• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Коагулянт за кодом ДК 021:2015:24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини

Водний розчин сульфату заліза (ІІІ)

Завершена

430 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 150.00 UAH
Період оскарження: 14.06.2024 16:08 - 26.07.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: ae3674c6b33d4e0197776fc438c279d8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-14-010291-a.b3
Назва: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
Дата розгляду скарги: 06.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.07.2024 15:12
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.08.2024 16:03
Автор: ТОВ "ХІМЕФЕКТ", Єлизавета Саленкова +380676126052 xef2015@gmail.com https://xef.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2d7638d258774ad9b8eeabacab557fa2
Заголовок пункту скарги: 1. Розділом ІІ Додатку 2 до тендерної документації Замовника, Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, закріплених ч. 2 ст. 16 Закону, зазначено: Для підтвердження кваліфікаційного критерію - Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник надає:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник вимагає аналогічний договір з конкретною назвою предмету договору.
Так як, найменувань еквівалентної продукції може бути безліч було створено державний класифікатор, який використовується для систематизації та уніфікації описів товарів, робіт та послуг, що закуповуються в рамках державних закупівель.
Скаржник 24.07.2024 р. надіслав звернення Замовнику на закупівельній площадці з проханням відповісти чи не буде причиною для дискваліфікації завантаження договору з усіма додатками з кодом ДК 021:2015:24310000-0 "Основні неорганічні хімічні речовини". Нащо Замовник надав наступну відповідь:
У відповідності до пункту 4.1. Розділу І тендерної документації предметом закупівлі є коагулянт (водний розчин сульфату заліза тривалентного). Технічною специфікацією до предмета закупівлі визначено конкретну назву товару, що закупляється:
1.1. Водний розчин сульфату заліза тривалентного (коагулянт)
Вимогами тендерної документації щодо надання інформації/документів для підтвердження кваліфікаційних критеріїв, зокрема про «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору за зразком, а також копію такого договору» не встановлено, що код ДК в аналогічному договорі має бути ідентичним до коду оголошеної закупівлі. У випадку, якщо вами буде завантажено договір з ідентичним кодом ДК, але предмет договору не буде аналогічним, замовник надаватиме 24 години для усунення невідповідностей.

Скаржник вважає неприйнятни такий стан речей, адже ніякої невідповідності по факту не можу бути. Замовник вказує фізико-технічні характеристики реагенту, Скаржник пропонує еквівалентний реагент, який має іншу назву.
Скаржник вважає дану вимогу дискримінаційною, Замовник двічі в даній закупівлі створює дискримінаційні вимоги. В скарзі від 18.06.2024 Скаржник вже успішно оскаржив дискримінаційну вимогу в Додатку 2 до Тендерної Документації де аналогічним договором на постачання вважався коагулянту сульфату заліза (ІІІ) (який є предметом даної закупівлі), який постачався на підприємства водопровідно-каналізаційного господарства, які є ліцензіатами НКРЕКП для очищення промислових і побутових стічних вод, а також надати документальне підтвердження виконання такого договору (копії видаткових накладних, актів приймання-передачі товару, тощо. Предмет закупівлі, реквізити і сума зазначеного договору повинні бути ідентичними в таблиці і у скан-копії договору, що надається учасником. А відсоток виконання договору повинен відповідати сумам, визначеним у накладних/актах. Вимога щодо належності до ліцензіатів НКРЕКП не є дискримінаційною і не обмежує коло потенційних учасників, оскільки в Україні ліцензіатів нараховується більше п’яти десятків і саме НКРЕКП встановлює для них тариф на послуги централізованого водопостачання і водовідведення.
АМКУ зобов’язав Замовника усунути даний пункт шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Адже, Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими
принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права
встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Дані статі закону порушується і в оновленій Тендерній Документації.
Скаржник є виробником коагулянтів на території України та має намір прийняти участь у закупівлі з коагулянтом власного виробництва.
Скаржник в якості еквіваленту коагулянту (водний розчин сульфату заліза тривалентного) за кодом ДК 021:2015:24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (на виконання порядку визначення предмета закупівлі) має можливість запропонувати до поставки – хімічний реагент FS власного виробництва, що за показниками якості повністю відповідає вимогам встановленим у таблиці 1 Додатку 4 тендерної документації Замовника (сертифікат якості додаємо).
Зазначений коагулянт Скаржник постачав на підприємства, зокрема ТОВ «СМАРТСИНТЕЗ», в загальних положення до цього договору вказано, що Постачальник забов’язується поставити Покупцеві матеріальні цінності (хімічні реагенти), іменований надалі Товар, в асортименті, кількості, одиницях виміру та за ціною зазначених у рахунках, які є невід’ємною частиною. ТТН та видаткові на поставку хімічного реагенту FS додаються разом з договором.

При цьому, Скаржник має досвід постачання коагулянтів, основних неорганічних хімічних речовин за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, на підприємства водопровідно-каналізаційного господарства України, що укладено в тому числі з КП «Міськтепловодоенергія», МКП «Покровське ВУВКГ» (відповідні договори додаємо). Однак, об’єктивно позбавлений можливості прийняти участь у даній закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про допущення тендерної пропозиції до процедури закупівлі
Скарга
Скасована

СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 8ead9ac7d40c43479da87fa8f642f89a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-14-010291-a.b2
Назва: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 25.07.2024 20:19
Автор: ТОВ "ХІМЕФЕКТ", Єлизавета Саленкова +380676126052 xef2015@gmail.com https://xef.com.ua
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІВАНО-ФРАНКІВСЬКВОДОЕКОТЕХПРОМ" (надалі за текстом – Замовник) 14 червня 2024 року опублікував оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-14-010291-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару: КОАГУЛЯНТ (водний розчин сульфату заліза тривалентного) за кодом ДК 021:2015:24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (на виконання порядку визначення предмета закупівлі) ДК 021:2015: 24313122-2- Сульфат заліза (ІІІ) (на виконання порядку оприлюднення оголошення про закупівлю). Очікувана вартість закупівлі становить 430 000,00 грн. з ПДВ. Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю товару: КОАГУЛЯНТ (водний розчин сульфату заліза тривалентного) за кодом ДК 021:2015:24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (на виконання порядку визначення предмета закупівлі) ДК 021:2015: 24313122-2- Сульфат заліза (ІІІ) (на виконання порядку оприлюднення оголошення про закупівлю), що «ЗАТВЕРДЖЕНО» рішенням уповноваженої особи від 14 червня 2024 р. №437-т. Пунктом 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Ч.4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону). Товариство з обмеженою відповідальністю «Хімефект», як виробник коагулянтів, виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника. Відповідно до ч.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом скарги – «Закон»), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати установленої для подання тендерних пропозицій. Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімефект» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги, що у своїй сукупності не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.

Номер: 253c1bde58af4238a8224ec50e131449
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-14-010291-a.c1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІВАНО-ФРАНКІВСЬКВОДОЕКОТЕХПРОМ" (надалі за текстом – Замовник) 14 червня 2024 року опублікував оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-14-010291-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару: КОАГУЛЯНТ (водний розчин сульфату заліза тривалентного) за кодом ДК 021:2015:24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (на виконання порядку визначення предмета закупівлі) ДК 021:2015: 24313122-2- Сульфат заліза (ІІІ) (на виконання порядку оприлюднення оголошення про закупівлю). Очікувана вартість закупівлі становить 430 000,00 грн. з ПДВ. Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю товару: КОАГУЛЯНТ (водний розчин сульфату заліза тривалентного) за кодом ДК 021:2015:24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (на виконання порядку визначення предмета закупівлі) ДК 021:2015: 24313122-2- Сульфат заліза (ІІІ) (на виконання порядку оприлюднення оголошення про закупівлю), що «ЗАТВЕРДЖЕНО» рішенням уповноваженої особи від 14 червня 2024 р. №437-т. Пунктом 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Ч.4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону). Товариство з обмеженою відповідальністю «Хімефект», як виробник коагулянтів, виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника. Відповідно до ч.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом скарги – «Закон»), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати установленої для подання тендерних пропозицій. Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімефект» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги, що у своїй сукупності не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.06.2024 17:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.07.2024 12:35
Дата виконання рішення Замовником: 23.07.2024 16:56
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протокольне рішення (протокол) № 459-т уповноваженої особи КП «Івано-Франківськводоекотехпром» м. Івано-Франківськ «23» липня 2024 року Порядок денний: 1. Про внесення змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненої в електронній системі закупівель у процедурі закупівлі коагулянту (водного розчину сульфату заліза тривалентного) за кодом ДК 021:2015:24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини; уточнюючий код ДК 021:2015: 24313122-2- Сульфат заліза (ІІІ) (далі — Закупівля). 2. Про розміщення в електронній системі закупівель змін, що вносяться до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів, у вигляді нової редакції тендерної документації та переліку змін, що вносяться. Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2024-06-14-010291-a Під час розгляду першого питання порядку денного: Відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості), замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме ― в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Враховуючи викладене, необхідно внести зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів шляхом затвердження нової редакції тендерної документації. Згідно зі змінами строк подання тендерних пропозицій закінчується 29.07.2024 року до 00.00.год. Для цього розроблено проєкт нової редакції тендерної документації та перелік змін, що вносяться. Зазначені документи відповідають вимогам Замовника та нормам чинного законодавства. На підставі вищенаведеного наявні підстави для затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї), в т. ч. проєкту договору про закупівлю, та переліку змін, що вносяться, для проведення Закупівлі згідно з розглянутим проєктом. Під час розгляду другого питання порядку денного: Відповідно до пункту 54 Особливостей зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Отже, необхідно оприлюднити в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації (з Додатками до неї), у т. ч. проєкту договору про закупівлю, зміни в оголошення про проведення відкритих торгів та перелік змін, що вносяться, у строк, встановлений пунктом 54 Особливостей. ВИРІШИВ: 1. Внести зміни до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів шляхом затвердження Нової редакції тендерної документації з Додатками до неї, в т. ч. проєкту договору про закупівлю, та переліку змін, що вносяться. 2. Оприлюднити Нову редакцію тендерної документації, зміни в оголошення про проведення відкритих торгів та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель. Уповноважена особа Комунального підприємства «Івано-Франківськводоекотехпром» ________________ підпис Вадим ДАНИЛОВСЬКИЙ
Автор: ТОВ "ХІМЕФЕКТ", Єлизавета Саленкова +380676126052 xef2015@gmail.com https://xef.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a2a2469cddd4487d958d97cdad5331c2
Заголовок пункту скарги: Розділом ІІ Додатку 2 до тендерної документації Замовника, Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, закріплених ч. 2 ст. 16 Закону, зазначено: Для підтвердження кваліфікаційного критерію - Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник надає довідку...
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: «1.1. Інформативна довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору* за зразком, а також копію такого договору.*Аналогічним вважається договір на постачання коагулянту сульфату заліза (ІІІ) (який є предметом даної закупівлі), який постачався на підприємства водопровідно-каналізаційного господарства, які є ліцензіатами НКРЕКП для очищення промислових і побутових стічних вод, а також надати документальне підтвердження виконання такого договору (копії видаткових накладних, актів приймання-передачі товару, тощо. Предмет закупівлі, реквізити і сума зазначеного договору повинні бути ідентичними в таблиці і у скан-копії договору, що надається учасником. А відсоток виконання договору повинен відповідати сумам, визначеним у накладних/актах. Вимога щодо належності до ліцензіатів НКРЕКП не є дискримінаційною і не обмежує коло потенційних учасників, оскільки в Україні ліцензіатів нараховується більше п’яти десятків і саме НКРЕКП встановлює для них тариф на послуги централізованого водопостачання і водовідведення.
⃰ ⃰ Якщо договір укладено з замовником в розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі» за результатами процедури/спрощеної закупівлі або без використання електронної системи закупівель і публікацією звіту про укладання такого договору, надати в Інформаційній довідці посилання на номер такого договору /Закупівлі з ЕСЗ. ».
В. п. 4.1. Тендерної документації Замовника, визначено назву предмету закупівлі: КОАГУЛЯНТ (водний розчин сульфату заліза тривалентного) за кодом ДК 021:2015:24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (на виконання порядку визначення предмета закупівлі); ДК 021:2015: 24313122-2- Сульфат заліза (ІІІ) (на виконання порядку оприлюднення оголошення про закупівлю).
П. 4.2. опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції Закупівля здійснюється щодо предмета закупівлі в цілому - опис предмета закупівлі зазначається в Технічному завданні (Додаток 4).
В додатку 4 до тендерної документації, ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до предмету закупівлі, Замовником визначено:
І. Конкретна назва товару, що закупляється, кількість:
1.1. Водний розчин сульфату заліза коагулянт PIX 113 – 8 тонн.
1.2. Фізико-хімічні дані:
ЗАГАЛЬНА ХІМІЧНА ФОРМУЛА: FE₂(SО₄)₃
Торгова назва: Коагулянт Сульфат заліза серії PIX 113 (розчин Сульфіту заліза тривалентного) для очистки промислових та побутових стічних вод).
Окрім цього, у Додатку 4 також міститься обґрунтування Замовника щодо закупівлі саме Водного розчину сульфату заліза коагулянт PIX 113.
По-перше. З огляду на такі вимоги документації взагалі неможливо визначити, який саме товар є предметом закупівлі, що не дає можливості Учасникам належним чином підготувати свої тендерні пропозиції.
По-друге: неможливо визначити кількість товару що закуповується, 8 тон чи 18 тон, як визначено в самій тендерній документації та оголошенні.
По-третє. Виходячи з таких умов документації, потенційний учасник яким є і Скаржник, повинен підтвердити досвід постачання або Водного розчину сульфату заліза коагулянт PIX 113, або (достеменно неможливо визначити) або коагуляну з назвою «коагулянт сульфат заліза (ІІІ)», саме на підприємства водопровідно-каналізаційного господарства, які є ліцензіатами НКРЕКП для очищення промислових і побутових стічних вод, що є дискримінаційним по відношенню до скаржника, виходячи з наступного:
Скаржник є виробником коагулянтів на території України та має намір прийняти участь у закупівлі з коагулянтом власного виробництва.
Скаржник в якості еквіваленту коагулянту (водний розчин сульфату заліза тривалентного) за кодом ДК 021:2015:24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (на виконання порядку визначення предмета закупівлі) має можливість запропонувати до поставки – хімічний реагент FS власного виробництва, що за показниками якості повністю відповідає вимогам встановленим у таблиці 1 Додатку 4 тендерної документації Замовника (сертифікат якості додаємо).
Зазначений коагулянт Скаржник постачав на підприємства, зокрема ТОВ «СМАРТСИНТЕЗ», однак, які не є ліцензіатами НКРЕКП, як того наразі вимагає Замовник, що жодним чином не може свідчити про відсутність у Скаржника досвіду виконання аналогічного договору.
При цьому, Скаржник має досвід постачання коагулянтів, основних неорганічних хімічних речовин за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, на підприємства водопровідно-каналізаційного господарства України, що укладено в тому числі з КП «Міськтепловодоенергія», МКП «Покровське ВУВКГ» (відповідні договори додаємо). Однак, об’єктивно позбавлений можливості прийняти участь у даній закупівлі.
Аналогічний договір не може бути ідентичним, тотожним (договорів, які були б абсолютно однакові, неможливо надати, адже договір включає в себе як істотні умови в розумінні Господарського та Цивільного кодексів України, так і додаткову інформацію, яку контрагенти вважали за необхідне погодити).
Вимога щодо надання аналогічного договору не повинна містити дискримінаційних вимог (обмеження за сумою, роком виконання, обмеження кола контрагентів лише бюджетними установами, досвіду виконання аналогічного договору саме з цим замовником тощо).
Порядок визначення предмета закупівлі регламентується Наказом Мінекономрозвитку №708 від 15.04.2020 р.
Відповідно до ч. 3. Розділу І зазначеного Наказу, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
А тому, аналогічним буде вважатись договір на постачання реагентів за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, незалежно від підприємства на яке було здійснено постачання.
Виходячи зі змісту тендерної документації в цій частині, прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть досвід постачання або Водного розчину сульфату заліза коагулянт PIX 113, або (достеменно неможливо визначити) або коагуляну з назвою «коагулянт сульфат заліза (ІІІ)», саме на підприємства водопровідно-каналізаційного господарства, які є ліцензіатами НКРЕКП для очищення промислових і побутових стічних вод, що є дискримінаційним по відношенню до скаржника.
З огляду на викладене, вимоги тендерної документації замовника не узгоджуються з вимогами діючого законодавства та мають бути виключені з тендерної документації як такі, що є дискримінаційними.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 5b65af635b9845c2ac75723d4f26532e
Заголовок пункту скарги: п.1.3., Розділу ІІІ Інші вимоги, Додатку 4 до тендерної документації, Технічна специфікація до предмету закупівлі, містить вимогу: “1.3. Основна речовина, яка входить до складу суміші коагулянту має бути зареєстрована у регламенті REACH. Для підтвердження Учасник має надати декларацію про відповідність із вказаним реєстраційним номером від заводу-виробника.”.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: “1.3. Основна речовина, яка входить до складу суміші коагулянту має бути зареєстрована у регламенті REACH. Для підтвердження Учасник має надати декларацію про відповідність із вказаним реєстраційним номером від заводу-виробника.”.
Скаржник вважає зазначену вимогу дискримінаційною по відношенню до себе, з огляду на наступне:
Скаржник є виробником коагулянтів на території України та має намір прийняти участь у закупівлі з коагулянтом власного виробництва, що виготовляється на території України у відповідності до діючого законодавства України.
Скаржник, дослідивши відповідні нормативно-правові акти на підставі яких здійснюється виробництво питної води, реєстрація на сайті Європейського хімічного агентства, вважає, що дані вимоги є безпідставними, такими, що не відповідають діючому законодавству України, викладені Замовником виключно з метою забезпечення обмеження конкуренції, дискримінації учасників, які пропонують до поставки товар вітчизняного виробника, а тому мають бути виключені зі складу тендерної документації, з огляду на наступне:
REACH (англ. Registration, Evaluation and Authorisation of Chemicals) — регламент ЄС про хімічні речовини та їх безпечне використання (ЄС 1907/2006). Регламент стосується реєстрації, оцінки, надання дозволів і заборон використання хімічних субстанцій. Регламент набув чинність 1 червня 2007 р.
Наразі Україна, яка не є членом ЄС, тільки намагається привести своє законодавство у відповідність до європейського.
Ч.7 Рішення Ради Національної Безпеки і Оборони України від 19 березня 2021 року, яке введено в дію Указом Президента України від 19 березня 2021 року № 104/2021 Про заходи щодо підвищення рівня хімічної безпеки на території України, Рада Національної безпеки та оборони України, визнала недостатньо ефективною діяльність Кабінету Міністрів України із забезпечення проведення державної політики у сфері управління хімічною безпекою та поводження з хімічними речовинами, впровадження дієвих механізмів державного регулювання у цій сфері та вкотре поставило перед Кабінетом міністрів України завдання:
7) розробити та у шестимісячний строк затвердити: технічний регламент щодо безпечності хімічної продукції, гармонізований з Регламентом (ЄС) Європейського Парламенту та Ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів (REACH), яким засновується Європейське Агентство хімічних речовин і препаратів, вносяться зміни до Директиви 1999/45/ЄС і скасовуються Регламент Ради (ЄЕС) № 793/93 і Регламент Комісії (ЄС) № 1488/94, а також Директива Ради 76/769/ЄЕС і Директиви Комісії 91/155/ЄЕС, 93/67/ЄЕС, 93/105/ЄС і 2000/21/ЄС;
Наказом Мінекономіки від 03.03.2021 № 442 «Про затвердження плану розроблення технічних регламентів на 2021 рік»,наказом №986 від 20 лютого 2023 року «Про затвердження плану розроблення технічних регламентів на 2023 рік, НАКАЗОМ від 14 березня 2024 року N 6757 Про затвердження плану розроблення технічних регламентів на 2024 рік вкотре поставлено в план розробити Технічний регламент про безпеку та забезпечення захисту хімічної продукції на основі Регламенту (ЄС)№ 1907/2006 Європейського Парламенту і Ради від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів (RЕАСН), яким засновується Європейське Агентство хімічних речовин і препаратів, вносяться зміни до Директиви 1999/45/ЄС і скасовуються Регламент Ради (СЕЄ) № 793/93 і Регламент Комісії (ЄС) № 1488/94, а також Директива Ради 76/769/ЄЕС і Директиви Комісії 91/155/ЄЕС, 93/67/ЄЕС, 93/105/ЄС і 2000/21/ЄС, який має стати аналогом Європейського REACH.
Однак, на даний час, відповідний Технічний регламент не розроблено і не затверджено, про що свідчить відповідний план Мінекономіки.
Прийнятий Верховною радою України Закон України «Про забезпечення хімічної безпеки та управління хімічною продукцією», вводиться в дію лише 29.06.2024, який разом з відповідним Технічним регламентом і повинен стати основними нормативно-правовими актами, які будуть врегульовувати питання реєстрації хімічних речовин на території України, які суб’єкт господарювання виробляє чи імпортує.
Проте, на даний час, зазначений Закон щодо хімічної безпеки та управління хімічними речовинами не діє, Технічний регламент про безпеку та забезпечення захисту хімічної продукції на основі Регламенту (ЄС) не прийнято.
Дану вимогу тендерної документації Замовника, мають змогу виконати лише учасники, які імпортують товар з країн, які вже привели своє законодавство до Європейського, у відповідності до вимог Регламенту RЕАСН. Україна лише на шляху такого прийняття.
Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, і передбачено законодавством, і бажає включити (!)
За таких умов, вимога Документації, в цій частині, містить вимоги що не передбачені діючим законодавством України та суперечить положенням чинного законодавства (такої ж думки дійшов Орган оскарження під час прийняття рішення №28005-р/пк-пз від 20.12.2021), а тому має бути виключена.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: a4414926528d47d0a391c47768882e74
Заголовок пункту скарги: . В Розділі ІІІ Інші вимоги, Додатку 4 до тендерної документації, Технічна специфікація до предмету закупівлі, Замовник зазначив...:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: В Розділі ІІІ Інші вимоги, Додатку 4 до тендерної документації, Технічна специфікація до предмету закупівлі, Замовник зазначив:
У разі посилання у викладеній інформації на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, - слід вважати в наявності вираз “або еквівалент”, який за своїми фізико-хімічними властивостями, способом дії та результатом випробувань є аналогічним та не гіршим від того Товару, що планується Замовником до закупівлі. Загальне тлумачення слова «еквівалент» - це щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне; те, що повністю відповідає чому-небудь, може його замінювати або виражати (Словник української мови: в 11 томах. — Том 2, 1971. — Стор. 455). Згідно визначення з Вікіпедії «еквівалент» — продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками; еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату.
На підтвердження відповідності запропонованого еквіваленту товару вимогам замовника даної закупівлі учасник має документально підтвердити, що пропонований ним для постачання еквівалент сульфату заліза (ІІІ) постачався ним іншим замовникам для очищення промислових і побутових стічних вод і який внесений іншими замовниками до власних Технологічних регламентів. Обов’язковість наявності технологічних регламентів на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства описана в Обгрунтуванні.
Якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає Технічній специфікації тендерної документації замовника, то така тендерна пропозиція буде відхилена, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації.
При цьому, в своєму Обґрунтуванні, Замовник зазначає:
ОБГРУНТУВАННЯ
Замовник здійснює закупівлю Товару із посиланням на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, оскільки таке посилання є необхідними для здійснення закупівлі товару, який за своїми якісними, технічними та експлуатаційними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника з урахуванням особливостей виробничого і технологічного процесу та функцій, покладених на підприємство.
Враховуючи вплив реагентів не тільки на якість очищення стічної води, а ще й на здоров’я людини, екологічний стан відкритих водойм, в які скидаються очищені стічні води, при визначені типу реагентів, що використовуються в технології очищення стічних вод Замовник керується Правилами технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України (затверджено наказом Держжитлокомунгоспу від 05.07.1995р. №30) (далі – Правила), які є обов'язковими для всіх суб’єктів господарювання, у тому числі юридичних осіб, що здійснюють технічну експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, а також ДБН В.2.5.-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування».
Згідно з Постановою Кабінету міністрів України від 01.06.2011 р № 869 (Порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення) до складу прямих матеріальних витрат включаються витрати, пов’язані з використанням реагентів для очищення і знезаражування питної води та стічних вод. Обсяг таких витрат визначається виходячи з планованих обсягів подачі води, пропускання стічних вод, доз реагентів та цін на них у планованому періоді, що визначаються з урахуванням положень пункту 9 цього Порядку та транспортно-заготівельних витрат. Потреба в реагентах визначається відповідно до технологічного регламенту, затвердженого в установленому законодавством порядку, з урахуванням якості води, технологічних схем очищення, що застосовуються на підприємстві, та фактичних витрат реагентів у попередніх роках. Аналогічна вимога щодо необхідності використання Технологічного регламенту при визначенні потреби в реагентах встановлена в п.3.1. «Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення», затвердженому Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 10.03.2016 № 302 (у редакції постанови НКРЕКП 14.03.2019 № 339), ліцензіатом якої є замовник.
Згідно до Розділу 6 «Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України», які є обов’язковими для всіх суб’єктів господарювання, що здійснюють технічну експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, Замовник відпрацьовує економічні експлуатаційні режими, уточнює дози реагентів та ін., що відображається у технологічному регламенті.
Згідно пункту 5 Розділу 4 Постанови НКРЕКП від 10.08.2012 № 279 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення»: суб’єкти господарювання, які здійснюють централізоване водовідведення, мають забезпечити: наявність технологічного регламенту з експлуатації споруд та каналізаційних мереж, призначених для відведення та очищення стічної води, затвердженого керівником суб’єкта господарювання.
Правилами технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затвердженими Наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.95 № 30 пунктом 2.1.6. передбачено: «розроблення технологічних регламентів роботи систем централізованого водопостачання та водовідведення».
На виконання абзацу 8 частини 1 статті 11 Закону України «Про питну воду і питне водопостачання» № 2047-VIII від 18.05.2017 р (зі змінами) Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України був затверджений порядок розроблення підприємствами централізованого водопостачання і водовідведення Технологічних регламентів як документу, в якому визначені вимоги до технологічного процесу експлуатації систем та об’єктів централізованого водопостачання та централізованого водовідведення під час здійснення виробничої діяльності, режими експлуатації споруд і обладнання (наказ № 309 від 12.04.2024 р із змінами, внесеними наказом цього ж міністерства від 01.05.2024 р № 400). В цьому Порядку чітко визначено вичерпний перелік причин для внесення змін до Технологічного регламенту: - у разі впровадження змін до технології водозабору, розподілу, збору, транспортування, очищення підприємством питної води, стічних вод і обробки осадів та/або змін складу водозабірно/водоочисного комплексу. На підприємстві замовника жодних змін в технологічних процесах водозабору чи очищення стічних вод і обробки осаду не відбувалось і не планується.
Отже на підставі вищенаведеного, Технологічний регламент – є основним технічним документом підприємств, що визначає режим і порядок експлуатації обладнання і споруд каналізаційного господарства. Він вміщує повний детальний опис технологічного процесу очищення стічних вод, забезпечує раціональне і економічне ведення виробничого процесу, цілісність обладнання і безпечність роботи.
Дотримання усіх вимог технологічного регламенту є обов’язковим для всього обслуговуючого персоналу, оскільки це забезпечує належну якість наданих послуг, оптимальність усіх стадій технологічного процесу, запобігання пошкодження споруд та обладнання, безпечність експлуатації, виконання встановлених вимог з охорони праці, зведення до мінімуму можливості виникнення аварійних ситуацій тощо.
Чимале значення має економічне обгрунтування застосування нових видів реагентів.
Згідно з чинним законодавством підприємство питного водопостачання та водовідведення (Замовник в даній закупівлі) несе відповідальність за якість питної води централізованої системи водопостачання та забезпечення необхідного ступеню очищення зворотних (стічних) вод перед їх скиданням у водні об’єкти. Відповідно до постанов НКРЕКП про тарифоутворення та з метою раціонального використання коштів на реагенти замовник зобов’язаний враховувати економічну доцільність власної господарської діяльності, яка забезпечуватиме належну якість надання послуги централізованого водовідведення. КП «Івано-Франківськводоекотехпром», як Замовник, на підставі витягу з Наказу міністерства розвитку громад та територій України № 167 від 07.09.2022 р. «Про затвердження секторального переліку об’єктів критичної інфраструктури за типом основної послуги», віднесено до об’єктів критичної інфраструктури під № 21, який виконує функцію забезпечення життєдіяльності населення. Тож, враховуючи, що посадові особи Замовника несуть кримінальну відповідальність за подачу неякісно очищеної води при використанні неперевірених реагентів, що може призвести до невідворотних негативних наслідків, вимога щодо посилання на конкретну марку коагулянту, який безпосередньо пройшов випробування та відмінно зарекомендував себе на каналізаційних очисних спорудах Замовника - є обґрунтованою.
Для ведення грамотного технологічного процесу - осадження та виведення із біологічної очистки надлишку фосфатів, що поступає на комплекс каналізаційних очисних споруд Замовника в складі стічних вод потрібен коагулянт.
При реконструкції очисних споруд згідно з проектною документацією встановлена камера «PIX». Обладнання для відповідної роботи дозуючої насосної станції відповідає параметрам PIX 113 (водний розчин сірчанокислого заліза тривалентного) з густиною 1500-1570 і стабільністю розчину не менше 30%.
На підставі вищезазначеного, Технологічним регламентом станції аерації Замовника, затвердженого 24.05.2022 року, внесено коагулянт PIX 113 за формулою FE₂(SО₄)₃ для технологічних ліній А та Б «Станція дозування РІХ».
Закупівля «еквіваленту» коагулянту, може призвести до неналежної ефективності роботи станції аерації, а також потребує внесення змін до Технологічного регламенту, оновлення специфічного обладнання, що в подальшому нестиме прямі матеріальні збитки та необґрунтовані витрати.
На підставі вищенаведеного та після консультації з технічними спеціалістами підприємства, Уповноваженою особою прийняте рішення про закупівлю саме коагулянту PIX 113 (водний розчин сульфату заліза (ІІІ), який повністю забезпечує наявні потреби Замовника та є найбільш ефективним в процесі застосування, а відповідно й найбільш економічно вигідним.
Дане технічне завдання розроблено у відповідності до ч.2 статті 22 Закону та виробничих потреб Замовника. Очікувана вартість предмету закупівлі розрахована відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. Зокрема було проаналізовано загальнодоступну інформацію щодо цін, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі в електронній системі закупівель «Prozorro»).
З огляду на зміст тендерної документації Замовника, в цій частині, Замовник хоч формально і передбачив можливість запропонувати еквівалент коагулянту PIX 113 (водний розчин сульфату заліза (ІІІ), однак у своєму обґрунтуванні фактично позбавив такої можливості усіх інших учасників, які не зможуть запропонувати саме коагулянт PIX 113 (водний розчин сульфату заліза (ІІІ).
Скаржник має зазначити, що виробником коагулянту PIX 113 (водний розчин сульфату заліза (ІІІ) – є KEMIPOL (Польща).
Відповідно до інформації розміщеної на сайті компанії Veglo-Stal, OOO (https://weglo-stal.all.biz/uk/), Компанія ТзОВ «ВЕГЛО-СТАЛ» є ексклюзивним дистрибутором відомих виробників коагулянтів, флокулянтів, алюмінатів натрію, піногасників, антискалантів та інших хімічних реагентів - KEMIPOL (Польща), міжнародного концерну KEMIRA (Фінляндія).
Скаржник не співпрацює з компанією ТзОВ «ВЕГЛО-СТАЛ», що є дисрибютором виробника на території України та не має намір цього робити, оскільки самостійно здійснює виробництво коагулянтів належної якості для потреб водопровідно-каналізаційних господарств України. А отже, за таких умов документації Замовника об’єктивно позбавлений можливості участі в даній закупівлі.
Протягом багатьох років хімічні реагенти виробництва ТОВ «ХІМЕФЕКТ» активно постачаються на водоканали України, про що можна пересвідчитись дослідивши матеріали учасників процедур закупівель в системі прозоро, які пропонують коагулянти виробником якого є Скаржник, зокрема в закупівлях: UA-2024-04-15-006378-a, UA-2024-02-15-000838-a, UA-2024-01-24-001990-a, UA-2023-12-20-020312-a та ін.
Яким чином, учасник, в тому числі і скаржник, має пересвідчитись в тому, що коагулянт який він постачає використовується покупцем саме для очищення промислових і побутових стічних вод, і що цей коагулянт внесений іншими замовниками до власних Технологічних регламентів.
Скаржник переконаний, що така вимога не може бути виконана жодним учасником, оскільки внесення чи не внесення певних реагентів у Технологічний регламент виробництва це справа яка стосується виключно господарської діяльності юридичної особи, що здійснює виробництво питної води та очищення стічних вод. Скаржник об’єктивно позбавлений можливості впливу на таких суб’єктів господарювання.
За таких умов, прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть певне документальне підтвердження (при цьому, яке саме замовник не зазначає, що дає додаткові можливості самому замовнику визначати подальше тлумачення змісту тендерної пропозиції кожного з учасників), що пропонований ним для постачання еквівалент сульфату заліза (ІІІ) постачався ним іншим замовникам саме для очищення промислових і побутових стічних вод і який внесений іншими замовниками до власних Технологічних регламентів.
Окрім цього, Скаржник переконаний, що обґрунтування, яке замовник долучив до змісту Додатку 4 тендерної документації, Технічної специфікації до предмету закупівлі, має бути виключене зі змісту тендерної документації, з огляду на те, що наявність такого обґрунтування протирічить п. 28. Особливостей та вимогам статті 22 Закону «Про публічні закупівлі».
За таких умов, вимога Документації, в цій частині, містить вимоги що не передбачені діючим законодавством України та суперечить положенням чинного законодавства, а тому має бути виключена.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації