• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельне паливо (Євро 5), талон, 1л

Завершена

155 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 775.00 UAH
Період оскарження: 14.06.2024 16:07 - 20.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 962a528560404ff487b410a99e55d2b8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-14-010293-a.a1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
№7 від 20.06.2024 Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: 03035, Україна, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 тел.: (044) 594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Замовник: ШИРОКІВСЬКЕ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО Код ЄДРПОУ 32193428 Адреса: 53070, Україна, Дніпропетровська область, смт Широке, ВУЛИЦЯ ЦЕНТРАЛЬНА, будинок 1А Телефон: +380967754150 Email: shirokejkp@ukr.net Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю “ФУЛ ФЬЮЖН” 61045, м. Харків, вул. Яроша Отакара, 18-Г Код ЄДРПОУ: 45153578 Тел. +380679879100 Email: fuel.fusion01@gmail.com Інформація про закупівлю: номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: Номер у Prozorro UA-2024-06-14-010293-a Назва предмету закупівлі: Пально-мастильні матеріали Код ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо Ідентифікатор закупівлі: 02755bd0e997457ebec3d0c60aafe97b (надалі – Процедура закупівлі) Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії замовника: 14 червня 2024 року СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації Замовником – ШИРОКІВСЬКЕ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: UA-2024-06-14-010293-a, на «Пально-мастильні матеріали Код ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо». Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема: Відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації: В рядку 2 таблиці «Кваліфікаційні критерії» Додатку 1 встановлено вимогу надання довідки про наявність матеріально-технічної бази, тобто кваліфікаційного критерію п.1 ч.2 ст. 16 Закону. Однак виходячи з приписів п.29 Особливостей: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Таким чином, Замовник встановив умову що не узгоджується з вимогами законодавства. Такі вимоги є незаконними та дискримінаційними та підлягають вилученню. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації: 1. Згідно п.4 Додатку 3 встановлено вимогу щодо надання інформації про наявність АЗС учасника. Ця вимога дублює вимогу рядк 2 таблиці «Кваліфікаційні критерії» Додатку 1 наявність матеріально-технічної бази, тобто кваліфікаційного критерію п.1 ч.2 ст. 16 Закону. Однак виходячи з приписів п.29 Особливостей: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. 2. Згідно п.6 Додатку 3 встановлено вимогу: «Учасник повинен підтвердити право користування запропонованими АЗС (про що в складі тендерної пропозиції надаються копії відповідних документів), а саме: -стосовно АЗС, які є власністю Учасника – копії документів, що підтверджують право власності Учасника на АЗС; -стосовно АЗС, які орендуються Учасником – копію діючого Договору(ів) оренди цих АЗС; -стосовно АЗС, які використовуються на договірних умовах – копію діючої угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів, завіреної печаткою та підписом власника/орендаря/партнера. Такі умови дискримінують учасників які здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів. Учасникам які є власниками або орендарями АЗС достатньо надати копії документів що підтверджують право власності Учасника або копію діючого Договору(ів) оренди, в той час як до учасників що діють на підставі договорів партнерства застосовуються додаткові умови щодо завірення копій таких договорів печаткою та підписом власника/орендаря/партнера. Пунктом 4 ч.1 ст.5 Закону встановлено один із принципів публічних закупівель, а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. В даному випадку цей принцип рівного ставлення порушується. Крім того, щодо аргументації такої вимоги. Замовник обгрунтовує необхідність надання даної інформації для пiдтвердження вiдповiдностi тендерноi пропозицii умовам технiчної специфiкацii та iншим вимогам щодо предмета закупiвлi. Але наявність власних, партнерських та орендованих АЗС не відноситься до умов технiчної специфiкацii та iнших вимог щодо предмета закупiвлi. Зазначена вимога стосується наявності матеріально технічної бази учасника, тобто кваліфікаційного критерію п.1 ч.2 ст. 16 Закону. Однак виходячи з приписів п.29 Особливостей: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Таким чином, Замовник встановив умову що не узгоджується з вимогами законодавства.Вимога щодо надання в складі тендерної пропозиції стосовно АЗС, які використовуються на договірних умовах – копію діючої угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів, завіреної печаткою та підписом власника/орендаря/партнера є незаконною, дискримінаційною та підлягає вилученню. ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» планує прийняти участь в даній закупівлі з АЗС УКРНАФТА про що надає доказ – партнерський договір з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». 3. Згідно п.8 Додатку 3 встановлено вимогу: «В складі тендерної пропозиції учасник закупівлі повинен надати скановану копію ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (на кожну запропоновану АЗС), а також скановану копію ліцензії на право оптової торгівлі пальним та ліцензію на право зберігання. Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару. Скаржник здійснює продаж талонів на відпуск пального в мережі АЗС «Укрнафта», за укладеним з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» договором. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку транспорту через всю мережу АЗС «Укрнафта» по всій Україні, в тому числі в Дніпропетровській області. Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»: роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів; зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик; Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального. Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник. У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта. Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС та нафтобаз(нафтосховищ) не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним та ліцензій на право зберігання пального. Водночас, Скаржник отримав ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним, копію якої надаємо у вкладенні. Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону). 4. Згідно п.9 Додатку 3 встановлено вимогу: «Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції документ для підтвердження того, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. На виконання цієї умови Учасник надає довідку в довільній формі про згоду застосовувати заходи з екологічної безпеки і захисту довкілля. Також Учасник у складі своєї тендерної пропозиції має надає чинний договір на поводження з відходами(стосовно нафтопродуктів), укладений між Учасником і надавачем таких послуг та документ(сертифікат) що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданий акредитованим органом відповідно до чинного законодавства України. Щодо вимоги про надання чинного договору на поводження з відходами(стосовно нафтопродуктів), укладений між Учасником і надавачем таких послуг. Скаржник здійснює продаж талонів на відпуск пального в мережі АЗС «Укрнафта», за укладеним з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» договором, безпосередньо діяльності на АЗС не здійснює, отже не має відходів нафтопродуктів. Крім того, відповідно до ч.5 ст.23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Договір на поводження з відходами(стосовно нафтопродуктів) не є маркуванням, протоколом випробувань, декларацією або сертифікатом що можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Предметом закупівлі є пальне в бланках внутрішнього обігу(талони/стретч-картки). Замовник не довів необхідності встановлення такої обмежувальної вимоги як надання чинного договору на поводження з відходами(стосовно нафтопродуктів), укладений між Учасником і надавачем таких послуг в закупівлі за талонами. Щодо вимоги надання документ(сертифікат) що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданий акредитованим органом відповідно до чинного законодавства України. Абзацом 2 пункту 29 Особливостей встановлено: «У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі». ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» не містять вимог щодо (ISO 14001:2015, IDT) ДСТУ ISO 14001:2015, а отже встановлення вимоги щодо надання сертифікату (ISO 14001:2015, IDT) ДСТУ ISO 14001:2015 учасником, а також сертифікатів партнерів є незаконним. Крім того сертифікат (ISO 14001:2015, IDT) ДСТУ ISO 14001:2015 не має жодного відношення до технічних характеристик товару. 5. Згідно п.10 Додатку 3 встановлено вимогу: «З метою оперативного отримання Замовником талонів/скетч-карток на паливо, учасник повинен мати офіс або представництво на обслуговування клієнтів в межах м. Кривий ріг або Криворізькому районі. На виконання цієї вимоги учасник повинен надати гарантійний лист від власника/представника мережі АЗС про місцезнаходження його офісу або представництва в межах м. Кривий ріг або Криворізькому районі. Такі умови дискримінують учасників які не мають офісу або представництва в межах м. Кривий ріг або Криворізькому районі але мають достатній досвід своєчасного та якісного виконання договорів з постачання пального. Відсутність офісу або представництва в межах м. Кривий ріг або Криворізькому районі жодним чином не впливає на оперативність отримання Замовником талонів/скетч-карток на паливо. Між Скаржником та ТОВ «НОВА ПОШТА» укладений договір. Доставка відправлень Новою Поштою здійснюється до двох днів в межах України. Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону). 6. Згідно п.12 Додатку 3 встановлено вимогу: «В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження наявності у Учасника права на використання об’єктів права інтелектуальної власності (торгових знаків(марок) для товарів або послуг), які мають місце (містяться) на довірчих документах, що є засобом отримання нафтопродуктів(талони), та відповідний сертифікат на впровадження Учасником заходів інформаційної безпеки виданий виданий відповідним акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації». Вимагаючи документального підтвердження наявність права в Учасника на об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників». Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів. При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (марки чи бренду). Для введення господарської діяльності з постачання палива Скаржнику відсутність права на використання об’єктів інтелектуальної власності не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель. Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару. На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо партнерський договір з ТОВ «Укрнафта-Постач», відповідно до якого можемо здійснювати постачання палива у мережі АЗС «УКРНАФТА» . Отже, зазначений вище Договір, укладений з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надає право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» здійснювати перепродаж талонів для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази. На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо партнерський договір з ТОВ «УКРНАФТА-ПОЧСТАЧ», відповідно до якого можемо здійснювати постачання талонів, що надають право отримувати паливо на АЗС «Укрнафта » та зразки відповідних талонів. Окрім цього, відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Замовник не довів та документально не підтвердив, яким самим національним стандартом для - палива визначено наявність права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів (талони – скретч-карти). Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Палива). Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону). Вимога щодо надання відповідного сертифікату на впровадження Учасником заходів інформаційної безпеки виданого відповідним акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, є незаконною та дискримінаційною. Замовник не зазначає який саме сертифікат потрібно надати. Єдиним відомим Скаржнику сертифікату на впровадження Учасником заходів інформаційної безпеки є Стандарт ISO 27001:2022 — це міжнародний стандарт, який забезпечує основу для систем управління інформаційною безпекою (СУІБ) для забезпечення постійної конфіденційності, цілісності та доступності інформації, а також відповідності законодавству. Але предметом закупівлі не є інформаційні продукти або послуги в сфері інформації. Абзацом 2 пункту 29 Особливостей встановлено: «У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі». Предметом закупівлі є пальне в талонах, таким чином сертифікат на впровадження Учасником заходів інформаційної безпеки виданий відповідним акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації не має жодного відношення до технічних характеристик товару. ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» не містять вимог щодо сертифікат на впровадження Учасником заходів інформаційної безпеки. Вказана вимога не узгоджується з вимогами законодавства є незаконною, дискримінаційною та має бути виключена з тендерної документації. Відповідно до Додатку № 4 до тендерної документації: Пунктом 4.2 проекту договору (Додаток 4) визначені умови оплати, згідно яких: «Оплата товару здійснюється Покупцем в національній валюті України в безготівковій формі, шляхом перерахування коштів на рахунок постачальника протягом 10 банківських днів після отримання товару». Законом України "Про платіжні послуги" створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем. На виконання вимог Закону № 1591-IX Правління НБУ прийняло постанову від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" (як доказ постанова додається), згідно з якою в рамках реалізації проекту Національного банку України "Розвиток платіжної інфраструктури України" з 1 квітня 2023 запроваджується у платіжній інфраструктурі України міжнародний стандарт ISO 20022. З 1 квітня в Україні більше не існує поняття "банківський день". З 01.04.2023 система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає – здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія СЕП (Система електронних платежів) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня. Тобто якщо транзакція була здійснена ввечері, на рахунок кошти потрапляли лише наступного дня вранці. У випадку надсилання у вихідні чи святкові дні фінанси надходили в перший робочий день. Але з 1 квітня Нацбанк запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень. Отже виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово. Станом на 1 квітня 2023 року учасниками Системи електронних платежів є 65 банків в тому числі Державна казначейська служба, в якій знаходяться розрахункові рахунки Замовника. А отже відповідно до Постанови Правління Національного Банку України від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" відповідно до статей 7, 15, 41, 56 Закону України "Про Національний банк України" та з метою розвитку і модернізації платіжної інфраструктури України в системі 7 електронних платежів Національного банку України шляхом запровадження міжнародного стандарту ISO 20022-1:2013 "Фінансові послуги -Універсальна схема повідомлень фінансової індустрії", що був прийнятий міжнародною організацією зі стандартизації, Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ: 1. Національний банк України з 01 квітня 2023 запроваджує систему електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП) нового покоління - СЕП4.0 та не використовує діюче покоління СЕП - СЕП-3.3 для виконання міжбанківських платіжних операцій. 2. Банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій. Отже, умови договору щодо строків оплати в банківських днях не узгоджуються з вимогами законодавства. Враховуючи вищенаведене та керуючись ст. ст. 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178, ПРОШУ: - встановити порушення Процедури закупівлі UA-2024-06-14-010293-a ст. ст. 5, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178; - зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити незаконні і дискримінаційні вимоги. Директор Анастасія Кравчук
Дата розгляду скарги: 02.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.06.2024 16:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.07.2024 17:51
Дата виконання рішення Замовником: 18.07.2024 14:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) № 11490-р/пк-пз від 02.07.2024р. замовником усунуто невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ФУЛ ФЬЮЖН”, Анастасія Кравчук 380679879100 fuelfusion01@gmail.com https://fuel-fusion.com/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fdb15b7ec56043f3aa58a0d99923be72
Заголовок пункту скарги: Замовником – було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: UA-2024-06-14-010293-a, на «Пально-мастильні матеріали Код ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо». Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель,
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації:
В рядку 2 таблиці «Кваліфікаційні критерії» Додатку 1 встановлено вимогу надання довідки про наявність матеріально-технічної бази, тобто кваліфікаційного критерію п.1 ч.2 ст. 16 Закону. Однак виходячи з приписів п.29 Особливостей: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Таким чином, Замовник встановив умову що не узгоджується з вимогами законодавства.
Такі вимоги є незаконними та дискримінаційними та підлягають вилученню.

Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації:
1. Згідно п.4 Додатку 3 встановлено вимогу щодо надання інформації про наявність АЗС учасника.
Ця вимога дублює вимогу рядк 2 таблиці «Кваліфікаційні критерії» Додатку 1 наявність матеріально-технічної бази, тобто кваліфікаційного критерію п.1 ч.2 ст. 16 Закону. Однак виходячи з приписів п.29 Особливостей: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
2. Згідно п.6 Додатку 3 встановлено вимогу: «Учасник повинен підтвердити право користування запропонованими АЗС (про що в складі тендерної пропозиції надаються копії відповідних документів), а саме:
-стосовно АЗС, які є власністю Учасника – копії документів, що підтверджують право власності Учасника на АЗС;
-стосовно АЗС, які орендуються Учасником – копію діючого Договору(ів) оренди цих АЗС;
-стосовно АЗС, які використовуються на договірних умовах – копію діючої угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів, завіреної печаткою та підписом власника/орендаря/партнера.
Такі умови дискримінують учасників які здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів. Учасникам які є власниками або орендарями АЗС достатньо надати копії документів що підтверджують право власності Учасника або копію діючого Договору(ів) оренди, в той час як до учасників що діють на підставі договорів партнерства застосовуються додаткові умови щодо завірення копій таких договорів печаткою та підписом власника/орендаря/партнера. Пунктом 4 ч.1 ст.5 Закону встановлено один із принципів публічних закупівель, а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. В даному випадку цей принцип рівного ставлення порушується.
Крім того, щодо аргументації такої вимоги. Замовник обгрунтовує необхідність надання даної інформації для пiдтвердження вiдповiдностi тендерноi пропозицii умовам технiчної специфiкацii та iншим вимогам щодо предмета закупiвлi. Але наявність власних, партнерських та орендованих АЗС не відноситься до умов технiчної специфiкацii та iнших вимог щодо предмета закупiвлi. Зазначена вимога стосується наявності матеріально технічної бази учасника, тобто кваліфікаційного критерію п.1 ч.2 ст. 16 Закону. Однак виходячи з приписів п.29 Особливостей: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Таким чином, Замовник встановив умову що не узгоджується з вимогами законодавства.Вимога щодо надання в складі тендерної пропозиції стосовно АЗС, які використовуються на договірних умовах – копію діючої угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів, завіреної печаткою та підписом власника/орендаря/партнера є незаконною, дискримінаційною та підлягає вилученню.
ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» планує прийняти участь в даній закупівлі з АЗС УКРНАФТА про що надає доказ – партнерський договір з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
3. Згідно п.8 Додатку 3 встановлено вимогу: «В складі тендерної пропозиції учасник закупівлі повинен надати скановану копію ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним (на кожну запропоновану АЗС), а також скановану копію ліцензії на право оптової торгівлі пальним та ліцензію на право зберігання.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Скаржник здійснює продаж талонів на відпуск пального в мережі АЗС «Укрнафта», за укладеним з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» договором.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку транспорту через всю мережу АЗС «Укрнафта» по всій Україні, в тому числі в Дніпропетровській області.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»:
роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів;
зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик;
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону - Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.
Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.
Тобто, Скаржник, не маючи права на використання об’єктів АЗС та нафтобаз(нафтосховищ) не має права на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним та ліцензій на право зберігання пального.
Водночас, Скаржник отримав ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним, копію якої надаємо у вкладенні.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
4. Згідно п.9 Додатку 3 встановлено вимогу: «Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції документ для підтвердження того, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. На виконання цієї умови Учасник надає довідку в довільній формі про згоду застосовувати заходи з екологічної безпеки і захисту довкілля. Також Учасник у складі своєї тендерної пропозиції має надає чинний договір на поводження з відходами(стосовно нафтопродуктів), укладений між Учасником і надавачем таких послуг та документ(сертифікат) що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданий акредитованим органом відповідно до чинного законодавства України.
Щодо вимоги про надання чинного договору на поводження з відходами(стосовно нафтопродуктів), укладений між Учасником і надавачем таких послуг. Скаржник здійснює продаж талонів на відпуск пального в мережі АЗС «Укрнафта», за укладеним з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» договором, безпосередньо діяльності на АЗС не здійснює, отже не має відходів нафтопродуктів.
Крім того, відповідно до ч.5 ст.23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Договір на поводження з відходами(стосовно нафтопродуктів) не є маркуванням, протоколом випробувань, декларацією або сертифікатом що можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Предметом закупівлі є пальне в бланках внутрішнього обігу(талони/стретч-картки). Замовник не довів необхідності встановлення такої обмежувальної вимоги як надання чинного договору на поводження з відходами(стосовно нафтопродуктів), укладений між Учасником і надавачем таких послуг в закупівлі за талонами.
Щодо вимоги надання документ(сертифікат) що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданий акредитованим органом відповідно до чинного законодавства України.
Абзацом 2 пункту 29 Особливостей встановлено: «У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі».
ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» не містять вимог щодо (ISO 14001:2015, IDT) ДСТУ ISO 14001:2015, а отже встановлення вимоги щодо надання сертифікату (ISO 14001:2015, IDT) ДСТУ ISO 14001:2015 учасником, а також сертифікатів партнерів є незаконним. Крім того сертифікат (ISO 14001:2015, IDT) ДСТУ ISO 14001:2015 не має жодного відношення до технічних характеристик товару.
5. Згідно п.10 Додатку 3 встановлено вимогу: «З метою оперативного отримання Замовником талонів/скетч-карток на паливо, учасник повинен мати офіс або представництво на обслуговування клієнтів в межах м. Кривий ріг або Криворізькому районі. На виконання цієї вимоги учасник повинен надати гарантійний лист від власника/представника мережі АЗС про місцезнаходження його офісу або представництва в межах м. Кривий ріг або Криворізькому районі.
Такі умови дискримінують учасників які не мають офісу або представництва в межах м. Кривий ріг або Криворізькому районі але мають достатній досвід своєчасного та якісного виконання договорів з постачання пального.

Відсутність офісу або представництва в межах м. Кривий ріг або Криворізькому районі жодним чином не впливає на оперативність отримання Замовником талонів/скетч-карток на паливо. Між Скаржником та ТОВ «НОВА ПОШТА» укладений договір. Доставка відправлень Новою Поштою здійснюється до двох днів в межах України.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
6. Згідно п.12 Додатку 3 встановлено вимогу: «В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження наявності у Учасника права на використання об’єктів права інтелектуальної власності (торгових знаків(марок) для товарів або послуг), які мають місце (містяться) на довірчих документах, що є засобом отримання нафтопродуктів(талони), та відповідний сертифікат на впровадження Учасником заходів інформаційної безпеки виданий виданий відповідним акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації».

Вимагаючи документального підтвердження наявність права в Учасника на об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (марки чи бренду).
Для введення господарської діяльності з постачання палива Скаржнику відсутність права на використання об’єктів інтелектуальної власності не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо партнерський договір з ТОВ «Укрнафта-Постач», відповідно до якого можемо здійснювати постачання палива у мережі АЗС «УКРНАФТА» .
Отже, зазначений вище Договір, укладений з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», надає право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» здійснювати перепродаж талонів для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо партнерський договір з ТОВ «УКРНАФТА-ПОЧСТАЧ», відповідно до якого можемо здійснювати постачання талонів, що надають право отримувати паливо на АЗС «Укрнафта » та зразки відповідних талонів.
Окрім цього, відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Замовник не довів та документально не підтвердив, яким самим національним стандартом для - палива визначено наявність права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів (талони – скретч-карти).
Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Палива).
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).

Вимога щодо надання відповідного сертифікату на впровадження Учасником заходів інформаційної безпеки виданого відповідним акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, є незаконною та дискримінаційною.
Замовник не зазначає який саме сертифікат потрібно надати. Єдиним відомим Скаржнику сертифікату на впровадження Учасником заходів інформаційної безпеки є Стандарт ISO 27001:2022 — це міжнародний стандарт, який забезпечує основу для систем управління інформаційною безпекою (СУІБ) для забезпечення постійної конфіденційності, цілісності та доступності інформації, а також відповідності законодавству. Але предметом закупівлі не є інформаційні продукти або послуги в сфері інформації.
Абзацом 2 пункту 29 Особливостей встановлено: «У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі».
Предметом закупівлі є пальне в талонах, таким чином сертифікат на впровадження Учасником заходів інформаційної безпеки виданий відповідним акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації не має жодного відношення до технічних характеристик товару. ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» не містять вимог щодо сертифікат на впровадження Учасником заходів інформаційної безпеки.
Вказана вимога не узгоджується з вимогами законодавства є незаконною, дискримінаційною та має бути виключена з тендерної документації.
Відповідно до Додатку № 4 до тендерної документації:
Пунктом 4.2 проекту договору (Додаток 4) визначені умови оплати, згідно яких: «Оплата товару здійснюється Покупцем в національній валюті України в безготівковій формі, шляхом перерахування коштів на рахунок постачальника протягом 10 банківських днів після отримання товару».
Законом України "Про платіжні послуги" створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем. На виконання вимог Закону № 1591-IX Правління НБУ прийняло постанову від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" (як доказ постанова додається), згідно з якою в рамках реалізації проекту Національного банку
України "Розвиток платіжної інфраструктури України" з 1 квітня 2023 запроваджується у платіжній інфраструктурі України міжнародний стандарт ISO 20022.
З 1 квітня в Україні більше не існує поняття "банківський день". З 01.04.2023 система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає – здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія СЕП (Система електронних платежів) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня. Тобто якщо транзакція була здійснена ввечері, на рахунок кошти потрапляли лише наступного дня вранці. У випадку надсилання у вихідні чи святкові дні фінанси надходили в перший робочий день. Але з 1 квітня Нацбанк запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень. Отже виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово. Станом на 1 квітня 2023 року учасниками Системи електронних платежів є 65 банків в тому числі Державна казначейська служба, в якій знаходяться розрахункові рахунки Замовника.
А отже відповідно до Постанови Правління Національного Банку України від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" відповідно до статей 7, 15, 41, 56 Закону України "Про Національний банк України" та з метою розвитку і модернізації платіжної інфраструктури України в системі 7 електронних платежів Національного банку України шляхом запровадження міжнародного стандарту ISO 20022-1:2013 "Фінансові послуги -Універсальна схема повідомлень фінансової індустрії", що був прийнятий міжнародною організацією зі стандартизації, Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Національний банк України з 01 квітня 2023 запроваджує систему електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП) нового покоління - СЕП4.0 та не використовує діюче покоління СЕП - СЕП-3.3 для виконання міжбанківських платіжних операцій.
2. Банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Отже, умови договору щодо строків оплати в банківських днях не узгоджуються з вимогами законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації