чином завірену копію сертифікату відповідності ДП «НІРІ» RR № 000680 від 14.06.2024р. на плівку світлоповертальну для виготовлення дорожніх знаків. Вказаний сертифікат відповідності засвідчує, що плівка світлоповертальна для виготовлення дорожніх знаків, зокрема світлоповертальна плівка класу ІІ серії 3930, що вироблена компанією «3М» відповідає вимогам ДСТУ 4100-2021 «Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови. правила застосування» (далі – ДСТУ 4100:20210. Слід зазначити, що у сертифікаті відповідності RR № 000680 від 14.06.2024р поряд з класом плівки додатково вказано серію плівки для ідентифікації технології її виготовлення (оптична система зі скляних кульок чи оптична система з мікропризм). Так, світлоповертальні плівки 3М ІІ класу серії 3930 відносяться до світлопровертального матеріалу, що має оптичну систему із мікропризм, тобто плівки 3М серії 3930 відповідно до ДСТУ 4100:2021 відносяться до плівок ІІ-б класу. Дана інформація є у відкритому доступі в мережі інтернет та може бути перевірена на офіційному сайті 3М за посиланням https://www.3m.com/3M/en_US/p/d/b00011961/
Тендерна пропозиція ТОВ «ДОРСИСТЕМС», окрім копії сертифікату відповідності на плівку світлоповертальну також містить документ вих № 2406/24-11 від 24.06.2024р., який являє собою паспорт якості на товар: знаки дорожні та містить детальний опис та технічні характеристики товару, який пропонується ТОВ «ДОРСИСТЕМС» для участі у закупівлі, результат якої оскаржується. Так, у графі «Характеристики» паспорту якості зазначено, що дорожні знаки виготовлені зі світлоповертальною поверхнею згідно вимогам ДСТУ 4100:2021. Плівка, які використана для виготовлення дорожніх знаків: світлоповертаюча плівка класу ІІ-б торгової марки «3М» серії 3930, що відповідає ДСТУ 4100:2021.
Тобто Скаржником у паспорті вих № 2406/24-11 від 24.06.2024р. було чітко зазначено, що світлоповертальна плівка торгової марки 3М серії 3930 відноситься до ІІ-б класу.

Окрім документів, вказаних вище, пропозиція ТОВ «ДОРСИСТЕМС» також містить документ Вих. № 2406/24-2 від 24.06.202 р., що являє собою інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та якою Скаржник підтверджує відповідність пропонованого ним товару та дотримання всіх вимог Додатку № 2 до тендерної документації, у тому числі і у частині використання світлоповертальних плівок ІІ-б класу.

Варто також зазначити, що основними показниками, які засвідчують відповідність світлоповертальної плівки вимогам ДСТУ 4100:2021 є кольоростійкість, коефіцієнт яскравості та коефіцієнт світлоповертання. Чинний ДСТУ 4100:2021 містить цілий ряд вимог до світлоповертального матеріалу (плівок), що наведені у таблицях ДСТУ. При цьому ДСТУ 4100:2021 встановлюючи технічні вимоги до світлоповертання, кольоровості та яскравості світлоповертальних плівок розрізняє лише їх класи (І,ІІ та ІІІ) та не поділяє їх на підклас «а» та «б», такі вимоги є загальними для класу плівки вцілому.
Таким чином, органи з оцінки відповідності видають сертифікати відповідності світлоповертальних матеріалів вимогам ДСТУ 4100:2021 на клас плівки в цілому без розподілу на підкласи «а» та «б» . Більше того, поширеною є практика при оцінці відповідності та видачі сертифікату вказувати у ньому виключно торгову марку світлоповертальної плівки та її серію, адже за серією світлоповертальної плівки здійснюється ідентифікаціюя технології її виготовлення (оптична система зі скляних кульок чи оптична система з мікропризм) та клас.
Наведена вище інформація доводить, що товар, запропонований ТОВ «ДОРСИСТЕМС» для участі у закупівлі, результат якої оскаржується, повністю відповідає вимогам ДСТУ 4100:2021, а також вимогам Замовника, викладеним у Додатку № 2 до тендерної документації. Надані у складі тендерної пропозиції Скаржника документи свідчать про відповідність пропонованого ним товару, у тому числі засвідчують відповідність плівки світлоповертальної технічним вимогам, встановленим тендерною документацією. Так, сертифікат відповідності RR № 000680 від 14.06.2024р, наданий ТОВ «ДОРСИСТЕМС», дає можливість ідентифікувати не лише клас світлоповертаючої плівки, але й підклас. Незважаючи на це Замовником даної закупівлі було штучно створено підставу для відхилення пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС», оскільки законних підстав для відхилення у Замовника не було.

Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплено основоположні принципи здійснення публчних закупівель, такі як:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вказані принципи були порушені Замовником при здійсненні даної закупівлі, оскільки рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ДОРСИСТЕМС» було прийняте незважаючи на те, що пропозиція ТОВ «ДОРСИСТЕМС» повністю відповідає вимогам тендерної документації в цілому та технічної специфікації, зокрема.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення про визначення переможця закупівлі

Номер: 35b6492748c04590937d01e49752e36b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-17-003514-a.a2
Назва: Скарга на рішення про визначення переможця закупівлі
Скарга:
Комунальним підприємством «Міськсвітло» Кропивницької міської ради (далі - Замовник) «17» червня 2024 року в електронній системі закупівель була оголошена процедура закупівлі за ідентифікатором закупівлі UA-2024-06-17-003514-a , предметом якої є «Код ДК 021:2015 – 34990000-3 – Регулювальне, запобіжне, сигнальне та освітлювальне обладнання (Знаки дорожні)». Електронний аукціон відбувся «28» червня 2024 року. За результатами розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОРПРОМІНВЕСТ» було визначено переможцем закупівлі та було оприлюднене рішення про намір укласти договір про закупівлю із вказаним учасником (Протокол № 47 від 02.07.2024р. уповноваженої особи Комунальне підприємство «Міськсвітло» Кропивницької міської ради). ТОВ «ДОРСИСТЕМС» вважає рішення Замовника про визначення переможця закупівлі необгрунтованим, безпідставним, таким, що прямо суперечить вимогам тендерної документації та нормам чинного законодавства зі здійснення публічних закупівель. ОБГРУНТУВАННЯ: 1. Відповідно до вимог підпункту 1.1. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом завантаження документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема інформації та документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі з відповідною технічною специфікацією, зазначеним у Додатку № 2 до тендерної документації. В свою чергу, Додаток № 2 до тендерної документації містить таблицю з полями, які учасники мають заповнити для підтвердження відповідності пропонованого ними товару технічним вимогам до предмета закупівлі. Зокрема, таблиця містить колонку «Відповідність (так/ні)» та колонку «Найменування виробника товару та країна виробника», які відповідно до вимог тендерної документації повинні бути заповнені учасником при поданні пропозиції кожен пункт таблиці без виключення. Тендерна пропозиція ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» містить файл «2. Довідка ТЯК», що являє собою Довідку від 22.06.2024р. № 22/2, що містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Так, Розділ ІІ Довідки № 22/2 від 22.06.2024р. містить таблицю з колонками, які учасник-переможець всупереч вимогам тендерної документації не заповнив, зокрема колонку «Відповідність (так/ні)» та колонку «Найменування виробника товару та країна виробника». Таким чином ТОВ «ДОРПОМІНВЕСТ» не підтвердив відповідність пропонованого ним товару, не вказав найменування виробника та країну виробника пропонованого ним товару. Крім того у таблиці Розділу ІІ наданої ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» Довідки № 22/2 від 22.06.2024р. не зазначена кількість дорожніх знаків: «Квадрат 600х600мм»; «Трикутник 900мм»; «Трикутник 700мм»; «Круг діаметром 700мм»; «Круг діаметром 600мм». Відповідно до підпункту 2 пункту 4.1 Розділу V тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до п.2 ч. 1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до п. 44 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Виходячи з усього вище зазначеного пропозиція ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» мала би бути відхиленою як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, Замовник даної закупівлі проігнорував невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» та всупереч законодавству прийняв рішення про визначення ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» переможцем закупівлі. 2. Відповідно до пункту 1.7 та пункту 1.8 Розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації Плівки, які будуть використовуватися для виготовлення дорожніх знаків повинні бути світлоповертаючі середньо інтенсивні (клас ІІ-б) і повинні відповідати ДСТУ 4100:2021. На плівку має бути сертифікат відповідності/якості та/або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Тендерна пропозиція ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» містить файл «3. Довідка про товар», яка являє собою Довідку від 22.06.2024 № 22/3, у пункті 1.8. якої ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» підтверджує та гарантує, що: «На плівку наявний сертифікат відповідності/якості та/або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи». Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» не має жодного з вище перелічених документів. Відповідно до підпункту 2 пункту 4.1 Розділу V тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до п.2 ч. 1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до п. 44 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до прикінцевих положень, зазначених у Додатку № 2 до тендерної документації «Якщо тендерна документація учасника не відповідає Технічній специфікації тендерної документації замовника, то така тендерна пропозиція буде відхилена, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації» Таким чином пропозиція ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» мала би бути відхиленою Замовником як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, Замовник даної закупівлі проігнорував невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» прийняв незаконне та необгрунтоване рішення про визначення ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» переможцем закупівлі. Законом України «Про публічні закупівлі» закріплено основоположні права та принципи здійснення публчних закупівель, а саме: - добросовісна конкуренція серед учасників (п.1 ч.1 ст.5 Закону); - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (п. 3ч.1 ст. 5 Закону); - об’єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі (п. 5 ч.1 ст. 5 Закону); - учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах (ч.2 ст 5 Закону). Всі вищезазначені права та принципи були порушені Замовником при здійсненні даної закупівлі, оскільки визначення переможця закупівлі відбулося з порушенням вимог тендерної документації та чинного законодавства про публічні закупівлі. На підставі вищезазначеного, керуючись статтями 5,18,22,23,24 Закону України «Про публічні закупівлі», п.п. 55-67 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 року № 1178, ПРОСИМО : 1. Прийняти скаргу ТОВ «ДОРСИСТЕМС» до розгляду. 2. Зобов’язати Комунальне підприємство «Міськсвітло» Кропивницької міської ради скасувати рішення про визначення ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» переможцем закупівлі за ідентифікатором UA-2024-06-17-003514-a, предметом якої є «Код ДК 021:2015 – 34990000-3 – Регулювальне, запобіжне, сигнальне та освітлювальне обладнання (Знаки дорожні)».
Дата розгляду скарги: 17.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.07.2024 17:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.07.2024 12:44
Дата виконання рішення Замовником: 23.07.2024 13:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПРОТОКОЛ №53 уповноваженої особи Комунальне підприємство «Міськсвітло» Кропивницької міської ради 23.07.2024р. м. Кропивницький Порядок денний: 1. Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі - Знаки дорожні, «Регулювальне, запобіжне, сигнальне та освітлювальне обладнання» 34990000-3 за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – Закупівля), на підставі частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: UA-2024-06-17-003514-a. Під час розгляду першого питання порядку денного: 1. Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 02.07.2024 р. №47 (далі – Рішення), згідно з яким визначено Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОРПРОМІНВЕСТ» переможцем Закупівлі. Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 17.07.2024 р. №12302-р/пк-пз, зобов’язано Комунальне підприємство "Міськсвітло" Кропивницької міської ради скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ДОРПРОМІНВЕСТ" переможцем за процедурою закупівлі — "Знаки дорожні", скасувати Рішення. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. ВИРІШИЛА: 1. Скасувати Рішення від 02.07.2024 р. №47, згідно з яким визначено Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОРПРОМІНВЕСТ» переможцем Закупівлі. Уповноважена особа ________________ підпис Олександр ОХОТНІКОВ
Автор: ТОВ ДОРСИСТЕМС, Дорошенко Віталій Миколайович +380996673356 dorsystems.llc@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bd7039c316cd4cb0a1cb60a5f0b3c712
Заголовок пункту скарги: Вимоги підпункту 1.1. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог підпункту 1.1. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом завантаження документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема інформації та документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі з відповідною технічною специфікацією, зазначеним у Додатку № 2 до тендерної документації. В свою чергу, Додаток № 2 до тендерної документації містить таблицю з полями, які учасники мають заповнити для підтвердження відповідності пропонованого ними товару технічним вимогам до предмета закупівлі. Зокрема, таблиця містить колонку «Відповідність (так/ні)» та колонку «Найменування виробника товару та країна виробника», які відповідно до вимог тендерної документації повинні бути заповнені учасником при поданні пропозиції кожен пункт таблиці без виключення.

Тендерна пропозиція ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» містить файл «2. Довідка ТЯК», що являє собою Довідку від 22.06.2024р. № 22/2, що містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Так, Розділ ІІ Довідки № 22/2 від 22.06.2024р. містить таблицю з колонками, які учасник-переможець всупереч вимогам тендерної документації не заповнив, зокрема колонку «Відповідність (так/ні)» та колонку «Найменування виробника товару та країна виробника». Таким чином ТОВ «ДОРПОМІНВЕСТ» не підтвердив відповідність пропонованого ним товару, не вказав найменування виробника та країну виробника пропонованого ним товару.
Крім того у таблиці Розділу ІІ наданої ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» Довідки № 22/2 від 22.06.2024р. не зазначена кількість дорожніх знаків: «Квадрат 600х600мм»; «Трикутник 900мм»; «Трикутник 700мм»; «Круг діаметром 700мм»; «Круг діаметром 600мм».

Відповідно до підпункту 2 пункту 4.1 Розділу V тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Відповідно до п.2 ч. 1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Відповідно до п. 44 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Виходячи з усього вище зазначеного пропозиція ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» мала би бути відхиленою як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, Замовник даної закупівлі проігнорував невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» та всупереч законодавству прийняв рішення про визначення ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» переможцем закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 285fdcda12a64a9599cd127d2e8f80e5
Заголовок пункту скарги: Вимоги пункту 1.7 та пункту 1.8 Розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1.7 та пункту 1.8 Розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації Плівки, які будуть використовуватися для виготовлення дорожніх знаків повинні бути світлоповертаючі середньо інтенсивні (клас ІІ-б) і повинні відповідати ДСТУ 4100:2021. На плівку має бути сертифікат відповідності/якості та/або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

Тендерна пропозиція ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» містить файл «3. Довідка про товар», яка являє собою Довідку від 22.06.2024 № 22/3, у пункті 1.8. якої ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» підтверджує та гарантує, що: «На плівку наявний сертифікат відповідності/якості та/або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи». Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» не має жодного з вище перелічених документів.

Відповідно до підпункту 2 пункту 4.1 Розділу V тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Відповідно до п.2 ч. 1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Відповідно до п. 44 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Відповідно до прикінцевих положень, зазначених у Додатку № 2 до тендерної документації «Якщо тендерна документація учасника не відповідає Технічній специфікації тендерної документації замовника, то така тендерна пропозиція буде відхилена, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації»

Таким чином пропозиція ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» мала би бути відхиленою Замовником як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, Замовник даної закупівлі проігнорував невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» прийняв незаконне та необгрунтоване рішення про визначення ТОВ «ДОРПРОМІНВЕСТ» переможцем закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі шляхом встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: 17e48e504ee44aba8d5e99d6cbc0af6d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-17-003514-a.a1
Назва: Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі шляхом встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Комунальним підприємством «Міськсвітло» Кропивницької міської ради (далі - Замовник) «17» червня 2024 року в електронній системі закупівель була оголошена процедура закупівлі за ідентифікатором закупівлі UA-2024-06-17-003514-a , предметом якої є «Код ДК 021:2015 – 34990000-3 – Регулювальне, запобіжне, сигнальне та освітлювальне обладнання (Знаки дорожні)». Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРСИСТЕМС» як потенційний учасник вищезгаданої закупівлі під час підготовки тендерної пропозиції виявило у тендерній документації Замовника дискримінаційні вимоги, які прямо суперечать ЗУ «Про публічні закупівлі», порушують закріплені у вказаному нормативному акті принципи здійснення публічних закупівель та штучно обмежують потенційне коло учасників закупівлі. ОБГРУНТУВАННЯ: 1. Відповідно до підпункту 1.9. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації Поставка товару, що є предметом закупівлі, буде проводитися партіями або повним обсягом відповідно до заявки Замовника на протязі 2-х календарних днів. Вважаємо дану вимогу тендерної документації безпідставною, такою, що порушує права учасників закупівлі та є направленою на обмеження кола потенційних учасників закупівлі. Оскільки ТОВ «ДОРСИСТЕМС» є виробником товару, який пропонує для участі у даній закупівлі, Скаржник розуміє реальні строки виготовлення продукції. Так, відповідно до вимог тендерної документації загальна кількість товару, який планується до закупівлі, становить 1065 штук, з яких: * 325 штук – знаки дорожні; * 90 штук- стійки (СКМ 2.35; СКМ 1.42; СКМ 1.45); * 650 штук – кріплення універсальні комплектні з метізами. Слід також зазначити, що станом на сьогодні кількість компаній, які виготовляють продукцію, що є предметом даної закупівлі, є незначною, та, по суті зводиться до одного десятка. Виробничі потужності таких компаній є приблизно однаковими та дозволяють у середньому виготовляти 100 дорожніх знаків за робочий день. Якщо врахувати систематичне відключення електоенергії, постійні повітряні тривоги через атаку агресора та восьми годинний робочий день (як того вимагає чинне трудове законодавство) вказана вище кількість знаків може бути й меншою. Разом з тим, якщо взяти за основу показник 100 штук за робочий день, то навіть у цьому випадку для виготовлення 325 знаків необхідно 3 (три) робочі дні. Слід зазначити, що до предмету закупівлі також входять стійки дорожніх знаків, а саме СКМ 2.35 оцинкована довжина якої згідно чинних стандартів повинна становити 3,5 метри погонних; СКМ 1.42, довжиною 4 мерти погонні, та СКМ 1.45, довжиною 4,5 метри погонні. Для виготовлення такої продукції закуповується чорна металева труба довжиною 6 або 12 метрів погонних, яка ріжеться на стійки довжиною у відповідності до вимог замовника (у даному випадку 3.5, 4 та 4.5 погонні метри) та оцинковується методом гарячого цинкування. Процес нанесення цинку на готову продукцію є дуже складним та виконується лише спеціалізованими підприємствами. Через війну всі заводи з цинкування, розташовані на окупованих територіях чи у зоні бойових дій, припинили свою діяльність. Таким чином, станом на сьогодні в Україні діє лише два заводи, які надають послуги з цинкування. Через велике навантаження на вказані заводи, достатні потужності для виконання замовлень має лише завод, розташований у м. Сарни Рівненської області. Враховуючи час, необхідний на доставку та вивіз оцинкованої продукції , а також те, що процес цинкування не може бути меншим ніж доба, навіть Учасники закупівлі, які є виробниками товару, не зможуть виконати вимогу Замовника щодо поставки товару протягом 2-х календарних днів. У підпункті 1.9. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації передбачена можливість для Замовника здійснити замовлення на повний обсяг, тобто на 1065 штук. Враховуючи все вище наведене, а також те, що готову продукцію ще потрібно запакувати у відповідності до чинних стандартів та доставити Замовнику, виконання вимоги Замовника щодо поставки товару на протязі 2х календарних днів є неможливим. Враховуючи всі аргументи, наведені вище, реальний строк поставки товару не може бути меншим ніж 7-10 календарних днів. Таким чином, Замовник прописав у тендерній документації дискримінаційну та нічим не обгрунтовану вимогу, яку заздалегідь неможливо виконати, чим звузив коло потенційних учасників. Закон України «Про публічні закупівлі» наділяє учасників процедури закупівлі наступними правами: - правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця (ч.3 ст. 11 Закону); - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (п. 3 ст. 5 Закону); - запобігання корупційним діям і зловживанням (п. 3 ст. 5 Закону). Всі вищезазначені права та принципи були порушені даної закупівлі. Враховуючи вищезазначене, просимо Орган оскарження зобов’язати Замовника виключити з підпункту 1.9. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації дискримінаційну вимогу про поставку товару протягом 2х календарних днів та встановити реальні та обгрунтовані строки поставки товару, що є предметом закупівлі. 2. Відповідно до підпункту 1.10. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації Постачальник повинен виконувати поставку товару, у разі нагальної потреби Замовника (виникнення будь-яких непередбачуваних, екстрених, надзвичайних чи аварійних ситуацій тощо), протягом однієї доби з часу отримання замовлення електронними засобами (за погодженням з Замовником) та забезпечити своєчасну доставку по мірі замовлень, у тому числі у вихідні, передсвяткові та святкові дні. Заявка на виконання послуг може надаватися у будь-який спосіб цілодобово. Вважаємо дану вимогу тендерної документації необгрунтованою, безпідставною, такою, що прямо порушує права учасників закупівлі та є направленою на обмеження кола потенційних учасників закупівлі. Оскільки Скаржник є виробником товару, який пропонує для участі у даній закупівлі, Скаржник розуміє реальні строки виготовлення продукції. Так, відповідно до вимог тендерної документації загальна кількість товару, який планується до закупівлі, становить 1065 штук, з яких: * 325 штук – знаки дорожні; * 90 штук- стійки (СКМ 2.35; СКМ 1.42; СКМ 1.45); * 650 штук – кріплення універсальні комплектні з метізами. Слід також зазначити, що станом на сьогодні кількість компаній, які виготовляють продукцію, що є предметом даної закупівлі, є незначною, та, по суті зводиться до одного десятка. Виробничі потужності таких компаній є приблизно однаковими та дозволяють у середньому виготовляти 100 дорожніх знаків за робочий день. Якщо врахувати систематичне відключення електоенергії, постійні повітряні тривоги через атаку агресора та восьми годинний робочий день (як того вимагає чинне трудове законодавство) вказана вище кількість знаків може бути й меншою. Разом з тим, якщо взяти за основу показник 100 штук за робочий день, то навіть у цьому випадку для виготовлення 325 знаків необхідно 3 (три) робочі дні. Слід зазначити, що до предмету закупівлі також входять стійки дорожніх знаків, а саме СКМ 2.35 оцинкована довжина якої згідно чинних стандартів повинна становити 3,5 метри погонних; СКМ 1.42, довжиною 4 мерти погонні, та СКМ 1.45, довжиною 4,5 метри погонні. Для виготовлення такої продукції закуповується чорна металева труба довжиною 6 або 12 метрів погонних, яка ріжеться на стійки довжиною у відповідності до вимог замовника (у даному випадку 3.5, 4 та 4.5 погонні метри) та оцинковується методом гарячого цинкування. Процес нанесення цинку на готову продукцію є дуже складним та виконується лише спеціалізованими підприємствами. Через війну всі заводи з цинкування, розташовані на окупованих територіях чи у зоні бойових дій, припинили свою діяльність. Таким чином, станом на сьогодні в Україні діє лише два заводи, які надають послуги з цинкування. Через велике навантаження на вказані заводи, достатні потужності для виконання замовлень має лише завод, розташований у м. Сарни Рівненської області. Враховуючи час, необхідний на доставку та вивіз оцинкованої продукції , а також те, що процес цинкування не може бути меншим ніж доба, навіть Учасники закупівлі, які є виробниками товару, не зможуть виконати вимогу Замовника щодо поставки товару протягом однієї доби з часу замовлення. при наявності на складі учасника готової продукції, виконати вимогу про поставку товару протягом однієї доби зможуть лише ті учасники, місцезнаходження яких знаходиться в межах однієї із Замовником адміністративно-територіальної одиниці або у безпосередній близкості до неї. У підпункті 1.9. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації передбачена можливість для Замовника здійснити замовлення на повний обсяг, тобто на 1065 штук. При цьому жодна норма тендерної документації не забороняє Замовнику здійснити замовлення повного обсягу товару (1065 шт.) посилаючись на нагальну потребу. Слід також зазначити, що чинним трудовим законодавством встановлені чіткі вимоги щодо тривалості робочого часу працівників підприємств. Так, ст. 52 КЗпП України для працівників установлюється п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями, а статтею 50 КЗпП України встановлено, що нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень (тобто 8 годин на день). Відповідно до ЗУ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» нормальна тривалість робочого часу у період дії воєнного стану може бути збільшена, однак це є правом підприємств, а не обов’язком. Таким чином, встановлення вимоги про поставку товару протягом однієї доби з часу отримання замовлення електронними засобами та забезпечення своєчасної доставки по мірі замовлень, у тому числі у вихідні, передсвяткові та святкові дні, позбавляє права на участь у даній закупівлі тих учасників, у яких встановлений 8-ми годинний робочий день на 5-денний робочий тиждень. Слід також зазначити, що Замовник даної закупівлі у тендерній документації не надає належного обгрунтування необхідності встановлення вище вказаної вимоги. Так, пункт 1.10 Додатку 2 містить лише загальну вказівку: «виникнення-будь-яких» ситуацій, що дає змогу Замовника будь-яку необхідність у замовленні товару кваліфікувати як непередбачувану, екстренну чи надзвичайну ситуацію. Не варто залишати поза увагою і те, що положеннями пункту 7 Проекту договору передбачена відповідальність для Учасників (Постачальників по договору) за порушення строків виконання зобов’язань з поставки товару, і розмір встановлених штрафних санкцій є значним. Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови тендерної документації прямо порушують один з принципів здійснення публічних закупівель- недискримінація учасників, а також вимоги частини 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи вищезазначене, просимо Орган оскарження зобов’язати Замовника виключити з підпункту 1.10. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації дискримінаційну вимогу про поставку товару протягом однієї доби з часу отримання замовлення електронними засобами (за погодженням з Замовником) та забезпечити своєчасну доставку по мірі замовлень, у тому числі у вихідні, передсвяткові та святкові дні. Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню дискримінація: “Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона “не має об’єктивного і розумного виправдання”, тобто якщо вона не переслідує “законної мети” або відсутня “розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети”. Отже, з дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими. Як вбачається із вище зазначеного встановлення Замовником у підпункті 1.9. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 та підпункті 1.10. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації вимог щодо строку поставки товару чітко підпадає під визначення «дискримінація». На підставі вищезазначеного, керуючись статтями 5,18,22,23,24 Закону України «Про публічні закупівлі», п.п. 55-67 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 року № 1178, ПРОСИМО : 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника виключити з підпункту 1.9. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації дискримінаційну вимогу про поставку товару протягом 2х календарних днів та встановити реальні та обгрунтовані строки поставки товару, що є предметом закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника виключити з підпункту 1.10. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації дискримінаційну вимогу про поставку товару протягом однієї доби з часу отримання замовлення електронними засобами (за погодженням з Замовником) та забезпечити своєчасну доставку по мірі замовлень, у тому числі у вихідні, передсвяткові та святкові дні.
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 25.06.2024 16:42
Автор: ТОВ ДОРСИСТЕМС, Дорошенко Віталій Миколайович +380996673356 dorsystems.llc@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 38c39a5d3f5f4ce7aeb92d68ce9e3104
Заголовок пункту скарги: Вимога підпункту 1.9. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації щодо строку поставки товару
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 1.9. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації Поставка товару, що є предметом закупівлі, буде проводитися партіями або повним обсягом відповідно до заявки Замовника на протязі 2-х календарних днів.

Вважаємо дану вимогу тендерної документації безпідставною, такою, що порушує права учасників закупівлі та є направленою на обмеження кола потенційних учасників закупівлі. Оскільки ТОВ «ДОРСИСТЕМС» є виробником товару, який пропонує для участі у даній закупівлі, Скаржник розуміє реальні строки виготовлення продукції. Так, відповідно до вимог тендерної документації загальна кількість товару, який планується до закупівлі, становить 1065 штук, з яких:
* 325 штук – знаки дорожні;
* 90 штук- стійки (СКМ 2.35; СКМ 1.42; СКМ 1.45);
* 650 штук – кріплення універсальні комплектні з метізами.

Слід також зазначити, що станом на сьогодні кількість компаній, які виготовляють продукцію, що є предметом даної закупівлі, є незначною, та, по суті зводиться до одного десятка. Виробничі потужності таких компаній є приблизно однаковими та дозволяють у середньому виготовляти 100 дорожніх знаків за робочий день. Якщо врахувати систематичне відключення електоенергії, постійні повітряні тривоги через атаку агресора та восьми годинний робочий день (як того вимагає чинне трудове законодавство) вказана вище кількість знаків може бути й меншою. Разом з тим, якщо взяти за основу показник 100 штук за робочий день, то навіть у цьому випадку для виготовлення 325 знаків необхідно 3 (три) робочі дні.
Слід зазначити, що до предмету закупівлі також входять стійки дорожніх знаків, а саме СКМ 2.35 оцинкована довжина якої згідно чинних стандартів повинна становити 3,5 метри погонних; СКМ 1.42, довжиною 4 мерти погонні, та СКМ 1.45, довжиною 4,5 метри погонні. Для виготовлення такої продукції закуповується чорна металева труба довжиною 6 або 12 метрів погонних, яка ріжеться на стійки довжиною у відповідності до вимог замовника (у даному випадку 3.5, 4 та 4.5 погонні метри) та оцинковується методом гарячого цинкування. Процес нанесення цинку на готову продукцію є дуже складним та виконується лише спеціалізованими підприємствами. Через війну всі заводи з цинкування, розташовані на окупованих територіях чи у зоні бойових дій, припинили свою діяльність. Таким чином, станом на сьогодні в Україні діє лише два заводи, які надають послуги з цинкування. Через велике навантаження на вказані заводи, достатні потужності для виконання замовлень має лише завод, розташований у м. Сарни Рівненської області. Враховуючи час, необхідний на доставку та вивіз оцинкованої продукції , а також те, що процес цинкування не може бути меншим ніж доба, навіть Учасники закупівлі, які є виробниками товару, не зможуть виконати вимогу Замовника щодо поставки товару протягом 2-х календарних днів.
У підпункті 1.9. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації передбачена можливість для Замовника здійснити замовлення на повний обсяг, тобто на 1065 штук. Враховуючи все вище наведене, а також те, що готову продукцію ще потрібно запакувати у відповідності до чинних стандартів та доставити Замовнику, виконання вимоги Замовника щодо поставки товару на протязі 2х календарних днів є неможливим. Враховуючи всі аргументи, наведені вище, реальний строк поставки товару не може бути меншим ніж 7-10 календарних днів. Таким чином, Замовник прописав у тендерній документації дискримінаційну та нічим не обгрунтовану вимогу, яку заздалегідь неможливо виконати, чим звузив коло потенційних учасників.
Закон України «Про публічні закупівлі» наділяє учасників процедури закупівлі наступними правами:
- правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця (ч.3 ст. 11 Закону);
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (п. 3 ст. 5 Закону);
- запобігання корупційним діям і зловживанням (п. 3 ст. 5 Закону).

Всі вищезазначені права та принципи були порушені даної закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d6ccf56983f347abbf894047eef79a73
Заголовок пункту скарги: Вимога підпункту 1.10. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації щодо строку поставки товару
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 1.10. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації Постачальник повинен виконувати поставку товару, у разі нагальної потреби Замовника (виникнення будь-яких непередбачуваних, екстрених, надзвичайних чи аварійних ситуацій тощо), протягом однієї доби з часу отримання замовлення електронними засобами (за погодженням з Замовником) та забезпечити своєчасну доставку по мірі замовлень, у тому числі у вихідні, передсвяткові та святкові дні. Заявка на виконання послуг може надаватися у будь-який спосіб цілодобово.

Вважаємо дану вимогу тендерної документації необгрунтованою, безпідставною, такою, що прямо порушує права учасників закупівлі та є направленою на обмеження кола потенційних учасників закупівлі.

Оскільки Скаржник є виробником товару, який пропонує для участі у даній закупівлі, Скаржник розуміє реальні строки виготовлення продукції. Так, відповідно до вимог тендерної документації загальна кількість товару, який планується до закупівлі, становить 1065 штук, з яких:
* 325 штук – знаки дорожні;
* 90 штук- стійки (СКМ 2.35; СКМ 1.42; СКМ 1.45);
* 650 штук – кріплення універсальні комплектні з метізами.

Слід також зазначити, що станом на сьогодні кількість компаній, які виготовляють продукцію, що є предметом даної закупівлі, є незначною, та, по суті зводиться до одного десятка. Виробничі потужності таких компаній є приблизно однаковими та дозволяють у середньому виготовляти 100 дорожніх знаків за робочий день.

Якщо врахувати систематичне відключення електоенергії, постійні повітряні тривоги через атаку агресора та восьми годинний робочий день (як того вимагає чинне трудове законодавство) вказана вище кількість знаків може бути й меншою. Разом з тим, якщо взяти за основу показник 100 штук за робочий день, то навіть у цьому випадку для виготовлення 325 знаків необхідно 3 (три) робочі дні.
Слід зазначити, що до предмету закупівлі також входять стійки дорожніх знаків, а саме СКМ 2.35 оцинкована довжина якої згідно чинних стандартів повинна становити 3,5 метри погонних; СКМ 1.42, довжиною 4 мерти погонні, та СКМ 1.45, довжиною 4,5 метри погонні. Для виготовлення такої продукції закуповується чорна металева труба довжиною 6 або 12 метрів погонних, яка ріжеться на стійки довжиною у відповідності до вимог замовника (у даному випадку 3.5, 4 та 4.5 погонні метри) та оцинковується методом гарячого цинкування. Процес нанесення цинку на готову продукцію є дуже складним та виконується лише спеціалізованими підприємствами. Через війну всі заводи з цинкування, розташовані на окупованих територіях чи у зоні бойових дій, припинили свою діяльність. Таким чином, станом на сьогодні в Україні діє лише два заводи, які надають послуги з цинкування. Через велике навантаження на вказані заводи, достатні потужності для виконання замовлень має лише завод, розташований у м. Сарни Рівненської області. Враховуючи час, необхідний на доставку та вивіз оцинкованої продукції , а також те, що процес цинкування не може бути меншим ніж доба, навіть Учасники закупівлі, які є виробниками товару, не зможуть виконати вимогу Замовника щодо поставки товару протягом однієї доби з часу замовлення.

при наявності на складі учасника готової продукції, виконати вимогу про поставку товару протягом однієї доби зможуть лише ті учасники, місцезнаходження яких знаходиться в межах однієї із Замовником адміністративно-територіальної одиниці або у безпосередній близкості до неї.


У підпункті 1.9. пункту 2 (Загальні вимоги) розділу ІІ Додатку № 2 до тендерної документації передбачена можливість для Замовника здійснити замовлення на повний обсяг, тобто на 1065 штук. При цьому жодна норма тендерної документації не забороняє Замовнику здійснити замовлення повного обсягу товару (1065 шт.) посилаючись на нагальну потребу.

Слід також зазначити, що чинним трудовим законодавством встановлені чіткі вимоги щодо тривалості робочого часу працівників підприємств. Так, ст. 52 КЗпП України для працівників установлюється п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями, а статтею 50 КЗпП України встановлено, що нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень (тобто 8 годин на день). Відповідно до ЗУ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» нормальна тривалість робочого часу у період дії воєнного стану може бути збільшена, однак це є правом підприємств, а не обов’язком. Таким чином, встановлення вимоги про поставку товару протягом однієї доби з часу отримання замовлення електронними засобами та забезпечення своєчасної доставки по мірі замовлень, у тому числі у вихідні, передсвяткові та святкові дні, позбавляє права на участь у даній закупівлі тих учасників, у яких встановлений 8-ми годинний робочий день на 5-денний робочий тиждень.

Слід також зазначити, що Замовник даної закупівлі у тендерній документації не надає належного обгрунтування необхідності встановлення вище вказаної вимоги. Так, пункт 1.10 Додатку 2 містить лише загальну вказівку: «виникнення-будь-яких» ситуацій, що дає змогу Замовника будь-яку необхідність у замовленні товару кваліфікувати як непередбачувану, екстренну чи надзвичайну ситуацію. Не варто залишати поза увагою і те, що положеннями пункту 7 Проекту договору передбачена відповідальність для Учасників (Постачальників по договору) за порушення строків виконання зобов’язань з поставки товару, і розмір встановлених штрафних санкцій є значним.


Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище умови тендерної документації прямо порушують один з принципів здійснення публічних закупівель- недискримінація учасників, а також вимоги частини 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації