• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з вивезення твердих побутових відходів з об’єктів Національної академії СБ України за адресами: м. Київ, вул. М. Максимовича,22, проспект В. Лобановського,98, вул. Авіаконструктора Антонова 2/32 корпус, 92

Завершена

264 903.25 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 649.03 UAH
Період оскарження: 14.06.2024 16:53 - 20.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про неправомірне визначення переможця

Номер: 766e361251f9473eaf6a380772d46400
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-14-010761-a.c1
Назва: Скарга про неправомірне визначення переможця
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.07.2024 17:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.07.2024 14:24
Дата виконання рішення Замовником: 17.07.2024 17:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення комісії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 12008-р/пк-пз від 11.07.2024 скасувано рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "УКРКОНТСЕРВІС" переможцем процедури закупівлі — "Послуги з вивезення твердих побутових відходів з об’єктів Національної академії СБ України за адресами: м. Київ, вул. М. Максимовича,22, проспект В. Лобановського,98, вул. Авіаконструктора Антонова 2/32 корпус, 92", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-14-010761-a.
Автор: ТОВ "КРАМАР РІСАЙКЛІНГ", Ілона Шпира +380991999090 kramarrecycling@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 50c82bcb7d4044cab75b8f626a2f3352
Заголовок пункту скарги: Визначення переможця у закупівлі який надав недостовірні дані та інформацію, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгівповинно та повинно було було призвести до відхилення пропозиції Переможця на підставі абзацу 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до частини 5 статті 17 Закону обумовлено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.

Пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Пунктом 28 Особливостей передбачено, що замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами

Частиною 4 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Відповідно до пункту 6 додатку 1 «Специфікація щодо надання послуг з вивезення твердих побутових відходів (далі – ТПВ)» тендерної документації Закупівлі, вивезення відходів має здійснюватись тільки на об’єкти поводження з побутовими відходами, які мають всю необхідну дозвільну та іншу документацію згідно з чинним законодавством. Також пунктом 9 додатку 3 тендерної документації Закупівлі учасник повинен надати документи які обов’язково подаються у складі тендерної пропозиції є Специфікація (технічні, якісні та кількісні характеристики) предмету закупівлі, що пропонується Учасником.

Згідно статті 41 Закону України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року № 2320-IX (далі – Закон про управління відходами), суб’єкти господарювання, які мають намір здійснювати або здійснюють діяльність у сфері оброблення відходів, зобов’язані створити обліковий запис в інформаційній системі управління відходами та внести до системи визначені законодавством необхідні відомості. Суб’єкти господарювання для здійснення операцій з оброблення відходів зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності.

Відповідно до п. 4 Перехідних положень Закону про управління відходами, суб’єкти господарювання у сфері управління відходами, установки яких експлуатуються на день набрання чинності цим Законом отримують дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів:
- протягом шести місяців після набрання чинності цим Законом - щодо установок потужністю 100 тонн на добу або більше;
- протягом одного року після набрання чинності цим Законом - щодо установок потужністю менше 100 тонн на добу
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18 березня 2022 р. № 314 (далі – Постанова 314) встановлено, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів до дня набрання чинності пунктом 2 змін, затверджених Постановою Кабінету міністрів України № 1137 від 31.10.2023 «Про внесення змін у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314» (далі – Постанова 1137), є дійсними протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності такими змінами. Протягом зазначеного строку суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку, строки та на умовах, що передбачені Законом про управління відходами, згідно Постановою 1137 від 31.10.2023, з урахуванням змін, внесених Постановою Кабінету Міністрів України № 637 від 04.06.2024 «Про внесення зміни до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2023 р. № 1137».

Постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року № 1279 затверджено «Порядок створення та адміністрування інформаційної системи управління відходами» встановлено, що інформаційна система управління відходами - це функціональний модуль Єдиної екологічної платформи «ЕкоСистема» (далі - платформа ЕкоСистема), який забезпечує доступ до інформації про відходи, виробників продукції, організації розширеної відповідальності виробника, суб’єктів господарювання у сфері оброблення відходів у вигляді електронної бази даних. Також зазначеною постановою передбачено, що користувачі платформи «ЕкоСистема», суб’єкти, які підпадають під дію Закону про управління відходами, через електронний кабінет користувача платформи «ЕкоСистема» повинні створити обліковий запис у функціональному модулі е-Відходи (далі – модуль е-Відходи) та внести до інформаційної системи інформацію та відомості в тому числі щодо об’єктів оброблення відходів які в подальшому відображаються у реєстрі суб’єктів господарювання, які зобов’язані подавати декларацію про відходи та/або реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів.

Враховуючи викладене суб’єкти господарювання які здійснюють діяльність операції з оброблення відходів в розумінні Закону про управління відходами, мають право на здійснення такої діяльності у разі наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів або декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів (які діють до жовтня 2024 року), що підтверджується даними інформаційної системеми управління відходами на платформі ЕкоСистема (https://eco.gov.ua/) у модулі е-Відходи (https://eco.gov.ua/categories/e-vidhodi).

Переможець у складі тендерної пропозиції надано лист гарантію щодо підтвердження відповідності пропозиції додатку 1 «Специфікація щодо надання послуг з вивезення твердих побутових відходів (далі – ТПВ)» тендерної документації Закупівлі (файл – «Лист-гарантія відп.Специфікації.pdf», далі – Лист гарантія), договір № 27/02/2024-ТПВ від 01.03.2024 року укладеного між Переможцем та ТОВ «Компанія «ЕКО-СТОК» (код ЄДРПОУ 39465408) щодо надання послуг з поводження з побутовими відходами (файл – «Договір з ЕкоСток, утилізація.pdf», далі – Договір на оброблення), довідку про наявність ліцензій на поводження певного виду господарської діяльності (файл – «Довідка ліцензування.pdf», далі – Довідка про документи дозвільного характеру).

Відповідно до Довідки про дозвільні документи, Переможцем зазначено, що він здійснює тільки вивезення відходів (перевезення відходів). Тобто Переможець здійснює операції тільки по перевезенню відходів від Замовника до суб’єктів господарювання у сфері оброблення відходів. Як вбачається Листа гарантії Переможець гарантує та підтверджує, що вивезення відходів має здійснюватись тільки на об’єкти поводження з побутовими відходами, які мають всю необхідну дозвільну та іншу документацію згідно з чинним законодавством в підтвердження чого у складі пропозиції надає відповідний Договір на оброблення який передбачає приймання відходів на сортування, що відповідно до додатку 2 Закону про управління відходами (позиція R12) відноситься до операції з оброблення відходів шляхом їх відновлення (пункт 5 та пункт 21 частини 1 Закону про управління відходами) які відповідно статті 41 Закону про управління відходами, Постанови 314, Постанови 1137 повинні мати дозвільні документи у вигляді дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів або декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів (які діють до жовтня 2024 року).

Відповідно до відкритих даних модуля е-Відходи платформи ЕкоСистема (https://eco.gov.ua/categories/e-vidhodi), реєстри «Перелік декларацій про відходи» (посилання - https://eco.gov.ua/reyestr-deklaracij-pro-vidhodi), «Перелік Декларацій про провадження господарської діяльності» (витяг з реєстру файл – «Перелік Декларацій про провадження господарської діяльності.xlsx»), «Реєстр дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів» (витяг з реєстру файл – «Реєстр Дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів.xlsx») не містить данні та інформацію про те, що Переможець та/або ТОВ «Компанія «ЕКО-СТОК» (код ЄДРПОУ 39465408) мають дозвільну документацію як того вимагалось у пункті 6 додатку 1 «Специфікація щодо надання послуг з вивезення твердих побутових відходів (далі – ТПВ)» тендерної документації Закупівлі.

Окрім цього слід зазначити, що відповідно до частини 1 статті 30 Закону про управління відходами обумовлено, що органи місцевого самоврядування забезпечують управління побутовими відходами згідно з правилами благоустрою населеного пункту.
Відповідно до статтями 30 та 35 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» від 06 вересня 2005 року № 2807-IV передбачено, що управління побутовими відходами здійснюється шляхом використання найбільш ефективних і безпечних технологій з урахуванням мінімальних економічних витрат, найбільш вигідних для певного населеного пункту схем і методів збирання, перевезення та оброблення відходів, щільності забудови, у порядку, визначеному законом, а також обумовлено, що технічна документація з питань благоустрою територій населених пунктів (проекти, схеми, карти, атласи тощо) розробляється з метою здійснення комплексу заходів з благоустрою територій, окремих об'єктів благоустрою, їх частин і може бути включена до правил благоустрою території відповідного населеного пункту яка погоджується в установленому порядку та затверджується її замовником.
Також Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 21 серпня 2013 року N 395 було затверджено «Склад та зміст схеми санітарного очищення населеного пункту ДБН Б.2.2-6:2013» відповідно до якого розробляються схеми санітарного очищення населених пунктів.
Підпунктами 1.1.1 – 1.1.3. пункту 1.1 розділу I «Правила благоустрою міста Києва» затверджені рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 р. N 1051/1051 (далі – Правила) обумовлено, що вони регулюють права та обов'язки учасників правовідносин у сфері благоустрою міста, визначають комплекс заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку в місті. Суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни. Правила містять загальнообов'язкові на території міста норми, за порушення яких передбачена відповідальність згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Як вбачається з підпункту 7.1.1 пункту 7.1 розділу VII Правила, збирання і вивезення відходів, очистка території в м. Києві здійснюються зокрема відповідно до Схеми санітарного очищення м. Києва затвердженої відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про затвердження Схеми санітарного очищення м. Києва» від 10.02.2014 № 193 (далі – Схема, додаються файли – «СхемиTOM-1.pdf», «КМДА № 193.PDF»). Правила та Схема є діючими і не скасованими та повинні застосовуватись всіма суб’єктами господарювання які здійснюють операції з управління відходами (в тому числі і перевезення) на території в межах територій міста Києва відповідно до затверджених правил благоустрою.
Також Відповідно до підпункту 7.3.2 пункту 7.3 розділу VII Правил встановлено, що підприємства, установи, організації та громадяни (власники, балансоутримувачі садиб) зобов'язані укладати договори на вивезення сміття та вторинних матеріалів з житлоексплуатуючими організаціями чи спеціалізованими підприємствами-перевізниками*, які мають договірні відносини зі спеціалізованими підприємствами, що проводять утилізацію та знешкодження відходів у відповідності до діючих галузевих нормативно-правових актів.
*Спеціалізовані підприємства-перевізники у м. Києві обумовлені рисунком 2.2.1. Схеми (том 1, стор. 75) «Структура підприємств житлово-комунального господарства сфери санітарного очищення, прибирання та благоустрою». Також спеціалізованим підприємствам-перевізникам, органами місцевого самоврядування встановлюється тариф на послуги з поводження з побутовими відходами (останнє розпорядження КМВА додається, файл – «КМДА № 637.pdf»)

Відповідно до Схеми, Переможець та ТОВ «Компанія «ЕКО-СТОК» (код ЄДРПОУ 39465408) не є спеціалізованими підприємствами-перевізниками та/або спеціалізованими підприємствами, що проводять утилізацію та знешкодження відходів у відповідності до діючих галузевих нормативно-правових актів.

Враховуючи вищевикладене, Скаржник вважає, що Замовник не перевірив достовірність інформації у документах Переможця обумовлену пунктом 6 додатку 1 «Специфікація щодо надання послуг з вивезення твердих побутових відходів (далі – ТПВ)» яка зазначена у Листі гарантії, Договору на оброблення та Довідці про документи дозвільного характеру, а також не пересвідчився чи мають право Переможець та ТОВ «Компанія «ЕКО-СТОК» (код ЄДРПОУ 39465408) здійснювати операції по управлінню відходами шляхом їх оброблення та наявності у таких суб’єктів господарювання дозвільних документів на здійснення таких операцій, що як наслідок призвело до ухвалення неправомірного рішення відповідно до Протоколу та така тендерна пропозиція Переможця повинна була відхилена Замовником на підставі абзацу 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, пункту 1 частини 1 статті 31 Закону в зв’язку зазначенням Переможцем у тендерній пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: ff4e96ae2ad748489c3c0051f0abeae2
Заголовок пункту скарги: Порушення визанчення переможця за кваліфікаційними критеріями
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: відповідно до пункту 2 додатку 3 «Перелік документів, які обов’язково подаються учасниками у складі тендерної пропозиції» обумовлено, що учасники у складі тендерних пропозиції повинні надати – «довідку про досвід виконання аналогічного договору. На підтвердження відповідності встановленого критерію учасник надає копію виконаного аналогічного договору закупівлі товарів за 2021-2024 роки. Поняття аналогічний, визначається за класифікацією «група» відповідно до загальних положень ДК 021:2015, які зазначені в довідці. Тобто в аналогічному договорі учасник вказує конкретне найменування товару.»

На виконання пункту 2 додатку 3 «Перелік документів, які обов’язково подаються учасниками у складі тендерної пропозиції», Переможцем у складі тендерної пропозиції було надано довідку про наявність досвіду надання послуг з вивезення твердих побутових відходів (файл – «Довідка наявність досвіду.pdf», далі - Довідка), договір укладений Переможцем з ПАТ «Сіті-маркет» № 3/20 від 01.06.2020 року з актами виконаних робіт до даного договору за червень-грудень 2020 року (файл – «Копія договору та актів виконаних робіт до довідки аналогічні послуги.pdf», далі – Договір 1) та договір укладений Переможцем з ОСББ «Елізіум» № 05/20 від 01.06.2020 року з актами виконаних робіт до даного договору за червень-грудень 2020 року (файл – «Копія договору та актів виконаних робіт до довідки аналогічні послуги (2).pdf», далі – Договір 2).

Враховуючи зміст Довідки, Договору 1 та Договору 2 які були подані Переможцем у складі тендерної пропозиції не відповідають вимогам пункту 2 додатку 3 «Перелік документів, які обов’язково подаються учасниками у складі тендерної пропозиції», а саме Договір 1 та Договір 2 укладені та виконані протягом 2020 року, що не відповідає вимозі про надання аналогічного договору закупівлі товарів за 2021-2024 роки та у обумовлених договорах не вказане конкретне найменування товару за класифікацією «група» відповідно до загальних положень ДК 021:2015.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір