• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з фізичної охорони приміщень будівлі та території Вараського ліцею № 1 Вараської міської ради

Торги не відбулися

446 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 464.00 UAH
Період оскарження: 13.06.2024 22:37 - 22.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 155cde5fe16c46b08ae0c2476a7872da
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-13-012765-a.a1
Назва: Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 01.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.06.2024 16:59
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.07.2024 17:18
Автор: ТОВ "СЛУЖБА БЕЗПЕКИ ГРИГОР'ЄВ", Григорій Ліпич +380503779600 280505g@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3b510d9140da44fd96ffac5edf218c80
Заголовок пункту скарги: Щодо оскарження умов, які є неправомірними та такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 5 розділу 1 Тендерної документації в редакції до 19.06.2024 учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Згідно пункту 5 розділу 1 Тендерної документації в редакції від 19.06.2024 відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2023 року № 1364 «Про внесення зміни до категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» (далі – Постанова 1364), Розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.04.2023 № 301-р «Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти» (далі – Розпорядження 301), затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ, Міністерства освіти і науки України від 18.08.2023 №685/1013 «Про затвердження Порядку раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти» (далі – Наказ 685/1013) необхідно створити належні та безпечні умови здобувачам освіти в організації безпечного освітнього середовища, зокрема в умовах військової агресії російської федерації та відповідно до Порядку раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику на заклад освіти.
ДАНУ ВИМОГУ ВІДПОВІДНО ДО НОРМАТИВНИХ АКТІВ МОЖУТЬ ВИКОНАТИ ТІЛЬКИ ОРГАНИ ПОЛІЦІЇ, ТОМУ ДО УЧАСТІ В ТОРГАХ ДОПУСКАЮТЬСЯ НА РІВНИХ УМОВАХ ОРГАНИ ПОЛІЦІЇ.
Наведена зміна визначена і переліком змін до Тендерної документації.
Скаржник є приватною юридичною особою за організаційно-правовою формою Товариство з обмеженою відповідальністю, що підтверджується зокрема статутом, затвердженим рішенням засновників Скаржника від 03.01.2019 № 1, а також випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, та надає послуги на провадження охоронної діяльності згідно ліцензії, виданої за Наказом Міністерства внутрішніх справ України 30.01.2019 № 71. Відповідно Скаржник не відноситься до органів поліції.
Вимога пункту 5 розділу 1 Тендерної документації в редакції від 19.06.2024 є неправомірною та такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі і Скаржника. Таким чином взяти участь в Процедурі закупівлі, як і визначено самою вимогою пункту 5 розділу 1 Тендерної документації, лише органи поліції.
По-перше: Постановою 1364 внесено зміни до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 (далі – Постанова 975), якою зокрема затверджено Категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах (далі – Категорії). Так за Постановою 1364 Категорії доповнено пунктом 19 - заклади освіти державної та комунальної форми власності.
Пунктом 2 Постанови 975 установлено, що:
- у разі відповідності категоріям, затвердженим цією постановою, такі об’єкти охороняються органами поліції охорони на договірних засадах;
- охорона бюджетних установ (організацій) здійснюється органами поліції охорони на договірних засадах у межах асигнувань, передбачених у державному бюджеті на утримання таких установ (організацій).
Водночас для Замовника приписи Постанови 975 не визначають імперативний характер дії оскільки Постанова 975 не визначає, що зазначені в ній категорії об’єктів державної форми власності та сфери державного регулювання підлягають охороні саме виключно органами поліції охорони на договірних засадах. Таку ж позицію визначила Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема за рішенням від 26.01.2024 № 1658-р/пк-пз у процедурі закупівлі № UA-2023-12-16-001796-a. Варто також зазначити, що Постанова 975 не визначає обставин на здійснення конкурентної процедури закупівлі із встановленням вимог, які визначають можливість участі лише поліції охорони.
По-друге: приписи Розпорядження 301 визначає лише концепцію безпеки закладів освіти. Умовно це визначено як план заходів для органів поліції. Проте Розпорядженням 301, як і Постановою 975, не визначено положень, які зобов’язують державні чи комунальні заклади освіти здійснювати закупівлю (укладати договори про закупівлю) послуг з охорони виключно у органів поліції охорони.
По-третє: Наказ 685/1013 взагалі не містить положень щодо визначення умов здійснення охорони у державних чи комунальних закладах освіти саме органами поліції охорони.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме викласти пункту 5 розділу 1 Тендерної документації в новій редакції:
«Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 31b94152b1e24688b706cf77cc1244f2
Заголовок пункту скарги: Щодо неузгодженості умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до оголошення про проведення Процедури закупівлі в редакції до 19.06.2024 кінцевий строк подання тендерних пропозицій 21.06.2024 0:00 год.
Згідно пункту 1 розділу 4 Тендерної документації в редакції до 19.06.2024 кінцевий строк подання тендерних пропозицій — 20.06.2024 року.
За зміненим оголошенням про проведення Процедури закупівлі в редакції від 19.06.2024 кінцевий строк подання тендерних пропозицій 24.06.2024 0:00 год.
Згідно пункту 1 розділу 4 Тендерної документації в редакції від 19.06.2024 кінцевий строк подання тендерних пропозицій — 20.06.2024 року.
Відповідно до пункту 6 частини 2 статті 21 та пункту 14 частини 2 статті 22 Закону 922 оголошення про проведення відкритих торгів повинна містити інформацію, а у тендерні документації зазначаються відомості про кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Враховуючи викладене тендерна документація не узгоджується з оголошенням про проведення Процедури закупівлі.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 22.12.2023 № 20715-р/пк-пз.
Таким чином з метою усунення наведеної неузгодженості та порушення приписів Закону 922 замовник повинен внести зміни до Тендерної документації в цій частині шляхом узгодження умов пункту 1 розділу 4 Тендерної документації з оголошенням про проведення Процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації