-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 55320000-9- Послуги з організації харчування (Забезпечення гарячим харчуванням осіб, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання та затриманих осіб)
Забезпечення гарячим харчуванням осіб, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання та затриманих осіб
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження:
14.06.2024 17:49 - 22.06.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
0e98b5d237b7403983828008f776fab5
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-14-011055-a.b1
Назва:
Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Акт про харчові продукти.PDF 18.06.2024 14:35
- Скарга.docx.asice (1).zip 18.06.2024 14:35
- Договір № 2 від 04.02.2019р..pdf 18.06.2024 14:35
- Договір № 85-2230 від 30.03.2020р..pdf 18.06.2024 14:35
- Витяг ЄДРПОУ.pdf 18.06.2024 14:35
- sign.p7s 18.06.2024 14:36
- пр 2.pdf 20.06.2024 12:29
- протокол відповіді.pdf 24.06.2024 15:01
- рішення від 20.06.2024 № 10713.pdf 20.06.2024 17:14
- інформація про резолютивну частину рішення від 01.07.2024 № 11342.pdf 02.07.2024 14:11
- рішення від 01.07.2024 № 11342.pdf 04.07.2024 15:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.06.2024 17:15
Дата розгляду скарги:
01.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.06.2024 17:14
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
04.07.2024 15:54
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
04.07.2024 15:54
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
64624734e5f5491fa52300ce1eb62798
Заголовок пункту скарги:
1. Оскарження дискримінаційних вимог, встановлених замовником в п.1.2 Додатку № 1 до тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
І. Відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації «Інформація про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям», а саме пункт 1 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору п.п. 1..2. Замовником встановлений наступний кваліфікаційний критерій:
«1.2. Копію аналогічного(-их) договору(-ів) зазначених в довідці (пункт 1.1.) про досвід виконання аналогічного(-их) договору(-ів) у 2020 – 2024 р.р.
1.3. Копію актів наданих послуг зазначених в довідці (пункт 1.1.) про досвід виконання аналогічного(-их) договору(-ів) у 2020 – 2024 р.р.
*Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний/частково виконаний договір - ДК 021:2015 – 55320000-9- Послуги з організації харчування (Забезпечення гарячим харчуванням осіб, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання та затриманих осіб).»
Замовником у дужках визначено поняття аналогічного договору: забезпечення гарячим харчуванням осіб, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання та затриманих осіб…
Предметом закупівлі визначено: «ПОСЛУГИ З ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ», тому вважаємо, що обмеження аналогічності виконаного договору об’єктами надання таких послуг конкретно осіб, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання та затриманих осіб, обмежує наші права, як учасника, маючи успішний досвід виконання аналогічних договорів в інших об’єктах, відмінних від ізоляторів тимчасового тримання.
Тому вважаємо, що зазначена умова Замовником щодо надання послуг харчування виключно особам, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання порушує законні права та інтереси Учасників.
Досвід харчування осіб, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання та затриманих осіб (документальне підтвердження) є дискримінаційною умовою тендеру, що різко обмежило коло потенційних учасників торгів й порушує Закон України «Про публічні закупівлі», а саме: відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
«добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.»
Відповідно до пункту 4 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Внаслідок встановлення Замовником у тендерній документації вказаної дискримінаційної вимоги, потенційний виконавець з досвідом й наявною власною матеріально-технічною базою не має змоги взяти участь у торгах та запропонувати свою економічно вигідну ціну.
«1.2. Копію аналогічного(-их) договору(-ів) зазначених в довідці (пункт 1.1.) про досвід виконання аналогічного(-их) договору(-ів) у 2020 – 2024 р.р.
1.3. Копію актів наданих послуг зазначених в довідці (пункт 1.1.) про досвід виконання аналогічного(-их) договору(-ів) у 2020 – 2024 р.р.
*Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний/частково виконаний договір - ДК 021:2015 – 55320000-9- Послуги з організації харчування (Забезпечення гарячим харчуванням осіб, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання та затриманих осіб).»
Замовником у дужках визначено поняття аналогічного договору: забезпечення гарячим харчуванням осіб, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання та затриманих осіб…
Предметом закупівлі визначено: «ПОСЛУГИ З ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ», тому вважаємо, що обмеження аналогічності виконаного договору об’єктами надання таких послуг конкретно осіб, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання та затриманих осіб, обмежує наші права, як учасника, маючи успішний досвід виконання аналогічних договорів в інших об’єктах, відмінних від ізоляторів тимчасового тримання.
Тому вважаємо, що зазначена умова Замовником щодо надання послуг харчування виключно особам, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання порушує законні права та інтереси Учасників.
Досвід харчування осіб, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання та затриманих осіб (документальне підтвердження) є дискримінаційною умовою тендеру, що різко обмежило коло потенційних учасників торгів й порушує Закон України «Про публічні закупівлі», а саме: відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами:
«добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.»
Відповідно до пункту 4 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Внаслідок встановлення Замовником у тендерній документації вказаної дискримінаційної вимоги, потенційний виконавець з досвідом й наявною власною матеріально-технічною базою не має змоги взяти участь у торгах та запропонувати свою економічно вигідну ціну.
×
-
Назва доказу:
Договір №85-2230 від 30.03.2020р.
-
Повʼязаний документ:
Договір № 85-2230 від 30.03.2020р..pdf
-
-
Назва доказу:
Договір №2 від 04.02.2019р.
-
Повʼязаний документ:
Договір № 2 від 04.02.2019р..pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити зазначену дискримінаційну умову.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
b2af76fd791d4359949da47c479f79a0
Заголовок пункту скарги:
2. Оскарження дискримінаційних вимог, встановлених замовником в Додатку № 2 до тендерної документації:
«Технічна специфікація»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:
«Технічна специфікація»:
ДК 021:2015 – 55320000-9 послуги з організації харчування (Забезпечення гарячим харчуванням осіб, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання)
- Учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції, зокрема: «оригінал або належним чином засвідчену копію оригіналів Актів, складених за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, та інших форм розпорядчих документів (акт має бути виданий не раніше жовтня 2023 року) на потужність у м. Києві або Київській області. Вид господарської діяльності в Акті, має співпадати з предметом закупівлі..»
Слід зазначити, що форма Акту, складеного за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин втратила чинність на підставі Наказу Міністерства Аграрної політики та продовольства України № 1503 від 08.08.2023р., замість нього діє форма Акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти.
Також вважаємо дискримінаційним вимогу щодо надання Акту на вид господарського діяльності, що має співпадати з предметом закупівлі.
Така вимога є дискримінаційною по віднощенню до тих учасників, які пройшли перевірку та отримали акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №1503 від 08 серпня 2023 року, виданий на ім’я Учасника, без зауважень на інший вид економічної діяльності, який зазначений у них у витягі з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Так, ТОВ «Понтем.уа» пройшло перевірку та отримало Акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №1503 від 08 серпня 2023 року, виданий на ім’я Учасника, без зауважень на вид діяльнсті згідно з нашими КВЕД: 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 10.85 Виробництво готової їжі та страв 49.41 Вантажний автомобільний транспорт 46.32 Оптова торгівля м’ясом і м’ясними продуктами.
Слід зазначити, що формою Акту передбачено зазначення у даному пункті: Види об’єктів та/або Види господарської діяльності (із зазначенням КВЕД, щодо яких проводиться захід.
ТОВ «Понтем.уа» має досвід в організації харчування, проте відповідно до Постанови № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» було передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану.
У Наказі № 5 від 03.01.2023 Мінагрополітики та продовольства України визначено Перелік підстав для здійснення позапланових заходів державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин на період воєнного стану.
Таких підстав п’ять:
- подання роботодавцем письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення позапланової перевірки за його бажанням;
- звернення фізичної особи про порушення, що спричинило шкоду її правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави;
- доручення Прем’єр-міністра України про перевірку роботодавця у зв’язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
- перевірка виконання роботодавцем приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);
- виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, на підставі повідомлень, що надійшли від органів, зазначених у ч. 5 Переліку.
На проведення планових перевірок Держпродспоживслужби продовжує діяти мораторій на період воєнного стану.
Крім того, організувати перевірку з врахуванням скороченого строку подачі тендерних пропозицій також нереально.
Для організації перевірки та отримання акту Держпродспоживслужбою учасникам залишається 5 робочих дня. За даний строк організувати проведення перевірки – неможливо.
Від ТОВ «Понтем.уа» в цьому процесі залежить тільки подача заяви про проведення перевірки, але не має механізмів примусити державний орган ко нтролю – Держпродспоживслужбу провести перевірку та скласти за її результатом акт протягом 5 робочих днів.
Таким чином Замовник участь Скаржника в закупівлі ставить в залежність від волевиявлення третьої особи – Держпродспоживслужби, яка не зобов’язана проводити перевірки в строки, які вказує роботодавець.
Також, відповідно до ч. 5 ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»:
«4. Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва - двох робочих днів.»
ТОВ «Понтем.уа» не є субєктом малого підприємництва, відповідно, сама перевірка в ТОВ «Понтем.уа» може проводитися протягом 10 робочих днів, але ні цім Законом, а ні ніякими іншими нормативними та законодавчими актами України не передбачене – коли цю перевірку органи державного контролю повинні почати з моменту звернення роботодавця.
- Таким чином, ТОВ «Понтем.уа» не має можливості отримати у строки до закінчення подачі тендерних пропозиції по закупівлі акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №1503 від 08 серпня 2023 року, виданий на ім’я Учасника, на вид господарської діяльності, що має співпадати з предметом закупівлі..»
«Технічна специфікація»:
ДК 021:2015 – 55320000-9 послуги з організації харчування (Забезпечення гарячим харчуванням осіб, які тримаються в ізоляторах тимчасового тримання)
- Учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції, зокрема: «оригінал або належним чином засвідчену копію оригіналів Актів, складених за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, та інших форм розпорядчих документів (акт має бути виданий не раніше жовтня 2023 року) на потужність у м. Києві або Київській області. Вид господарської діяльності в Акті, має співпадати з предметом закупівлі..»
Слід зазначити, що форма Акту, складеного за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин втратила чинність на підставі Наказу Міністерства Аграрної політики та продовольства України № 1503 від 08.08.2023р., замість нього діє форма Акту, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти.
Також вважаємо дискримінаційним вимогу щодо надання Акту на вид господарського діяльності, що має співпадати з предметом закупівлі.
Така вимога є дискримінаційною по віднощенню до тих учасників, які пройшли перевірку та отримали акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №1503 від 08 серпня 2023 року, виданий на ім’я Учасника, без зауважень на інший вид економічної діяльності, який зазначений у них у витягі з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Так, ТОВ «Понтем.уа» пройшло перевірку та отримало Акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №1503 від 08 серпня 2023 року, виданий на ім’я Учасника, без зауважень на вид діяльнсті згідно з нашими КВЕД: 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 10.85 Виробництво готової їжі та страв 49.41 Вантажний автомобільний транспорт 46.32 Оптова торгівля м’ясом і м’ясними продуктами.
Слід зазначити, що формою Акту передбачено зазначення у даному пункті: Види об’єктів та/або Види господарської діяльності (із зазначенням КВЕД, щодо яких проводиться захід.
ТОВ «Понтем.уа» має досвід в організації харчування, проте відповідно до Постанови № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» було передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану.
У Наказі № 5 від 03.01.2023 Мінагрополітики та продовольства України визначено Перелік підстав для здійснення позапланових заходів державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин на період воєнного стану.
Таких підстав п’ять:
- подання роботодавцем письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення позапланової перевірки за його бажанням;
- звернення фізичної особи про порушення, що спричинило шкоду її правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави;
- доручення Прем’єр-міністра України про перевірку роботодавця у зв’язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
- перевірка виконання роботодавцем приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);
- виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, на підставі повідомлень, що надійшли від органів, зазначених у ч. 5 Переліку.
На проведення планових перевірок Держпродспоживслужби продовжує діяти мораторій на період воєнного стану.
Крім того, організувати перевірку з врахуванням скороченого строку подачі тендерних пропозицій також нереально.
Для організації перевірки та отримання акту Держпродспоживслужбою учасникам залишається 5 робочих дня. За даний строк організувати проведення перевірки – неможливо.
Від ТОВ «Понтем.уа» в цьому процесі залежить тільки подача заяви про проведення перевірки, але не має механізмів примусити державний орган ко нтролю – Держпродспоживслужбу провести перевірку та скласти за її результатом акт протягом 5 робочих днів.
Таким чином Замовник участь Скаржника в закупівлі ставить в залежність від волевиявлення третьої особи – Держпродспоживслужби, яка не зобов’язана проводити перевірки в строки, які вказує роботодавець.
Також, відповідно до ч. 5 ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»:
«4. Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва - двох робочих днів.»
ТОВ «Понтем.уа» не є субєктом малого підприємництва, відповідно, сама перевірка в ТОВ «Понтем.уа» може проводитися протягом 10 робочих днів, але ні цім Законом, а ні ніякими іншими нормативними та законодавчими актами України не передбачене – коли цю перевірку органи державного контролю повинні почати з моменту звернення роботодавця.
- Таким чином, ТОВ «Понтем.уа» не має можливості отримати у строки до закінчення подачі тендерних пропозиції по закупівлі акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, згідно Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №1503 від 08 серпня 2023 року, виданий на ім’я Учасника, на вид господарської діяльності, що має співпадати з предметом закупівлі..»
×
-
Назва доказу:
Витяг ЄДРПОУ
-
Повʼязаний документ:
Витяг ЄДРПОУ.pdf
-
-
Назва доказу:
Акт про харчові продукти
-
Повʼязаний документ:
Акт про харчові продукти.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні умови.