• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

№ПР-24П_1097_ВО. Послуги з поточного ремонту легкового автомобіля VOLKSWAGEN PASSAT 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту мікроавтобуса VOLKSWAGEN TRANSPORTER 2 одиниці, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту вантажно-пасажирського автомобіля ГАЗ-2705 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50114100-8. Код ДК 021:2015 - 50110000-9 "Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання"

Категорія - Замовник, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг – 4 одиниці. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг - на території Замовника послуг за місцем дислокації автомобіля, яке зазначене у Додатку № 1 до договору. За умови надання послуг за межами місця дислокації автомобіля, транспортування (доставка) автомобіля на територію Виконавця та з території Виконавця до місця дислокації автомобіля, здійснюється за рахунок та силами Виконавця. Цінова пропозиція учасника не платника ПДВ не повинна перевищувати орієнтовну вартість закупівлі без урахування ПДВ. Джерело фінансування закупівлі – Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова(мови), якою(якими) повинні готуватися тендерні пропозиції – українська мова, або інша мова при наявності належним чином завіреного перекладу на українську мову.

Торги відмінено

1 133 207.98 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 666.04 UAH
Період оскарження: 13.06.2024 11:46 - 21.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника

Номер: 3e8379328c2c4db3854584336c45e69f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-13-004704-a.c3
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 07.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.09.2024 14:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.10.2024 10:40
Дата виконання рішення Замовником: 14.10.2024 10:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно з постановою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Чайки Вікторії Василівни (код ЄДРПОУ: 2986902982) за процедурою закупівлі — №ПР-24П_1097_ВО. Послуги з поточного ремонту легкового автомобіля VOLKSWAGEN PASSAT 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту мікроавтобуса VOLKSWAGEN TRANSPORTER 2 одиниці, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту вантажно-пасажирського автомобіля ГАЗ-2705 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50114100-8. Код ДК 021:2015 - 50110000-9 "Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-13-004704-a.
Автор: ФОП Чайка Вікторія Василівна, Чайка Вікторія Василівна 380971532292 peugeot.parts2000@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ad62472b39894e798d62114b48b174b5
Заголовок пункту скарги: Скарга на рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 20.09.2024 р. Замовником ВТРЕТЄ прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Фізична-особа підприємець Чайка Вікторія Василівна ПРОТОКОЛ № 187 від 20.09.2024 (далі – Протокол відхилення), а саме: Переможця процедури закупівлі ФОП Чайка Вікторія Василівна, відхиленно згідно з: - пп. 1 розділу 3 п. 44 «переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю», -пп. 3 розділу 3 п. 44 Особливостей: переможець процедури закупівлі не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником», Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»; та згідно з аб. 4 п. 3 ч.1 ст. 31 Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (в редакції Закону №114-IX від 19.09.2019 зі змінами, доповненнями, особливостями.
Протоколом відхилення вирішено:
« За результатами проведення відкритих торгів з особливостями № ЦБД UA-2024-06-13-004704-a та згідно рішенню уповноваженої особи, щодо визначення переможцем (протокол № 161 від 05.09.2024 року), ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ЧАЙКА ВІКТОРІЯ ВАСИЛІВНА ЄДРПОУ/ІПН (2986902982) (надалі – переможець), визначено переможцем, на закупівлю: №ПР-24П_1097_ВО Послуги з поточного ремонту легкового автомобіля VOLKSWAGEN PASSAT 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту мікроавтобуса VOLKSWAGEN TRANSPORTER 2 одиниці, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту вантажно-пасажирського автомобіля ГАЗ-2705 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50114100-8 (далі – закупівля), згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (в редакції Закону №114-IX від 19.09.2019 зі змінами) та згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості), та на підставі Листа ініціатора закупівлі – ВП «Служба роботи станцій» від 20.09.2024 №ДТ-03/295.
Відповідно до п. 49 Особливостей: «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі». Відповідно кінцевою датою укладання договору на закупівлю є 19.09.2024 року.
Відповідно до вимог тендерної документації на закупівлю для укладання договору від переможця вимагалось надання:
1. п. 5 розділу VІ «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації на закупівлю: «Цією тендерною документацією замовник вимагає від учасника-переможця процедури закупівлі надання ним не пізніше дня укладання договору про закупівлю забезпечення виконання договору (договірне забезпечення) у розмірі 5 % від вартості договору про закупівлю.
Забезпечення виконання договору надається Учасниками торгів у вигляді оригіналу безумовної безвідкличної гарантії на паперовому носії, або у вигляді електронної банківської гарантії з накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису гаранта, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги": – гарантії виконання зобов’язань переможця процедури закупівлі по сплаті забезпечення виконання договору, гарантом за якою виступає банківська установа.
Реквізити для оформлення гарантії зазначені в Додатку 5 до тендерної документації. Забезпечення виконання договору надається учасником-переможцем не пізніше дати укладення договору про закупівлю. Строк дії забезпечення виконання цього договору у вигляді банківської гарантії, повинен бути дійсним з дня укладення договору і обов’язково повинен перевищувати строк дії Договору не менше ніж на 3 (три) календарних місяці. Разом з банківською гарантією учасник-переможець надає лист від фінансової установи, що видала цю гарантію, щодо відповідності вимогам, які зазначені у п.13.4 Додатку 4 « Проєкт Договору» до тендерної документації.
Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 Закону з урахуванням Особливостей.».
2. Технічною специфікацією тендерної документації до закупівлі (Додаток № 3): «Переможець процедури закупівлі під час укладання договору про закупівлю протягом 4-х днів після дати виходу повідомлення про намір укласти договір повинен надати планові калькуляції вартості послуг з розшифровками по статтям витрат».
Щодо п.1 вище зазначеного:
Переможцем 19 вересня 2024 об 23:56 завантажено до електронної системи закупівель файл «Гарантія виконанння договору.pdf», в якому знаходиться сканована копія оригіналу гарантії забезпечення виконання договору та не надано лист від фінансової установи, що видала цю гарантію, щодо відповідності вимогам, які зазначені у п.13.4 Додатку 4 « Проєкт Договору» до тендерної документації, що не відповідає вимогам п. 5 розділу VІ «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації на закупівлю, у зв’язку з цим вона не приймається.
Щодо п. 2 вище зазначеного:
Переможцем завантажено калькуляцію вартості послуг:
- 09 вересня 2024 об 22:27, файл «23 Калькуляція вартості послуг.pdf» та «23 Калькуляція вартості послуг.docx»;
- 16 вересня 2024 об 11:15, файл «23 Калькуляція вартості послуг з ПДВ (оновлена).docx» та «23 Калькуляція вартості послуг з ПДВ (оновлена).pdf»
Дані калькуляції не містять розшифровки статей витрат.
Після завантаження 09 вересня 2024 року початкової калькуляції без розшифровки статей витрат, Замовник надано роз’яснення Переможцю у телефонній розмові, згідно вказаним номерам телефону у тендерній пропозиції, що саме потрібно надати, а саме розшифровку статей витрат що вказані у калькуляції наданої Переможцем (Сировина та матеріали; Основна заробітна плата; Загально виробничі витрати; Адміністративні витрати; Інші витратити).
Переможець в калькуляції яку завантажено 16 вересня 2024 року все одно не надано розшифровку статей витрат, що зумовлює його не бажання надавати розшифровку статей витрат, яка вимагається технічною специфікацією тендерної документації на закупівлю (Додаток № 3) для укладання договору.
Замовник зі своєї сторони, з метою укладання договору, не відхилив та не розглядав питання відхилення Переможця, так як Переможець завантажив калькуляцію вартості послуг 16 вересня 2024 року, що в свою чергу порушує терміни встановлені у технічній специфікації тендерної документації на закупівлі (Додаток № 3).
Виходячи з того, що Переможець не надав розшифровку статей витрат, яка зазначається у проекті договору тендерної документації на закупівлі (Додаток № 4), а саме додаток № 4 до договору «КАЛЬКУЛЯЦІЯ ВАРТОСТІ ПОСЛУГ З РЕМОНТУ З РОЗШИФРОВКАМИ ПО СТАТТЯМ ВИТРАТ», що є невід’ємною частиною даного договору та вимагалась технічною специфікацією тендерної документації на закупівлю (Додаток № 3), Замовник вважає, що договір не укладено з Вини Переможця, тому керуючись п. 7 статті 33 Закону: «У разі відмови переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію/пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.».
Переможця процедури закупівлі ФОП Чайка Вікторія Василівна, відхиленно згідно з:
- пп. 1 розділу 3 п. 44 «переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю»,
-пп. 3 розділу 3 п. 44 Особливостей: переможець процедури закупівлі не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником», Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»; та згідно з аб. 4 п. 3 ч.1 ст. 31 Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (в редакції Закону №114-IX від 19.09.2019 зі змінами, доповненнями, особливостями.»
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Щодо банківської гарантії та листа від фінансової установи, що видала цю гарантію, щодо відповідності вимогам, які зазначені у п.13.4 Додатку 4 « Проєкт Договору» до тендерної документації, повідомляю наступне:
На виконання вимог п. 5 розділу VІ «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» та Додатку №5 до тендерної документації Скаржником 18.09.2024 року було надано Замовнику гарантію забезпечення виконання договору про закупівлю разом із додатками шляхом направлення поштою разом із підписаним зі сторони Скаржника договором, що підтверджується описом відправлення та квитанцією:
Окрім того, підписаний зі сторони Скаржника договір, а також гарантія забезпечення виконання договору із додатками, опис та квитанція відправлення були 19.09.2024 року завантажено в електронну систему закупівель: файли: «Гарантія виконанння договору.pdf», «Договір (підписаний зі сторони Учасника) Укралізниця Запоріжжя-Кривий Ріг UA-2024-06-13-004704-a.pdf», «Договір Укралізниця Запоріжжя-Кривий Ріг UA-2024-06-13-004704-a.docx», «Квитанція відправлення договір + гарантія.jpg», «Опис відправлення договір + гарантія.jpg».
Щодо листа від фінансової установи, що видала цю гарантію, щодо відповідності вимогам, які зазначені у п.13.4 Додатку 4 « Проєкт Договору» до тендерної документації повідомляю, що Скаржник має відповідний лист, однак не встиг його надати Замовнику, оскільки моя тендерна пропозиція була відхилена до закінчення кінцевого строку підписання договору, а саме – кінцевий строк підписання договору до 21.09.2024 року 00 год. 00 хв. Пропозиція Замовником була відхилена, всупереч вимог п. 49 Особливостей, 20.09.2024 року о 16 год. 32 хв., у зв’язку із чим Скаржник був позбавлений можливості надати листа від фінансової установи, що видала цю гарантію, щодо відповідності вимогам, які зазначені у п.13.4 Додатку 4 « Проєкт Договору» до тендерної документації. Лист додається – файл: «Лист Банк.pdf»
Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника ,була відхилена Замовником із незрозумілих причин до закінчення кінцевого строку підписання договору про закупівлю. Окрім того, Замовник зі своєї сторони не вчинив жодних дій для підписання договору про закупівлю, а лише в телефонній розмові, всупереч попередніх рішень АМКУ вимагав зменшити ціну тендерної пропозиції на 20%.

Щодо надання калькуляції із розшифровкою статей витрат, повідомляю наступне:
Мене було визнано переможцем торгів 05.09.2024 року, відповідно кінцева дата завантаження документів переможця – до 10.09.2024 року 00 год. 00 хв. На виконання вимог Додатку 3 до тендерною документації, Скаржником, разом із іншими документами переможця, 09.09.2024 року було завантажено також Калькуляцію вартості послуг з розшифровками по статтям витрат – файли: «23 Калькуляція вартості послуг.pdf» та «23 Калькуляція вартості послуг.docx», в яких до кожного автомобіля Замовника зазначено вартість послуг із запчастинами та окрема розшифровка статтей витрат під кожен автомобіль. Для прикладу, для автомобіля Легковий автомобіль VOLKSWAGEN PASSAT VIN № WVWZZZ3CZ7Z002398, ІНВ № 2510502004948, розташований у м. Запоріжжя зазначено вартість послуг із запчастинами:
і так вказано для кожного автомобіля.
Варто зазначити, що тендерна документація Замовника не містить роз’яснення, що таке «планові калькуляції вартості послуг з розшифровками по статтям витрат» та які саме статті витрат і як повинні зазначатися в даній калькуляції.
Окрім того, саме такий вид калькуляції використовувався іншими переможцями, які укладали договір із цим самим Замовником раніше. В телефонній розмові невідома «контактна особа» Замовника на запитання, що саме не так в Калькуляції, повідомила: «зверніться до бухгалтера, він знає», жодної адекватної відповіді не надала та лише вимагала зменшити ціну тендерної пропозиції Скаржника.
Таким чином, Скаржник в повній мірі виконав умови тендерної документації щодо надання «планові калькуляції вартості послуг з розшифровками по статтям витрат» шляхом надання документів «23 Калькуляція вартості послуг.pdf» та «23 Калькуляція вартості послуг.docx». Домисли та доповнення Замовника до вимог тендерної документації, що не відображені в самому тексті тендерної документації не можуть бути підставою для відхилення.

Щодо підстав відхилення тендерної пропозиції Скаржника в цілому повідомляю наступне:

Відповідно до п. 49 Особливостей: «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі». Скаржника було визнано переможцем торгів 05.09.2024 о 15 год. 14 хв. Відповідно першим днем з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю є 06.09.2024 року. Відповідно до чинного законодавства строк на підписання договору визнається в днях. Не в годинах, не в кількості діб, а саме в днях. Таким чином, останнім п’ятнадцятим днем підписання договору про закупівлю є 20.09.2024 року до його повного закінчення, тобто до 20.09.2024 23 год. 59 хв. 59 сек. включно.
Тендерна пропозиція Скаржника же відхилена 20.09.2024 о 16:32:05, згідно завантажено Замовником Протоколу відхилення до електронної системи закупівель. Тобто Скаржник ще мав час надати всі необхідні документи та підписати договір із Замовником, однак, передчасно відхиливши тендерну пропозицію, всупереч п. 49 Особливостей, Замовник позбавив такого права Скаржника.

Скаржник додатково зазначає, що ні чинним законодавством, ні тендерною документацію не визначено в який спосіб має укладатися договір про закупівлю, тобто не передбачено обов’язково особисто прибувати до Замовника для підписання договору. Також Скаржник зазначає, що ні письмово, ні в усній формі не відмовлявся від укладення договору із Замовником за результатами торгів.

Скаржник зазначає, що Замовник не розуміє чинного законодавства України, або навмисно шукає підставу відхилення, порушуючи законодавчі норми, спотворює інформацію та права надані йому Законом України «Про публічні закупівлі», для незаконного відхилення пропозиції Скаржника, на думку Учасника – Скаржника підстава відхилення Учасника-Скаржника, це тільки привід відхилити пропозицію учасника, а не реальне порушення умов документації.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на тендерну документацію

Номер: 2a8fcc8f5fa249e99221b82714cee367
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-13-004704-a.b2
Назва: Скарга на тендерну документацію
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.08.2024 16:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.08.2024 13:33
Дата виконання рішення Замовником: 04.09.2024 11:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно з постановою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Чайки Вікторії Василівни (код ЄДРПОУ: 2986902982) за процедурою закупівлі — №ПР-24П_1097_ВО. Послуги з поточного ремонту легкового автомобіля VOLKSWAGEN PASSAT 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту мікроавтобуса VOLKSWAGEN TRANSPORTER 2 одиниці, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту вантажно-пасажирського автомобіля ГАЗ-2705 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50114100-8. Код ДК 021:2015 - 50110000-9 "Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-13-004704-a.
Автор: ФОП Чайка Вікторія Василівна, Чайка Вікторія Василівна 380971532292 peugeot.parts2000@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 35fa344fcddd434eaec1500f749ecfd5
Заголовок пункту скарги: Скарга на тендерну документацію
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 13.08.2024 р. Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Фізична-особа підприємець Чайка Вікторія Василівна ПРОТОКОЛ № 130 від 02.07.2024 (далі – Протокол відхилення), а саме: Пропозицію ФОП Чайка Вікторія Василівна, відхилено згідно з п. 3 ч. 2 розділу 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та згідно з п. 2 ч.1 ст. 31 Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (в редакції Закону №114-IX від 19.09.2019 зі змінами, доповненнями, особливостями), тендерна пропозиція: є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; та відхилено згідно з п. 4 ч. 1 розділу 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та згідно з п. 2 ч.1 ст. 31 Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (в редакції Закону №114-IX від 19.09.2019 зі змінами, доповненнями, особливостями), учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
.
Протоколом відхилення вирішено:
1. Відповідно до вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інструкцію з підготовки тендерних пропозицій, перелік критеріїв оцінки та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
Згідно вимог тендерної документації на закупівлю визначено:
- п. 10 «Оголошення про проведення відкритих торгів»: Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі: 1 133 207,98 грн. з ПДВ (944 339,98 грн. без ПДВ). Цінова пропозиція учасника - неплатника ПДВ не повинна перевищувати орієнтовну вартість закупівлі без урахування ПДВ.
- п. 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» розділу V «Розгляд та Оцінка тендерної пропозиції»: «Питома вага критерію «ціна» – 100 %. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна якої є найнижчою. Цінова пропозиція учасника - неплатника ПДВ не повинна перевищувати орієнтовну вартість закупівлі без урахування ПДВ.»
Відповідно до пункту 32 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція − пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
ФОП Чайка Вікторія Василівна (ЄДРПОУ 2986902982) згідно наданим документам не є платником ПДВ, а є платником єдиного податку, на підтвердження цього ФОП Чайка Вікторія Василівна (ЄДРПОУ 2986902982) надано:
- Витяг з реєстру платників єдиного податку № 109638, дата формування витягу 27.11.2023 року;
- Довідку про оподаткування – Згідно вимог Податкового Кодексу України та умов проведення Тендерних торгів № 13 від 24.06.2024 року.
Згідно проведеного аукціону на веб-порталі Уповноваженого органу, зазначена остаточна пропозиція ФОП Чайка Вікторія Василівна (ЄДРПОУ 2986902982) - 999 990,00 UAH з ПДВ, через недосконалість роботи системи, в частині відображення вартості тендерної пропозиції учасників з різним статусом платників ПДВ та не платників ПДВ, системою зазначена кінцева вартість тендерної пропозиції ФОП Чайка Вікторія Василівна (ЄДРПОУ 2986902982) з ПДВ як не платника ПДВ.

Враховуючи статус платника не платника ПДВ ФОП Чайка Вікторія Василівна (ЄДРПОУ 2986902982), ціна пропозиції фактично становить – 999 990,00 грн. без ПДВ. Що перевищую вартість закупівлі без ПДВ, зазначену Замовником та порушує умови тендерної документації, а саме:
- п. 10 «Оголошення про проведення відкритих торгів»: Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі: 1 133 207,98 грн. з ПДВ (944 339,98 грн. без ПДВ). Цінова пропозиція учасника - неплатника ПДВ не повинна перевищувати орієнтовну вартість закупівлі без урахування ПДВ.
- п. 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» розділу V «Розгляд та Оцінка тендерної пропозиції»: «Питома вага критерію «ціна» – 100 %. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна якої є найнижчою. Цінова пропозиція учасника - неплатника ПДВ не повинна перевищувати орієнтовну вартість закупівлі без урахування ПДВ.»
Що є підставою про відхилення тендерної пропозиції ФОП Чайка Вікторія Василівна (ЄДРПОУ 2986902982), згідно з п. 3 ч. 2 розділу 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та згідно з п. 2 ч.1 ст. 31 Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (в редакції Закону №114-IX від 19.09.2019 зі змінами, доповненнями, особливостями), тендерна пропозиція: є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі (п. 10 «Оголошення про проведення відкритих торгів»), визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації

2. Відповідно до вимог п. 4 та п. 5 Технічної специфікації (Додаток № 3) до тендерної документації учасник у в складі пропозиції повинен надати:
- Сертифікат, виданий Учаснику органом з сертифікації, який засвідчує, що система управління якістю або система менеджменту якості Учасника стосовно технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів відповідає вимогам ISO 9001:2015 (ДСТУ ISO 9001:2015) «Системи менеджменту якості. Вимоги» або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», дійсний на протязі 2024 року;
- Сертифікат, виданий Учаснику органом з сертифікації, який підтверджує, що система екологічного менеджменту Учасника стосовно технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів відповідає вимогам ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту якості. Вимоги» або ДСТУ ISO 14001:2015, (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», дійсний на протязі 2024 року.
Тобто учасник ФОП Чайка Вікторія Василівна (ЄДРПОУ 2986902982) повинен надати вище зазначені сертифікати які діють протягом 2024 року.
Учасником ФОП Чайка Вікторія Василівна (ЄДРПОУ 2986902982) було надано:
- Сертифікат на систему управління якістю № 8О038.СУЯ.008-24 від 09 лютого 2024 року, в якому зазначено: «Контроль відповідності сертифікованої системи управління якістю вимогам зазначеного стандарту здійснюється шляхом наглядових аудитів, періодичність і процедури яких регламентуються програмою наглядових аудитів (ІІІ квартал 2023р., ІІІ квартал 2024 р.)» Учасником не надано документів які підтверджують проходження наглядового аудиту у ІІІ кварталі 2023 року, з метою подовження дії сертифікату.
- Сертифікат на систему екологічного управління № 08О038.СЕУ.004-24 від 09 лютого 2024 року, в якому зазначено: «Контроль відповідності сертифікованої системи управління охороною здоров’я та безпекою праці вимогам зазначеного стандарту здійснюється шляхом наглядових аудитів, періодичність і процедури яких регламентуються програмою проведення наглядових аудитів (ІІ квартал 2024 р., ІІ квартал 2025 р.». Учасником не надано документів які підтверджують проходження наглядового аудиту у ІІ кварталі 2024 року, з метою подовження дії сертифікату. А також сертифікат на систему екологічного управління № 08О038.СЕУ.004-24 надано на систему екологічного управління в тексті сертифікату вказано: «контроль відповідності сертифікованої системи управління охороною здоров’я та безпекою праці вимогам зазначеного стандарту», що суперечить ДСТУ ISO 14001:2015, яке регламентує систему екологічного управління. Що зумовлює підозри про підробку та недійсність сертифікату № 08О038.СЕУ.004-24.
З метою усунення невідповідностей у вище зазначених сертифікатів 09.08.2024 об 15:04 за № 12 була оголошена вимога про усунення невідповідностей, від ФОП Чайка Вікторія Василівна (ЄДРПОУ 2986902982) вимагалось в термін до 10 серпня 2024 15:04, надати наступні документи:
- документи які підтверджують проходження наглядового аудиту у ІІІ кварталі 2023 року, що підтвердить дію сертифікату № 8О038.СУЯ.008-24 на 2024 рік.
- надати документи які підтверджують проходження наглядового аудиту у ІІ кварталі 2024 року, що підтвердить дію сертифікату № 8О038.СУЯ.008-24 на 2024 рік.
- надати лист роз’яснення від органу сертифікації яким видано сертифікат на систему екологічного управління № 08О038.СЕУ.004-24, щодо не відповідності інформації, щодо проходження контролю відповідності сертифікованої системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, до вимог системи екологічного управління відповідно вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 на які виданий сертифікат № 08О038.СЕУ.004-24.
У зазначений термін ФОП Чайка Вікторія Василівна (ЄДРПОУ 2986902982) не надано вище зазначені документи, що зумовлює відхилення пропозиції ФОП Чайка Вікторія Василівна (ЄДРПОУ 2986902982) на підставі:
- абзацу 5 частини 1 пункту 1 ст. 31 Закону: «не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей» - учасником не були надані документи відповідно до вимоги про усунення невідповідностей від 09.08.2024 №12;
- абзацу 1 частини 2 пункту 1 ст. 31 Закону: «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації» - учасником не надано діючий на протязі 2024 року: Сертифікат, виданий Учаснику органом з сертифікації, який засвідчує, що система управління якістю або система менеджменту якості Учасника стосовно технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів відповідає вимогам ISO 9001:2015 (ДСТУ ISO 9001:2015) «Системи менеджменту якості. Вимоги» або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», дійсний на протязі 2024 року; Сертифікат, виданий Учаснику органом з сертифікації, який підтверджує, що система екологічного менеджменту Учасника стосовно технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів відповідає вимогам ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту якості. Вимоги» або ДСТУ ISO 14001:2015, (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», дійсний на протязі 2024 року.
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Щодо першої підстави відхилення, зазначеної в Протоколі відхилення, повідомляю наступне:
Згідно оприлюдненої інформації на сайті «Prozorro» по закупівлі UA-2024-06-13-004704-a, очікувана вартість закупівлі складає 1 133 207,98 UAH з ПДВ:

Скаржником за результатами аукціону запропоновано 999 990,00 грн. без ПДВ.
Згідно Витягу з роз'яснення Мінекономрозвитку № 3302-05/18308-07 від 08.06.2015р.:
Таким чином, попозиція конкурсних торгів подається замовнику відповідно до вимог документації конкурсних торгів згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону.
За відсутності визначених у статті 29 Закону підстав для відхилення пропозиції конкурсних торгів, а також підстав для відмови в участі у процедури закупівлі, передбачених статтею 17 Закону та згідно з частиною п’ятою статті 28 Закону замовник визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено згідно з цим Законом (у кількості не менше двох), на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у документації конкурсних торгів.У день визначення переможця замовник акцептує пропозицію конкурсних торгів, що визнана найбільш економічно вигідною за результатами оцінки відповідно до частини першої статті 31 Закону.
Відповідно до пункту 14 частини першої статті 1 Закону найбільш економічно вигідна пропозиція - пропозиція, що відповідає всім критеріям та умовам, визначеним у документації конкурсних торгів, та визнана найкращою за результатами оцінки конкурсних пропозицій відповідно до статті 28 цього Закону.
При цьому при розгляді та оцінці пропозицій конкурсних торгів замовник забезпечує однаковий підхід до учасників.
Отже, проаналізувавши положення даної позиції Уповноваженого органу щодо питання участі постачальників, які не є платником податку на додану вартість, можна зробити висновок, що Замовник не може оцінювати пропозицію постачальника, який не є платником ПДВ, на інших умовах, аніж учасників платників податку на додану вартість.
При уповноваженні діяльності у сфері державних закупівель замовники керуються базовими принципами її проведення, що закріпленні в статті 3 Закону, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, максимальна економія та ефективність та інше.
Тому, щоб дотримуватись даних принципів та проводити процедуру закупівлі відповідно до норм чинного законодавства, замовники оцінюють пропозиції учасників, якщо один із них є платником ПДВ, а інший не є платником податку на додану вартість, цілком однаково.
А отже, якщо пропозиція учасника, неплатника ПДВ, відповідає всім вимогам, установленим у документації конкурсних торгів/запиті цінової пропозицій, та є найбільш вигідною, то Замовник зобов’язаний акцептувати дану пропозицію.
Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника цілком відповідає вимогам тендерної документації та не перевищує орієнтовну вартість закупівлі.
Вище вказана причина відхилення вже була оскаржено до АМКУ та рішенням від 16.07.2024 № 12268 встановлено незаконність відхилення пропозиції Скаржника з вказаної причини.
Замовник фактично не виконав рішення АМКУ рішення від 16.07.2024 № 12268, та відхилив пропозицію скаржника вдруге з аналогічної підстави, яка була вже предметом розгляду АМКУ.
Щодо другої підстави відхилення - Щодо надання документів які підтверджують проходження наглядового аудиту у ІІІ кварталі 2023 року, що підтвердить дію сертифікату № 8О038.СУЯ.008-24 на 2024 рік; документів які підтверджують проходження наглядового аудиту у ІІ кварталі 2024 року, що підтвердить дію сертифікату № 8О038.СУЯ.008-24 на 2024 рік.; надання листа роз’яснення від органу сертифікації яким видано сертифікат на систему екологічного управління № 08О038.СЕУ.004-24, щодо не відповідності інформації, щодо проходження контролю відповідності сертифікованої системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, до вимог системи екологічного управління відповідно вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 на які виданий сертифікат № 08О038.СЕУ.004-24. – Скаржник наголошує що Замовником безпідставно було надано 24 години на нібито не відповідності в Сертифікатах З метою усунення невідповідностей у вище зазначених сертифікатів 09.08.2024 об 15:04, зазначені документи були надані в складі тендерної пропозиції - :
Завантажено в ЦБД Prozorro: 24.06.2024 19:48 -документ з назвою СУЯ 008.pdf
Завантажено в ЦБД Prozorro: 24.06.2024 19:48 - документ з назвою СЕУ 004.pdf
На незаконну вимогу Замовника, щодо нібито наявність невідповідностей до 10 серпня 2024 15:04 розміщених Замовником на електронному майданчику закупівель Скаржником надано ще раз документи, а саме, на вимогу (4. Сертифікат, виданий Учаснику органом з сертифікації, який засвідчує, що система управління якістю або система менеджменту якості Учасника стосовно технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів відповідає вимогам ISO 9001:2015 (ДСТУ ISO 9001:2015) «Системи менеджменту якості. Вимоги» або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», дійсний на протязі 2024 року; ( – документ з назвою СУЯ 008.pdf
На незаконну вимогу Замовника, щодо нібито наявність невідповідностей до 10 серпня 2024 15:04 розміщених Замовником на електронному майданчику закупівель Скаржником надано ще раз документи, а саме на вимогу (5. Сертифікат, виданий Учаснику органом з сертифікації, який підтверджує, що система екологічного менеджменту Учасника стосовно технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів відповідає вимогам ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту якості. Вимоги» або ДСТУ ISO 14001:2015, (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», дійсний на протязі 2024 року.) – документ з назвою СЕУ 004.pdf
Да додаткова надано вся документація укладена з Державним органом Сертифікації, яка доводить чинність та легитівність наданих сертифікатів, зокрема які вимагав Замовник, та додатково надано лист роз’яснення Замовнику, та Скаржник зробив Запит Державному Органу Сертифікації, який видав Сертифікати скаржнику, для спростування надуманих та безпідставних підстав відхилення пропозиції скаржника, та отримав офіційну відповідь - Лист від 09.08.2024 № 2137 щодо чинності сертифікатів :
- Сертифікати ISO Державний орган (надані архівом)
- 1 Лист Замовнику
Наданим листом Замовнику роз’яснено, що тендерна документація не містить окремих вимог до змісту сертифікати, та орган сертифікації спростував всі навмисно надумані звинувачення Замовника та нібито невідповідності.




- Лист від 09.08.2024 № 2137 щодо чинності сертифікатів
Уповноваженим органом надано роз’яснення що ФОП Чайці Вікторії Василівні були видані сертифікати на діючу інтегровану систему управління на відповідність, ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 14001:2015, IDT), за, № 80038.СУЯ.008-24, № 80038.СЕУ.004-24 від 09.02.2024.
Також проінформовано, що наглядовий аудит не мав проводитись у ІІІ кварталі 2023 року так як був впроваджений в діючу інтегровану систему. Наступний наглядовий аудит запланований на III квартал 2024-го року і тому його проведення не передбачалось в ІІ кварталі 2024 року.
Органом сертифікації підтверджено чинність сертифікатів.
Скаржник зазначає, що Замовник не розуміє чинного законодавства України, або навмисно шукає підставу відхилення, порушуючи законодавчі норми, спотворює інформацію та права надані йому Законом України «Про публічні закупівлі», для незаконного відхилення пропозиції Скаржника, на думку Учасника – Скаржника підстава відхилення Учасника-Скаржника, це тільки привід відхилити пропозицію учасника, а не реальне порушення умов документації.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на тендерну документацію

Номер: 77e4cbd2643148649c14cc60bf614109
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-13-004704-a.a1
Назва: Скарга на тендерну документацію
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.07.2024 19:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.07.2024 14:46
Дата виконання рішення Замовником: 22.07.2024 13:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно з постановою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Чайки Вікторії Василівни та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ДІПЛ-АВТО" переможцем процедури закупівлі — "№ПР-24П_1097_ВО. Послуги з поточного ремонту легкового автомобіля VOLKSWAGEN PASSAT 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з 10 поточного ремонту мікроавтобуса VOLKSWAGEN TRANSPORTER 2 одиниці, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту вантажно-пасажирського автомобіля ГАЗ-2705 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50114100-8. Код ДК 021:2015 - 50110000-9 "Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-13-004704-a.
Автор: ФОП Чайка Вікторія Василівна, Чайка Вікторія Василівна 380971532292 peugeot.parts2000@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 78a8aeb9a4aa4b01bfe882b7c4d490f9
Заголовок пункту скарги: Скарга на тендерну документацію
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 02.07.2024 р. Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Фізична-особа підприємець Чайка Вікторія Василівна ПРОТОКОЛ № 96 від 02.07.2024 (далі – Протокол відхилення), а саме: Пропозицію ФОП Чайка Вікторія Василівна, відхилено згідно з п. 3 ч. 2 розділу 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та згідно з п. 2 ч.1 ст. 31 Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (в редакції Закону №114-IX від 19.09.2019 зі змінами, доповненнями, особливостями), тендерна пропозиція: є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; та відхилено згідно з п. 4 ч. 2 розділу 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та згідно з п. 2 ч.1 ст. 31 Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (в редакції Закону №114-IX від 19.09.2019 зі змінами, доповненнями, особливостями), тендерна пропозиція: не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Протоколом відхилення вирішено:
«- «Тендерна пропозиція» ФОП Чайка Вікторія Василівна (ЄДРПОУ 2986902982), не платника ПДВ, складає, після аукціону, 999 990,00 грн. без ПДВ, що перевищує орієнтовну вартість закупівлі без урахування ПДВ - 944 339,98 грн. без ПДВ, чим порушено умови тендерної документації на закупівлю, а саме: п. 10. «Оголошення про проведення відкритих торгів» Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі: 1 133 207,98 грн. з ПДВ (944 339,98 грн. без ПДВ). Цінова пропозиція учасника - неплатника ПДВ не повинна перевищувати орієнтовну вартість закупівлі без урахування ПДВ.
- ФОП Чайка Вікторія Василівна (ЄДРПОУ 2986902982), не надано документи та інформацію, яка вимагалась п. 1.2 Додатку № 2 тендерної документації на закупівлю, а саме: сканована копія наказу про призначення та документ який підтверджує кваліфікацію працівника відповідно до предмету закупівлі, тощо.»
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Щодо першої підстави відхилення, зазначеної в Протоколі відхилення, повідомляю наступне:
Згідно оприлюдненої інформації на сайті «Prozorro» по закупівлі UA-2024-06-13-004704-a, очікувана вартість закупівлі складає 1 133 207,98 UAH з ПДВ:

Скаржником за результатами аукціону запропоновано 999 990,00 грн. без ПДВ.
Згідно Витягу з роз'яснення Мінекономрозвитку № 3302-05/18308-07 від 08.06.2015р.:
Таким чином, попозиція конкурсних торгів подається замовнику відповідно до вимог документації конкурсних торгів згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону.
За відсутності визначених у статті 29 Закону підстав для відхилення пропозиції конкурсних торгів, а також підстав для відмови в участі у процедури закупівлі, передбачених статтею 17 Закону та згідно з частиною п’ятою статті 28 Закону замовник визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено згідно з цим Законом (у кількості не менше двох), на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у документації конкурсних торгів.У день визначення переможця замовник акцептує пропозицію конкурсних торгів, що визнана найбільш економічно вигідною за результатами оцінки відповідно до частини першої статті 31 Закону.
Відповідно до пункту 14 частини першої статті 1 Закону найбільш економічно вигідна пропозиція - пропозиція, що відповідає всім критеріям та умовам, визначеним у документації конкурсних торгів, та визнана найкращою за результатами оцінки конкурсних пропозицій відповідно до статті 28 цього Закону.
При цьому при розгляді та оцінці пропозицій конкурсних торгів замовник забезпечує однаковий підхід до учасників.
Отже, проаналізувавши положення даної позиції Уповноваженого органу щодо питання участі постачальників, які не є платником податку на додану вартість, можна зробити висновок, що Замовник не може оцінювати пропозицію постачальника, який не є платником ПДВ, на інших умовах, аніж учасників платників податку на додану вартість.
При уповноваженні діяльності у сфері державних закупівель замовники керуються базовими принципами її проведення, що закріпленні в статті 3 Закону, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, максимальна економія та ефективність та інше.
Тому, щоб дотримуватись даних принципів та проводити процедуру закупівлі відповідно до норм чинного законодавства, замовники оцінюють пропозиції учасників, якщо один із них є платником ПДВ, а інший не є платником податку на додану вартість, цілком однаково.
А отже, якщо пропозиція учасника, неплатника ПДВ, відповідає всім вимогам, установленим у документації конкурсних торгів/запиті цінової пропозицій, та є найбільш вигідною, то Замовник зобов’язаний акцептувати дану пропозицію.
Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника цілком відповідає вимогам тендерної документації та не перевищує орієнтовну вартість закупівлі.

Щодо першої підстави відхилення, зазначеної в Протоколі відхилення, повідомляю наступне:

Відповідно до п. 43 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості):
«43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Виходячи із аналізу вище зазначеної норми, відсутність документів та інформації, яка вимагалась п. 1.2 Додатку № 2 тендерної документації на закупівлю, а саме: сканована копія наказу про призначення та документ який підтверджує кваліфікацію працівника відповідно до предмету закупівлі, тощо не є інформацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції) та не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Тобто Замовник зобов’язаний був надати 24 години на виправлення вказаних невідповідностей, однак всупереч п. 43 Особливостей не зробив цього.
Скаржник зазначає, що Замовник не розуміє чинного законодавства України, або навмисно шукає підставу відхилення, порушуючи законодавчі норми, спотворює інформацію та права надані йому Законом України «Про публічні закупівлі», для незаконного відхилення пропозиції Скаржника, на думку Учасника – Скаржника підстава відхилення Учасника-Скаржника, це тільки привід відхилити пропозицію учасника, а не реальне порушення умов документації.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження незаконної відміни торгів

Номер: 55dd2ba2bbbc482e994d80526f51ee3f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-13-004704-a.c4
Назва: Оскарження незаконної відміни торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 01.11.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.10.2024 17:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.11.2024 18:53
Дата виконання рішення Замовником: 07.11.2024 15:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно з постановою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скасувати рішення від 15.10.2024 № 219, щодо відміни відкритих торгів згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (в редакції Закону №114-IX від 19.09.2019 зі змінами) та згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості): на закупівлю: №ПР-24П_1097_ВО. Послуги з поточного ремонту легкового автомобіля VOLKSWAGEN PASSAT 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту мікроавтобуса VOLKSWAGEN TRANSPORTER 2 одиниці, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту вантажно-пасажирського автомобіля ГАЗ-2705 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50114100-8. Код ДК 021:2015 - 50110000-9 "Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання", кількість – 4 одиниці, за процедурою закупівлі відкриті торги зі застосування електронного аукціону. Номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель, № UA-2024-06-13-004704-a, на електронному торговому майданчику Smarttender.biz №24344553.
Автор: ФОП Чайка Вікторія Василівна, Чайка Вікторія Василівна 380971532292 peugeot.parts2000@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9221aa3d98114440a6b64b53a3d69df0
Заголовок пункту скарги: Оскарження незаконної відміни торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скаржник наголошує, що після трьох незаконних та безпідставних відхилень пропозиції Учасника скаржника, які були оскаржені в органі оскарження, а саме:
- рішення від 16.07.2024 № 12268
- Рішення від 27.08.2024 № 14417
- рішення від 07.10.2024 №16387
Замовника безпідставно намагається відмінити торги, а саме:
15.10.2024р. Замовником прийнято рішення (Протокол № 219 від 15.10.2024р .) про (відміну відкритих торгів) згідно пункту 50 підпункту 2 Особливостей - зазанчено в протоколі, а саме зазначено Замовником в протоколі:

Акціонерне товариство «Українська залізниця»
регіональна філія «Придніпровська залізниця» АТ «Укрзалізниця»
ПРОТОКОЛ № 219
Рішення уповноваженої особи, щодо відміни відкритих торгів без застосування електронного аукціону. Номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель, № UA-2024-06-13-004704-a, на електронному торговому майданчику Smarttender.biz №24344553.

від 15.10.2024 м. Дніпро

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

Розгляд питання щодо відміни відкритих торгів згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (в редакції Закону №114-IX від 19.09.2019 зі змінами) та згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості): на закупівлю: №ПР-24П_1097_ВО. Послуги з поточного ремонту легкового автомобіля VOLKSWAGEN PASSAT 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту мікроавтобуса VOLKSWAGEN TRANSPORTER 2 одиниці, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту вантажно-пасажирського автомобіля ГАЗ-2705 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50114100-8. Код ДК 021:2015 - 50110000-9 "Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання", кількість – 4 одиниці, за процедурою закупівлі відкриті торги зі застосування електронного аукціону.
Номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель, № UA-2024-06-13-004704-a, на електронному торговому майданчику Smarttender.biz №24344553.

РОЗГЛЯНУЛА:

1. Лист від 15.10.2023 №ДТ-03/324 ініціатора закупівлі – СП «Служба роботи станцій» на відміну відкритих торгів: на закупівлю: №ПР-24П_1097_ВО. Послуги з поточного ремонту легкового автомобіля VOLKSWAGEN PASSAT 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту мікроавтобуса VOLKSWAGEN TRANSPORTER 2 одиниці, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту вантажно-пасажирського автомобіля ГАЗ-2705 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50114100-8. Код ДК 021:2015 - 50110000-9 "Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання", з вказанням причини відміни.
2. ч.1 п.50 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості).

Причини:

В тендерній документації в Додатку 4 (Проєкт договору):
- встановлено, що у п. 15.1. розділу 15 «ТЕРМІН ДІЇ ДОГОВОРУ» Додатку № 4 «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» тендерної документації на закупівлі: № ПР-24П_1097_ВО Послуги з поточного ремонту легкового автомобіля VOLKSWAGEN PASSAT 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту мікроавтобуса VOLKSWAGEN TRANSPORTER 2 одиниці, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту вантажно-пасажирського автомобіля ГАЗ-2705 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50114100-8 (далі – закупівля), зазначено: «Даний договір набуває чинності з моменту його підписання Сторонами і діє до 31.12.2023, а в частині розрахунків, до повного виконання Сторонами своїх обов'язків.».
Відповідно до п. 1 ст. 631 ЦКУ та ч. 7 ст. 180 ГКУ передбачено, що строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору, укладання договору у 2024 році із зазначенням в ньому кінцевого строку дії 2023 рік, унеможливлює його виконання у 2024 році.
Процедура знаходиться на стадії «пропозиції розглянуті» та станом на 15.10.2024 внести зміни в тендерну документацію для усунення виявленого порушення не можливо. Зазначена невідповідність позбавляє можливості, якісно провести відкриті торги та укласти договір.
З урахуванням вище викладеного та в зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель з описом таких порушень, закупівля підлягає відміні на підставі частини 1 пункту 50 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості) в зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель з описом таких порушень.

УХВАЛИЛА:

Відмінити відкриті торги згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (в редакції Закону №114-IX від 19.09.2019 зі змінами) та згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості) на закупівлі: № ПР-24П_1097_ВО Послуги з поточного ремонту легкового автомобіля VOLKSWAGEN PASSAT 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту мікроавтобуса VOLKSWAGEN TRANSPORTER 2 одиниці, Код ДК 021:2015: 50112100-7, Послуги з поточного ремонту вантажно-пасажирського автомобіля ГАЗ-2705 1 одиниця, Код ДК 021:2015: 50114100-8 (далі – закупівля), в тендерній документації в Додатку 4 (Проєкт договору):
- встановлено, що у п. 15.1. розділу 15 «ТЕРМІН ДІЇ ДОГОВОРУ» Додатку № 4 «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» тендерної документації, зазначено: «Даний договір набуває чинності з моменту його підписання Сторонами і діє до 31.12.2023, а в частині розрахунків, до повного виконання Сторонами своїх обов'язків.».
Відповідно до п. 1 ст. 631 ЦКУ та ч. 7 ст. 180 ГКУ передбачено, що строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього договору, укладання договору у 2024 році із зазначенням в ньому кінцевого строку дії 2023 рік, унеможливлює його виконання у 2024 році.
Процедура знаходиться на стадії «пропозиції розглянуті» та станом на 15.10.2024 внести зміни в тендерну документацію для усунення виявленого порушення не можливо. Зазначена невідповідність позбавляє можливості, якісно провести відкриті торги та укласти договір. З урахуванням вище викладеного та в зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель з описом таких порушень, закупівля підлягає відміні на підставі частини 1 пункту 50 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості) в зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель з описом таких порушень.


На підставі вищенаведеного:

Скаржник зазначає:

Замовник порушив пункт 50 підпункту 2 Особливостей Закону, Замовник в протоколі № 219 від 15.10.2024р ) про (відміну відкритих торгів) НЕ ЗАЗНАЧИВ ОПИС ПОРУШЕНЬ які порушують законодавства у сфері публічних закупівель, ЯКІ НЕМОЖЛИВО УСУНУТИ, ЦЕ ВИМАГАЄ пункт 50 підпункту 2 Особливостей Закону ( цитую Закон - 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, детальніше нижче:

Скаржник на підставі наведеного у протоколі № 219 від 15.10.2024р про (відміну відкритих торгів) зазначає, що Замовник не довів та документально не підтвердив правомірність відміни закупівлі, Замовник навіть логічно не зміг пояснити, зазначити, ЯКІ САМЕ вимоги Закону потрібно виправляти, та яким чином зазначене Замовником у протоколі № 219 від 15.10.2024р порушує законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема цієї закупівлі, НЕ ЗАЗНАЧИВ ОПИС ПОРУШЕНЬ, ЯНІ НЕМОЖЛИВО УСУНУТИ - ЦЕ ВИМАГАЄ пункт 50 підпункту 2 Особливостей Закону.

Органи контролю визначені ч. 3 ст.7 Закону. Зокрема, визначено, що Рахункова палата, АМКУ, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Скаржник наголошує, що жодним із органів контролю, регламентованих ч. 3 ст. 7 Закону, не виявлено порушень при проведенні вказаних торгів.

Скаржник зазначає, що уповноважена особа Замовника – безпідставно відмінив процедуру закупівлі, оскільки уповноваженими суб’єктами порушень встановлено не було, а опис підстав такої відміни не відповідає критерію «порушення у сфері публічних закупівель».

Скаржник зазначає, що Замовник не зазначив, у чому саме полягає неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а також не надав опис таких порушень, які неможливо усунути, і в чому саме полягають порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель. Враховуючи це, замовник неправомірно відмінив тендер на підставі пункту 50 підпункту 2 Особливостей Закону.

Скаржник зазначає, що Замовник не довів та документально не підтвердив наявність порушення законодавства у сфері публічних закупівель!

Враховуючи наведене, Замовник, відмінивши процедуру закупівлі з наведених підстав, порушив вимоги Закону в цій частині.

Дії тендерного комітету є протиправними та такими, що обмежують права та інтереси скаржника керуючись Законом України «Про публічні закупівлі».

Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника на розгляд його пропозиції - , а тому завдає пряму економічну шкоду Скаржнику.
________________________________________________________________________

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», що передбачає порядок оскарження процедур закупівлі, Скаржник - не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відміни торгів згідно (пункту 50 підпункту 2 Особливостей - Протокол № 219 від 15.10.2024р .

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)