• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Персик

Торги відмінено

410 550.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 052.75 UAH
Період оскарження: 13.06.2024 15:52 - 18.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 3b0abdd60cca477b82027d7f5c44d676
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-13-010138-a.c1
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 05.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.07.2024 14:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.08.2024 18:04
Дата виконання рішення Замовником: 17.09.2024 08:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.08.2024 № 13610-р/пк-пз, рішення Замовника про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬФА ФУД ТРЕЙД» переможцем закупівлі – скасовано.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САПСАН ПЕТРОЛІУМ", Маркович Ганна 380674014532 sapsan.petrolium@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 85e762e10f2741f59986ec866e4ad955
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного визначення переможця ТОВ «АЛЬФА ФУД ТРЕЙД»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо неправомірного визначення переможця ТОВ «АЛЬФА ФУД ТРЕЙД».

Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (далі- Замовник) 13.06.2024 року, оприлюднило оголошення щодо закупівлі «Овочі, фрукти та горіхи» код 03220000-9 ДК 021:2015 (персик). за процедурою відкриті торги з особливостями (ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-13-010138-a.
Разом з оголошенням про закупівлю оприлюднено тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 13.06.2024 року №06/594 (далі -Документація).
Товариство з обмеженою відповідальністю «САПСАН ПЕТРОЛІУМ» (далі- Скаржник або ТОВ «САПСАН ПЕТРОЛІУМ») 20.06.2024 року подало свою тендерну пропозицію для участі у вищезазначеній закупівлі.
24 червня 2024 року відбувся аукціон у якому прийняло участь 2 (два) учасники:
1) Товариство з обмеженою відповідальністю “САПСАН ПЕТРОЛІУМ”;
2) Товариство з обмеженою відповідальністю "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД".

За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника 19.07.2024 року було оприлюднено протокол (рішення) Уповноваженої особи Замовника №07/798 від 19.07.2024 року про визначення переможця аукціону та намір укласти договір, та було визначено переможця даної закупівлі ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД".

Проте, уважно вивчивчи тендерну пропозицію ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД", вважаємо, що пропозиція зазначеного учасника не відповідала вимогам Документації, відповідно Замовником неправомірно було визначено даного учасника переможцем закупівлі, чим порушено принцип здійснення закупівель, а саме об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Тендерна пропозиція ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД" не відповідає умовам та кваліфікаційним критеріям тендерної Документації, виходячи з наступного.

1. Відповідно Додатку 2 Документації Замовника п. 3.5. Вимагалося «Скан-копію Сертифікату на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISО 37001:2018 (ISО 37001:20l6,IDT) виданий на ім'я Учасника органом сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України та чинний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій, виданий акредитованим органом оцінювання».
Учасником було надано скан-копію сертифікату на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISО 37001:2018 (ISО 37001:20l6,IDT), котрий виданий органом сертифікації ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «ФАКТУМ», котрий не є акредитованим органом оцінювання, тобто даний орган сертифікації НЕ АКРЕДИТОВАНИЙ Національним агентством з акредитації України.
Це підтверджується наступним - орган сертифікації ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «ФАКТУМ» має Атестат про акредитацію (зареєстрований у реєстрі 03 жовтня 2021 року за №8О095, дійсний до 02 жовтня 2026 року) та додаток до цього атестата «СФЕРА АКРЕДИТАЦІЇ» (на 6 аркушах) де перелічені системи ДСТУ EN ISО, ДСТУ ISО, ISО по яким саме акредитується орган сертифікації ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «ФАКТУМ». Слід зазначити, що Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISО 37001:2018 (ISО 37001:20l6,IDT) – у даній сфері акредитації не значиться (відсутній), це говорить про те, що вищезгаданий орган сертифікації НЕ АКРЕДИТОВАНИЙ на видачу даного сертифікату ДСТУ ISО 37001:2018 (ISО 37001:20l6,IDT. А тому, ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «ФАКТУМ» видає даний сертифікат на систему управління щодо протидії корупції без позначок про акредитацію. Адже на самих сертифікатах, котрі видаються акредитованими органами сертифікації, обов’язково наявний знак «IAF» та знак «Національне агентство з акредитації України», а вони на вищевказаному сертифікаті (наданому учасником) – ВІДСУТНІ. Тобто, компетенція органу сертифікації ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «ФАКТУМ» не розповсюджується на видачу даного сертифікату, оскільки даний орган не акредитовано в даній сфері Національним агентством з акредитації України.
А тому, Учасником не була підтверджена та виконана дана вимога Замовника.

2. Відповідно Додатку 2 Документації Замовника п. 3.6. Вимагалися «Скан-копію Сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ДCTУ ISO 28000:2008 (lSO 28000-2007,lDT) виданий на ім'я Учасника органом сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України та чинний на кінцеву дату подання тендерних пропозицій, виданий акредитованим органом оцінювання».
Учасником було надано скан-копію сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ДCTУ ISO 28000:2008 (lSO 28000-2007,lDT), котрий виданий органом сертифікації ТОВ «Центр Сучасної Сертифікації «АЛЬТЕРНАТИВА».
Слід зазначити, що у складі тендерної пропозиції учасником не було надано жодних документів, котрі б підтверджували, що орган сертифікації ТОВ «Центр Сучасної Сертифікації «АЛЬТЕРНАТИВА» акредитоване Національним агентством з акредитації України на видачу саме даного сертифікату ДCTУ ISO 28000:2008 (lSO 28000-2007,lDT).
Це підтверджується наступним - учасником у складі тендерної пропозиції, не було надано Атестату про акредитацію та додаток до цього атестата «СФЕРА АКРЕДИТАЦІЇ», де б значилася інформація про акредитацію Національним агентством з акредитації України органу з сертифікації ТОВ «Центр Сучасної Сертифікації «АЛЬТЕРНАТИВА», щодо видачі конкретно даного Сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ДCTУ ISO 28000:2008 (lSO 28000-2007,lDT).
Інформація про відсутність акредитації у даного органу з сертифікації ТОВ «Центр Сучасної Сертифікації «АЛЬТЕРНАТИВА» підтверджується і тим, що виданий сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання ДCTУ ISO 28000:2008 (lSO 28000-2007,lDT) не містить позначок про акредитацію. Адже на самих сертифікатах, котрі видаються акредитованими органами сертифікації, обов’язково вказується знак «IAF» та знак «Національне агентство з акредитації України», а вони на вищевказаному сертифікаті – ВІДСУТНІ. Тобто, компетенція органу сертифікації ТОВ «Центр Сучасної Сертифікації «АЛЬТЕРНАТИВА» не розповсюджується на видачу даного сертифікату, оскільки не акредитовано в даній сфері Національним агентством з акредитації України.
А тому, Учасником не була підтверджена та виконана дана вимога Замовника.

Слід зауважити, що визначений Замовником переможець даної закупівлі - ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД", повинен був бути відхилений Замовником на стадії кваліфікації, оскільки не відповідає усім критеріям, згідно Додатку №2 тендерної документації.
Тендерна пропозиція ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД" не відповідає вимогам тендерної документації та повинна бути дискваліфікована.
Учасник не виконав вимоги встановлені Замовником в тендерній документації щодо документального підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та технічним вимогам.

Відповідно до Закону з особливостями встановлюється, що закупівлі здійснюються, зокрема, за такими принципами: недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
А тому, тендерна пропозиція учасника торгів ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД" повинна бути відхилена відповідно до Закону з особливостями.
Визначення переможцем даної закупівлі ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД" (котре не відповідає усім вимогам Документації), порушує принципи проведення закупівель, зокрема свідчить про необ'єктивну та упереджену оцінку Замовником тендерної пропозиції переможця - ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД", це є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі, зокрема, Скаржника.
Даними діями, Замовник грубо порушив Закон з особливостями та принципи здійснення закупівель, зокрема принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також наші права та законні інтереси як учасника торгів.
Слід звернути увагу на те, що Законом визначено, що Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця закупівлі ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД".

Керуючись Конституцією України, статтями 3, 5, 9, 18, 29, 31 Закону з особливостями.

ПРОСИМО:

1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником;
3. Зобов'язати Замовника скасувати протокол (рішення) Уповноваженої особи Замовника №07/798 від 19.07.2024 року про визначення переможця аукціону та намір укласти договір з ТОВ "АЛЬФА ФУД ТРЕЙД".
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір