• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Теплообмінники

Завершена

656 780.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 567.80 UAH
Період оскарження: 14.06.2024 16:07 - 20.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця

Номер: fae81fa40c17438c92c1ddf779511ecc
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-14-010298-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця
Скарга:
14.06.2024 Комунальним підприємством «ХАРКІВСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ» (далі – Замовник) розпочато процедуру закупівлі відкритих торгів Ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-14-010298-a, що опубліковано на сайті «prozorro публічні закупівлі» https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/3440630 ; предмет закупівлі: Код ДК 021:2015 – 42510000-4-Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Теплообмінники). 26.06.2024 Протоколом про прийняття рішення уповноваженою особою (додаток №1 до Скарги) № 1/2 прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО ОПЕКС ЕНЕРГОСИСТЕМИ» (далі – Рішення). ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО ОПЕКС ЕНЕРГОСИСТЕМИ» (далі - Скаржник) вважає, що зазначене Рішення є упередженим, не відповідає реальним обставинам справи та прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). Свої твердження Скаржник ґрунтує на наступному. В складі тендерної документації визначені технічні характеристики предмету закупівлі. Скаржник у чіткій відповідності до технічних характеристик надав технічну документацію. Проте, під час оцінювання такої пропозиції уповноваженою особою Замовника дійшла висновку, що Скаржник не підтвердив відповідність Товару, а саме: «Допустимий перепад тиску, атм»; «схема гарячого водопостачання»; тобто учасник не підтвердив відповідність тендерної документації вимогам технічної специфікації та іншим вимогам технічної специфікації до предмета закупівлі». Дане твердження Замовника є упереджене та не відповідає реальним обставинам справи.
Дата розгляду скарги: 05.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.07.2024 17:31
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 10.07.2024 18:17
Автор: ТОВ "НВП "ОПЕКС ЕНЕРГОСИСТЕМИ", Шум Артем Євгенович 380503584006 shum@opeks.ua http://opeks.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2346153ebd4f42f4a8155eefcea19878
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Щодо питання 1: не вказаний «допустимий перепад тиску, атм».

Зауваження є необгрунтованим, тому що в кожній специфікації теплообмінника (див. Таблицю 1), чітко зазначен технічний параметр, що вимагається замовником, а саме втрата напору, яка вимірюється в Па (Паскаль) або кПа (для більших значень) відповідно з міжнародно визнаною в Україні системою SI, згідно Наказу №914 від 04.08.2015 (Про затвердження визначень основних одиниць SI). Інженерний термін НАПОР означає ТИСК, згідно ДСТУ 3503-97 (Насоси. Основні технічні показники та характеристики рідинних насосів. Терміни, визначення та позначення.).
«Втрата напору», або «втрата тиску», або в трактуванні замовника «перепад тиску» є одним і тим самим технічним терміном, який є загально-вживаним в інженерному середовищі

Також особливо підкреслюємо, що згідно документів, які вимагалися замовником, Скаржником був прикладений окремий документ, а саме «Технічна пропозиція. Таблиця 2», у якій чітко прописано (виділено жовтим кольором у скані нижче за текстом), для кожної моделі теплообмінника, виробництва ТОВ НВП ОПЕКС ЕНЕРГОСИСТЕМИ: «допустимий перепад тиску, атм». При чому значення тиску було перераховано, на вимогу замовника у технічному завданні, інженером нашої компанії з одиниць Па (Паскаль), що відповідає міжнародній системі, що наразі діє в Україні, у значення у атм (атмосфера), яка є застаріла.
На основі наведених вище доказів, значення параметру «допустимий перепад тиску» було вказано два рази в 2х окремих типах документів:

1 – в спеціфікації кожного теплообмінника в кПа (згідно міжнародної системи SI, що діє в Україні)
2 – в технічний пропозиції в Таблиці 2 для кожного теплообмінника а атм (згідно застарілої одиниці вимірювання в таблиці технічного завдання замовника).

Варто також звернути увагу на те, що ПРАВИЛА
застосування одиниць вимірювання і написання назв та позначень одиниць вимірювання і символів величин визначають, що «на маркуванні продукції, що надається на ринку України, застосовуються міжнародні позначення одиниць вимірювання; на засобах вимірювальної техніки (табличках, шкалах і щитках) потрібно застосовувати міжнародні позначення одиниць вимірювання, які повинні бути нанесені в одній одиниці вимірювання». Отже на підставі вищевикладена можна зробити висновок, що тендерна документація учасника не тільки відповідала вимогам Замовника, але й в повній міри відповідала встановлених вимогам законодавства щодо позначень одиниць вимірювання, що в свою чергу і відповідає технічних регламентам.


Щодо питання 2: не вказана «схема гарячого водопостачання»
Зауваження є необгрунтованим, тому що згідно документу, що вимагався замовником, Скаржником був наданий окремий документ, а саме «Технічна пропозиція. Таблиця 2», у якій чітко прописана схема гарячого водопостачання для кожної моделі теплообмінника, виробництва ТОВ НВП ОПЕКС ЕНЕРГОСИСТЕМИ.
А додатково, для більшого розуміння замовнику, як підключати теплообмінник у свою схему гарячого водопостачання, у кожній вкладеній до тендера специфікації теплообмінника, чітко вказано, який теплоносій потрібно подавати у який патрубок (див. скан спеціфікації нижче за текстом). Кожний патрубок в специфікації та ескізі позначений S1, S2, S3, S4:
Отже, виходячи з вищенаведеного та відповідно до представлених на тендері документів, Скаржник, повністю надав всі необхідні параметри та підтверджуючі документи по теплообмінникам, які плануються для постачання Замовнику.

Статтею 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає, що після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Варто також звернути увагу на те, що ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Частиною 2 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію, в разі якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Проте, в порушення вищезазначених норм ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник відхилив пропозицію Скаржника.
Всі вищевикладені факти свідчать про упередженість Замовника, мають ознаки корупційних ризиків та порушують норми ЗУ «Про публічні закупівлі», а також порушений основний принцип публічних закупівель щодо об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Статтею 1 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку
Звертаємо Вашу увагу на те, що Європейський суд із прав людини у рішенні у справі «Пічкур проти України» установив, що дискримінація – це «поводження з особами у різний спосіб, без об'єктивного та розумного обґрунтування».
На підставі вищевикладеного, можна зробити висновки, що Замовником порушенні принципи здійснення закупівель встановлених ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема щодо об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій закупівлі.
Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію Скаржника, та не зважаючи не лише на відповідність технічної документації останнього але й значно кращі показники такого обладнання, прийняв рішення, про відхилення пропозиції Скаржника.
Необ’єктивне та упереджена оцінка пропозиції Скаржника Замовником призвела до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призводить до порушення його майнових прав.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника